Haha, eindbaas.quote:
twitter:Zinvor twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 02:08:27#BaltimoreRiots: Ethnic unrest flared in US city after a prisoner died in mysterious circumstances while under pro-US regime forces custody. reageer retweet
twitter:Zinvor twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 04:38:42Obama regime has deployed the National Guard, a paramilitary force with links to the regime's forces, to quell peaceful protesters. #Baltimore reageer retweet
Gek dat dat überhaupt niet vaker gebeurt. VS zit barstensvol met particuliere vuurwapens, maar als ze rellen dan laten ze hun vuurwapens kennelijk ineens op het nachtkastje liggen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 06:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Haha, eindbaas.
Toen met die riots in 1992 in LA had je ook Koreanen die bad ass waren tegen al die onmensen die daar aan het plunderen waren.
Regime?quote:Op dinsdag 28 april 2015 06:33 schreef reza1 het volgende:
twitter:Zinvor twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 02:08:27#BaltimoreRiots: Ethnic unrest flared in US city after a prisoner died in mysterious circumstances while under pro-US regime forces custody. reageer retweet
twitter:Zinvor twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 04:38:42Obama regime has deployed the National Guard, a paramilitary force with links to the regime's forces, to quell peaceful protesters. #Baltimore reageer retweet
Dat is taalkundig toch correct omdat het woord "regime" verwijst naar een vorm van "government".quote:
Het woord regime wekt wel de indruk van een dictatuur of in ieder geval een onderdrukkende regering, niet helemaal passend dus wat mij betreft.quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat is taalkundig toch correct omdat het woord "regime" verwijst naar een vorm van "government".
Dat is het een negatieve ondertoon heeft komt omdat het woord vaak gebruikt wordt/werd om te verwijzen naar niet Westers gezinde regeringen.
De gangs in Baltimore hebben schijnbaar een verbond gesloten om nu eens niet op elkaar te schieten maar op de politie hoorde ik net?
Zwarte (federale) minister van justitie (attorney general) inmiddels ook, sinds gisteren. Loretta Lynchquote:Op dinsdag 28 april 2015 08:01 schreef Rica het volgende:
Zwarte president, zwarte burgemeester en maar jammeren over white people in power.
Die rellen en dat plunderen gebeurt in NL ook wel, elders ook, an sich is dat niet zo bijzonder kennelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:58 schreef Rica het volgende:
Begrip voor woede kan ik opbrengen. Maar waar is de eigen verantwoording? Zwarten zijn overtegenwoordigd in gevangenissen en wat aanhoudingen betreft. Maar ze zijn ook oververtegenwoordigd in misdaad. Vooral geweldadige misdaad.
Of nu met deze riots. Alle verantwoording afschuiven op "wij worden onderdrukt". Dat is een vrijbrief om te plunderen?
En pak dan tenminste wat van die onderdrukkende instutuuten. Niet de lokale winkels. Waar zijn de winkeliers schuldig aan dan?
"Administration" voor regering komt vaker voor. Het gebruik van het woord "regime" in dit verband duidt op de negatieve connotatie die de gebruiker eraan wil meegeven, denk ik. Vaak wordt het woord gebruikt ivm de maffia. "The capo regime" bijv. Of "The nazi regime"quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het woord regime wekt wel de indruk van een dictatuur of in ieder geval een onderdrukkende regering, niet helemaal passend dus wat mij betreft.
Bloods, Crips en nog een andere gang zouden inderdaad samenspannen, al vraag ik me af hoe serieus je dat moet nemen gezien de geschiedenis tussen de twee.
Is een parodie op de bewoordingen die voor het Syrië conflict worden gebruikt.quote:
Los van een moreel oordeel is het behoorlijk contraproductief, dat is vooral wat me stoort. Hooligans worden terecht als halve zolen beschouwd. Behalve hun cluppie is er ook geen hond die om hen geeft of wat voor straffen ze krijgen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die rellen en dat plunderen gebeurt in NL ook wel, elders ook, an sich is dat niet zo bijzonder kennelijk.
Neem bijv. Haren, of hoe vaak gebeurt het niet als weer eens een voetbalclub (uit de Randstad) iets gewonnen heeft. Gelukkig presteren ze Europees niet veel meer, dus krijg je dat soort rellen en plunderingen minder.
Verder is het plunderen niet alleen een zwarte aangelegenheid. Het kwam zelfs voor na de Boston bombing, niet alleen door zwarte mensen.
Dat is waar wat je allemaal zegt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:41 schreef Rica het volgende:
[..]
Los van een moreel oordeel is het behoorlijk contraproductief, dat is vooral wat me stoort. Hooligans worden terecht als halve zolen beschouwd. Behalve hun cluppie is er ook geen hond die om hen geeft of wat voor straffen ze krijgen.
Dit protest, het begon tenminste als soort van protest, was bedoeld als protest tegen de (vermeende) racistische cultuur binnen de politie. Nou staan ze er zelf als een stel primitieve wilden op. Veel zullen nu eerder geneigd zijn de politie te steunen. Want als die dagelijks met deze menasen van doen hebben is geweld begrijpelijk. Weg alle sympathie. Weg waar het eigenlijk om ging.
En men klaagt over racisme maar heeft ondertussen geen enkele moeite alle 'whites' collectief schuldig te verklaren. Ik had een korte discussie met iemand die eindigde met een verwijt dat 'you people killed MLK'. Sja.. Ik had kunnen zeggen dat MLK een paar decenia voor mijn geboorte is doodgeschoten maar het leek me vrij zinloos.
afsluiten van water moet ook niet kunnenquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:41 schreef Dagonet het volgende:
Baltimore, 50% werkloos, 33% leegstand, 60% high school niet afgemaakt, in drie jaar tijd zo'n 6 miljoen dollar in 100 police brutality settlements (met een max van 200K), 25000 huishoudens afgesloten van water deze maand wegens lichte achterstand van 250 dollar terwijl bedrijfsleven goed is voor 15 van de in totaal 40 miljoen aan openstaande schulden en gemeente nog tien miljoen moet betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |