ik heb nog nooit gehoord dat een fietsband knap puur door de hitte, zeker niet als het nog geeneens 20 graden isquote:Op maandag 20 april 2015 13:35 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Het is hier goed warm buiten. En zwart wordt sowieso erg warm dus zo'n fietsband houdt ook wel veel hitte vast.
Het kan toch echt. Ooit ook op stage gehad.. hoorde we een keiharde knal.. dus wij naar buiten.. bleek mijn fietsband door de hitte uit elkaar te zijn geknald.quote:Op maandag 20 april 2015 13:38 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik heb nog nooit gehoord dat een fietsband knap puur door de hitte, zeker niet als het nog geeneens 20 graden is
zelfs bij racefietsen die op 5-6 bar rondrijden
Als ik op het balkon ga zitten thuis, kan ik rustig zonder shirt zitten. Er is vrijwel geen wind.quote:Op maandag 20 april 2015 13:39 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nja, het is wel lekker zonnig, maar echt warm zou ik het nog niet noemen.
Hey ama, hoe groot is jouw blunt vandaag?quote:Op maandag 20 april 2015 13:40 schreef Amarantha het volgende:
Gianni, op Google staat warmte ook als hoofdreden voor klapbanden.
Ik rook nooit bluntjes.quote:Op maandag 20 april 2015 13:41 schreef politiekman het volgende:
[..]
Hey ama, hoe groot is jouw blunt vandaag?
Zei mijn oma ook altijd, geloof het niet zo tho.quote:Op maandag 20 april 2015 13:33 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Nee. Maar door hitte krijg je ook klapbanden.
Hoeveel graden?quote:
Volgens mijn telefoon 15 maar wel heldere lucht en volop zon.. dus voelt als minstens 20 graden.quote:
linkje?quote:Op maandag 20 april 2015 13:40 schreef Amarantha het volgende:
Gianni, op Google staat warmte ook als hoofdreden voor klapbanden.
Dat is niet te warm voor een band neem ik aan?quote:Op maandag 20 april 2015 13:42 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Volgens mijn telefoon 15 maar wel heldere lucht en volop zon.. dus voelt als minstens 20 graden.
'Een klapband kan tal van oorzaken hebben, maar de meest voorkomende oorzaak is warmte (in tegenstelling tot een spijker/schroef zoals velen denken, alhoewel dit wel een indirecte oorzaak kan zijn). Een band die te warm wordt verliest z’n stevigheid (het rubber wordt ‘week’). Bij voortdurende belasting ontstaat de kans op een klapband'quote:
Fiets staat al 2 dagen non stop in de zonquote:Op maandag 20 april 2015 13:43 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Dat is niet te warm voor een band neem ik aan?
's avonds ook ja?quote:Op maandag 20 april 2015 13:44 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Fiets staat al 2 dagen non stop in de zon
Akkoordquote:Op maandag 20 april 2015 13:43 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Niet zo lekker, rook liever jointjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |