abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151917544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 01:30 schreef Kees22 het volgende:

Het vermoorden van een Palestijn is natuurlijk het vermoorden van de mensheid (Vad Yashem!).
Gevalletje " de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt" merk ik wel

Vad Yashem? Yad Vashem bedoel je zeker? Maar dat is niet van Yad Vashem maar afkomstig uit de mishna , het Sanhedrin , dat is een talmud traktaat dat vol zit met discussies over de wetten met betrekking tot de rechtsgang en de rechtbanken ( http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Misjna )

En je haalt het iets uit zijn context. Want het is een ellenlange discussie over Genesis en wel over de discussie tussen God en Kain. God zei tegen Kain namelijk (nadat Kain Abel heeft gedood) " de bloeds schreeuwt tot mij"

Het staat in de bijbel in het meervoud. En de rabbijnen vonden het raar. Wat betekent het? Wat bedoeld God in die bewuste tekst?
En ze bedachten een aantal redenen. En 1 van die reden was dat God zei:

" omdat jij (Kain) Abel hebt gedood heb je ook zijn nageslacht ( = bloeds ) gedood"

Vandaar dat Abels bloeds (nageslacht) tot God schreeuen

En daarom zegt de mishna dat er een eerste mens is gemaakt tot 1 persoon (Adam) om Kain te leren dat als 1 persoon iemand anders dood hij zijn gehele generatie teniet heeft gedaan, maar wie 1 leven redt zijn gehele generatie redt.

Aldus de rabbijnen uit de Oudheid.
pi_151918934
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:01 schreef Szikha het volgende:

[..]
" omdat jij (Kain) Abel hebt gedood heb je ook zijn nageslacht ( = bloeds ) gedood"
Aldus de rabbijnen uit de Oudheid.
Lijkt me een logisch gevolg, maar daar doet god net zo lekker zelf aan mee als hij weer een zieltje naar de hemel haalt. Als er ้้n verantwoordelijk is voor het lijden van de mensheid, is hij het wel.
Maar goed, ondanks dat hijzelf de dood heeft ingevoerd (nadat Eva zijn appeltje had gegeten), zitten we inmiddels toch met 7 miljard mensen op deze aardkloot.

Om die reden bieden uitspraken gebaseerd op religie of in een "heilig verklaard boek" geen enkele oplossing. Dat wordt een heel kinderachtig welles/nietes conflict.
Het beste is uit te gaan van de status quo, afspraken maken en elkaar daarna met rust laten. Dat zeggende; wordt het in de Gaza niet weer eens tijd voor verkiezingen? Of heeft dat geen zin meer omdat alle Fatah supporters daar al subtiel weggewerkt zijn?
Racist
pi_151919102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 01:30 schreef Kees22 het volgende:

En als het door Israel gebeurt, wordt het door een aantal mensen verdedigd.
Enkel indien het een terrorist betreft. Het doden van onschuldige mensen (=het paradepaardje van de IS-apen) staat hier volledig buiten. Dat is altijd een grove misdaad, zoals je zelf al aangeeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151919875
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef waht het volgende:

[..]

Enkel indien het een terrorist betreft. Het doden van onschuldige mensen (=het paradepaardje van de IS-apen) staat hier volledig buiten. Dat is altijd een grove misdaad, zoals je zelf al aangeeft.
Onzin, weet jij net zo goed als ik. Die nuance wordt niet gemaakt.
pi_151919948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:45 schreef Toga het volgende:
wordt het in de Gaza niet weer eens tijd voor verkiezingen? Of heeft dat geen zin meer omdat alle Fatah supporters daar al subtiel weggewerkt zijn?
Ik verwacht weinig meer van Gaza. Gazanen hebben nooit de kans gekregen zich te ontwikkelen. Het is jarenlang met harde hand bezet door Egypte. Daarna door Israel. En nu door Hamas.
Egypte blijft overigens gewoon doorbouwen aan de muur. Uiteraard voor de veiligheid van Egypte. Want ze hebben een pishekel aan Hamas die ook terreur in Egypte uitvoert.

Hamas is ook populair in de Westbank trouwens.

IS bedreigd de Palestijnen. Als IS doorgaat op deze tempo is er in de toekomst geen sprake meer van Palestijnen vermoed ik.

Eigenlijk dikke vette larrie koek he? Dat hele moslims onder elkaar, of "wij zijn broeders van elkaar"
Het zoeken naar zielverwanschap zit in natuurlijk in de mens, dat weet ik ook wel..

De vraag die ik stel: zou Israel de Palestijnen beschermen tegen IS? Ik denk van wel. Ze blijven human maar dan wordt het gezien als een soort politieke recuperatie hehe
pi_151920295
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:15 schreef Szikha het volgende:
Eigenlijk dikke vette larrie koek he? Dat hele moslims onder elkaar, of "wij zijn broeders van elkaar"
Het zoeken naar zielverwanschap zit in natuurlijk in de mens, dat weet ik ook wel..
Volgens anti-islam-brigades is dit helemaal geen lariekoek - en zullen moslims binnen nu en 20 jaar de wereld hebben veroverd.
pi_151920729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Door mij en velen met mij wel. Maar inderdaad, ik kan niet voor iedereen spreken spijtig genoeg.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151921148
quote:
11s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens anti-islam-brigades is dit helemaal geen lariekoek - en zullen moslims binnen nu en 20 jaar de wereld hebben veroverd.
:D
pi_151925164
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onnozele aanname :?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_151942718
Elk jaar weer apart: de overgang van Herdenkingsdag naar Onafhankelijkheidsdag.
pi_151943026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:47 schreef jamesdeen het volgende:
pi_151943123
quote:
Ja mooi, ik heb een traantje weggepinkt vandaag.
pi_151947004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:47 schreef jamesdeen het volgende:
Tsja, van de holocaust naar de barbecue, als je er over nadenkt...
Maar goed, dat hebben wij in Nederland ook, 4 mei dodenherdenking, vlag halfstok, 5 mei bevrijdingsdag, vlag in de top.
Racist
pi_151951078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 06:46 schreef Toga het volgende:

[..]

Tsja, van de holocaust naar de barbecue, als je er over nadenkt...
Maar goed, dat hebben wij in Nederland ook, 4 mei dodenherdenking, vlag halfstok, 5 mei bevrijdingsdag, vlag in de top.
Klopt, maar dat speelt veel minder in Nederland dan in Israel.
pi_151954307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:55 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Klopt, maar dat speelt veel minder in Nederland dan in Israel.
Dat is waar, hier halen we de kinderen 's-avonds even 2 minuten naar binnen, en gaan vervolgens weer gewoon verder. In Israel is het een week lang treurige verhalen in de kranten en op de TV. Je krijgt haast het idee dat Teva erachter zit om de productie van antidepressiva elk jaar weer een boost te geven.
Racist
pi_151954594
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:05 schreef Karrs het volgende:
Waar zijn eigenlijk al die massale protesten tegen dat buitenproportioneel geweld dat IS tegen de Palestijnen gebruikt :?

Tegen burgers ook, he!
Sinds wanneer worden er uitzonderingsposities voor slachtoffers gebruikt?
pi_151954851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:47 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat is waar, hier halen we de kinderen 's-avonds even 2 minuten naar binnen, en gaan vervolgens weer gewoon verder. In Israel is het een week lang treurige verhalen in de kranten en op de TV. Je krijgt haast het idee dat Teva erachter zit om de productie van antidepressiva elk jaar weer een boost te geven.
Nederland leeft al 70 jaar in vrijheid. Israel niet

Er sterven jaarlijks tientallen Israelische soldaten omdat ze hun land verdedigen.
Nederland niet

Elke week wordt er wel een Israeli soldaat aangevallen door terroisten, verder heeft Israel bijna elke dag te maken met een een terreur actie. Nederland niet.

Israel is de enige land in de wereld die bedreigd wordt met totale vernieting. Nederland niet

Wellicht dat Israel daarom (meer) treurt dan Nederland
  donderdag 23 april 2015 @ 14:33:58 #39
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_151957158
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 13:08 schreef Szikha het volgende:

[..]

Nederland leeft al 70 jaar in vrijheid. Israel niet

Er sterven jaarlijks tientallen Israelische soldaten omdat ze hun land verdedigen.
Nederland niet

Elke week wordt er wel een Israeli soldaat aangevallen door terroisten, verder heeft Israel bijna elke dag te maken met een een terreur actie. Nederland niet.

Israel is de enige land in de wereld die bedreigd wordt met totale vernieting. Nederland niet

Wellicht dat Israel daarom (meer) treurt dan Nederland
:')

Wat zijn ze ook zielig he ;(
Misschien wordt het dan eens tijd dat je stopt met de onderdrukking, bezetting en het stelen van land. Heel misschien hoor.
pi_151959043
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:33 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

:')

Wat zijn ze ook zielig he ;(
Misschien wordt het dan eens tijd dat je stopt met de onderdrukking, bezetting en het stelen van land. Heel misschien hoor.
We?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')