abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:37:50 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152179073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als dit niets afdoet aan de ervaring dan maakt het ook niet uit of het gewoon wel door iemand van het andere geslacht wordt gedaan toch ? Het punt is dat de dames het wél een totaal andere ervaring vinden en dit niet wensen te ervaren. Dat laten ze liever aan anderen of hun toekomstige patiënten over.
dat het wel uitmaakt is juist de reden van het toetsen, de ervaring is hetzelfde dus waarom mag men dan niet kiezen hoe de procedure gaat? Het is niet dat iets niet beschikbaar is als een net zo goed alternatief.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:45:52 #177
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152179337
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als dit niets afdoet aan de ervaring dan maakt het ook niet uit of het gewoon wel door iemand van het andere geslacht wordt gedaan toch ? Het punt is dat de dames het wél een totaal andere ervaring vinden en dit niet wensen te ervaren. Dat laten ze liever aan anderen of hun toekomstige patiënten over.
Ik weet niet of de dames het ook een andere ervaring vinden :? Het enige is dat zij vanwege persoonlijke redenen (met een godsdienstig karakter) niet aangeraakt willen worden door mannen. Dat hoeft ook niet, omdat een aanraking door vrouwen hetzelfde resultaat oplevert.

Dat staat verder los van hun toekomstige patiënten. Waarvan een groot deel trouwens ook niet aangeraakt wil worden door mannen. Niet heel boeiend argument.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:56:38 #178
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_152179666
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, maar als je dat niet te veel gevraagd vindt, dan is het natuurlijk ook niet te veel gevraagd als voor dat onderdeeltje even gebruik gemaakt wordt van vrouwelijke studenten i.p.v mannelijke studenten mocht de student daar behoefte aan hebben. Immers doet dat niets af aan de ervaring en het leerdoel.

Oh, kijk eens aan. Dat is ook precies wat er gebruikelijk is in Nederland! Alleen bij de EUR dus nog niet. Probleem opgelost.
Dat maakt nu juist alles uit.
Het hele punt is juist dat het veel vervelender is om lichamelijk te worden onderzocht door iemand van het andere geslacht.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_152179871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Precies. En die zin vind ik het ook niet zo slim van de dames dat ze het op hun geloof gooien.
Helemaal niet omdat hun geloof expleciet zegt dat je je aan mag passen naar omstandigheden.

Los daarvan zie ik het probleem van het aanraken, binnen zo´n opleiding, dus in gecontroleerde omstandigheden met begeleiding erbij, absoluut niet.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:11:29 #180
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152180031
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik weet niet of de dames het ook een andere ervaring vinden :? Het enige is dat zij vanwege persoonlijke redenen (met een godsdienstig karakter) niet aangeraakt willen worden door mannen. Dat hoeft ook niet, omdat een aanraking door vrouwen hetzelfde resultaat oplevert.

Dat staat verder los van hun toekomstige patiënten. Waarvan een groot deel trouwens ook niet aangeraakt wil worden door mannen. Niet heel boeiend argument.
Natuurlijk vinden zie dat een andere ervaring anders zou weigeren immers niet ter sprake komen ?
Als ze echt uit hoofde van hun godsdienst zich niet op normale manier mogen/kunnen gedragen dan kunnen/willen ze niet op normale wijze geneeskunde beoefenen hier in Nederland. Dan hebben ze IMO niks te zoeken op een dergelijke opleiding.Zonde van de studieplek waar een ander beter gebruik van zou maken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152180330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zover ik heb begrepen hebben deze vrouwen wel aan het vak mee gedaan maar doen ze dit voor toekomstige deelnemers.
Verder; het grote deel van de vrouwen die niet aangeraakt wil worden door mannen, zoekt zelf naar een andere arts (of onderneemt stappen hiervoor). De arts zelf hoeft hier niks aan te doen.

Ik vind het niet heel raar dat je dan ook mag stellen dat de arts in opleiding iets moet vinden om hier iets aan te doen. Niet de universiteit zelf. Wanneer hier niets aan gedaan kan worden moet je je of over je principe heen zetten of iets anders doen.

quote:
Wat dacht je van de mannen die de vrouwen moeten onderzoeken? Zíj moeten ook ervaring op doen met onderzoek bij het andere geslacht.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:25:31 #182
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152180411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben helemaal geen gelijk gekregen...
Maar wel gelijk gekregen in hun punt.
Dat dit punt daarna meteen onderuit gehaald wordt is een andere kwestie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')