abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151941818
Ja, ik las 4 maanden geleden ook al mee en toen heb ik hetzelfde gezegd.
  woensdag 22 april 2015 @ 22:35:59 #127
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151942258
ik heb het ook niet over jou specifiek gehad deadly. ik heb wel een interne alert als t over gewicht gaat. na een bmi >50 zwangerschap weet ik twee dingen:

1. het kán allemaal goed gaan
2. dit wil ik nooit meer. volgende keer, als die er komt, wil ik in elk geval een bmi <40 zodat ik bij een vk mag lopen enzo. bmi <30 is voor mij niet echt haalbaar, dat zeg ik niet uit gemakzucht maar omdat 60 kilo afvallen zonder operatie echt heel lastig wordt binnen de termijn waarop ik evt. nog een tweede zou willen. als de conclusie is dat het er daardoor bij een blijft dan is dat dus zo...
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 22:36:43 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151942294
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:14 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik vind je boek bijzonder interessant eerlijk gezegd dus ben benieuwd naar de rest.
Ik trok wel een wenkbrauw op bij het koffie verhaal.

Even in een spoiler zodat niet iedereen hoeft te lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lurk (uiteraard ;) ) ook mee. En even een :* voor jou.
pi_151943421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:26 schreef Arja het volgende:
Ja, ik las 4 maanden geleden ook al mee en toen heb ik hetzelfde gezegd.
Dat over de medische molen wat je op de vorige pagina zei? Of begrijp ik je verkeerd?

Maar wat heb ik daar mee te maken?
Ik heb nooit gezegt dat ik een behandeling wil/eis om zwanger te worden...daar denk ik niet eens aan :) snap helemaal niet waarom ik daarmee gelinkt wordt!
ik ging hoofdzakelijk om een oorzaak/oplossing te vinden voor de bloedingen en ik moest van mijn dokter daarbij vermelden dat ik toen al een jaar bezig was en het verhaal van mijn familie.

Het was juist mijn gyn die begon uit het niets over behandelingen en dat ik dat wel van de kaart kon schrappen met mijn huidige gewicht terwijl ik daar helemaal niet voor kwam!

Ik kreeg te horen dat de ene vrouw nou eenmaal meer bloed verliest dan de ander als antwoord voor mijn probleem... waar ik niks mee opschoot.
En een preek over iets waar ik niet voor kwam! Daarom vind ik dat ik een rare gyn heb.

Het kan soms allemaal een beetje anders over komen online dan hoe iemand het wil brengen.. maar ik wil echt nogmaals duidelijk maken dat waar het plots over ging, dus een behandeling willen met overgewicht en boos zijn dat ik mij zin niet zou krijgen echt niet waar is.
Ik hoop dat het hiermee nu klaar is en voortaan iets beter gelezen gaat worden inplaats van iets opblazen en iemands naam daarbij noemen want daar kan je echt iemand mee kwetsen ook als dat niet de bedoeling is :)
pi_151944079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb mijn best gedaan het niet op persoon maar op de situatie te richten. Ik wil dat ook absoluut niet, ik ben zelf 125 kg geweest (bij 1m82, BMI van 38 dus). Ik wilde alleen de visie van de klinieken verduidelijken, en proberen uit te leggen waarom dit gebeurt.

En dat alert: nee, ik kwam kijken hoe het met Cygne gaat.
Oh hai! O+
Bloedverlies blijft nu bij bruinige vegen en soms een rode veeg. Maar inlegkruisje blijft schoon. ^O^
pi_151944126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:05 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Je leest al heel lang mee... ook 4maanden geleden?
:N
Jazeker! Toen was ik net zwanger :)

Maar ik heb jouw naam helemaal niet genoemd. Ik snap dat het voelt alsof iedereen nu over jou heen valt, maar het ging mij helemaal niet om jouw verhaal maar om de algemene trend van 'stomme arts'-reacties. Jouw verhaal was meer een trigger voor de discussie. Sterker nog, ik verbaasde me een beetje over het zwanger VS gewichtverhaal in jouw geval omdat ik dacht dat je voor die heftige bloedingen naar de gyn ging.
pi_151944257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:05 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Dat over de medische molen wat je op de vorige pagina zei? Of begrijp ik je verkeerd?
Ja kan niet goed quoten, want mobiel maar google maar op "arja fok overschatten medische molen"

Maar evenwel: als jij het gevoel hebt dat je gyn je niet begrijpt en jullie elkaars taal niet spreken, is dat altijd reden om een andere gyn te overwegen.
pi_151944303
Deadly, niet aangevallen voelen! :*

Toen ik na mk 2 bij de gyn zat zei hij dat de kans groot was dat t aan mijn overgewicht lag maar dat hij wel graag ook onderzoeken wilde doen voor de zekerheid. En dat is fijn. Hij zei ook dat je daar voorzichtig mee moet zijn, om het direct op overgewicht te gooien zonder andere oorzaken uit te sluiten.
pi_151947180
Zozo gisteren een fikse discussie misgelopen zie ik..
Ik zei ook altijd, afvallen dat is zo moeilijk dat lukt mij niet. En nu had ik geen ernstig overgewicht maar ik vond het super belangrijk om gezond een zwangerschap in te gaan. Ik had een bmi van 24 en ik zit nu tussen de 19 en de 20. Ik wilde echt afvallen en gezonder worden, en omdat die wil zo sterk was is het me alles meegevallen. Ik durf zelfs te zeggen dat het me makkelijk is afgegaan. Ik denk dat positiviteit en in jezelf geloven ook wel werkt, al is dat natuurlijk wel moeilijk.
Ik wil absoluut niet weer een discussie starten, en dit is puur mijn eigen gevoel. Maar ik ben voor mezelf super blij dat ik ben afgevallen al voordat de diagnose PCOS geconstateerd is. Nu weet ik tenminste zeker dat bij mij gewicht geen oorzaak is. Ik zou het persoonlijk voor m'n lichaam niet eerlijk vinden om het vol te stoppen met allemaal medicijnen en hormonen terwijl de oorzaak misschien ligt bij een te zwaar lichaam en je daar zelf iets aan kunt doen. Maar nogmaals, ieder zijn eigen lichaam en ieder zijn eigen gevoel daarover. Wil hier niemand mee voor t hoofd stoten.

Hoe is het gegaan bij de huisarts MaJo??

Hier een test gedaan, maar zoals verwacht negatief. Nu hopen op een mentruatie want dan zijn de medicijnen aangeslagen.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 07:55:14 #135
5428 crew  miss_sly
pi_151947341
Een bmi van 24 is gewoon een gezond bmi. Een bmi tussen 19-20 is richting ondergewicht. Als jij je er goed bij voelt, is het prima verder, maar dit is niet gezonder dan de 24 die je had :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151947360
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:25 schreef Cygne het volgende:

[..]

Oh hai! O+
Bloedverlies blijft nu bij bruinige vegen en soms een rode veeg. Maar inlegkruisje blijft schoon. ^O^
Oh fijn!!! Heb je al een afspraak durven maken voor een echo?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151947361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:55 schreef miss_sly het volgende:
Een bmi van 24 is gewoon een gezond bmi. Een bmi tussen 19-20 is richting ondergewicht. Als jij je er goed bij voelt, is het prima verder, maar dit is niet gezonder dan de 24 die je had :)
De 24 gaat richting overgewicht, zo kun je het ook bekijken.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 09:29:40 #138
5428 crew  miss_sly
pi_151948648
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:58 schreef Fien10 het volgende:

[..]

De 24 gaat richting overgewicht, zo kun je het ook bekijken.
Nee, boven 25, hoewel men zelfs vaker al spreekt over 26, begint licht overgewicht.
pi_151948747
Het is inmiddels toch wel bekend dat BMI op zichzelf heel, heel weinig zegt over iemands gezondheid? Alleen in de extremen (dus zeer hoog of zeer laag BMI) kun je er denk ik iets mee, maar dan nog... Een verschil tussen 26, 24 of 19 zegt zeer weinig. Het kan wel iets zeggen als iemand aangeeft dat hij met het lagere BMI ook daadwerkelijk gezonder is gaan leven. Maar andersom kan net zo goed: dat iemand met een hoger BMI gezonder leeft dan iemand met een laag BMI.

Ik zit aan de andere kant, met ondergewicht (BMI van 17/18) en er werden hier door een verzekeringsarts ook conclusies getrokken over mijn gezondheid, zonder dat ze verdere onderzoeken hadden gedaan. Ik weet nu dus wel een beetje hoe frustrerend dat kan zijn.

Vind het bizar dat in een medische wereld mensen rondlopen die alleen op basis van BMI conclusies menen te kunnen trekken. Dat een heel hoog of heel laag BMI een contra-indicatie is voor bepaalde behandelingen snap ik wel. Maar dat een arts geen verdere onderzoeken doet, omdat hij/zij zo al meent te kunnen vaststellen wat een oorzaak voor iemands klachten is, vind ik een medische misser.

[ Bericht 4% gewijzigd door Franny_G op 23-04-2015 09:39:27 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151950028
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, boven 25, hoewel men zelfs vaker al spreekt over 26, begint licht overgewicht.
Vanaf 25 begint licht overgewicht
Onder de 18 is ondergewicht. Gezien de standaard BMI-metingen en grafieken.
Maar zoals hierboven al meerdere keren gezegd is zegt een BMI niet altijd alles over of je een gezondlichaam hebt ja of nee. Zo zal iemand die veel sport een hoger BMI hebben als iemand met het zelfde lichaam die dat niet doet.
Ik zit goed in m'n vel en ben veel energieker dan toen ik een hoger BMI had.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 10:23:52 #141
5428 crew  miss_sly
pi_151950215
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:17 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Vanaf 25 begint licht overgewicht
Onder de 18 is ondergewicht. Gezien de standaard BMI-metingen en grafieken.
Maar zoals hierboven al meerdere keren gezegd is zegt een BMI niet altijd alles over of je een gezondlichaam hebt ja of nee. Zo zal iemand die veel sport een hoger BMI hebben als iemand met het zelfde lichaam die dat niet doet.
Ik zit goed in m'n vel en ben veel energieker dan toen ik een hoger BMI had.
Ik zeg toch ook dat het vooral gaat om hoe je je voelt? Echter is het een beetje raar om van een bmi 24 (je begon zelf met bmi, remember) te zeggen dat je het belangrijk vond af te vallen, omda tje geen ernstig overgewicht had (je had dus geen overgewicht) en je gezond aan een zwangerschap wilde beginnen. Kan best dat jij je prettiger voelt nu, en als je gezonder bent gaan leven, zul je ook gezonder zijn, maar dat zit hem niet in van 24 naar 19-20 gaan in bmi.
pi_151950722
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het vooral gaat om hoe je je voelt? Echter is het een beetje raar om van een bmi 24 (je begon zelf met bmi, remember) te zeggen dat je het belangrijk vond af te vallen, omda tje geen ernstig overgewicht had (je had dus geen overgewicht) en je gezond aan een zwangerschap wilde beginnen. Kan best dat jij je prettiger voelt nu, en als je gezonder bent gaan leven, zul je ook gezonder zijn, maar dat zit hem niet in van 24 naar 19-20 gaan in bmi.
Ik had geen ernstig overgewicht nee, maar al zou ik doorgaan met de leefstijl die ik toen leefde zou ik het wel krijgen. Ook voelde ik me niet fijn in het lichaam wat ik had. Maar zoals ik al zei in de eerdere posts, is dit voor iedereen persoonlijk. Iedereen heeft een eigen lichaam waar iedereen zelf over bepaald waarin iemand zich het beste voelt ja of nee.
pi_151951687
Kan ik iemand nog gelukkig maken met een heleboel ovulatietesten?
pi_151951773
Zullen we het hier verder bij laten? Ik denk dat alles nu wel gezegd is. Te zwaar en zwanger worden is geen goede combi. Ik weet wel dat ik maar weer wat gezonder moet gaan snavelen en de weegschaal van onder de kast moet pakken. :@ Met mijn 82 kilo en 180 tik ik net Het randje aan.
pi_151951802
Hier trouwens nog temperatuur deskundigen?
  donderdag 23 april 2015 @ 11:22:10 #146
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151951851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:20 schreef Hilzillah het volgende:
Hier trouwens nog temperatuur deskundigen?
weer schommelingen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 11:29:38 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151952048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:19 schreef Hilzillah het volgende:
Zullen we het hier verder bij laten? Ik denk dat alles nu wel gezegd is. Te zwaar en zwanger worden is geen goede combi. Ik weet wel dat ik maar weer wat gezonder moet gaan snavelen en de weegschaal van onder de kast moet pakken. :@ Met mijn 82 kilo en 180 tik ik net Het randje aan.
Mee eens :Y En met het nieuws van L-E vandaag vind ik alle discussies een beetje onbenullig :'(
5 - 28 februari Thailand O+
pi_151952390
Hoe is het bij de arts geweest MaJo?
pi_151953228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

weer schommelingen?
Nou, wat ik begrepen had hoort te temp meerdere dagen hoog te blijven. Hij keilde na 2 dagen naar beneden en nu ietsepietsie hoger weer.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 12:14:41 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151953341
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:41 schreef Fien10 het volgende:
Hoe is het bij de arts geweest MaJo?
Had ik gisteren al gezegd maar dat is een beetje ondergesneeuwd ;) ik heb een verwijzing naar de gyn gekregen :) precies wat ik gehoopt had dus!
5 - 28 februari Thailand O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')