abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152039783
Utrecht heeft het nu echt voor elkaar. Diesels van voor 2001 mogen Utrecht centrum niet meer in. De boete bedraagt 90¤ bezitters van deze koffiemolens die in de gebieden wonen krijgen subsidie om hun olieverbrander te slopen.

http://m.telegraaf.nl/art(...)recht:-90-euro-boete
.
pi_152039999
tof, mijn stinkdiesel is uit 2001, ik ga dan maar wat extra rondjes door Utrecht tuffen ter compensatie.
pi_152040024
Niet dat ik er een heb, maar dit is belachelijk. Of misschien een voorproefje van de nieuwe wegenbelasting vanaf volgend jaar?
  zondag 26 april 2015 @ 14:54:49 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152040155
Die 3% zal lekker zoden aan de dijk zetten. Achterlijke linkse symboolpolitiek
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152040250
Hoeveel walmende bussen en taxi's rijden er nog eigenlijk?
.
pi_152040576
Uit de krant van een paar maanden terug:
quote:
De gemeente Utrecht is via onderaannemers zelf met verboden auto's aan het werk in de milieuzone van de stad. De firma Agterberg uit Groenekan voert al geruime tijd foutgeparkeerde fietsen af uit de binnenstad met een kleine vrachtwagen die dateert uit 1998.

Het voertuig is volgens informatie van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) formeel een vrachtwagen en voldoet niet aan de eisen die daarvoor gelden sinds de milieuzone voor vrachtwagens in 2010 werd ingevoerd.
De bussen rijden volgens mij op aardgas of LPG tegenwoordig. De antieke roodbruine GVU bussen die een roetmist in de straten achter lieten, dat is alweer een jaar of 10 geleden. Die creëren nu roetwolken in een of ander oostblokland.
pi_152041447
In de steden rijden vaak niet meer dieselbussen lijkt me, maar daar buiten kom je ze gewoon nog tegen, zonder roetfilter. Reed laatst nog achter zo een ding.

Overigens heb ik zelf een 25 jaar oude diesel, puur als liefhebber en dan is het gewoon rot dat zo een kleine groep geweerd wordt. Maar ja, kom daar gelukkig toch nooit.
  zondag 26 april 2015 @ 15:40:37 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_152041877
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:05 schreef hb64 het volgende:
Uit de krant van een paar maanden terug:

[..]

De bussen rijden volgens mij op aardgas of LPG tegenwoordig. De antieke roodbruine GVU bussen die een roetmist in de straten achter lieten, dat is alweer een jaar of 10 geleden. Die creëren nu roetwolken in een of ander oostblokland.
De oude bussen reden op LPG, de nieuwe volgens mij gewoon weer op diesel.
pi_152042673
En we mogen met zijn allen wel de wegenbelasting blijven betalen. Ik mag niet meer van het volledige wegennet gebruikmaken, dus je zou toch kunnen stellen dat wij ook niet hoeven te betalen voor wegen die we niet mogen gebruiken.

Hoop dat er iemand een proefproces start en dat Utrecht keihard op z'n bek gaat.
  zondag 26 april 2015 @ 16:03:43 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_152042749
Lekker nuttig.
Nu nog verbieden je huis te verwarmen met kolen, en het milieu kan niet meer stuk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_152042923
Symboolpolitiek die mensen op kosten jaagt.

Auto's zijn schoner dan ooit en die "oudjes" verdwijnen vanzelf uit het straatbeeld.

Een gemiddelde Mercedes, Volvo of BMW is na 14 jaar pas net lekker ingereden, zonde.

Voor veel mensen is zo'n 15 jaar oude auto het best betaalbare...
pi_152043018
Die GroenLinks downies uit Rotterdam willen dit zelfde overigens gaan invoeren binnen 1.5 jaar.
pi_152043154
De grootste smeerpijpen rijden in de migrantenwijken rond. Geen idee waar die afgetrapte ouwe zooi vandaan komt. Maar zoiets in de migrantenwijken aanpakken, zoveel lef hebben politici niet. Betaald parkeren gaan ze daar ook maar niet proberen. Parkeercontroleur is daar een riskante baan.

Er is overigens een slooppremie: Utrecht betaalt mee aan sloop vieze auto's.
  zondag 26 april 2015 @ 16:24:05 #14
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_152043471
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:16 schreef hb64 het volgende:

Je krijgt bijna niks voor je wagen.
pi_152043484
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:16 schreef hb64 het volgende:
De grootste smeerpijpen rijden in de migrantenwijken rond. Geen idee waar die afgetrapte ouwe zooi vandaan komt. Maar zoiets in de migrantenwijken aanpakken, zoveel lef hebben politici niet. Betaald parkeren gaan ze daar ook maar niet proberen. Parkeercontroleur is daar een riskante baan.

Alleen voor inwoners van Utrecht. Oneerlijk dus naar de rest van Nederland, aangezien die er ook de dupe van zijn, terwijl wij wel wegenbelasting betalen.
pi_152043974
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:24 schreef Carlos93 het volgende:
Alleen voor inwoners van Utrecht.
Diezelfde inwoners betalen ook de belasting waarmee die slooppremie gefinancierd wordt.

Als gemeentes echt iets willen doen voor een schoner milieu dan moeten ze de rode golven bij de stoplichten afschaffen, verkeersdrempels opheffen, voldoende (gratis) parkeervoorzieningen maken. Misschien gaat het dan ook beter met het economisch milieu in de binnensteden. Dat levert meer belastinginkomsten op dan de heksenjacht op oude auto's. Maar goed ik zie het te simpel denk ik...

Milieu is vooral een smoes om belasting te heffen.
pi_152044000
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:38 schreef hb64 het volgende:

[..]

Diezelfde inwoners betalen ook de belasting waarmee die slooppremie gefinancierd wordt.

Als gemeentes echt iets willen doen voor een schoner milieu dan moeten ze de rode golven bij de stoplichten afschaffen, verkeersdrempels opheffen, voldoende (gratis) parkeervoorzieningen maken. Misschien gaat het dan ook beter met het economisch milieu in de binnensteden. Dat levert meer belastinginkomsten op dan de heksenjacht op oude auto's. Maar goed ik zie het te simpel denk ik...

Milieu is vooral een smoes om belasting te heffen.
En wij Nederlanders zijn degene die de wegenbelasting ophoesten maar geen gebruik meer kunnen maken van de wegen die wij hebben betaald. Nogal krom toch?
pi_152044171
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Carlos93 het volgende:
geen gebruik meer kunnen maken van de wegen
Gebruik van de wegen is nog wel mogelijk, je kans op een extra bonusbijdrage van ¤ 90,= te betalen aan ...

Je hebt gelijk, eis je deel van de teveel betaalde wegenbelasting maar terug.
pi_152044228
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:43 schreef hb64 het volgende:

[..]

Gebruik van de wegen is nog wel mogelijk, je kans op een extra bonusbijdrage van ¤ 90,= te betalen aan ...

Je hebt gelijk, eis je deel van de teveel betaalde wegenbelasting maar terug.
Ik zou het maar wat graag doen, denk dat ik echter geen enkele kans maak bij onze overheid.
pi_152044611
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

En wij Nederlanders zijn degene die de wegenbelasting ophoesten maar geen gebruik meer kunnen maken van de wegen die wij hebben betaald. Nogal krom toch?
Nee, anderen betalen voor de wegen in Utrecht en mensen met oude stinkende diesels betalen voor de uitstoot die ze buiten de stad veroorzaken waar het niet erg genoeg is voor een compleet verbod. :s)
pi_152044666
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, anderen betalen voor de wegen in Utrecht en mensen met oude stinkende diesels betalen voor de uitstoot die ze buiten de stad veroorzaken waar het niet erg genoeg is voor een compleet verbod. :s)
:')
pi_152048426
Lekker ook dat je met je diesel uit 2000 niet meer naar binnen mag, maar met hetzelfde model maar een jaar later geproduceerd wel :') Dat soort incompetent volk regeert onze steden en land :'( :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  zondag 26 april 2015 @ 19:23:08 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_152048942
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:10 schreef hcwp het volgende:
Lekker ook dat je met je diesel uit 2000 niet meer naar binnen mag, maar met hetzelfde model maar een jaar later geproduceerd wel :') Dat soort incompetent volk regeert onze steden en land :'( :')
Sterker nog, als je auto op 31 december 2000 op kenteken is gezet, mag je erniet in. Is dat op 1 januari 2001 gebeurd... Geen probleem.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 26 april 2015 @ 19:27:12 #24
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_152049118
Nu de rest van Nederland nog bevrijden van die kankerwalmen.
pi_152050594
quote:
Als de helft van de oude stinkdiesels toch de stad nog in mag dan mag de andere helft er in ieder geval niet in.
En de nog oudere stinkdiesels blijven allemaal buiten.

Het is gewoon een makkelijke manier om een scheidslijn te trekken op basis van een gemiddelde.
het werkt niet 100% en er zullen allerlei grensgevallen zijn maar uiteindelijk is er toch winst.
Net als bij stemrecht of pensioen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_152051043
Vraag mij af hoeveel er nog echt met zo;n ding rijden. Het is een auto van 15 jaar oud, meestal wel gekocht voor +30k/jr. Ze staan minimaal op 400k allemaal lijkt mij.
.
pi_152051831
Wel mooi om te lezen dat de extreem milieuvriendelijke Lupo 3L ook de stad niet meer in mag.
pi_152052345
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:09 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als de helft van de oude stinkdiesels toch de stad nog in mag dan mag de andere helft er in ieder geval niet in.
En de nog oudere stinkdiesels blijven allemaal buiten.

Het is gewoon een makkelijke manier om een scheidslijn te trekken op basis van een gemiddelde.
het werkt niet 100% en er zullen allerlei grensgevallen zijn maar uiteindelijk is er toch winst.
Net als bij stemrecht of pensioen.
Als aan bijvoorbeeld euro4 gerelateerd was viel er nog iets voor te zeggen. Maar niet zomaar een bouwjaar. Wat een ambtenarenoplossing..

Klinkt trouwens ook wel als een flink dure hobby met die camera's allemaal.
  zondag 26 april 2015 @ 21:08:29 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152052522
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:48 schreef Bitlord het volgende:
Wel mooi om te lezen dat de extreem milieuvriendelijke Lupo 3L ook de stad niet meer in mag.
Milieu heeft niets meer met milieu te doen, maar alles met politiek opportunisme en geld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_152052543
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:23 schreef Fer het volgende:
Vraag mij af hoeveel er nog echt met zo;n ding rijden. Het is een auto van 15 jaar oud, meestal wel gekocht voor +30k/jr. Ze staan minimaal op 400k allemaal lijkt mij.
die van mij komt daar aardig bij in de buurt, kan dus nog minstens 150.000 km mee. ^O^ een goede auto weggooien, DAT is pas milieuvervuiling.
pi_152052560
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:23 schreef Fer het volgende:
Die van mij slechts 250k, is van 20 september 2000. Al die tijd van zelfde eigenaar geweest. Oude dame die geen auto mee nodig had. Maar ik vermoed dat ik wel een uitzondering ben wat betreft kilometerstand.
  zondag 26 april 2015 @ 21:16:11 #32
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152052801
quote:
Hoe wil je het dan aanpakken. Een verplichte roetmeting voordat je de stad in mag :') . Een controle op emissie klasse? :')

Dit is gewoon het best haalbare. Er moet ergens een grens worden getrokken.

De slooppremie is ook erg hoog. Meer dan de dagwaarde van dat soort oude barrels. En genoeg een alternatief van te kopen.
  zondag 26 april 2015 @ 21:20:19 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_152052941
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:16 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan aanpakken. Een verplichte roetmeting voordat je de stad in mag :') . Een controle op emissie klasse? :')

Je zou het net zoals in D kunnen doen. Met die rode, oranje en groene stickers.
Gaat het geleidelijker. Nu zijn er relatief weinig mensen, die relatief zwaar de sjaak zijn. Binnen 5 jaar zijn die oude diesels toch bijna vanzelf uitgestorven.

Over hoeveel auto's zou het gaan?
50? 500?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_152052959
quote:
Een controle op emissie klasse?
Die is gewoon bij de rdw bekend. En als ik het goed zie wil men met camera's gaan controleren en dat betekent dat een link met het kentekenregister sowieso al nodig is. Dus waarom niet?

quote:
Er moet ergens een grens worden getrokken.
Je verwart mening en feit.
  zondag 26 april 2015 @ 21:25:30 #35
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152053155
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:20 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Die is gewoon bij de rdw bekend. En als ik het goed zie wil men met camera's gaan controleren en dat betekent dat een link met het kentekenregister sowieso al nodig is. Dus waarom niet?

[..]

Je verwart mening en feit.
Je kan niet verwachten dat IEDEREEN die naar utrecht rijdt, bij het RDW opvraagt welke emissieklasse hij heeft.

Daarnaast heeft het systeem van de RDW geen informatie over auto's uit het buitenland.
pi_152053265
quote:

[..]

De slooppremie is ook erg hoog. Meer dan de dagwaarde van dat soort oude barrels. En genoeg een alternatief van te kopen.
Er moet gewoon geen grens getrokken worden. Wij betalen voor de wegen, dus zouden we die moeten kunnen gebruiken ook, alleen dat wordt nu verboden zonder belastingverlaging.
  zondag 26 april 2015 @ 21:29:07 #37
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152053321
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je zou het net zoals in D kunnen doen. Met die rode, oranje en groene stickers.
Gaat het geleidelijker. Nu zijn er relatief weinig mensen, die relatief zwaar de sjaak zijn. Binnen 5 jaar zijn die oude diesels toch bijna vanzelf uitgestorven.

Over hoeveel auto's zou het gaan?
50? 500?
Dat is ook naar. Dan moet iedereen zo'n sticker bestellen. En moet je een infrastructuur opstellen dat buitenlanders aan zo'n sticker kunnen komen in hun eigen land of bij de grens.

2001 is een duidelijke grens die voor iedereen begrijpbaar is, waarvoor je geen onderzoek hoeft te doen, en waardoor het gros van de mensen niet beinvloed is.
pi_152053375
Dus een jonge cummins diesel mag er wel in maar een lupo 3l niet?

Uhhhhh :') !
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 26 april 2015 @ 21:31:16 #39
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152053421
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:27 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Er moet gewoon geen grens getrokken worden. Wij betalen voor de wegen, dus zouden we die moeten kunnen gebruiken ook, alleen dat wordt nu verboden zonder belastingverlaging.
Om de luchtkwaliteit te verbeteren. De luchtkwaliteit in utrecht is erg slecht. De wens gezonde lucht te ademenen is belangrijker dan de wens (het is geen recht, bij een kruis boven de weg mag je daar ook niet rijden) overal te kunnen rijden met een oude auto.
  zondag 26 april 2015 @ 21:33:59 #40
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152053520
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:30 schreef eXplorer1 het volgende:
Dus een jonge cummins diesel mag er wel in maar een lupo 3l niet?

Uhhhhh :') !
Anders kan je het niet enforcen. Een veroordeelde, maar veranderde, kinderverkrachter gaat bijvoorbeeld niet meer voor een kinderopvang werken.

Een niet-gepakte kinderverkrachter kan dat wel.
pi_152053721
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:31 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Om de luchtkwaliteit te verbeteren. De luchtkwaliteit in utrecht is erg slecht. De wens gezonde lucht te ademenen is belangrijker dan de wens (het is geen recht, bij een kruis boven de weg mag je daar ook niet rijden) overal te kunnen rijden met een oude auto.
Nee maar een kruis op de weg is tijdelijk, er zijn momenten dat je wel gewoon van die weg gebruik mag maken.
Dit is een permanent verbod, terwijl wij diesel rijders wel voor hun weg betalen.
Dan vind ik persoonlijk dat het bedrag omlaag moet, ookal is het maar 50 cent, het gaat om het principe.

Als Rotterdam dalijk het zelfde doet heb je nog veel meer kilometers weg die niet gebruikt mogen worden. De auto voldoet aan de wettelijke voorwaarden en toch wordt je anders behandeld.

Maak dan het hele centrum autovrij en het openbaar vervoer in het centrum gratis, dan maak je pas een punt en heb je geen oneerlijke behandeling.
Sommige moderne auto's hebben een veel hogere uitstoot dan sommige oude diesels, dat is toch gewoon scheef?
pi_152053750
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:25 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Je kan niet verwachten dat IEDEREEN die naar utrecht rijdt, bij het RDW opvraagt welke emissieklasse hij heeft.

Daarnaast heeft het systeem van de RDW geen informatie over auto's uit het buitenland.
Hoe dacht je die buitenlandse auto's dan wel op bouwjaar te kunnen controleren zonder ze stuk voor stuk om papieren te vragen? En daarnaast.. utrecht dus 2001. Amsterdam wordt 2004, eindhoven sluit helemaal z'n centrum voor diesels en in den bosch geldt voor auto's van voor juni 2005, maar dan alleen voor het westelijk deel van het centrum want voor het oostelijk deel geldt gewoon 2001.

En jij dacht dat iemand die eens een stadscentrum inrijdt dat wel allemaal kan bijhouden omdat het toevallig op bouwjaar ipv emissieklasse is?
pi_152054114
quote:

[..]

In Duitsland is van elke type de uitstoot vastgelegd. Aan de hand daar van krijg je een sticker, die bepaalt waar je mag komen...
pi_152054148
Ow wacht, don't feed the troll, dom.
  zondag 26 april 2015 @ 21:58:06 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152054430
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In Duitsland is van elke type de uitstoot vastgelegd. Aan de hand daar van krijg je een sticker, die bepaalt waar je mag komen...
Dat lijkt me iig een stuk logischer... dan kun je als stad bepalen of je auto's met sticker 3 wel of niet in bepaalde gebieden laat komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 april 2015 @ 22:12:17 #46
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_152055062
gewoonweg belachelijk
Ik drink geen kraantjeswater.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 april 2015 @ 22:52:18 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152056676
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2015 15:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

De oude bussen reden op LPG, de nieuwe volgens mij gewoon weer op diesel.
Klopt. De nieuwe lijnbussen zijn allemaal Euro VI, de oudere series zijn Euro V of Euro V+EEV
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 april 2015 @ 23:27:35 #48
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152057888
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

En dat is dus een enorm kutsysteem. Dan moet iedere auto een enorm lelijke en grote sticker hebben. Zelfs een tesla ofzo die overduidelijk niets uit stoot.
  zondag 26 april 2015 @ 23:29:50 #49
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152057960
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:39 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee maar een kruis op de weg is tijdelijk, er zijn momenten dat je wel gewoon van die weg gebruik mag maken.
Dit is een permanent verbod, terwijl wij diesel rijders wel voor hun weg betalen.
Dan vind ik persoonlijk dat het bedrag omlaag moet, ookal is het maar 50 cent, het gaat om het principe.

Als Rotterdam dalijk het zelfde doet heb je nog veel meer kilometers weg die niet gebruikt mogen worden. De auto voldoet aan de wettelijke voorwaarden en toch wordt je anders behandeld.

Maak dan het hele centrum autovrij en het openbaar vervoer in het centrum gratis, dan maak je pas een punt en heb je geen oneerlijke behandeling.
Sommige moderne auto's hebben een veel hogere uitstoot dan sommige oude diesels, dat is toch gewoon scheef?
Nou ja overduidelijk voldoet je auto dus niet meer aan de wettelijke voorwaarden.

Het gaat ook niet om het principe dat de binnenstad auto vrij moet worden. Dat is niet praktisch. Het gaat erom dat de luchtkwaliteit beter moet, door de grootste groep milieuvervuilers aan te pakken.

Ik vind trouwens ook dat alle interne verbranding scooters om deze reden verboden zouden moeten worden. Die stoten ook extreem veel fijnstof uit.
pi_152058323
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 23:29 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Nou ja overduidelijk voldoet je auto dus niet meer aan de wettelijke voorwaarden.

Het gaat ook niet om het principe dat de binnenstad auto vrij moet worden. Dat is niet praktisch. Het gaat erom dat de luchtkwaliteit beter moet, door de grootste groep milieuvervuilers aan te pakken.

Ik vind trouwens ook dat alle interne verbranding scooters om deze reden verboden zouden moeten worden. Die stoten ook extreem veel fijnstof uit.
Een auto voldoet toch aan de wettelijk eisen als hij jaarlijks door de APK keuring komt? Dan worden er toch ook checks gedaan naar de uitstoot en of deze nog binnen de norm is?
  zondag 26 april 2015 @ 23:55:58 #51
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152058674
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Een auto voldoet toch aan de wettelijk eisen als hij jaarlijks door de APK keuring komt? Dan worden er toch ook checks gedaan naar de uitstoot en of deze nog binnen de norm is?
Hij voldoet dus niet aan de eisen om utrecht binnen te rijden. Zo simpel is het :')
pi_152058689
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 23:55 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Hij voldoet dus niet aan de eisen om utrecht binnen te rijden. Zo simpel is het :')
Hopelijk komt er een proefproces, ben wel benieuwd hoe ze dit juridisch hebben dichtgetimmerd.
  FOK!fotograaf maandag 27 april 2015 @ 00:19:25 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152059384
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:48 schreef Bitlord het volgende:
Maar met een nieuwe Touareg TDI V12 mag je er wel in. Snap jij het nog?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152061945
Co2 uitstoot is hier niet van toepassing, dit gaat puur over roet(fijnstof) en NOx, hiervan stoten oudere diesels zoals de Lupo gewoon veel uit en een euro vi vrachtwagen veel minder.

Voor zover de theorie.

Maar in de praktijk mag mijn Megane uit 2005 nog wel de stad in, die had geen roetfilter en braakte toen ik hem inleverde in 2008 al enorme grijze mistwolken uit. Als die nu bij zo'n bewoner van kanaleneiland terecht is gekomen zal het niet beter zijn geworden met dat ding.
.
  maandag 27 april 2015 @ 09:13:37 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152063537
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 02:30 schreef Fer het volgende:
Co2 uitstoot is hier niet van toepassing, dit gaat puur over roet(fijnstof) en NOx, hiervan stoten oudere diesels zoals de Lupo gewoon veel uit en een euro vi vrachtwagen veel minder.

Voor zover de theorie.

Maar in de praktijk mag mijn Megane uit 2005 nog wel de stad in, die had geen roetfilter en braakte toen ik hem inleverde in 2008 al enorme grijze mistwolken uit. Als die nu bij zo'n bewoner van kanaleneiland terecht is gekomen zal het niet beter zijn geworden met dat ding.
En die nieuwerwetse diesels zijn alleen maar 'schoon' omdat roetfilter, en die hoeven niet geregenereeerd te worden, en dat doen ze ook nooit in de stad. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152064617
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 23:27 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

En dat is dus een enorm kutsysteem. Dan moet iedere auto een enorm lelijke en grote sticker hebben. Zelfs een tesla ofzo die overduidelijk niets uit stoot.
Elke auto moet ook een enorm lelijke en grote kentekenplaat hebben. Zelfs een tesla of zo die overduidelijk niets uitstoot.
  maandag 27 april 2015 @ 12:08:14 #57
45206 Pietverdriet
pi_152066723
Die sticker heeft een groot voordeel, hij is in de hele BRD geldig. In NL lijkt het erop dat iedere stad een eigen methode wil invoeren.
Dat D haar eigen methode heeft is al belachelijk, als je dit soort dingen wilt verwacht je één methode voor heel Europa
  FOK!fotograaf maandag 27 april 2015 @ 12:49:24 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152067855
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Die sticker heeft een groot voordeel, hij is in de hele BRD geldig. In NL lijkt het erop dat iedere stad een eigen methode wil invoeren.
Dat D haar eigen methode heeft is al belachelijk, als je dit soort dingen wilt verwacht je één methode voor heel Europa
Het Duitse systeem is juist goed uitgedacht. Oldtimers worden bijvoorbeeld ontzien, voorop lopende merken kunnen met oudere voertuigen naar binnen dan merken die precies de regels volgen, etc.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 27 april 2015 @ 13:01:34 #59
45206 Pietverdriet
pi_152068305
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 12:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het Duitse systeem is juist goed uitgedacht. Oldtimers worden bijvoorbeeld ontzien, voorop lopende merken kunnen met oudere voertuigen naar binnen dan merken die precies de regels volgen, etc.
Ik zeg niets negatiefs over het D systeem, anders dan het belachelijk is dat we in de tijd van de EU weer ik regels en voorschriften per land en per stad vervallen.
  maandag 27 april 2015 @ 13:11:06 #60
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152068619
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:56 schreef Fer het volgende:
Hoeveel walmende bussen en taxi's rijden er nog eigenlijk?
Genoeg om die 3% te compenseren. Als Utrecht echt zo graag schone lucht wil moeten ze álle auto's verbieden, bussen inclusief en alleen trams laten rijden en verder alles op de fiets.

Wat een belachelijk staaltje symboolpolitiek dit. Je krijgt straks de situatie dat je voor elke stinkstad die je in wilt moet kijken of je er wel of niet in mag. Doe het dan voor IEDEREEN of voor NIEMAND maar niet dit halfslachtige baggerbeleid :r Alsof binnen 5 jaar die auto's niet vanzelf van de weg zijn verdwenen.

Voor dit soort wanbeleid mag de politiek wel eens een stokje steken. Bovendien vraag ik me serieus af of dit uberhaupt mag aangezien er een wet bestaat die zegt dat als je een auto aanschaft in dit land je er altijd mee op de weg mag rijden (ooit ingevoerd om je dure investering te beschermen tegen dit soort praktijken) . Natuurlijk kan je als stad besluiten ergens auto's te weren maar met deze regel maakt de gemeente onderscheid terwijl de wetgever dat niet doet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 27 april 2015 @ 13:11:39 #61
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152068642
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2015 09:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En die nieuwerwetse diesels zijn alleen maar 'schoon' omdat roetfilter, en die hoeven niet geregenereeerd te worden, en dat doen ze ook nooit in de stad. :')
Ach ja, de kleinste, meest schadelijke, deeltjes houden ze sowieso niet tegen. :o
  FOK!fotograaf maandag 27 april 2015 @ 13:19:24 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152068931
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 13:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ach ja, de kleinste, meest schadelijke, deeltjes houden ze sowieso niet tegen. :o
Dat is de grootste grap, het grove stof uit een oude diesel wordt gefilterd in je neus, het fijnstof nestelt zich in je longen samen met het ultra fijnstof. En dat is wat een nieuwe diesel uitstoot. Maar het is schoner hoor mensen! Gewoon doorlopen.
The summer is magic!

pi_152068986
Maar waarom zou je nog in een diesel van 2000 of ouder willen rijden?
  maandag 27 april 2015 @ 13:21:58 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 27 april 2015 @ 13:24:21 #65
45206 Pietverdriet
pi_152069120
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:21 schreef JDx het volgende:
Het maken van een nieuwe auto is een zwaardere belasting voor het milieu.
  maandag 27 april 2015 @ 13:32:13 #66
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152069427
quote:
ik rij zelf een benzine van 20 jaar oud, maar zou deze auto zo in diesel uitvoering rijden als ik meer kms maakte. Een e34 rijdt namelijk gewoon écht goed. En daarbij zijn ze ook rocksolid.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152069998
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is er mis met een auto van een jaar of 15 oud?
Interieur en exterieur verouderd, verbruikt veel meer dan moderne auto's, waarschijnlijk ook veel minder comfortabel, hoogstwaarschijnlijk een matig vermogen, geen airco, cruise, climate control, noem maar op, duur onderhoud. Voor 1000 euro heb je al een dieseltje uit 2001.
pi_152070295
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:46 schreef JDx het volgende:

[..]

Interieur en exterieur verouderd, verbruikt veel meer dan moderne auto's, waarschijnlijk ook veel minder comfortabel, hoogstwaarschijnlijk een matig vermogen, geen airco, cruise, climate control, noem maar op, duur onderhoud. Voor 1000 euro heb je al een dieseltje uit 2001.
Ligt er ook maar net aan wat je koopt.

Die opties zitten ook op een Mercedes-Benz van 20 jaar oud.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 27 april 2015 @ 13:57:03 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_152070467
quote:

[..]

Mijn Saab is van 2000, welliswaar LPG, maar heeft alle luxe die jij opnoemt. En is een stuk comfortabeler dan een nieuwe Golf oid.
  FOK!fotograaf maandag 27 april 2015 @ 13:57:28 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152070481
quote:

[..]

Veelal veel meer zelf nog aan te doen, voldoende onderdelen op de sloop, vaak grotere blokken die rustiger lopen en minder hard hoeven te werken (een 2,4 liter 6 cilinder atmosferische diesel hoeft op 1500 kg lang niet zo hard te werken als de 1.1 twinturbo 4 cilinder diesel blokjes die je tegenwoordig bij zo'n wagen krijgt). Je hebt vaak een hoop power over, dus dat matige vermogen klopt niet, je hoeft hem ook niet vol in zijn toeren te jagen om je vermogen knap aan te gaan spreken, grote blokken hebben onderin al genoeg liggen en wagens van 20 jaar terug met diesel die nu nog rijden hebben vaak wel airco, cruisecontrol en dergelijke.
The summer is magic!

maandag 27 april 2015 @ 13:59:08 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
  FOK!fotograaf maandag 27 april 2015 @ 14:04:01 #72
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152070696
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 13:59 schreef AchJa het volgende:
Een beetje W123 uit pak hem beet 1980 had al die grappen al.
Inderdaad, in de oldtimer hier (uit 81, geen Benz trouwens) zit ook gewoon automaat, airco, luxe bekleding, getint glas, hoge standaard van isolatie, stuurbekrachtiging, driepuntsgordels, centrale deurvergrendeling, etc. Hoop dingen in die tijd waren een optie, maar CV met afstandsbediening, cruisecontrol e.d. was gewoon leverbaar.
The summer is magic!

maandag 27 april 2015 @ 14:09:21 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_152070833
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Inderdaad, in de oldtimer hier (uit 81, geen Benz trouwens) zit ook gewoon automaat, airco, luxe bekleding, getint glas, hoge standaard van isolatie, stuurbekrachtiging, driepuntsgordels, centrale deurvergrendeling, etc. Hoop dingen in die tijd waren een optie, maar CV met afstandsbediening, cruisecontrol e.d. was gewoon leverbaar.
Daarom, maar laat iedereen maar anders denken en het woord van Rutte opvolgen, dan kan ik weer voor weinig 10 jaar rijden in een tweedehandsje. *O*
  maandag 27 april 2015 @ 14:15:20 #74
45206 Pietverdriet
pi_152070975
Als ik mag geloven wat ik zo hoor kopen particulieren sowieso vrijwel geen nieuwe autos in de het middensegment en hoger. Is gewoon te duur geworden. Als de overheid vind dat er minder oude autos gereden moeten worden, zouden ze de burger en de auto niet zo als melkkoe moeten behandelen.
pi_152071525
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 13:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan wat je koopt.

Die opties zitten ook op een Mercedes-Benz van 20 jaar oud.
Ja en die rijdt net zo comfortabel als een nieuwe Golf zoals ik hieronder kan lezen, ik snap het.
  maandag 27 april 2015 @ 14:56:13 #76
45206 Pietverdriet
pi_152071772
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:43 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja en die rijdt net zo comfortabel als een nieuwe Golf zoals ik hieronder kan lezen, ik snap het.
Een golf comfortabel? Sorry? Dan heb je nog nooit een comfortabele auto gereden
pi_152072638
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een golf comfortabel? Sorry? Dan heb je nog nooit een comfortabele auto gereden
Ik zei toch al dat ik er niks van weet, jullie hebben gelijk.
  maandag 27 april 2015 @ 18:01:22 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152075899
quote:
goedkoop, degelijk, onderhoud heel betaalbaar en zelf te doen, afschrijving nihil, en het rijdt niks minder als een nieuwerwets computerbemoeid exemplaar.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 27 april 2015 @ 18:20:17 #79
45206 Pietverdriet
pi_152076343
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 18:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goedkoop, degelijk, onderhoud heel betaalbaar en zelf te doen, afschrijving nihil, en het rijdt niks minder als een nieuwerwets computerbemoeid exemplaar.
Ben ik het niet helemaal mee eens, of liever, ja en nee, rij een passat diesel van 12 jaar terug en rij het actuele model, het verschil zal je verbazen. Heb dat een paar weken terug gedaan. Het is verbazingwekkend hoe autos zich nog steeds ontwikkelen ( en hoe ze het niet doen, het glijden over de weg van een citroën DS is nog steeds onovertroffen vind ik, we hebben net een nieuwe Mercedes M350 sinds een week, en hoewel hij erg fijn rijdt, de oneffenheden in de weg voel je bij een DS uit de jaren 70 minder)
pi_152078149
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens, of liever, ja en nee, rij een passat diesel van 12 jaar terug en rij het actuele model, het verschil zal je verbazen. Heb dat een paar weken terug gedaan. Het is verbazingwekkend hoe autos zich nog steeds ontwikkelen ( en hoe ze het niet doen, het glijden over de weg van een citroën DS is nog steeds onovertroffen vind ik, we hebben net een nieuwe Mercedes M350 sinds een week, en hoewel hij erg fijn rijdt, de oneffenheden in de weg voel je bij een DS uit de jaren 70 minder)
Maar is dat je ¤ 40.000,- meer waard, exclusief de hogere maandlasten?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')