Oksel | zondag 26 april 2015 @ 15:04 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: * 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart * 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
![]() | |
Oksel | zondag 26 april 2015 @ 15:05 |
Nou. Nu je het over CHINA hebt.. m'n vriendin zei iets over een pakje. En log net in op ALI, zie ik dit: 2015.04.25 14:31 (GMT-7): Attempted delivery 2015.04.25 00:28 (GMT-7): Released from Customs 2015.04.24 12:56 (GMT-7): Handed over to Customs 2015.04.24 12:55 (GMT-7): Arrival at Sorting Center 2015.04.22 15:37 (GMT-7): Despatch from Sorting Center 2015.04.22 14:06 (GMT-7): Arrival at Sorting Center 2015.04.21 19:23 (GMT-7): Despatch from Sorting Center 2015.04.21 17:56 (GMT-7): Arrival at Sorting Center 2015.04.21 17:08 (GMT-7): Despatch from Sorting Center 2015.04.21 15:50 (GMT-7): Posting Da's in 4 dagen.. Wielen!! ![]() Hopelijk beetje kwaliteit. Heb in een zadel én in een stuurpen uit China een 'crack'. Zal wel paintcrack zijn, maar toch. Heb beiden al vervangen. Overigens hebben ook 'echte' merken daar regelmatig last van, profteams hebben vaak stapels zadels mee omdat ze nogal eens verrot gaan. En in mijn vorige Bianchi had ik rond de bracket ook paintcracks. Ga de lak er nog eens af slopen om te kijken of het carbon nog intact is. M'n oom heeft een originele (wat heet) Specialized Venge, en die heeft al sinds dag 1 een dikke kraak erin (crank). FM krijgt 't er niet uit, hij wordt er gek van. Dure bak, en dan dat.. [ Bericht 18% gewijzigd door Oksel op 26-04-2015 15:13:36 ] | |
Oksel | zondag 26 april 2015 @ 15:26 |
Jep, wielen.En ze waren 526,08. Kosten ze me dus 600 EUR. Nog niet echt goedkoop natuurlijk. Nouja. | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 15:49 |
Vraag om een bon, er was laatst met contant betalen iemand op FOK! genaaid. | |
dop | zondag 26 april 2015 @ 15:52 |
zit je fiets al in elkaar? Als Nee: wat doe je hier? | |
Tommeke | zondag 26 april 2015 @ 15:58 |
Ik had ook getik met m'n crank. Gewoon goede lagers gebruiken en met een beetje montagevet erin persen. | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 16:05 |
![]() | |
cafca | zondag 26 april 2015 @ 16:09 |
Ha, kun je tegelijk naar de koers én je nieuwe fiets kijken! | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 16:19 |
Pics: 1e etappe net na de top van de lange klim: ![]() Tijdrit: ![]() 5e etappe, finish: ![]() 6e etappe: ![]() (ja, verschillende banden kan eigenlijk niet, maar de middag voor de 1e etappe merkte ik dat ik een scheurtje in mijn voorband had, en dus ter plekke een nieuw bandje gekocht). Liever zo dan dat ik in de afdaling een klapband krijg). | |
poiuytr | zondag 26 april 2015 @ 16:20 |
Zit je eind van de tv of niet, tijd voor een groter scherm ![]() | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 16:20 |
Waar ben je dan? Ik zie geen molpaljes ![]() | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 16:21 |
Die tv heb ik twee huizen geleden gekocht. Kan groter maar werkt nog prima. | |
Lavenderr | zondag 26 april 2015 @ 16:25 |
Top dat je je fiets weer in elkaar hebt gekregen. | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 16:27 |
![]() Zelfs jij zou het moeten kunnen zien ![]() Nieuwe shirtje van Het Stadion. Ik moet wel zeggen dat ik de oude mooier vind (die had ik met de tijdrit aan). | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 16:28 |
![]() thanks ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 16:32 |
Ja, de fotograaf had bij het hotel een hokje waar je de foto's kon bekijken. Ik moet wel zeggen dat met die nieuwe pakjes van Het Stadion ik me er makkelijk uit kan halen. Ze vallen wel op. Die van de tijdrit vind ik 't mooist. | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 16:33 |
Ik ben het met je eens. Op die finishfoto doe je een froome ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 16:34 |
Ik zat te kijken of er nog eentje onderdoor zou komen ![]() | |
cafca | zondag 26 april 2015 @ 16:34 |
Zijn wel mooi kleurig inderdaad ![]() | |
Gripper | zondag 26 april 2015 @ 16:52 |
Ik kwam vandaag een clubgenoot tegen die in het nieuwe tenue (rood-geel-zwart) reed, en onderweg was met iemand van Jan van Arkel (paars-geel-zwart) Wat vloekt dat zeg. Ik zou m meteen proberen te lossen ![]() | |
dop | zondag 26 april 2015 @ 16:54 |
lol alleen nog een stuurlintje ? ![]() | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 17:11 |
Thanks man. Leuk dat je er weer was. We komen elkaar laatste tijd veel tegen! ![]() Als je zo doorgaat kom je er vanzelf. Jij hebt tenminste de ballen om overal te starten! Was zeker bij de funklasse, want ik zie hem niet bij de masters +40 en bij ons in de uitslag staan. [ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 26-04-2015 17:18:05 ] | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 17:14 |
Goed man ![]() | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 17:21 |
Nog 1 kabel maar ik heb nu bezoek. | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 17:21 |
MarcoD wrom moet je eiks nieuw kader? | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 17:21 |
wat doe jij de 5e juli? | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 17:22 |
Omdat die chinezen zo slap zijn als een loempia ![]() | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 17:25 |
Ik hoef dat alispul echt niet he? Een wielsetje zou ik mss nog overwegen, maar geef dan toch liever een paar 100 meer uit. | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 17:25 |
Wielset hoef ik ook niet... ik heb nu een prima set voor 550 euro van Fulcrum, doet wat het moet doen. Die china wielen zijn niet zoveel goedkoper. | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 17:27 |
Ja en zo steun je tenminste de Europese economie ipv je geld naar die loempiavreters op te sturen. | |
Oksel | zondag 26 april 2015 @ 17:27 |
Marko heeft toch ook Chinaframe? | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 17:28 |
![]() | |
Oksel | zondag 26 april 2015 @ 17:28 |
Ja, goeie Kaas. | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 17:28 |
Daarom, loempia frame | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 17:28 |
Wat natuurlijk een grapje maar zit ook wel een kern van waarheid in. | |
MarcoD | zondag 26 april 2015 @ 17:28 |
Gewoon keertje in de microwave en hij is weer lekker knapperig hoor! tijd voor wat nieuws kaas.. | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 17:30 |
Das waar. Loempia's ![]() Wanneer ga je eigenlijk beginnen met koersen? | |
MarcoD | zondag 26 april 2015 @ 17:47 |
Snel hopelijk, eerst fiets weer in elkaar | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 17:50 |
Niet zoveel denk ik, de week ervoor wil ik naar Frankrijk voor La Look en La Boucles de la Marne. En de week erna is Rund um Köln. Hoezo? | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 17:54 |
ga ws amateurklassieker rijden met patty in belgium lijkt me wat voor jou ook | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 17:56 |
Moet ik wel eerst een licentie nemen ![]() Hebbie meer info? Overigens rijdt patty denk ik wel harder dan ik, ik zou nooit 5e worden in een criterium bij de elite. Aan de andere kant was criteriums nooit mijn ding. | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 17:58 |
Je mag ook best mee als je minder hard rijdt hoor, heb tenslotte wel knecht nodig ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 17:59 |
Hm. Overigens heb ik al een beetje zwaar programma dan. 16 mei Cote Orienne, 24 La Look, 31 mei Boucles de la Marne, 14 juni Rund um Köln. Dan moet er geschrapt worden.Wat schuift dat? | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 18:00 |
Heb je nog geen licentie dan? Rij je met basislidmaatschap op de berg dan? | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 18:00 |
Shared premies, als aandeel van de rest genoeg is ![]() | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 18:01 |
Ik weet trouwens niet eens of jijj in de heuvels minder snel rijdt dan ik..het is wel heel wat anders dan een criterium he, heb jij meer ervaring mee.. | |
RealBizkit666 | zondag 26 april 2015 @ 18:32 |
Is er nog plaats voor een sprinter? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 18:33 |
Yep. | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 18:34 |
oh laat maar dan | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 18:35 |
![]() Nou ga ik een licentie nemen om je te stangen ![]() | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 18:35 |
De sprint vindt vaak plaats aan het einde van de koers ![]() | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 18:36 |
je doet je best maar | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 18:36 |
![]() | |
RealBizkit666 | zondag 26 april 2015 @ 18:38 |
Dan hoef ik uiteraard geen tussensprintjes te doen, dus meer energie voor het einde. ![]() | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 18:41 |
Volgens mij is Kaasplankje de nick van Hilaire ![]() | |
Z | zondag 26 april 2015 @ 18:58 |
Ik wil graag wat lezen over naven. Hebben jullie een linkje? Ik kom niet veel verder dan: http://handgespaakt.nl/styled-26/index.html | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 19:03 |
waarom ga je niet gewoon trainen nerd | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 19:06 |
![]() | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 19:07 |
Een naaf is rond, zitten spaken aan en hol van binnen, daar kan de quickrelease in. Wat wil je nog meer weten? ![]() | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 19:07 |
Trappen moet je goeftedoeme..die naaf laten bollen als een gek HAHAHA | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 19:08 |
ja als je bene stilhoud doet ie WWWWWZZZZZZZZZ wil je nog meer weten hahaha | |
cafca | zondag 26 april 2015 @ 19:10 |
Hebbie geen materiaalknecht nodig voor die Belgische klassieker? | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 19:11 |
nee mijn spullen doen het gewoon natuurlijk /noshimano | |
cafca | zondag 26 april 2015 @ 19:12 |
Ohja, Campa he? | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 19:14 |
Ik vind dat niet zo'n gek idee, ff iemand die de boel proper maakt, paar barretjes in de banden... | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 19:22 |
weet hij wel hoe dat moet dan jij bent ook wel goed van vertrouwen he? | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 19:22 |
Sorry ploegleidert ![]() | |
Tommeke | zondag 26 april 2015 @ 19:42 |
Ik wil wel knechten. En als ik niet goed genoeg ben, ben wel een goeie mechanieker. | |
kaasplankje | zondag 26 april 2015 @ 19:44 |
sorry jou hoeven we niet | |
Carb | zondag 26 april 2015 @ 19:45 |
Kasseien gingen goed. Haalde zelfs renners in. Later in de koers maar gewoon het tempo aangehouden van de voorganger om krachten te besparen. Helaas wel twee keer gevallen en DNF. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 19:46 |
Wim Hendriks trofee? | |
Carb | zondag 26 april 2015 @ 19:47 |
Ja. | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 19:49 |
Toch netjes, da's best een lastige koers. Zonder valpartijen was je wel gefinished? | |
Oksel | zondag 26 april 2015 @ 19:52 |
Welke rol heb je voor mij? | |
Oksel | zondag 26 april 2015 @ 19:52 |
Iets met vrouwen en drugs ligt me wel. | |
Carb | zondag 26 april 2015 @ 19:52 |
Heb een uur in het peloton gereden, dus valt niet te zeggen. Tweede uur alleen maar achtervolgen tussen de auto's, maar had wel vertrouwen dat ik terug zou komen in het peloton, als ik niet weer was gevallen. | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 19:55 |
Ja, dat is wel een inspanning, en kut dat je dan weer valt. Als je nog terug was gekomen, was je waarschijnlijk nog wel flink ver gekomen. Geen schade? | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 19:56 |
Mag ik mee kaas? | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 19:56 |
Ik rij de sterkste man de hekken in voor jullie. | |
gerwinner | zondag 26 april 2015 @ 20:03 |
Motoman! Heb hem in koers ook niet gezien, zou goed kunnen. Hij heeft nog een best sprintje in zich, twee weken terug zette hij op de baan vanaf 15e plek aan en won de sprint alsnog. | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 20:09 |
Opzich vind ik Tommeke bij me wel een fijn gevoel. Als ik dan gewond in de berm lig, weet ik tenminste dat er iemand stopt ![]() | |
Levitas | zondag 26 april 2015 @ 20:27 |
Wat doen jullie eigenlijk nog meer qua onderhield, op regelmatige basis? Sowieso poets ik één keer per week m`n fiets, ketting en wielen helemaal met een sopje enzo (of ff snel na een regenachtig ritje), maar waar moet ik nog meer aan denken? | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 20:32 |
Dat je je ketting niet in een sopje moet doen. | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 20:37 |
Ik poets niet om het poetsen. Als het droog weer is, neem ik de fiets niet af. Als het elke dag slecht weer is, neem ik hem daarna ff af, tenzij ik de volgende dag weer meot trainen en het weer slecht wordt, dan stap ik op een vuile fiets. Ketting neem ik dan alleen af met een doek en doe er nieuwe squirtlube op. Verder voor elke koers zorg ik dat ik met een schone fiets aan de start sta, dus dat is eigenlijk wel wekelijks. | |
Carb | zondag 26 april 2015 @ 20:46 |
Voorwiel kapot, shifters beschadigd, kleding van overschoenen tot helm kapot. Rechterkant geschaafd + stukken blauw van been tot hoofd (minus rug), maar gelukkig geen hersenschudding of breuken. Leuke hobby. ![]() | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 20:47 |
Klote man. Net nieuwe fiets toch? Balen man | |
Carb | zondag 26 april 2015 @ 20:58 |
Frame was nieuw en lijkt nog heel, rest overgezet. Shifters denk ik alleen cosmetisch beschadigd. Ik wil hier niet zielig doen ofzo, maar wilde wel even een update geven aan de hand van het gevraagde advies. KNWU: "Valpartijen horen niet bij het wielrennen" ![]() | |
Tommeke | zondag 26 april 2015 @ 21:01 |
Dat bedoel ik ![]() En ik zorg ervoor dat die ouwe z'n achterpatje gericht is. | |
ddx | zondag 26 april 2015 @ 21:14 |
Ivo's 400 gereden afgelopen nacht/dag, was leuke uitdaging. Vooral eens kijken hoe het is om in de nacht te rijden. Viel me alles mee, lastige is wel dat je op zaterdag niet helemaal uitgerust aan de start staat. (poging gedaan 's middags nog paar uur op bed te liggen, maar slapen kwam er niet van) Goed nat geworden door 2 flinke regenbuien in de nacht, gelukkig niet al te koud. Leuk groepje gevonden, helaas 2e deel van rit veel wachten op de wat langzamere mannen. Maar goed gemaakt door flink wat op kop te rijden en de klimmetjes goed gas te geven. Helaas wat Garmin issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren. Bij eerste echt tussenstop had ik de garmin aan de powerbank gehangen, maar op de een of andere manier is daar iets mis gegaan. Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit. Laatste deel dus met telefoon opgenomen, alleen kwam ik er bij uploaden achter dat de .fit file maar 208km was. (precies tot ik oplader erin stopte) Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer volhoudt. Maar eens kijken voor powerbank die makkelijk op stuur oid te monteren is. https://www.strava.com/activities/293123207 | |
cafca | zondag 26 april 2015 @ 21:33 |
Respect! | |
Andyy | zondag 26 april 2015 @ 21:34 |
Waarom niet? | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 21:37 |
Zware paniek ![]() ![]() | |
ddx | zondag 26 april 2015 @ 21:46 |
Ach ik heb de stempels ook nog als bewijs dat ik het gefietst heb. Maar strava is wel nice om terug te kijken en jammer dat ik nu m'n powerwaardes niet kan terugzien voor de klimmetjes. | |
Patroon | zondag 26 april 2015 @ 21:49 |
Alles voor niks dus ![]() | |
Z | zondag 26 april 2015 @ 21:53 |
Nah, beetje interesse in de fiets kan toch geen kwaad en ik ben nou eenmaal een nerd. En trainen doe ik wel, al is het een beetje onduidelijk waarvoor precies. | |
Levitas | zondag 26 april 2015 @ 22:01 |
Ontvetter erop en in laten werken terwijl ik de rest poets, natuurlijk ![]() naja, ook als het droog is komt er wel wat troep op de ketting enzo. Heb er trouwens ook weekenden bij dat ik de fiets niet poets, dus wekelijks klopt niet helemaal. Ik doelde eigenlijk meer op onderhoud van onderdelen die je zou moeten demonteren. Waar moet ik dan aan denken, en om de hoeveel tijd eventueel? | |
Levitas | zondag 26 april 2015 @ 22:02 |
Ddx, held ![]() | |
Oksel | zondag 26 april 2015 @ 22:03 |
![]() ![]() | |
poiuytr | zondag 26 april 2015 @ 22:07 |
Ontvet je je ketting elke week een keer ja? | |
ultra_ivo | zondag 26 april 2015 @ 22:18 |
Strava is niet belangrijk. Je brevethomologatienummer is wel belangrijk. En natuurlijk 400km erbij in de stand voor de John Zeilmakertrofee ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 22:56 |
Oh, dat is dat tenminste één flinke valpartij geweest ![]() Iig nuttig zo'n helm. Sterkte met het herstel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 22:58 |
Da's dus niet nodig. Vet moet in de ketting blijven, als je 'm telkens ontvet, haal je het vet eruit. Eigenlijk doe ik het nooit meer. Ik vervang gewoon regelmatig de ketting, is sowieso beter, want dan sluiten je kransjes minder. Wel met enige regelmaat afnemen en opnieuw invetten (door drupje op elke schakel te doen). | |
poiuytr | zondag 26 april 2015 @ 23:10 |
Eerder ontvette ik mijn ketting ook eens in de twee weken, sinds ik dat squirtlube gebruik nooit meer. Spul kost nog geen 10¤ en kan er zeker 9-11 maanden mee. Stukken goedkoper dan telkens je ketting ontvetten met spray insmeren (om het over het water nog niet te hebben ![]() ![]() | |
ultra_ivo | zondag 26 april 2015 @ 23:11 |
De vooraanmelding voor PBP is vandaag gestart. Zojuist ook gedaan. Het 1e startblok van de 90 uursgroep zit al vol. Dat is prima voor mij, daar zitten meestal teveel rappe mannen. Ben voor het 3e startblok gegaan. Dat zal uiteindelijk helemaal volzitten met ervaren mensen, maar van de wat rustigere variant. | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 23:32 |
Wat is rap? | |
ratatat | zondag 26 april 2015 @ 23:32 |
Hoe werkt dat spul icm regen? | |
kanovinnie | zondag 26 april 2015 @ 23:36 |
Van squirtlube word het bij mij maar vies en zwart eigenlijk ![]() | |
ultra_ivo | zondag 26 april 2015 @ 23:39 |
Mannen die eigenlijk in de 80 uurs kategorie thuishoren maar op safe spelen door toch in de 90-uurs groep te starten. Die dus makkelijk 15% sneller rijden dan ik. Dat is voor mij te rap ![]() | |
KolonelBroodje | maandag 27 april 2015 @ 03:20 |
Nou wat een nacht, geëindigd in het UMCG ziekenhuis , daar gaat mijn (voor)seizoen.. Op straat vlakbij de Australische pub een ongelukkige stap gezet waarschijnlijk, en toen poef knieschijf die weg schoot, nu heb ik gips om mijn linkerbeen. Eens kijken hoe snel ik hier weer van herstel | |
buzz1291 | maandag 27 april 2015 @ 03:35 |
Klinkt niet best Kolonel. Sterkte en beterschap gewenst. En niet overhaasten! | |
dop | maandag 27 april 2015 @ 06:56 |
kort gezegd olie en water stoten elkaar af, als je daar zeep als emulgator aan toevoegt dan kunnen olie en water zich wel mengen. en dat is doorgaans niet bevorderlijk voor de smering [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 27-04-2015 07:02:50 ] | |
buzz1291 | maandag 27 april 2015 @ 07:21 |
Het is toch gewoon soppen, afspoelen, drogen, waxen/olieën en weer droogpoetsen? Daar blijft tie in ieder geval wel brandschoon van. | |
Tommeke | maandag 27 april 2015 @ 07:54 |
Klote kolonel! Beterschap! Was je in de Pacific Bar? | |
KolonelBroodje | maandag 27 april 2015 @ 08:06 |
Thanks, ik weet eigenlijk niet hoe het heette, maar er waren Australische vlaggen buiten, je kon er ook naar een andere bar lopen dan was je in de Ierse. | |
Tommeke | maandag 27 april 2015 @ 08:11 |
Ja. Tegenover een jumbo. Leuke toko. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 08:17 |
Lekker weer deze week! | |
cafca | maandag 27 april 2015 @ 08:23 |
Ja, valt niet tegen. Ik had op basis van het weerbericht besloten niet te gaan fietsen vandaag, maar als ik nu naar buiten kijk, denk ik dat ik toch nog ff probeer een rondje te maken vandaag ![]() | |
kanovinnie | maandag 27 april 2015 @ 08:32 |
Beterschap man | |
kaasplankje | maandag 27 april 2015 @ 08:40 |
Man man man, wat moet je snachts ook bij een pub? Renners horen vroeg in bed te liggen, nu krijg je dit. ![]() | |
kaasplankje | maandag 27 april 2015 @ 08:42 |
Knap werk. Twijfelde er niet aan dat jou batterijtje itt tot je garmin die 400 vol zou houden. | |
kaasplankje | maandag 27 april 2015 @ 08:42 |
Ik heb zelf een pattenrichter hoor. | |
kaasplankje | maandag 27 april 2015 @ 08:44 |
Ah zonder erg dus, wel jammer dat je niet hebt uitgereden. Waarom viel je 2x? Wat gebeurde er? Sterkte met wonden likken. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 09:58 |
Vervelend Kolonel. Hopelijk valt het herstel mee! | |
dop | maandag 27 april 2015 @ 10:12 |
als je het sop weer goed uit de ketting krijgt zou het geen bezwaar zijn. toch zou ik zelf liever reinigen met een middel dat niet als emulgator werkt. ik haal de ketting er af en spoel hem in een dunne olie (petroleum kerosine wasbenzine). daar drogen en dik in het gewenste smeermiddel en laten inwerken om hem uiteindelijk weer mooi droog te maken aan de buitenkant. | |
KolonelBroodje | maandag 27 april 2015 @ 10:16 |
Ja dan had ik dit nu waarschijnlijk niet, maar dat is achteraf. Maar dit had eigenlijk overal kunnen gebeuren denk ik, ik hoorde van vrienden dat ik ook zo ineens op straat lag, toen moest ik de brancard op, volgens mij heb ik nog nooit zo geschreeuwd ![]() Zijn jullie niet weg geweest? @Tommeke was inderdaad Pacific en vond het daar erg leuk, leuke sfeer ook! Ik vind dat soort pubs veel leuker dan discotheken. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 10:43 |
Dit is volgens mij die koers in Belgie ploegleidert | |
Levitas | maandag 27 april 2015 @ 11:51 |
Tering, Kolonel, dat klinkt niet best ![]() | |
poiuytr | maandag 27 april 2015 @ 12:38 |
Zoals het hoort te werken. Al paar keer tochten van 3/4 uur gemaakt op de mtb in regen en modder. Ketting liep gewoon goed. Ketting is me er bijvoorbeeld nog nooit vanaf gevlogen ook geen last van chainsuck. Eerste paar keer heb ik het spul ook vervloekt omdat ik het ook niet kreeg zoals plaatjes op internet. Kwestie van goed ontvetten de allereerste keer. Ben je één a twee uur zoet (paar keer alles ontvetten) mee maar daarna hoef je het nooit meer schoon te maken met water, ontvetter of wat anders. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 12:46 |
Zo is mijn ervaring ook. | |
dop | maandag 27 april 2015 @ 13:31 |
Beterschap Meneer Broodje. Ik was zelf ook bij het ziekenhuis vanochtend , viel thuis een stapel glazen om die ik probeerde op te vangen. niet gezien dat er al een glas was gebroken. snee in mijn Linker hand 2 hechtingen. maar verder geen erg kan gewoon fietsen ![]() | |
Yankee | maandag 27 april 2015 @ 14:21 |
http://soigneur.nl/uit-het-magazine/king-mountain-day-2015/ | |
RealBizkit666 | maandag 27 april 2015 @ 15:07 |
Grappig. Straks maar eens wat opsturen dan. ![]() | |
Fretwork | maandag 27 april 2015 @ 16:42 |
Inschrijving voor de 24 uursrit op de Rad am Ring is rond. Nu maar even het parcours verkennen met Gran Turismo. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 16:49 |
Even 2 uurtjes op recept van Dr. Prof. P.A. Troon 2 uurtjes extreem langzaam gefietst. Lekker in 't zonnetje, lege wegen, groene velden en bomen in bloei. Mooi hoor, Twente. | |
Tommeke | maandag 27 april 2015 @ 18:02 |
Same here. Ff met m'n vriendinnetje op pad. Genot. @Broodje: Idd, vind zoiets ook veel leuker dan een discotheek. Of een café zoals de Pintelier. Lekker zitten en speciaalbiertjes drinken. | |
kanovinnie | maandag 27 april 2015 @ 18:03 |
Cafe ome ko ![]() Eerste keer ooit dat ik uitging denk ik. | |
Yankee | maandag 27 april 2015 @ 18:22 |
![]() ![]() ![]() | |
Fretwork | maandag 27 april 2015 @ 18:30 |
Twee dagen lang mijn vorm om zeep geholpen, tenzij slechte danspasjes functionele training zijn. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 18:52 |
Nadat ik al snel klaar was met het aanschouwen van de rommel van paupers, ben ik toch nog even op de fiets gestapt. Uiteindelijk 4 uren rustig gepeddeld door de mooie zonnige weiden. Wat een genot. ![]() Oja ff Strava linkje erbij voor de #autisten ![]() https://app.strava.com/activities/293644027 | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 18:54 |
Netjes. 4 uur solo trek ik niet. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 18:57 |
Gewoon verstand op 0 (bij mij niet zo moeilijk). Ik heb er geen moeite mee, deel het in mijn hoofd op in stukjes. Bijvoorbeeld die rit van vandaag. Dan kan ik bij Burgum ook direct binnendoor naar Leeuwarden. Maar dan heb ik met mezelf de afspraak gemaakt om iig via Dokkum te gaan. En afspraken met mezelf hou ik me aan. Kwam ik bij Leeuwarden aan en had ik nog 15min over. Dan denk ik, ach die extra 15 minuten kan ik ook nog wel missen, en dan pak ik er nog klein lusje bij ![]() | |
kanovinnie | maandag 27 april 2015 @ 18:57 |
Heerlijk juist! Niet gefietst. Beetje vrijwillegerswerk op de sportclub gedaan en nu heb last van m'n rug ![]() Zal morgen wel weer over zijn. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 19:02 |
Hm. Klinkt logisch, maar lukt me niet. Enige manier waarop 't lukt is een route uitzetten. Of van te voren een punt bepalen waar ik heen wil. 1 punt. Geen 4. Ander idee zou zijn dat ik bijv. in Deventer een lekker wijf heb, voor een snelle wip. En dan een 2e in Lochem. 3e in Haaksbergen. Dat zou wel motiveren. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 19:03 |
En dan niet douchen tussendoor. Kijken hoe je ruikt als je thuiskomt. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 19:06 |
Als je dan je doelen daar ook op aanpast, heb je er zelf geen last van ![]() | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 19:13 |
Die doelen heb ik al jaren. Maarja, de vrouw is 't er niet mee eens. Gezeik. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 19:15 |
![]() ![]() | |
Fretwork | maandag 27 april 2015 @ 19:16 |
Je kan ook gewoon doen alsof je dat hebt voor jezelf. Flink blauwe ballen als je dan in Haaksbergen aankomt. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 19:19 |
Heeft ze geen behoefte aan. Bovendien is ze momenteel zwanger. Dus dan bellen ze direct Greenpeace om d'r terug te rollen als ze binnenkomt. Zal geen succes worden. Alhoewel, je hebt mannen die er op kicken he. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 19:19 |
Wel eens gefietst met een erectie? Ik niet. Maar lijkt me kudt. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 19:21 |
Ik heb vroeger in de nadagen van mijn 1e carričre ![]() ![]() | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 19:22 |
Wat is ballen? | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 19:26 |
penis in vagina | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 19:26 |
Als ze er wel behoefte aan had, zou je er dan voor open staan? ![]() | |
kanovinnie | maandag 27 april 2015 @ 19:30 |
Nooit last van gehad. Moet zeggen dat ik na de seks ook niet meteen op m'n fiets spring. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 19:32 |
Geen idee, misschien weten ze hier wat dit betekent? ![]() | |
Fretwork | maandag 27 april 2015 @ 19:36 |
Open staan in de parenclub, je moet er maar zin in hebben. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 19:36 |
Geen idee, heb je daar ervaring mee? | |
kanovinnie | maandag 27 april 2015 @ 19:38 |
Mij ook niet. Een goede detective kan het zelfs terugvinden op strava ![]() | |
Fretwork | maandag 27 april 2015 @ 19:53 |
Nee, jonge broekies hebben dat niet nodig. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 20:01 |
Achja. | |
quinoahipster | maandag 27 april 2015 @ 20:05 |
Ben ik eventjes weg, gaat het alwéér over neuken? ![]() | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 20:16 |
Alsof jij daar verstand van hebt. Ik ben degene hier die er het meeste verstand van heeft. MarcoD trouwens ook, maar minder. En uhm, hoe heet die dikke ook al weer.. die heeft er ook verstand van. Niet Fred, die ook trouwens, al was hij de kennis wel 7 jaar kwijt.. Critic bedoel ik. | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 20:17 |
Degene die echt keihard faalt is Kaas. Die's én oud én heeft al tijden een vriendin die graag wil, maar toch heeft hij er geen kaas van gegeten, van neuken. Duidelijk. Epic fail Kaasmans. Doet 'ie 't wel, dat slurfje van je? Of zijn 't blank shots die je vuurt? | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 20:17 |
Ik ga denk ik maar eens een fles wijn open trekken. | |
Fretwork | maandag 27 april 2015 @ 20:20 |
Volgens mij is hier iemand lichtelijk gefrustreerd... ![]() Zet die frustratie om in kilometers Oksel, dat doe ik volgens Kano ook. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 20:20 |
Neuken en minder krijgen gelijk stellen ![]() | |
quinoahipster | maandag 27 april 2015 @ 20:29 |
Beweerde ik dat dan? ![]() | |
ratatat | maandag 27 april 2015 @ 20:49 |
Vandaag een spaak gebroken, heb echter geen idee hoe/wat/waarom. Wat zijn normaal gezien de mogelijke oorzaken hiervan? En wat kost het ongeveer om bij de fm een nieuwe spaak erin te laten zetten en het wil te laten richten? | |
kanovinnie | maandag 27 april 2015 @ 20:50 |
Max 30 piek denk ik. Geen idee hoe het kan. Ik wilde een keer wegrijden bij het stoplicht en toen had ik ook opeens een gebroken spaak. | |
BORRREETJEEE | maandag 27 april 2015 @ 20:55 |
Ik was vorige week ¤17,50 kwijt voor: • 1 wiel nieuwe spaak + richten. • 2 wielen naspannen. | |
ratatat | maandag 27 april 2015 @ 21:02 |
Ok, dan kan het wel uit om het te laten fixen. Want ik was al van plan nieuwe wielen te halen als m'n cassette op is. En ik gok dat ik daar nog wel 5k mee kan rijden. Als het dan 50+ euro gaat kosten is het eigenlijk niet meer de moeite waard om het te laten fixen. Het vervelende was ook dat ik het een beetje probeerde te fixen, maar daarbij de spaak in dat stuk tussen de body en wiel kwam waardoor er geen vrije loop meer was en ik hem met geen mogelijkheid daar meer uit kreeg. Gelukkig was er 100 meter verderop een bushalte en een bus die 2 minuten later kwam ![]() | |
kaasplankje | maandag 27 april 2015 @ 21:18 |
zie je dat het daar veel relaxeter koersen is dan bij ons, veel meer ruimte. | |
Patroon | maandag 27 april 2015 @ 21:22 |
Ja daar kan ik zo door heen slalommen ![]() | |
kaasplankje | maandag 27 april 2015 @ 21:29 |
Die Waaltjes rijden wel aardig door hoor. | |
kanovinnie | maandag 27 april 2015 @ 21:37 |
Mijn neefje is 8ste geworden in Senegal, een clubgenoot van okkie 6de dacht ik. Niet verkeerd dacht ik zo ![]() Leuk verhaal had die owcer getypt ![]() | |
Gripper | maandag 27 april 2015 @ 21:38 |
Check ![]() ![]() ![]() ![]() Stuur maar hierheen! Jammer eigenlijk dat ik nooit kinderen ga krijgen: nooit aan die lekkere dikke joekels zitten; nooit zo'n mooie ronde buik voor je (kan alleen doggy denk ik, onnie Oksel?? ) . Zwangere vrouwen hebben toch iets sensueels (al die verhalen over hormonen, chagrijnig, misselijk, en geen zin meer wens ik te negeren ja) Heb ook nog lekker getraind vandaag, tussen de ochtend-rommelmarkt in Vreeswijk en s avonds in utrecht de stad in. Toffe nieuwe fietsbril gekocht voor 1¤, een oaklex race king ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Gripper op 27-04-2015 22:13:38 ] | |
Oksel | maandag 27 april 2015 @ 23:02 |
![]() | |
Tommeke | maandag 27 april 2015 @ 23:34 |
Goeie bril ![]() @kano; ome ko is echt een kuttent. | |
muzas | dinsdag 28 april 2015 @ 00:40 |
Geen zin in Kday drukte dit jaar. Gister vroeg op bed, en vandaag met een goede vriend de hel van de heuvelrug overgedaan. Was erg rustig op de heuvelrug. Dus heerlijk genoten. Topweer ook. Merkte wel dat ik een 'zware' april voor mijn doen gehad heb, en dat die eerste werkweek er ook wel inhakte. Na wat gespeel op de heenweg herstelde ik eigenlijk niet meer van een kort sprintje de defensieweg op, en heb ik 60k op mn tandvlees gereden. Maar toch de 1000k in april volbracht. Alle calroieen weer aangevuld met goed speciaalbier en een boerenkarbonaatje van de bbq. Komende week even wat rust... | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 09:18 |
welke maat zoek jij frame ? http://link.marktplaats.nl/m923571181 daar mee wil zelfs Opa Buzz een keertje met je fietsen ![]() | |
Patroon | dinsdag 28 april 2015 @ 09:23 |
Mooi frame. Hou wel van zwart en wit ![]() | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 09:28 |
heb hem bij de primavera meet gezien , maar sla nooit zo op hoe groot mensen zijn. hij is een stuk kleiner dan ik , maar in mijn beleving bijna net zo groot als kano. en dan is 57 aardig in de buurt | |
Patroon | dinsdag 28 april 2015 @ 09:52 |
In mijn beleving even lang als ik ben (1m80). Maar zou ook goed kunnen dat 57 wel kan. Is ook per merk weer verschillend. | |
buzz1291 | dinsdag 28 april 2015 @ 10:12 |
Uitkijken met die BMC frames, want die hebben een andere geometrie. 57cm frame heeft een 57,5cm bovenbuis terwijl de bovenbuis van de meeste 58cm frames niet verder komt dan iets van 56,n cm. Maar deze dikke (89kg gvd) toerder is ook weer thuis, zonnetje schijnt, dus vanmiddag een rondje in D0,5 maken of zoiets. [ Bericht 7% gewijzigd door buzz1291 op 28-04-2015 10:24:28 ] | |
MarcoD | dinsdag 28 april 2015 @ 10:26 |
bovenbuis van huidige frame is 55,8 en dan rij ik met 100mm pen, kan 110 dat moet ik nog even uitproberen, zit wel dieper als kano ben denk net zo groot/iets kleiner als kano. iets groter als de patroon (1,85). balhoofdbuis hoogte is nu eigenlijk voor het mooie te klein (155mm) die mag wel naar 165/170 maar dan krijg je vaak weer die langere bovenbuis.. ga even naar de geometrie kijken, wel mooi frame/kleurstelling.. ![]() ![]() Chinees: maten van 54cm frame [ Bericht 4% gewijzigd door MarcoD op 28-04-2015 10:44:33 ] | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 12:15 |
dan is de bmc een maat groter. met je lengte zou dat wel kunnen maar is wel duidelijk anders dan dat je gewend bent. lastig want als je een complete fiets koopt kun je dat nog wel even uitproberen. maar met een los frame kom je daar pas achter als hij gekocht en opgebouwd is. | |
kaasplankje | dinsdag 28 april 2015 @ 12:22 |
Mijn giosje is korter dan ze hoog is 58/56.5 | |
Tommeke | dinsdag 28 april 2015 @ 12:25 |
Jij hebt toch ook een kort lijf en lange ledematen? | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 12:31 |
grote aapfactor ![]() | |
ratatat | dinsdag 28 april 2015 @ 12:39 |
![]() | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 12:42 |
met aluminium ? weet je dat zeker? meestal zijn dat kunsstof of rubber proppen om ze ook geschikt te maken voor tubeless. [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 28-04-2015 12:47:24 ] | |
kanovinnie | dinsdag 28 april 2015 @ 12:51 |
Zoals bij een campagnolo zonda? ![]() Dan moeten ze effe een stukje staal in die nippel draaien en dan kan je hem er met een magneet naar toe trekken. | |
kaasplankje | dinsdag 28 april 2015 @ 12:54 |
ja het is er niet makkelijker op geworden met die kabels binnedoor en dichte velgen he jonges? hahaha | |
ratatat | dinsdag 28 april 2015 @ 12:56 |
Idd een zonda. Maar begrijp niet echt wat je hier bedoelt. | |
buzz1291 | dinsdag 28 april 2015 @ 13:19 |
Daar had je in de tijd van buiscommandeurs en Mavic GP4 velgen heul geen last van. | |
iScream. | dinsdag 28 april 2015 @ 13:20 |
Volgens mij zat er bij mijn Zonda's zo'n speciaal tooltje daarvoor | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 13:24 |
Oude nipple naar binnen drukken en door het ventielgat er uit. Nieuwe nippel met een kort stukje ijzer er ingeschroefd naar binnen en dan met een magneet naar het gat brengen. Geen rvs nemen dat is niet magnetisch
[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 28-04-2015 13:47:11 ] | |
kaasplankje | dinsdag 28 april 2015 @ 13:28 |
toen kon je zelfs je kransjes nog omdraaien op de cassette op je maillard schroefpignon | |
iScream. | dinsdag 28 april 2015 @ 13:29 |
Zit inderdaad standaard een reparatiesetje bij Zonda's met een magneetje en een schroefje + instructie ![]() | |
ratatat | dinsdag 28 april 2015 @ 13:40 |
En dat schroefje draai je dan in de nippel om hem eruit te kunnen trekken? Want dan snap ik wel wat het idee is. Heb alleen dat setje niet. Wel net nieuwe zondas besteld, dus dan kan ik het binnenkort wel fixen hopelijk. | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 13:43 |
![]() | |
ratatat | dinsdag 28 april 2015 @ 14:33 |
Krijg je toevallig ook extra spaken bij een setje nieuwe zondas of moet ik die apart bestellen? | |
iScream. | dinsdag 28 april 2015 @ 14:35 |
Apart, ik had ze er in ieder geval niet bij zitten. Mijn FM heeft ze overigens gewoon op voorraad liggen | |
MarcoD | dinsdag 28 april 2015 @ 14:36 |
Vorig jaar een week op een orbea orca gereden, was ook een maat groter maar dat was voor het goede net te groot, wil ook niet met een korter pen als 100 gaan werken. Als het frame maatje kleiner had geweest had het best wel goed uitgekomen allemaal.
| |
Captain_Fabulous | dinsdag 28 april 2015 @ 15:05 |
Als je het gevoel hebt dat je fiets afwisselend naar links of naar rechts wil gaan, en zowiezo stroef stuurt...is dan het balhoofd verroets oid? Ik heb m'n ouwe MTB laatst van nieuwe remkabels en blokken voorzien, zodat ie als reservefiets kon dienen als iemand een lekke band heeft thuis, maar het is doodeng om er op te rijden merkte ik gisteren, het kreng wil absoluut niet rechtuit rijden, je zit elke seconde te corrigeren... | |
gerwinner | dinsdag 28 april 2015 @ 15:33 |
Misschien te strak afgesteld? | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 15:37 |
ziet er niet raar uit , maar zou je gevoel volgen, zou jammer zijn als je er veel tijd in steekt en er dan niet lekker op zit. komen nog kansen genoeg om een leuk frame op de kop te tikken ![]() | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 15:39 |
zou slechte reclame zijn als ze er extra spaken en nippels bij moesten doen. dus verwacht van niet. | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 15:40 |
zou goed kunnen maar dat moet je dan ook goed voelen als je stil staat en aan het stuur draait | |
BORRREETJEEE | dinsdag 28 april 2015 @ 15:44 |
Ligt dat niet gewoon aan de geometrie van de mountainbiken? Oudere mountainbikes hebben vaak een kleinere naloop waardoor ze nerveuzer zijn. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 28 april 2015 @ 16:07 |
Het MTB geval heeft een jaar lang niet gereden en buiten gestaan, dus zowel te strak als verroest is een optie denk ik...zal maar eens wat aan de stuurmoeren ed gaan draaien als ik eens tijd heb, zien wat er gebeurt, veel valt er niet aan te verpesten ![]() | |
forty-two | dinsdag 28 april 2015 @ 16:23 |
Kolere kolonel ![]() Heel veel sterkte met het herstel, daar ben je niet 1 2 3 klaar mee... | |
forty-two | dinsdag 28 april 2015 @ 16:26 |
Eerst de vette delen helemaal schoonmaken en daarna verder met je frame zodat er niet nog een keer vetspetters op je frame belanden. Werkt voor mij meestal wel goed ![]() | |
forty-two | dinsdag 28 april 2015 @ 16:42 |
Lagers naar de klote, heb ik ook al eens gehad. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 28 april 2015 @ 16:50 |
Moeilijk om te vervangen, of duur?Zoals ik zei, het is een oud kreng. Maar als de onderdelen goedkoop zijn, is het een mooi oefenobject. | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 17:04 |
beetje afhankelijk van wat er in zit maar doorgaans niet duur en ook niet moeilijk lastigste is vaak bepalen welke maat er in zit. vraag is ook of het een cartridge systeem is of losse kogels met kooi en cubs ![]() ![]() balhoofdlagers is de beste zoekterm voor Dr. Google doe eens een foto van je balhoofd [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 28-04-2015 17:13:34 ] | |
Z | dinsdag 28 april 2015 @ 17:27 |
Wellicht kan je hier hier vinden. http://www.canecreek.com/headset-fit-finder | |
kaasplankje | dinsdag 28 april 2015 @ 18:32 |
pff ik neem aan dat het 1 of ander goedkoop ding is, je fm heeft balhoofden vanaf een tientje met of zonder schroefdraad. | |
kaasplankje | dinsdag 28 april 2015 @ 18:34 |
ik heb in mijn Giosje ook een simpel fsa headset, het boeit niks | |
Captain_Fabulous | dinsdag 28 april 2015 @ 18:35 |
Dus op een zaterdagochtend slopen, en het kapotte onderdeel mee naar FM, en vragen om een nieuwe, als ik het zo lees. Duidelijk. | |
kaasplankje | dinsdag 28 april 2015 @ 18:36 |
ja ga dan wel naar een stadfietsen fm, dan kan je er gewoon iets supergoedkoops in zetten | |
dop | dinsdag 28 april 2015 @ 18:37 |
niet slopen meneer Fab. uit elkaar halen en goed bestuderen, en dan je plan trekken. gangbaar spul heeft elke FM maar er zijn nogal wat soorten en maten dus soms moet je toch opzoek. je kan ook de hele ellende schoonmaken en smeren soms kan het dan nog lang genoeg mee op een oud barrel. als het al stuk is stuiteren de kogeltjes waarschijnlijk om je oren als je het open maakt | |
nogeenmaarten | dinsdag 28 april 2015 @ 20:34 |
Magneetjes plakken prima op m'n rvs afzuigkap. | |
nogeenmaarten | dinsdag 28 april 2015 @ 20:50 |
Ik zit met 5 16 gr. co2 patronen zonder draad en ik moet ze juist hebben met draad. Iemand ruilen? Kan je nog wat leuks doen met overbodige patronen, raketten maken oid? | |
Z | dinsdag 28 april 2015 @ 20:54 |
![]() | |
kanovinnie | dinsdag 28 april 2015 @ 20:56 |
Godverdomme. Wat ben ik toch een prutser. Al die klotekabels los gehad, heb ik per ongeluk m'n achterrem en derriekabel om elkaar heen gewikkeld. Maargoed, de kabels zijn wel allemaal op lengte nu dus ik ben weer blij. Morgen stuurlintje wikkelen en derrie's afstellen. | |
nogeenmaarten | dinsdag 28 april 2015 @ 21:00 |
Goeie tip, maar heb de Airchamp Pro CO2 pomp (www.rose et cetera) in de winkelwagen. Dan maakt het niet uit of je met of zonder draad patronen hebt. Die handpompfunctie op wat ik nu heb gebruik ik eigenlijk toch niet dus overbodig. | |
nogeenmaarten | dinsdag 28 april 2015 @ 21:11 |
En morgen eindelijk een keer die ff-ing wind uit aub. | |
kanovinnie | dinsdag 28 april 2015 @ 21:40 |
Viel toch wel mee? | |
Oksel | dinsdag 28 april 2015 @ 22:13 |
Kano, wat een gekloot man. Ik ben blij dat ik dat niet zo hoef te doen, breng 'm naar Jan en die fixed 't van voor tot achter voor een paar tientjes. Geen geouwehoer. Vanavond interclubcompetitie gereden. Ging niet heel hard, voor m'n gevoel. Gemiddelde snelheid 42,5, hartslag gemiddeld 173. En da's laag voor mij ![]() https://www.strava.com/activities/294354735/ En m'n nieuwe wieltjes zijn binnen. Supermooi. En strak. En licht. En gezien de hoeveelheid spaken vast ook stijf. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 28 april 2015 @ 22:17 |
Ach het was voor een gedeelte pech en ook een leermoment. Ik vind het wel leuk ook om te weten hoe het allemaal zit enzo. Zo zat ik een paar minuutjes te kloten om m'n remkabel eruit te halen, werkt blijkbaar toch net anders dan verwacht want ik kreeg het niet voor elkaar. Daarna de hendel ingedrukt en toen kwam hij er opeens uit. Weer wat geleerd ![]() | |
ddx | dinsdag 28 april 2015 @ 22:39 |
Kano gaat komende maand met fiets in hand omhoog lopen in Limburg om strava challenge te halen ![]() | |
Patroon | dinsdag 28 april 2015 @ 22:46 |
Mooie wielen. Je gemiddelde klopt niet, maar wordt door die pieken naar 80 omhoog gedreven. Kijk op Strava maar eens naar 2 andere renners die de wedstrijd hebben gelogd. 40,8km/h gem. | |
Oksel | dinsdag 28 april 2015 @ 22:47 |
Vond 't al niet aanvoelen als 42,5. En m'n hartslag was er ook te laag voor ja ![]() | |
ddx | dinsdag 28 april 2015 @ 22:48 |
Naja afstand 42,5km en dan 1u moving time zou toch moeten kloppen dat gemiddeld ? | |
Patroon | dinsdag 28 april 2015 @ 22:48 |
Ja Strava is met die pieken niet altijd even betrouwbaar,naja eigenlijk Garmin. Vooral in de bossen met gps fouten. | |
Patroon | dinsdag 28 april 2015 @ 22:49 |
Afstand wordt verder dan de werkelijkheid door gps fouten. Kijk maar naar de renners Frank Jansen en Henri ter Denge. Die hebben geen gps fouten. | |
Oksel | dinsdag 28 april 2015 @ 22:51 |
18 rondjes in een uur.. is inderdaad weer 40km/h. | |
Patroon | dinsdag 28 april 2015 @ 22:52 |
Niks mis mee! Mooi koersje | |
Tommeke | dinsdag 28 april 2015 @ 22:53 |
Mooie wielen Ok! Kost dat nou? En zijn die velgen ook los te krijgen? | |
Oksel | dinsdag 28 april 2015 @ 22:53 |
![]() | |
Oksel | dinsdag 28 april 2015 @ 23:10 |
Inclusief alles alles alles 600 EUR. Heb wel luxere naaf er in laten zetten. Straightpull, carbon. Had ze binnen week in huis! Ja, velgen zijn ook los te krijgen denk ik, zag ze al eens voorbij komen. Als je die shop ff berichtje stuurt. Trouwens Patty, ik had nog wel kransje kunnen gebruiken aan 't eind. Geen idee wat ik nu heb, 52 of 53, en achter 11 of 12. Maar miste er nog wel 1. | |
ratatat | woensdag 29 april 2015 @ 00:34 |
Of souplesse ![]() Met een cadans van 120 zit je op 52/12 iig al boven de 65 km/u. [ Bericht 11% gewijzigd door ratatat op 29-04-2015 01:09:37 ] | |
#ANONIEM | woensdag 29 april 2015 @ 06:44 |
Als het volle bak gaat op vals plat naar beneden, dan is 120 een te hoge cadans. De dag dat ik in de kopgroep zat, zat ik een paar keer naar een groter verzet te zoeken en ik heb een 53x12. In een andere etappe viel in een lange afdaling even een gaatje in mijn groep, heb ik dicht moeten rijden met 70 km/u. Met mijn 53x12 ging dat net, met een compact was het niet gelukt. Oksel heeft gewoon gelijk op dit punt. Als je dit soort dingen doet, dan is een compact niet handig in de afdalingen. Edit: oh, ging over koersje in NL, dacht dat het over Sardinië ging ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 06:48:42 ] | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 07:31 |
In NL is groter dan 52×11 niet nodig als niet harder dan 65 gaat. En dat gaat het bij de amateurs nooit, laat staan bij de clubkoersen. Max wat wij voor de wind reden was 63 En sprinten tot 60 kan je beste niet te zwaar doen. Op lager verzet en hoger cadans sprinten levert meer vermogen op. Veel renners zie je ook ff terug (lichter)schakelen, voordat ze aanzetten, dan schieten ze weg, net als je soms doet bij een auto, met terugschakelen om snel in te halen. | |
kanovinnie | woensdag 29 april 2015 @ 07:46 |
Ik heb ook gemerkt dat als je te zwaar bijgeschakeld (stel je rijd 35 en je weet dat je zo op 45 zit), dat je dan niet wegkomt. Beter inderdaad licht weg want bijschakelen kan altijd nog. | |
kanovinnie | woensdag 29 april 2015 @ 07:47 |
52x11 is zwaarder dan 53x12 toch? | |
Oksel | woensdag 29 april 2015 @ 08:24 |
Was gisteren 7e.. ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 29 april 2015 @ 08:37 |
Is de Grip meister soms op vakantie ofzo, dat jullie weten? | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 08:42 |
Ja ik heb wel getest met mijn vermogensmeter. Met een lichter verzet kwam ik tot hogere vermogenswaardes dan zwaarder schakelen. Terwijl gevoelsmatig zegt dat je zwaar moet sprinten. Maar vermogen is power * torque, dus dat is wel weer logisch. | |
kanovinnie | woensdag 29 april 2015 @ 08:46 |
Nee. http://nl.wikipedia.org/w(...)finitie_van_vermogen Het logische is, dat je been 1000 joule kan trappen. Met een kortere tijd (lichter verzet) kan je meer joule's per tijdseenheid trappen waardoor je dus op een hoger wattage uitkomt. Torque=moment=is een kracht. Power is ook je kracht. Dus volgens jou zou kracht keer kracht=wattage zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Moment_(mechanica) Nu kan Dr. Prof. P.A. Troon een hoop, maar niet de natuurkundewetten herschrijven ![]() | |
Gripper | woensdag 29 april 2015 @ 08:50 |
Ik heb je notabene gisteren nog een PM teruggestuurd fap kapitein, en de dag ervoor een blije post over mn op de rommelmarkt gekochte koninklijke zonnebril en Oksels zwangere chick. Als zelfs dat je al niet triggert.... ![]() | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 09:05 |
haha foutje, ik bedoelde meer torque x omwentelingen is totale vermogen. ![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 29 april 2015 @ 09:14 |
?? Ik weet niet aan wie je een bericht hebt gestuurd, maar niet aan mij, m'n inbox is een lege woestijn...en ik volg dit topic pas weer intensief als ik ook daadwerkelijk m'n kilometertjes weer maak. Anders wordt ik zo onzeker van al de stoere verhalen ![]() | |
kaasplankje | woensdag 29 april 2015 @ 09:17 |
![]() | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 09:21 |
Klopt, 9,91m vs 9,26m per omwenteling. | |
#ANONIEM | woensdag 29 april 2015 @ 09:47 |
Compact is meestal 50. En weliswaar is 50x11 nog zwaarder dan 53x12, maar ik denk dat er genoeg met een compact rijden met een 12 als kleinste kransje (in de bergen), zeker diegenen die nog 10-speed rijden. Iig heb ik er wel eens een paar af zien waaien met een compact, omdat ze niet meer voldoende konden bijtrappen. | |
gerwinner | woensdag 29 april 2015 @ 09:54 |
Ik rijd met 50x12, heb tot nu toe één keer een 11 willen hebben en dat was een elite koers in Duitsland met een stuk flinke wind mee, toen zat ik in de neutralisatie al een cadans van 125 rond te draaien. ![]() | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 10:11 |
Toen ik begon met koersen reed ik met een 48x12 ![]() Dat was toen wel genoeg bij de sportklasse beunhazen. Op de baan hier wel eens in de problemen gekomen als het boven de 50 ging ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 april 2015 @ 10:24 |
Weet niet. | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 10:24 |
Ik reed vroeger als nieuweling (16 jaar) ook wel op Corpus. Mochten we max 52x16 hebben. hahah | |
#ANONIEM | woensdag 29 april 2015 @ 10:33 |
Bij een elitekoers in België heb ik eens meegemaakt dat ik met een 53x11 nog naar een zwaarder verzet zocht. Maar dat ging dan ook 70 (vals plat naar beneden). | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 10:42 |
Je ziet nu ook zovaak nieuwelingen als gekken tollen om mee te komen soms ![]() | |
Carb | woensdag 29 april 2015 @ 11:08 |
Voor criteriums is 50x11 zat als niet-sprinter. Een 50 voorblad vind ik zelfs fijner dan een 52, want er zijn gewoon momenten dat het minder hard gaat dan 35 per uur en dat je moet accelereren en dat doe ik liever zittend dan staand. | |
kaasplankje | woensdag 29 april 2015 @ 11:10 |
waarom eigenlijk? | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 11:29 |
Kan je achter ook tandje terugschakelen toch? Ik schakel sowieso bijna elke haaksebocht ff tandje terug om makkelijk op te trekken. Tenzij ik dusdanig voorin zit, dat ik trappend de bocht door kan. | |
Carb | woensdag 29 april 2015 @ 11:34 |
Met een licht verzet kan je sneller accelereren en als je zit kan je makkelijker schakelen. Opwaartse beweging lukt mij ook beter zittend. Volgens mij staan veel renners omdat ze niet verder kunnen terugschakelen. 52x21 is nogal schuin. | |
Carb | woensdag 29 april 2015 @ 11:40 |
Misschien moet ik maar 11speed overwegen. | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 11:45 |
52x21 is nog best te doen toch? Ik heb een 12x25 of 12x27 cassette waarmee ik koers en dan heb je nog 2 tandjes over. Zittend accelereren doe ik eigenlijk nooit, daar ben ik lang niet explosief genoeg voor ![]() Hoewel ik dat twee weken geleden in koers noodgedwongen wel deed omdat ik nog niet helemaal warm was ![]() | |
kaasplankje | woensdag 29 april 2015 @ 11:46 |
Ik vind staan juist wel lekker met aanzetten. Kan dan ook goed kracht doseren. | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 11:48 |
Ik ga soms ff kort staan en dan weer snel zitten doorversnellen. Denk niet dat ze staan omdat niet lichter kunnen, sommigen vinden dat gewoon fijn. In een criterium komt hij nooit op de 21. Denk eerder rond 17-18.weet eigenlijk niet,kijk nooit naar achter, maar merk wel dat het ket niet schuin staat. | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 11:50 |
Moet wel zeggen dat zitten accelereren mij minder kracht kost. Meestal doe ik dat als ik op snelheid voorin door de bocht kom. Als ik midden in de groep er langzamer door moet sta ik ff op de pendalen. | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 11:56 |
![]() | |
ratatat | woensdag 29 april 2015 @ 12:00 |
Gister even de Training Bible van Friel gelezen / geskimmed. Viel me op dat zijn zones voor hartslag toch wel wat hoger liggen dan wat je vaak ziet op het internet: Herstel: 65-81% Duur: 82-88% Nu had ik niet de nieuwste versie dus misschien zijn zijn waardes tegenwoordig alweer achterhaald? Edit: Dat zijn percentages van het omslagpunt | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 12:05 |
#followmyseason | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 12:09 |
#levenzoalsGosse | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 12:10 |
5 mei ook koersen in Sneek Patty? | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 12:12 |
mag nie starte nie | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 12:14 |
Waarom nie? Ben je geen lid nie? | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 12:23 |
Idd klopt. Eigen volk eerst ![]() | |
kanovinnie | woensdag 29 april 2015 @ 13:01 |
Had je nou maar Di2, dan kan je dat ook analyzeren. Kortom, aan je huidige fiets met powermeter enzo heb je dus niets. | |
Freddeh | woensdag 29 april 2015 @ 14:11 |
Lekker zonnetje, windje mee, op de fiets naar huis vanmiddag. Was fijn rijden, 1:17u over 36km. Nu ff afspoelen onder de douche ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 29 april 2015 @ 14:24 |
Geen zon, en wind tegen straks. ![]() | |
ratatat | woensdag 29 april 2015 @ 14:44 |
Daar ga jij toch onderdoor? | |
Freddeh | woensdag 29 april 2015 @ 16:10 |
Als we de geruchten geloven moeten wel ja. | |
RealBizkit666 | woensdag 29 april 2015 @ 18:44 |
Dit weekend eens mijn stuur eens wat lager zetten. ![]() Een begin maken om de spacertoren wat lager te maken. Zadeltasje is al verdwenen, ventieldopjes zijn ook weg. Dus langzaam maar zeker wordt de fiets wat gesiogneerder. | |
ratatat | woensdag 29 april 2015 @ 18:52 |
| |
kanovinnie | woensdag 29 april 2015 @ 18:58 |
Beter een spacertoren dan kut op je fiets zitten hoor. Ben verder trots op je ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 29 april 2015 @ 19:09 |
Ja, eens even proberen of het comfortabel blijft zitten. Voor mijn gevoel kan het nog wel. Uiteraard ga ik niet meteen alles afzagen. | |
#ANONIEM | woensdag 29 april 2015 @ 19:43 |
Er wordt dit jaar nog een heuse cyclo georganiseerd in Nederland, 31 mei in 's Heerenberg. Meer info: http://www.wielerfestival(...)viteiten/medio-fondo 6 ronden van 17 km op een afgesloten parkoers met in totaal 1100 hoogtemeters. Ik heb me net ingeschreven, was maar ¤15 ![]() Meer Fok!kers die mee gaan doen? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 19:47:39 ] | |
luc.sken | woensdag 29 april 2015 @ 19:53 |
Nog over getwijfeld, maar ivm met flink op een drinken zetten die avond ervoor heb ik mij ingeschreven voor de MTB Marathon. ![]() | |
buzz1291 | woensdag 29 april 2015 @ 19:58 |
Nou nee dat niet, maar wel goede herrinneringen aan de vroegere GP Wielerrevue, die toertocht van 200km. Ooit eerste 2 uur met 38 gemiddeld gereden en toen maar afgehaakt om koffie met appeltaart naar binnen te werken. En vóór de laatste beklimming van Peeske Bult nog een gratis massage van een hele lieve plaatselijke schone mogen ontvangen. Zat allemaal in de prijs inbegrepen. En nee, geen happy ending, althans, niet daar. ![]() | |
Tommeke | woensdag 29 april 2015 @ 20:07 |
Hmmmm, klinkt leuk! | |
Patroon | woensdag 29 april 2015 @ 20:13 |
Ja ploegmaat van me had het daar ook al over. Zal nog ff met hem overleggen. | |
Oksel | woensdag 29 april 2015 @ 21:03 |
![]() | |
KolonelBroodje | woensdag 29 april 2015 @ 21:10 |
Die staan goed in je fiets ![]() | |
kanovinnie | woensdag 29 april 2015 @ 21:29 |
Stuurlint wikkelen ![]() ![]() | |
quinoahipster | woensdag 29 april 2015 @ 21:34 |
Vanaf 7:50 | |
quinoahipster | woensdag 29 april 2015 @ 21:35 |
Weekend rondje Markermeer ![]() | |
quinoahipster | woensdag 29 april 2015 @ 21:35 |
![]() | |
kanovinnie | woensdag 29 april 2015 @ 21:42 |
2 stuurlinten over elkaar dus? |