Goeie genade, die is echt goed van 't padjequote:De Kamer wil dat de toegangspoortjes
op stations hoger worden.Gisteren bleek
dat geregeld mensen over de poortjes op
station Rotterdam Centraal springen en
zo het inchecken ontlopen.De poortjes
zijn sinds vorige week vrijdag dicht.
Tweede Kamerleden benadrukken dat de
dichte poortjes zijn bedoeld voor de
veiligheid.Als dat niet werkt,moet er
iets gebeuren,vindt een meerderheid.
Gisteren zei staatssecretaris Mansveld
dat de NS over de poortjes en de bouw
gaat.Ze spreekt van opstartperikelen in
Rotterdam.De Kamer wil daarnaast hogere
boetes voor zwartrijders.De huidige 35
euro zou hen niet genoeg afschrikken.
Ze heeft best een punt. De landelijke politiek hoort zich met belangrijke landelijke problemen bezig te houden. Een paar mensen die in de eerste dagen over de poortjes van Rotterdam CS springen, lijkt mij daar niet onder te vallen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goeie genade, die is echt goed van 't padje![]()
Verwacht ze dat de poortjes nog gaan groeien of zo?
Achterlijk wijf.
Als de mensen die over de poortjes springen een dikke boete krijgen, dan houdt dat misschien heel snel op en hoef je niet gelijk hogere poortjes in te bouwen.quote:
Je zou kunnen overwegen om het boetebedrag op te laten lopen als iemand vaker op dezelfde manier in de fout gaatquote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de mensen die over de poortjes springen een dikke boete krijgen, dan houdt dat misschien heel snel op en hoef je niet gelijk hogere poortjes in te bouwen.
Laat staan dat de Tweede Kamer dat gelijk moet beslissen ipv. eerst NS het te laten proberen.
Ja maargoed dat is dan lood om oud ijzer, ik heb liever personeel in de trein om de boel te controleren en in de gaten te houden, dan bij de poortjes. Trekken die poortjes ook op niksquote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de mensen die over de poortjes springen een dikke boete krijgen, dan houdt dat misschien heel snel op en hoef je niet gelijk hogere poortjes in te bouwen.
Laat staan dat de Tweede Kamer dat gelijk moet beslissen ipv. eerst NS het te laten proberen.
Je moet toch mensen bij de poortjes hebben, want er kunnen altijd problemen optreden. Iemand die niet genoeg geld op de chipkaart heeft om uit te kunnen checken bijv., of iemand met een handgeschreven internationaal kaartje uit Roemenie, etc.etc.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja maargoed dat is dan lood om oud ijzer, ik heb liever personeel in de trein om de boel te controleren en in de gaten te houden, dan bij de poortjes. Trekken die poortjes ook op niks
Op Vlaardingen oost staat ook Niemand die Roemenen binnenlaat...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet toch mensen bij de poortjes hebben, want er kunnen altijd problemen optreden. Iemand die niet genoeg geld op de chipkaart heeft om uit te kunnen checken bijv., of iemand met een handgeschreven internationaal kaartje uit Roemenie, etc.etc.
Ik had ook nog een ander voorbeeld genoemd hč. Wat als je niet genoeg geld op de chipkaart hebt om uit te kunnen checken?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op Vlaardingen oost staat ook Niemand die Roemenen binnenlaat...
Dan is er een Noodpaal op t station...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had ook nog een ander voorbeeld genoemd hč. Wat als je niet genoeg geld op de chipkaart hebt om uit te kunnen checken?
Of als de chipkaart het niet doet?
En er zijn vast nog wel meer voorbeelden te bedenken.
Stel ik check uit op Roosendaal op een paal op t middenperron....En klim daarna netjes over t poortje heen (Zonder beuken of slopen)....quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:11 schreef James1988 het volgende:
Stel nou dat je een geldig vervoerbewijs hebt, zoals een papieren ticket Rotterdam - Antwerpen, en je alsnog over een poortje springt. Zou je dan een boete krijgen en zo ja, op grond waarvan?
kun je gewoon met je kaartje alsnog door het poortje heenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stel ik check uit op Roosendaal op een paal op t middenperron....En klim daarna netjes over t poortje heen (Zonder beuken of slopen)....
Mag dat?
Iemand die niet bekend is daar met de situatie ziet zo een paal staan en checkt uit, komt ie later nog een poortje tegen...
Dus gewoon zorgen dat je een niet ingecheckte OV chipkaart bij je hebt?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:26 schreef Salatrel het volgende:
kun je gewoon met je kaartje alsnog door het poortje heen
toen ik nog als HC werkzaam was heb ik wel eens wat testjes gedaan met zo'n 'eenmalige' chipkaartquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dus gewoon zorgen dat je een niet ingecheckte OV chipkaart bij je hebt?
Zou wel een loop-hole in het systeem zijn.
Kan, maar erg klantvriendelijk is het niet als je kan inchecken maar vervolgens op je bestemming gevangen zit tot er een servicemedewerker komt die je uit het station komt bevrijden (wat trouwens illegaal is omdat je dan na het opladen alsnog niet correct kan uitchecken omdat je dan aan de verkeerde kant van het poortje zit)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan is er een Noodpaal op t station...
Ja maar dan gaat er nog een keer 20 euro af...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
kun je gewoon met je kaartje alsnog door het poortje heen
De poortjes in Roosendaal zijn gewoon 2 meter hoog dus succes daarmeequote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stel ik check uit op Roosendaal op een paal op t middenperron....En klim daarna netjes over t poortje heen (Zonder beuken of slopen)....
Mag dat?
Iemand die niet bekend is daar met de situatie ziet zo een paal staan en checkt uit, komt ie later nog een poortje tegen...
Als ik het in Parijs kan, kan ik het in Roosendaal toch ook?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De poortjes in Roosendaal zijn gewoon 2 meter hoog dus succes daarmee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |