Hopen dat de grapjes deze keer wegblijven..quote:
Nog geen berichten van. Wel wat bergbeklimmers en/of sherpa's zouden zijn omgekomen, dus blijft nog mogelijk.quote:
Gaat erg rap nu.quote:CNN: The death toll in #Nepal 's massive earthquake is now 597, according to Nepal's Ministry of Home Affairs
quote:Nepal quake death toll reaches 618 - Nepal home ministry official on Indian TV
Dan nemen we een nieuw getalquote:
quote:FATALITY UPDATE (latest numbers we have) : 802 (758 Nepal, 7 China, 35 India and 2 Bangladesh)
Is IS het die de laatste tijd werelderfgoed sloopt, komt moeder aarde ook nog ff slopen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:41 schreef SeLang het volgende:
Durbar Square (Unesco Werelderfgoed) 2 dagen geleden en nu. Je ziet dezelfde gebouwen op de achtergrond
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Denk je dat ze samenwerken?quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is IS het die de laatste tijd werelderfgoed sloopt, komt moeder aarde ook nog ff slopen.
Daar moest ik ook net aan denken ja, nadat ik net gisteren een documentaire zag over hoe IS oud Babylonisch erfgoed met drilboren te lijf gingquote:Op zaterdag 25 april 2015 15:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is IS het die de laatste tijd werelderfgoed sloopt, komt moeder aarde ook nog ff slopen.
quote:Breaking – Extra update #aardbeving en lawine in #basecamp #nepal #mteverest
van Eric Arnold | apr 25, 2015 | blog, breaking, Everest 2015, voorpagina | 5 reacties
11.45 liggend in mijn tent lijkt het alsof iemand aan mijn tent aan het schudden is, een grap van Ritchie denk ik. Niet veel later gaat het schudden van de tent over in het schudden van de grond. Harder en harder. Ik realiseer mij, aardbeving!! Als ik mijn tent openrits zie ik van drie kanten gigantische lawines naar beneden komen. Achter mij vanaf de Lingtren, vanaf de icefall en Pumori. De lawine vanaf de Icefall-Nuptse is gigantisch. Niet veel later realiseer ik mij dat de wolk basecamp gaat raken. Arnold wenkt mij, kom naar de messtent. Ik ren de 20 meter naar de tent, halverwege raakt de lawinewolk mij. Ik ben totaal de richting kwijt en loop tegen Moulay zijn tent op. Daarna storm ik de tent binnen. Mijn oren zijn tot de rand toe gevuld met sneeuw. In 5 seconden lijk ik de verschrikkelijke sneeuwman. Het is nu een uur na de lawine. Details over de slachtoffers weet ik niet. Ons plan om vandaag naar Pumori BC te lopen ging gelukkig niet door. Vanaf die kant kwam een hele grote lawine.
Is daar nu 19:57 (GMT+5:45)quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:11 schreef hottentot het volgende:
Is daar nu toch allang donker?
Gebeurde lokale tijd aan het einde van de middag, met als bijkomend geluk dat de scholen al leeg waren.
Ah, dan heb ik ergens een nieuwsbericht of twitterpost fout geïnterpreteerd.quote:
Zeker. Gelukkig kunnen de grootste trekpleisters, de bergen zelf, wel tegen een stootjequote:Op zaterdag 25 april 2015 16:29 schreef Ericr het volgende:
Triest, wat ze dan hebben aan cultureel erfgoed wordt ook bijna volledig vernietigd. Patan, Kathamdandu Durbar Square en Bhaktapur zijn toeristentrekkers die aardig wat geld in het laatje brengen. Zal wel even duren voordat het weer een beetje opgebouwd is, if ever.
Wat dat betreft is de ravage op Durbar square veel erger. Deze gebouwen zijn waarschijnlijk vrij nieuw en hebben alleen een klassieke uitstraling. Durbar square was unieker, en een grote trekpleister in een arme stad..quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:59 schreef hottentot het volgende:
En los van de menselijke slachtoffers vind ik het altijd erg jammer van dit soort gebouwen vaak verliest een streek toch iets van zijn karakter door dit soort dingen. [ afbeelding ]
(chitwan)
De hoge Himalaya's meestal wel ja, maar heb zelf gezien wat aardverschuivingen aanrichten in het gebied waar gewassen worden gebouwd. Waarschijnlijk zijn paden, stukken verbouwd land en andere diverse infrastructuur ook aangetast in de bergen rond Kathmandu.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker. Gelukkig kunnen de grootste trekpleisters, de bergen zelf, wel tegen een stootje
Ook die zijn ooit volledig tegen de vlakte (ga ik niet meer meemaken)quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker. Gelukkig kunnen de grootste trekpleisters, de bergen zelf, wel tegen een stootje
Klopt helemaal. Maar persoonlijk vind ik de kleinere straatjes altijd leuker dan die grote marktpleinen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de ravage op Durbar square veel erger. Deze gebouwen zijn waarschijnlijk vrij nieuw en hebben alleen een klassieke uitstraling. Durbar square was unieker, en een grote trekpleister in een arme stad..
twitter:breakingweather twitterde op zaterdag 25-04-2015 om 16:44:16UPDATE: Death toll after #Nepal #earthquake has risen to 970 and more than 1,700 injured according to BBC reports. reageer retweet
Dat zal nog wel even duren, aangezien ze voor nu nog steeds omhoog rijzen. Het is een jong gebergte.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ook die zijn ooit volledig tegen de vlakte (ga ik niet meer meemaken)
[..]
Klopt helemaal. Maar persoonlijk vind ik de kleinere straatjes altijd leuker dan die grote marktpleinen.
ze groeien nog 6.1 cm per jaarquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zal nog wel even duren, aangezien ze voor nu nog steeds omhoog reizen. Het is een jong gebergte.
twitter:SputnikInt twitterde op zaterdag 25-04-2015 om 17:16:12BREAKING: Death toll in #NepalEarthquake rises to over 1,400 – Finance ministerhttp://t.co/fVSVw52MNn#Nepal http://t.co/SpaacIoJto reageer retweet
Dat lees ik ook steeds maar het is me niet duidelijk of ze echt basiskamp bedoelen of de hoger gelegen kampen (Camp1, Camp2, etc)quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:29 schreef Ericr het volgende:
18 doden al in basiskamp Everest, zal nog wel toenemen.
In eerste instantie werd gemeld dat camp 1 en 2 weggevaagd waren, maar dat lijkt nu niet zo te zijn. De klimmers daar hebben alleen geen route meer naar beneden. Base camp heeft drie lawines over zich heen gekregen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat lees ik ook steeds maar het is me niet duidelijk of ze echt basiskamp bedoelen of de hoger gelegen kampen (Camp1, Camp2, etc)
twitter:NorthmenPK twitterde op zaterdag 25-04-2015 om 14:56:03#Everest all teams in camp 1 and camp 2 are reporting they are safe but stuck because route is destroyed. reageer retweet
twitter:NorthmenPK twitterde op zaterdag 25-04-2015 om 17:59:33#Everest base camp 18 bodies recovered, many injured. #NepalQuake #NepalEarthquake reageer retweet
Daar is geen ander land anders in bij een dergelijke ramp hoorquote:Op zaterdag 25 april 2015 10:52 schreef SeLang het volgende:
Toch weer apart dat er vooral aandacht is voor een paar westerse bergbeklimmers op Everest. Begrijpelijk, want dat zijn mensen die je misschien kent, maar het is toch wrang...
verschrikkelijkquote:Op zaterdag 25 april 2015 18:47 schreef aloa het volgende:
1130 doden. Zal nog wel verder oplopen![]()
http://m.firstpost.com/in(...)e-quake-2212618.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |