ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op maandag 20 april 2015 22:33 schreef James1988 het volgende: Hmm, goed punt. Het zou natuurlijk kunnen dat ProRail de tarieven daarvoor ook nog eens aanzienlijk heeft verhoogd.
Helaas kan ik in de netverklaringen niks vinden wat op die specifieke situatie wijst. Is 's-Hertogenbosch nog de enige plek in ons land waar een Autoslaaptrein beladen kan worden, of kan dat in bijvoorbeeld Rotterdam Noord-Goederen (?) ook nog?
Den Bosch is inderdaad de enige plek waar dit mogelijk is. Er is sprake geweest van een verplaatsing naar Rotterdam Noord Goederen, maar dit is volgens mij vanwege de bouwkosten en de niet-centrale ligging niet doorgegaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat komt omdat de manier waarop de prijs wordt berekend is veranderd:
quote:
1. Het tarief per HSL-kilometer is in elk kalenderjaar gelijk aan de bedragen, bedoeld in het tweede lid, gedeeld door het totaal aantal HSL-kilometers van alle gerechtigden in dat kalenderjaar.
2. De bedragen zijn: ¤ 62,2 miljoen in het kalenderjaar 2015; ¤ 63,8 miljoen in het kalenderjaar 2016; ¤ 72,6 miljoen in het kalenderjaar 2017; ¤ 80,3 miljoen in het kalenderjaar 2018; ¤ 86,1 miljoen in het kalenderjaar 2019; ¤ 91,7 miljoen in het kalenderjaar 2020; ¤ 97,2 miljoen in het kalenderjaar 2021; ¤ 100,8 miljoen in het kalenderjaar 2022; ¤ 104,4 miljoen in het kalenderjaar 2023; ¤ 123,7 miljoen per kalenderjaar vanaf 2024.
3. De in het tweede lid genoemde bedragen zijn uitgedrukt in het prijspeil van 2010 en worden ieder opvolgend kalenderjaar gewijzigd volgens de prijsindex voor de gezinsconsumptie van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Dat is geen enkele vorm van poging tot argumentatie.
"Ja, de manier waarop de persoon James1988 wordt beoordeeld is veranderd en daarom is het nu ineens een hoerenloper en een drugscrimineel. Kan ie zelf niks aan doen hoor, de maner waarop hij wordt beoordeeld is "veranderd". Tsja, kan ik natuurlijk ook niks aan doen. Klotejoch.
Dat is geen enkele vorm van poging tot argumentatie.
Hoezo niet? De heffing is verlaagd en de manier waarop wordt bepaald welk bedrag per jaar moet worden betaald is veranderd ten opzichte van de HSA-concessie. Oorspronkelijk ging het om 160 miljoen euro per jaar (later verlaagd tot 148), waarbij in de eerste 4 jaar een korting zou worden gegeven.
In de nieuwe concessie is het bedrag dat NS ophoest voor de HSL verlaagd tot 101 miljoen euro per jaar, en omdat NS in de jaren 2015 - 2020 nog niet over "echt HSL-materieel" beschikt is het zodanig geregeld dat NS in de eerste jaren minder betaalt dan het overeengekomen concessiebedrag, en in de laatste jaren juist meer gaat betalen.
En omdat meisje Schultz niet kan rekenen (ze speelt liever met water) is er één of andere wazige rekenmethode gebruikt waardoor inkomsten ná 2024 ook al worden meegenomen in het berekenen van die 101 miljoen euro per jaar, gemiddeld. Gedurende de 10 jaar dat NS op de HSL de boel mag verkloten betalen ze gemiddeld 'slechts' ¤ 88,3 miljoen per jaar.
En als NS daarna zegt "flikker lekker op met die HSL van je", dan loopt de overheid wéér fors geld mis. Zoals al eerder is gebeurd.