abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:13:47 #51
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152099409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit heel goed ziet. Geld en nog meer geld. Dit wil niet zeggen dat alle pilletjes en smeersels kwakzalverij is maar de grote happers wel. Die brengen het meeste op. Ga maar eens naar de dokter en klaag even dat je gestrest bent en slecht slaapt, krijg je meteen een doosje pammetjes mee ipv het anders op te lossen. Wil ze de kost niet geven hoeveel mensen op deze pillen functioneren, in Amerika al helemaal.
Ik moet niets van pillen hebben. Een paar jaar terug had ik last van mijn rug en de dokter gaf me ontspanningspilletjes :? Toen hoorde ik van iemand anders dat ze nierfalen had gekregen van die medicijnen. Ik heb er geen 1 van genomen. Rugklachten verhelpen met pilletjes ;(
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:15:55 #52
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152099459
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vermijd geen medicijnen, waarom praat je me dat aan?

Ik slik niet graag pillen die niet nodig zijn, geneesmiddelen (medicijnen dus) is wat anders maar ben haast nooit ziek en zeker niet zoveel dat ik medicijnen of naar de dokter moet.

Vaccineren is een- of tweemalig, daar zit de winst niet natuurlijk.

BigPharma zie ik dan ook in die VSAmerikaanse tvhyping van pillen tegen van alles en nog wat.

Mijn laatste vaccinatie (gele koorts) was trouwens gratis (!).
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:08 schreef El_Matador het volgende:

10 keer bij een dokter geweest en pillen slikken vermijd ik waar het kan.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:16:01 #53
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152099464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef nikao het volgende:

[..]

Dat er te snel naar pillen gegrepen wordt ben ik met je eens. Maar stellen dat ze niet werken en dat het allemaal maar om geld draait gaat te ver. Dan ken je het proces niet wat een medicijn moet doorlopen voordat het uberhaupt toegelaten wordt.
Dat beweer ik ook niet. Het is beetje een vicieuze cirkel. Ziek maken/houden, medicatie voorschrijven, winst! Echt beter worden we er niet van.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_152099474
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik moet niets van pillen hebben. Een paar jaar terug had ik last van mijn rug en de dokter gaf me ontspanningspilletjes :? Toen hoorde ik van iemand anders dat ze nierfalen had gekregen van die medicijnen. Ik heb er geen 1 van genomen. Rugklachten verhelpen met pilletjes ;(
De dokter gaf pilletjes?

Bijzonder. Vooral omdat dan het BigPharma=BigMoney-argument niet opgaat maar ook omdat ik altijd een recept kreeg en die pillen moest je gewoon zelf betalen. Evt terug te claimen via verzekeringen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152099498
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

Ja, het onderscheid tussen geneesmiddelen en pilletjes zie je?

De rest stond trouwens vol argumenten, maar daar heb je net een kwikspuit ingezet. -O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152099508
quote:

[..]

hier laatdunkend over doen is natuurlijk simplistisch en zelfs kwetsend. Medicijnen nemen is altijd een afweging van voors- en tegens. Ik wil liefst ook niks slikken, maar als ik dankzij medicatie niet 2 maar 1 migraine aanval per week heb, dan heb ik dat er (tijdelijk) graag voor over.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:18:49 #57
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152099519
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De dokter gaf pilletjes?

Bijzonder. Vooral omdat dan het BigPharma=BigMoney-argument niet opgaat maar ook omdat ik altijd een recept kreeg en die pillen moest je gewoon zelf betalen. Evt terug te claimen via verzekeringen.
Ook al krijg je pillen vergoed dan nog beland het geld bij de leverancier.
Maar ik moest ze overigens gewoon zelf betalen ;( En daar betaal je dan 100 euro p/m voor.
Tijd voor een gezonde dosis groenten nu :W
pi_152099566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet. Het is beetje een vicieuze cirkel. Ziek maken/houden, medicatie voorschrijven, winst! Echt beter worden we er niet van.
:? Behalve de miljoenen voorbeelden van mensen die er wel echt beter van werden, dan. Inclusief mezelf.

Dat een medicijn niet per definitie helpt maakt de intenties erachter niet automatisch duister. Mijn zus ondergaat op dit moment een behandeling tegen haar kanker die verschrikkelijk goed aanslaat zonder nare bijeffecten. 90% van de mensen die diezelfde behandeling ondergaan hebben daar slechts positieve resultaten aan overgehouden.

De kritiek op de geneeskunde die ik hier terugzie is vooral wishful thinking.
Conscience do cost.
pi_152099581
quote:

[..]

Dat is helemaal niet vreemd hoor, spierontspanners bij rugklachten.

In Nederland zijn ze overigens helemaal niet meer zo happig op het voorschrijven van benzodiazepines etc.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:23:03 #60
189978 controlaltdelete
pi_152099607
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef nikao het volgende:

[..]

hier laatdunkend over doen is natuurlijk simplistisch en zelfs kwetsend. Medicijnen nemen is altijd een afweging van voors- en tegens. Ik wil liefst ook niks slikken, maar als ik dankzij medicatie niet 2 maar 1 migraine aanval per week heb, dan heb ik dat er (tijdelijk) graag voor over.
Nee hoor ik geloof best dat het helpt. Je kan je afvragen waardoor je die migraine krijgt. Collega van me die had ook van die aanvallen. Sinds enkele jaren is ze veganist, sindsdien stuk minder migraine.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:23:04 #61
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152099608
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vreemd hoor, spierontspanners bij rugklachten.

In Nederland zijn ze overigens helemaal niet meer zo happig op het voorschrijven van benzodiazepines etc.
Er zijn ook andere manieren om je rug te ontspannen, zonder nare bijwerkingen. Yoga bv.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:24:17 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152099629
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef Izzy73 het volgende:

Er zijn ook andere manieren om je rug te ontspannen, zonder nare bijwerkingen. Yoga bv.
Reken er maar op dat als jij vanuit het niets onbegeleid met yoga begint, je zo nog verder van huis kunt zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152099636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee hoor ik geloof best dat het helpt. Je kan je afvragen waardoor je die migraine krijgt. Collega van me die had ook van die aanvallen. Sins enkele jaren is ze veganist, sindsdien stuk minder migraine.
Uiteraard kijk ik/je daar ook naar. Feit is dat we helaas weinig van migraine weten en dat het een erfelijk component heeft. Punt is dat je nu eenmaal niet alles op een natuurlijke manier kunt oplossen.
pi_152099638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:47 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Precies, fruit- en groentehapjes mogen nog niet gegeven worden, alleen melk, liefst moedermelk (antistoffen enz.), dus jenzen we d'r zo met 6-9 weken het eerste vaccin in.
:{
Wat wil je hier zeggen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152099642
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Lol, kan me genoeg redenen voor rugklachten bedenken waarbij yoga wel zo'n beetje het laatste is wat je moet gaan doen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:26:34 #66
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152099672
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Reken er maar op dat als jij vanuit het niets onbegeleid met yoga begint, je zo nog verder van huis kunt zijn.
Nooit problemen mee gehad, alles met mate natuurlijk en rustig opbouwen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:28:05 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152099693
Toen ik door mij rug was gegaan, mocht ik van mijn yogalerares een paar weken amper iets doen, yoga-wise. Veel te gevaarlijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152099700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee hoor ik geloof best dat het helpt. Je kan je afvragen waardoor je die migraine krijgt. Collega van me die had ook van die aanvallen. Sinds enkele jaren is ze veganist, sindsdien stuk minder migraine.
Mijn dieet wordt steeds meer veganistisch en heb sinds een maand of 6 opeens migraines die ik eerst nooit had :'(
(denk ovrigens niet dat het daardoor veroorzaakt wordt, maar n=1 is niet echt een goede benchmark)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152099753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Mijn dieet wordt steeds meer veganistisch en heb sinds een maand of 6 opeens migraines die ik eerst nooit had :'(
(denk ovrigens niet dat het daardoor veroorzaakt wordt, maar n=1 is niet echt een goede benchmark)
Probleem is vooral ook het controleren van de variabelen. Correlatie is nog geen causaal verband, dat wordt nog teveel vergeten.
pi_152099837
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:26 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nooit problemen mee gehad, alles met mate natuurlijk en rustig opbouwen.
Maar toch ging je naar de huisarts voor pillen voor je rugpijn. Aha.
pi_152099856
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee, die kreeg ie. Gratis!

Gekheid, maar voorzichtigheid met eten en pillen heeft op zich vrij weinig met vaccinaties van doen.

dinsdag 28 april 2015 @ 17:37:53 #72
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152099879
quote:

[..]

Ehh, nee voor een oplossing. Niet voor pillen ;(
pi_152099889
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:37 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ehh, nee voor een oplossing. Niet voor pillen ;(
Want met yoga lukte het niet?
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:38:48 #74
189978 controlaltdelete
pi_152099896
quote:

[..]

Ik denk dat Izzy naar de huisarts ging voor advies, de pillen kreeg ie van de dokter voorgeschreven. Ik kreeg het idee dat hij van die pillen niks moest hebben. Ik ben ook wel eens bij mijn huisarts geweest hoor, al kom ik er weinig. Wat ik met het advies doe is up to me, ik ga zeker niet blindelings iets slikken wat ik voorgeschreven krijg. Ook de jaarlijkse griepprik weiger ik.
pi_152099901
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, die kreeg ie. Gratis!

Gekheid, maar voorzichtigheid met eten en pillen heeft op zich vrij weinig met vaccinaties van doen.
In zoverre, dat de meeste anti-vaccers redeneren vanuit een luxe positie en als puntje bij paatje komt ze ineens maar wat blij zijn met die evil 'Big Pharma' en de ziekmakende pilletjes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')