quote:Op maandag 4 mei 2015 15:11 schreef xzaz het volgende:
Buiten de dokters om; wie heeft jouw dossier kunnen inzien?
Mijn ouders beweren van niet. Zij hebben hun eigen dossier opgevraagd en meegekregen. Volgens de beide assistenten is mijn dossier digitaal verstuurd, nadat de oude huisarts doorgekregen had van de zorgverzekering dat ik ingeschreven stond bij de nieuwe huisarts..quote:Op maandag 4 mei 2015 15:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En hoe is jouw dossier dan bij de nieuwe huisarts gekomen? Kregen ze dat ook mee?
Natuurlijk gebeurt dit. Mijn ouders hebben na mijn achttiende verjaardag door een administratieve fout bij de bank anderhalf jaar lang onterecht toegang gehad tot mijn bankrekeningen. Tsja. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Ik heb er verder geen topic op FOK! over geopend.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:18 schreef naamdergebruiker het volgende:
Mensen kunnen nu wel heel leuk gaan zitten doen, maar dit komt vaker voor dan je denkt...
Toen ik me jaren geleden uitschreef bij Huisarts 1 omdat ik naar een andere stad verhuisde kreeg ik bij het ophalen van mijn dossier ook een groot stuk uit mijn vaders dossier mee.
En ja waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, maar het is gewoon te slordig voor woorden dat zoiets gebeurt met persoonlijke gegevens.
Dus de fout ligt bij de zorgverzekering, niet bij de huisartsen.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:19 schreef Meloenthee het volgende:
Mijn ouders beweren van niet. Zij hebben hun eigen dossier opgevraagd en meegekregen. Volgens de beide assistenten is mijn dossier digitaal verstuurd, nadat de oude huisarts doorgekregen had van de zorgverzekering dat ik ingeschreven stond bij de nieuwe huisarts..
En hoe komen zij aan die informatie dan? Van de nieuwe huisarts...quote:Op maandag 4 mei 2015 15:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dus de fout ligt bij de zorgverzekering, niet bij de huisartsen.
Dat zou wel vaag zijn trouwens, als een zorgverzekeraar de verzekering van een meerderjarige niet alleen aan de ouders gekoppeld houdt, maar ook qua huisartszorg ongevraagd meeverhuist naar de nieuwe huisarts.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dus de fout ligt bij de zorgverzekering, niet bij de huisartsen.
Of het polisnummer van TS is nog steeds onderdeel van de polis van de ouders....quote:Op maandag 4 mei 2015 15:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En hoe komen zij aan die informatie dan? Van de nieuwe huisarts...
Geen idee hoe een overstap in zijn werk gaat. Dat geef je kennelijk niet zelf door aan de zorgverzekering?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:24 schreef Bartjebart het volgende:
En hoe komen zij aan die informatie dan? Van de nieuwe huisarts...
Hmm... dat zou ook een optie kunnen zijn, afhankelijk van hoe oud TS is en of deze wel bij dezelfde zorgverzekering zit.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het polisnummer van TS is nog steeds onderdeel van de polis van de ouders....
Ik neem aan dat de nieuwe huisarts bij de zorgverzekering doorgeeft dat zij een nieuwe patiënt hebben. Ik heb dit in ieder geval nooit zelf door hoeven geven bij mijn zorgverzekering.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Geen idee hoe een overstap in zijn werk gaat. Dat geef je kennelijk niet zelf door aan de zorgverzekering?
Wij hebben ons aangemeld bij de nieuwe huisarts en een formulier ondertekend waarmee zij het dossier bij de oude huisarts(en) op kon vragen, qua verzekering is dat door de huisarts zelf geregeld.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Geen idee hoe een overstap in zijn werk gaat. Dat geef je kennelijk niet zelf door aan de zorgverzekering?
Ik heb niet dezelfde zorgverzekeraar als mijn ouders.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hmm... dat zou ook een optie kunnen zijn, afhankelijk van hoe oud TS is en of deze wel bij dezelfde zorgverzekering zit.
[..]
Ik neem aan dat de nieuwe huisarts bij de zorgverzekering doorgeeft dat zij een nieuwe patiënt hebben. Ik heb dit in ieder geval nooit zelf door hoeven geven bij mijn zorgverzekering.
Volgens mij regelen zorgverleners zelf heel veel direct met zorgverzekeraars
Ik ben ondertussen alweer een beetje gekalmeerdquote:Op maandag 4 mei 2015 16:59 schreef MutedFaith het volgende:
Dan is t sowieso de fout van de nieuwe huisarts, niet de oude. Die heeft gewoon gedaan wat van hem verwacht wordt.
Ik zou wel in klb iets geopend hebben als ze je hele rekening zouden hebben leeggeplunderd. Overigens zet ik 10 E op abortus en nog eens 10 E op dat TS in Staphorst ofzo woont waar iedereen gristelijk is en iedereen elkaar kent.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk gebeurt dit. Mijn ouders hebben na mijn achttiende verjaardag door een administratieve fout bij de bank anderhalf jaar lang onterecht toegang gehad tot mijn bankrekeningen. Tsja. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Ik heb er verder geen topic op FOK! over geopend.
Hard gelachenquote:Op maandag 4 mei 2015 12:19 schreef Waterdrinker het volgende:
Alsof die arts meteen handenwrijvend jouw dossier doorleest op een vrije zondagmiddag op zoek naar smeuïge verhalen die hij de eerstvolgende kringverjaardag ter sprake kan brengen.
Dit dus. Misschien eerst het gesprek met je oude huisarts afwachten, hij kan je wellicht meer vertellen over wat je kan doen. Dan klacht indienen bij 'nieuwe' huisarts en hopen dat hij excuses maakt. Je kunt altijd nog een klacht indienen bij een tuchtcollege, maar ik acht de kans heel klein dat de arts hiervoor berispt wordt. Dit soort colleges houden graag elkaar de hand boven het hoofd en vinden veel fouten een risico van het vak.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:35 schreef Andromache het volgende:
Terechte klacht, maar je moet niet direct met rechtszaken gaan schermen. Eerst een klacht indienen bij de nieuwe huisarts. Als die dat niet naar tevredenheid oplost, in de vorm van voldoende excuses (want dat zal zijn wat je wil, je hebt geen financiele schade geleden ofzo), dan kun je altijd nog een klachtenprocedure opstarten bij het Nederlands Huisartsen Genootschap of een andere overkoepelende club.
Woensdag een gesprek met welke huisarts?quote:Op maandag 4 mei 2015 17:17 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen alweer een beetje gekalmeerd
Komt vast goed, woensdag maar eens het gesprek aangaan met de huisarts en kijken wat hij te melden heeft..
Nou, dat is dus ook niet altijd zo. Ik ben 50 km verderop gaan wonen, maar omdat mijn oude huisarts het vertikt om het dossier digitaal te versturen kan ik weer helemaal terug naar de praktijk om mijn dossier op te halen en weer af te geven bij de nieuwe huisartsquote:Op maandag 4 mei 2015 13:03 schreef Born2trade het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, dat gaat tegenwoordig digitaal. De huisarts stuur bericht naar andere arts dat je daar bent aangemeld en dat ze je dossier opvragen. Oude huisarts regelt dit digitaal.
In principe heb je je aangemeld bij de nieuwe praktijk. Bij mij stond er op het inschrijfformulier dat ik toestemming gaf voor opvragen dossier bij oude huisarts. Bij jou niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |