Een eerlijk proces voor ons is vermoedelijk wat anders dan een eerlijk proces voor hen. Daenerys is de hoogste 'rechter'. Als iemand de kans krijgt zich te verdedigen, maar nog steeds in haar ogen schuldig is, wordt hij ter dood veroordeeld. Als je bekend dat je iemand vermoord, ben je een moordenaar en daar staat de doodstraf op. De verdachte moet wel iets ter verdediging aan kunnen voerenquote:Op zondag 26 april 2015 08:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat ik niet helemaal snapte... Waarom deed Danny zo moeilijk over een eerlijk proces? Want een eerlijk proces is blijkbaar dat zijzelf iemand ter dood veroordeelt?
Wait what? Dat van Jorah wist ik ook niet. Waar komt dat aan bod?quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:48 schreef Awsom het volgende:
Nu ik seizoen 1 opnieuw aan het kijken ben merk ik steeds meer dingen op.![]()
Zo wist ik niet dat Jorah de zoon is van de voormalig lord commander van de night's watch... en dat Jon zijn zwaard heeft.
Nu moeten Jon en Jorah elkaar wel ontmoeten
Dat wordt verteld zodra Jon het zwaard krijgt. Dat ze beiden Mormont heten is natuurlijk geen toeval ;-)quote:Op zondag 26 april 2015 10:09 schreef maho_91 het volgende:
[..]
Wait what? Dat van Jorah wist ik ook niet. Waar komt dat aan bod?
Ja maar dan nog, kans om zich te verdedigen kreeg hij ook niet echt toch? Op z'n minst verwacht je een duidelijke aanklacht, kans om te verdedigen, schuldig / onschuldig verdict en bijbehorende straf. Als het alleen gaat om wat Danny vindt, had ze dat ook meteen al kunnen doen met de moordenaar van die unsullied, had je het hele gedoe niet gehadquote:Op zondag 26 april 2015 08:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een eerlijk proces voor ons is vermoedelijk wat anders dan een eerlijk proces voor hen. Daenerys is de hoogste 'rechter'. Als iemand de kans krijgt zich te verdedigen, maar nog steeds in haar ogen schuldig is, wordt hij ter dood veroordeeld. Als je bekend dat je iemand vermoord, ben je een moordenaar en daar staat de doodstraf op. De verdachte moet wel iets ter verdediging aan kunnen voeren
Voor eigen rechter spelen kan niet. Iedereen moet zich aan dezelfde wetten houden en wanneer die wetten overtreden worden, kom je voor de rechter.
Is toch een verschil
Ze is 16 hè:+quote:Op zondag 26 april 2015 10:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, kans om zich te verdedigen kreeg hij ook niet echt toch? Op z'n minst verwacht je een duidelijke aanklacht, kans om te verdedigen, schuldig / onschuldig verdict en bijbehorende straf. Als het alleen gaat om wat Danny vindt, had ze dat ook meteen al kunnen doen met de moordenaar van die unsullied, had je het hele gedoe niet gehad
In de boeken staat ook een quote waarin Stannis aan het opscheppen is dat hij Mance had verslagen, ook al had hij een twintig keer zo groot leger.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:33 schreef VeX- het volgende:
Hoe heeft hij Mances enorme leger van doorgewinterde clans ooit kunnen verslaan met een miezerige 2000 man?
Hij heeft bekend.quote:Op zondag 26 april 2015 10:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, kans om zich te verdedigen kreeg hij ook niet echt toch? Op z'n minst verwacht je een duidelijke aanklacht, kans om te verdedigen, schuldig / onschuldig verdict en bijbehorende straf. Als het alleen gaat om wat Danny vindt, had ze dat ook meteen al kunnen doen met de moordenaar van die unsullied, had je het hele gedoe niet gehad
hoe bedoel je?quote:
Volgens mij is die 10 of zoquote:Op maandag 27 april 2015 09:09 schreef Michellee het volgende:
Ik heb het idee dat Tommen nog veel jonger is...
Ja volgens is Jon Snow ook iets 18?quote:Op maandag 27 april 2015 09:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij is die 10 of zoJoffrey was nog niet eens 18.
Laat Margaery nog maar even flink doorgaan. Die Cersei verdient dit, en nog veel meer.quote:Op maandag 27 april 2015 10:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Jon Snow die Alliser z'n respect geeft én Slynt wat ie verdiend
Vies ventje was het ook
Margaery die het bloed onder Cersei's (en de mijne) haalt met dr steken onder water
Ik mocht dat mens vanaf het begin al niet.
Tommen die ontmaagd isZag er zo sneu uit die scène, blijkbaar vier keer achterelkaar
Sansa die wordt uitgehuwelijktIk snap Littlefinger z'n motieven nog niet helemaal, iemand een idee?
Reek![]()
Arya was niet zo interessant eigenlijk.
en natuurlijk; ''I'll take you to the queen!''
Ser Friendzoned, weet niet of hij nu zo'n vriendelijk onthaal krijgt bij Danny als ie de imp meesleurtquote:
Begint er wel sterk op te lijken. Zou knap lullig zijn.quote:Op maandag 27 april 2015 12:13 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik vervloek iedereen van het schrijversteam als Brienne King stannis gaat omleggen. Dat gaat dus mooi niet gebeuren. Iedereen behalve zij.
Dat denk ik ook niet, beetje wanhopig dus.quote:Op maandag 27 april 2015 12:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ser Friendzoned, weet niet of hij nu zo'n vriendelijk onthaal krijgt bij Danny als ie de imp meesleurt
volgens mij gaat hij met de imp naar die andere queen..quote:Op maandag 27 april 2015 12:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ser Friendzoned, weet niet of hij nu zo'n vriendelijk onthaal krijgt bij Danny als ie de imp meesleurt
Welke andere queen?quote:Op maandag 27 april 2015 12:20 schreef Aventura het volgende:
[..]
volgens mij gaat hij met de imp naar die andere queen..
Dat zou Tyrion niet erg vinden denk ikquote:Op maandag 27 april 2015 12:20 schreef Aventura het volgende:
[..]
volgens mij gaat hij met de imp naar die andere queen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |