quote:Bram Moszkowicz lijsttrekker VNL
Bram Moszkowicz wordt de lijsttrekker van VNL (Voor Nederland). Dinsdagmorgen werd hij in Den Haag gepresenteerd. VNL noemt zichzelf een klassiek-liberale partij, die staat voor lage belastingen, meer veiligheid en minder immigratie. Waarom Moszkowicz voor de partij koos en wat zijn ambities in de politiek zijn, vertelt hij vanavond in Pauw.
quote:Vincent de Kort maakt bliksemcarrière door
Komt hij in het rijtje van Nederlandse topdirigenten als Bernard Haitink en Jaap van Zweden? Als het aan de Russen ligt wel. Hij is de eerste Nederlander ooit die mocht dirigeren in het beroemde Bolsjoj Theater in Moskou: Vincent de Kort. De dirigent maakt een bliksemcarrière door en staat de laatste jaren in de grote theaters van de wereld. In Pauw een gesprek met de Bosschenaar, die zaterdag op een grote galavoorstelling optrad.
quote:Moet het minimum jeugdloon afgeschaft worden?
De actiegroep Young & United van de FNV wil het minimum jeugdloon afschaffen. Volgens de vakbondsleden hebben mensen van 18 recht op hetzelfde salaris als iemand van 23 jaar of ouder. Dit omdat jongeren ook een bestaan moeten opbouwen. Werkgevers zijn tegen. Zij wijzen erop dat jongeren nog veel moeten leren als ze net beginnen met werken. In Pauw een discussie tussen FNV-Vakbondsbestuurder Ron Meyer en de ondernemers Erik de Vlieger & Remco Boas.
quote:VNL noemt zichzelf een klassiek-liberale partij, die staat voor lage belastingen, meer veiligheid en minder immigratie.
Volgens mij niet half zo veel als Mathijs van Nieuwkerkquote:
Je doet niet anders op FOK!, toch?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:02 schreef Paxcon het volgende:
40 uur werken voor vier euro per uur
moet er niet aan denken
Dan moet studeren je wel liggen, vooral in een nuttige richting.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Misschien een goede stimulans te gaan studeren ipv te werken.
En wat als je nog niet weet wat je wilt gaan studeren en wel op jezelf wilt gaan wonen?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Studeren is gratisquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Anti-kraakquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:03 schreef alors het volgende:
[..]
En wat als je nog niet weet wat je wilt gaan studeren en wel op jezelf wilt gaan wonen?
Tsja, je kunt wel op jezelf willen, maar als je dat niet kan betalen moet je dat niet doen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:03 schreef alors het volgende:
[..]
En wat als je nog niet weet wat je wilt gaan studeren en wel op jezelf wilt gaan wonen?
Dan heb je in de meeste of bijna alle gevallen nog niet of de ervaring of de opleiding om dusdanig veel toe te voegen dat je veel meer binnen zal harken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:03 schreef alors het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zulke gezellige ouders dat dat een vrijwillige keuze is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, je kunt wel op jezelf willen, maar als je dat niet kan betalen moet je dat niet doen.
Dat doet ie altijd als hij liegtquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:05 schreef Ajacied422 het volgende:
Bram knippert erg vaak met zijn oogjes.
: Oquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:05 schreef Pandaplint het volgende:
Werd Fortuyn ook niet in Mei neergeschoten?
Dan is het nog steeds niet handig om op 17/18 jarige leeftijd 40 uur/week te werken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:03 schreef alors het volgende:
[..]
Want het maakt idd echt uit of je 18 bent als je productiewerk doet of in een winkel of restaurant staat of dat je 23 bentquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan heb je in de meeste of bijna alle gevallen nog niet of de ervaring of de opleiding om dusdanig veel toe te voegen dat je veel meer binnen zal harken.
Dus dan een goedkope kamer ofzo.
Hij is wel echt serieus genomenquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:05 schreef Paxcon het volgende:
Bram Moszkowicz neem ik niet meer serieus
quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:06 schreef alors het volgende:
[..]
Want het maakt idd echt uit of je 18 bent als je productiewerk doet of in een winkel of restaurant staat of dat je 23 bent
Ok. Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:06 schreef alors het volgende:
[..]
Want het maakt idd echt uit of je 18 bent als je productiewerk doet of in een winkel of restaurant staat of dat je 23 bent
Misschienquote:
Zou lekker ongemakkelijk zijn ja.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:09 schreef OProg het volgende:
Jammer dat Jinek nu niet is. Bram daar aanschuiven zou toch heerlijk zijn.
quote:Bontes kapt met VNL vanwege Moszkowicz
Tweede Kamerlid Louis Bontes heeft het voorzitterschap van VoorNederland (VNL) neergelegd. Hij kan zich niet vinden in de keuze voor de lijsttrekker voor de komende verkiezingen, Bram Moszkowicz.
Bij de volgende verkiezingen voor de Tweede Kamer stelt Bontes zich ook niet verkiesbaar voor VNL. Tot die tijd blijft hij wel in de Kamer voor de Groep Bontes/Van Klaveren. Het is de bedoeling dat die na de verkiezingen in de Kamer plaats gaat maken voor VNL, de toekomstige opvolger van de Groep dus.
Het is een publiek geheim dat Bram Moszkowicz lijsttrekker van VNL wordt. Dat wordt later deze week officieel aangekondigd.
Louis Bontes: ,,Ik heb onvoldoende vertrouwen in de ingeslagen weg. Het nieuwe boegbeeld van de partij staat te ver van mij af. Er is sprake van incompatibilité des humeurs, onverenigbaarheid van karakters.''
Aanvankelijk was Bontes wel in voor gesprekken met de nieuwe lijsttrekker. Maar na die bijeenkomsten heeft hij onvoldoende vertrouwen in de koers met de nieuwe voorman. ,,Ik gun ze echter het beste.''
Geen heibel
De twee andere bestuursleden van VNL, Kamerlid Joram van Klaveren en penningmeester Johan Driessen, zijn wel voor de nieuwe lijsttrekker. Van Klaveren zei vandaag in het WNL-televisieprogramma Vandaag de Dag in een reactie op Bontes' vertrek bij Voor Nederland dat ze zonder ruzie uit elkaar zijn gegaan. ,,Er is geen heibel in de tent", verzekerde Van Klaveren.
,,In de Tweede Kamer blijf ik mij namens de Groep Bontes/Van Klaveren voor de volle honderd procent inzetten voor een veiliger Nederland. Ik zal mij blijven vastbijten in belangrijke dossiers als de nationale politie en de aanslag op de MH17'', aldus Bontes. Hij zegt dat zijn stap in goed overleg tot stand is gekomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ege-Moszkowicz.dhtml
Toch goed dat hij hier gaat zitten. Hij had ook voor de kritiekloze Humberto kunnen kiezen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Bram was de vorige keer een stuk relaxter bij Pauw. Maakt geen goede indruk nu.
Humberto doet niet aan politiek, veel te serieusquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:13 schreef Martinello het volgende:
[..]
Toch goed dat hij hier gaat zitten. Hij had ook voor de kritiekloze Humberto kunnen kiezen.
Of staan bij Boulevard.. oh wacht dat doet hij alquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:13 schreef Martinello het volgende:
[..]
Toch goed dat hij hier gaat zitten. Hij had ook voor de kritiekloze Humberto kunnen kiezen.
Is er nog nietquote:
Die mag tweede staan en met een goed praatje sluit ik niet uit dat ze twee zetels halenquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:14 schreef OProg het volgende:
Ik vond die Van Klaveren an sich nog wel redelijk over komen qua presentatie enzo. Die streept zichzelf nu ook direct van de lijst.
Hij is gekozen omdat hij Bram Moszkowicz is, niet omdat hij de inhoud zo goed kan verkondigenquote:
Van Klaveren alleen zou ook niets zijn geworden. Dit is de vlucht naar voren.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:15 schreef Sked het volgende:
[..]
Die mag tweede staan en met een goed praatje sluit ik niet uit dat ze twee zetels halen
Die man wordt ook echt niet gelukkig in de Tweede Kamer.. hij doet het alleen uit financiële overwegingen, vermoed ikquote:
Dit gaat niks worden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:15 schreef Sked het volgende:
[..]
Die mag tweede staan en met een goed praatje sluit ik niet uit dat ze twee zetels halen
Beetje bijbeunen als consultant levert denk ik meer op.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:17 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Die man wordt ook echt niet gelukkig in de Tweede Kamer.. hij doet het alleen uit financiële overwegingen, vermoed ik
Datquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:17 schreef alors het volgende:
Over strafrecht kon hij nog best leuk babbelen. Maar dit wordt hem echt niet. Hij is gewoon niet geloofwaardig en staat veel te ver va de realiteit af.
Ik weet niet of zijn consult nog veel oplevert met zijn besmeurde reputatiequote:Op dinsdag 21 april 2015 23:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Beetje bijbeunen als consultant levert denk ik meer op.
Perfect dus.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:17 schreef alors het volgende:
Over strafrecht kon hij nog best leuk babbelen. Maar dit wordt hem echt niet. Hij is gewoon niet geloofwaardig en staat veel te ver van de realiteit af.
Populistisch borrelpraat idd.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:19 schreef Pandaplint het volgende:
Man man man. Dit wordt wel de partij van de onderbuik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |