Ja, duh. Als ze zelfstandig wegwandelen naar Duitsland zijn ze de facto ook uitgezet.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zo'n 8 jaar terug een praatje gehad voor de klas van een van de mensen die ze het vliegtuig in begeleid. Het overgrote deel heeft zeker wel invloed op de uitzetting.
Het zorgbeleid van dit kabinet is een directe voortzetting van de richting die is ingezet onder balkenende.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:50 schreef Elan het volgende:
[..]
CDA voert tenminste een menselijkere koers dan VVD.
Die gaan echt over lijken, goede gezondheidszorg opgebouwd onder (o.a.) Lubbers wordt compleet de tering in geholpen onder dit en vorig kabinet.
De waarheid verdient het om zo vaak mogelijk herhaald te worden, dus bovenstaande nog maar eens.quote:Op donderdag 16 april 2015 08:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. En daar komen nog een paar dingen bij. Ten eerste hebben we als kiezers dit kabinet zelf in het zadel geholpen. Te veel mensen hebben uit angst voor de VVD op de PvdA gestemd en omgekeerd. Het gevolg: beiden waren met afstand de grootste en konden met geen mogelijkheid om elkaar heen. Rechts, noch links, noch FC Kunduz had een meerderheid; VVD en PvdA waren op elkaar aangewezen en dat is rechtstreeks te danken aan de kiezer.
Beide partijen, die mijlenver van elkaar staan, verdienen juist lof. Ze hebben in een moeilijke tijd hun verantwoordelijkheid genomen, op het moment dat Nederland in een recessie zat. Alle metertjes die in het rood stonden, staan inmiddels in het groen. Dat ligt niet alleen, maar wel mede aan het kabinetsbeleid.
En dan komt er ook nog bij dat het huidige kabinet eindelijk eens knopen doorhakt op dossiers die al veel te lang zijn blijven liggen. Juist dankzij het feit dat er compromissen worden gesloten. Compromissen die op hun beurt weer het (logische) gevolg zijn van het stemgedrag van de Nederlandse kiezer. Dit kabinet ruimt de problemen op, waar vorige kabinetten dat hebben nagelaten.
Dus nee, ik doe niet mee aan het zielige gebash van Rutte-II. De kiezer moet vooral eens bij zichzelf te rade. Denk de volgende keer maar eens beter na over je stem, verdiep je beter in de politiek, of als je het allemaal beter denkt te weten: richt zelf een partij op.
Als er al een land van herkomst bekend is, de asielzoeker zich niet van enige hoogte werpt om te gewond voor het vliegtuig te zijn en hij niet in zijn broek gaat poepen zodat hij door de vliegtuigmaatschappij geweigerd wordt.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, duh. Als ze zelfstandig wegwandelen naar Duitsland zijn ze de facto ook uitgezet.
Maar als het land van herkomst ze weigert, kan die kerel die ze in het vliegtuig begeleid met hetzelfde vliegtuig ze weer terug naar Schiphol vliegen. Dit op zijn kosten en die van de belastingbetaler.
Het zorgbeleid is ook nog eens nodig, omdat de kosten nu al de pan uitrijzen en zonder grondige verandering niet meer op te brengen zijn met de beste wil van de wereld over een jaar of 30.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:59 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het zorgbeleid van dit kabinet is een directe voortzetting van de richting die is ingezet onder balkenende.
Welnee, die zogenaamde "onbetaalbaarheid" is zorgvuldig geframed door beleidsbepalers. Het gaat meer om "minder bereidwilligheid" om zorgkosten voor anderen voor ons rekening te nemen, kortom, de solidariteit staat onder druk.Op alle vlakken overigens, tussen jong en oud, arm en rijk, ziek en gezond, werkloos en werkenden etc.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het zorgbeleid is ook nog eens nodig, omdat de kosten nu al de pan uitrijzen en zonder grondige verandering niet meer op te brengen zijn met de beste wil van de wereld over een jaar of 30.
Tsja, onbetaalbaar is een relatief begrip zolang je niet letterlijk alles uitgeeft aan zorg. Dus je hebt gelijk; er is geen bereidheid om 95% van het inkomen aan zorg uit te geven. Gek hè?quote:Op donderdag 16 april 2015 11:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, die zogenaamde "onbetaalbaarheid" is zorgvuldig geframed door beleidsbepalers. Het gaat meer om "minder bereidwilligheid" om zorgkosten voor anderen voor ons rekening te nemen, kortom, de solidariteit staat onder druk.Op alle vlakken overigens, tussen jong en oud, arm en rijk, ziek en gezond, werkloos en werkenden etc.
Beleidsrichtingen framen als onvermijdelijk is een makkelijke manier om iedere moeilijke discussie in de kiem te smoren.
Dat gaat er ook nooit van komen, en dat zijn ook niet de voorspellingen. Hoewel je over die voorspellingen wel kunt discussiëren.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef DeJori het volgende:
[..]
Tsja, onbetaalbaar is een relatief begrip zolang je niet letterlijk alles uitgeeft aan zorg. Dus je hebt gelijk; er is geen bereidheid om 95% van het inkomen aan zorg uit te geven. Gek hè?
Ze kunnen beter iets doen aan de oorzaken die zorgen dat men minder solidair wil zijn.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, die zogenaamde "onbetaalbaarheid" is zorgvuldig geframed door beleidsbepalers. Het gaat meer om "minder bereidwilligheid" om zorgkosten voor anderen voor ons rekening te nemen, kortom, de solidariteit staat onder druk.Op alle vlakken overigens, tussen jong en oud, arm en rijk, ziek en gezond, werkloos en werkenden etc.
Beleidsrichtingen framen als onvermijdelijk is een makkelijke manier om iedere moeilijke discussie in de kiem te smoren.
Ah, u boert tomaten voor een politieke partij?quote:Op donderdag 16 april 2015 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat gaat er ook nooit van komen, en dat zijn ook niet de voorspellingen. Hoewel je over die voorspellingen wel kunt discussiëren.
Bovendien is vergrijzing niet de hoofdoorzaak van stijgende zorgkosten, en bovendien is die vergrijzing uiteraard niet blijvend.
De werkelijke discussie is dat mensen liever 100 euro minder belasting betalen dan dat ze bijdragen aan een volwaardig en toegankelijk zorgstelsel voor iedereen, even gechargeerd gesteld.
Dat is een keuze die je kunt maken, maar dat gescherm met die "onbetaalbaarheid" vind ik tenenkrommend.
Dit is pertinent onwaar.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:59 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het zorgbeleid van dit kabinet is een directe voortzetting van de richting die is ingezet onder balkenende.
Met meer beleid, bezuinigingen gebaseerd op de context en minder op misplaatste ideologische gronden.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat een ander kabinet niet of minder had bezuinigd ja?
Deze domheid is wat het grootste probleem is in dit land.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:32 schreef BarryOSeven het volgende:
Het maakt me niet uit wat het alternatief is, zou al blij zijn als eindelijk die kop van die leugenaar niet meer te zien is. Zie het als een cosmetische ingreep.
Hoe concreet wil je het dan precies?quote:Op donderdag 16 april 2015 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wees eens concreet. Want met dit soort holle kreten kan ik vrij weinig.
Laat ik een ding voorop stellen, ik ben het ook niet eens met alles wat het kabinet heeft gedaan. Zo vond en vind ik de Verhuurdersheffing een bijzonder debiel idee (om maar iets te noemen).
Maar er ging hoe dan ook bezuinigd worden.
Kom nou, het CDA hield het masterplan orgaandonatie tegen. Ook een stel visieloze windvanen. Kan me de afgelopen 15 jaar eigenlijk geen positief feitje rondom het CDA heugen, buiten de electorale afstraffingen hier en daar.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is pertinent onwaar.
Bezuinigen zoals de VVD momenteel doet, louter op papier zonder te kijken naar de impact op de samenleving zou onder CDA nooit gebeurd zijn.
En heel goed ook. Waarom zou je tegen je wil overal en nergens ingeschreven voor moeten worden.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:25 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Kom nou, het CDA hield het masterplan orgaandonatie tegen. Ook een stel visieloze windvanen.
Omdat het werkt, itt ons huidige systeem.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En heel goed ook. Waarom zou je tegen je wil overal en nergens ingeschreven voor moeten worden.
Was ook een enorm kutplan dus terecht afgeblazen.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:25 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Kom nou, het CDA hield het masterplan orgaandonatie tegen. Ook een stel visieloze windvanen. Kan me de afgelopen 15 jaar eigenlijk geen positief feitje rondom het CDA heugen, buiten de electorale afstraffingen hier en daar.
Ja tuurlijk er zal dan altijd een grote groep zijn die het er niet mee eens is maar, om verschillende redenen zich niet uitschrijven. Het hele idee is toch gewoon ridicuul. Iedereen voor dingen inschrijven wat veel mensen niet willen en dan moet je je zelf maar uitschrijven.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:27 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Omdat het werkt, itt ons huidige systeem.
Stel jezelf verkiesbaar zou ik zeggenquote:Op donderdag 16 april 2015 12:37 schreef romazoba het volgende:
Ach nee joh dit kabinet gaat gewoon de rit uitzitten en wij het klootjesvolk moeten braaf onze mond houden. 1 keer in de 4 jaar mogen we tien seconden wat vertellen en dan wordt alsnog besloten door de heren en dames in hun ivoren toren hoe de buit verdeeld gaat worden. Het merendeel zit in de kamer voor de meerdere eer en glorie van zichzelf met een aantal positieve uitzonderingen daar gelaten. Wij, het volk, dienen om onze meesters te faciliteren in hetgeen hen goed dunkt en niet anders. Dat vind ik in ieder geval blijken uit de gedragingen en het niet verbinden van consequenties uit bijv. een verkiezing. Een duidelijk voorbeeld is hoe we de Euro zijn in gerommeld toch? Die werd ons met een wisselkoers van 2,20371 door de stro heen geduwd en enige jaren later gaf Zalm zelf ook aan dat die koers niet goed was geweest en in ieder geval een 10 % te hoog. Of denk eens aan Wim Kok die op de barricades stond in de haven voor de vakbond en deze zelfde vakbond jaren later toen het niet meer uitkwam aan banden probeerde te leggen, of toen hij het over de "schandalige zelfverrijkingscultuur" had bij commissariaten en toen het zich bij hem aandiende zo snel als mogelijk probeerde een hoop geld binnen te harken...
Ik kijk wel uit blijf lekker vanaf de zijlijn roepen dat het klote is voordat ik me in die slangenkuil ga begeven.. En als iedereen die er zo over denkt als ik zich verkiesbaar stelt zou het nogal druk worden denk je niet ? Er moet een cultuuromslag komen in de politiek, we hebben mensen nodig die uit idealisme kiezen met een hoop bagage en die al veel hebben gezien en mee gemaakt. Nu is het vaak zo dat de politiek als carrière wordt gekozen...quote:Op donderdag 16 april 2015 12:45 schreef DeJori het volgende:
[..]
Stel jezelf verkiesbaar zou ik zeggen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |