Momenteel zit ik in de wajong ervoor. Elke maand extreme menstruatiepijn die inmiddels chronisch aan het worden is. Daarnaast kan ik heel slecht tegen hormonen dus zit ik al sinds m'n 15e aan verschillende pillen om te proberen. Kom net uit het ziekenhuis waar ze me weer aan een pil wilde hebben. Moest er spontaan van janken en dat doe ik eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik beken dat ik endometriose op moest zoeken. Het lijkt me een vervelend probleem, al lees ik dat veel vrouwen helemaal geen klachten hebben.
http://www.gezondheidsple(...)dometriose/item35565
Mij lijkt het bepaald niet fijn om te hebben; ik hoop dat jij er niet te veel last van hebt.
Zelf heb ik een scala aan problemen. Mijn hart en nieren doen het maar voor de helft, ik heb diabetes II, een schildklierafwijking, en ik loop na een operatie slecht.
Je hebt er dus heel veel last van, en dan ook nog gedonder met pillen. Het zou mooi zijn als het spiraaltje wel uitkomst biedt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:33 schreef Koettie het volgende:
[..]
Momenteel zit ik in de wajong ervoor. Elke maand extreme menstruatiepijn die inmiddels chronisch aan het worden is. Daarnaast kan ik heel slecht tegen hormonen dus zit ik al sinds m'n 15e aan verschillende pillen om te proberen. Kom net uit het ziekenhuis waar ze me weer aan een pil wilde hebben. Moest er spontaan van janken en dat doe ik eigenlijk nooit.Zonder pil pijn, met pil minder pijn maar geen libido, snel doen, erg snel boos en depressief. Eind van de maand krijg ik een spiraal en hoop dat dat mijn heilige graal is maar zal weer afwachten worden.
Wow, inderdaad een scala. Heeft dat een onderliggend probleem of is het allemaal bovenop elkaar?
Mijn leven is natuurlijk drastisch veranderd, en eigenlijk begin ik me pas dit jaar goed te realiseren dat het nooit meer wordt wat het was. Ik heb lang in een soort mist in mijn hoofd geleefd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:54 schreef Koettie het volgende:
Poef. Hoe ben je daarmee omgegaan? Een chronische aandoening is vaak al aanpassen. Ik kan me niet voorstellen hoe dat is met zoveel uiteen lopende dingen.
Die mist klinkt wel echt heel bekend. Buiten mijn ziekte waren er de afgelopen 3 jaar ook nog andere ingrijpende dingen aan de hand en ik merkte dat ik me heel erg afsloot en op de automatische piloot ging leven. En inderdaad mist in m'n kop, niets kwam meer echt aan, alsof het een soort zelfbescherming was.. Tot ik op een dag in de spiegel keek en mezelf bijna niet meer herkende. Sindsdien is de mist langzaam aan het optrekken, en is inderdaad ook dat besef er opeens. Dat het nooit meer word zoals het was, en dat het ook nooit zal worden zoals ik hoopte dat het zou worden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn leven is natuurlijk drastisch veranderd, en eigenlijk begin ik me pas dit jaar goed te realiseren dat het nooit meer wordt wat het was. Ik heb lang in een soort mist in mijn hoofd geleefd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn leven is natuurlijk drastisch veranderd, en eigenlijk begin ik me pas dit jaar goed te realiseren dat het nooit meer wordt wat het was. Ik heb lang in een soort mist in mijn hoofd geleefd.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:30 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Die mist klinkt wel echt heel bekend. Buiten mijn ziekte waren er de afgelopen 3 jaar ook nog andere ingrijpende dingen aan de hand en ik merkte dat ik me heel erg afsloot en op de automatische piloot ging leven. En inderdaad mist in m'n kop, niets kwam meer echt aan, alsof het een soort zelfbescherming was.. Tot ik op een dag in de spiegel keek en mezelf bijna niet meer herkende. Sindsdien is de mist langzaam aan het optrekken, en is inderdaad ook dat besef er opeens. Dat het nooit meer word zoals het was, en dat het ook nooit zal worden zoals ik hoopte dat het zou worden.Dat herken ik dan weer niet zo, maar kan het me ergens wel voorstellen. Dan is iets te groot om er in een keer mee te dealen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:30 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Die mist klinkt wel echt heel bekend. Buiten mijn ziekte waren er de afgelopen 3 jaar ook nog andere ingrijpende dingen aan de hand en ik merkte dat ik me heel erg afsloot en op de automatische piloot ging leven. En inderdaad mist in m'n kop, niets kwam meer echt aan, alsof het een soort zelfbescherming was.. Tot ik op een dag in de spiegel keek en mezelf bijna niet meer herkende. Sindsdien is de mist langzaam aan het optrekken, en is inderdaad ook dat besef er opeens. Dat het nooit meer word zoals het was, en dat het ook nooit zal worden zoals ik hoopte dat het zou worden.Je beschrijft dat goed. Zelfbescherming omdat het zoveel pijn doet. Bij mij speelde er ook meer, zoals het overlijden van mijn man. Ik hoop dat jij je stukje bij beetje beter gaat voelen, bij mij gebeurt dat ook al gaat het niet hard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is het. Maar iedereen reageert op zijn eigen wijze op nare dingen als ziekte en verlies. Soms is het te overzien, soms gewoon niet meer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:42 schreef Koettie het volgende:
[..]
[..]
Dat herken ik dan weer niet zo, maar kan het me ergens wel voorstellen. Dan is iets te groot om er in een keer mee te dealen.
Knap hoor! Is er geen mogelijkheid tot verbetering? Sta je op een wachtlijst voor transplantatie ofzo?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:12 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb alles heel snel wel kunnen accepteren ook al ging alles acuut. Zit ook wel in me hoor. Ben eigelijk ook nooit echt boos geweest op het feit dat ik ziek ben geworden alleen wel op de huisarts omdat die mij verwaarloosd heeft. Als hij controles had uitgevoerd zoals zou moeten had ik nu niet hoeven dialyseren. maar goed het is zo als het is en we gaan gewoon verder.
Ja sta er wel op maar wachttijd is 3 a 4 jaar en ben nog geen jaar bezig met dialysequote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef Koettie het volgende:
[..]
Knap hoor! Is er geen mogelijkheid tot verbetering? Sta je op een wachtlijst voor transplantatie ofzo?
Gelukkig maar, want aan woede heb je over het algemeen niet veel en het belemmert het zicht op zaken die wel goed gaan en deugen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:53 schreef Koettie het volgende:
Ik was gewoon boos, jarenlang en op iedereen en alles. Pas het laatste jaar een beetje vanaf kunnen stappen.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want aan woede heb je over het algemeen niet veel en het belemmert het zicht op zaken die wel goed gaan en deugen.
Klopt wel. Ik zat mezelf ontzettend in de weg en ik bleef maar over mijn lichamelijk grenzen heen gaan. Nu wel wat meer evenwicht in gevonden hoewel ik het in sommige periodes (zoals nu) toch wel weer erg moeilijk vind. Het is ook lastig om over te praten in de omgeving, niemand hier die precies weet hoe beperkt ik me soms voel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want aan woede heb je over het algemeen niet veel en het belemmert het zicht op zaken die wel goed gaan en deugen.
Ook dit is weer zo herkenbaar.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:50 schreef Koettie het volgende:
[..]
Klopt wel. Ik zat mezelf ontzettend in de weg en ik bleef maar over mijn lichamelijk grenzen heen gaan. Nu wel wat meer evenwicht in gevonden hoewel ik het in sommige periodes (zoals nu) toch wel weer erg moeilijk vind. Het is ook lastig om over te praten in de omgeving, niemand hier die precies weet hoe beperkt ik me soms voel.
Volgens mij blijft het altijd een kwestie van bewust kiezen wat betreft dat grenzen bewaken. Het gaat niet vanzelf, je bent geneigd eroverheen te gaan en je vergeet nog wel eens dat dat niet kan. Het heeft ook veel met aanvaarding te maken; hoe meer je kunt aanvaarden dat je beperkt bent, hoe beter je je grenzen kunt bewaken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:50 schreef Koettie het volgende:
[..]
Klopt wel. Ik zat mezelf ontzettend in de weg en ik bleef maar over mijn lichamelijk grenzen heen gaan. Nu wel wat meer evenwicht in gevonden hoewel ik het in sommige periodes (zoals nu) toch wel weer erg moeilijk vind. Het is ook lastig om over te praten in de omgeving, niemand hier die precies weet hoe beperkt ik me soms voel.
Helaas ben ik nog niet zo ver. Juist omdat het soms heel goed gaat trek ik die slechte periodes en alle gevolgen daaran (nog) niet. Maar goed, komt ooit wel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij blijft het altijd een kwestie van bewust kiezen wat betreft dat grenzen bewaken. Het gaat niet vanzelf, je bent geneigd eroverheen te gaan en je vergeet nog wel eens dat dat niet kan. Het heeft ook veel met aanvaarding te maken; hoe meer je kunt aanvaarden dat je beperkt bent, hoe beter je je grenzen kunt bewaken.
Voor mij is het ook nog niet vanzelfsprekend hoor. Ik denk dat het misschien wel altijd een kwestie van stappen vooruit en achteruit blijft.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:49 schreef Koettie het volgende:
[..]
Helaas ben ik nog niet zo ver. Juist omdat het soms heel goed gaat trek ik die slechte periodes en alle gevolgen daaran (nog) niet. Maar goed, komt ooit wel.
+1 op dit!!quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor mij is het ook nog niet vanzelfsprekend hoor. Ik denk dat het misschien wel altijd een kwestie van stappen vooruit en achteruit blijft.
ben met die amitrip...etc gestopt. Heb door chronische sinusitis (ontstekingen in alle holtes in mijn hoofd) altijd zware hoofdpijn. Begonnen met paracetamol, toen ibuprofen, toen migraine pillen en toen ami. Ik werd van de laatste alleen maar heel slaperig. Wel lekker hoor, maar ik was een soort zombie. Paar keer opgehoogd, maar mocht niet meer (omdat ik niet depressie ben en het medicijn daar op hogere dosis voor word gebruikt) vond het medicijn dus weinig doen, behalve de slaperigheid. Ben ook regelmatig duizelig met tussenpozen, door de druk in mijn hoofd en stress.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat wijt ik eerder aan wishful thinkingVoor zover ik heb begrepen gebruiken depressieven rond de 150mg en jij en ik maar 10 dus ik geloof niet dat het echt veel voor de gemoedstoestand kan doen.
bah klinkt heel naar allemaal. Sterkte!quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:54 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
ben met die amitrip...etc gestopt. Heb door chronische sinusitis (ontstekingen in alle holtes in mijn hoofd) altijd zware hoofdpijn. Begonnen met paracetamol, toen ibuprofen, toen migraine pillen en toen ami. Ik werd van de laatste alleen maar heel slaperig. Wel lekker hoor, maar ik was een soort zombie. Paar keer opgehoogd, maar mocht niet meer (omdat ik niet depressie ben en het medicijn daar op hogere dosis voor word gebruikt) vond het medicijn dus weinig doen, behalve de slaperigheid. Ben ook regelmatig duizelig met tussenpozen, door de druk in mijn hoofd en stress.
ben net geopereerd aan de holtes, maar ben bang dat het niet heeft geholpen. Nog geen maand later en ik zit alweer met allemaal volle holtes.
Jeetje wat heftig, ik hoop dat je iets anders vind dat werkt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:54 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
ben met die amitrip...etc gestopt. Heb door chronische sinusitis (ontstekingen in alle holtes in mijn hoofd) altijd zware hoofdpijn. Begonnen met paracetamol, toen ibuprofen, toen migraine pillen en toen ami. Ik werd van de laatste alleen maar heel slaperig. Wel lekker hoor, maar ik was een soort zombie. Paar keer opgehoogd, maar mocht niet meer (omdat ik niet depressie ben en het medicijn daar op hogere dosis voor word gebruikt) vond het medicijn dus weinig doen, behalve de slaperigheid. Ben ook regelmatig duizelig met tussenpozen, door de druk in mijn hoofd en stress.
ben net geopereerd aan de holtes, maar ben bang dat het niet heeft geholpen. Nog geen maand later en ik zit alweer met allemaal volle holtes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |