abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:11:46 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_152181587
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:10 schreef Vlindur het volgende:
Nice. Volgende week maar eens even shoppen :)
En je kan de bandjes ook verstellen, dat vond ik wel een pré boven de hema hemdjes. En ze zijn lang genoeg om over je mamaflapje te vallen en daardoor dus ook ideaal slaapkledij!
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:18:05 #277
48000 Vlinder
Vlinder
pi_152181777
En ze kosten ook nog geen drol. Das helemaal geweldig :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152181821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
Gevalletje, zoiets wordt vaak niet onderkend. Mijn vk was er heel snel mee en heeft op dag 2 geknipt, maar zijn lipriempje had eigenlijk ook gemoeten. Volgens het CB had dat totaal geen nut, maar toen kuiken eens mijn laptop omver trok, die bovenop zijn kop belandde en hij daarbij zijn lipriempje scheurde ( :') ), merkte ik meteen verschil :P.
Disclaimer: Probeer niet alles uit wat andere moeders heeft geholpen :P

(wat doe ik hier? Doei!)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 mei 2015 @ 17:34:54 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152238171
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

hoe gaat het nu ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152242053
Wij hebben een doorstart gemaakt, dus ik wil even met terugwerkende kracht jompelen voor het behalen van de who-norm: *O*
pi_152242405
*O* voor WHO norm!
  zondag 3 mei 2015 @ 20:11:07 #282
48000 Vlinder
Vlinder
pi_152242728
Hai, H heeft een regeldag (10 dagen oud) en drinkt zowat elk half uur tot een uur. Nu spuugde hij zonet zowat slagroom uit en hij stinkt wat uit z'n mond. Is niet erg toch?

En hoe moet ik nu voeden, steeds de borst afwisselen of mag hij ook 3x links en dan 3x rechts? Ben een beetje kwijt hoe het nou zat :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152243096
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:52 schreef L-E het volgende:
Wij hebben een doorstart gemaakt, dus ik wil even met terugwerkende kracht jompelen voor het behalen van de who-norm: *O*
Wat fijn! *O*

Vlindur, kan geen kwaad hoor! Bij overduidelijke regeldag wissel ik juist vaak af, na elke keer loslaten. Productie opkrikken is het doel, dan is wisselvoeden erg goed :). Als ik krampjes vermoed, bied ik wel gedurende een uur of anderhalf steeds dezelfde borst aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 3 mei 2015 @ 20:22:02 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152243103
*G* voor de WHO norm *G*
  zondag 3 mei 2015 @ 20:51:21 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152244259
WHO voor L-E *O*.
Wat vindt sticker er van?
KuikenGuppy
pi_152246939
*O* voor L-E
  zondag 3 mei 2015 @ 21:49:03 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152247187
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:52 schreef L-E het volgende:
*O* :*
pi_152247934
Wat fijn Le! *O*
pi_152247948
*O* WHO-norm voor L-E!

Eindelijk update weer, voel me vandaag weer goed en merk dat dat ook invloed geeft op Q.. Vrijdag kwam de lk langs en met haar hulp dronk ie, na wat boosheid en huilen, wel weer uit de borst :). Dit weekend moest ik proberen hem een paar keer per dag aan te leggen om te oefenen, moest het nu meer zien als iets fijns voor erbij dan dat hij echt volledig aan de borst zal gaan. Gister behoorlijke dip, aanleggen lukte weer niet en ging slechter dan ooit, Q raakte gefrustreerd en ik daardoor ook, want hij kon het toch, waarom bij mij dan niet? Bij de zoveelste poging begon hij al te huilen na het zien van m'n tepel.. Was er wel klaar mee en vind het later ook erg sneu voor Q dat ik hem zo gepusht had..
Vandaag voelde ik me mentaal weer stukken beter en toen hij even terug honger had en z'n flesje in de warmer zat dacht ik "ach, ik probeer het even". Hij begin snel te huilen, even tegen m'n schouder tot ie stopte, weer bij de borst. Paar keer bijna beet en ineens had ie em weer, dronk een tijdje, werd slaperig en liet los en viel tegen m'n borst in slaap! O+ Denk dat mijn humeur dus ook erg meespeelt, was nu ontspannen en hij begon ook heel vrolijk met z'n aanhappogingen. Of het doorzet weet ik niet, was in ieder geval even heel trots op mijn kleine mannetje!
pi_152248748
Hij kan het dus gewoon nog! Desondanks willen ook wij langs Beverwijk gaan want ik zag het tóch goed: z'n tongriempje is te kort! De lk weet niet of knippen echt gaat helpen bij het aanhappen en drinken aan de borst, maar als we niks doen kan het mogelijk problemen geven bij vast voedsel gaan eten of bij het leren praten. Dat willen we voorkomen, vriend heeft als kind al tijden bij een logopedist gelopen, wat niet hielp en nu is het knippen nog bijna pijnloos. Z'n lipriempje is ook te strak, maar dat zou wat pijnlijker zijn om te knippen dus dat laten nu zo.
Bedankt DJMO en Morretje, zonder jullie reacties wist ik niets van korte lipriempjes en dat het niet altijd goed gezien wordt en had ik deze lk niet gevonden, dank jullie wel O+

Verder zag ze ook z'n voorkeurshouding. Had ik ook allang door, cb gaf bij 4 weken wat adviezen, maar hij blijft hardnekkig naar 1 kant kijken. Kleine week terug nog gebeld door vrouw van cb en opnieuw gezegd dat z'n voorkeurshouding niet minder wordt en ik zn hoofd zag vervormen. Was niet erg, babyhoofdjes zijn soepel, zouden bij 8 weken wel weer kijken of er mogelijk wat fysio nodig was.. Lk kijkt naar hem en zegt dat ze z'n voorkeurshouding erg opvallend en flink vind en z'n hoofd erg duidelijk asymmetrisch al is. Haar advies: snel een fysio vinden en niet het cb afwachten, hier moet duidelijk wat aan gedaan worden! Daar was ik dus al bang voor ja.. Morgen gelijk contact opnemen met fysio, ben blij dat er dan wat aan gedaan kan worden! Al met al dus erg blij dat de lk langs is geweest!
  zondag 3 mei 2015 @ 23:03:58 #291
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152250279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:48 schreef Vlindur het volgende:
Hai :)

Ons natuurtalentje is alweer een week oud en doet het super O+

Over de bv zelf geen vragen, maar wel over de kleding. Ik wil graag wat hemden aanschaffen, maar die van de H&M zitten met mijn cupmaat vreselijk (80E) en ik vroeg me af waar ik voor acceptabele prijzen hemden kan aanschaffen waar ik ook nog mee buiten kan komen :)
Hier ook!
Tijdens het voeden lijkt het net alsof het elastiek knelt / snijdt.
Ik heb nu gewone h&m hemdjes aan. Werkt net zo goed. Kosten 5 euro
  zondag 3 mei 2015 @ 23:08:39 #292
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152250421
Gevalletje,
Wat een goed nieuws allemaal. Fijn dat het geknipt kan worden!
Heerlijk he als ze tegen je borst in slaap vallen. Zo ontzettend intiem!

En over die voorkeurshouding. Hier kijkt ze ook het liefst naar links.
Ik wissel haar hoofd met elk slaapje om maar om nou te zeggen dat ik nu verschil
Zie? Nee.
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!
pi_152252725
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 23:08 schreef faptist het volgende:
Gevalletje,
Wat een goed nieuws allemaal. Fijn dat het geknipt kan worden!
Heerlijk he als ze tegen je borst in slaap vallen. Zo ontzettend intiem!

En over die voorkeurshouding. Hier kijkt ze ook het liefst naar links.
Ik wissel haar hoofd met elk slaapje om maar om nou te zeggen dat ik nu verschil
Zie? Nee.
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!
Ja O+

Q kijkt altijd naar rechts, inmiddels ook wel eens recht omhoog. Omwisselen bij het neerleggen werkte niet, dan draait hij z'n hoofd meteen weer terug. Als ik em al naar links gedraaid krijg, vaak werkt hij dan zo tegen dat je em amper kan draaien!
  maandag 4 mei 2015 @ 03:40:56 #294
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152253657
Leg je Q ook weleens op zijn buik? Daar trainen ze hun nekspieren echt goed mee.
Hier helpt zo'n opgerolde hydrofiele luier in de rug ook goed bij het slapen. Ze kan dan maar 1 kant op liggen.
Met boeren leg ik haar aan de linkerkant zodat ze wel rechts moet kijken met haar hoofdje. Dat soort dingen.

Drinkt jullie baby zichzelf ook weleens in slaap? En laat je dan je baby nog boeren of toch zo het bedje in?

(Eindelijk zzzz... )
  maandag 4 mei 2015 @ 07:44:00 #295
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152254158
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:59 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Ja O+

Q kijkt altijd naar rechts, inmiddels ook wel eens recht omhoog. Omwisselen bij het neerleggen werkte niet, dan draait hij z'n hoofd meteen weer terug. Als ik em al naar links gedraaid krijg, vaak werkt hij dan zo tegen dat je em amper kan draaien!
Mijn dochter had ook een voorkeurshouding, niet veel maar hij zat er wel...Bij de eerste behandeling hadden we al resultaat. En vraag de doorverwijzing van je huisarts dan wordt het namelijk (althans hier) volledig vergoed :)

Succes met Q.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2015 @ 07:57:12 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152254231
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 07:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Mijn dochter had ook een voorkeurshouding, niet veel maar hij zat er wel...Bij de eerste behandeling hadden we al resultaat. En vraag de doorverwijzing van je huisarts dan wordt het namelijk (althans hier) volledig vergoed :)

Succes met Q.. :)
als het goed is, is de fysio tegenwoordig vrij toegankelijk en worden voor kinderen de eerste 9 behandelingen standaard vergoed. Als het probleem erna nog niet verholpen is, kunnen er nog 9 vergoed worden, en mocht het dan nog niet over zijn, moet een kinderarts een verwijzing schrijven omdat het chronish is, en wordt de rest ook vergoed (heb in het zelfde schuitje gezeten met Jan afgelopen jaar).

quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:59 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Ja O+

Google eens op stabilisatiekussen of zij-ligkussen. Heel simpel ding is het, twee driehoekige stukken schuimrubber, waar je de baby (overdag) tussen legt, en waardoor hij niet terug op zijn rug kan draaien, maar waardoor hij ook niet op zijn buik kan rollen.

Verder is een bezoekje aan een manueel therapeut ook een aanrader, zij kijkt vooral verder dan het oplossen van de voorkeurshouding. Wat je beschrijft klinkt namelijk als het kiss-syndroom (Jan had dat ook als baby, maar dat werd door z'n fysio toen niet herkend). Veel kinderartsen kennen de benaming, maar doen er niets mee. Een manueel therapeut kan je daar prima bij helpen! Als je meer wil weten, pm/dm me maar :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 4 mei 2015 @ 08:02:36 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152254256
/toevalligmeegelezen:
Gevalletje, jij woont bij mij in de buurt geloof ik hè? Regio Beverwijk /Haarlem. Ik heb zo'n zijligkussen waar DJMO over praat hier nog liggen. Je mag m voor ¤5 hebben als je wilt :)
pi_152268148
Nog even *O* voor de WHO-norm van L-E!
  maandag 4 mei 2015 @ 23:19:14 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152282856
Mijn peuter heeft vandaag de hele dag niet gedronken :o Toen haar vader haar vanochtend uit bed haalde wilde ze gelijk naar beneden, in plaats van eerst bij mij in bed om te drinken. En 's middags toen ze wakker werd was er visite *O*

Mijn grote meisje, ze gaat het dus echt doen; zelf aangeven wanneer ze er klaar mee is O+
pi_152290162
:o dat is echt een gek gevoel, als ze ineens breken met zo'n ingesleten gewoonte. Hoe zou jij het vinden als het binnenkort klaar is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')