Ben inmiddels op m'n werk en ben direct doorgelopen naar de koffieautomaatquote:Op donderdag 23 april 2015 07:38 schreef CrunchySelf het volgende:
Volgens mij kon Maraca wel een bakje gebruiken
Zo sterk dat je er dorst van krijgt?quote:Op donderdag 23 april 2015 07:56 schreef Lonaa het volgende:
Mijn koffie is eigenlijk een beetje te sterk.
Thee is ook lekkerquote:Op donderdag 23 april 2015 07:57 schreef DeLuna het volgende:
Ik hou niet van koffieDoe mij maar thee.
Of twee. Of driequote:Op donderdag 23 april 2015 07:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Thee is ook lekkerMaar even wakker worden met een bakkie
Nee, 1 voor nuquote:
Batterij misschien bijna leeg?quote:Op donderdag 23 april 2015 07:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zo sterk dat je er dorst van krijgt?
Mijn weegschaal haalt rare sadistische trucjes met me uit.. vanochtend gaf hij steeds iets anders aan.
Ik vertrouw het niet helemaal. Aan de ondergrond/schuiven kan het niet liggen want hij ligt op een vlakke plank, ik schuif dus de plank en niet de weegschaal zelf.
Anyway ik hoop maar dat als er écht weer een grote vooruitgang qua gewicht is, dat je dat sowieso wel ziet erop.
Tot 2 jaar geleden moest ik ook niks van koffie weten.... Nu is het eerste wat ik doe zodra ik wakker ben een heerlijke cappuccino voor mezelf maken voor onderweg in de auto naar werk.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:57 schreef DeLuna het volgende:
Ik drink ook vet graag thee. Dat is het eerste dat ik iedere ochtend maak voor mezelfquote:Op donderdag 23 april 2015 07:57 schreef DeLuna het volgende:
Af en toe probeer ik het wel eens maar ik vind het nog steeds vies.quote:Op donderdag 23 april 2015 08:37 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Tot 2 jaar geleden moest ik ook niks van koffie weten.... Nu is het eerste wat ik doe zodra ik wakker ben een heerlijke cappuccino voor mezelf maken voor onderweg in de auto naar werk.
Vooral op de zaterdag en zondag is het zo lekker wakker worden met een heerlijk bakje koffie!
In het begin lustte ik alleen cappuccinoquote:Op donderdag 23 april 2015 08:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Af en toe probeer ik het wel eens maar ik vind het nog steeds vies.
Zelfs een goede cappuccino?quote:Op donderdag 23 april 2015 08:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Af en toe probeer ik het wel eens maar ik vind het nog steeds vies.
Dat is een dappere stap!quote:Op donderdag 23 april 2015 09:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, ik ben de drempel over. Ik heb aan mezelf toegegeven dat ik me toch echt niet fijn voel in mijn (veel te zware) lijf. En dat het nu toch echt tijd is om er iets aan te doen.
En dat 'iets' bestaat uit twee dingen: centimeters (en dus ook kilo's) kwijtraken en conditie opbouwen.
Ik denk dat te gaan bereiken door een combinatie van calorie-inname verlagen en verbruik verhogen. Hier ben ik afgelopen maandag mee begonnen.
Mag ik af en toe bij jullie uit komen huilen als het even tegenzit, jubelen als het mee zit en vragen stellen als ik iets niet weet?
In ruil daarvoor zal ik jullie aanmoedigen, complimenteren en troosten zoals ik dat zelf ook zou willen
Van mij mag het, maar ik ben ook maar net nieuw.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, ik ben de drempel over. Ik heb aan mezelf toegegeven dat ik me toch echt niet fijn voel in mijn (veel te zware) lijf. En dat het nu toch echt tijd is om er iets aan te doen.
En dat 'iets' bestaat uit twee dingen: centimeters (en dus ook kilo's) kwijtraken en conditie opbouwen.
Ik denk dat te gaan bereiken door een combinatie van calorie-inname verlagen en verbruik verhogen. Hier ben ik afgelopen maandag mee begonnen.
Mag ik af en toe bij jullie uit komen huilen als het even tegenzit, jubelen als het mee zit en vragen stellen als ik iets niet weet?
In ruil daarvoor zal ik jullie aanmoedigen, complimenteren en troosten zoals ik dat zelf ook zou willen
Smaakt naar koffie dus vies!quote:
MyFitnessPal gebruik ik inderdaad sinds maandag. Samen met Runtastic en de WiiU stapenteller om bij te houden wat ik verbruik.(niet tegelijk uiteraard, dat zou mezelf rijkrekenen zijn)quote:Op donderdag 23 april 2015 09:12 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat is een dappere stap!
Wellicht kunnen wij je nog helpen met ideetjes voor sport en met tips over voeding. Lijstjes posten en exact bijhouden wat je eet (voor jezelf, bijvoorbeeld in MyFitnessPal) zijn al fantastische hulpmiddelen om je intake te reguleren.
Ha ja, die echte koffieafhankelijkheid vind ik ook zo gek. Mensen die 15 bakken koffie op een dag drinkenquote:Op donderdag 23 april 2015 09:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Smaakt naar koffie dus vies!
Ik snap nooit dat mensen vaak zeggen, je moet het leren drinken..
Waarom? het is smerig je hebt het niet nodig.
Zeker als ik zie dat 9 van de 10 die koffie drinken verslaafd zijn aan koffie hoeft het van mij niet hoor.
'ik kan niet wakker worden zonder koffie' Tsja dat hoef ik niet zo nodig ook te hebben hoor.
Ze zeggen altijd dat ze prima zonder kunnen maar ga de uitdaging een keer aan en met 1 a 2 dagen zitten ze weer aan de koffie
Ik ben gelukkig helemaal niet verslavingsgevoelig, met niksquote:Op donderdag 23 april 2015 09:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Smaakt naar koffie dus vies!
Ik snap nooit dat mensen vaak zeggen, je moet het leren drinken..
Waarom? het is smerig je hebt het niet nodig.
Zeker als ik zie dat 9 van de 10 die koffie drinken verslaafd zijn aan koffie hoeft het van mij niet hoor.
'ik kan niet wakker worden zonder koffie' Tsja dat hoef ik niet zo nodig ook te hebben hoor.
Ze zeggen altijd dat ze prima zonder kunnen maar ga de uitdaging een keer aan en met 1 a 2 dagen zitten ze weer aan de koffie
Het begin is er, dat is het belangrijkst. Ik heb gisteren foto's van vlak voordat ik begon met sporten en van vorige week naast elkaar gelegd. We zijn nu exact een jaar verderquote:Op donderdag 23 april 2015 09:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
MyFitnessPal gebruik ik inderdaad sinds maandag. Samen met Runtastic en de WiiU stapenteller om bij te houden wat ik verbruik.(niet tegelijk uiteraard, dat zou mezelf rijkrekenen zijn)
Zojuist ook (op een verkeerd moment, I know) op de weegschaal gestaan. Voor het eerst in bijna 4 jaar (de laatste keer was vlak voor de geboorte van mijn dochter). Ik schrok me kapot. Ik ben bijna 10 kilo zwaarder dan ik dacht (bijna op zwangerschapsgewicht dus, maar nu zonder baby en een aantal liter water in mijn buik).
Ach, er moest toch al zo veel af, die 10 kilo extra maakt dan ook niet meer uit
Oh ja, ik word ook jachterig van >2 koppen koffie. Ik heb bijvoorbeeld ook moeite met de "techneutenkoffie" die wordt geschonken tijdens de opbouw van shows. ZO sterk. "Nog een bakkie?" En die kerels drinken dan 2 grote mokken weg van dat bocht. Ik sta na 2 kopjes van 150 ml al strak van de cafeïnequote:Op donderdag 23 april 2015 09:51 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik drink koffie zelf omdat ik het gewoon echt lekker vind. Drink het liefst (goede) decaf, want cafeïne reageert mijn lijf niet zo goed op. Op het werk heeft da dame van de koffieautomaten een tijdje ook in de bak van decaf gewone cafeïnehoudende koffie gedaan. Dan zat ik dus echt bij bakje nummer zoveel te trillen. Dus tegenwoordig, als het even kan, alleen maar zelfgezette koffie en verder (kruiden) thee.
Soms denk ik dat stiekem ook wel, waarom kan ik niet gewoon lekker dik zijn en etenquote:Op donderdag 23 april 2015 09:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het begin is er, dat is het belangrijkst. Ik heb gisteren foto's van vlak voordat ik begon met sporten en van vorige week naast elkaar gelegd. We zijn nu exact een jaar verder![]()
Dat is dus week in week uit 4x per week de sportschool in en 2x voetballen er naast, houden aan voedingsschema's enz.. En dan hebben we het nog niet eens over het mentale aspect.![]()
Eigenlijk is het niet eerlijk dat het zo hard werken is om in 'shape' te komen en/of te blijven. Het is veel makkelijker om jezelf lekker tonnetje rond te eten
Was je tevreden met het verschil tussen die twee foto's? En hoe lang zat er tussen?quote:Op donderdag 23 april 2015 09:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het begin is er, dat is het belangrijkst. Ik heb gisteren foto's van vlak voordat ik begon met sporten en van vorige week naast elkaar gelegd.
Dat is dus week in week uit 4x per week de sportschool in en 2x voetballen er naast, houden aan voedingsschema's enz.. En dan hebben we het nog niet eens over het mentale aspect.![]()
Eigenlijk is het niet eerlijk dat het zo hard werken is om in 'shape' te komen en/of te blijven. Het is veel makkelijker om jezelf lekker tonnetje rond te eten
Ai, vervelend dat dat weegmoment schrikken was. Wellicht morgenochtend nog eens proberen? Dan is het alweer minderquote:Op donderdag 23 april 2015 09:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
MyFitnessPal gebruik ik inderdaad sinds maandag. Samen met Runtastic en de WiiU stapenteller om bij te houden wat ik verbruik.(niet tegelijk uiteraard, dat zou mezelf rijkrekenen zijn)
Zojuist ook (op een verkeerd moment, I know) op de weegschaal gestaan. Voor het eerst in bijna 4 jaar (de laatste keer was vlak voor de geboorte van mijn dochter). Ik schrok me kapot. Ik ben bijna 10 kilo zwaarder dan ik dacht (bijna op zwangerschapsgewicht dus, maar nu zonder baby en een aantal liter water in mijn buik).
Ach, er moest toch al zo veel af, die 10 kilo extra maakt dan ook niet meer uit
Koffie koffie koooooooooffffffffiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!quote:Op donderdag 23 april 2015 10:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik drink trouwens sinds kort 's ochtends weer koffie en ben weer aan de caffeine gewend, hoewel ik wel een beetje ga stuiteren van twee grote bakken.
Zal hooguit een paar ons schelen. En met een getal (ver) boven de 100 schiet dat niet op.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:57 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ai, vervelend dat dat weegmoment schrikken was. Wellicht morgenochtend nog eens proberen? Dan is het alweer minder![]()
Wat voor kcal-aantallen ga je aanhouden? MFP houdt dat namelijk in mijn ogen nogal laag aan als je hem dat automatisch in laat stellen. Je BMR en daaruit volgende benodigde intake kun je heel makkelijk berekenen:
http://www.bmi-calculator(...)c-bmr-calculator.php
Ik zo zo rond de 1500 gaan eten, honger of geen honger. Is wat gezonder.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:11 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Zal hooguit een paar ons schelen. En met een getal (ver) boven de 100 schiet dat niet op.
volgens verschillende calculatoren kom ik op een BMR van tussen de 1826 en 1867 uit. Ik houd dus maar 1840 aan. MFP heeft als 'doel' 1441 voorgesteld. En daar zit ik al sinds maandag onder.
innames afgelopen dagen:
maandag 1450, geprobeerd een eerste keer hard te lopen, jammerlijk gefaald
dinsdag 1258, geen extra lichaamsbeweging
woensdag 1095, twee keer extra lichaamsbeweging waarmee volgens diverse apps ongeveer 400 extra kcl verbrand zijn.
Inname is niet zo laag omdat ik heel veel laat, geen honger enzo, geen ander eten dan normaal (alleen iets minder) (weekboodschappen waren al gedaan voordat ik besloot te gaan afvallen)
Ik ontbeet eigenlijk nooit, nu sinds een week of twee wel weer netjes elke dag. Dat doe ik dan met Quaker Oats Express met een klein schepje suiker, een lepeltje jam of wat honing. Wel elke dag steeds minder en ik begin langzaam aan de smaak van havermout te wennen.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:03 schreef Lonaa het volgende:
SummerBreeze, welkom! Heb je enig idee hoeveel kg er af moet? Of wat je wil?
Wat eet je zoal op een dag?
Ik drink trouwens sinds kort 's ochtends weer koffie en ben weer aan de caffeine gewend, hoewel ik wel een beetje ga stuiteren van twee grote bakken.
Dank jequote:Op donderdag 23 april 2015 10:02 schreef -Peach het volgende:
Ik drink ongeveer 1 kop koffie per week, alleen als ik daar zin in heb. Bevalt goed
Lijstje vandaag:
O: overnight oats
L: 4 sneeën spelt, kip/komkommer/tomaat/sla/mayo
T: banaan, 1 snee spelt met pindakaas, tonijn met ketchup
D: sperziebonen, rijst met tomatenpuree, kabeljauwfilet
S: benen
T: shake
Wat ik verder nog snel heb gezien:
@ Crunch, mooi dat het grotere ontbijt beter bevalt;
@ Lonaa, stoer dat je bent gaan klimmen;
@ SummerBreeze, welkom!
Nooooooo! NIET onder je BMR gaan zitten qua intake! Niet! Je BMR is het minimale aantal calorieën dat je lichaam nodig heeft om je organen en dergelijke te laten functioneren. Daar onder gaan zitten met je intake is echt not done, dan kan je lichaam in hongerwinterstand gaan vanwege het crash-effect en ben je nog verder van huis.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:11 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Zal hooguit een paar ons schelen. En met een getal (ver) boven de 100 schiet dat niet op.
volgens verschillende calculatoren kom ik op een BMR van tussen de 1826 en 1867 uit. Ik houd dus maar 1840 aan. MFP heeft als 'doel' 1441 voorgesteld. En daar zit ik al sinds maandag onder.
innames afgelopen dagen:
maandag 1450, geprobeerd een eerste keer hard te lopen, jammerlijk gefaald
dinsdag 1258, geen extra lichaamsbeweging
woensdag 1095, twee keer extra lichaamsbeweging waarmee volgens diverse apps ongeveer 400 extra kcl verbrand zijn.
Inname is niet zo laag omdat ik heel veel laat, geen honger enzo, geen ander eten dan normaal (alleen iets minder) (weekboodschappen waren al gedaan voordat ik besloot te gaan afvallen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |