quote:Moslims kwaad om reclameposter RTVNH
Een reclameposter van RTV Noord-Holland die in Huizen en Hilversum in bushokjes hangt heeft tot woedende reacties geleid.
Met name bij moslims valt de poster met de tekst 'Huizen er nog andere jihadgezinnen in 't Gooi?' slecht.
Het Huizense PvdA-raadslid Kerem Gencer noemt de posteractie tegenover het AD 'onacceptabel en respectloos'.
Desbetreffende poster:twitter:MoslimsID twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:34:38Met ons belastinggeld zit @RTVNH via buitenreclame angst & haat te zaaien jegens de moslims! #bizar #schande http://t.co/sFNhuTGiWF reageer retweet
Gaat hierom:quote:Op donderdag 30 april 2015 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Nu snap ik ook niet wat de bedoeling van die poster had moeten zijn.
Scherp, prikkelend, expres provocerend? Ik zie het allemaal niet.
Dus ik snap wel een beetje dat dit gezien wordt als expres wantrouwen kweken.quote:Politie pakt paspoorten af van potentiėle Jihad-strijders uit Huizen
De politie heeft paspoorten van tien Huizers in beslag genomen omdat zij van plan waren naar het Midden-Oosten te reizen om zich aan te sluiten bij de terroristische groepering IS.
Het gaat om vier volwassenen en zes kinderen. De tien Huizers horen bij twee gezinnen die op zeer korte termijn wilden vertrekken. Dat is bekendgemaakt tijdens een persconferentie van de gemeente Huizen, naar aanleiding van een ambtsbericht van de AIVD.
Bij de persconferentie zijn naast de burgemeester van Huizen, Fons Hertog, ook de politie en de kinderbescherming aanwezig. De inbeslagname van de paspoorten sluit aan bij het beleid van de overheid om strenger op te treden tegen Nederlanders die dreigen te radicaliseren. IS in onder meer actief in Irak en Syriė. De groep wil daar een islamitisch kalifaat vestigen.
Scherp.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Maar het had niks met de islam te maken toch? Dus waarom boos?
Wellicht kan de terrorismedeskundige van de overheid Yasmina Halfie, een PvdA'er, hier haar licht over laten schijnen.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:25 schreef Joran-Joran het volgende:
Maar het had niks met de islam te maken toch? Dus waarom boos?
PvdA en links zijn wel vaker boos als er vragen gesteld worden.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
PvdA en stemvee boos om een poster. Geslaagde actie.
Ze roepen het ook wel over zichzelf af hč, vind je ook niet? Ze zijn werkelijk overal boos over. Kennelijk zitten lange tenen bij die mensen in de genen of zo.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Awww yiss! Een moslim topic!
Duurde al wat lang voordat er weer eentje gemaakt werd, begon me al zorgen te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |