abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153489086
2,5 Ton voor de beveilging :')
pi_153491759
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik dan weer niet. Ik vind dat we iedereen een blanco cheque moeten geven, en elk alternatief wat anders luidt dan "meer geld erbij" met een stenenregen moet worden beantwoord.

Differentiatie naar niveau van studenten is zeker ook geen keuze om middelen, capaciteit en inzet wat meer in evenwicht te brengen?
De carte blanche is niet de enige andere optie. Maar in dit geval is het wel zo dat er veel meer zeggenschap terug moet naar de universiteiten. Dan heb ik het onder meer over de verdeling van onderzoeksgelden, want het herverdelingsinstituut NWO is zelf inmiddels een monster geworden dat veel geld opslokt (en vervolgens op soms oneigenlijke en vaak arbitraire gronden fondsen verdeelt).

En voor een ander deel moet er eenvoudigweg niet zozeer naar rendement op de korte termijn maar rendement op de lange termijn worden gekeken. Elke goede kapitalist weet dat. Dat is dus niet anti-rendementsdenken, maar wel het je losmaken van de waan van de dag. Daarom ben ik een fel tegenstander van de ongeinformeerde publieke opinie die jij met verve vertegenwoordigt achterna lopen. Valorisatie my ass.

Wat "differentiatie naar niveau" betreft: je beseft dat dat een probeersel in het primair onderwijs is geweest dat jammerlijk is gefaald? Het is een foefje dat mensen met de hand op de knip hebben bedacht om grote groepen leerlingen te bedienen. Cruciaal voor goed onderwijs zijn nu juist de kleine groepen, zoveel mogellijk aandacht van de leerkracht voor de leerling. Iedereen met gezond verstand wist dat natuurlijk allang.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_153491770
Wat onze curriculumherzienieningen betreft: die zijn primair gericht op het verkleinen van groepen en het verhogen van de contacturen. Betreurenswaardig is alleen dat de docent vrijwel uit dit plaatje verdwijnt. Op papier is het een mooi systeem want goedkoop, maar het is nu onduidelijk wat de effeten op de lange termijn zullen zijn. Ik durf er wel naar te gissen: studenten gaan naar universiteiten waar zij wel intensieve begeleiding door experts krijgen en talentvolle junior docenten zullen naar universiteiten gaan waar zij niet met dichtgetimmerde handleidingen te maken hebben en meer professionele autonomie genieten.
pi_153496190
Collecte voor schadepost 706.000 euro bezetting Maagdenhuis levert 0 euro op.

_O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153509307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
In onze faculteit dreigt er een vacaturestop te komen, dus dat gaat ook een spannende tijd worden.
Op welke faculteit zat jij ook alweer? Logica toch?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_153732395
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 07:27 schreef Claudia_x het volgende:

Wat "differentiatie naar niveau" betreft: je beseft dat dat een probeersel in het primair onderwijs is geweest dat jammerlijk is gefaald? Het is een foefje dat mensen met de hand op de knip hebben bedacht om grote groepen leerlingen te bedienen. Cruciaal voor goed onderwijs zijn nu juist de kleine groepen, zoveel mogellijk aandacht van de leerkracht voor de leerling. Iedereen met gezond verstand wist dat natuurlijk allang.
Differentiatie is alom tegenwoordig in het onderwijs. Geen probeersel meer, maar een feit. Het is ook niet alleen een foefje, het is ook een logisch gevolg van de andere ontwikkeling namelijk dat frontaal lesgeven niet meer aansluit op de moderne tijd en dat lesgeven dus niet eenzijdig communiceren is; de leerling staat centraal. Als je dat als uitgangspunt gaat nemen, kom je vanzelf ook uit bij meer differentiatie. En dat kun je ook in kleine(re) groepen doen, want ook dan heb je vrij snel niveauverschillen.

Nouja, ik wil hier geen discussie van maken, alleen maar aangeven dat dit een brede onderwijsontwikkeling is die niet meer te stoppen is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153769448
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:08 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Differentiatie is alom tegenwoordig in het onderwijs. Geen probeersel meer, maar een feit. Het is ook niet alleen een foefje, het is ook een logisch gevolg van de andere ontwikkeling namelijk dat frontaal lesgeven niet meer aansluit op de moderne tijd en dat lesgeven dus niet eenzijdig communiceren is; de leerling staat centraal. Als je dat als uitgangspunt gaat nemen, kom je vanzelf ook uit bij meer differentiatie. En dat kun je ook in kleine(re) groepen doen, want ook dan heb je vrij snel niveauverschillen.

Nouja, ik wil hier geen discussie van maken, alleen maar aangeven dat dit een brede onderwijsontwikkeling is die niet meer te stoppen is.
Dat is precies wat ik zeg, dat de leerling meer centraal moet staan. Waar het mij om te doen is, is aan de ene kant aan schaalvergroting doen en aan de andere kant meer differentiatie verwachten. Dat kan niet, in ieder geval niet zonder dat het ten koste gaat van onderwijskwaliteit.

In het hoger onderwijs werken we wel met constructies als peerfeedback, waar ik zelf erg over te spreken ben. Er zijn dus zeker foefjes te bedenken om de werklast voor docenten te verlichten, maar binnen bepaalde grenzen. Uiteindelijk is schaalverkleining een van de belangrijkste voorwaarden voor goed onderwijs (voor een groot deel alleen al omdat het sociale klimaat daardoor verandert). Bussemaker ziet dat zelf ook wel in, gezien haar belofte om meer docentplekken voor het hoger onderwijs te creëren. Nu maar hopen dat het daar ook van komt.
pi_153769581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:11 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Op welke faculteit zat jij ook alweer? Logica toch?
Ik zit nu bij de psychologen en pedagogen, twee academische takken die het erg slecht doen wat het bieden van uitzicht op een baan betreft. Het probleem is niet zozeer dat de studies te weinig studenten trekken (zoals bijv. bij logica het geval zou kunnen zijn), maar juist het tegendeel: ze trekken te veel studenten gezien het aantal arbeidsplaatsen dat er voor hen is. *

* Ik ben zelf een tegenstander van deze manier van denken: we zouden niet op moeten willen leiden voor specifieke arbeidsplaatsen. Bovendien vraag ik me altijd af of in enquêtes vrijwillige werkeloosheid is meegenomen. De pedagogen bestaan vrijwel volledig uit meisjes die van kinderen houden en daar misschien wel vroeg aan beginnen, wat een carrière in de weg zit. Wordt dat in de statistieken meegenomen?
pi_153796392
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg, dat de leerling meer centraal moet staan. Waar het mij om te doen is, is aan de ene kant aan schaalvergroting doen en aan de andere kant meer differentiatie verwachten. Dat kan niet, in ieder geval niet zonder dat het ten koste gaat van onderwijskwaliteit.

In het hoger onderwijs werken we wel met constructies als peerfeedback, waar ik zelf erg over te spreken ben. Er zijn dus zeker foefjes te bedenken om de werklast voor docenten te verlichten, maar binnen bepaalde grenzen. Uiteindelijk is schaalverkleining een van de belangrijkste voorwaarden voor goed onderwijs (voor een groot deel alleen al omdat het sociale klimaat daardoor verandert). Bussemaker ziet dat zelf ook wel in, gezien haar belofte om meer docentplekken voor het hoger onderwijs te creëren. Nu maar hopen dat het daar ook van komt.
Ja, inderdaad, ik hoop ook voor je (en vooral voor de studenten) dat dit gebeurt.

Ik mag zelf niet klagen want ik had dit jaar twee examenklassen van 17 en 18 leerlingen en ook de overvolle klassen die ik wel heb gehad (31 leerlingen) zijn verleden tijd bij ons op school. Overigens geen echt bewuste keuze van de schoolleiding hoor, dat komt gewoon toevallig zo uit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:18:12 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153799287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 08:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, ik hoop ook voor je (en vooral voor de studenten) dat dit gebeurt.

Ik mag zelf niet klagen want ik had dit jaar twee examenklassen van 17 en 18 leerlingen en ook de overvolle klassen die ik wel heb gehad (31 leerlingen) zijn verleden tijd bij ons op school. Overigens geen echt bewuste keuze van de schoolleiding hoor, dat komt gewoon toevallig zo uit.
Het probleem met gedifferentieerd onderwijs is uiteraard dat er zo verdomd weinig tijd per leerling is. Zelfs met 17/18 leerlingen kom je dan uit op pak hem beet 9 minuten per leerling per week als je 2*2 lesuur van 45 minuten hebt. Houd er dan rekening mee dat die minuten sterk versnipperd zijn en dat sommige leerlingen/studenten beduidend meer tijd en aandacht nodig hebben dan anderen (omdat ze er niets van begrijpen of juist omdat ze het heel erg goed begrijpen en het naadje van de kous willen weten).

Wat mij betreft is het ideaal om de beide werelden te combineren: frontaal onderwijs met inloopuurtjes voor alles wat niet goed is uitgelegd (in het boek, door de docent/leraar), kleine vraagjes en verdiepende vragen en daarnaast een soort van RT-uren voor de zwakkere/tragere studenten/leerlingen. Maar ja, dat kost meer geld dus dat kunnen we op onze buik schrijven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153802000
Dat lijkt toch wel aardig op waar mijn school nu mee bezig is Bram, Om dit te verwezenlijken moeten we de boel vooral anders gaan organiseren en moeten mensen ook buiten het vaste stramien gaan denken, Maar ik zie dit in de toekomst wel gebeuren. Dit hoeft namelijk helemaal niet meer geld te kosten als je het efficiënt inricht. Als je bijvoorbeeld die lessen van frontaal onderwijs (soort hoorcolleges) niet in klassen van 30 zou doen maar juist voor grotere groepen, dan kun je daar tijd winnen.
pi_172259245
quote:
In de zomer van 2017 verhuist de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Oudemanhuispoort naar de Roeterseilandcampus.
quote:
Volgens de hoogleraren gaat door de dreigende verhuizing een beeldmerk van de faculteit verloren. "Generaties studenten hebben hun keuze voor een rechtenstudie mede laten bepalen door deze unieke locatie," schrijven de profs in een boze brief aan het bestuur.
Bron: UvA.

Wederom rellen?
  zaterdag 8 juli 2017 @ 00:12:51 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_172259288
Welnee, verstandige keuze. Oude troep allemaal en Roeterseiland is prima. Echt positief veranderd de afgelopen vijf jaar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_172260896
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:09 schreef Franny_G het volgende:
Dat lijkt toch wel aardig op waar mijn school nu mee bezig is Bram, Om dit te verwezenlijken moeten we de boel vooral anders gaan organiseren en moeten mensen ook buiten het vaste stramien gaan denken, Maar ik zie dit in de toekomst wel gebeuren. Dit hoeft namelijk helemaal niet meer geld te kosten als je het efficiënt inricht. Als je bijvoorbeeld die lessen van frontaal onderwijs (soort hoorcolleges) niet in klassen van 30 zou doen maar juist voor grotere groepen, dan kun je daar tijd winnen.
En, heb je dit al zien gebeuren? We zijn twee jaar verder.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_172276147

[ Bericht 100% gewijzigd door JamesHustle op 08-07-2017 19:16:37 ]
pi_172276400
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 00:10 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

[..]

Bron: UvA.

Wederom rellen?
Verhuizing naar ander gebouw....einde van de wereld is nabij.

:') :') Kom op zeg het gaat om de inhoud niet om het gebouw waar je zit.
pi_172281554
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Verhuizing naar ander gebouw....einde van de wereld is nabij.

:') :') Kom op zeg het gaat om de inhoud niet om het gebouw waar je zit.
Oudemanhuispoort is een usp.
pi_172281663
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:52 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Usp?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2017 09:53:23 ]
  zondag 9 juli 2017 @ 09:07:17 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_172286335
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:52 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Misschien hebben ze geen usp nodig.
Krekker is de bom!
pi_172290421
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 22:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Usp?
Unique selling point.
pi_172291864
Zijn die idioten die er in 2015 bij waren en voor 7 ton aan schade hadden aangericht ook flink gestraft? Of zien we dat soort lullo's over een tijd gewoon in de politiek.
U MAD?
  zondag 9 juli 2017 @ 14:24:16 #147
258802 Yreal
henk..!
pi_172293273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 00:12 schreef eriksd het volgende:
Welnee, verstandige keuze. Oude troep allemaal en Roeterseiland is prima. Echt positief veranderd de afgelopen vijf jaar.
maarja, eerst de boel laten verkroten en daarna roepen dat de poort ouwe meuk is en we dus wel moeten verhuizen...
pi_172299502
quote:
10s.gif Op zondag 9 juli 2017 14:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

maarja, eerst de boel laten verkroten en daarna roepen dat de poort ouwe meuk is en we dus wel moeten verhuizen...
Los van de reden: Poort is toch oude troep?
  maandag 10 juli 2017 @ 18:03:23 #149
258802 Yreal
henk..!
pi_172323178
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:47 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Los van de reden: Poort is toch oude troep?
Klopt. Wat dat betreft is het ook absoluut beter. En mijn afkeer van Roeterseiland bestaat ook voornamelijk uit de locatie in combinatie met de stijl van dat gebouw. Zo'n ding hoort in zuidoost, niet op de gracht. De binnenplaats van de poort is daarintegen prachtig.

En ja, qua onderwijsruimtes is roeters eindeloos beter natuurlijk.
pi_172327037
Ik vond de onderwijsruimes bij de OMHP prima. De charme van die locatie valt niet te evenaren en er gaat wel degelijk iets mee verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')