quote:Op donderdag 16 april 2015 08:46 schreef remlof het volgende:
Ik dacht even dat Isa plantenpedo was geworden
Dan zocht ik wel jonge groene blaadjesquote:Op donderdag 16 april 2015 08:46 schreef remlof het volgende:
Ik dacht even dat Isa plantenpedo was geworden
Is dat alleen vanwege wetgeving?quote:
Oooh, wat is wat! Misschien kan ik daar iets mee!quote:Op donderdag 16 april 2015 09:01 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit staat er nu 4 weken ofzo, vanaf planten tot wat je hier ziet.
Ik heb 5 verschillende (ja, allemaal andere plantjes) gekozen:quote:Op donderdag 16 april 2015 08:41 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Je kan het ook omkeren en hier een foto plaatsen. Tomaat is een beetje harig en peper/paprika lijkt precies hetzelfde te zijn in het begin.
Nee, dat zijn twee verschillende. Het was wel handig dat alles in van die zaaimatjes kwam, dan wist ik in ieder geval zeker dat ik de zaadjes hadquote:Op donderdag 16 april 2015 09:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
1e lijkt op basilicum en 2 en drie op bieslook. Maar het zal wel niet zo zijn dat je 2x bieslook hebt.
quote:Op donderdag 16 april 2015 09:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat zijn twee verschillende. Het was wel handig dat alles in van die zaaimatjes kwam, dan wist ik in ieder geval zeker dat ik de zaadjes had
• Radijsquote:Op donderdag 16 april 2015 09:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Noem eens op wat je had aan zaden dan?
RIP radijs. Alhoewel ik het misschien nog wel ga proberen. Zombie radijs: óók lekker.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Die met rode steeltjes is radijs. We komen er wel voor kerst.
En volgens mij maakt het dan wel uit wie welke pot krijgtquote:Op donderdag 16 april 2015 09:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Oh, eentje is bieslook en de ander prei, maar ja, welke?
Ja.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En volgens mij maakt het dan wel uit wie welke pot krijgt![]()
Maar ik heb heul geen aubergine!quote:Op donderdag 16 april 2015 09:21 schreef rene90 het volgende:
1e basilucum, 2/3 kan ook nog prei zijn, die ziet er ook zo uit, 4 lijkt op aubergine, 5 is radijs.
Je weet natuurlijk niet wat die kat precies heeft gedaan.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2015 09:21 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja.Bieslook kan gewoon bij elkaar en prei moet een aantal centimeters uit elkaar worden gezet.
Foto drie vier is spinazie, óf andijvie. Ik dacht dat het moeiteloos op te sommen was, maar ik weet het ook niet goed.
Nee, die lacht zich rot nu.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat die kat precies heeft gedaan.
Het lijkt ook op rucola/raketsla, maar dat staat niet in de lijst.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:27 schreef HPLC het volgende:
4 ziet er wel raar uit. Lijkt wel spinazie of veldsla met een paar sperziebonen eraan
Rucola is het niet, die heeft geen langwerpige blaadjes tijdens het groeien hier. Of ik moet kaartjes hier verwisseld hebbenquote:Op donderdag 16 april 2015 09:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het lijkt ook op rucola/raketsla, maar dat staat niet in de lijst.
Ik had er nog een paar meer, waaronder rucola. En soms lag het labeltje zo dicht bij het bakje, dat ik er maar vanuit ging dat het bij elkaar hoordequote:Op donderdag 16 april 2015 09:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Het lijkt ook op rucola/raketsla, maar dat staat niet in de lijst.
quote:Op donderdag 16 april 2015 09:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
Rucola is het niet, die heeft geen langwerpige blaadjes tijdens het groeien hier. Of ik moet kaartjes hier verwisseld hebben
Die hebben geen rode steel. Althans ik heb het nog nooit gezienquote:Op donderdag 16 april 2015 09:31 schreef Anne het volgende:
Die laatste lijkt een beetje op de cherrytomaatjes. Toch?
Edit: of hadden die een ander vorm blad?
Als ik het zou moeten zeggen, dan ging ik voor bamboe.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had er nog een paar meer, waaronder rucola. En soms lag het labeltje zo dicht bij het bakje, dat ik er maar vanuit ging dat het bij elkaar hoorde
[ link | afbeelding ]
Voor bamboe heb ik wel een héle grote bak nodigquote:Op donderdag 16 april 2015 09:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Als ik het zou moeten zeggen, dan ging ik voor bamboe.Echt géén idee wat dat is.
quote:Op donderdag 16 april 2015 09:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor bamboe heb ik wel een héle grote bak nodig
Waarom ziet mijn rucola er zo uitquote:Op donderdag 16 april 2015 09:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had er nog een paar meer, waaronder rucola. En soms lag het labeltje zo dicht bij het bakje, dat ik er maar vanuit ging dat het bij elkaar hoorde
[ link | afbeelding ]
Die van mij volgens mij welquote:Op donderdag 16 april 2015 09:34 schreef HPLC het volgende:
[..]
Die hebben geen rode steel. Althans ik heb het nog nooit gezien
Ik vind ze daar ook niet echt zo rood als in de foto van TSquote:Op donderdag 16 april 2015 10:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Die van mij volgens mij wel. Rood/paarsig.
Edit: https://gijsbertsengarden(...)maat-nieuw-potje.jpg
Maar ze hebben een ander vorm blaadje.
Ja, de helft nog, maar ik probeer nu de papiertjes wat intact te houden om te zien of de naam er op staatquote:Op donderdag 16 april 2015 10:05 schreef Queller het volgende:
Bij ons staan ze allemaal nog. Ik ben de tel een beetje kwijt: welke twijfel je nog over?
quote:Op donderdag 16 april 2015 10:10 schreef Isabeau het volgende:
Géén rucola:
[ link | afbeelding ]
Rucola:
[ link | afbeelding ]
Eén opgelost
(sommige zaadpapiertjes zijn nog niet vergaan en soms staat de naam van het plantje er op en hier stond rucola op)
quote:
Ik ga met de prei & bieslook aan de slag en hoop maar dat er een naam te vinden is. 3 heeft overigens net iets dunnere steeltjes dan 2.quote:
1) Veldslaquote:Op donderdag 16 april 2015 09:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb 5 verschillende (ja, allemaal andere plantjes) gekozen:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|