Meest waarschijnlijke scenario.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Hij is stiekem al 8 jaar verliefd op je vriendin en gefriendzoned.
Kan, hoeft niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:47 schreef jatochneetoch het volgende:
mooier kan ik het ook niet makenquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Zoals ik al beschreef geloof ik ook niet in puur platonische vriendschappen tussen man en vrouw. Volgens mij speelt er bij een van de personen altijd wel meer. Ik vraag me dan ook af of vrouwen dit niet zien, of niet willen zien vanuit hun naïviteit.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Vrouwen zijn vaak erg naïef op dit vlak, mannen weten wel beter.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:57 schreef smint133 het volgende:
[..]
Zoals ik al beschreef geloof ik ook niet in puur platonische vriendschappen tussen man en vrouw. Volgens mij speelt er bij een van de personen altijd wel meer. Ik vraag me dan ook af of vrouwen dit niet zien, of niet willen zien vanuit hun naïviteit.
Mijn eigen ervaring heeft dus geleerd dat dit soort vriendschappen vaak toch een soort van "dubieus" zijn (tenzij die jongen homo zou zijn) en zou het zélf (gevoelsmatig) echt héél vreemd vinden om naast mijn partner nog een beste vriend (i.p.v. vriendin, want dat kan in mijn ogen dan weer welquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:56 schreef Forbry het volgende:
(knip)
Maar goed, wij geloven beide ook niet zo in "zuivere" vriendschappen tussen man en vrouw.
Mijn vriend gelooft daar niet (zo) in, omdat hij een "mannen-man" is en zélf van mening is dat hij nooit 1 op 1 iets met een andere vrouw af zou spreken, tenzij hij (seksueel) geïnteresseerd in haar zou zijn (even los van bijzondere situaties natuurlijk, bijvoorbeeld werk gerelateerd). Ik niet (meer) zo, omdat ik vroeger meerdere vriendschappen met jongens heb gehad, waarbij -uiteindelijk- bleek dat er aan de kant van de jongens toch altijd wel behoefte aan "meer" was.
(knip)
Nee, daarom ben ik ook huiverig. Klinkt een beetje als onze MP, Mark Rutte. Hij komt op een feestje, neemt vrouwelijk gezelschap mee en moet vervolgens zeggen: "dit is een vriendin", waar iedereen wss dacht dat het zijn vrouw/vriendin zou zijn. En net als bij Mark Rutte, hij kan het single leven gewoon geweldig vinden, of hij durft nooit een 'move' te maken en accepteert de rol van vriend of hij is homo. Ik sluit geen van die opties uit overigens.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:55 schreef P8 het volgende:
[..]
Kan, hoeft niet.
Heeft die vriend een partner?
Dit was al besproken voordat wij besloten te stoppen met daten en een relatie te beginnen. Niet dat het iets goed moet praten hoor. Daarom wilde ze het eerst met mij bespreken. Ik noemde dit als voorbeeld om aan te geven hoe raar die verhoudingen tussen man en vrouw kunnen zijn- onder het noemen van vriendschap.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind het vanuit je vriendin eigenlijk wel respectloos tegenover jou om dit te willen doen
En dan neem je dus een vriendin die daar kennelijk heel anders over denkt..quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:44 schreef smint133 het volgende:
Een vriendschap tussen man en vrouw is helemaal niks mis mee. Zo ga ik ook met genoeg vrouwen om die ik ook niet meer zie dan dat. Maar er is wel een verschil, vind ik dan, tussen "vriendschappelijk" en "beste" vrienden. Zo zou ik niet met een van die meiden op de bank willen zitten met een glas wijn en het over onze liefdeslevens willen hebben. Dat gaat mij toch echt een stap te ver in het vriendschappelijke.
Platonisch, maar grenzen vervagen snel. Hoe bedoel je deze?quote:Mijn vriendin heeft meerdere mannelijke vrienden, waarvan een de beste vriend is. Wat houdt een beste vriend eigenlijk in? Waarom wil iemand beste vrienden met een vrouw zijn? Die beste vriend is iemand die, bijna te zeggen, een platonische relatie heeft met mijn vriendin. Daardoor vervagen grenzen snel.
Eigenlijk zou je het wel willen verbieden dus..quote:Niet dat ik haar iets snel zou verbieden of de mogelijkheid daartoe zou hebben. Maar sommige dingen gaan mij te ver, voor een vriendschappelijke relatie. Zo had hij haar uitgenodigd om naar de sauna te gaan, dit ging dus wel over mijn grens en heb mijn vriendin duidelijk gemaakt dat zoiets dus niet zomaar accepteerbaar is voor mij binnen onze relatie.
Heel eerlijk, ik heb dergelijke argumenten ook gebruikt. Niet voor de sauna, maar wel voor onzekere partners die kennelijk te weinig topics op onder andere dit forum hebben gelezen met betrekking tot de friendszone.quote:Dan krijg ik dingen te horen als: "joh, we zijn al 8 jaar vrienden", "ik zie hem ook meer als een vrouwelijke-man, dan een man-man", "dat deden we ook al voor onze relatie" etc.
Sounds leg eh als een verbod..quote:Dat ze dat voor onze relatie ook deden, fijn. Nu dus niet meer.
Zoals de waard is..quote:Waarom? Als ik met een vrouwelijke vriend naar de sauna zou willen zou ik de grens ook overschrijden.
Als je vriendin met een ander wil neuken, dan lukt het zelfs zonder dat wijntje op de bank. Ik denk dat je meer te vrezen hebt van zelfverzekerde boys die haar belagen als ze vrij eh zonder jou losloopt.quote:Echter, als het mijn beste vriendin is, zou dit dus toelaatbaar zijn- aldus deze logica. De oerdrift beïnvloed de platonische vriendschap, is mijn mening.
Niet alleen je vlees, maar je geest is ook zwak dus? Ah..quote:Als ik met die vrouwelijke vriend in de sauna zit en ik zit naar haar borsten en poes te kijken, dan denkt mijn lichaam echt niet: "het is je 'beste' vriend, dus niet geil".
Dominanter haha, troon haha.quote:Naar mijn mening zit er maar een man op de troon. Ik heb geen hekel aan die beste vriend en vind hem ook wel sympathiek. Maar ik vind dit soort dingen toch echt niet accepteerbaar, waardoor ik dominanter word.
Ongeacht wat alle knullen willen van je vriendin, zij bepaalt zelf of ze daarin mee gaat. Als je haar vertrouwt, dan zou het dus eigenlijk niet uit moeten maken wat de rest van mannelijk Nederland van d'r wil.quote:Willen mannen dan echt een platonische vriendschap met een vrouw? Of is het een strategie om dichterbij de vrouw te komen en zo in de comfortzone te komen, om vervolgens uit de friendzone proberen te komen?
Kan me voorstellen dat het voor sommigen not done is ja. Dat zal je beredenering echter ook zijn.quote:Misschien is dit tegenwoordig wel een modern en ben ik ouderwets. Dus ben benieuwd wat anderen hierover denken.
Deze ervaring heb ik ook, er zat in mijn geval altijd van een van de twee kanten een uitdaging of spanning inquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:06 schreef Forbry het volgende:
Ah, echt een topic voor op FOK!![]()
Quote van mij uit een ander (vrij recent) topic:
[..]
Mijn eigen ervaring heeft dus geleerd dat dit soort vriendschappen vaak toch een soort van "dubieus" zijn (tenzij die jongen homo zou zijn) en zou het zélf (gevoelsmatig) echt héél vreemd vinden om naast mijn partner nog een beste vriend (i.p.v. vriendin, want dat kan in mijn ogen dan weer wel) te hebben... Maar ik weet dat er ook een hele hoop mensen zijn die hier heel anders tegenaan kijken, dus tja...
Sowieso wel eens met dat dikgedrukte. De rest vind ik wel iets lastiger te beoordelen, maar dat komt ook omdat ik echt 0,0 ervaring met zoiets heb en kan me er in mijn/ons geval ook zo weinig bij voorstellen. Denk gewoon niet dat ik met meneer Forbry samen zou zijn als hij er nog een beste vriendin naast zou hebben en andersom ook niet. Desalniettemin, stel dat we op de één of andere manier wel in zo'n situatie zouden zitten, dan lijkt mij dat wat jij schrijft wel heel redelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:11 schreef Jovatov het volgende:
Ik geloof niet dat er nooit van de één of andere kant gevoelens kunnen spelen.
Maar mijns inziens hoeven die eventuele gevoelens niet per se een platonische vriendschap in de weg te zitten. Wie sterk in zijn schoenen staat hoeft niet iets te doen met die gevoelens. En dan gaan die gevoelens ook vanzelf weer weg. Als een vriendschap je veel waard is (en zo'n beste vriend-relatie zou dat kunnen zijn), dan geloof ik daar wel in.
Als de relatie van TS met vriendin goed is, zou ik in deze situatie vriendin wel het vertrouwen geven. Dat is toch ook waar een relatie op gebaseerd is, en als ze dit soort dingen deden voordat ze een relatie had, zie ik niet waarom je dat je vriendin nu zou moeten verbieden.
Als er aanwijzingen zijn dat er wel gevoelens zijn (geweest) en daar ook naar is gehandeld (gezoend/etc) dan is het wel een heel ander verhaal. Dat moet je natuurlijk niet opzoeken.
Mee eens. Ooit eens verliefd geworden op een collega van me waar ik best close mee was. Puur chemische reactie die ik voelde op het moment dat dat inkickte. Heel raar, want ik was verder seksueel ook helemaal niet tot hem aangetrokken. Verder niets mee gedaan natuurlijk en trok vanzelf weer weg.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:11 schreef Jovatov het volgende:
Maar mijns inziens hoeven die eventuele gevoelens niet per se een platonische vriendschap in de weg te zitten. Wie sterk in zijn schoenen staat hoeft niet iets te doen met die gevoelens. En dan gaan die gevoelens ook vanzelf weer weg. Als een vriendschap je veel waard is (en zo'n beste vriend-relatie zou dat kunnen zijn), dan geloof ik daar wel in.
Goed dat jij er wel okay mee zou zijn dat je vriendin naakt is rond een andere hetero manquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:11 schreef Jovatov het volgende:
Ik geloof niet dat er nooit van de één of andere kant gevoelens kunnen spelen.
Als de relatie van TS met vriendin goed is, zou ik in deze situatie vriendin wel het vertrouwen geven. Dat is toch ook waar een relatie op gebaseerd is, en als ze dit soort dingen deden voordat ze een relatie had, zie ik niet waarom je dat je vriendin nu zou moeten verbieden.
Als er aanwijzingen zijn dat er wel gevoelens zijn (geweest) en daar ook naar is gehandeld (gezoend/etc) dan is het wel een heel ander verhaal. Dat moet je natuurlijk niet opzoeken.
^^^^^quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb sinds mijn twaalfde, dus al 22 jaar, een beste vriend. Hij was toen we elkaar leerden kennen verliefd op me en is dat een jaar of 8 geweest. Ik ben altijd duidelijk geweest dat ik die gevoelens niet heb. Mijn vriend weet dat er ooit gevoelens waren en vindt dat prima. Hij vertrouwt me gewoon, dat lijkt me normaal toch? Mijn vriend is ook mijn beste vriend trouwens, ik heb er gewoon 2
![]()
En ik praat met die beste vriend gewoon over sex hoor. Ik snap het probleem niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |