denken dat ze in t weekend werkenquote:Op vrijdag 17 april 2015 09:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als ze gaan breken, dan liever vandaag nog.![]()
Niet eerst een heel weekend gaan zitten slijmen en janken om er daarna alsnog "samen niet uit te komen".
Ja, want politici houden zich aan kantoortijdenquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:42 schreef Jimbo het volgende:
[..]
denken dat ze in t weekend werken
nee dat gaat zo tot 16:30 door, en dan is het 'maar nu eerst weekend houden, daarna praten we verder'
blijven ambtenaren hequote:Op vrijdag 17 april 2015 11:45 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ja, want politici houden zich aan kantoortijden
Ambtenaren met zeer flexibele arbeidstijdenquote:
ik ga ook maar eens ambtenaar worden, ben dat hard werken wel zat eigenlijkquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:51 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ambtenaren met zeer flexibele arbeidstijden![]()
Dat kennen we van het einde van Balkenende vier inderdaad. Toen ging het juist mis op vrijdagavond.quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:29 schreef Jimbo het volgende:
voor het weekend vallen ze toch niet.
Maandag
Dat mag niet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:45 schreef delano.888 het volgende:
Ik volgde dit nog niet echt, dus ik heb even een serieuze vraag: is er een reden waarom de illegalen niet gewoon geforceerd het land worden uit gezet?
Ehm, maar ze zijn toch asiel geweigerd? Dus mogen ze hier niet meer verblijven. Maar toch houden we ze vrijwillig binnen. Of zeg ik nou iets doms?quote:
Wat wil je doen dan? Mensen in een vliegtuig stoppen, maar ergens laten landen in zo'n armoedig landje en dan hartelijke groet? Vaak ontbreken ook reisdocumenten etc.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ehm, maar ze zijn toch asiel geweigerd? Dus mogen ze hier niet meer verblijven. Maar toch houden we ze vrijwillig binnen. Of zeg ik nou iets doms?
En van wie mag dat niet dan?
quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ehm, maar ze zijn toch asiel geweigerd? Dus mogen ze hier niet meer verblijven. Maar toch houden we ze vrijwillig binnen. Of zeg ik nou iets doms?
En van wie mag dat niet dan?
http://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten-cijfers/procedures-wetten-beleid/terugkeer/terugkeerquote:Problemen bij terugkeer
Groot obstakel voor terugkeer is het feit dat de identiteit en nationaliteit van asielzoekers vaak niet bekend zijn. In de meeste gevallen hebben ze geen identiteitsdocumenten bij zich, zoals een paspoort of een geboorteakte. Zonder deze documenten is het bijna onmogelijk voor Nederland om vreemdelingen te laten terugkeren naar hun land van herkomst. Daarom doet de overheid al bij binnenkomst intensief onderzoek naar de identiteit en nationaliteit van de asielzoeker.
[...]
Medewerking herkomstland
Behalve de vreemdeling moet ook zijn land van herkomst meewerken aan terugkeer. Bijvoorbeeld als de asielzoeker geen geldig reisdocument heeft. Het land van herkomst wordt dan gevraagd om een vervangend reisdocument te leveren waarmee de vreemdeling kan terugkeren
[...]
De overheid gaat ervan uit dat alle herkomstlanden bereid zijn de eigen onderdanen terug te nemen. Volgens deze redenering is het daarom altijd de schuld van de asielzoeker als hij niet kan terugkeren. VluchtelingenWerk is het hier niet mee eens. Het land van herkomst werkt immers vaak niet of slechts heel traag mee aan het verstrekken van de nodige documenten. Landen als China, Liberia en Mauritanië zijn hierom berucht.
Als je refereert naar politici denk ik dat dat je nog eens heel hard gaat tegenvallen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik ga ook maar eens ambtenaar worden, ben dat hard werken wel zat eigenlijk
dat doet werken altijd.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:07 schreef DeJori het volgende:
[..]
Als je refereert naar politici denk ik dat dat je nog eens heel hard gaat tegenvallen.
Dat is juist de ironie van de PvdA. Ze stellen al jaren de belangen van kansloze asielzoekers voorop ten koste van de vroegere arbeiders achterban.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:00 schreef polderturk het volgende:
Wel opvallend dat de PvdA een kabinetscrisis riskeert voor asielzoekers, maar zijn eigen achterban in de steek laat. De arbeidersklasse moet bijvoorbeeld jarenlang wachten op een sociale huurwoning en als ze net boven de grens verdienen worden ze geconfronteerd met enorme huurverhogingen.
Vandaar dat de arbeiders achterban wegloopt. Ze stemden massaal op de PvdA, vervolgens behartigen ze de belangen van andere groeperingen. De arbeiders krijgen stank voor dank. Door de komst van nog meer asielzoekers worden de rechten van de arbeiders ook nog eens nog verder uitgehold.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is juist de ironie van de PvdA. Ze stellen al jaren de belangen van kansloze asielzoekers voorop ten koste van de vroegere arbeiders achterban.
Valt me inderdaad ook op dat de PvdA meer heisa maakt voor vreemdelingenrechten dan voor het zoveel mogelijk behouden van sociale zekerheid bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is juist de ironie van de PvdA. Ze stellen al jaren de belangen van kansloze asielzoekers voorop ten koste van de vroegere arbeiders achterban.
40-45quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:41 schreef Re het volgende:
om hoeveel uitgeprocudeerden/illegalen gaat het eigenlijk die niet kunnen worden uitgezet
Daar is niet zo veel voor nodig hoor. Zo nu en dan een stuk van een kamerdebat meepakken en wat interviews met politici kijken en je bent al een heel eind in die richting.quote:
Nou, ik denk meer dat jij jezelf schromelijk overschat met die 98 %.quote:Op zaterdag 18 april 2015 23:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar is niet zo veel voor nodig hoor. Zo nu en dan een stuk van een kamerdebat meepakken en wat interviews met politici kijken en je bent al een heel eind in die richting.
Kennelijk overschat je nogal in hoeverre Nederlanders zich in politiek verdiepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |