abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:23:24 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151996626

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet”. Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.

Fabels
Er zijn ontzettend veel fabels voor wat betreft afvallen. Hieronder kun je er een aantal vinden:

Het is goed om zo min mogelijk vet te eten
-Neen. Vetten zijn juist goed voor je en je hebt vetten nodig. Het verstandig op te letten welke soorten vet je tot je neemt. onverzadigde vetten hebben de voorkeur.

Een vitamine pil volstaat om een portie groente te vervangen
-Neen. Groentes bevatten niet alleen vitamines maar nog veel meer andere stoffen die je lichaam nodig heeft. Je kan een vitamine pil wel bij supplementeren maar nooit gebruiken als vervanging voor je groentes!

Koolhydraten zijn dikmakers!
-Neen. Teveel kcal’s maken dik. Een bepaalde voedingsstof maakt niet dik. Wel is het zo dat de enkelvoudige koolhydraten (snoep, koek, gebak, ect) schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel waardoor je honger krijgt.

Fruit mag je onbeperkt eten
-Neen. Ook fruit bevat kilocalorieën. De ene fruitsoort wat meer dan de ander. Een grote banaan heeft bijvoorbeeld ongeveer 150 kcal terwijl een mandarijn er 25 heeft. Bottom line, fruit bevat ook kilocalorieën en van een teveel aan kilocalorieën kom je aan. Fruit is overigens wel een ontzettende goede keuze bij zoete trek!

Superfoods zijn gezonder!
-Neen.Omdat bepaalde fruitsoorten veel antioxidanten bevatten zouden ze veel gezonder zijn. Dit is onzin. Wetenschappers zeggen dat de gezonde werking van fruit komt door de combinatie van stoffen die in fruit zitten, niet alleen door antioxidanten.

Elke soort fruit heeft een eigen combinatie van gezonde stoffen. Juist door te variëren zorg je dat je al die stoffen binnen krijgt.

Daarnaast betaal je je compleet scheel voor de “superfoods” en “superfruits”. Zonde van je geld dus.

Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht een mooi uitgangspunt.

Haal je eiwitten het liefst uit voedsel. Red je dat niet supplementeer dan bij met whey. Maar leef niet alleen op poeders! Als je whey gebruikt neem deze dan het liefst voor en/of na de training

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Er wordt beweerd dat je lichaam maar 25 a 30g eiwit per keer kan opnemen. Dit is onzin. Dit zou betekenen dat je maar een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd zou kunnen nemen omdat je lichaam dan de “grens” heeft bereikt. Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.

Macronutriënten
Het verdiepen in macronutriënten is voor de (kracht)sporters onder ons ook geen overbodige luxe. Macronutriënten zijn voedingsstoffen die in grote hoeveelheden voorkomen:

• Koolhydraten
• Eiwitten
• Vetten

Informatie over macronutriënten kun je hier, hier en hier (hier wordt ook ingegaan op meal timing) vinden.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Extra informatiebronnen
De volgende websites/artikelen geven goede informatie.
Hoe stel je zelf een voedingsschema op?

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:25:12 #2
159909 -Peach
Prunus persica
pi_151996681
@ crunch: veel drinken helpt niet?

En nondeju! Storing bij Rabobank, dus geen salaris ;(

Tis allemaal de schuld van de Rabobank!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:26:18 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151996713
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:25 schreef -Peach het volgende:

KUT RABOBANK!
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:28:58 #4
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_151996771
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Huh? Waarom afslaan? In een doosje bedoel je? Had ze meegenomen en aan je vent gegeven? Of aan de buren? Of ouders? Of, of, of.
Ja een doosje want de Deka was verbouwd en nu weer open dus feest.
Mijn vent doet ook sporten en op zijn eten letten dus die eet ze ook niet.
Stond niemand in de rij verder echt die ik het kon aanbieden dus jammer dan
Maar eigenlijk wilde ik ze meenemen en daarna allemaal in mijn mond stoppen! haha
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:29:34 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151996783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:28 schreef gcjoel het volgende:

Maar eigenlijk wilde ik ze meenemen en daarna allemaal in mijn mond stoppen! haha
Beter dat je hebt afgeslagen :D
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:31:11 #6
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_151996816
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Beter dat je hebt afgeslagen :D
Ja inderdaad! En ik had al mega honger want eerst boodschappen na het werk en daarna pas eten.
Dus als je dan boodschappen uitpakt en dat doosje ziet dan eet je ze op :P
pi_151996835
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:25 schreef -Peach het volgende:

Dat ga ik zo doen :Y

Moet, niet, eten.

@qwea. Ja cornetto gehad lekker alles, binnen kcal nog vandaag. Maar ik wil meerrrr :'(

En wrom geen zin in bier?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:32:13 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151996838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja inderdaad! En ik had al mega honger want eerst boodschappen na het werk en daarna pas eten.
Dus als je dan boodschappen uitpakt en dat doosje ziet dan eet je ze op :P
Herkenbaar :Y

Zo heb ik wat van de druifjes gesnoept die ik had meegenomen. Stuk of 8 maar hoor, maar als dat soesjes waren geweest was het ook feest :P
pi_151997495
Q, PT gaat lekker. Was ook een beste week. Maandag PT, dinsdag onkruid wieden, woensdag klimmen, vandaag PT.

Ik mag straks nog 100 gram rosbief, wat sweet peppers en 2 pruimen eten *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:09:26 #10
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_151997938
Ik ga misschien dansen vanavond. En wat biertjes drinken. :D *O*
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:22:55 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151998372
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:53 schreef Lonaa het volgende:
Q, PT gaat lekker. Was ook een beste week. Maandag PT, dinsdag onkruid wieden, woensdag klimmen, vandaag PT.

Ik mag straks nog 100 gram rosbief, wat sweet peppers en 2 pruimen eten *O*
Kolere! Wel fijn dat PT lekker gaat :)
pi_151999485
Ok. Toch wat gegeten. Kwark, 250 kcal over doel nu. Ach. Beter dan dat ik troep was gaan eten :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:08:05 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151999913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:57 schreef CrunchySelf het volgende:
Ok. Toch wat gegeten. Kwark, 250 kcal over doel nu. Ach. Beter dan dat ik troep was gaan eten :)
Ik zit 100kcal over de 2200 heen. Gejatte druiven niet meegerekend :P Ws nog wel iets bij zo want HONGER. Dus zal in totaal wel op 2500 inc gejatte druiven uitkomen.

I don't care. En idd, beter dan dat je gaat snaaien.
pi_152000118
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zit 100kcal over de 2200 heen. Gejatte druiven niet meegerekend :P Ws nog wel iets bij zo want HONGER. Dus zal in totaal wel op 2500 inc gejatte druiven uitkomen.

I don't care. En idd, beter dan dat je gaat snaaien.
Nee idd /care. Druiven :9

Snaaien gaat heel snel de verkeerde kant op :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152000419
Mijn vriend heeft me net 'geklemd', komt op 19% vet. Waarschijnlijk te laag, dat ding van de Body&Fit is totaal niet goed. Maar je kan het wel t.o.v. de vorige keren vergelijken, en toen mat hij elke keer 21-22% bij mij. Mooi dus!

Verder een lekker genietdagje gehad zonder veel op de kcals te letten, vrijmibo met wat knabbeltjes en spa-appel in het park, en thuis zelf sushi gemaakt en een speciaalbiertje. Heerlijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:33:07 #16
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_152000797
Klinkt goed, LT! :)

Hier toch geen dansjes en pils :') Dude voelt zich niet lekker en ik heb geen zin om in mijn eentje te gaan. Dan maar lekker bankhangen, en geen pils drinken :P
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 24 april 2015 @ 23:39:37 #17
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_152004356
Mooie afname LT!

Mensen na 4 jaar weer terugzien is goed voor mijn ego, veel complimentjes over hoe ik eruitzie. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_152007193
Goedemorgen. :')
pi_152007198
Waarom de emo face?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152007200
Maar Mogguh
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152007215
Omdat ik om kwart over 7 wakker werd, uit mezelf. Op zaterdag.
pi_152007216
Ik kan me de laatste keer wel herinneren dat ik om kwart over 7 nog wakker WAS. :')
pi_152007218
En ik voel me alsof ik overreden ben door een vrachtwagen. :')
pi_152007223
Ach ja. Zijn ergere dingen :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152007224
Ergere dingen dna je voelen alsof je overreden bent door een vrachtwagen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')