quote:De Nederlandse wielrenners hebben in het voorjaar van 2015 meer World Tour-punten behaald dan vorig jaar in de dezelfde periode van het seizoen.
Niki Terpstra bezorgde Nederland in 2014 met de winst in Parijs-Roubaix weliswaar de eerste klassiekerzege in dertien jaar, toch stonden de renners er op de World Tour-ranking minder voor.
Acht Nederlandse renners behaalden dit jaar World Tour-punten en samen komen ze na dertien koersen uit op 459. Vorig jaar hadden twaalf renners in dit stadium van het seizoen 'in de punten' gereden en verzamelden ze er gezamenlijk 438.
De puntenstijging is vooral te danken aan de ereplaatsen van Terpstra, Lars Boom, Bauke Mollema en Tom Dumoulin. Het viertal is verantwoordelijk voor 399 punten, bijna 87 procent van de Nederlandse inbreng.
Terpstra werd tweede in de Ronde van Vlaanderen en Gent-Wevelgem. Boom eindigde als zesde in Vlaanderen en werd vierde in Parijs-Roubaix. Mollema reed in de Tirreno-Adriatico naar een tweede plek in het eindklassement en Dumoulin eindigde als vierde in de rangschikking van de Tour Down Under.
De Maastrichtenaar won ook de tijdrit in de Ronde van het Baskenland, maar etappezeges tellen in het systeem van de UCI beduidend minder zwaar mee dan klassementen. Zo levert de tweede plaats van Mollema in het Tirreno-klassement liefst tachtig punten op en de ritzege van Dumoulin in Baskenland zes.
Het aantal overwinningen in de World Tour lag vorig jaar wel een stuk hoger op het meetmoment na Luik-Bastenaken-Luik, traditioneel de afsluiter van het voorjaar. Dit jaar staat de teller op drie terwijl er in 2014 al zeven Nederlanders juichend over de streep waren gekomen in dit stadium.
Wouter Wippert, Wout Poels en Dumoulin zorgden in 2015 voor de dagzeges in respectievelijk de Tour Down Under, de Tirreno en Baskenland. Vorig jaar wonnen Tom-Jelte Slagter (twee) en Moreno Hofland samen drie ritten in Parijs-Nice, zegevierden Stef Clement en Lieuwe Westra in de Ronde van Catalonië, triomfeerde Terpstra in Roubaix en Poels in Baskenland.
Kijkend naar het aantal koersen is de World Tour-kalender bijna op de helft. De Ronde van Romandië is deze week de veertiende van de 27 wedstrijden op het hoogste niveau. In de Giro d'Italia, Tour de France en Vuelta a España zijn de meeste punten te verdienen.
Alejandro Valverde is na zijn zege in Luik de nieuwe leider op de World Tour-ranking met 338 punten. Terpstra is op de veertiende plaats de beste Nederlander.
twitter:WoutPoels twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 19:15:58Morgenvroeg operatie aan schouder:( Stukje wat afgebroken is moet worden vastgezet. Hopelijk snel fiets weer op! #balen #alleskomtgoed reageer retweet
twitter:LottoJumbo_road twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 13:58:35Niet fietsen, maar filmen! Vandaag is een draaidag voor onze renners. De commercials verschijnen deze zomer op tv! http://t.co/0x1u64JOA9 reageer retweet
Timo Roosen en Rick Flens gaan shinen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:56 schreef wimderon het volgende:
twitter:LottoJumbo_road twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 13:58:35Niet fietsen, maar filmen! Vandaag is een draaidag voor onze renners. De commercials verschijnen deze zomer op tv! http://t.co/0x1u64JOA9 reageer retweet
![]()
Betekent helaas wel geen Gees, Ten Dam, Krachtwijk of Bulgac in de commercials.
Zonder plan B de koers ingaan lijk me niet zo handig. Of is dit het onfeilbare droomplan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:58 schreef wimderon het volgende:
Morgen overigens geen aanvallen te verwachten van de mannen. Ze gaan er met de volledige ploeg voor om Gesink, die koersritme op moet doen, af te zetten aan de voet van de slotklim.
#oefenenvoordetour #gesinkmetdevolledigeploegafzettenaandevoetvandeslotklimwaarnahijtweeminutenwegrijdtvanderestquote:Op dinsdag 28 april 2015 19:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zonder plan B de koers ingaan lijk me niet zo handig. Of is dit het onfeilbare droomplan?
quote:
Die was nog samen met Bugno actief ...quote:
Samen met die dikke speknek Lammers?? een zonde dat de Gees niet mee doet hij zou zomaar de nieuwe Harrie Piekema kunnen worden voor Djumboquote:Op dinsdag 28 april 2015 19:56 schreef wimderon het volgende:
![]()
Betekent helaas wel geen Gees, Ten Dam, Krachtwijk of Bulgac in de commercials.
Gees als lollige supermarktmanagerquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:42 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Samen met die dikke speknek Lammers?? een zonde dat de Gees niet mee doet hij zou zomaar de nieuwe Harrie Piekema kunnen worden voor Djumbo
quote:Ook in de voorbije klassiekers slaagde Peter Sagan er niet in om zijn groot potentieel om te zetten in resultaten. En daar is een reden voor....
Wat is er toch aan de hand met Peter Sagan? Het moet een van de meest gehoorde vragen zijn van het voorbije wielervoorjaar. De 25-jarige wonderboy van de wielersport geraakt al maanden geen poot vooruit en won in de voorbije periode slechts een ritje in de Tirreno-Adriatico. Karl Vannieuwkerke weet wat er aan de hand is. "Ik hoor verhalen over zijn winter: hij drinkt veel te veel. Zelfs als ze in Curaçao zitten, zit hij met de fles cognac op tafel en ook de maanden nadien gaat hij heel vaak uit. Dat gaat na een paar jaar wegen."
Eentje voor de klassiekers om vooruit te blikken en eentje erna om de balans op te maken. Sporza pakte naar analogie met de voetbalcollega's nog eens uit met een aflevering van 'Extra Time Koers'. Daarin werd stevig nagekaart over de voorbije klassiekers en werden de uitblinkers, maar ook pechvogels en ontgoochelingen onder de loep genomen. Het panel bestaande uit Michel Wuyts, Johan Museeuw, Nick Nuyens en Karl Vannieuwkerke had het onder andere over de povere prestaties van een slabakkende Peter Sagan. "Ik vind het vooral jammer dat als je zoveel bagage en zoveel klasse hebt, je de passie niet hebt. Als je de passie niet meer hebt, is het voorbij", stelde Museeuw scherp.
Wielercommentator Vannieuwkerke ging nog een stapje verder: "Als je spreekt over beroepsernst en gaan voor die klassieker dan zit je bij Sagan met een probleem, vrees ik. Ik hoor verhalen over zijn winter: hij drinkt veel te veel. Zelfs als ze in Curaçao zitten, zit hij met de fles cognac op tafel en ook de maanden nadien gaat hij heel vaak uit. Dat gaat na een paar jaar wegen. Het is natuurlijk een ongelooflijke klasbak, want hij is er wel bij in de finale van de E3 Harelbeke. Ik denk dat hij meer voor zijn stiel moet gaan leven." Nick Nuyens zag het vat altijd leeglopen in de laatste 10 tot 15 km. "Een mooie woordspeling", knipoogde Vannieuwkerke.
Wel jammer dat hij geen Giro doet, maar de ploeg kreeg alleen een wildcard als ze beloofden om Rebellin en Schumacher niet op te stellen..quote:
Blijft een Oostblokker he?quote:Op woensdag 29 april 2015 12:53 schreef OProg het volgende:
Sagan doet een Ulrichje dus.
Alleen dan met wat meer zuipen en wat minder eten.
Prima.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel jammer dat hij geen Giro doet, maar de ploeg kreeg alleen een wildcard als ze beloofden om Rebellin en Schumacher niet op te stellen..
Die dubbele moraal is echt om te kotsen. Sero sero sero staat waarschijnlijk op alle posters.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel jammer dat hij geen Giro doet, maar de ploeg kreeg alleen een wildcard als ze beloofden om Rebellin en Schumacher niet op te stellen..
Nee dat zeg ik niet, maar levenslang op de fiets blijven zitten is ook weer zo wat.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Iedereen die doping gebruikt levenslang schorsen vind jij?
Ook wel een matig deelnemersveld. Het is niet eens een doping-insinuatie om te stellen dat Sky hier met 4 in de top 10 kan eindigen.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:03 schreef Marcoss het volgende:
Voorlopige startlijst Giro staat in onderstaande link
http://us6.campaign-archi(...)16baa5&id=ffd61fae7b
(ook een link naar het roadbook)
Dat is al 1 meer dan verwacht.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:37 schreef Slobeend het volgende:
Ik zie maar twee Lotto-Djumbo's in het peloton.
Ik ookquote:Op woensdag 29 april 2015 16:37 schreef Slobeend het volgende:
Ik zie maar twee Lotto-Djumbo's in het peloton.
Treurig dit. Kijk dan verdomme uit.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:43 schreef heywoodu het volgende:
Even kijken of er geen krasje op de deur zit. Terecht wel, prioriteiten stellen.
Thomasquote:Op woensdag 29 april 2015 16:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie bezit eigenlijk de leiderstrui? Gisteren niet gekeken.
Thomas Geraintquote:Op woensdag 29 april 2015 16:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh, dolletjes.quote:
Thomas Geraintquote:Op woensdag 29 april 2015 16:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grmayquote:Op woensdag 29 april 2015 16:56 schreef Mani89 het volgende:
Kijk Lampre weet tenminste hoe je een team moet opvullen.
Dit zijn ook wel pareltjes van Lampre.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Grmay
Wielergoden uit Ethiopië en Eritrea, niks mis mee.
Dat komt door Merida en Champion System.quote:Op woensdag 29 april 2015 16:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit zijn ook wel pareltjes van Lampre.
http://cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=9517
http://cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=2117
Alleen Gesink zit zowat nog in het peloton, misschien kan er nog iemand aanvallen uit de bezemwagen.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iedereen valt aan behalve Lotto Djumbo.
Als alleen Gesink en Ten Dam nog in het peloton zitten, is er weinig aanvallen bij.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iedereen valt aan behalve Lotto Djumbo.
Ik zie Ten Dam ook nog dansen.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:01 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Alleen Gesink zit zowat nog in het peloton, misschien kan er nog iemand aanvallen uit de bezemwagen.
Op dit soort momenten mis je toch een type Dennis van Winden.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als alleen Gesink en Ten Dam nog in het peloton zitten, is er weinig aanvallen bij.
Dan missen ze toch een type Mollema.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als alleen Gesink en Ten Dam nog in het peloton zitten, is er weinig aanvallen bij.
Emilia Fahlinquote:Op woensdag 29 april 2015 17:02 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Op dit soort momenten mis je toch een type Dennis van Winden.
Die kunnen juist wel een aanval gebruiken voor wat koershardheid.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gesink en Ten Dam kunnen toch alleen maar harken?quote:Op woensdag 29 april 2015 17:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die kunnen juist wel een aanval gebruiken voor wat koershardheid.
We gaan voor de top 15, dan moet je geen risico lopen om jezelf op te blazen.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die kunnen juist wel een aanval gebruiken voor wat koershardheid.
Zo'n grote koers is Romandië natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
We gaan voor de top 15, dan moet je geen risico lopen om jezelf op te blazen.
quote:World champion Michal Kwiatkowski is reportedly negotiating a new contract for 2016 and beyond with three teams including Team Sky.
“We are talking with Patrick Lefevere, with two other teams that Michal is interested in. Sky and another one that I can’t say,” said Giuseppe Acquadro.
“Sky is interested in Michal, Etixx knows that. Sky’s a big team, one of the biggest in this moment. If he needs to change, it’s normal that he goes to one of the big ones. Like everyone knows, Sky’s up there with Etixx and Movistar.”
Read more at http://www.cyclingweekly.(...)#tZC65zQqHyCazgyJ.99
Yep, hij is er net aan bijgebleven.quote:
Het begint zo een beetje op de F1 te lijken qua spanning.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sky en QS kopen ook elke goede renner op he
Waarom ben jij zo kapot van Zakarin?quote:Op woensdag 29 april 2015 17:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar Sky heeft niet helden als Zakarin en Miguel.
Schuld van Poetin.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo kapot van Zakarin?
Stijn voert graag een act opquote:Op woensdag 29 april 2015 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo kapot van Zakarin?
Johannes.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mijn act is niet zo groot als die van Gramulanion.
Uran Uran Uran Uran voor het klassement en dan hebben ze ook nog Tom Boonen voor de massasprints.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:18 schreef Ajacied422 het volgende:
Die Alaphilippe
Voor mijn gevoel rijdt hij zowat elke koers. Gelukkig rijdt hij niet in de Giro, want dan is er vrij baan voor Uran Uran.
De laatste keer dat Boonen een serieuze sprint won waren de wielen nog vierkantquote:Op woensdag 29 april 2015 17:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Uran Uran Uran Uran voor het klassement en dan hebben ze ook nog Tom Boonen voor de massasprints.
2 miljoen bij Scorito, doe ik het of doe ik het niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:22 schreef Ajacied422 het volgende:
En in de Giro weer #genieten van Jurgen van den Broeck die altijd de meest boeiende excuses heeft voor zijn gefaal.
Zonde inderdaad.quote:
Ja, balen.quote:
Precies, zo brak hij ook door vorig jaar, in de Volta a Catalunya.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gaan we nou fucking verbaasd zijn dat ie dit soort sprintjes rijdt? Dat kon ie altijd al
Genotquote:Op woensdag 29 april 2015 17:28 schreef Mani89 het volgende:
Zakarin hier al 7de![]()
Jongens jongens dat gaat wat worden de komende etappes.
Maar Meneer da Costa is wel wereldkampioen geworden.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:29 schreef Mani89 het volgende:
Faria Da Costa voegt nog maar eens een ereplaats toe aan zijn palmares, beetje de Portugese Mollema.
En 3x Zwitserland en 3 Touretappes. En betrapt op amfetamine.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar Meneer da Costa is wel wereldkampioen geworden.
Minimaal een halve Waal dan.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Belg is vrij lyrisch over Alaphilippe.
Ik denk dat hij binnen nu en een half jaar geneutraliseerd is tot halve Belg.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Belg is vrij lyrisch over Alaphilippe.
Ja ik had mijn post kunnen nuanceren naar, na zijn wereldtitel. Maar ik ben niet van de nuance.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar Meneer da Costa is wel wereldkampioen geworden.
Nou hopelijk wel de Tour dan, daar heeft zijn vader ook meermaals geschitterd.quote:
Dat had ik inmiddels in de gaten.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je ik had mijn post kunnen nuanceren naar, na zijn wereldtitel. Maar ik ben niet van de nuance.
15 miljoen of zo?quote:Op woensdag 29 april 2015 16:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
TLJ TEAM LOTTO NL - JUMBO NED
181 NED19870607 KRUIJSWIJK Steven NED
182 NZL19900407 BENNETT George NZL
183 NED19830411 FLENS Rick NED
184 NED19910831 HOFLAND Moreno NED
185 NED19880325 KEIZER Martijn NED
186 GER19831026 MARTENS Paul GER
187 NED19771105 TJALLINGII Maarten NED
188 NED19910923 VAN DER LIJKE Nick NED
189 GER19830417 WAGNER Robert GER
D.S. BOVEN Jan
SKY TEAM SKY GBR
191 AUS19850130 PORTE Richie AUS
192 COL19930805 HENAO GOMEZ Sebastian COL
193 BLR19810628 KIRYIENKA Vasil BLR
194 CZE19871115 KONIG Leopold CZE
195 ESP19810513 LOPEZ GARCIA David ESP
196 ESP19840526 NIEVE ITURALDE Mikel ESP
197 ITA19890831 PUCCIO Salvatore ITA
198 BLR19820809 SIUTSOU Kanstantsin BLR
199 ITA19890207 VIVIANI Elia ITA
Dat verschil, heerlijk man.
Dat ookquote:
Pantano gaat de Tour rijden ja, zo goed als zeker.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou hopelijk wel de Tour dan, daar heeft zijn vader ook meermaals geschitterd.
quote:Op woensdag 29 april 2015 18:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Pantano gaat de Tour rijden ja, zo goed als zeker.
Werd 7e in het sprintje, heerlijke coureur manquote:Op woensdag 29 april 2015 18:18 schreef DeeBee het volgende:
Zakarin weer aan het heersen zo te lezen, doet mij goed.
quote:Robert: “Als ik kijk naar wat ik wilde bereiken toen ik prof werd, dan ben ik een heel eind in de goede richting gekomen. Ik heb vaak tegen de wereldtop gestreden en grote koersen gewonnen. Tegelijkertijd denk ik dat er nog meer inzit. Ik ben nu 28, ben verstandiger en wijzer. En niet geheel onbelangrijk: ik heb in het verleden nooit gekke dingen met mijn lichaam gedaan. Daarmee doel ik op doping en al die rotzooi. Ik heb in mijn hele leven nog nooit cortisonen gebruikt, dat is iets waar ik heel trots op ben.
Ook epo en al die andere zooi heb ik nooit gebruikt. Ze kunnen bij welke bloedarts dan ook alles nagaan, maar mijn naam zullen ze nergens tegenkomen. Alles wat ik heb gepresteerd, is gebeurd met een schoon lichaam en door keihard te werken.”
dat is eigenlijk het enige jammere van het interviewquote:
Je gelooft er niet in?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:20 schreef franklop het volgende:
[..]
dat is eigenlijk het enige jammere van het interview
ik wil het geloven, maar sinds bijv boogerd ben ik wat cynisch erin geworden.quote:
vooral in dezelfde tijd geredenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Heeft met Boogerd, Dekker, Dekker, Menchov en Rasmussen in dezelfde ploeg gereden...
Dat bedoel ik ookquote:
Alassink.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als je ziet hoe goed Gesink was op een jonge leeftijd. We hadden hem afgemaakt als hij Geeskowski had geheten.
Volgens mij noteerde ie 2 jaar geleden in tests nog de beste resultaten uit zijn carrière. Dus hij haalt die wattages wel degelijk. Er rijden er gewoon een aantal harder de berg op dan destijds.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:47 schreef DeeBee het volgende:
Het kan inderdaad eigenlijk niet... Of hij moet echt het allergrootste talent in 20 jaar geweest zijn ofzo...
Al denk ik wel dat hij er nu klaar mee is, wat misschien ook weer z'n 'terugval' verklaart. Hij geeft nu nota bene zelf toe dat hij niet harder kan dan in zo'n Vuelta en als je ziet wie er dan tegen de bergen op spuiten, tsja... En het moet gezegd, ik denk dat hij de Wattages en klimtijden van eerder in z'n carriere nooit meer gaat evenaren, dat zegt misschien ook wel iets (ondanks alle lichamelijke ongemakken).
Maar ik vind het wel een heftig interview, als je het leest is het amper voor te stellen hoe ongelofelijk veel idiote dingen er een paar seizoenen lang bleven gebeuren. Sommige van die zeges dacht ik dat ze veel korter geleden waren, is het ook alweer ruim 4 jaar bijvoorbeeld, pfoe... Ik gun hem nog wel een paar mooie jaren in z'n carriere, maar ook hij moet nog een paar jaar gaan rijden voor een andere ploeg. Lekker de luxeknecht spelen en nog eens een ritje in een ronde proberen te scoren ofzo, ook prima.
Al werd hij destijds nauwelijks verdacht op basis van zijn bloed paspoort. Nu kan het nog steeds dat hij wel dopeerde -er zijn er meer gepakt die laag op die lijst stonden-, maar het is een zekerheidje dat hij niet de limieten opzocht qua dopinggebruik. Als hij volle bak die kant op was gegaan, was het een zekere contender voor de Tourzege (al die malheur even daargelaten). Ik vergeleek 'em in die tijd altijd met Nibali; Robert was een beter presterende jongere versie.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als je ziet hoe goed Gesink was op een jonge leeftijd. We hadden hem afgemaakt als hij Geeskowski had geheten.
Eerste etappezege zo goed als binnen dus.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:32 schreef wimderon het volgende:
ATTENTIE: KOPGROEP IN ROMANDIË:
JI CHENG, BRIAN BULGAC, Kristof Vandewalle
[ afbeelding ]
Cheng parkeert nog als ie een vluchtheuvel ziet, dat is de redding van Bulgac.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:54 schreef wimderon het volgende:
8 minuten voorsprong al![]()
Poll: Wie wordt het eerste gelost uit de kopgroep?
• Ji Cheng
• Kristoff Vandewalle
• Brian Bulgac
• Vandewalle, Cheng+Bulgac blijven vooruit
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Zijn daar beelden van?quote:Op donderdag 30 april 2015 14:02 schreef Max23 het volgende:
Ronde van Turkije![]()
Koploper wordt op minder dan 10 meter van de finish ingehaald door het sprintende peloton![]()
Dat was Kolar die de oplopende sprint van een meter of 400 aan was gegaan.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:02 schreef Max23 het volgende:
Ronde van Turkije![]()
Koploper wordt op minder dan 10 meter van de finish ingehaald door het sprintende peloton![]()
Dan is hij hem dus te vroeg aangegaan, want hij had fietslengtes voorsprongquote:Op donderdag 30 april 2015 14:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was Kolar die de oplopende sprint van een meter of 400 aan was gegaan.
Scheelde niks voor Barberogod.quote:
twitter:JeroenAkkermans twitterde op donderdag 30-04-2015 om 11:38:28Politie verijdelt terreuraanslag. Bij inval in Oberursel is machinegeweer en pijpbom in beslag genomen.2 arrestaties http://t.co/1nYutq0PXY reageer retweet
twitter:JeroenAkkermans twitterde op donderdag 30-04-2015 om 15:08:31Arrestaties. Zou gaan om 2 Duitsers v Turkse komaf. Salafisten. Zouden aanslag op wielerwedstrijd gepland hebben http://t.co/xUBjGfHXIr reageer retweet
Echt een culthelden-koers de laatste jaren ja.quote:Op donderdag 30 april 2015 16:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ronde van Turkije is toch de dopage-koers bij uitstek, ben benieuwd welke winnaar nu ontmaskerd wordt
Rust in vrede.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Nairito trekt ten strijde.
Jammer dat Cavaliers dit moet missen.
Nog 7 kmquote:Op donderdag 30 april 2015 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bussen die een minuut te laat komen waardoor je een topfinale mist
Ja ik was nu thuis geweest, kut hermesquote:
Morgenquote:Op donderdag 30 april 2015 17:21 schreef Mani89 het volgende:
Zo dat was leuk, wanneer komt nou het terrein van Robert?
Parijs-Nice 2008. Toen werd er nog gesproken over Gesink als vaandeldrager van een jonge, frisse generatie tegenover 'het oude wielrennen' belichaamd door Rebellin.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rebellin doet het overigens wel aardig in Turkije.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Parijs-Nice 2008. Toen werd er nog gesproken over Gesink als vaandeldrager van een jonge, frisse generatie tegenover 'het oude wielrennen' belichaamd door Rebellin.
quote:Op donderdag 30 april 2015 17:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alaphilippe de nieuwe Greg Di Luca of Ricco.
Wordt Yorkshire ook uitgezonden?quote:Op donderdag 30 april 2015 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
Heerlijk dagje morgen met:
- Henninger Turm
- Turkije
- Romandië
- Yorkshire
quote:Op donderdag 30 april 2015 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wordt Yorkshire ook uitgezonden?
twitter:TourDeJose twitterde op woensdag 29-04-2015 om 20:22:32@hetiskoers @gmdj_ @letouryorkshire @Ponckster ja tonen we ook. Is ASO_wedstrijd dus kun je er altijd van uitgaan dat we dat hebben reageer retweet
Smullen !quote:Op donderdag 30 april 2015 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
- Henninger Turm
- Turkije
- Romandië
- Yorkshire
Rund um den Finanzplatz-Eschborn is afgelasttwitter:hronline twitterde op donderdag 30-04-2015 om 19:27:48Der Frankfurter Radklassiker am 1. Mai ist nach den Festnahmen von Terrorverdächtigen in #Oberursel abgesagt worden. reageer retweet
Las het straks inderdaad.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Rund um den Finanzplatz-Eschborn is afgelasttwitter:hronline twitterde op donderdag 30-04-2015 om 19:27:48Der Frankfurter Radklassiker am 1. Mai ist nach den Festnahmen von Terrorverdächtigen in #Oberursel abgesagt worden. reageer retweet
NWS / Terreuraanslag op wielerwedstrijd in Frankfurt verijdeld
Nee he. Verdomme. Moet nu alles verpest worden?quote:Op donderdag 30 april 2015 19:33 schreef Houtenbeen het volgende:
NWS / Terreuraanslag op wielerwedstrijd in Frankfurt verijdeld
quote:Op donderdag 30 april 2015 18:35 schreef baggerbaas het volgende:
- Henninger Turm
- Turkije
- Romandië
- Yorkshire
Droomcommercial.quote:
daar zat Koertgod in dus dat is bij voorbaat al een garantie voor succesquote:Op donderdag 30 april 2015 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan nooit zo goed worden als de Ten Dam geeft rondje commercial.
Koert nu live bij dartsen op rtl 7.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:23 schreef Evertjan het volgende:
[..]
daar zat Koertgod in dus dat is bij voorbaat al een garantie voor succes
Nou dat zijn alweer bemoedigende geluiden van de steraankoop van LottoNL.quote:“Het is mij twee keer gelukt het tempo van de bus bij te benen. Het is voor mij belangrijk om hier te verbeteren en sterker te worden. Ik hoop ooit mee te kunnen doen, al moet ik dan ook nog wel wat power opdoen”, aldus de 25-jarige Aalstenaar, die afgelopen winter overkwam van Topsport Vlaanderen-Baloise.
25 jaar en dan blij zijn met de bus bijbenenquote:Op donderdag 30 april 2015 22:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou dat zijn alweer bemoedigende geluiden van de steraankoop van LottoNL.
wat heb ik zojuist gelezenquote:Op donderdag 30 april 2015 22:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gees reed toen iedereen naar de knoppen. Ik zou toch wel willen weten wat er van Gesink zou zijn geworden zonder beenbreuk, hartfalen en overlijden van z'n vader.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
25 jaar en dan blij zijn met de bus bijbenen
Er zullen toch wel wat betere renners rondrijden..
Julien Alaphilippe, 22 en strijdt al mee voorin..
De andere steraankoop gaat straks shinen in de Giro met een 58e plek in het eindklassement.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Luxe knecht voor Krachtveld, gewoon weer in het wiel van Clentador zoals in 2011.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
De andere steraankoop gaat straks shinen in de Giro met een 58e plek in het eindklassement.
Sjors![]()
Zwaar overdreven. Hij kon met duidelijk heel veel inspanning en wilskracht hele goede en indrukwekkende dingen laten zien, maar iedereen naar huis rijden, nee totaal niet. Niet zoals een Alaphilippe die op zijn dooie gemakje even in twee klassiekers tweede wordt. Podium rijden is Gesink nog maar één keer gelukt, in de Amstel Gold Race, door zich helemaal het leplazarus te rijden en dan te kort te komen tegen een Kroon.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gees reed toen iedereen naar de knoppen.
Zoals al die kritische noten die een paar jaar terug bij Sagan werden geplaatst.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 07:54 schreef Tommeke het volgende:
Gesink werd met het jaar beter. Allaphilippe is ineenkeer goed en een 'revelatie'. Ik vertrouw revelaties per definitie niet.
Gesink was een klassierrenner inderdaad...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 00:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zwaar overdreven. Hij kon met duidelijk heel veel inspanning en wilskracht hele goede en indrukwekkende dingen laten zien, maar iedereen naar huis rijden, nee totaal niet. Niet zoals een Alaphilippe die op zijn dooie gemakje even in twee klassiekers tweede wordt. Podium rijden is Gesink nog maar één keer gelukt, in de Amstel Gold Race, door zich helemaal het leplazarus te rijden en dan te kort te komen tegen een Kroon.
Mwa, dat weet ik niet meteen. Ik zou het meer verwachten bij die rit uit de Dauphiné van vorig jaar waar Froome en Contador full retard tegen elkaar gingen en Kelderman gewoon bleef volgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laat er overigens geen enkele twijfel over bestaan dat het hier met's had geregend als Gesink een buitenlander was. Zoals dat nu eenmaal bij iedereen gebeurt die bij de top hoort.
Ja dat is zo. Zou bv. voor T. Dekker ook zo geweest zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laat er overigens geen enkele twijfel over bestaan dat het hier met's had geregend als Gesink een buitenlander was. Zoals dat nu eenmaal bij iedereen gebeurt die bij de top hoort.
Duidelijk niet geschikt voor het wielrennenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:45 schreef Mani89 het volgende:
Wat een keiharde faalhaas is die Rebellin zeg.
Die is op reis naar het beloofde land.quote:
Hij gaat veel evenementen missenquote:Op zaterdag 25 april 2015 18:07 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Morgen vertrek ik. Wat ik allemaal moet missen.... LBL, de zegetocht van Miguel in de Giro, de promotie- degradatieplayoffs, de Champions League finale, de Copa America...
Ik reken erop dat jij namens mij Miguel, Colombia en Tapia steunt tijdens deze evenementen.
Ja, die fietst nog steeds zijn wedstrijden in Colombia.quote:
Aha. Net zo talentvol?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, die fietst nog steeds zijn wedstrijden in Colombia.
Je hebt het over Alex Cano neem ik aan? Dat is een neef.
In Colombia heeft hij wel echt veel gewonnen, maar nu eigenlijk pas echt voor het eerst in Europa, hoewel hij vroeger wel een paar jaar in Italië heeft gereden.quote:
Thijs vindt dit leuk.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:08 schreef Ajacied422 het volgende:
We zien nu inspirerende filmpjes waarin wielrenners aandacht vragen voor veiligheid langs de wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |