abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152396774
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 06:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je boos zou worden omdat hij opeens niet meer zelf durft aan te kleden of zn kont af te vegen is dat anders. Als je daarover boos wordt zal hij zich afgewezen voelen, omdat hij zoekt naar bevestiging dat hij het wel kan.
Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...

Met toilet is het hetzelfde, hij gaat zitten en roept als hij klaar is...Hij probeert nog niet eens zelf af te vegen, terwijl wij het in het verleden wel al geoefend hebben. Ik snap ook wel dat het voor hem lastig is toiletpapier te pakken, wanneer hij op het toilet zit, maar er staat ook gewoon een potje en dan is het voor hem veel makkelijker om zelfs op te staan en zo. Ik heb hem nu al een paar keer laten zitten en na een tijdje moet hij dan toch zelfs een oplossing verzinnen...En stiekem is hij dan toch best trots als het hem wel lukt, maar hij probeert elke keer weer het mij te laten doen, en er mag ook niemand anders meegaan.

Gefeliciteerd met de jarigen!
pi_152396813
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...

Met toilet is het hetzelfde, hij gaat zitten en roept als hij klaar is...Hij probeert nog niet eens zelf af te vegen, terwijl wij het in het verleden wel al geoefend hebben. Ik snap ook wel dat het voor hem lastig is toiletpapier te pakken, wanneer hij op het toilet zit, maar er staat ook gewoon een potje en dan is het voor hem veel makkelijker om zelfs op te staan en zo. Ik heb hem nu al een paar keer laten zitten en na een tijdje moet hij dan toch zelfs een oplossing verzinnen...En stiekem is hij dan toch best trots als het hem wel lukt, maar hij probeert elke keer weer het mij te laten doen, en er mag ook niemand anders meegaan.

Gefeliciteerd met de jarigen!
Bij de oudste is dat zelfstandige pas gekomen sinds ze naar school gaat. Ze doet nu zelf naar de wc gaan en afvegen. Kleding weer aantrekken. Aankleden help ik dr 's morgens bij want dat lukt dr nog niet (en misschien wel als ik haar dr gang zou laten gaan).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152396892
En wat is de jongste toch ook geweldig O+ Ja ze houd met 300000 keer per nacht wakker maar dat is uiteraard omdat ze nu verkouden/de griep heeft. :P (Hoop ik dan maar). Maar ze kan zo lekker praten en ze doet lekker haar eigen ding en een eigen wil *zucht* :P

Ze vind het leuk om samen met Papa op de iPad te spelen. Of dr vader uit te dagen O+ Mijn iPad, Nee Papa zn iPad. Nee MIJN! Dat ze hem dan pakt en schuin richting Papa kijkt en roept: Aaah mooie iPad, aaah lieve iPad, MIJN iPad. O+

Kan lief met haar zusje spelen en stoeien. En uiteraard kan ze ook flink van zich af meppen :P Laat ze zich zeker niet slaan door een ander (dan haar zus).

Mijn 2 meiden zijn het allermooiste wat me ooit is overkomen O+ (ook al kan ik ze soms achter het granol plakken).
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:34:43 #79
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152397097
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama
Ik vind dat je hem iets overschat wat bovenstaande betreft.

Mijn jongens van 5 en 7 zijn 's morgens meestal ook niet vooruit te branden. Getreuzel en gedoe als ik het ze zelf laat "uitzoeken", maar als ik er gewoon even bij blijf en intussen met ze klets... dan scheelt dat een hoop ergernis en frustratie bij zowel hun als bij mij. En zijn ze veel sneller klaar.
Van andere moeders van leeftijdsgenoten hoor ik overigens niet anders.
Jongens zijn notoire dromers en echte treuzelkonten :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_152397101
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:37:04 #81
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152397155
En op school kunnen de meeste kinderen het ineens dus wel.

Gewoon rekening mee houden dat je op dagen dat hij gym heeft hem geen overhemd met veel knoopjes aantrekt of een skinny jeans oid.

En ik gooi hem er nog even in: GEEN witte onderbroek op gymdagen :+
pi_152397353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Zana het volgende:
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
Wij kregen een briefje toen de juffrouw kwam kennis maken thuis dat de school stond voor zelfstandigheid. Leren zelf doen. Dus man en ik hadden er een hard hoofd in. Want thuis was het drama als ze zelf iets moest doen. Zelf haar broek op trekken was geheid drama en uitte zich in ter aarde storten en heel hard gillen en huilen. Ik kreeg de 2de keer school gaan, toen ik haar ging ophalen op school, een compliment van de juffrouw dat ze al zo zelfstandig was. En dat naar de wc gaan eigenlijk al helemaal zelf ging. En dat ze zelf dr schoenen aan en uit kon doen voor het gymen (bij ons is het nog gymen in kleding alleen andere schoenen aan). Wij waren echt verbaasd.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:17:52 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152397933
quote:
Juf en de oudere kinderen helpen de kleintjes best hoor.
Mijne treuzelt enorm 's ochtends dus ik help hem met aankleden.
Op de dagen dat we de tijd hadden stimuleerde ik hem om het zelf te doen met de uitleg dat hij het met gym op school wel zoveel mogelijk zelf moest gaan doen.
Als hij ging huilen want lukt niet ben ik blijven herhalen dat hij kan vragen of mama hem wilt helpen ipv ter aarde te storten.
Dat laatste doet hij dus tegenwoordig keurig met struikelblok hemd.

Op school veegt hij zelf zijn billen af. Thuis roept hij ons. Dat vind ik geen probleem want dan is het wel beter schoon ;)

Vreemde ogen dwingen. Op school kunnen ze veel meer dan je denkt.
O. piept na 100 meter lopen al dat papa hem moet tillen.
Met het schoolreisje heeft hij zonder problemen de hele dag door de dierentuin gesjouwd.
Kortom het valt allemaal vanzelf op zijn plaats dadelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:29:56 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398191
quote:
Ik denk dat je toch wat veel verwacht van je knulletje van nog geen 4.

Hier worden de jongste kleuters gewoon geholpen door de wat oudere kindjes of de juf bij de dingen die nog wat lastig gaan.

Leyla wordt in sept 5 en kleedt zich pas sinds kort echt volledig zelfstandig aan.

Wat leuk is om te oefenen: verkleedkleren...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:30:17 #85
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398207
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:37 schreef Kersjes het volgende:
En op school kunnen de meeste kinderen het ineens dus wel.

Gewoon rekening mee houden dat je op dagen dat hij gym heeft hem geen overhemd met veel knoopjes aantrekt of een skinny jeans oid.

En ik gooi hem er nog even in: GEEN witte onderbroek op gymdagen :+
:D:D
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:31:44 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398239
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 07:32 schreef Omentielvo het volgende:
Een vraagje. De laatste dagen heeft Riley weet interesse in het potje. Plassen of poepen doet ze nog niet. Maar wel constant zitten. Alleen speelt ze dus ook met het potje. Ze wil hem dragen. Staat er met haar voeten in. En eigenlijk wil ik haar leren dat het geen speelgoed is (stel dat ze plast of poept en meteen daarna haar voet in dat potje stopt of het potje op zijn kop houdt :X )
Hoe kan ik dat het beste leren?
Gisteren legde ik het uit dat het geen speelgoed is en herhaalde ik het de hele tijd. Maar als peuter geloof je dat uiteraard niet en blijf je doorgaan. Gisteren heb ik haar na de tigste keer uitleggen de keus heb gegeven om of het potje te laten staan of dat ik haar luier weer zou aantrekken en het potje zou wegzetten.
Dat dus gewoon?
En doen wat je zegt. Het zit m vooral in de herhaling voordat het kwartje valt.
pi_152399041
Ik ben dom denk ik. Waarom geen witte onderbroek op gymdagen?
pi_152399070
Oh en Omen, ik laat ze er wel mee spelen. Het nieuwe is er snel af en dan laten ze hem wel staan. Of er gaat sporadisch een pop op de pot. Maar ik wilde dat het geen beladen ding zou zijn. Hij staat dus ook gewoon in de woonkamer.
(Er is ook geen plek voor op de wc :X )
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:03:30 #89
244125 laziness
pi_152399083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:01 schreef danic het volgende:
Ik ben dom denk ik. Waarom geen witte onderbroek op gymdagen?
Remsporen :+ wegens dat zelf de billen afvegen op school...
pi_152399824
hier (Belgie) gaan de kinderen pas naar school als ze 2,5 jaar en zindelijk zijn.

het dochtertje van mijn broer is in haar 'waajom (lees: waarom)' periode.

ik heb zelf geen kinderen maar verzorg die van mijn broer en zus mee. ok, die van mijn zus zijn al wat groter maar ben een fiere tante hoor.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_152400078
Ik zoek iets leuks om te doen met mijn kinderen (2 en 4) morgen. Ik heb een auto. Iemand een idee?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:45:29 #92
244125 laziness
pi_152400241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:40 schreef Tally het volgende:
Ik zoek iets leuks om te doen met mijn kinderen (2 en 4) morgen. Ik heb een auto. Iemand een idee?
Waar woon je?
Pampus heeft een piraten thema in de meivakantie.
Eerst varen met een boot natuurlijk dus al leuk.
pi_152400366
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Waar woon je?
Pampus heeft een piraten thema in de meivakantie.
Eerst varen met een boot natuurlijk dus al leuk.
IJsselstein/Utrecht
pi_152400577
Ik dacht Dolfinarium is misschien wel leuk maar 23.50 voor een kind van 3 vind ik toch aardig aan de prijs :{

Sea Life Scheveningen heeft een leuke moederdag aanbieding! De tickets kan je alleen online kopen maar als je een kinderkaartje koopt mag moeder gratis mee!
Maar dat is geen dag vullend programma dus wat te doen er na :')
pi_152400618
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Remsporen :+ wegens dat zelf de billen afvegen op school...
Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?
Of meer omdat het gênant kan zijn tijdens het omkleden ofzo?
Hier gymen ze in hun gewone kleren. Ik moest alleen gymschoenen voor eva kopen. Misschien dat dat vanaf groep 3 anders wordt...
pi_152401058
Sesamstraat in Kijkduin! Vanavond de oudste eens vragen of dr dat leuk lijkt. De jongste is gek op Elmo. En de oudste heeft dezelfde naam als een poppetje in Sesamstraat!

Edit: Maar ook geen dagattractie en er staan nog wel wat mindere recensies op de site :') Dus weer even verder zoeken.
pi_152401674
Hier is gym in onderbroek en hemdje, en af en toe gaan ze naar de grote sporthal, dan mogen ze nog een tshirt, want daar is het 's ochtends nog te koud....
Dus ze moeten wel de broek, shirt en schoenen uit en aan.

Kreeg al commentaar van mijn zoontje op het drinken wat hij mee had en het doosje.....mocht alleen maar warm of koud water mee en het doosje voor het fruit ging te moeilijk open en dicht (had speciaal een doosje gekocht met 4 flapjes die na beneden worden gedrukt en wij hadden thuis al geoefend)

Morgen (en zondag?) is Molendag, misschien niet voor de hele dag, maar voor een paar uurtjes.
pi_152402158
Ik denk dat ik naar Sea life ga. En mocht er dan nog een aantal uur over zijn door rij naar Kijkduin :)
Papa komt pas laat thuis en ik wil morgen niet de hele dag thuis zitten. Ik wil iets leuks gaan doen met ze.
pi_152402429
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:57 schreef danic het volgende:

[..]

Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?
Of meer omdat het gênant kan zijn tijdens het omkleden ofzo?
Hier gymen ze in hun gewone kleren. Ik moest alleen gymschoenen voor eva kopen. Misschien dat dat vanaf groep 3 anders wordt...
In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je? :+
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:08:17 #100
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152403043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:50 schreef L-E het volgende:

[..]

In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je? :+
Precies dit.

Dank voor de Molendag-tip!
Misschien dat wij dit weekend ook even gaan kijken. We wonen in een molen-buurt, ik denk dat het wel lollig is als we "onze"(straatnaam)molen gaan bezichtigen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')