In dat geval zie ik graag een eerste editie van de Koran met bijbehorend echtheidcertificaat waaruit dan blijkt dat deze wet goddelijk is.quote:
De elite is de groep mensen die de wapens verkoopt aan alle partijen.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wie zijn die elite precies? Iets zegt mij bijvoorbeeld dat er binnen de IS moslims zijn die rijker worden vanwege de ellende die ze aanrichten met name de top van de IS schijnt veel te verdienen aan slavenhandel en mensensmokkel. Leg mij dat eens uit hoe dat kan binnen een systeem waar geen ruimte is voor onrecht?
Ah jij wil beweren dat allah de pen heeft opgepakt en het boek zelf is gaan schrijven?quote:
girlygirl gelooft niet in de gruweldaden van IS. Dat zijn allemaal propagandapraatjes van de Westerse media om het leeghalen van olievelden te rechtvaardigenquote:Op donderdag 23 april 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mag ik hier dus uit opmaken dat de IS en de leden daarvan geen moslims zijn? Aangezien hun handelen duidelijk anders is?
Hmm niet iedereen is wapenhandelaar. Met de handel in drugs, slaven en het smokkelen van mensen wat veel fundamentalistische moslim strijders als IS en de Taliban doen kun je ook enorm veel geld verdienen.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:08 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
De elite is de groep mensen die de wapens verkoopt aan alle partijen.
Waarom moet ik de wetten van jouw god volgen? Dat is jouw geloof, niet de mijne. Voor mij bestaat er niemand, dus dring mij dat niet op. Jij mag dat volgen, maar laat mij er buiten.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:04 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Mensen kunnen hun cultuur behouden, zolang ze daarmee God's wetten niet overtreden.
Don't agree.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zal met de Koran niet anders zijn.
Beschaafd zijn en de Geneefse conventie niet erkennen gaat niet samen.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]En weer een dementerende. 9/11 is direct het gevolg van de bezetting van moslimlanden.
For the record; Islam is beschaafd en keurt het moorden van onschuldige burgers niet goed (in tegenstelling tot het westen). Dit was dus een seculiere manier van problemen oplossen.
[..]
[..]
Erkend IS niet
Hoeveel moorden hebben de mensen van charlie hebdo gepleegd dan?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Erkend IS niet.
En een gevangene die erop los moordde, hoort zijn straf te krijgen volgens de Islam (ook al past levendverbranden daar niet bij: weer INTEGENSTELLING tot jullie methoden van bommen droppen).
Wat de IS dus nog gevaarlijker en onbeschaafd maakt. En hopelijk gaan politici en generaals binnen de EU en de VS maar mogelijk in samenwerking met China en Rusland een pragmatische strategie ontwikkelen om IS zo snel mogelijk te doen verdwijnen. Wel jammer dat dat ten koste zal gaan van veel mensen levens. Maar neem aan dat de IS daar rekening mee gehouden heeft.quote:
Dus IS-strijders zijn geen moslim?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]En weer een dementerende. 9/11 is direct het gevolg van de bezetting van moslimlanden.
For the record; Islam is beschaafd en keurt het moorden van onschuldige burgers niet goed (in tegenstelling tot het westen). Dit was dus een seculiere manier van problemen oplossen.
[..]
[..]
Erkend IS niet.
En een gevangene die erop los moordde, hoort zijn straf te krijgen volgens de Islam (ook al past levendverbranden daar niet bij: weer INTEGENSTELLING tot jullie methoden van bommen droppen).
Rijklui niet volgens Islam handelen (dus alleen maar aan zichzelf denken, de zwakkeren uitbuiten om er rijker van te worden etc.)quote:Op donderdag 23 april 2015 09:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wie zijn die elite precies? Iets zegt mij bijvoorbeeld dat er binnen de IS moslims zijn die rijker worden vanwege de ellende die ze aanrichten met name de top van de IS schijnt veel te verdienen aan slavenhandel en mensensmokkel. Leg mij dat eens uit hoe dat kan binnen een systeem waar geen ruimte is voor onrecht?
Gevluchte Yezidi-vrouwen hebben dit verhaal opgetekend. Je praat dus wederom poep.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Rijklui niet volgens Islam handelen (dus alleen maar aan zichzelf denken, de zwakkeren uitbuiten om er rijker van te worden etc.)
Er zijn regels in de Islam hoe je de welvaart van de staat verdeeld. Wat jij over hun beweerd, over geld verdienen aan slavenhandel en mensensmokkel is niet bewezen.
En dat de Taliban met name via de opium handel hun wapens kopen is ook wel algemeen bekend.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:21 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Gevluchte Yezidi-vrouwen hebben dit verhaal opgetekend. Je praat dus wederom poep.
Die onderscheid moet gemaakt worden, want waarom zouden niet-moslims zakaat moeten betalen? Het is 1 van de 5 zuilen van Islam.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol, jij denkt echt dat je deNederlandse belasting, waarin geen onderscheid wordt gemaakt mbt geloof en afkomst gelijk is aan een speciale belasting voor niet-Moslims.
De rest is allemaal gelul van je. Hoeveel Christenen zijn er nog over in Mosul? Die Christenen die er ooit waren hebben fucking alles af moeten staan.
Jij zegt dat het niet bewezen is. Luister eens miep, los van de getuigenverklaringen staat het in ISIS fucking eigen tijdschrift dat seksuele slavernij toegepast mag worden. En guess what, er staat zelfs in wat ISIS met die Yazidi meisjes gedaan heeft.
Wat een onzin. Welke "Moslimlanden" waren bezet?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:10 schreef girlygirl8 het volgende:
En weer een dementerende. 9/11 is direct het gevolg van de bezetting van moslimlanden.
In het vervolg mijn reactie niet editen aubquote:Op donderdag 23 april 2015 10:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zo. Opgelost.
Ik denk trouwens dat je het probleem totaal verkeerd ziet. Het is helemaal geen haat tegen moslims. Het is het weerzinwekkende gedrag van een grote groep immigranten, die hier (uit naam van het geloof) alle regels aan de laars lappen en voor een groot deel van de criminaliteit zorgen.
Als die groep aanhangers van de paarse tuinkabouters waren geweest, was de aversie tegen moslims niet of nauwelijks aanwezig geweest in dit land.
Nee bekrompen, heb dat vaak meegemaakt. Dat mensen uit agressief worden als we het over geloof hebben. Als je open bent dan is er geen reden om boos stampvoetend te doen, dan hou je een inhoudelijke discussie zonder scheldwoorden.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Satire is inderdaad onderdeel van de Nederlandse cultuur. En niet alles klakkeloos als een waarheid aannemen ook. Dat maakt Nederlanders vaak juist open. In plaats van bekrompen.
Vertel dit verhaal maar aan de families van oa James Foley, Steven Sotloff, en Peter Kassig.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die onderscheid moet gemaakt worden, want waarom zouden niet-moslims zakaat moeten betalen? Het is 1 van de 5 zuilen van Islam.
Wat betreft die christenen, ik heb beelden gezien waarin ze zeggen dat ze zich nooit ergens veiliger voelden dan onder de Islamitische Staat. Ze vertelden dat ze heel wat hebben gebeld om terug te keren en dat er heel wat terug zijn gekeerd en dat een deel nog niet durft (natuurlijk bang gemaakt door de media).
Verder heb ik die tijdschrift nog niet gelezen (ga dat zo doen) en daarna wil ik de bron ervan achterhalen. Als ik niet zeker ben dat het van hun afkomstig is dan zal ik het met een korreltje zout nemen. Want jullie media vertrouw ik voor geen meter meer. Ik heb beelden gezien waarin IS strijders werden gevraagd waarom ze journalisten vermoorden en daarop zeiden ze dat ze dat niet doen en dat journalisten worden beschermd onder de Islamitische wet (ze vallen onder de islamitische term ''boodschapper'') en dat degenen die dat deden imposters waren. Dat is eigenlijk wat ik steeds meer denk. Dat er een schaduw media bezig is: aan de ene kant de twitter en fb accounts van IS strijders verwijderen en aan de andere kant gruwelijke beelden tonen waar soms de meest bizarre uitspraken worden gedaan (zoals zo n duitse ''jihadist'') die het had over het uitmoorden van niet moslims (dus om hun levensopvatting).
Ja, en daarom klopt jouw verhaal van geen kant. Dat Zakaat betalen Moslims omdat het hun religieuze plicht is. In een eerlijke samenleving betalen Christenen hun religieuze plicht, niet een afpersbelasting aan de Moslims.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:29 schreef girlygirl8 het volgende:
Die onderscheid moet gemaakt worden, want waarom zouden niet-moslims zakaat moeten betalen? Het is 1 van de 5 zuilen van Islam.
Ja natuurlijk, daarom zijn er geen Christenen meer over in Mosulquote:Op donderdag 23 april 2015 10:29 schreef girlygirl8 het volgende:
Wat betreft die christenen, ik heb beelden gezien waarin ze zeggen dat ze zich nooit ergens veiliger voelden dan onder de Islamitische Staat. Ze vertelden dat ze heel wat hebben gebeld om terug te keren en dat er heel wat terug zijn gekeerd en dat een deel nog niet durft (natuurlijk bang gemaakt door de media).
Owja, natuurlijk. Alle gruweldaden begaan door Moslims is een complotquote:Op donderdag 23 april 2015 10:29 schreef girlygirl8 het volgende:
Verder heb ik die tijdschrift nog niet gelezen (ga dat zo doen) en daarna wil ik de bron ervan achterhalen. Als ik niet zeker ben dat het van hun afkomstig is dan zal ik het met een korreltje zout nemen. Want jullie media vertrouw ik voor geen meter meer. Ik heb beelden gezien waarin IS strijders werden gevraagd waarom ze journalisten vermoorden en daarop zeiden ze dat ze dat niet doen en dat journalisten worden beschermd onder de Islamitische wet (ze vallen onder de islamitische term ''boodschapper'') en dat degenen die dat deden imposters waren. Dat is eigenlijk wat ik steeds meer denk. Dat er een schaduw media bezig is: aan de ene kant de twitter en fb accounts van IS strijders verwijderen en aan de andere kant gruwelijke beelden tonen waar soms de meest bizarre uitspraken worden gedaan (zoals zo n duitse ''jihadist'') die het had over het uitmoorden van niet moslims (dus om hun levensopvatting).
Als ze doelbewust regeren met iets anders dan Islam en ze krijgen daar waarschuwingen voor maar ze blijven dezelfde fout herhalen, dan val je van het geloof af. Van IS is dit nog niet bewezen.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mag ik hier dus uit opmaken dat de IS en de leden daarvan geen moslims zijn? Aangezien hun handelen duidelijk anders is?
Mensen worden niet boos of agressief omdat het over het geloof gaat. Mensen worden boos omdat JIJ bekrompen bent en totaal niet open staat voor een andere visie.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:31 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee bekrompen, heb dat vaak meegemaakt. Dat mensen uit agressief worden als we het over geloof hebben. Als je open bent dan is er geen reden om boos stampvoetend te doen, dan hou je een inhoudelijke discussie zonder scheldwoorden.
Een piloot noem jij onschuldig? Die drones werpt die tig keer meer mensen levendverbranden dan de straf dat hij kreeg? Of soldaten van allerlei stammen noem jij onschuldig? Of spionnen die doelbewust de veiligheid van de staat en haar mensen in gevaar brengen door informatie over hun verblijf door te spelen?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jij had het over strijders, ik had het over onschuldige mensen. Wereld van verschil.
Mijn beeld is toch anders. Er zijn best wel moslims en christenen die wat minder in een waarheid geloven en waar goed mee te praten is. Ik krijg als ik jou postjes in dit topic lees ook een licht agressief gevoel. Is het wellicht mogelijk dat jij misschien wat bekrompen bent?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:31 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee bekrompen, heb dat vaak meegemaakt. Dat mensen uit agressief worden als we het over geloof hebben. Als je open bent dan is er geen reden om boos stampvoetend te doen, dan hou je een inhoudelijke discussie zonder scheldwoorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |