Ik moet niets van pillen hebben. Een paar jaar terug had ik last van mijn rug en de dokter gaf me ontspanningspilletjesquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit heel goed ziet. Geld en nog meer geld. Dit wil niet zeggen dat alle pilletjes en smeersels kwakzalverij is maar de grote happers wel. Die brengen het meeste op. Ga maar eens naar de dokter en klaag even dat je gestrest bent en slecht slaapt, krijg je meteen een doosje pammetjes mee ipv het anders op te lossen. Wil ze de kost niet geven hoeveel mensen op deze pillen functioneren, in Amerika al helemaal.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vermijd geen medicijnen, waarom praat je me dat aan?
Ik slik niet graag pillen die niet nodig zijn, geneesmiddelen (medicijnen dus) is wat anders maar ben haast nooit ziek en zeker niet zoveel dat ik medicijnen of naar de dokter moet.
Vaccineren is een- of tweemalig, daar zit de winst niet natuurlijk.
BigPharma zie ik dan ook in die VSAmerikaanse tvhyping van pillen tegen van alles en nog wat.
Mijn laatste vaccinatie (gele koorts) was trouwens gratis (!).
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:08 schreef El_Matador het volgende:
10 keer bij een dokter geweest en pillen slikken vermijd ik waar het kan.
Dat beweer ik ook niet. Het is beetje een vicieuze cirkel. Ziek maken/houden, medicatie voorschrijven, winst! Echt beter worden we er niet van.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef nikao het volgende:
[..]
Dat er te snel naar pillen gegrepen wordt ben ik met je eens. Maar stellen dat ze niet werken en dat het allemaal maar om geld draait gaat te ver. Dan ken je het proces niet wat een medicijn moet doorlopen voordat het uberhaupt toegelaten wordt.
De dokter gaf pilletjes?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik moet niets van pillen hebben. Een paar jaar terug had ik last van mijn rug en de dokter gaf me ontspanningspilletjesToen hoorde ik van iemand anders dat ze nierfalen had gekregen van die medicijnen. Ik heb er geen 1 van genomen. Rugklachten verhelpen met pilletjes
Ja, het onderscheid tussen geneesmiddelen en pilletjes zie je?quote:
hier laatdunkend over doen is natuurlijk simplistisch en zelfs kwetsend. Medicijnen nemen is altijd een afweging van voors- en tegens. Ik wil liefst ook niks slikken, maar als ik dankzij medicatie niet 2 maar 1 migraine aanval per week heb, dan heb ik dat er (tijdelijk) graag voor over.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik moet niets van pillen hebben. Een paar jaar terug had ik last van mijn rug en de dokter gaf me ontspanningspilletjesToen hoorde ik van iemand anders dat ze nierfalen had gekregen van die medicijnen. Ik heb er geen 1 van genomen. Rugklachten verhelpen met pilletjes
Ook al krijg je pillen vergoed dan nog beland het geld bij de leverancier.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De dokter gaf pilletjes?
Bijzonder. Vooral omdat dan het BigPharma=BigMoney-argument niet opgaat maar ook omdat ik altijd een recept kreeg en die pillen moest je gewoon zelf betalen. Evt terug te claimen via verzekeringen.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Het is beetje een vicieuze cirkel. Ziek maken/houden, medicatie voorschrijven, winst! Echt beter worden we er niet van.
Dat is helemaal niet vreemd hoor, spierontspanners bij rugklachten.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nee hoor ik geloof best dat het helpt. Je kan je afvragen waardoor je die migraine krijgt. Collega van me die had ook van die aanvallen. Sinds enkele jaren is ze veganist, sindsdien stuk minder migraine.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef nikao het volgende:
[..]
hier laatdunkend over doen is natuurlijk simplistisch en zelfs kwetsend. Medicijnen nemen is altijd een afweging van voors- en tegens. Ik wil liefst ook niks slikken, maar als ik dankzij medicatie niet 2 maar 1 migraine aanval per week heb, dan heb ik dat er (tijdelijk) graag voor over.
Er zijn ook andere manieren om je rug te ontspannen, zonder nare bijwerkingen. Yoga bv.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vreemd hoor, spierontspanners bij rugklachten.
In Nederland zijn ze overigens helemaal niet meer zo happig op het voorschrijven van benzodiazepines etc.
Reken er maar op dat als jij vanuit het niets onbegeleid met yoga begint, je zo nog verder van huis kunt zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef Izzy73 het volgende:
Er zijn ook andere manieren om je rug te ontspannen, zonder nare bijwerkingen. Yoga bv.
Uiteraard kijk ik/je daar ook naar. Feit is dat we helaas weinig van migraine weten en dat het een erfelijk component heeft. Punt is dat je nu eenmaal niet alles op een natuurlijke manier kunt oplossen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor ik geloof best dat het helpt. Je kan je afvragen waardoor je die migraine krijgt. Collega van me die had ook van die aanvallen. Sins enkele jaren is ze veganist, sindsdien stuk minder migraine.
Wat wil je hier zeggen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:47 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Precies, fruit- en groentehapjes mogen nog niet gegeven worden, alleen melk, liefst moedermelk (antistoffen enz.), dus jenzen we d'r zo met 6-9 weken het eerste vaccin in.
Lol, kan me genoeg redenen voor rugklachten bedenken waarbij yoga wel zo'n beetje het laatste is wat je moet gaan doen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Er zijn ook andere manieren om je rug te ontspannen, zonder nare bijwerkingen. Yoga bv.
Nooit problemen mee gehad, alles met mate natuurlijk en rustig opbouwen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Reken er maar op dat als jij vanuit het niets onbegeleid met yoga begint, je zo nog verder van huis kunt zijn.
Mijn dieet wordt steeds meer veganistisch en heb sinds een maand of 6 opeens migraines die ik eerst nooit hadquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor ik geloof best dat het helpt. Je kan je afvragen waardoor je die migraine krijgt. Collega van me die had ook van die aanvallen. Sinds enkele jaren is ze veganist, sindsdien stuk minder migraine.
Probleem is vooral ook het controleren van de variabelen. Correlatie is nog geen causaal verband, dat wordt nog teveel vergeten.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn dieet wordt steeds meer veganistisch en heb sinds een maand of 6 opeens migraines die ik eerst nooit had
(denk ovrigens niet dat het daardoor veroorzaakt wordt, maar n=1 is niet echt een goede benchmark)
Maar toch ging je naar de huisarts voor pillen voor je rugpijn. Aha.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:26 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nooit problemen mee gehad, alles met mate natuurlijk en rustig opbouwen.
Nee, die kreeg ie. Gratis!quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar toch ging je naar de huisarts voor pillen voor je rugpijn. Aha.
Ehh, nee voor een oplossing. Niet voor pillenquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Want met yoga lukte het niet?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:37 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ehh, nee voor een oplossing. Niet voor pillen
Ik denk dat Izzy naar de huisarts ging voor advies, de pillen kreeg ie van de dokter voorgeschreven. Ik kreeg het idee dat hij van die pillen niks moest hebben. Ik ben ook wel eens bij mijn huisarts geweest hoor, al kom ik er weinig. Wat ik met het advies doe is up to me, ik ga zeker niet blindelings iets slikken wat ik voorgeschreven krijg. Ook de jaarlijkse griepprik weiger ik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef mootie het volgende:
[..]
In zoverre, dat de meeste anti-vaccers redeneren vanuit een luxe positie en als puntje bij paatje komt ze ineens maar wat blij zijn met die evil 'Big Pharma' en de ziekmakende pilletjes...quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, die kreeg ie. Gratis!
Gekheid, maar voorzichtigheid met eten en pillen heeft op zich vrij weinig met vaccinaties van doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |