SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Ik zit een beetje te lezen over hoe je kunt trainen om je snelheid te verbeteren en kwam dit tegen.
http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/basis.html
Weet iemand hoe je de tabel bij Intermediaire vezels moet lezen? Wat wordt bedoeld met de waardes onder 100 m, 200 m en 300 m?![]()
"= seconden, '= minuten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:11 schreef Devv het volgende:
Ik zit een beetje te lezen over hoe je kunt trainen om je snelheid te verbeteren en kwam dit tegen.
http://www.sparrenweg.info/superrunner/html/basis.html
Weet iemand hoe je de tabel bij Intermediaire vezels moet lezen? Wat wordt bedoeld met de waardes onder 100 m, 200 m en 300 m?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik vind de tijden uit die tabel trouwens wel erg snel. Ik zou volgens die tabel 3x5x200m in 44 seconden moeten doen, maar ik moet ze momenteel in 49-50 seconden doen. Zijn pure verzuringstrainingen denk ik. Maar ik heb de website verder niet gelezen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Denk dat het wel klopt, maar het het komt niet van de souplessemethode nee. Bij mij staat er 35 seconden, dat klopt wel in ieder geval. Verzuren valt ook wel mee, mag best iets moeite kostenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind de tijden uit die tabel trouwens wel erg snel. Ik zou volgens die tabel 3x5x200m in 44 seconden moeten doen, maar ik moet ze momenteel in 49-50 seconden doen. Zijn pure verzuringstrainingen denk ik. Maar ik heb de website verder niet gelezen.![]()
![]()
Er staat ook bij dat je boven de 90% van de maximale zuurstofopname moet trainen, dan verzuur je als het goed is wel hoor. Hangt er misschien een beetje vanaf hoeveel rust je neemt, maar bij het hardlopen is verzuring over het algemeen moeilijk te voelen he, je verzuurt al veel eerder dan dat je echt het melkzuur en de zware benen voelt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:26 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Denk dat het wel klopt, maar het het komt niet van de souplessemethode nee. Bij mij staat er 35 seconden, dat klopt wel in ieder geval. Verzuren valt ook wel mee, mag best iets moeite kostenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mossel had het over een loopje in Rosmalen waar super hard wordt gelopen. Nu zag ik dat in de buurt op 5 mei ook een loopje is (liberty run, Waalwijk). Is 5 EM. Als ik op mijn best loop ben ik 44 min onderweg. Vorig jaar waren er maar 8 mannen vd ca 120 die er ook 44 min of meer over deden! Het wordt dus knokken om niet laatste te worden... (Weet nog niet of ik ga meedoen / of ik kan) Helaas lopen de dames eerder, anders kon ik me nog daar nog wat tussen verschuilen...
Op de website stond trouwens alleen 'wedstrijd' en geen 'trimloop' of 'prestatieloop'. Moet je dan een wedstrijd licentie of zo hebben? Ik kan me volgens mij wel gewoon inschrijven![]()
Ik vond het na drie jaar, op en af hardlopen, toch wel eens tijd om voor de 10km te gaan trainen. Dus heb ik me ingeschreven voor de 10km tijdens de Eindhoven Marathon.
Ik heb ook al een schema om naar die 10km toe te trainen, dat is het probleem niet. Ik gebruik het schema al een tijdje, maar ik lijk maar niet verder te komen.
Ik ben nu bij intervallen aangekomen van 10minuten. Het schema schrijft 6 intervallen voor, maar deze heb ik ingekort naar 3. Ik heb namelijk ook ingeschreven voor de Marikenloop 5km en wil me daar eigenlijk eerst op richten.
Maar nu weet ik dus niet wat het verstandigste is. Of focussen op de Marikenloop (maar weet niet hoeveel er nog te behalen valt in minder dan 3 weken) of toch het schema aanhouden en die 10km halen.
Voor de Eindhoven Marathon heb ik nog wat andere loopjes gepland van 5km en 6km. Misschien kan ik ook de 10minuten intevallen opbouwen. Eerst 3 keer, dan 4 keer enzovoorts.
Wat zouden jullie doen.
ik baal eigenlijk ook gewoon van mezelf. Ik kan me er niet toe zetten om fatsoenlijk te trainen. De ene keer gaat het heel goed en begin ik vol vertrouwen aan de volgende trainen en dan gaat het juist helemaal niet. Ik vind het hardlopen heel leuk, maar enige (zichtbare) vooruitgang is ook fijn.
En zoals ik al zei. Ik doe al 3 jaar een poging om hard te lopen...nu moet het toch wel eens lukken om het een heel jaar vol te houden zonder onderbrekingen, blessures of andere gekke dingen![]()
![]()
Ik zou zeggen, zoek een loopgroep of AVquote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vond het na drie jaar, op en af hardlopen, toch wel eens tijd om voor de 10km te gaan trainen. Dus heb ik me ingeschreven voor de 10km tijdens de Eindhoven Marathon.
Ik heb ook al een schema om naar die 10km toe te trainen, dat is het probleem niet. Ik gebruik het schema al een tijdje, maar ik lijk maar niet verder te komen.
Ik ben nu bij intervallen aangekomen van 10minuten. Het schema schrijft 6 intervallen voor, maar deze heb ik ingekort naar 3. Ik heb namelijk ook ingeschreven voor de Marikenloop 5km en wil me daar eigenlijk eerst op richten.
Maar nu weet ik dus niet wat het verstandigste is. Of focussen op de Marikenloop (maar weet niet hoeveel er nog te behalen valt in minder dan 3 weken) of toch het schema aanhouden en die 10km halen.
Voor de Eindhoven Marathon heb ik nog wat andere loopjes gepland van 5km en 6km. Misschien kan ik ook de 10minuten intevallen opbouwen. Eerst 3 keer, dan 4 keer enzovoorts.
Wat zouden jullie doen.
ik baal eigenlijk ook gewoon van mezelf. Ik kan me er niet toe zetten om fatsoenlijk te trainen. De ene keer gaat het heel goed en begin ik vol vertrouwen aan de volgende trainen en dan gaat het juist helemaal niet. Ik vind het hardlopen heel leuk, maar enige (zichtbare) vooruitgang is ook fijn.
En zoals ik al zei. Ik doe al 3 jaar een poging om hard te lopen...nu moet het toch wel eens lukken om het een heel jaar vol te houden zonder onderbrekingen, blessures of andere gekke dingen![]()
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Eindhoven is nog ver weg, maar als je voor 10 km traint word je normaal gesproken ook wel sneller op de 5.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik wil inderdaad weer mee gaan lopen met een "vrijblijvende" loopgroep. Deze is alleen op zondagmorgen...en kost soms nogal wat moeite om me dan uit bed te schoppen :$
Atletiekvereniging is er wel in de buurt, maar ik hik een beetje tegen dat verplichte ervan (en het geld wat je kwijt bent.) Maar misschien moet ik daar maar eens gaan informeren.![]()
Als er niet om een licentie gevraagd wordt, dan is het meestal een wedstrijd die voor iedereen open staat en niet alleen voor mensen met een wedstrijdlicentie.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:39 schreef steffelonio het volgende:
Mossel had het over een loopje in Rosmalen waar super hard wordt gelopen. Nu zag ik dat in de buurt op 5 mei ook een loopje is (liberty run, Waalwijk). Is 5 EM. Als ik op mijn best loop ben ik 44 min onderweg. Vorig jaar waren er maar 8 mannen vd ca 120 die er ook 44 min of meer over deden! Het wordt dus knokken om niet laatste te worden... (Weet nog niet of ik ga meedoen / of ik kan) Helaas lopen de dames eerder, anders kon ik me nog daar nog wat tussen verschuilen...
Op de website stond trouwens alleen 'wedstrijd' en geen 'trimloop' of 'prestatieloop'. Moet je dan een wedstrijd licentie of zo hebben? Ik kan me volgens mij wel gewoon inschrijven
Wegwedstrijden waaraan je alleen met een licentie deel kan nemen (en waar dan niet ook een prestatieloop over dezelfde afstand is) komen bijna niet voor.![]()
Niks is verplicht hoor bij een vereniging. Maar het feit dat je zegt dat je een stok achter de deur nodig hebt om het vol te houden, betekent dat dat misschien juist goed is voor je?
Verder zou ik me inderdaad nu nog niet bezighouden met een heel strikt schema voor Eindhoven, dat is pas over 5 maanden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bedankt voor de uitleg! Als ik kan, ga ik deelnemen dinsdag. En dan hopen dat ik 8 mannen achter me kan houdenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:59 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Als er niet om een licentie gevraagd wordt, dan is het meestal een wedstrijd die voor iedereen open staat en niet alleen voor mensen met een wedstrijdlicentie.
Wegwedstrijden waaraan je alleen met een licentie deel kan nemen (en waar dan niet ook een prestatieloop over dezelfde afstand is) komen bijna niet voor.(belangrijker: hopen dat ik gewoon lekker kan lopen)
![]()
Ik zou me eerst richten op de marikenloop. Dat is al over 3 weken. Dan zou ik de komende 2 weken proberen om 3x per week te lopen, zodat je wat routine en vertrouwen in het lopen hebt. De laatste week voor de marikenloop wat rustiger aandoen of paar keer kort maar snel lopen. Dan na de marikenloop een 10km schema volgen. Dan heb je ruim 4 maand tot Eindhoven. Als je regelmatig blijft lopen dan moet dat helemaal goed komen!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat zouden jullie doen.
![]()
![]()
Nee maar als je betaald, ben je wel verplicht om te komen (ja of niet...maar das zo zonde van het geldquote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Niks is verplicht hoor bij een vereniging. Maar het feit dat je zegt dat je een stok achter de deur nodig hebt om het vol te houden, betekent dat dat misschien juist goed is voor je?
Verder zou ik me inderdaad nu nog niet bezighouden met een heel strikt schema voor Eindhoven, dat is pas over 5 maanden..)
Maar ik ga wel eerste met de trainer van de loopgroep bespreken, kijken wat hij zegt. Misschien kan hij al voldoende helpen.
En Eindhoven is idd pas over 5 maanden, maar denk dat ik die ook wel nodig ga hebben.![]()
![]()
Maar om naar 10 km te trainen heb je toch wel een maand of 3 nodig? (Ik wel, toen ik van 5 naar 10 km ging trainen)quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Verder zou ik me inderdaad nu nog niet bezighouden met een heel strikt schema voor Eindhoven, dat is pas over 5 maanden..![]()
Ja, oke, maar aangezien die 5km over 3 weken is zou ik me geen zorgen maken om je 10km schema nu, daar kun je dan gerust ná die wedstrijd mee beginnen. Zo bedoel ik het meer.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:17 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Maar om naar 10 km te trainen heb je toch wel een maand of 3 nodig? (Ik wel, toen ik van 5 naar 10 km ging trainen)Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Succes vanavond!
Ik heb gisteren even naar het parcours zitten kijken.
Die halve marathon daar ziet er mooi uit!![]()
Duidelijk!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, oke, maar aangezien die 5km over 3 weken is zou ik me geen zorgen maken om je 10km schema nu, daar kun je dan gerust ná die wedstrijd mee beginnen. Zo bedoel ik het meer.![]()
Succes! Leuk, die wedstrijdjes, is toch echt heel anders dan een trainingsrondje. Knal ze, DeLuna!quote:![]()
![]()
Trouwens, Hardenberg City (?) Run![]()
bijna net zo'n mooie naam als de midwinter marathon (waar je geen marathon kan lopen, en dat niet midwinter is)![]()
Ik ga eens een avond niet knallen. Ook wel even belangrijk aangezien ik alleen maar snel aan het lopen ben lately. Er staat 12 km op het programma op 6:45 minkm. Tussen mensen die trainen voor de 10 km binnen het uur. Niet erg, ik help de trainer wel een beetje met tempohouden en ophalen van mensen die het lastig hebben.
Kan ik naar uitkijken
En dan morgenochtend lekker Meijendel![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: