Ik wil niet naar een Landalhuisje, maar een leuk activiteit doen, zoals Wie is de mol.quote:Op maandag 20 april 2015 08:15 schreef DeJori het volgende:
Lang leve kleine families. Wij doen nooit familiedagen, maar als we dat zouden doen zouden we allemaal in een landalhuisje passen.
Als je het dan doet wel dit ja. Je nodigt geen halve gezinnen of stelletjes uit.quote:Op maandag 20 april 2015 08:35 schreef Moppert het volgende:
Ik zou het absurd vinden iig als de kinderen niet welkom zijn.
Aanhang dat al even mee gaat hoort er ook bij imho.
Zo gaat het bij ons ook. En wij houden het gelukkig maar bij 1 dag waarbij we dan een uitstapje maken. Alleen dat is nog wel lastig ivm het leeftijdsverschil bij de kinderen. Dus soms binnen 1 activiteit (bijv naar Amsterdamse Bos) 2 verschillende dingen doen (klimbos en varen) en dan daarna BBQen. Of we gaan naar een dierentuin of het Openlucht Museum ofzo.quote:Op maandag 20 april 2015 08:53 schreef DroogDok het volgende:
Bij de familiedagen die ik ken is dit de groep:
Alle broers / zussen van 1 gezin (eventueel de ouders nog) met daarbij alle kinderen en kleinkinderen. Allen met aanhang.
Maar je ziet ze toch wel vaker dan 1 of 2 x per jaar?quote:Op maandag 20 april 2015 12:25 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik ook niet godzijdank
[..]
Omdat je genetisch verwant bent
liever nietquote:Op maandag 20 april 2015 12:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar je ziet ze toch wel vaker dan 1 of 2 x per jaar?
Idd, hier gaat het net zo en we houden die traditie graag in ere.quote:Op maandag 20 april 2015 13:20 schreef Sarasi het volgende:
Iedereen, aangezien het een voortzetting is van oma's verjaardag en dus alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen werden uitgenodigd.
Wat dacht je van "niet"? Ik heb dat echt nooit begrepen, kansloos gedoe. Gelukkig doen wij er niet aan.quote:Op maandag 20 april 2015 08:12 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe doen jullie dat met een jaarlijkse familiedag?
Ja die horen er toch ook gewoon bij.quote:Op maandag 20 april 2015 15:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ook de vriendjes en vriendinnetjes van zonen en dochters die alleen verkering hebben?
quote:
quote:Op maandag 20 april 2015 09:14 schreef zarGon het volgende:
Wat is een familiedag?
Eén dag in het jaar die je reserveert om met familie te zijn?
Edit: Ja dus... http://www.hoedoe.nl/fami(...)er-ik-een-familiedag.
Jammer voor jou lol...quote:Op maandag 20 april 2015 15:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat dacht je van "niet"? Ik heb dat echt nooit begrepen, kansloos gedoe. Gelukkig doen wij er niet aan.
Nogal een bekrompen beeld van jou. Ik snap dat er mensen zijn die niets van zijn familie moeten, om wat voor redenen dan ook, of geen familie hebben, maar is het zo moeilijk om in te beelden dat er mensen zijn die wel met hun gehele familie willen optrekken?quote:Op maandag 20 april 2015 08:35 schreef Tja..1986 het volgende:
De jaarlijkse familiedag. Ik heb dat altijd zoiets raars gevonden. Het lijkt een soort excuus om elkaar de rest van het jaar niet te hoeven zien. Als je elkaar niet wil zien, doe dat dan gewoon niet. Ik zie familie die ik wil zien met verjaardagen en soms ook kerst, nieuwjaar of Pasen. En bij sommige familie ga ik nog vaker langs of komen bij mij.
Onder elkaar komen en activiteiten doen. Gewoon een leuke dag hebben met mensen.quote:Op maandag 20 april 2015 15:51 schreef Stimorol- het volgende:
Maar wat is de bedoeling van zoiets? Wat doe je dan?
Ja. Waarom zou je met mensen willen optrekken die je niet mag? Alleen omdat je een bloedband hebt? Ik trek met familie op die ik mag en daar heb ik geen familiedagen voor nodig.quote:Op maandag 20 april 2015 15:55 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nogal een bekrompen beeld van jou. Ik snap dat er mensen zijn die niets van zijn familie moeten, om wat voor redenen dan ook, of geen familie hebben, maar is het zo moeilijk om in te beelden dat er mensen zijn die wel met hun gehele familie willen optrekken?
Dus omdat jij je familie niet tof vind is iedereens familie kut?quote:Op maandag 20 april 2015 16:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja. Waarom zou je met mensen willen optrekken die je niet mag? Alleen omdat je een bloedband hebt? Ik trek met familie op die ik mag en daar heb ik geen familiedagen voor nodig.
Dan doe je het toch niet? Niemand hier die je dwingt om er vanavond nog een mail uit te doen om een familiedag te organiseren..quote:Op maandag 20 april 2015 16:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja. Waarom zou je met mensen willen optrekken die je niet mag? Alleen omdat je een bloedband hebt? Ik trek met familie op die ik mag en daar heb ik geen familiedagen voor nodig.
Juist omdat er een activiteit is, heb je wat te doen en zit je niet elkaar de hele tijd aan te staren.quote:Op maandag 20 april 2015 15:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..].
Ben niet de enige, gelukkig..
Lijkt me ergens wel 'ongemakkelijk'... Je kan moeilijk "nee" zeggen, er wordt toch wel van iedereen verwacht dat ze aanwezig zijn. Ga je een beetje tegen je zin in een dag lang optrekken met familie waar je eigenlijk totaal geen zin in hebt.
Het idee is (in mijn familie iig, die aan beide kanten niet klein is) om met alle ooms, tantes, neven, nichten en aanhang eens met zijn allen tegelijk wat te doen. Een redelijk deel van de familie spreek ik best nog wel eens als ik mijn ouders bezoek (bijna alles woont in dezelfde regio) maar ik kom er niet aan toe om met iedereen contact te houden dus zo spreek ik ze nog eens.quote:Op maandag 20 april 2015 15:51 schreef Stimorol- het volgende:
Maar wat is de bedoeling van zoiets? Wat doe je dan?
mag ik de volgende keer mee?quote:Op maandag 20 april 2015 18:35 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Het idee is (in mijn familie iig, die aan beide kanten niet klein is) om met alle ooms, tantes, neven, nichten en aanhang eens met zijn allen tegelijk wat te doen. Een redelijk deel van de familie spreek ik best nog wel eens als ik mijn ouders bezoek (bijna alles woont in dezelfde regio) maar ik kom er niet aan toe om met iedereen contact te houden dus zo spreek ik ze nog eens.
Activiteiten zijn zonder uitzondering altijd suf (en komen gelukkig amper nog voor) ook maar bier en bbq maken het wel weer leuk.
Als je je afvraagt wie je uit moet nodigen heb je blijkbaar niet de behoefte aan iedereen, anders was die vraag er niet geweest.quote:Op maandag 20 april 2015 16:20 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dus omdat jij je familie niet tof vind is iedereens familie kut?
Klopt. Maar je voelt hier duidelijk dat TS ook geen zi heeft in iedereen, anders had ze deze vraag nooit gesteld.quote:Op maandag 20 april 2015 16:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan doe je het toch niet? Niemand hier die je dwingt om er vanavond nog een mail uit te doen om een familiedag te organiseren..
wil t weleens meemakenquote:Op maandag 20 april 2015 20:57 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Wat deed het hem, het bier en de barbecue?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |