Oh nee, we moeten die route vanuit Libië gewoon afsluiten. Het is meer de vraag hoe dat op een goede en verantwoorde manier kan.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:08 schreef 11en30 het volgende:
Laten we eerst maar eens uitzoeken of het vluchtend hoogpotentieel is, kansloze opportunisten, gedwongen maatschappij-ontwrichters of soldatenvolk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Lemlandquote:Op maandag 20 april 2015 17:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou het een keuze zijn tussen mij en de buurman? Waarom kunnen we niet allebei een beetje inleveren, een iets kleinere tv kopen, wat vaker te voet gaan en geen zwembad in de tuin hebben, zodat er die mensen ook een enigszins menswaardig bestaan kunnen hebben. Als alle mensen in de EU samen die kosten delen, hoeven we waarschijnlijk nog geen krat bier te laten staan.
Duizenden kilometers lange stroken met zeemijnen. Moet je wel op de koop toenemen dat er wel een paar bootjes tegenaan zullen varen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh nee, we moeten die route vanuit Libië gewoon afsluiten. Het is meer de vraag hoe dat op een goede en verantwoorde manier kan.
Dat is niet zo moeilijk. Soldaten en terroristen knal je af neem je krijgsgevangen, gedwongen ontwrichters gaan retour woestijn met reïntegratie-coach, kansloze opportunisten dumpen we op de stranden en hoogpotentieel krijgt een tijdelijke verblijfsvergunning maar geen huis etc.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh nee, we moeten die route vanuit Libië gewoon afsluiten. Het is meer de vraag hoe dat op een goede en verantwoorde manier kan.
De echte wereld is wat complexer.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Soldaten en terroristen knal je af neem je krijgsgevangen, gedwongen ontwrichters gaan retour woestijn met reïntegratie-coach, kansloze opportunisten dumpen we op de stranden en hoogpotentieel krijgt een tijdelijke verblijfsvergunning maar geen huis etc.
Hoe filter je dat en waar ga je de selectie plaats laten vinden?quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Soldaten en terroristen knal je af neem je krijgsgevangen, gedwongen ontwrichters gaan retour woestijn met reïntegratie-coach, kansloze opportunisten dumpen we op de stranden en hoogpotentieel krijgt een tijdelijke verblijfsvergunning maar geen huis etc.
Goede vraag. Hoe filteren ze dat nu? Oh. Niet. Het zijn allemaal mensen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe filter je dat en waar ga je de selectie plaats laten vinden?
Volgens mij doen ze een poging, maar falen ze hard. Het is ook niet te doen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Goede vraag. Hoe filteren ze dat nu? Oh. Niet. Het zijn allemaal mensen.
Je kunt geen Asieltje spelen zonder die selectie. Dan heet het Russisch Roulette.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze een poging, maar falen ze hard. Het is ook niet te doen.
Als Ahmed zegt dat ie op de vlucht is voor een regime, hoe check jij of hij de waarheid spreekt? Brandende peuk tegen zijn oogbol?
Laat staan plaats om die woningen te bouwen. Laat staan een plaats in de maatschappij waar ze in kunnen leven.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:49 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Zielig en kut voor ze, maar zolang er niet eens genoeg geld en woningen zijn om de mensen van ons EIGEN land te onderhouden, blijven de grenzen maar lekker dicht!
en waarom denk je dat al die miljoen allemaal Nederland gaan uitkiezen dan... En waarom denkt iedereen dat een asielzoeker hier permanent wil blijven, veel vluchtelingen uit Syrie willen dolgraag weer terug als ze de kans krijgenquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat staan plaats om die woningen te bouwen. Laat staan een plaats in de maatschappij waar ze in kunnen leven.
Die combi is er gewoon niet in NL. Niet op die schaal.
quote:Na de scheepsramp voor de kust van Libië waarbij vermoedelijk 800 vluchtelingen zijn omgekomen, heeft de Australische regeringsleider Tony Abbott Europa aangeraden om de grenzen nog sterker te beschermen.
Abbott bood Europa tegelijk zijn 'expertise'aan bij het 'stoppen van de schepen', zo bericht televisiezender ABC dinsdag. 'De enige manier om een einde te maken aan de vele sterfgevallen is eerst en vooral de mensensmokkel een halt toe te roepen (...) en de schepen te stoppen' klonk het uit de mond van de Australische regeringsleider.
Volgens ABC heeft ook de Australische minister van Buitenlandse Zaken, Julie Bishop, al laten optekenen dat de regering haar wetten en richtlijnen inzake de omgang met vluchtelingen met plezier zal bespreken met de Europese landen. 'We zijn er in geslaagd de toestroom van mensen via mensensmokkel te stoppen, maar we moeten niettemin waakzaam blijven', dixit Bishop.
De erg strikte aanpak van vluchtelingen en asielzoekers was een verkiezingsbelofte van de conservatieve regering van Abbott. Het vluchtelingenbeleid van Canberra lokte echter al heel wat kritiek uit van mensenrechtenorganisaties.
Nigeria doet dit, spuit heel veel zand op in zee voor een complete nieuwe stad. Volgens mij verdienen we eraan dus je zou een soort investeringsfonds oid kunnen opzetten.quote:Op maandag 20 april 2015 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
"We moeten creëren"? We hebben al genoeg problemen zelf, vind ik.
Hoe veel jaar schat jij in dat we de volgende economische crisis krijgen? 3 jaar, hooguit?
Deze twee zijn helaas onlosmakelijk met elkaar verbonden in deze.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef Oud_student het volgende:
Jammer dat er 2 zaken door elkaar of met elkaar verbonden worden:
1. Het redden van mensen in nood op zee (volgens zeerecht)
2, Het verlenen van asiel (allerlei wetgeving per land)
Dat 1 moet gebeuren is duidelijk, elk schip dat toevallig in de buurt is of een noodsignaal ontvangt is verplicht te helpen. Het vlak bij de kust van Libië gaan patrouilleren is een stap te ver, het stappen op gammele bootjes is niet onze (het westen) verantwoordelijkheid.
En nu mijn punt: 1 impliceert niet 2.
dan is het over een paar jaar: "Hey deze mensen komen wel van uit ons eigen sterrenstelsel hoor!" Het lijkt wel alsof de grens steeds verder verlegd wordt. De grens van 1 europa is al ver genoeg.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:54 schreef Perox het volgende:
[..]
Hey deze mensen komen wel van onze EIGEN wereld hoor! Het is niet dat het marsmannetjes zijn he?
Wordt inderdaad hoog tijd dat de aliens een keertje landen, dan is dit gezeik ook voltooid verleden tijd.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:05 schreef RRuben het volgende:
[..]
dan is het over een paar jaar: "Hey deze mensen komen wel van uit ons eigen sterrenstelsel hoor!" Het lijkt wel alsof de grens steeds verder verlegd wordt. De grens van 1 europa is al ver genoeg.
Maar werkt wel volgens mij.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:27 schreef maily het volgende:
Het vluchtelingenbeleid van Canberra lokte echter al heel wat kritiek uit van mensenrechtenorganisaties.
Omdat er hier een paradijs voor ze gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:05 schreef Re het volgende:
[..]
en waarom denk je dat al die miljoen allemaal Nederland gaan uitkiezen dan... En waarom denkt iedereen dat een asielzoeker hier permanent wil blijven, veel vluchtelingen uit Syrie willen dolgraag weer terug als ze de kans krijgen
ik zou de rest een kans geven om hun land te voorzien van educatie op gebied van asielzoeken, dus ze opleiden en weer uitzetten maar dan met de boodschap om toch vooral niet asiel te gaan zoeken...quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat er hier een paradijs voor ze gemaakt wordt.
Die uit Syrië willen misschien terug zodra het weer kan, de rest alleen niet.
Aanpakken die hulp.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:27 schreef maily het volgende:
Australië biedt Europa hulp aan bij aanpak van vluchtelingenproblematiek.
[..]
Net op het nieuws reacties van overlevenden: ze zouden het nooit doen als ze van te voren van de ellende hadden geweten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:35 schreef Re het volgende:
[..]
ik zou de rest een kans geven om hun land te voorzien van educatie op gebied van asielzoeken, dus ze opleiden en weer uitzetten maar dan met de boodschap om toch vooral niet asiel te gaan zoeken...
Veel van die gasten komen om te werken, alleen hebben ze geen flauw benul dat er geen werk is voor mensen zonder opleiding etc... maar goed, snorkelles is misschien ook een toekomst
Hoe kunnen ze nou van te voren niet weten van de ellende? Internet, televisie, mond op mond verhalen, kranten, weet ik wat nog meer... en ja... arm Afrika, maar toch...helemaal verstoken van het nieuws zijn ze daar niet, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:42 schreef maily het volgende:
[..]
Net op het nieuws reacties van overlevenden: ze zouden het nooit doen als ze van te voren van de ellende hadden geweten.
Dat is inderdaad nogal tegenstrijdig; misschien via contacten met vooruitgereisde familieleden?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze nou van te voren niet weten van de ellende? Internet, televisie, mond op mond verhalen, kranten, weet ik wat nog meer... en ja... arm Afrika, maar toch...helemaal verstoken van het nieuws zijn ze daar niet, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |