Nee, per regio verschilt het. Ik weet niet meer wat de regionaam is van Gendry. Er zijn ook Sands en Flowers bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is iedereen Gendry vergeten?
Zou hij als half-adellijke bastaard ook Snow heten?
quote:Op woensdag 29 april 2015 23:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat zou Stannis vinden van Gendry? Zou hij hem als zoon en opvolger accepteren of juist laten vermoorden als bedreiging? Hij had ook spijt van de moord op Renly.
Eerder Storm of Waters inderdaad. (Stormlands of Crownlands) Waarschijnlijk de laatste.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:13 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, bastaarden buiten Winterfell heten toch geen Snow?
SPOILER: Lijst met bastardnamenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Nevermindquote:Op woensdag 29 april 2015 23:14 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Eerder Storm of Waters inderdaad. (Stormlands of Crownlands) Waarschijnlijk de laatste.
Had je vraag al verwacht en daarom nog even een lijstje erbij gezet.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je hebt er toch ook nog die Stone heten, waar komen die vandaan?
Bastaardzonen die niet gelegitimeerd zijn erven niet. Zelfs als ze erkend zijn. Wat volgens mij niet het geval is bij Gendry. Dat hoeft misschien niet zo'n heel groot punt te zijn als hij door iemand met de juiste achternaam en een groot leger binnengehaald wordt, maar goed dat is allemaal toekomstmuziek en daarnaast is Gendry een beetje dom.quote:
Een slappe koning stelt niks voor als Cersei er nog rond konkelt. Ik heb het wel weer even gezien met Cersei en Margaery. Laat het dit seizoen tot een hoogtepunt komen tot die twee, laat Tommen er een zooi van maken en dan eind van dit seizoen/in de eerste helft van seizoen 6 uiterlijk een nieuwe koning komen.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:08 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik denk juist dat een slappe koning zonder eigen persoonlijkheid er meer spanning in houd. Dat geeft meer ruimte voor de spelletjes van andere lords en ladies. Met een sterke koning op de troon wordt de hele War of Five Kings al snel een kwestie van een paar koppige lords opruimen.
Omdat het de anti-Starks zijn; laf, verraderlijk, opportunistisch, moordlustig en sadistisch.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:49 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Wat een scene toch!!
Btw, waarom hadden de Boltons Rob uiteindelijk verraden? Rob had nooit iets verkeerds tegen hen gedaan toch?
De Stormlands liggen in de invloedssfeer van de Crownlands momenteel. Een aantal vestingen zijn nog loyaal aan Stannis, de voornaamste ervan Storms End, maar dat is een kwestie van belegeren en inpikken. Hun situatie is onhoudbaar en Stannis zelf is aan het einde van de wereld aan het matten en zelfs al zou hij terugkomen dan heeft hij nog niet de getalen niet om de Tyrell legers in het gebied te verslaan, laat staan een combinatie van Tyrell en Lannister legers..quote:Op woensdag 29 april 2015 22:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wie bezit de Stormlands nu dan?
Robb niet in het bijzonder, maar de Starks wel in het algemeen. Ze verboden de eeuwenoude traditie droit de seigneur en de andere alom geprezen Bolton-traditie: het vellen van vijanden.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:49 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Btw, waarom hadden de Boltons Rob uiteindelijk verraden? Rob had nooit iets verkeerds tegen hen gedaan toch?
Ik vind juist dat er nu een beetje schot komt in het Cersei verhaal. De eerste 4 seizoenen is ze eigenlijk altijd een rijke cunt geweest die kon doen en laten wat ze wilde omdat ze geen echtgenoot had, jonge koningen onder haar vleugel en de bescherming van Tywin genoot. Nu ze eigenlijk in een soort machts-limbo zweeft doordat Margaery koningin is en Tommen steeds minder trek in z'n moeder heeft is de hele situatie daar een beetje opgeschud.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:24 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Een slappe koning stelt niks voor als Cersei er nog rond konkelt. Ik heb het wel weer even gezien met Cersei en Margaery. Laat het dit seizoen tot een hoogtepunt komen tot die twee, laat Tommen er een zooi van maken en dan eind van dit seizoen/in de eerste helft van seizoen 6 uiterlijk een nieuwe koning komen.
Hopelijk worden we verrast.
Nieuwe koning? Misschien is hij wel een placeholder voor Dany.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:24 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Een slappe koning stelt niks voor als Cersei er nog rond konkelt. Ik heb het wel weer even gezien met Cersei en Margaery. Laat het dit seizoen tot een hoogtepunt komen tot die twee, laat Tommen er een zooi van maken en dan eind van dit seizoen/in de eerste helft van seizoen 6 uiterlijk een nieuwe koning komen.
Hopelijk worden we verrast.
Ik denk eerder dat die in Slaver's Bay opduikt.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Omdat het de anti-Starks zijn; laf, verraderlijk, opportunistisch, moordlustig en sadistisch.
Bolton kon de macht grijpen in het noorden omdat hij het op een akkoordje met de Lannisters kon gooien.
Wacht maar tot Roose's broer Michael ten tonele verschijnt, das pas een ploert.
[ afbeelding ]
Tommen is nog steeds gewoon een Baratheonquote:Op woensdag 29 april 2015 22:56 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Iedereen die geen Lannister van de achternaam heet, en er een beetje spanning in kan houden is welkom op de troon wat mij betreft. Stannis, Littlefinger, Ramsey (dan liever Roose, want Ramsey lijkt te veel op Joffrey), maar dat zwakke jongetje moet even rap de troon af. Ik wil een verovering!
Waarschijnlijk prima materiaal om door Clarice te laten verbranden als offer aan de God of Light...quote:Op woensdag 29 april 2015 23:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat zou Stannis vinden van Gendry? Zou hij hem als zoon en opvolger accepteren of juist laten vermoorden als bedreiging? Hij had ook spijt van de moord op Renly.
Denk dat dat inderdaad nog wel leuk gaat worden. Pappie kan haar de hand niet meer boven het hoofd houden, Jaimie is weg richting Dorne, in the small council wordt ze tegengesproken door ome Kevan (wat inhoudt dat ze die ook niet volledig in haar zak heeft), haar zoon wil haar eigenlijk weg hebben en de andere grote macht in de stad, de religie, heeft ze ook niet meer in haar zak. De vorige high septon was vast erg chantabel met zijn bordeel bezoekjes, maar degene die er nu zit is een echte pure fanaat.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind juist dat er nu een beetje schot komt in het Cersei verhaal. De eerste 4 seizoenen is ze eigenlijk altijd een rijke cunt geweest die kon doen en laten wat ze wilde omdat ze geen echtgenoot had, jonge koningen onder haar vleugel en de bescherming van Tywin genoot. Nu ze eigenlijk in een soort machts-limbo zweeft doordat Margaery koningin is en Tommen steeds minder trek in z'n moeder heeft is de hele situatie daar een beetje opgeschud.
Kvind het wel prima zo.
the high septon is niet the high sparrow, toch? Wel benieuwd wat the mountain en die ex-citadel vervanger gaan betekenen in deze situatiequote:Op donderdag 30 april 2015 07:18 schreef avotar het volgende:
[..]
Tommen is nog steeds gewoon een Baratheon
[..]
Waarschijnlijk prima materiaal om door Clarice te laten verbranden als offer aan de God of Light...
[..]
Denk dat dat inderdaad nog wel leuk gaat worden. Pappie kan haar de hand niet meer boven het hoofd houden, Jaimie is weg richting Dorne, in the small council wordt ze tegengesproken door ome Kevan (wat inhoudt dat ze die ook niet volledig in haar zak heeft), haar zoon wil haar eigenlijk weg hebben en de andere grote macht in de stad, de religie, heeft ze ook niet meer in haar zak. De vorige high septon was vast erg chantabel met zijn bordeel bezoekjes, maar degene die er nu zit is een echte pure fanaat.
jawel, ze heeft de high septon vervangen door de high sparrow.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:39 schreef Re het volgende:
[..]
the high septon is niet the high sparrow, toch? Wel benieuwd wat the mountain en die ex-citadel vervanger gaan betekenen in deze situatie
Maar is een kind van Jaime en Cersei, dus voor mij is hij een Lannister.quote:Op donderdag 30 april 2015 07:18 schreef avotar het volgende:
[..]
Tommen is nog steeds gewoon een Baratheon
Denk ook wel dat hij dat zal zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 08:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik had verwacht dat die Sparrow een soort verlicht leider zou zijn, beetje Gandhi-achtig.
Dat vonden Jon Arryn en Ned Stark ook en je weet hoe het met hen afliep.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:35 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Maar is een kind van Jaime en Cersei, dus voor mij is hij een Lannister.
Ik vergeet steeds dat het Tommen Baratheon is en niet Tommen Lannisterquote:Op donderdag 30 april 2015 09:35 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Maar is een kind van Jaime en Cersei, dus voor mij is hij een Lannister.
is hij toch ookquote:Op donderdag 30 april 2015 08:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik had verwacht dat die Sparrow een soort verlicht leider zou zijn, beetje Gandhi-achtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |