Ik denk dat het vooral stress/overspannen is wat je ervaart.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:39 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is woede en waardoor wordt zoiets veroorzaakt?
Bij een bepaalde trigger kan ik helemaal doordraaien. Op werk kan ik mij nog inhouden, maar moet mij dan 2 uur lang toespreken rustig te worden en daarna ben ik zo van slag dat ik fysiek last krijg (trillerig/slap gevoel).
Heb geen idee wat dit is, of het normaal is etc.
Graag wat meningen.
Onzin van de bovenste plank.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:46 schreef Elan het volgende:
Woede is aangeleerd.
Niet normaal met emoties of tegenslagen om hebben leren gaan.
Je kunt het ook weer afleren.
Emotieregulatietherapie, Google maar.
Ik ben zelden woedend, gooi ook nooit met dingen.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:39 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is woede en waardoor wordt zoiets veroorzaakt?
Bij een bepaalde trigger kan ik helemaal doordraaien. Op werk kan ik mij nog inhouden, maar moet mij dan 2 uur lang toespreken rustig te worden en daarna ben ik zo van slag dat ik fysiek last krijg (trillerig/slap gevoel).
Heb geen idee wat dit is, of het normaal is etc.
Graag wat meningen.
Angst kan ook een probleem vormen, schaamte net zo.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onzin van de bovenste plank.
Want wat is nog normaal in onze maatschappij?
Blijdschap? Vreugde? Verdriet? Schaamte?
Angst?
Zijn allemaal hele nuttige 'emoties' of uitingen van emoties.
Ze zeggen wel eens dat tot tien tellen helpt. Of tot 50, 100, 1000 enz.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:55 schreef Stimorol- het volgende:
Ik voel me een hulk dan. Daarna zakt het af en wil ik huilen.
Het gaat niet om neuken of vaker klaarkomen. Dank voor die tips. Stress heb ik niet meer.
Hoe stuur ik zoiets dan? Ik ben sws temperamentvol en ik zie dit gedrag ook bij mijn zusje. Maar dit gedrag zie ik niet bij mijn ouders ofzo. Zij zijn rustig.
Waardeloos.quote:
Beter ga je eerst kijken naar de oorsprong van de woede.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens dat tot tien tellen helpt. Of tot 50, 100, 1000 enz.
Of ga anders een rondje hardlopen.
Nou, ik ga er vanuit dat de meeste mensen echt wel weten waarom ze kwaad worden.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Beter ga je eerst kijken naar de oorsprong van de woede.
Je bent niet zomaar boos.
TS dus niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, ik ga er vanuit dat de meeste mensen echt wel weten waarom ze kwaad worden.
Ja. Iemand die ik niet mag ergerde mij.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, ik ga er vanuit dat de meeste mensen echt wel weten waarom ze kwaad worden.
Hoe zou het zijn als je die bepaalde persoon als hij jou ergert, gewoon vertelt dat ie moet oprotten.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja. Iemand die ik niet mag ergerde mij.
Net ongesteld geweest..quote:Op woensdag 15 april 2015 19:19 schreef Weissman het volgende:
Is gewoon PMS, gaat met een paar dagen weer over.
Probleem ligt bij TS niet bij haar "triggers" .quote:Op woensdag 15 april 2015 19:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, ze geeft zelf aan dat het bij een bepaalde trigger is.
Dus ze zal de oorzaak wel kennen.
Dat kan ik niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe zou het zijn als je die bepaalde persoon als hij jou ergert, gewoon vertelt dat ie moet oprotten.
Ja pipo, wil graag tips daarvoor.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Probleem ligt bij TS niet bij haar "triggers" .
Er zijn constant en overal triggers aanwezig die je boos kunnen doen worden.
TS moet daarmee leren omgaan.
Kun je niet leren om normaal de dialoog aan te gaan en te zeggen wat je dwars zitquote:
Therapiequote:Op woensdag 15 april 2015 19:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja pipo, wil graag tips daarvoor.
Ik raak dan geblokkeerd.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo niet. Tuurlijk kun je dat wel. Je hebt toch een mond?
Ergens tussen Turks/Koerdisch/Iraans.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:29 schreef Lokasenna het volgende:
Wat is je nationaliteit/etnische achtergrond, TS?
Het klonk al een beetje als het soort temperament uit die hoek.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ergens tussen Turks/Koerdisch/Iraans.
Probleem ontstaat natuurlijk bij feit dat je moeite hebt je normaal verbaal en non verbaal te uiten bij anderen waardoor je frustratie onnodig en onzinnig hoog oploopt.quote:
Ben ouder dan 30quote:Op woensdag 15 april 2015 19:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het klonk al een beetje als het soort temperament uit die hoek.
Ik denk dat je ermee moet gaan leren leven. Wordt wel minder naarmate je ouder wordt.
Ja, je hebt dus waarschijnlijk nog meer dan een half leven om ermee te leren dealen.quote:
Is niet altijd waar.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dat je ermee moet gaan leren leven. Wordt wel minder naarmate je ouder wordt.
Maar zo erg was ik nooit. heb dit sinds 1 of 2 jaar in zo een mate. Dus opkroppen en dan uitbarsten.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, je hebt dus waarschijnlijk nog meer dan een half leven om ermee te leren dealen.
Hoewel er natuurlijk nog steeds driftige bejaarden zijn, dus garantie heb je inderdaad niet.
Je kunt iemand in elkaar gaan slaan en dan kijken of dat werkt.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar zo erg was ik nooit. heb dit sinds 1 of 2 jaar in zo een mate. Dus opkroppen en dan uitbarsten.
Prima. Dm me je nummer zodat ik dit kan doen.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:39 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je kunt iemand in elkaar gaan slaan en dan kijken of dat werkt.
Succes ermee.
Troll succesful.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:44 schreef Stimorol- het volgende:
Nou. Ik zoek t zelf wel uit verder. Thanks
Gewoon wat vragen die nu bij me opkomen.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:28 schreef Stimorol- het volgende:
Oke, opsomming:
Iemand ergert mij. Ik denk fuck it, maak je niet druk. Die persoon blijft mij ergeren, denk 18282882 x Stimo, chill. Fuck it. Laat gaan. Na 29292929 x barst de bom.
Of: iemand vraagt mij naar mn gevoel. Ik kan dat niet uiten. Zodra het over gevoel gaat blokkeer ik.
Of: de buurman wil mij naaien met mn schutting. Ik heb morgen een gesprek daarover en zie er al tegenop. Ik wil nml aardig zijn, rustig zijn, maar dan naaien mensen je. en dan moet ik weer de bitch uithangen.
zoiets. Dit posten geeft al te veel emoties vrij
Ja, en dan komt er opeens vuur uit je handen schieten en BOEM DIT DAT AAAAH BRAND.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:48 schreef vervoerder23 het volgende:
Woede is niet slecht TS, je moet het leren gebruiken, je moet het leren sturen. Dan kun je er gebruik van maken.
quote:Op donderdag 16 april 2015 11:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik ben gek op vrouwen die woedend zijn. Ze mogen zich helemaal uitleven op mij.
Gaten in je muur slaan schijnt te werken. Wel vooraf checken of je echt met een gipswand te maken hebt.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja pipo, wil graag tips daarvoor.
Mijn neef en ik zijn gelukkig. Ja ok, hij heeft soms losse handen, maar als jij een dikkerdje schreeuwend tegenover je hebt staan tja dan flip je weleens. Ik sla hem ook weleens terug. Het is in balans.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:49 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Toch gaan voor die neef die ook opgegroeid is met het idee dat slaan nodig is om het vrouwtje in het gareel te houden.
[..]
Dat verklaart ook de dikheid bij TS, idd. Schildklier aandoening.
Zuurquote:Op woensdag 15 april 2015 21:55 schreef SonicVolcano het volgende:
Verbaast me niks. Je reageert vaak alsof je kut dagen heeft zitten weken tussen de Koeleman-augurken: ontzettend verzuurd.
Ja ok dank je.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:32 schreef Trankilo het volgende:
Ervaren hoe het is om niet altijd je zin te krijgen, stukje opvoeding dus.
Nope. Vroeger deed ik aan hardlopen en yoga.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:00 schreef Scary_Mary het volgende:
Je geeft aan dat je dingen opkropt en het dan explodeert.
Zijn er wel dingen waar je je ei in kwijt kan?
Rondje hardlopen (indien beginner, eerst goed opbouwen) of kickboksen ofzo? Die fysieke dingen halen je even uit je hoofd en door je regelmatig hiermee te uiten, kun je misschien wat meer grip krijgen.
Nu kunnen dat soort dingen niet altijd natuurlijk. Je zou mindfulness kunnen proberen. Niet een keertje, maar echt 2 maanden iedere dag ofzo en verschillende oefeningen. Kan helpen gedachten te reguleren en focus te verleggen, wat bewustwording enzo. Denk dat als je zo vol woede bent, je dit het beste naast sporten kan doen voor het beste effect.
Succes!
Wut?quote:Op donderdag 16 april 2015 14:01 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben nu trouwens 2 jaar samen met mn neef. Hmm. Het is toen begonnen.
Ik vind dit een leuke reply.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mijn neef en ik zijn gelukkig. Ja ok, hij heeft soms losse handen, maar als jij een dikkerdje schreeuwend tegenover je hebt staan tja dan flip je weleens. Ik sla hem ook weleens terug. Het is in balans.
Haha, ik denk serieus dat het daar mee begint. Het helemaal trillerig enzo worden (wat jij hebt) is, vind ik, een overdreven reactie. Als jij jezelf 2 uur lang moet toespreken om weer rustig te worden, dan denk ik dat jij een probleem hebt.quote:
Oeps het is een trollquote:Op donderdag 16 april 2015 14:01 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben nu trouwens 2 jaar samen met mn neef. Hmm. Het is toen begonnen.
Ik zal er opletten dan. Kijken wat dat brengt.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Haha, ik denk serieus dat het daar mee begint. Het helemaal trillerig enzo worden (wat jij hebt) is, vind ik, een overdreven reactie. Als jij jezelf 2 uur lang moet toespreken om weer rustig te worden, dan denk ik dat jij een probleem hebt.
Het beste ermee om leren gaan is om vaker in de situatie te komen. Dan leer je vanzelf hoe je dit van je af kan laten glijden.
[..]
Oeps het is een troll
Jij bent zeker niet de slimste thuis, je kunt woede gebruiken met hardlopen, voor die extra sprint. In de fitness, voor net dat beetje extra gewicht. Met het opruimen van je huis bijvoorbeeld, om tempo te maken.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:22 schreef AssiMar. het volgende:
[..]
Ja, en dan komt er opeens vuur uit je handen schieten en BOEM DIT DAT AAAAH BRAND.
HALLON MET DE BRANDWEER!
ot: Ik heb het ook. Geen kort lontje en je kan veel flikken, maar sommige dingen triggeren iets. Mediteren heeft bij mij geholpen
Is aan te werken. Weet alleen niet meer precies hoe, maar dat zal iemand anders hier vast wel weten.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:39 schreef Stimorol- het volgende:
Bij een bepaalde trigger kan ik helemaal doordraaien.
Huis is opgeruimd en hardlopen doe ik niet aan. Fitness centers zijn niet altijd binnen bereik/open/ of geen tijd voor. Zeker niet als je weinig tijd hebt. En door de woede denk je niet altijd meer goed na over andere dingen die een uitlaatklep kunnen zijn.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:50 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
Jij bent zeker niet de slimste thuis, je kunt woede gebruiken met hardlopen, voor die extra sprint. In de fitness, voor net dat beetje extra gewicht. Met het opruimen van je huis bijvoorbeeld, om tempo te maken.
Dan koop je toch een bokszakquote:Op donderdag 16 april 2015 18:10 schreef AssiMar. het volgende:
[..]
Huis is opgeruimd en hardlopen doe ik niet aan. Fitness centers zijn niet altijd binnen bereik/open/ of geen tijd voor. Zeker niet als je weinig tijd hebt. En door de woede denk je niet altijd meer goed na over andere dingen die een uitlaatklep kunnen zijn.
Daarbij gaat het opruimen van je huis of hardlopen echt niet voorkomen dat je door de volgende trigger weer woedend wordt. Dat is alleen maar weglopen van je probleem. Je moet de situatie analyseren en als de gemoederen rustiger zijn erover praten.
En nee ik ben zeker niet de slimste thuis omdat ik met een ander persoon woon die veel meer levenservaring heeft en zijn opleiding al afgerond heeft.
Iemand anders noemde de schildklier en die kan ook beïnvloedt worden door roken. Misschien toch eens gaan lezen en eventueel overleggen met je dokter?quote:Op donderdag 16 april 2015 14:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nope. Vroeger deed ik aan hardlopen en yoga.
Ben 2 jaar geleden gestopt met roken, vanaf toen is het wel erger geworden.
Al gedaan. In ordequote:Op vrijdag 17 april 2015 11:05 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Iemand anders noemde de schildklier en die kan ook beïnvloedt worden door roken. Misschien toch eens gaan lezen en eventueel overleggen met je dokter?
Ik denk elk uur aan zelfmoord.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:10 schreef jodelahity het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar of je hebt kutcollega's of je overreageerd (en ja kan best samenhangen ermee dat je het zo ervaart doordat je emoties te intens zijn). Je leven is wel leuk verder? Want als iemand zo pissig is dat ie 2 uur lang zo extreem denkt lijkt me niet dat de rest van je leven heel mooi is (om te compenseren).
Nou dan zou ik dan ten eerste niet uitvoeren totdat ik echt alle hulp gehad zou hebben die ik kan krijgen. En hulp is niet een erg iets, wat je vast ook wel is verteld al eerder. Maar als je er zovaak aan denkt zou ik zelf wel even goed spreken met mensen en heel veel informatie krijgen.quote:
quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:21 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Nou dan zou ik dan ten eerste niet uitvoeren totdat ik echt alle hulp gehad zou hebben die ik kan krijgen. En hulp is niet een erg iets, wat je vast ook wel is verteld al eerder. Maar als je er zovaak aan denkt zou ik zelf wel even goed spreken met mensen en heel veel informatie krijgen.
Bedoel stom gezegd: als ik zelf depressief zou zijn en aan zelfmoord zou denken kan ik of toegeven aan dat idee dat ik heb of beseffen dat ik misschien nog jaren en jaren wel gemiddeld wat betreft blijheid ben of zelfs blij als ik wel echt zorg dat ik met mensen praat, medicatie krijg of wat dan ook wat nodig is. Ik hoop dat jij hetzelfde denkt als mij wat dat betreft en eerst zoveel mogelijk probeert (ik heb dit trouwens niet zo maar bedoel het lijkt me niet zo moeilijk om in te zien dat een leven lang waarin je je beter voelt wel op kan wegen tegen de situatie die je nu hebt..). Of zie ik dit helemaal verkeerd?
quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:28 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Zeer ongepaste reactie gezien het onderwerp. Ga je schamen zeg
Joh.quote:
Ontlopen, negeren en ontkennen.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Is aan te werken. Weet alleen niet meer precies hoe, maar dat zal iemand anders hier vast wel weten.
Serkan zonder H.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:23 schreef fathank het volgende:
Ik gok op een onverwerkt jeugdtrauma. Toevallig vaak bij Oom Serkhan op schoot moeten zitten?
neuk een ezel dan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:26 schreef fathank het volgende:
Ik ben niet zo thuis in die cultuur maar ik doe mn best om me aan te passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |