abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 10:53:41 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_151704032


Welkom in het centrale FC Utrecht-topic!

//

Het eerste elftal:




Fransie van Seumeren:




Ons grootste talent en Amerikaans international:




1 van de grootste en mooiste supportershomes van Europa:




Memorabele FCU-wedstrijden:










• KansloosForEver - Vak K
• Tha_Duck - Vak P
• PBateman1978 - Vak U
• _Vulcanus_ - Vak T
• Dribbel79 - Vak X
• Eilanden - Vak X
• Druppel - Vak L
• Joesse - Vak J
• paultjuhhh - Vak K (naast de vervelende trommelaar)
• zatoichi - Vak Q
• DiMacho - Vak P
• ImHungryLetsGetATaco - Vak Y
• Rave_NL - Vak P
• Kos_met_de_snor - Vak K (achter de vervelende trommelaar)
• Reanimation - Vak K
• Jojohopjes - Vak L
• RoodWitBlauw - Vak L
• wortel1981 - Vak M
• WD.40 - Vak Y
• StringsOfLife - Vak M
• Oidipous - Vak O
• Absurditeit - Vak M
• Zandman030 - Vak H
• Thrills - Vak H (zo ongeveer naast Zandman)
• Wickedmen - Vak R (in du midden)
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_151704168
TD : Han Berger
Manager : Ten Hag
Veldtrainer : De Jong

Dit is mijn verwachting...
Maar al die geruchten kunnen er ook flink naast zitten natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151704425
Zou liever zien dat JP voorlopig maar ergens anders gaat werken in De Eredivisie en dat er wat betreft de TS een wat frissere wind gaat waaien.

Ten Hag als hoofdcoach met een redelijk ervaren en bescheiden assistent ernaast zie ik voorlopig het meest zitten. Met eventueel Berger als TD.

[ Bericht 1% gewijzigd door Downwards op 15-04-2015 11:16:14 ]
pi_151706436
quote:
Directeur Wilco van Schaik verwacht dat FC Utrecht dit jaar een operationeel verlies lijdt van drie miljoen euro. Dat staat in het jaarverslag over 2014, dat hij vorige week deponeerde. Om in de buurt te komen van de doelstelling - zwarte cijfers in 2016 - wil de club verder gaan snijden in de salarissen. Dat betekent lagere lonen voor de nieuwe spelers.

'Een aantal contracten loopt af, daardoor wordt in de tweede helft van dit jaar een forse reductie van de kosten gerealiseerd', aldus Van Schaik in gesprek met Voetbal International. De directeur bezuinigt wel, maar slaagt er niet in de geldstromen te vergroten. De omzet is nog altijd dezelfde als bij zijn komst; zo’n dertien miljoen euro. Sinds zijn entree, in 2011, verloor de club een miljoen of zestien.

Dat bedrag valt nog mee, afgezet tegen de bijna 35 miljoen die is verdwenen sinds het aantreden van clubeigenaar Frans van Seumeren in 2008. Voor hem is FC Utrecht een bodemloze put. Al bijna zeven jaar noteert hij louter rode cijfers en ook sportief levert het weinig op. Na de tiende plaats van vorig jaar staan de verliesgevende Domstedelingen vier speelronden voor het einde van de huidige competitie slechts dertiende.
Ik geloof er niks van dat er in 2016 zwarte cijfers zijn. Al 7 jaar rode cijfers, dan heb je echt een falend management.
pi_151706570
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:23 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat er in 2016 zwarte cijfers zijn. Al 7 jaar rode cijfers, dan heb je echt een falend management.
We komen van 10,5 miljoen tekort per jaar....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151717285
quote:
Ten Hag weg bij Bayern

Niets staat Erik ten Hag nog in de weg om aan de slag te gaan bij FC Utrecht. De 45-jarige trainer heeft het aanbod om zijn contract bij Bayern München te verlengen afgeslagen en keert in de zomer terug naar Nederland, liet bestuursvoorzitter Karl-Heinz Rummenigge van Bayern woensdag weten. Ten Hag, die sinds 2013 in München het tweede elftal onder zijn hoede heeft, geldt als de voornaamste kandidaat om Rob Alflen op te volgen in Utrecht.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:00:35 #7
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151743181
Die flikker van een van Schaik probeert de geldstroom te vergroten door de prijzen van de muntjes met 25% !!!! Te verhogen

Succes ermee. Ik drink mn biertje wel voor de wedstrijd en achteraf.
Bouw eerst maar eens die hoeken dicht wat ze al jaren roepen.


Ps: wat kosten de pilsjes tegenwoordig in supportershome?

[ Bericht 12% gewijzigd door RoodWitBlauw op 16-04-2015 15:10:51 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151744184
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:00 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Die flikker van een van Schaik probeert de geldstroom te vergroten door de prijzen van de muntjes met 25% !!!! Te verhogen

Succes ermee. Ik drink mn biertje wel voor de wedstrijd en achteraf.
Bouw eerst maar eens die hoeken dicht wat ze al jaren roepen.
Dit is al zo sinds de winterstop?

Daarbij waren wij op 1 of 2 clubs na de allergoedkoopste wat eten en drinken betreft...
In mijn ogen een hele logische beslissing geweest om de prijzen te verhogen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:57:45 #9
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151744871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:32 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dit is al zo sinds de winterstop?

Daarbij waren wij op 1 of 2 clubs na de allergoedkoopste wat eten en drinken betreft...
In mijn ogen een hele logische beslissing geweest om de prijzen te verhogen.
Dat weet ik ook. Maar de catering was al zo dramatisch. En dan toch prijsverhoging terwijl je daar een kwartier wacht omdat niemand achter de balie bier wilt/durft/kan/mag tappen.


Prijsverhoging is prima. Maar dan moet je er wel wat tegenoverzetten.

Dit is echt schandalig zo
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151744961
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:57 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Dat weet ik ook. Maar de catering was al zo dramatisch. En dan toch prijsverhoging terwijl je daar een kwartier wacht omdat niemand achter de balie bier wilt/durft/kan/mag tappen.

Prijsverhoging is prima. Maar dan moet je er wel wat tegenoverzetten.

Dit is echt schandalig zo
Als je voor de wedstrijd of in de rust gaat halen, tsja, dat doe ik dan ook nooit. :P

Vind het allemaal wel meevallen met die ''schandaligheid''. Maar ieder zijn mening natuurlijk!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:13:05 #11
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151745278
Nieuw prijzen seizienskaarten 2015/2016

Prijzen 2015-2016

Prijzen gewone seizoenkaart
Noordtribune
Vak A & G: ¤ 300,00
Vak B & F: ¤ 325,00
Vak C/D/E: ¤ 350,00

Zuidtribune
Vak N: ¤ 200,00
Vak O/T/U: ¤ 220,00
Vak P & S: ¤ 260,00
Vak Q & R: ¤ 300,00

Bunnik- & Cityside
Vak H t/m M ¤ 200,00
Vak X t/m Z ¤ 200,00

Personen geboren na 1 juli 1997 krijgen 40% jeugdkorting.
Personen geboren tussen 1 juli 1994 en 1 juli 1997 krijgen 25% korting.
Personen geboren voor 1 juli 1950 krijgen 25% 65+ korting.

Prijzen gouden seizoenkaart
Noordtribune
Vak A & G: ¤ 370,00
Vak B & F: ¤ 395,00
Vak C/D/E: ¤ 420,00

Zuidtribune
Vak N: ¤ 270,00
Vak O/T/U: ¤ 290,00
Vak P & S: ¤ 330,00
Vak Q & R: ¤ 370,00

Bunnik- & Cityside
Vak H t/m M ¤ 270,00
Vak X t/m Z ¤ 270,00

Personen geboren na 1 juli 1997 krijgen 40% jeugdkorting.
Personen geboren tussen 1 juli 1994 en 1 juli 1997 krijgen 25% korting.
Personen geboren voor 1 juli 1950 krijgen 25% 65+ korting.

Junior Tijger Seizoenkaart (alleen mogelijk Cityside)
Vak X t/m Z ¤ 45,00 (alleen mogelijk in combinatie met een volwassen begeleider, 1 kind per begeleider).
Geldt voor jeugd geboren na 1 juli 2002. Seizoenkaart is inclusief het lidmaatschap van de Junior Tijgers.

Tijger Seizoenkaart (alleen mogelijk Cityside)
Vak X t/m Z ¤ 80,00.
Geldt voor jeugd geboren tussen 1 juli 1999 en 1 juli 2002. Seizoenkaart is inclusief het lidmaatschap van de Tijgers.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151745411
5 euro verhoging voor mij, ik vind het prima.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151746909
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:57 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Dat weet ik ook. Maar de catering was al zo dramatisch. En dan toch prijsverhoging terwijl je daar een kwartier wacht omdat niemand achter de balie bier wilt/durft/kan/mag tappen.

Prijsverhoging is prima. Maar dan moet je er wel wat tegenoverzetten.

Dit is echt schandalig zo
Ik vind de catering echt vooruit gegaan; broodjes zijn stukken beter; laatst vond ik mijn broodje hamburger zowaar echt lekker! Misschien verschilt het per vak (ik zit op Q).
pi_151770682
quote:
@vdBergRene 59 minuten geleden

Ze zijn er. We kunnen beginnen. Geen Duplan, Oar, Markiet, Boymans, Barazite, Zullo. Leeuwin geschorst. #puzzelen
Nou dat wordt weer lachen dus.

Ruiter

Maarel-Kum-Letschert-Hardeveld

Diemers-Ayoub-Janssen

Kerk-Haller-Peterson

Zoiets? Al zal the dynamic duo vast Rubin weer misbruiken als rechtsbuiten...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151772164
Zou het liefst Rubin achter Haller zien en Peterson en Kerk op de vleugels, maar ja....
pi_151772196
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:45 schreef Downwards het volgende:
Zou het liefst Rubin achter Haller zien en Peterson en Kerk op de vleugels, maar ja....
Inderdaad, Janssen op de bank.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151772224
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Inderdaad, Janssen op de bank.
Bij voorkeur wel, maar sowieso niet als 'hangende rechtsbuiten'. Dat zou ik echt schandalig vinden.
pi_151772306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

Bij voorkeur wel, maar sowieso niet als 'hangende rechtsbuiten'. Dat zou ik echt schandalig vinden.
Absoluut.

Ik zou altijd gewoon de volgende rechtsbuiten pakken, al is dat iemand uit de B1 uiteindelijk...
Van al dat geschuif wordt iig niemand beter...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151772455
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Absoluut.

Ik zou altijd gewoon de volgende rechtsbuiten pakken, al is dat iemand uit de B1 uiteindelijk...
Van al dat geschuif wordt iig niemand beter...
Ja precies, in de wedstrijd zelf schiet je er al vaak niets mee op, maar zo ontwikkel je ook nooit vastigheden. Zie bijv. Rubin die in de spits, rechtsbuiten en zelfs linksbuiten heeft gestaan, terwijl hij zich als '10' dit seizoen heel aardig had kunnen ontwikkelen (is bijna niets van terecht gekomen).
pi_151772518
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:53 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ja precies, in de wedstrijd zelf schiet je er al vaak niets mee op, maar zo ontwikkel je ook nooit vastigheden. Zie bijv. Rubin die in de spits en rechtsbuiten heeft gestaan, terwijl hij zich als '10' dit seizoen heel aardig had kunnen ontwikkelen (is bijna niets van terecht gekomen).
Zeker weten, begrijp daar ook echt helemaal niets van.

In ander nieuws, voor mij een complete verrassing, maar blijkbaar kan het O-17 team dit weekend landskampioen worden als ze bij Ajax O-17 winnen. :o

http://fcutrecht.nl/nieuw(...)-pakken-in-amsterdam

Is ook het team waaruit 7 jongens in de voorselectie zaten voor Oranje O-17.
Lijkt dus een hele goede lichting, hopelijk zetten ze deze lijn door!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151772588
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zeker weten, begrijp daar ook echt helemaal niets van.

In ander nieuws, voor mij een complete verrassing, maar blijkbaar kan het O-17 team dit weekend landskampioen worden als ze bij Ajax O-17 winnen. :o

http://fcutrecht.nl/nieuw(...)-pakken-in-amsterdam
Dat zou heel mooi zijn. Schijnt sowieso veel talent rond te lopen, zie ook nieuws van eerder deze week:

quote:
Met maar liefst vier spelers van FC Utrecht in de gelederen won Oranje Onder 17 dinsdagavond van Zwitserland Onder 17 (1-0). De Utrechtse talenten Thijmen Nijhuis, Giovanni Troupeé en Jelle de Lange stonden in de basisploeg van Nederland, waarvoor Virgil Smith na de rust inviel.

De duels met Zwitersland Onder 17 – morgen (woensdag) volgt nog een confrontatie – dienen als voorbereiding op het Europees Kampioenschap van volgende maand in Bulgarije, waarvoor Oranje Onder 17 zich geplaatst heeft.
pi_151772707
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:56 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn. Schijnt sowieso veel talent rond te lopen, zie ook nieuws van eerder deze week:

[..]

Ja precies had nog een edit erbij gedaan, 7 jongens zaten bij de voorselectie, 4 haalden de definitieve.

Nu maar hopen dat niet al die jongens zo bij PSV of Ajax e.d. in de jeugd spelen...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151772849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:59 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja precies had nog een edit erbij gedaan, 7 jongens zaten bij de voorselectie, 4 haalden de definitieve.

Nu maar hopen dat niet al die jongens zo bij PSV of Ajax e.d. in de jeugd spelen...
Daarom is het ook zo belangrijk dat je talenten laat doorstromen, goed begeleidt en de kans geeft in het eerste; een Amrabat om maar iemand te noemen. Daar gaat ook een goed signaal vanuit naar de rest van de jeugd. Als er zo'n sfeertje onstaat van 'hier krijg je toch geen echte kans', zullen ze veel sneller voor een overstap naar een andere club kiezen.
pi_151777045
het komt er dan toch eens van, zondag voor t eerst naar een voetbalwedstrijd.
Nu maar hopen dat we Twente hard inmaken :D
pi_151777140
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 14:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo belangrijk dat je talenten laat doorstromen, goed begeleidt en de kans geeft in het eerste; een Amrabat om maar iemand te noemen. Daar gaat ook een goed signaal vanuit naar de rest van de jeugd. Als er zo'n sfeertje onstaat van 'hier krijg je toch geen echte kans', zullen ze veel sneller voor een overstap naar een andere club kiezen.
Wat dat betreft staan we er wel goed op denk ik, genoeg jonge talenten die de kans hebben gekregen de laatste jaren.

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:39 schreef Asphias het volgende:
het komt er dan toch eens van, zondag voor t eerst naar een voetbalwedstrijd.
Nu maar hopen dat we Twente hard inmaken :D
Hopen mag altijd. :+
Alvast veel plezier!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151777506
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:39 schreef Asphias het volgende:
het komt er dan toch eens van, zondag voor t eerst naar een voetbalwedstrijd.
Nu maar hopen dat we Twente hard inmaken :D
_O_
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_151777596
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:39 schreef Asphias het volgende:
het komt er dan toch eens van, zondag voor t eerst naar een voetbalwedstrijd.
Nu maar hopen dat we Twente hard inmaken :D
Welk vak?
pi_151797640
quote:
Erik ten Hag wordt naar verluid de nieuwe trainer van FC Utrecht hij zal binnenkort een contract gaan tekenen voor 2 jaar.

Ook neemt ten Hag een groot deel van zijn eigen trainerstaff mee naar de Galgenwaard .

Er zal een heel andere wind gaan waaien op Zoudenbalch zoals vermeld, er zal 2 x per dag getraind gaan worden en de fitheid en conditie van de spelers zal veel beter moeten zijn .

Erik ten Hag staat bekend in München om zijn harde en stevige aanpak van zijn trainingsmethoden.

Wij juichen dit alleen maar toe daar ook wij vinden dat onze selectie verre van fit genoemd mag worden.

Tevens zullen er ook veranderingen plaats gaan vinden op Zoudenbalch het complex zal verbouwd gaan worden zoals vernomen.
Is van een supporterssite en niet al te best geschreven, maar wel nieuws dat velen in grote lijnen al verwacht hadden een dezer dagen.
pi_151800324
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:03 schreef Downwards het volgende:

[..]

Welk vak?
ik meen de zuidzijde ergens, maar zou ik bij de vriend met wie ik meega moeten navragen
pi_151801690
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:24 schreef Asphias het volgende:

[..]

ik meen de zuidzijde ergens, maar zou ik bij de vriend met wie ik meega moeten navragen
Zal dan wel de Zuidtribune zijn (links van je het uitvak, rechts De Bunnikside).
pi_151801984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:49 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zal dan wel de Zuidtribune zijn (links van je het uitvak, rechts De Bunnikside).
ja klopt. heb even nagevraagd(was zelf ook wel benieuwd) en zit in N, hoewel die vriend zegt dat je dan vaak meer naar het midden kan doorlopen zonder problemen. :)
pi_151802641
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:08 schreef Asphias het volgende:

[..]

ja klopt. heb even nagevraagd(was zelf ook wel benieuwd) en zit in N, hoewel die vriend zegt dat je dan vaak meer naar het midden kan doorlopen zonder problemen. :)
Zou goed kunnen, Vak N is ter hoogte van het zestienmetergebied, maar het zal zeker niet uitverkocht zijn morgen.
pi_151820146
quote:
Mister FC Utrecht Jean-Paul de Jong keert terug in stadion Galgenwaard. De Jong gaat een trainersduo vormen met Erik ten Hag, die overkomt van FC Bayern München II.

FC Utrecht presenteert naar verwachting deze week de nieuwe staf. Gisteravond tijdens de drukbezochte opening van de tentoonstelling '60 jaar Betaald Voetbal in Utrecht' bij Elinkwijk werd De Jong (44) al breeduit gefeliciteerd door het crème de la crème van de Utrechtse voetbalwereld.

Zelf wilde Mister FC Utrecht, een eretitel die hij deelt met Leo van Veen, zijn overgang nog niet bevestigen, maar hij weersprak de op handen zijnde hereniging met de club van zijn hart ook niet.

Twee jaar terug verkaste de ras-Utrechter naar Brabant, omdat Utrecht koos voor het duo Jan Wouters/Robby Alflen. Nu De Jong een tijd succesvol op eigen benen heeft gestaan, is de rijd rijp voor een hereniging. Met veldtrainer De Jong als helft van een trainersduo met Erik ten Hag, die eindverantwoordelijke wordt.

Zij moeten samen de passie terugbrengen in Galgenwaard en ook zorgen voor een verbetering van het topsportklimaat op trainingscomplex Zoudenbalch. Ten Hag en (toen nog) stagiair De Jong werkten eerder al samen bij Go Ahead Eagles, in het seizoen dat de Deventenaren promoveerden naar de Eredivisie.

De Jong, succesvol als trainer van FC Eindhoven, heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zijn trainersdroom in stadion Galgenwaard ligt. Bij Eindhoven, dat hij dit seizoen aan een historisch puntenrecord hielp en waarmee hij nog volop in race is om promotie naar de Eredivisie, liet De Jong een clausule in zijn contract opnemen met daarin de voorwaarden waaronder hij altijd naar Utrecht zou kunnen overstappen.

De Eindhovense clubleiding heeft steeds gezegd hem ondanks een doorlopend contract een overgang naar Utrecht te gunnen, hij stond vrij om te gaan praten. Dat gebeurde in de afgelopen weken, waarin De Jong ook nadrukkelijk in beeld was om Jong Oranje te gaan leiden. Die functie zegde hij recent af.
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)-De-Jong-terug.dhtml
  zondag 19 april 2015 @ 11:51:46 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_151820203
Weer een nieuwe kroonprins aangesteld maar blijft rommelen in de marge
pi_151820677
Ik kan er wel mee leven, onder deze mannen gaat er niet verzaakt worden iig.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 19 april 2015 @ 12:33:46 #36
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_151821063
*O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_151831498
Tegenvaller dat Hardeveld geschorst is tegen GAE.
pi_151835751
Het zat eindelijk eens een keer mee, mocht ook wel eens een keertje.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151840404
Verbeek centraal op het middenveld. :')
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_151848965
Vond Ruiter sinds tijden weer eens uitmuntend keepen (en punten pakken).
pi_151849269
Ruiter, Letschert en ook Janssen vond ik de beteren dit keer. En die Ramselaar is ook wel een talentje volgens mij.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151849327
Ja ik zag ook wel wat goede acties. Alleen zijn met name die zenuwslopende laatste 15 minuten mij vooral bij gebleven...

Maar goed, onterecht de drie punten pakken is ook wel lekker en was hard nodig.

Grootste schlemiel was de grensrechter die de buitenspel van Haller mistte. Jammer dat er geen doelpunt uit viel.

Passing van Haller was ook erg slecht gisteren.
pi_151849369
Haller speelde matig maar zoals een echte spits hoort te doen prikte ie er toch eentje in. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151850115
quote:
De spelersbus van FC Twente is zondagavond bij aankomst op het trainingscomplex in Hengelo opgewacht door een groep van zo’n tweehonderd supporters. Dat melden RTV Oost en TC/Tubantia. De fans eisten het vertrek van trainer Alfred Schreuder.
En dat nadat Twente ook zomaar met 2-5 had kunnen winnen gistermiddag.
pi_151850140
quote:
'De berichtgeving van een aantal media is voorbarig, er is geen akkoord'

Maandag, 20 april 2015 om 07:50

FC Utrecht rekent erop dat het nog deze week de komst van Erik ten Hag en Jean-Paul de Jong kan aankondigen. De twee oud-spelers werkten bij Go Ahead Eagles al met elkaar samen en moeten nu het nieuwe trainersduo bij Utrecht gaan worden. Ten Hag kan transfervrij worden overgenomen van Bayern München, terwijl De Jong zal worden weggekocht bij FC Eindhoven.

Utrecht en Eindhoven hebben al een akkoord bereikt over een transfersom voor De Jong, die er zelf echter nog niet uit is met de Domstedelingen. "De berichtgeving van een aantal media is echt voorbarig", zegt de clubicoon van Utrecht tegen het Eindhovens Dagblad. "Er zijn gesprekken, natuurlijk. Maar er is nog geen akkoord bereikt."
"Ik probeer er met de club uit te komen, maar er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet. Dat gaat om mijn toekomstmogelijkheden bij FC Utrecht", benadrukt de 44-jarige De Jong. Eindhoven hoopt dat Ernest Faber De Jong wil opvolgen: Faber was al eens werkzaam bij de club en vertrekt aan het einde van dit seizoen als assistent-trainer bij PSV, omdat hij weer op eigen benen wil staan
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151850335
Ik vraag me toch af of het wel zo verstandig is om een generatiegenoot van Ten Hag, die eigenlijk ook de ambitie heeft om hoofdcoach te zijn, erbij te halen. Ik zou denk ik toch voor een wat meer ervaren assistent hebben gekozen die het allemaal al een keer heeft meegemaakt en ook graag in de luwte werkt en wil blijven werken (zoals Wouters bij Feyenoord), al heb ik op voorhand ook niet zoveel problemen met Ten Hag + JP.
pi_151850371
Ten Hag wordt eindverantwoordelijk toch? De Jong assistent, maar die zal dan wel garanties willen krijgen over dat hij eindverantwoordelijk wordt als Ten Hag een keer vertrekt...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151850438
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:13 schreef PBateman1978 het volgende:
Ten Hag wordt eindverantwoordelijk toch?
Ja sowieso.
pi_151859410
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:13 schreef PBateman1978 het volgende:
Ten Hag wordt eindverantwoordelijk toch? De Jong assistent, maar die zal dan wel garanties willen krijgen over dat hij eindverantwoordelijk wordt als Ten Hag een keer vertrekt...
lijkt mij toch niet dat hij dat soort garanties kan krijgen. Dan krijg je toch al rare belangen. Want dan is hij bijna gebaat bij een vertrek van ten Hag.
pi_151859436
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef zolderraam het volgende:

[..]

lijkt mij toch niet dat hij dat soort garanties kan krijgen. Dan krijg je toch al rare belangen. Want dan is hij bijna gebaat bij een vertrek van ten Hag.
Mij ook niet, maar vanwege de tekst "Ik probeer er met de club uit te komen, maar er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet. Dat gaat om mijn toekomstmogelijkheden bij FC Utrecht'' uit het artikel wel mijn eerste gedachte.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151906963
quote:
FC Utrecht O17 is vanavond kampioen van Nederland geworden door PSV op een gelijk spel te houden. Ook was het afhankelijk van de uitslagen van de concurrentie Ajax en Feyenoord.

FC Utrecht O17 begon sterk aan de eerste helft en kwam al in de 23e minuut op voorsprong door een onderschepping en doelpunt van Baran Karadag. Tot aan de rust was FC Utrecht duidelijk de baas op de Herdgang.

Direct na rust maakt PSV gelijk en krijgt veel ruimte om te voetballen. In de 51e minuut komt PSV op voorsprong door een doelpunt van Joey Konings. Maar door een kopbal van Giovanni Troupée komt Utrecht weer op gelijke hoogte.

Inmiddels blijkt Feyenoord verloren te hebben en ook Ajax weet het niet te redden.

Hierdoor is FC Utrecht O17 LANDSKAMPIOEN !
pi_151908276
Knappe prestatie wel.

quote:
FC UTRECHT B1 KAMPIOEN VAN NEDERLAND

dinsdag 21 april 2015
FC Utrecht beschikt over de beste B-junioren van Nederland. Het B1-team van de club verzekerde zich dinsdag na de wedstrijd tegen PSV B1 alsnog voor de landstitel in de Eredivisie. FC Utrecht speelde met 2-2 gelijk tegen PSV, maar dankzij verlies van Feyenoord B1 en een gelijkspel van Ajax B1 is het elftal van trainer Ruud Heus met vijf punten voorsprong in de laatste speelronde niet meer in te halen en werd dinsdagavond alsnog gehuldigd als kampioen.

Ruud Heus, trainer van FC Utrecht B1, looft de saamhorigheid van het team. "De spelers hebben alles voor elkaar over, dat is de kracht van het team. De groep bestaat uit jonge, talentvolle spelers met de nodige individuele kwaliteit. Ook dat heb je nodig om kampioen te worden."

De oud-prof van AZ en Feyenoord is sinds eind maart trainer van FC Utrecht B1. Hij nam het stokje destijds over van Robert Wijnands, die promotie maakte naar het Onder 19-elftal. Het team liet de resultaten echter nauwelijks beïnvloeden door de trainerswissel. "De jongens zijn daar heel volwassen mee omgegaan en daar verdient het team een compliment voor. Ook zijn er verschillende spelers tijdens het seizoen doorgeschoven van de Onder 17 naar Onder 19. Hun plek is ingenomen door spelers uit de Onder 16, maar ook dat is goed opgepakt. Dat is ook een compliment richting Robert Wijnands. Hij heeft ervoor gezorgd dat de basis van het team al goed stond."

Het geloof in het kampioenschap nam de afgelopen weken gestaag toe binnen de selectie van FC Utrecht. Ook na de overwinning van zaterdag op Ajax was het binnenhalen van de titel nog niet zeker, daarbij waren de Domstedelingen afhankelijk van het resultaat van de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord. Heus heeft van de titelaspiraties echter nooit een geheim gemaakt. "Op het moment dat je bovenaan de ranglijst komt te staan, dan mag je geen verstoppertje meer spelen", zegt Heus. "Dan moet je voor het hoogst haalbare gaan en dat ook uit durven te spreken. Daar draait het immers om als sporter; kampioen worden en het winnen van prijzen."
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 21 april 2015 @ 22:13:30 #53
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151908409
Zeker knap!
Nu zorgen dat ze nog jaren bij fcu blijven. Kunnen ze het eerste team versterken.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151914335
Erik ten Hag wordt vandaag gepresenteerd als nieuwe hoofdtrainer/technisch manager.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151914829
Morgen Utrecht. Zeg hoe is het hier aangekomen dat 1 van jullie rotten (Wouters) nu bij Feyenoord aan de slag gaat als assistent trainer?
pi_151914835
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:54 schreef Iwanius het volgende:
Morgen Utrecht. Zeg hoe is het hier aangekomen dat 1 van jullie rotten (Wouters) nu bij Feyenoord aan de slag gaat als assistent trainer?
Ik denk dat de meeste mensen hem het van harte gunnen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151915181
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:54 schreef Iwanius het volgende:
Morgen Utrecht. Zeg hoe is het hier aangekomen dat 1 van jullie rotten (Wouters) nu bij Feyenoord aan de slag gaat als assistent trainer?
Leuk voor hem toch. Gun het hem van harte
pi_151915610
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:54 schreef Iwanius het volgende:
Morgen Utrecht. Zeg hoe is het hier aangekomen dat 1 van jullie rotten (Wouters) nu bij Feyenoord aan de slag gaat als assistent trainer?
Snap de vraag eigenlijk niet zo. Denk dat het pakweg de ene helft totaal koud laat en de andere helft van de achterban gunt het Jan van harte. Utrechters die hier mee zullen zitten, zul je niet snel tegenkomen.
pi_151916152
quote:
FC Utrecht heeft in Erik ten Hag een nieuwe trainer/coach en technisch manager gevonden. Ten Hag komt over van FC Bayern München en tekent voor twee seizoenen in de Domstad, waar hij op 1 juli aan zijn nieuwe job begint.

Ten Hag (45) speelde in het seizoen 1995/1996 voor FC Utrecht dertig competitiewedstrijden. Na zijn loopbaan als speler heeft hij zich gestort op het trainersvak.

‘Een ambitieuze trainer, met bagage’
“Erik heeft in de absolute top gewerkt, bij clubs als PSV, FC Twente en FC Bayern München. Een ambitieuze trainer, met bagage. Een trainer ook met een voetbalfilosofie die aansluit bij de beginselen waarvoor wij bij FC Utrecht staan”, zegt Algemeen Directeur Wilco van Schaik van de Utrechtse Eredivisionist. “Bovendien hebben wij er vertrouwen in dat Erik het ontwikkelklimaat bij FC Utrecht naar een hoger niveau kan tillen. Daar heeft hij ervaring in. In de rol van technisch manager krijgt Erik ook de eindverantwoordelijkheid over het aan- en verkoopbeleid, de scouting en de jeugdopleiding, in samenwerking met het huidige technisch management.”

‘Drive hebben om het maximale uit jezelf te halen’
“Deze functie bij een mooie club als FC Utrecht, komt voor mij op een goed moment. Dit is een nieuwe uitdaging in mijn carrière”, zegt Ten Hag, die na afloop van het seizoen officieel wordt gepresenteerd in Stadion Galgenwaard. “Ik streef naar het creëren van een klimaat waarin iedereen het maximale eist van zichzelf en elkaar. Jezelf elke dag willen verbeteren en op dat vlak telkens de grens opzoeken; dát is de insteek. Je moet de drive hebben om het maximale uit jezelf te halen. Dat moet gemotiveerd, gefaciliteerd en gestructureerd worden. Een topomgeving daagt mensen uit om zelf top te zijn”, aldus de toekomstig trainer/coach en technisch manager van FC Utrecht.

“De intentie moet zijn: Utrechts voetbal”, aldus Ten Hag. “Dus: naar voren gericht, met veel strijd en emotie. Daarnaast is het mijn uitdaging om mijn voetbalfilosofie over te brengen op het eerste elftal en de rest van de technische organisatie. FC Utrecht is in de beleving van velen een subtopper, maar de statistieken uit het verleden laten iets anders zien. De statistieken wat dichter bij het wensdenken brengen, ook dát is een uitdaging die ik graag aanga.”

‘Evalueren en keuzes maken’
De volledige technische staf voor het nieuwe voetbalseizoen krijgt de komende weken gestalte. "Zoals bij elke voetbalclub, dus ook bij FC Utrecht, is het gebruikelijk dat aan het einde van het voetbalseizoen het team en alle leden van de technische staf geëvalueerd worden. Nu is het moment daar dat we naar de toekomst toe, en in overleg met de nieuwe technisch eindverantwoordelijke, de komende weken kunnen gaan doorpakken”, aldus Van Schaik.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151916483
quote:
Van Seumeren: 'Met deze jongens kan Utrecht boost krijgen'

Grootaandeelhouder Frans van Seumeren is zeer te spreken over de komst van Erik ten Hag en Jean-Paul de Jong naar FC Utrecht. Ten Hag gaat aan de slag als technisch manager en hoofdtrainer, terwijl De Jong fungeert als veldtrainer.

'We zijn uitgekomen op een model met een technisch manager die ook als hoofdtrainer fungeert, met een veldtrainer naast zich', laat Van Seumeren weten aan Voetbal International. 'Iemand die de hele voetbaltak gaat runnen, scouting, jeugdopleiding, noem maar op.'

'Daar hebben we behoefte aan en Robby Alflen gaf zelf al eerlijk aan dat hij die job niet zo zag zitten. Zijn focus moet op het veld liggen, dus besloten we uit elkaar te gaan', aldus de grootaandeelhouder. De keuze valt nu weer op een Engels model. Met Ten Hag als technisch manager en hoofdtrainer, en De Jong als veldtrainer. 'Dat waren al vrij snel onze ideale kandidaten. Ten Hag heeft bij PSV en nu weer Bayern München in de absolute top gewerkt en ervaring opgedaan. Een ambitieuze jongen, die weet wat er wordt gevraagd om als club te groeien.'

'Met Jean-Paul hebben we een clubicoon, iemand die het trainersvak beheerst, de Utrechtse taal spreekt en goed ligt bij de fans', legt Van Seumeren uit. 'Ze hebben in het verleden al goed samengewerkt bij Go Ahead Eagles. We hebben er vertrouwen in, voor de lange termijn. Natuurlijk, uiteindelijk zal de praktijk het uitwijzen, daar ben ik inmiddels ook wel achter, alleen voor mijn gevoel kan de hele club met deze twee jongens een boost krijgen.’
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 22 april 2015 @ 10:22:14 #61
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_151916570
De Utrechtse taal spreken is wel nodig bij deze selectie :@
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_151917079
Het volledige interview met Van Seumeren in de VI :

quote:
Frans van Seumeren: ‘De hele voetballerij zo ziek als de pest’

Frans van Seumeren (64) spreekt zich uit. De clubeigenaar heeft het seizoen van FC Utrecht vol randzaken en teleurstelling van dichtbij meegemaakt. Vaker dan ooit krijgt de succesvolle zakenman de vraag waar hij toch aan begonnen is. Zijn antwoord is resoluut. ‘Ik ben geen wegloper!’ Over bodemloze putten, dode paarden, marathonlopers en licht aan het einde van de tunnel.

Bent u jaloers op Mark van der Kallen?

‘Nee, waarom zou ik?’

Hij verkocht onlangs ADO met een miljoenenwinst, terwijl u al meer dan veertig miljoen investeerde in FC Utrecht.

‘Ik zag Mark vorige week bij onze wedstrijd in Den Haag tegen ADO en hij zag er heel gelukkig uit. Hij heeft het knap gedaan, op zijn manier. Ik kan wel begrijpen dat hij op een gegeven moment heeft gezegd: Voor mij is het nu genoeg.’

Dat moment is bij u ook zeker al een paar keer voorbijgekomen?

‘Absoluut niet. Niets ten nadele van Mark, hij is een prima kerel, maar ik ben, denk ik, iets meer een voetbalmens. Daarom heb ik, en daar ben ik heel eerlijk in, nog geen moment gedacht: En nu ga ik de club verkopen.’

‘Ik ga er geen extra geld meer in gooien’

Waarom niet? U heeft zo veel geïnvesteerd en het heeft allemaal niets opgeleverd. FC Utrecht is toch gewoon een bodemloze put?

‘Ho ho, niets opgeleverd? Onzin! In acht jaar tijd twee keer Europees voetbal, we hebben dit seizoen meer toeschouwers dan vorig jaar, in de afgelopen jaren zijn genoeg mooie wedstrijden voorbijgekomen, de jeugdopleiding draait geweldig en ook financieel zetten we goede stappen. Over het totaalbeeld ben ik dus helemaal niet zo pessimistisch. Wel heb ik op een gegeven moment een nieuw management aangesteld en kenbaar gemaakt dat ik er geen extra geld meer in ga gooien. Volgens mij is het nu al met al iets meer dan veertig miljoen euro, dat is wel voldoende.’

Maar waar staat FC Utrecht nu? Onder in de middenmoot en weer een seizoen vol ellende.

‘Het technische plaatje valt tegen, daar hadden we dit seizoen met zijn allen meer van verwacht. Maar is het echt zo dramatisch? Onze spelersbegroting is volgens mij de negende of tiende van Nederland. Nou, met een beetje geluk word je dan zesde, anders twaalfde. Dat laatste telt momenteel voor ons.’

U kunt na het tweede tegenvallende seizoen op rij ook denken: Na acht jaar is het wel mooi geweest.

‘Ik ben geen wegloper, kom nou! Denken jullie niet dat ik grotere problemen in mijn leven ben tegengekomen? FC Utrecht is een van mijn bedrijven, en in de praktijk is het de moeilijkste leerling van de klas. Maar die laat ik niet vallen, nooit niet!’

Die eigenschap is de redding van FC Utrecht.

‘Ik heb altijd gezegd: Ik verbind me tien jaar aan FC Utrecht, dat is een belofte die ik heb gedaan. Ik zit nu op acht jaar, maar ik denk dat ik mezelf tot aan mijn tachtigste aan de club verbind.’

Clubliefde maakt blind.

‘Denk je dat je je leven kan bouwen, alleen maar door materiële gelddingen? Denk je dat ik een succesvol zakenman ben geworden, omdat ik dacht dat ik rijk wilde worden? Onzin!’

Het vuur spat uit uw ogen.

‘Dat komt doordat iedereen wel van alles kan roepen, maar het met iets heel anders te maken heeft. Ik ben succesvol geworden omdat ik de beste wilde zijn, en toen werd ik vanzelf rijk. Dat is een mindsetting. Daar gaat het om in je hoofd. Daarom is weglopen onmogelijk! En verklaar me dan maar stapelgek, misschien ben ik dat ook wel, maar zo steek ik in elkaar. Ik ging in anderhalf jaar tijd zesduizend kilometer door Europa lopen, dan moet je misschien wel een beetje krankzinnig zijn. Op bepaalde dagen, na een lange dag wandelen door weer en wind, was ik zo vies, ik kwam een hotel niet in. Dan schoof ik meestal mijn vrouw naar voren, om het alsnog voor elkaar te krijgen. Maar het was wel de mooiste tijd van mijn leven. Wat ik ermee wil zeggen: Ik kijk door een hele andere bril naar de problemen van FC Utrecht dan jullie en zoveel anderen dat doen. Nee man, schei uit. Het is toch fantastisch man! Als ik op een zondag die twintigduizend man lekker naar het stadion zie lopen en plezier zie hebben, dan is dat toch hartstikke mooi.’

Dan is FC Utrecht dus vooral een maatschappelijk project, een goed doel.

‘Nee joh! Natuurlijk, als je ergens geld in stopt, dan wil je er ook een succes van maken. Dat is met alles. En natuurlijk, de rommel die we zijn tegengekomen, is veel groter dan we hadden verwacht. Maar het is toch niet zo dat ik nu zielig in een hoekje ga kruipen en ga denken: Het gaat niet lukken met FC Utrecht. We zijn op de goede weg!’

Maar wat is dan wél het perspectief dat zo blijft trekken?

‘We zullen geen kampioen worden, zo gek ben ik ook weer niet. Toch blijf ik ook bij mijn standpunt, en dat vinden jullie misschien gek, dat FC Utrecht gewoon een goede subtopper moet worden en financieel gezond door het leven kan.’

Dat is niet gek, alleen wordt dat al wel heel lang verkondigd…

‘Het is een marathon, waarbij we nu op kilometer 37 zitten. We zijn nu met de zwaarste kilometers bezig, maar we bereiken die finish. En dan hoef ik er zeker helemaal geen geld meer in te steken en kan de club zichzelf bedruipen. Dat moment komt steeds dichterbij en is hopelijk medio 2016 de realiteit, zoals we drie jaar geleden al zeiden.’

Dat is het heilige doel, maar waar moeten de inkomsten vandaan worden gehaald?

‘De kostenkant is wel zo’n beetje klaar. Daar hebben we, vooral met dank aan Wilco van Schaik en de financiële man Michel Baas, gewoon prima zaken gedaan en hebben we onder controle. Alleen er moet ook geld binnenkomen. Daar ligt sinds dit seizoen meer de focus op. Dit jaar gaan we voor het eerst sinds jaren groeien met een klein miljoen, dat gaat dus ook de goede kant op. Maar het is minder dan we vooraf hadden gehoopt, daar ben ik eerlijk in.’

Het valt dus allemaal wel mee met het etiket van de sleeping giant. Zo groot is FC Utrecht gewoon niet.

‘Dat is me tegenvallen, of beter gezegd, de realiteit is anders. FC Utrecht is een volksclub maar Utrecht is geen voetbalstad. Het is de rijkste stad van Nederland, maar de mensen zijn niet in groten getale voetbalminded. GroenLinks en D66, dat is de kleur van de stad, het zijn geen voetbalmensen. Onze fans komen vooral uit de omgeving van de stad. Bunnik, Houten, De Meern, Nieuwegein. Veel midden- en kleinbedrijven zijn onze sponsors, die zijn in de afgelopen jaren door de economische crisis het hardste getroffen, en dat werkt door op de inkomsten van een club. Toch is er het afgelopen jaar weer een stijging zichtbaar aan de inkomstenkant, dus er gloort zeker wel licht aan het einde van de tunnel.’

En dat in een voetbaltechnisch dramatisch jaar. De koers van aanvallend voetbal is hopeloos mislukt.

‘Hopeloos niet, maar het liep inderdaad anders dan verwacht. We hebben het geprobeerd, alleen de aanvallende speelstijl, werd een te aanvallende speelstijl. We verloren thuis veel te veel wedstrijden, vooral van clubs die onder ons stonden. Spektakel was er wel, absoluut, volgens mij zijn we het tweede stadion van Europa met de meeste goals, alleen vielen ze te vaak voor de verkeerde ploeg.’

Eindelijk had u Co Adriaanse binnen. Dat is flink tegengevallen.

‘In de praktijk kon Co niet zijn stempel drukken op het eerste elftal zoals hij dat voor ogen had. Dat is een inschattingsfout geweest van ons beiden. De invloed van een adviseur is nou eenmaal moeilijk te meten, maar toch heeft het ons zeker wel wat opgeleverd. Co was geweldig in al zijn betrokkenheid, gaf goede adviezen waar we in de toekomst zeker profijt van gaan hebben. Alleen: het knaagde ook bij hem, en dat kan ik me goed voorstellen. Uiteindelijk blijft de hoofdtrainer degene die beslist. In de tegenvallende serie wilde Robby Alflen bijvoorbeeld met wat meer zekerheid spelen. Co vond juist dat we moesten blijven aanvallen. Die discussie is alleen maar goed en werd gewoon open gevoerd. Co is een fijne man en ik voorzie dat hij misschien wel als ambassadeur aan de club verbonden blijft.’

Dat geldt niet voor Rob Alflen. Is het eerlijk om hem na één jaar af te rekenen?

‘Dat ligt anders. We missen iets in de organisatie en dan doel ik op het voetbaltechnische verhaal. Daar zijn we specifiek naar gaan kijken. We zijn uitgekomen op een model met een technisch manager die ook als hoofdtrainer fungeert, met een veldtrainer naast zich. Iemand die de hele voetbaltak gaat runnen, scouting, jeugdopleiding, noem maar op. Daar hebben we behoefte aan en Robby gaf zelf al eerlijk aan dat hij die job niet zo zag zitten. Zijn focus moet op het veld liggen, dus besluiten we uit elkaar te gaan.’

De keuze valt nu weer op een Engels model. Met Erik ten Hag als technisch manager en hoofdtrainer, en Jean-Paul de Jong als veldtrainer.

‘Dat waren al vrij snel onze ideale kandidaten. Ten Hag heeft bij PSV en nu weer Bayern München in de absolute top gewerkt en ervaring opgedaan. Een ambitieuze jongen, die weet wat er wordt gevraagd om als club te groeien. Met Jean-Paul de Jong hebben we een clubicoon, iemand die het trainersvak beheerst, de Utrechtse taal spreekt en goed ligt bij de fans. Samen hebben ze in het verleden goed samengewerkt bij Go Ahead Eagles. We hebben er vertrouwen in, voor de lange termijn. Natuurlijk, uiteindelijk zal de praktijk het uitwijzen, daar ben ik inmiddels ook wel achter, alleen voor mijn gevoel kan de hele club met deze twee jongens een boost krijgen.’

Het chagrijn moet opnieuw worden weggespoeld, na een jaar vol randzaken en incidenten.

‘Gooi alles op een hoop en ik kan me voorstellen dat mensen denken: Wat is er met die club aan de hand? Dat gedoe met Kali, die greep uit de clubkas, die leuzen van de supporters. Nou, ik kan je zeggen: er is helemaal niets met de club aan de hand. FC Utrecht staat echt niet in brand. Wel zijn het stuk voor stuk trieste incidenten geweest, waarbij het ons in bepaalde gevallen helaas gewoon overkwam.’

Trainer Rob Alflen vertrekt al na één seizoen bij FC Utrecht. Rechts zijn assistent Harry van den Ham.

Trainer Rob Alflen vertrekt al na één seizoen bij FC Utrecht. Rechts zijn assistent Harry van den Ham.

Hoe is het voorval van bokser Anouar Kali bij u gevallen?

‘Ik hoorde dat er een knokpartijtje op de training was geweest. Ah joh, maak je niet druk, vroeger schopte ik ook weleens van me af, dacht ik nog. Totdat ik een dag later de beelden zag. Daar zag ik zoveel frustratie bij Anouar Kali, het verbaasde me, zo ken ik dat jochie helemaal niet. Op dat moment was het kwaad al geschied. Gebroken kaak bij Peterson, wel een geldboete, geen schorsing, en toen moest de wedstrijd nog komen. Hij werd uitgejouwd door de eigen fans. Dat deed hem pijn, hij wilde niet meer en we zijn gaan kijken naar een oplossing. Heel jammer, want ik vind hem nog altijd een goede voetballer, maar ik begreep dat er geen toekomst meer was.’

De beslissing om hem te schorsen kwam toch veel te laat.

‘Ja, dat had eerder gemoeten, maar dat zag Wilco van Schaik zelf ook in. Hij ging door het stof, wist dat hij daarmee veel over zich heen zou krijgen, ook weer typisch Nederlands, en dat vond ik moedig.’

Een paar weken eerder werd er gewoon even tachtigduizend euro gestolen uit de eigen clubkas.

‘Zo triest, je eigen mensen misbruiken je vertrouwen. De wedstrijd tegen Borussia Dortmund leverde veel geld op, en ja, dat moet je ergens opbergen. De code van de kluis was maar bij een select groepje bekend, mensen die je blind vertrouwde. Niet dus. Natuurlijk zijn er harde woorden over gevallen, vooral dat het geld een paar dagen in de kluis lag, maar dat is achteraf. Als geld in een kluis al niet meer veilig is… Het ergste voor mij is dat mensen die roepen een FC Utrecht-hart te hebben, de club zoveel schade toebrengen. Van de tachtigduizend euro is maar achtduizend euro teruggevonden, via de verzekering krijgen we nog wel iets terug, maar lang niet zoveel. Triest.’

Algemeen directeur Wilco van Schaik kwam onder vuur te liggen. Daar ergerde u zich flink aan.

‘Ik sta honderd procent achter Wilco. Heel simpel: kom je aan hem, dan kom je aan mij en heb je een groot probleem. Hij saneert en bouwt op, is dag in dag uit keihard bezig om FC Utrecht erbovenop te helpen. Zo bezeten, zo integer, zo correct, en met een giga drive. Natuurlijk, hij is enthousiast en kan goed communiceren. Als het tegenzit, wordt hij daar opeens op gepakt, maar bij de successen hoor je die gasten niet.’

De vijfde colonne meldde zich onlangs weer massaal.

‘Dat is niet alleen bij FC Utrecht zo, maar overal in de voetballerij. Iedereen die in het verleden een positie binnen een club heeft gehad, loopt te zagen als het even tegenzit. Of omdat ze zelf weer een plekje willen, of omdat ze rancuneus zijn. Daarbij zijn de Utrechtse mensen niet de meest vrolijke mensen van Nederland, dus het verbaasde me totaal niet. Alleen: ik heb ze geen moment serieus genomen.’

‘Ik heb nog nooit ook maar één eurocent aan de club terugverdiend’

Er waren zelfs geluiden dat u aan de club zou verdienen.

‘Typisch Nederlands: altijd denken dat je ergens iets aan moet verdienen. Luister, ik zal het geld er nooit meer uit krijgen, maar dat is ook niet mijn doel, dat heb ik jullie net uitgelegd. Ik heb nog nooit ook maar één eurocent aan de club terugverdiend. Als dat mijn insteek zou zijn, was ik wel iets anders met het geld gaan doen.’

U reageert geïrriteerd.

‘Dat komt omdat dit soort geluiden niet mij, maar zoveel mensen in de voetballerij treffen. Neem Joop Munsterman. Schandalig hoe hij nu overal wordt afgemaakt. Schan-da-lig! Ik baal daar oprecht van. Hij heeft de club gered, heeft geprobeerd om een nieuwe topclub ervan te maken, maar heeft alleen verder proberen te springen dan zijn polsstok lang is. Ik praat het niet goed, is niet slim, maar wat zie je nu? Al die mensen die hem jarenlang bewierookt hebben, staan vooraan om zijn kop eraf te hakken. Zo makkelijk. Hij heeft zijn hart en ziel in de club gestoken, en daarom trek ik het me aan. Het is onrechtvaardig. Hij is al die tijd door alles en iedereen op een voetstuk gezet, ook door jullie met VI, hoeveel lovende verhalen ik niet heb gelezen, en nu het misgaat komen ze uit alle hoeken en gaten.’

‘Schandalig hoe Joop Munsterman nu overal wordt afgemaakt. Schan-da-lig!’

Maar hij heeft er toch ook gewoon een puinhoop van gemaakt?

‘Zoveel mensen beseffen niet waar de levensvatbaarheid vandaan komt van clubs als FC Twente, FC Utrecht, NAC Breda, NEC, Feyenoord, en zo kan ik nog een half uur doorgaan. Waarom bestaan die clubs nog? En daarmee het Nederlands voetbal?’

Zeg het maar.

‘Doordat er toevallig een paar idioten zijn zoals Frans van Seumeren, die allemaal achter de club zitten en bijspringen. Was dat niet zo? Dan zaten er nu dertig clubs in Categorie 1. Want weet je: de hele voetballerij is zo ziek als de pest! Het is toch te belachelijk voor woorden dat zeventig procent van de Nederlandse clubs zichzelf niet overeind kan houden. Vrijwel elke organisatie is verliesgevend. Het is helemaal niks. En dan komt er op die mensen, die de clubs en het voetbal proberen te redden en dat al zo vaak hebben gedaan, opeens bakken kritiek als het even tegenzit is. Belachelijk.’

De voetballerij is dus niet meer te redden zonder investeerders?

‘Nee, voor veel clubs is dat helaas de realiteit. Daar hoeven we ook niet zielig over te doen. Het ligt namelijk aan het wereldje zelf, met alle eigen achterbakse kenmerken, waardoor clubs stuk voor stuk in de problemen komen. Daarin verschilt de voetballerij van alle andere sectoren. Je kan worden belazerd waar je bij staat.’

Daarmee doelt u onder meer op Swansea City. Zij zijn jullie een miljoen euro verschuldigd voor het percentage van de transfer van Michel Vorm naar Tottenham Hotspur, maar hebben jullie met een dubieuze constructie een oor aangenaaid en willen niets betalen.

‘In het normale zakenleven zou zoiets nooit gebeuren. Een man, een man, een woord, een woord. Dat telt niet in de voetballerij, en zeker niet bij Swansea City. Sjoemelen met cijfertjes, zodat je afspraken kan schenden en de boel kan besodemieteren. Daar walg ik van. Het ligt overigens nog bij de FIFA, in juni verwachten we een uitspraak, maar dat het zover moet komen, is al erg genoeg.’

U was onlangs ook uitgesproken over spelers die FC Utrecht zomaar transfervrij verlaten, zoals Tommy Oar.

‘Aan dit soort zaken irriteer ik me mateloos, ja. We halen hem naar Nederland en maken afspraken met zijn zaakwaarnemer Rob Jansen. Hij mocht twee andere Australische gasten, Adam Sarota en Michael Zullo, meenemen. Zij hier zichzelf in the picture spelen, wij alles aanbieden, samen sportief proberen te groeien en dan financieel beiden beter worden. Het hele verhaal vindt plaats, behalve de laatste hoofdstukken. Want dat komt hen opeens niet meer uit. Eerst roepen dat je niet gratis de deur uit wil lopen, en dan opeens weigeren bij te tekenen. Tommy is, net als Adam en Michael, namelijk in de kern gewoon een goed ventje. Hij heeft het ook goed gedaan bij ons, maar dat het dan zo’n einde krijgt. Dat blijft me verbazen.’

Toch wilt u van ophouden niets weten. Denkt u nou echt nooit: Het is trekken aan een dood paard?

‘Daar komen jullie weer aan, jullie lijken wel een tribunaal. Geloof me: ik zit vol met positieve energie en heb alle vertrouwen in een mooie toekomst van FC Utrecht. Door dit interview weten jullie waar die gedachten vandaan komen. Ik ben er nog lang niet klaar mee.’
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151917169
quote:
‘Ik ben geen wegloper, kom nou! Denken jullie niet dat ik grotere problemen in mijn leven ben tegengekomen? FC Utrecht is een van mijn bedrijven, en in de praktijk is het de moeilijkste leerling van de klas. Maar die laat ik niet vallen, nooit niet!’
Frans ten voeten uit. Daarom kunnen weinigen ook maar moeilijk boos op hem worden, ondanks het feit dat hij een aantal zeer ongelukkige beslissingen heeft genomen in de 7 jaar die hij er nu zit.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 22 april 2015 @ 10:48:34 #64
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_151917220
Fransie is te goed voor ons, ik moet even huilen jongens excuseer ;(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_151917250
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:46 schreef Downwards het volgende:

[..]

Frans ten voeten uit. Daarom kunnen weinigen ook maar moeilijk boos op hem worden, ondanks het feit dat hij een aantal zeer ongelukkige beslissingen heeft genomen in de 7 jaar die hij er nu zit.
Iemand die 40 miljoen investeert mag zoveel foute beslissingen maken als ie kan. :P

Echt een topkerel die Van Seumeren.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151917302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Iemand die 40 miljoen investeert mag zoveel foute beslissingen maken als ie kan. :P

Echt een topkerel die Van Seumeren.
Is hij zeker, maar zou een arrogant en kil persoon 40 miljoen euro hebben geïnvesteerd en hetzelfde beleid hebben gevoerd, dan zouden er in Utrecht hele andere geluiden klinken. Een waanzinnig bedrag geïnvesteerd of niet...
pi_151917341
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:52 schreef Downwards het volgende:

[..]

Is hij zeker, maar zou een arrogant en kil persoon 40 miljoen euro hebben geïnvesteerd en hetzelfde beleid hebben gevoerd, dan zouden er in Utrecht hele andere geluiden klinken.
Dat is ook weer zo natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151922878
quote:
FC Utrecht en Sébastien Haller willen graag met elkaar verder, maar het is nog niet duidelijk of dat ook gaat gebeuren. De club zoekt naar manieren om de vereiste transfersom, 750.000 euro, te kunnen ophoesten. Dat laat manager spelerszaken en scouting Edwin de Kruijff weten bij FOX Sports.

FC Utrecht huurt Haller sinds januari van AJ Auxerre en bedong daarbij een optie tot koop. Deze optie, met vastgestelde transfersom van driekwart miljoen euro, moet voor 1 mei gelicht worden. Doet FC Utrecht dat niet, dan kan Auxerre de transfersom verhogen en mogen ook andere clubs toeslaan.

De intentie van zowel FC Utrecht als Haller is om samen verder te gaan, maar De Kruijff benadrukt dat er nog geen honderd procent duidelijkheid is. "We hebben een vierjarig contract voor hem klaar liggen, maar de transfersom is wel iets waar we goed naar moeten kijken. Bovendien: iedereen lijkt te vergeten dat we ook Ruud Boymans nog hebben. Ook een goede spits. Het is daarom nog geen uitgemaakte zaak."

Mogelijk wil FC Utrecht de komst van Haller mogelijk maken met externe financiers, al is dat niet eenvoudig. De Kruijff: "Ik ga woensdag naar een bijeenkomst van de KNVB over het Third Party Ownership. De bond gaat daar steeds beter op letten, zo makkelijk wordt het allemaal niet meer. Dus laten we ons goed voorlichten."


[ Bericht 1% gewijzigd door Downwards op 22-04-2015 14:04:08 ]
pi_151923861
Ja, leuk dat Boymans een goede spits is maar tegelijk ook enorm blessuregevoelig. De reden dat iedereen hem lijkt te vergeten is omdat hij maar heel weinig op het veld te zien is geweest. Daarnaast kun je Haller ook redelijk zeker als een investering zien... Ik hoop iig dat hij blijft!
pi_151924139
Tegen Edwin zou ik dan ook willen zeggen: vergeet niet waarom je überhaupt een spits uit Frankrijk bent gaan huren in december.

Uiteindelijk zal Haller wel gewoon komen en is dit meer een signaal naar de buitenwacht: we hebben geen geld.
pi_151925331
Ik ben ervan overtuigd dat ie blijft.

Men gaat andere clubs natuurlijk niet laten weten dat er hier altijd wel geld is voor een buitenkansje. ;)

[ Bericht 74% gewijzigd door PBateman1978 op 22-04-2015 15:09:55 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151941062
Erik ten Hag in de VI:
quote:
We krijgen bloed bij het ontbijt. Tenslotte is het daags nadat Bayern München in de eerste kwartfinale van de Champions League een zware 3-1 nederlaag tegen FC Porto heeft geleden. De Duitse kampioen miste liefst zes basiskrachten, maar desondanks laten de kranten de messen blikkeren. Diep verzonken in een poel van ellende, constateert de Süddeutsche Zeitung. En Blackout-Bayern, brult de Münchener Tageszeitung.

De finale van de Champions League is dit jaar in Berlijn, maar de kans dat Bayern München zich daar laat zien, lijkt bepaald niet toegenomen. ‘Dit komt hard aan’, weet Erik ten Hag, de trainer van de beloften van FC Bayern München - dan nog onwetend van de 6-1 wraakexpeditie in de return. ‘Verliezen is hier altijd een ramp. De titel is het belangrijkste, maar die is eigenlijk al een tijdje binnen. De Champions League moet de kroon op het seizoen worden en ook op het werk van Pep Guardiola. Zijn voorganger Jupp Heynckes nam afscheid met het winnen van de Champions League. In zijn Bayern-tijdperk zal Guardiola dat ook minimaal één keer willen realiseren.’

Lange schaduwen

De kranten gaan met een besliste boog de hoek in. De barometer van Beieren bepaalt ook zijn dagelijkse gemoed. ‘Ik heb gisteravond met gebalde vuisten zitten kijken, ja’, beaamt Ten Hag op het trainingscomplex aan de Säbener Strasse. ‘Ik werk hier nu bijna twee jaar en ben geïnfecteerd met dat Bayern-gen. Dat gen van alles moeten en willen winnen. Bovendien: als je van voetbal houdt en liefhebber bent, hoop je toch dat Bayern München de Champions League wint? De gedachte is altijd offensief, het voetbal is altijd gericht op winnen, maar tegelijkertijd straalt het plezier ervan af en is er de diepe wens om het publiek te vermaken. Dát zijn de elementen waarom voetbal zo populair is.’

‘Ik ben geïnfecteerd met dat Bayern-gen. Dat gen van alles moeten en willen winnen’
De nederlaag in Porto werpt lange schaduwen. ’s Avonds bijvoorbeeld zal de dokter opstappen. Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt, met de manen van Winnetou, een beroemdheid op zich. Veertig jaren lang was hij clubarts van Bayern München, maar sinds de komst van Guardiola schuurt het. En uiteindelijk knalt het na die nederlaag in Porto, op een wederzijds gebrek aan vertrouwen. ‘In anderhalf jaar tijd hebben we dertien operaties en tal van spierblessures gehad’, constateert Guardiola op een speciaal ingelaste persconferentie. Zijn stem is afgemeten. Moet hij nog meer zeggen? Ook dat zit in het gen van een topclub. Op slechte dagen wordt er afgerekend.


Bij zoveel geweld is het nieuws over Ten Hag klein bier. Voorzitter Karl-Heinz Rummenigge bevestigt in de TZ dat de Nederlander na dit seizoen wordt opgevolgd Heiko Vogel, de trainer van de Onder-19. Het is een bericht in de kantlijn, meer niet. Nadat hij met Go Ahead Eagles naar de Eredivisie was gepromoveerd, trad Ten Hag in de zomer van 2013 aan in München. Zijn opdracht was om de talenten van de topclub te ontwikkelen én te promoveren naar de Derde Liga. Vorig seizoen werd hij weliswaar kampioen van de Regionalliga Bayern, maar ging het mis in de beslissende promotiewedstrijden tegen Fortuna Köln. Dit seizoen wordt Ten Hag met Bayern 2 niet eens kampioen van de Regionalliga, want de achterstand op koploper Würzburger Kickers bedraagt zes punten. Het aanbod om zijn contract met twee jaar te verlengen legde hij recent definitief naast zich neer. De reden? ‘Ik wil weer een eerste elftal trainen.’

Je hebt dus geen zin om nog langer voor knecht te spelen.

‘Zo beschouw ik het zelf niet. Ze noemen me hier cheftrainer van de beloften, daaruit spreekt een eigen verantwoordelijkheid. Maar het is en blijft wel een tweede elftal, dat in een competitie speelt die niet super aantrekkelijk is. Vorig jaar was een uitgelezen moment om te promoveren naar de Derde Liga. We hebben een heel seizoen lang alles goed gedaan. Werden kampioen van de Regionalliga Bayern. Namen in de beslissende wedstrijd tegen Fortuna Köln een veilige 2-0 voorsprong. Totdat in de 93ste minuut onze keeper een fout maakte en we door het Europa Cup-systeem ineens met lege handen stonden. Natuurlijk, dat is voetbal. Maar kampioen worden en toch niet promoveren? Waar maak je dat mee? En zoals het er nu naar uitziet spelen we volgend seizoen wederom niet in de Derde Liga. Dus is dit voor mij een goed moment om wat anders te gaan doen.’

Wanneer is dat besef ontstaan?

‘Ik heb twee jaar geleden uit idealisme gekozen voor Bayern München. Ik was hoofd opleiding en assistent geweest, deed bij Go Ahead Eagles het eerste elftal en was daar ook technisch manager. Een beloftenelftal had ik echter nog nooit getraind. In Nederland zou ik dat nooit meer doen. Maar Bayern gaf me de kans om te werken bij een van de beste clubs van de wereld, met mensen als Matthias Sammer en Pep Guardiola en in een voetbalcultuur die ik bewonder. Die ervaring is onbetaalbaar. Gaandeweg komen echter de plussen en de minnen. Je hebt te maken met interne ontwikkelingen en ook je eigen ontwikkeling als mens, als trainer. Ik ben 45 jaar, ik ben inderdaad lang assistent geweest, maar ik ben nooit op jacht geweest naar meer. Ook al omdat ik onder Fred Rutten altijd met veel plezier heb gewerkt. Maar nu voel ik aan alles: ik wil weer op die bok zitten.’

Wat is leidend in dat gevoel?

‘Bij een beloftenelftal staat de ontwikkeling van talent primair. Bij een eerste elftal gaat het alleen maar om winnen. Uiteindelijk gaat het daar in topsport om. Winnen. Mijn uitdaging is om te kijken of ik mijn voetbalfilosofie zodanig op een eerste elftal kan overbrengen dat het uiteindelijk leidt tot een situatie waarin veel wordt gewonnen.’

Ben je ook teleurgesteld dat je in je werkzaamheden niet meer richting het eerste elftal bent opgeschoven? Daarvan was immers ook sprake toen je hier aantrad.

‘Ook dat speelde een rolletje in mijn afweging om te stoppen. Wat ik zei: het is een proces van plussen en minnen. Begin april speelden we bijvoorbeeld de beladen derby tegen de beloften van München 1860. In het stadion zaten twaalfduizend mensen, er hing een waanzinnige sfeer, er was vijftienhonderd man politie op de been. Ter verduidelijking: bij een normale competitiewedstrijd van het eerste elftal van Bayern München worden slechts zeshonderd agenten ingezet. Ik had kennissen over uit Nederland die daags daarvoor naar FC Utrecht-Ajax waren geweest. Ze vonden de entourage bij ons drie keer zo mooi. Dat was zo’n moment waarop ik besefte: de aandacht, die opgewonden sfeer, dat wil ik weer elke week meemaken.’

‘Pep Guardiola kan zich toch niet gaan inleven in het wel en wee van Erik ten Hag?’
Heb je de voorbije anderhalf jaar veel te maken gehad met Pep Guardiola?

‘Als trainers mogen we altijd kijken bij zijn trainingen, als we wat te vragen hebben kunnen we altijd binnenlopen. Maar in wezen zijn het gescheiden werelden. Guardiola heeft minstens vijftig wedstrijden per seizoen. Als hij niet presteert heeft hij een probleem. Dus waar ligt de focus van die man? Hij kan zich toch niet gaan inleven in het tweede elftal of in het wel en wee van Erik ten Hag? Wij leven in een prestatiecultuur, ik begrijp zijn afweging wel.’

Wat blijft je het meest bij van twee jaar Bayern?

‘Het klimaat van maximaal eisen richting elkaar. De spelers die hier rondlopen zijn elke dag bezig om zichzelf te verbeteren, gaan elke dag naar de grens toe, hebben zo’n onvoorstelbare drive om het maximale uit zichzelf te halen. En dat wordt vanuit de club optimaal gemotiveerd, gestructureerd en gefaciliteerd. Het hele Umfeld is ingericht op top presteren. Neem het wetenschappelijke centrum met alle denkbare meet- en testapparatuur. Kijk hoe perfect de trainingsvelden erbij liggen. Na elke training, ook van de jongste jeugd, staan direct vier mannen klaar om de gaten te stoppen en het veld te prikken. Een topomgeving daagt mensen uit om zelf top te zijn.’

Tegelijkertijd heb je hier ook meegedaan aan het wereldkampioenschap improviseren.

‘Ook dat was destijds een overweging om naar Bayern te gaan. Als je met zo’n elftal bezig bent, heb je een bepaald doel voor ogen en maak je dagelijks een trainingsplan om dat te bereiken. Mooi! Totdat vijf minuten voor het begin van de training de hoofdtrainer belt. Ik heb die twee spelers nodig, kun je die even sturen? Daar sta je dan. Het doel is er nog steeds, maar je hebt ineens twee spelers minder om dat doel te bereiken. Los het maar op. Als trainer leer je daar enorm veel van.’

Wat leer je van afgelopen zomer, waarin je tal van spelers moest afstaan omdat de eerste selectie kampte met de naweeën van het WK in Brazilië?

‘Ons eerste competitieduel met Würzburger Kickers was twee dagen voor de WK-finale. Bizar natuurlijk. Helemaal als je je realiseert dat we begin juni nog de laatste wedstrijd van het vórige seizoen speelden. Dan heb je dus maar vijf weken tijd om spelers vakantie te geven en een voorbereiding te draaien. En vergeleken met het elftal dat tegen Fortuna Köln speelde, stonden er tegen Würzburg negen nieuwe spelers op het veld. Hoe wil je daar in zo’n korte tijd een team van maken en een duidelijke speelwijze inbrengen? Op zo’n situatie kun je niet studeren, die moet je ondergaan en zo goed mogelijk proberen op te lossen. We verloren die eerste wedstrijd tegen Würzburg met 2-1. Daarna deed zich het probleem voor dat de eerste selectie een tournee maakte door de Verenigde Staten. Ik moest vijf spelers afstaan. In de laatste week van augustus stonden we al veertien punten achter op Würzburger Kickers, de huidige koploper. Tegen FC Augsburg had ik de beschikking over dertien spelers.’

En dat is leuk?

‘Ja, want je moet desondanks presteren. Excuses tellen niet in de top. Er wordt sec gekeken naar hoe je er op de ranglijst voor staat. Na de winterstop hebben we nog maar één wedstrijd verloren en draaien we in feite een kampioenschapsseizoen. Ons probleem is dat Würzburger Kickers, met spelers die al over Bundesliga-ervaring beschikken, ook blijft winnen.’

Excuses tellen ook niet voor elftallen van Bayern München. De Süddeutsche Zeitung kwam een jaar geleden met een zeer kritisch verhaal over jouw ploeg. Er werd gesproken over een chaos. Spelers moesten weerstand overwinnen om naar de training te komen. Jij kreeg het verwijt niet in te grijpen en werd neergezet als een klassieke Hollandse trainer. Een systeemdenker, terwijl het elftal juist een pedagoog nodig had.

‘Het was inderdaad een kritisch verhaal en het was onder de gordel. Het vreemde was dat we destijds bovenaan stonden en geweldig voetbal speelden. Het verhaal werd dus gevoed vanuit de club en was bedoeld om mijn positie te ondermijnen. Ik heb wel zo mijn vermoedens, maar het heeft geen zin om die uit te spreken. Dit soort zaken gebeurt bij dergelijke, grote clubs. Kijk maar naar hoe het er momenteel bij Ajax aan toegaat. Om hier bij Bayern overeind te blijven is al een kunst op zich. Elke trainer staat onder druk en heeft te maken met enorme krachtenvelden. Echt: ik vond het mooi om mee te maken. Blijf in zo’n situatie maar stabiel en onafhankelijk in je denken en handelen. Uiteindelijk zijn we ook met vlag en wimpel kampioen geworden. Waarbij het jammer blijft dat we in de beslissende promotiewedstrijden tegen Fortuna Köln niet konden beschikken over onze twee beste spelers. De Deen Pierre-Emil Höjbjerg en de Amerikaan Julian Green waren toen al weg voor interlandverplichtingen. Dat is het achterlijke van het systeem. Het gaat om winnen en om presteren, maar in de twee belangrijkste wedstrijden van het seizoen doen twee spelers niet mee.’

Trainer Erik ten Hag instrueert zijn spelers tijdens een drinkpauze bij het thuisduel met SV Heimstetten. Trainer Erik ten Hag instrueert zijn spelers tijdens een drinkpauze bij het thuisduel met SV Heimstetten.
FC Utrecht stevent dit seizoen af op een operationeel verlies van drie miljoen euro en gaat wederom snijden in het spelersbudget. Dat is een lekker vertrekpunt voor een nieuwe trainer.

‘In Nederland ontberen heel veel clubs momenteel de financiële stabiliteit en kracht. De uitzonderingen zijn Ajax en PSV en in mindere mate Feyenoord, maar de rest heeft moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Van die clubs komt FC Utrecht vrij en de rol die ik daar kan vervullen in combinatie met de mensen die er zitten, spreekt me aan. De opleiding van FC Utrecht is vrij behoorlijk, de jeugdelftallen staan goed in hun competities en elke leeftijdscategorie levert wel een of meer internationals. En als je het hebt over de eerste selectie, dan zie ik een kader met perspectief.’

FC Utrecht is de club die steevast eindigt ronde de negende, tiende plaats met een enkele uitschieter naar boven. De club werd één keer derde, in 1981. Waarin zit dan de uitdaging?

‘Je geeft het al aan. FC Utrecht heeft een paar keer de beker gewonnen en in de competitie enkele keren Europees voetbal afgedwongen. Maar als je naar de historie kijkt is FC Utrecht nooit een vaste subtopper geweest. In de beleving van de mensen in Utrecht noemen ze de club echter wel in één adem met AZ, FC Twente, FC Groningen en SC Heerenveen. De statistieken zeggen wat anders dan dat wensdenken. De uitdaging zit ’m erin om dat wat dichter bij elkaar te brengen.’

Met een technisch manager en een veldtrainer kiezen jullie bewust voor het Engelse model?

‘Dat past wel bij een Engels aandoende club, vind ik. We hebben de structuur en de taakverdeling goed doorgesproken. Ik word technisch manager en hoofdtrainer en Jean-Paul wordt samen met mij trainer van het eerste elftal. Ik was voorstander van die koppeling. Ik heb met Jean-Paul gespeeld, hij heeft bij Go Ahead Eagles stage bij mij gelopen en levert momenteel als coach klasse-werk bij FC Eindhoven. Daar komt bij, en dat is de bonus, dat Jean-Paul in Utrecht een cultheld is, die heel goed ligt bij het publiek. Dat kwam door zijn manier van voetballen. Hard werken en uitstralen om te willen winnen. Voetbal is ook emotie. Je hebt in je organisatie een aantal mensen nodig die dat uitstralen en met wie de supporters zich kunnen identificeren. Het hele verhaal moet wel gebaseerd zijn op een strategie en een organisatie met goede mensen. Ik moet dat team aansturen en samen met hen een filosofie ontwikkelen. Er moet in Utrecht, met een duur woord, een prestatie-ontwikkelklimaat, gaan ontstaan.’

Dat klinkt als een veelomvattend en langdurig proces. Desondanks beslaat je contractduur maar twee seizoenen.

‘Het op een hoger niveau brengen van de faciliteiten en de infrastructuur zal tijd vergen, maar het beïnvloeden van het denken van mensen kan heel snel gaan. Twee jaar is een mooie periode om in te schatten in hoeverre dit plan kans van slagen heeft. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.’

‘Ik moet bij FC Utrecht een tandje terugschakelen’
Welk voetbal hoort daarbij?

‘Utrechts voetbal. Met veel strijd en emotie, wij willen ageren. Ook hier moet er balans zijn, want naïviteit wordt in het betaalde voetbal direct afgestraft. We gaan een proces in dat niet van vandaag op morgen succes zal opleveren en als er iemand ongeduldig is, zal ik dat zijn. Ik heb bij FC Twente, PSV en Bayern München gewerkt en heb daar topspelers meegemaakt. Als gevolg daarvan leg ik een bepaalde norm aan, maar het is niet reëel om bij FC Utrecht direct hetzelfde van spelers te eisen. Wat dat aangaat, denk ik, dat ik een tandje terug moet schakelen.’

Met welk gevoel komt er straks een einde aan twee jaar Bayern München?

‘Het belangrijkste doel was om spelers beter te maken en in het jaar 2014 zijn twaalf spelers uit de opleiding van Bayern München doorgestroomd naar het betaalde voetbal. Om het in het perspectief te plaatsen: in de afgelopen twintig jaar waren dat er 68. In die zin waren die twee jaar dus succesvol. Daarnaast zijn we kampioen geworden en nu op weg naar de tweede plaats. Dat is ook behoorlijk succesvol. Alleen: we zijn niet gepromoveerd. Dat was wel het uitgangspunt toen ik twee jaar geleden aantrad. Dus helemaal af is het niet, nee.’

‘Het was bepaald geen topjaar’

Erik ten Hag droeg in het seizoen 1995/96 als speler zelf het shirt van FC Utrecht. Hij maakte er een seizoen mee, zoals de club er vele kende. Het was rumoerig. ‘Ik heb dat jaar bijvoorbeeld drie trainers gehad: Simon Kistemaker, Nol de Ruiter en Ronald Spelbos. Met spelers als Jean-Paul de Jong, Ferdi Vierklau, Jan-Willem van Ede, Marcel van der Net, Eric van Kessel, Ab Plugboer en Peter Hofstede hadden we op het oog helemaal geen slecht elftal. Een of twee posities waren echter onvoldoende bezet en andere posities waren weer dubbel bezet. De spelersgroep was niet in balans. De verwachtingen waren destijds ook veel te hoog. Ieder jaar weer roept de omgeving van Utrecht dat de ploeg voor Europees voetbal moet gaan en dat was toen niet anders. Uiteindelijk eindigden we dat seizoen als vijftiende, heel teleurstellend. Nee, het was bepaald geen topjaar.’
Klinkt als de juiste persoon voor deze selectie imo.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151972637
Jammer duckie al was ik het vaak niet met je eens, het was wel gezellig :)
pi_151987227
Vergeet niet te stemmen op je speler van het jaar :

http://www.svfcutrecht.nl(...)-speler-van-het-jaar!

Ik heb gekozen voor Timo Letschert.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151987450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Vergeet niet te stemmen op je speler van het jaar :

http://www.svfcutrecht.nl(...)-speler-van-het-jaar!

Ik heb gekozen voor Timo Letschert.
Ieder seizoen weer lastig. Zeker nu er wel een stuk of 10 toppers in aanmerking komen.
pi_151987538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:11 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ieder seizoen weer lastig. Zeker nu er wel een stuk of 10 toppers in aanmerking komen.
:D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151999315
Seizoen van Leeuwin is ook voorbij.

quote:
Voor Ramon Leeuwin zit het seizoen er op. De verdediger van FC Utrecht ondergaat een operatie aan zijn achillespees. Hij heeft al het hele seizoen chronisch last van de blessure. Nu er voor FC Utrecht niks meer op het spel staat is tot de ingreep besloten.

Ramon Leeuwin mist door de operatie de laatste drie wedstrijden (Go Ahead Eagles uit, Excelsior thuis en Vitesse uit). Leeuwin zal waarschijnlijk vervangen worden door Kai Heerings.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 25 april 2015 @ 21:44:46 #78
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152025001


*O* *O* *O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152033013
Had er niet op gerekend, aardige 1e helft gespeeld en een verdiende overwinning, Eagles waren wel zwak..

Goede wedstrijd van Ramselaar!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152033030
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als Boymans terugkeert?
pi_152033035
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als Boymans terugkeert?
Gewoon op de bank he aankomend seizoen.
  zondag 26 april 2015 @ 10:30:22 #82
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152033535
Effectieve wedstrijd , mooi mooi mooi..

Ik wacht met verlengen van mijn scc tot Haller definitief is vastgelegd door de fc.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 26 april 2015 @ 11:35:25 #83
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152034650
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als Boymans terugkeert?
Boymans is al over gezegd dat hij sowieso pas volgend seizoen komt omdat hij nog een beetje au heeft
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 26 april 2015 @ 11:43:05 #84
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152034845
Maaruh hee we gaan nu voor de 8e plek en europees spelen _O_
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152034944
Je wint waarsch. nog thuis van Excelsior en verliest kansloos in Arnhem en dan is het verloren seizoen voorbij.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 26 april 2015 @ 11:51:49 #86
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152035035
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2015 11:47 schreef Downwards het volgende:
Je wint waarsch. nog thuis van Excelsior en verliest kansloos in Arnhem en dan is het verloren seizoen voorbij.
We beginnen nu pas op gang te komen :D
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 26 april 2015 @ 11:57:23 #87
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152035183
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152035343
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:51 schreef Paul het volgende:

[..]

We beginnen nu pas op gang te komen :D
Ja, vandaar dus nog 3 of heel misschien 4 punten en de constatering dat het weer een verloren seizoen is.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 26 april 2015 @ 12:04:54 #89
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152035357
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ja, vandaar dus nog 3 of heel misschien 4 punten en de constatering dat het weer een verloren seizoen is.
Volgend jaar top 5 komt goed _O_
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152035398
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:04 schreef Paul het volgende:

[..]

Volgend jaar top 5 komt goed _O_
Oooooooooh, met gemak joh.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 26 april 2015 @ 12:20:32 #91
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152035726
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:05 schreef Downwards het volgende:

[..]

Oooooooooh, met gemak joh.
Sowieso met Boymans en HallerGod scoren we 4 doelpunten minimaal per wedstrijd hee
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152036192
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:30 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Effectieve wedstrijd , mooi mooi mooi..

Ik wacht met verlengen van mijn scc tot Haller definitief is vastgelegd door de fc.
Ik ben wel supporter en laat het verlengen niet van dat soort dingen afhangen. :P
  zondag 26 april 2015 @ 15:10:28 #93
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152040816
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik ben wel supporter en laat het verlengen niet van dat soort dingen afhangen. :P
Noem mij maar een fan dan.


OT:

Demy de Zeeuw maakt mogelijk aan het einde van het seizoen de overstap naar FC Utrecht .

Momenteel speelt de 31 jarige centrale middenvelder nog bij NAC Breda waar hij een contract heeft t/m 30 – 06- 2015.

Demy zelf vind de FC Utrecht een club waar hij zich thuis zal voelen ” De mentaliteit en strijdvaardige uitstraling van deze mooie club die ligt mij wel ” aldus de Zeeuw.

FC Utrecht hoop met Demy een speler aan te trekken die voorop in de strijd gaat.

Demy de Zeeuw zal naar alle waarschijnlijkheid een 2 jarig contract aangeboden krijgen aldus in de wandelgangen geopperd wordt.


Bron: fcutrecht.at


Als ze voor Demy geld hebben, kunnen ze ook Haller halen , me dunkt

[ Bericht 39% gewijzigd door RoodWitBlauw op 26-04-2015 16:47:36 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152051142
Tuurlijk gaan ze Haller halen. Dit is gewoon een spelletje dat ze spelen.

Als het anders is leen ik een miljoen van de bank en verkoop ik haller binnen een jaar voor vijf.

Dat ziet de fc ook wel in.
pi_152051432
Het is niet zo dat De Zeeuw niets zou kunnen toevoegen, maar zou liever zien dat ze gewoon de jeugd de kans geven; zeker als je een aantal middenvelders met zeer veel potentie in de gelederen hebt (Ramselaar, Rubin, El Aissati etc.)
pi_152088740
quote:
BEVRIJDING IN UTRECHT
Sébastien Haller leeft op in eredivisie en wil vertrouwen van clubleiding terugbetalen

Utrecht
In het eerste elftal van Auxerre was de rol van spits Sébastien Haller (20) vlak voor de winterstop uitgespeeld. De jonge, talentvolle Fransman gaf slechts acte de présence tegen clubs als Épernay, Colmar en Thaon. Zijn carrière zat in het slop en het ontbrak Haller vooral aan zelfvertrouwen en doelpunten. Dat bewaarde de verrassing van de eredivisie voor FC Utrecht.

,,Ik weet niet of ik de mooiste verrassing ben voor FC Utrecht dit seizoen. Ik probeer alleen maar het vertrouwen terug te betalen dat de clubleiding aan mij heeft gegeven", zegt de spits van FC Utrecht.

Haller werd vorig najaar ontdekt door Utrecht-scout Didier Martel, die verrast was over zijn kwaliteiten. Martel, die zelf bij FC Utrecht en Vitesse speelde, betitelt Haller als een fysiek sterke spits met een opportunistische speelstijl. Een aanvaller die ondanks zijn aanzienlijke lengte (1,90 meter) technisch zeer vaardig is.

Haller zelf had nog nooit van Martel en FC Utrecht gehoord. ,,Ik kende Martel helemaal niet en heb hem nooit zien spelen. Hij belde mij een maand voor het begin van de transferwindow in de winterstop. Hij vertelde dat FC Utrecht interesse in mij had en dat het goed was om er over na te denken om mijn voetbalcarrière een herstart te geven in Nederland. Ik speelde niet veel bij Auxerre. Ik heb er vervolgens goed over nagedacht en hem teruggebeld dat het mij een mooie kans leek. Toen ik eenmaal in Nederland aankwam, was het gevoel bij FC Utrecht vanaf het eerste moment goed."

De tengere Franse aanvaller loopt overigens totaal niet naast zijn schoenen. Zelfs niet na de tien doelpunten die hij voor FC Utrecht al maakte. Hij spreekt zelfs met het nodige realisme over zijn tijd bij opleidingsinstituut Auxerre. ,,Ik was topfit bij die club, maar ik voldeed misschien niet helemaal aan de verwachtingen. Auxerre speelt ook 4-3-3, maar in drie jaar tijd hebben we drie verschillende trainers gehad. En iedere trainer heeft weer zijn eigen visie op voetbal. Ze zochten een speler met meer snelheid en meer diepgang. Dat was op dat moment niet mijn profiel. Ik heb geprobeerd om mij aan te passen, maar bij Auxerre werkte het niet. Nu bij FC Utrecht juist wel. Het heeft vooral met zelfvertrouwen te maken."

Haller werd geboren op 22 juni 1994 in Ris Orangis ten zuiden van Parijs en groeide als kind van een Franse vader en Ivoriaanse moeder op in het nabij gelegen Soisy-sur-Seine. ,,Ik ben begonnen in de jeugd bij Vigneux en vervolgens kwam ik via Brétigny bij Auxerre terecht. Ik heb bij die profclub vanaf mijn 13e jaar in de jeugdopleiding gespeeld. Acht jaar lang."

Maar hoe goed zijn periode in de jeugd ook was - Haller doorliep alle Franse jeugdelftallen tot en met Jong Frankrijk - in de senioren van Auxerre stokte zijn productie aanzienlijk. ,,Ik had bij Auxerre veel van mijn zelfvertrouwen verloren. Gelukkig heb ik dat bij FC Utrecht weer teruggevonden. Het voelt echt als een bevrijding. Zeker een aanvaller heeft dat nodig om te kunnen scoren. De overstap naar Utrecht heeft mij erg goed gedaan. Scoren is een onderdeel van je talent, maar je moet er elke dag aan werken. Ik wil steeds weer progressie boeken en wil geen spijt krijgen van de dingen die ik niet heb gedaan."

,,Toch ben ik het meest vooruit gegaan in een seizoen bij Auxerre dat ik weinig speelde. Dat jaar heb ik mentaal enorme stappen gemaakt. Ik trainde dan 's avonds met mijn zwager op techniek, maar eigenlijk was ik met mentale training bezig. Ik moest een oplossing vinden hoe ik kon terugkeren in het elftal. Die oplossing heb ik pas echt gevonden hier bij FC Utrecht."

Haller hoopt en denkt bij FC Utrecht te kunnen blijven. ,,De aanvallende stijl is voor een spits altijd plezierig. Je krijgt als aanvaller meer kansen in een wedstrijd. Het zijn open wedstrijden in Nederland, met tegenstanders die graag willen voetballen. Dat zorgt voor veel ruimte. Het is mogelijk om hier op elk moment te scoren. Verder wil ik een zo compleet mogelijke aanvaller worden. Dit is voor mij een enorme kans."

De Fransman kijkt nu al uit naar volgend seizoen. ,,We staan met FC Utrecht niet op de plaats die we verdienen. We hadden met ons spel meer wedstrijden moeten winnen, maar we leren iedere keer weer. Ik ontwikkel mij nog steeds en pas heel goed bij de speelstijl van FC Utrecht. Ik kijk uit naar volgend seizoen en wil dan laten zien dat ik nog meer in mijn mars heb."

Een nieuw vierjarig contract dat voor de Franse surprise klaarligt in de burelen bij De Galgenwaard zal hij graag ondertekenen. ,,Ik wil heel graag bij FC Utrecht blijven. Hun voorstel ga ik niet weigeren. Ik wil hier ook volgend seizoen spelen, doelpunten maken en het vertrouwen van de mensen bij Utrecht terugbetalen. Dat vind ik niet meer dan normaal." Om die wens van Haller te laten uitkomen zal FC Utrecht voor 1 mei de optie moeten lichten in zijn huidige huurovereenkomst.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152092013
http://foxsports.nl/video(...)-fc-utrecht-0-2.html

Heel beheerst afgerond, maar die assist van Ramselaar.. Met zoveel gevoel gegeven.
pi_152104039
De optie op Haller is gelicht en dat betekent dat hij tot de zomer van 2019 onder contract komt te staan.

[ Bericht 26% gewijzigd door Downwards op 28-04-2015 20:08:58 ]
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 april 2015 @ 20:31:40 #99
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152104925
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:03 schreef Downwards het volgende:
De optie op Haller is gelicht en dat betekent dat hij tot de zomer van 2019 onder contract komt te staan.
Bron?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152114749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:31 schreef Paul het volgende:

[..]

Bron?
Dat deze zomer alweer doorverkopen, moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar het is i.i.g. wel rond (zullen het vandaag wel officieel bekend maken).
quote:
FC Utrecht legt Sébastien Haller definitief vast. De spits was al akkoord over een 4-jarige verbintenis. Utrecht hikte echter nog aan tegen het prijskaartje van acht ton dat op de Franse spits was geplakt.

Utrecht bedong in die huurovereenkomst met AJ Auxerre een optie tot koop op de 20-jarige Franse jeugdinternational. Vrijdag aanstaande loopt de deadline om die te lichten af. Daarna kan Auxerre vragen wat het wil en vervalt voor Utrecht het eerste recht op koop. Officiële mededelingen doet FC Utrecht nog niet, maar het vastleggen van de spits van Ivoriaanse afkomst wordt nog deze week wereldkundig gemaakt.

Saillant detail is dat Utrecht helemaal niet van plan was Haller, gehaald als tijdelijke invalkracht voor Ruud Boymans, te kopen. Dat veranderde toen hij aan de lopende band ging scoren. Almere City-spits Vincent Janssen gold als belangrijkste target voor de aanvalslinie. Dat blijft hij, aangezien Utrecht met Boymans en Haller over twee bovenmodale spitsen beschikt.

De kans dat een van beiden (Haller staat op tien treffers, Boymans op negen) komende zomer al vertrekt, is reëel. Voor Boymans was voor zijn enkelblessure al interesse uit Duitsland en Turkije, voor Haller zitten wekelijks veel scouts van Engelse clubs op de tribune. Volgens de KNVB mag Utrecht Haller nu binnenhengelen en komende zomer alweer doorverkopen.
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)jk-direct-door.dhtml

[ Bericht 28% gewijzigd door Downwards op 29-04-2015 08:00:33 ]
pi_152114904
Dat zou wat zijn ja, eerst kopen en dan in de zomer alweer weg doen. :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152114962
Als ze er één verkopen, hoop ik dat het Boymans is - heeft maar 7 hele wedstrijden gespeeld dit seizoen -, maar als een 'gek' uit Engeland 3,5 miljoen pond op tafel legt voor Haller in juli, kun je dat bijna niet weigeren. Al moet je je altijd afvragen of hij een jaar later niet nóg meer zou kunnen opleveren.

Ik verwacht dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat Haller i.i.g. wel een heel seizoen in Utrecht zal spelen en bovendien is er discussie of dat wel mag van de UEFA.

[ Bericht 5% gewijzigd door Downwards op 29-04-2015 08:23:08 ]
pi_152115090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:16 schreef Downwards het volgende:
Als ze er één verkopen, hoop ik dat het Boymans is - heeft maar 7 hele wedstrijden gespeeld dit seizoen -, maar als een 'gek' uit Engeland 3,5 miljoen pond op tafel legt voor Haller in juli, kun je dat bijna niet weigeren. Al moet je je altijd afvragen of hij een jaar later niet nóg meer zou kunnen opleveren.

Ik verwacht dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat Haller i.i.g. wel een heel seizoen in Utrecht zal spelen en bovendien is er discussie of dat wel mag van de UEFA.
Ja dat zou mooi zijn, ondanks dat ik Ruudje een goede spits voor ons vind kun je er niet op bouwen gezien zijn blessures...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152146021
quote:
FC Utrecht heeft de optie tot koop op aanvaller Sébastien Haller gelicht. De revelatie van de tweede seizoenshelft komt daardoor definitief over van AJ Auxerre. De 20-jarige clubtopscorer ligt nu tot medio 2019 vast bij FC Utrecht.

Haller voegde zich tijdens de winterstop van dit seizoen bij de selectie van FC Utrecht, dat hem op huurbasis overnam van AJ Auxerre. Sindsdien had de jeugdinternational van Frankrijk er slechts vijftien optredens voor nodig om tien keer te scoren én bereidde hij drie Eredivisietreffers voor. “Het nemen van de optie tot koop op Sébastien was afgelopen winter een bewuste keuze. We zagen de potentie. Die is er nu al uitgekomen. En dan zijn we eigenlijk nog maar net aan het werk met hem”, zegt Manager Spelerszaken & Scouting Edwin de Kruijff van FC Utrecht. “Het doel van Sébastien is om via FC Utrecht een volgende stap te maken naar de top. Het is aan onze technische mensen om het talent dat hij heeft verder te ontwikkelen.”

“FC Utrecht investeert met het vastleggen van Sébastien in haar toekomst. Dat wij deze transfer zelf kunnen doen, zegt genoeg. FC Utrecht is op de weg terug als voetbalbedrijf en we zijn er trots op dat wij nu zelf deze investering kunnen doen”, aldus Algemeen Directeur Wilco van Schaik.

“We zien de potentie, de talenten en de kwaliteiten van Sébastien”, is De Kruijff stellig. “Dan is het op zijn plaats en gerechtvaardigd om in deze Franse jeugdinternational te investeren. Met Sébastien en Ruud Boymans hebben we nu twee kwalitatief goede spitsen vastliggen voor komend seizoen.”
pi_152151280
quote:
Niki Mäenpäa geniet belangstelling van FC Utrecht, maar Brighton & Hove Albion is ook in de markt voor de doelman van VVV-Venlo. “Ik ben met FC Utrecht en Brighton in gesprek”, erkent de goalie in gesprek met 1Limburg. “Iedereen dat weet het mijn grote droom is om in Engeland te spelen, maar het verhaal van FC Utrecht is ook goed. Bij beide clubs moet ik de strijd aangaan met de eerste doelman.” Volgens de Fins international hebben ook andere clubs uit Engeland, Turkije en Schotland zich inmiddels gemeld.
Voetbalzone.nl
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152315130
quote:
Harry van den Ham vertrekt bij FC Utrecht. De oud-trainer van FC Dordrecht is sinds dit seizoen als assitent van hoofdtrainer Rob Alflen werkzaam bij de nummer elf van de eredivisie, maar vertrekt na dit seizoen alweer bij de Domstedelingen.

Eerder werd al duidelijk dat Alflen na dit seizoen moet vertrekken bij Utrecht. Zijn taken worden overgenomen door Erik ten Hag. Die gaat ook als technisch manager aan de slag. Jean-Paul de Jong wordt zijn assistent.

Het besluit over het vertrek van Van den Ham is genomen in goed onderling overleg. Van den Ham loodste FC Dordrecht vorig seizoen via de play-offs naar de eredivisie. Als hoofdtrainer werkte hij eerder voor onder meer Telstar en Top Oss. Ook was hij in een aantal eerdere periodes al als assistent werkzaam in Utrecht.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:28:18 #108
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152317261
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:33 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ik wens hem veel succes verder met zn carriere.

Maar bij fcu heeft hij weinig meer toe te voegen komend seizoen.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152317323
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:28 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Ik wens hem veel succes verder met zn carriere.

Maar bij fcu heeft hij weinig meer toe te voegen komend seizoen.
Ik mag hem niet zo, maar gun hem ook best een leuk clubje in de JL. Dat hij bij ons rond het eerste elftal niets meer te zoeken heeft, ben ik van harte met je eens.
pi_152321302
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:28 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Ik wens hem veel succes verder met zn carriere.

Maar bij fcu heeft hij weinig meer toe te voegen komend seizoen.
Ach, dat heeft hem dit seizoen ook niet bij ons weggehouden...
  woensdag 6 mei 2015 @ 08:38:43 #111
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152321519
Volgens voetbalzone willen we Ruben Ligeon kopen van Ajax.

En een interview met Bart Ramselaar:

quote:
Bij zijn eerste training bij het eerste elftal van FC Utrecht fronsten diverse toeschouwers én medespelers, positief verrast als ze waren, de wenkbrauwen. De onbevangenheid waarmee hij opging in de training was bewonderenswaardig. Inmiddels, vele trainingen én drie Eredivisieoptredens later, staat hij ook bij het grote publiek op het netvlies: Bart Ramselaar. Opgeleid bij FC Utrecht. FCUtrecht.nl zocht hem op.

"Het seizoen had van mij inderdaad nog wat langer mogen duren", zegt jongeling Ramselaar, in de wetenschap dat er nog slechts twee speelrondes in de Eredivisie op het programma staan. "Het gaat nu lekker, ik mocht twee keer in de basisploeg van het eerste aantreden. Dan had het geen straf geweest als het seizoen wat langer zou duren."

Genieten van de eerste minuten
Na oefenoptredens tegen AA Gent - in het Spaanse La Nucia - en grootmacht Borussia Dortmund, was zijn debuut in Stadion Galgenwaard daar op 1 maart van dit jaar. Kort voor tijd mocht Ramselaar Mark Diemers aflossen in het duel met Feyenoord. "Een mooi moment, zeker weten", gaat de Amersfoorter met zijn gedachten terug naar die dag. "Als je in de jeugd van FC Utrecht speelt, dan is het doel om in de Galgenwaard te spelen. Daar werk je hard voor. Dat is echt heel mooi. Met al die supporters, het publiek. Na een kort moment van spanning, ging ik lekker mee in het spel."

'Ik pas me aan'
Bij de twee meest recente duels van FC Utrecht stond Ramselaar aan de aftrap. "We veranderden van speelsysteem, gingen met vier middenvelders spelen. Toen kwam er een plekje vrij." Een positie die niet direct de zijne is; rechts aan de buitenkant met ruimte voor zich. "Ik ben een aanvallende middenvelder, maar ik word ook vaak controlerend neergezet. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit. Ik pas me aan. Als ik speel, vind ik het prima. Op dit moment in het systeem met vier middenvelders, vind ik rechts aan de buitenkant een erg fijne rol."

Isco
Ramselaar typeert zichzelf als een creatieve middenvelder, gelijk aan zijn voorbeeld Isco van Real Madrid. "Ik probeer dingen te creëren; acties te maken, te dribbelen, de beslissende pass te geven. Aan de bal mijn ding te doen."

Briljante bal in De Adelaarshorst
Die beslissende pass, die kwam er al snel. In het uitduel met Go Ahead Eagles zette Ramselaar spits Sébastien Haller vrij voor de keeper. Een koud kunstje was het vervolgens voor de Franse clubtopscorer. "Ik zag Rubio (Rubin, red.) de hoek ingaan, maar tegelijkertijd ging Sébastien diep. De centrale verdedigers stonden naast elkaar, niet achter elkaar. Dus ik dacht: ik stuur hem weg. Die bal viel goed en Sébastien maakte het natuurlijk mooi af. Aan die bal ben ik nog wel een aantal keer herinnerd, ja."

Afwachten? Eventjes maar
Nieuw in de eerste ploeg past het jeugdproduct van FC Utrecht zich gemakkelijk aan. "In het begin ben je als nieuwe en jonge speler wat afwachtend, maar dat is maar even. Ik ben niet een speler die vanzelfsprekend gaat coachen bijvoorbeeld. Maar, nu doe ik dat wel. Gaat het automatisch. Dan maakt het niet uit hoe oud je bent."

'Flow vasthouden'
Realistisch, dat is de middenvelder als hij vooruitkijkt. "Ik heb natuurlijk wel twee overwinningen meegemaakt, nog geen tegenslag gehad. Nu is allemaal leuk en fantastisch, maar je moet je ook voorbereiden op mindere dagen. Daar praat je wel met mensen over. Nu zitten we in een mooie flow, maar het is niet altijd omhoog. Dan moet je voorbereid zijn. Maar, die flow die mogen we van mij nog wel even vasthouden. Om te beginnen zondag tegen Excelsior."


[ Bericht 97% gewijzigd door PBateman1978 op 06-05-2015 08:48:05 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 mei 2015 @ 08:57:35 #112
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152321845










quote:
FC Utrecht draagt zondag, in het duel met Excelsior, unieke shirts. Het rode tricot waarmee wordt gespeeld, is voorzien van een beeltenis van de overleden oud-speler David di Tommaso, met daarbij ook zijn geboortedatum en zijn sterfdag.

Het hommageshirt zal later dit jaar, tijdens een David di Tommaso Memorial Match, nogmaals worden gedragen door de spelers van FC Utrecht. Op 29 november 2015 is het exact tien jaar geleden dat Di Tommaso in zijn slaap kwam te overlijden.

Een variant op het shirt dat de spelers dragen, is vanaf vandaag (woensdag) verkrijgbaar in de FC Utrecht Fanshop. Dat shirt bevat geen sponsoruitingen. Op de achterzijde van het shirt staat ‘DI TOMMASO’ in het lettertype dat werd gebruikt bij het FC Utrecht-shirt dat hij voor het laatst droeg en is bovendien het portret van de Fransman verwerkt in ‘zijn’ rugnummer 4. Het shirt kost 45 euro; een prijs die overeenkomt met het 45-jarige bestaan van FC Utrecht dit jaar. In zowel de fanshop als de webshop kan op aanvraag kosteloos de sponsoruiting van HealthCity op het shirt worden gedrukt.

Traditioneel wordt tijdens de laatste thuiswedstrijd van het seizoen, door SupportersVereniging FC Utrecht, de David di Tommaso Trofee uitgereikt aan de speler die in de ogen van de supporters het meest waardevol en populair was in het voorbije seizoen.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152324053
quote:
quote:
KNVB: Regels staan ADO geen Mansveld-shirt toe

ADO Den Haag zal op 3 december niet aantreden in een shirt met een afbeelding van Aad Mansveld erop. De UEFA-regels verbieden clubs te spelen in shirts met afbeeldingen.
Foto
Foto: Eric Verhoeven Fotografie

De club uit de Hofstad wilde op 3 december tegen NAC een groot eerbetoon brengen aan haar clubicoon, die twee dagen later precies twintig jaar geleden overleed.

Ondanks het verbod zullen de door kledingsponsor Errea ontworpen shirts wel in het stadion te zien zijn. Tijdens de warming-up zullen de Aadje-tricots gedragen worden door de ADO-spelers. Het is de bedoeling dat het shirt in een beperkte oplage in de fanshop van ADO Den Haag verschijnt.
http://www.elfvoetbal.nl/(...)n-mansveld-shirt-toe

bericht uit 2011, weet niet of de regels hieromtrent gewijzigd zijn
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 mei 2015 @ 10:32:19 #114
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152324067
Lijkt me wel, of zou ... FC Utrecht.. echt dom.. zijn :')
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_152324482
Toe maar; geld verdienen over de rug van een overleden speler? Ik mag toch hopen dat die 45 euro in een goed doel steken...
pi_152324604
quote:
Het doet mij pijn dat ze het op deze manier proberen uit te melken. Er zijn al mooie initiatieven genomen (beeld op de Bunnikside onder andere) en ieder jaar wordt er al een trofee uitgereikt en stil gestaan bij zijn overlijden.

Het mag allemaal best wat bescheidener.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:59:25 #117
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152324843
Het is wel heel veel ja...

Maar goed, ik lees ook nog steeds berichten van mensen die er blij mee zijn dus als de behoefte er nog is vind ik het allemaal prima.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152325742
@fcutrecht.nl

quote:
Een variant op het shirt dat de spelers dragen, is vanaf vandaag (woensdag) verkrijgbaar in de FC Utrecht Fanshop. Dat shirt bevat geen sponsoruitingen. Op de achterzijde van het shirt staat ‘DI TOMMASO’ in het lettertype dat werd gebruikt bij het FC Utrecht-shirt dat hij voor het laatst droeg en is bovendien het portret van de Fransman verwerkt in ‘zijn’ rugnummer 4. Het shirt kost 45 euro; een prijs die overeenkomt met het 45-jarige bestaan van FC Utrecht dit jaar.
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:16:12 #119
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152326652
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Het is wel heel veel ja...

Maar goed, ik lees ook nog steeds berichten van mensen die er blij mee zijn dus als de behoefte er nog is vind ik het allemaal prima.
Mogen we ook wel weer eens een keer stilstaan bij Mihai Neșu.
Wat er met hem is gebeurt is misschien nog wel erger dan overlijden in je slaap.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152401268
quote:
Timo Letschert is ook de komende seizoenen in het shirt van FC Utrecht te bewonderen. De verdediger wordt definitief overgenomen van Roda JC. De club uit de Domstad heeft de koopoptie op de huurling gelicht. Letschert tekent een contract voor drie jaar. Club en speler bereikten eerder al overeenstemming. Vrijdagmiddag bevestigde Letschert tegenover FOX Sports dat ook de clubs het nu eens zijn geworden.

Bij zijn vorige clubs FC Groningen en Roda ging de verdediger met problemen weg. In het Hoge Noorden kon hij moeilijk omgaan met zijn reserverol en in Limburg leefde hij in onmin met de supporters. In het shirt van Utrecht bloeide hij volledig op. De 21-jarige Letschert is uitgegroeid tot een vaste waarde in het team van trainer Rob Alflen en kwam dit seizoen in 21 competitieduels in actie.

Vorige maand gaf algemeen directeur Wilco van Schaick tegenover Voetbal International al aan dat Utrecht de verdediger graag wilde behouden. "Wij zijn zeer tevreden over Timo. In het begin moest hij wennen, maar intussen zijn we heel blij met hem. Een mooi, jong talent."
  vrijdag 8 mei 2015 @ 13:22:07 #121
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152401422
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:17 schreef Downwards het volgende:
Timo Letschert is ook de komende seizoenen in het shirt van FC Utrecht te bewonderen. De verdediger wordt definitief overgenomen van Roda JC. De club uit de Domstad heeft de koopoptie op de huurling gelicht. Letschert tekent een contract voor drie jaar. Club en speler bereikten eerder al overeenstemming. Vrijdagmiddag bevestigde Letschert tegenover FOX Sports dat ook de clubs het nu eens zijn geworden.

Bij zijn vorige clubs FC Groningen en Roda ging de verdediger met problemen weg. In het Hoge Noorden kon hij moeilijk omgaan met zijn reserverol en in Limburg leefde hij in onmin met de supporters. In het shirt van Utrecht bloeide hij volledig op. De 21-jarige Letschert is uitgegroeid tot een vaste waarde in het team van trainer Rob Alflen en kwam dit seizoen in 21 competitieduels in actie.

Vorige maand gaf algemeen directeur Wilco van Schaick tegenover Voetbal International al aan dat Utrecht de verdediger graag wilde behouden. "Wij zijn zeer tevreden over Timo. In het begin moest hij wennen, maar intussen zijn we heel blij met hem. Een mooi, jong talent."
Zoals verwacht, maar alsnog goed om de bevestiging te zien!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152442588
quote:
FC Utrecht verdediger Jeff Hardeveld (20) heeft bij de maandag training ogenschijnlijk een zware knieblessure opgelopen. De jonge verdediger was de afgelopen dagen te zien met een brace en op krukken. Vanwege de zwelling van de knie kan er op dit moment nog niet vastgesteld worden hoe ernstig de blessure is. Dat het seizoen afgelopen is voor Hardeveld is wel duidelijk.

De jonge verdediger maakt op 20 december 2014 zijn debuut in het eerste elftal van FC Utrecht. Inmiddels is Hardeveld een vaste waarde geworden op de linksback positief waar hij 8 wedstrijden speelde en een maal scoorde.
Flinke aderlating, kunnen we wel stellen.

Jeff Hardeveld. ^O^
pi_152481412
Groot artikel in de Volkskrant deze morgen:

quote:
'Hij kwam, hij zag, hij overwon én hij blijft'

Sebastién Haller is in een half jaar uitgegroeid tot publiekslieveling bij FC Utrecht. De club heeft de Franse huurling net op tijd vastgelegd. Buitenlandse kapers lagen op de loer.

Door: Bart Jungmann 10 mei 2015, 23:17

Sebastién Haller, een vriendelijke reus van 1,90 meter, kijkt naar zijn voetbalschoenen. Ze zijn oranje. Dat zijn ze omdat de sponsor het wil, maar hij snapt de hint. 'Ja, een mooie kleur.' De voetballer glimlacht minzaam.

Met één van die schoenen, de rechter om precies te zijn, heeft de 20-jarige Fransman een uur eerder weer eens doel getroffen. Het is zijn elfde in een half seizoen. Daardoor komt FC Utrecht ook op voorsprong. Maar de vreugde is van korte duur. Uiteindelijk mogen Haller en ploeggenoten nog blij zijn een 2-2-gelijkspel uit het vuur te slepen tegen Excelsior.

We zijn net op tijd rondgekomen
- Edwin de Kruijff, manager scouting en spelerszaken


Omdat het de laatste thuiswedstrijd is, wordt het toch een beetje feest in Galgenwaard. Vertrekkende spelers en trainers worden met applaus uitgeluid. Supporters hebben de beste speler van het seizoen gekozen. 'Hij kwam, hij zag, hij overwon én hij blijft', schalt de voorzitter van de supportersvereniging. De winnaar is de man van het halve seizoen, Sebastién Haller.

Eind vorige maand heeft FC Utrecht hem voor vier jaar kunnen vastleggen. Voor 750 duizend euro komt Haller over van het Franse Auxerre. Dat lijkt een koopje, gezien de status die Haller in korte tijd heeft opgebouwd.

Edwin de Kruijff, manager scouting en spelerszaken, glimlacht. 'We zijn net op tijd rondgekomen. Al in februari zijn we met Haller tot een akkoord gekomen. Uiteindelijk hebben zich nog andere clubs gemeld, uit Frankrijk, maar ook uit Engeland, die aanmerkelijk meer konden bieden.'

Lieveling

Sebastién Haller voetbalt sinds de winterstop in Utrecht. Oud-speler en scout Didier Martel had de clubleiding attent gemaakt op zijn landgenoot, een talent dat bij eerstedivisieclub Auxerre op een zijspoor was geraakt. De Kruijff ging zelf kijken en sprak de beoogde aanwinst. 'Zelfbewust, maar op een prettige manier. Een jongen die open stond voor verbetering.'

Een bezoek aan de wedstrijd tussen AZ en Utrecht, de laatste voor de winterstop, gaf het laatste zetje. Dat leidde tot een huurovereenkomst met de mogelijkheid tot aankoop. De Kruijff: 'Hij was erg enthousiast over het spel.' Veel beter dan in die wedstrijd, resulterend in een 3-0-zege, zal FC Utrecht ook niet gespeeld hebben.

Sneller dan gedacht ontwikkelde Sebastién Haller zich tot basiskracht en publiekslieveling. Het zo vurig verlangde spektakel bleek te schuilen in een bonenstaak met een verrassend goede techniek. Vooral zijn vier doelpunten in de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht, halverwege februari, maakten de geesten rijp voor aankoop.

Zelfbewust, maar op een prettige manier. Een jongen die open stond voor verbetering

Supporters startten zelfs een actie met ludieke T-shirts om een steentje bij te dragen. In het licht van de recente transfer van Memphis Depay mag een bedrag in tonnen een peuleschilletje zijn. Voor het financieel wankele FC Utrecht was het een reusachtige uitgave die toch is gedaan om ze later dubbel en dwars terug te verdienen.

Tot die tijd schittert er weer een nieuwe aanvalsleider in Galgenwaard, tredend in een lange traditie met klinkende namen als Willaarts, Kuijt en Van Loen. Volgens De Kruijff komt Haller beter tot zijn recht in de offensieve traditie van het Nederlandse voetbal. 'In Frankrijk moest hij het vaak doen met lange ballen van achteruit.'

Zelf zoekt de Fransman de succesvolle wending in de ontvangst. 'Iedereen, van spelers tot supporters, gaf me het gevoel welkom zijn.' De aanwezigheid van medespeler en landgenoot Eduard Duplan deed de integratie extra vlot verlopen.

Tegen Excelsior is het spektakel ver te zoeken. De Rotterdamse club hoopt met een gelijkspel het verblijf in de eredivisie te verlengen. Daartoe is een verdediging van vijf man geformeerd. Utrecht moet het bovendien door blessures zonder een echte buitenspeler stellen. Dus kan Haller weinig anders doen dan hoge ballen met borst of hoofd in de richting van een ploeggenoot te sturen.

Een kwartier na rust wordt de nummer 22 voor het eerst in stelling gebracht. Middenvelder Ayoub wordt in het strafschopgebied gehaakt. Onmiddellijk ontfermt Sebastién Haller zich over de bal, klaar om het vonnis te voltrekken.

Zijn medespelers hadden voor de winterstop een potje gemaakt van strafschoppen. Haller bleek er in het trainingskamp geen moeite mee te hebben. Sindsdien heeft hij al een paar keer raak geschoten en dat doet hij zondag ook. Zijn naam echoot door het stadion.

Na afloop staat hij trots met de trofee voor beste speler in zijn handen. De beker is vernoemd naar David di Tomasso, een landgenoot die FC Utrecht eerder aan zich verplichtte en tien jaar geleden plotseling overleed. Eerlijk gezegd was Di Tomasso tot voor kort een onbekende voor hem, maar hij is onder de indruk van de gevoelens die zijn dood nog altijd losmaakt.

Haller is in korte tijd gehecht geraakt aan zijn nieuwe werkomgeving. Nadenken over de verre toekomst wil hij daarom niet. 'Ik heb hier een contract getekend. Hier wil ik slagen.'
  maandag 11 mei 2015 @ 13:06:07 #124
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152487293
quote:
Trainer Robby Alflen is het gepraat over een ‘topsportcultuur’ bij FC Utrecht zat. Op een topsportcultuur die door de club niet wordt gefaciliteerd, wil hij niet afgerekend worden, zegt hij tegenover RTV Utrecht.

Hij moet naar eigen zeggen een beetje lachen om de term ‘topsportcultuur’ die de laatste weken rondzingt in en om de club. Alflen: “Opeens is dat het toverwoord. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, moet ik eerlijk zeggen. Hoe vaker ik het hoor en lees, hoe meer ik het gevoel krijg dat iedereen denkt dat wij dit seizoen maar wat hebben lopen aanmodderen. Dat is absoluut niet zo.”

Hij vindt dat de club een voorwaardenscheppende rol heeft. “De club moet die topsportcultuur faciliteren en als de club die faciliteert dan kunnen de mensen daarmee werken”, zegt hij in gesprek met RTV Utrecht-verslaggever René van den Berg.

Door de enkel
Alflen suggereert dat de voorwaarden voor een topsportklimaat ontbreken op trainingscomplex Zoudenbalch. “We hebben een heel kleine gym waarvan de hele club gebruik moet maken (…) en een spelershome dat eigenlijk vernieuwd moet worden. En dan hebben we een trainingsveld waarop spelers spontaan door de enkel gaan. Wij hebben dus zo professioneel mogelijk gewerkt dit seizoen met zijn allen, maar meer was er in dit opzicht niet van te maken.”

Afgezien van het trainingsveld heeft Alflen er geen moeite mee om zo te werken. “Dat jeugdspelers in een gang zomaar langs een speler van het eerste elftal kunnen lopen, dat vind ik onze charme. Dat vind ik bij FC Utrecht horen. Wat ik wel vervelend vind is dat ik daar vervolgens op afgerekend ga worden. Nu heb ik het zo vaak gelezen en gehoord. Ik ben er nu wel klaar mee.”
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152487486
Goh wat toevallig dat een dergelijk interview direct na de laatste thuiswedstrijd naar buiten komt :')

De waarheid zal wel in het midden liggen; maar dat een trainer praat over "hun" ipv "ons" als het over de club gaat vind ik wel een beetje sneu.
  maandag 11 mei 2015 @ 13:14:27 #126
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152487500
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:13 schreef zatoichi het volgende:
Goh wat toevallig dat een dergelijk interview direct na de laatste thuiswedstrijd naar buiten komt :')

De waarheid zal wel in het midden liggen; maar dat een trainer praat over "hun" ipv "ons" als het over de club gaat vind ik wel een beetje sneu.
Weet niet of het interview van voor of na de wedstrijd is, kwam het tegen op fcufans.nl.

Had Erwin Koeman dan toch gelijk? :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152487909
Er zal best wel een kern van waarheid inzitten, maar Alflen moet ook begrijpen dat hij deze club überhaupt niet verder zou kunnen helpen.
pi_152488324
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:30 schreef Downwards het volgende:
Er zal best wel een kern van waarheid inzitten, maar Alflen moet ook begrijpen dat hij deze club überhaupt niet verder zou kunnen helpen.
Middelen zijn inderdaad 1 ding, maar dan heb je ook nog professionaliteit op persoonlijk vlak en in de aanpak en ook daar heeft het nogal aan geschort van wat ik begrijp,.
pi_152488376
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:47 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Middelen zijn inderdaad 1 ding, maar dan heb je ook nog professionaliteit op persoonlijk vlak en in de aanpak en ook daar heeft het nogal aan geschort van wat ik begrijp,.
Zoals gezegd denk ik best dat hij wat goede punten aansnijdt, maar het zou een stuk serieuzer overkomen als het uit de mond kwam van een zeer gedreven professional.
  maandag 11 mei 2015 @ 16:21:17 #130
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_152492828
Wat lijkt het zoontje van Di Tomasso trouwens veel op zijn vader zeg
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:22:26 #131
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152515161
Kai Heerings tekent vandaag bij Cambuur.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152525568
quote:
Ten Hag stond twee jaar onder contract bij Bayern München, waar hij er telkens net niet in slaagde om met de reserves te promoveren naar de 3. Liga. Nu gaat hij een nieuwe uitdaging aan in Utrecht, waar hij tevens de functie van technisch directeur gaat bekleden.

In die hoedanigheid is Ten Hag ook verantwoordelijk voor transfers en de Duitse markt is in zijn ogen zeer aantrekkelijk. "In de 2. Bundesliga, de 3. Liga en zelfs de Regionalliga lopen interessante spelers rond. Een jonge Duitse voetballer kan via FC Utrecht een mooie stap in zijn carrière maken. De Eredivisie is geschikt voor dat soort talenten, omdat er in Nederland nog meer aandacht is voor de ontwikkeling van de jeugd", zegt hij tegen Transfermarkt.de.

Overigens bekeek Utrecht-scout Didier Martel afgelopen vrijdag het duel tussen Fortuna Düsseldorf en VfR Aalen, in de 2. Bundesliga.
Zou direct een groot pluspunt zijn als Ten Hag 1 of 2 jonge, Duitse spelers met een toegevoegde waarde wist te halen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 16:15:15 #133
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152527227
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Kai Heerings tekent vandaag bij Cambuur.
Prima.
Misschien kan ie daar lekker ballen. Hier lukte het niet
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:19:35 #134
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152554067
Het is eindelijk officieel.

quote:
Met ingang van het nieuwe seizoen gaat Jean-Paul de Jong aan de slag als assistent-trainer bij FC Utrecht. De oefenmeester komt over van FC Eindhoven en heeft zich voor vier seizoenen verbonden aan de club waarvoor hij 370 wedstrijden speelde.

De Jong is, nadat eerder al Erik ten Hag als trainer/coach en technisch manager werd vastgelegd, de tweede aanwinst van de technische staf van FC Utrecht voor de komende seizoenen. De Jong (44) droeg van 1993 tot en met 2007 het shirt van de Eredivisionist uit de Domstad, waarvoor hij vervolgens zes jaar werkte als trainer van onder meer de A-junioren en het beloftenteam. De geboren Utrechter won als speler met FC Utrecht de KNVB Beker in 2003 en 2004 en de Johan Cruyff Schaal in 2004. Gisteravond kreeg hij de Gouden Stier uitgereikt als Beste Trainer van de Jupiler League.

Met Ten Hag werkte De Jong al samen als speler bij FC Utrecht in het seizoen 1995/1996 en in de technische staf van Go Ahead Eagles in de jaargang 2012/2013. Ten Hag was in Deventer destijds hoofdtrainer, De Jong liep in De Adelaarshorst stage in het kader van zijn trainersopleiding. Na die te hebben afgerond, ging de Utrechter aan de slag bij FC Eindhoven, dat het seizoen voordat hij er aan de slag ging als laatste eindigde in de Jupiler League, maar onder De Jong’s leiding respectievelijk zesde en tweede werd. Momenteel bereidt De Jong zich met FC Eindhoven voor op de eindronde, waarin wordt gestreden om promotie naar de Eredivisie.

“We zijn erg blij met de terugkeer van Jean-Paul de Jong bij FC Utrecht”, reageert Algemeen Directeur Wilco van Schaik opgetogen. “Jean-Paul is iemand die de cultuur van FC Utrecht kent en de taal van de club spreekt”, weet Van Schaik. “Na zijn spelersloopbaan heeft hij als jeugdtrainer goed werk verricht bij FC Utrecht en eenmaal op eigen benen, bij FC Eindhoven, presteerde hij ook uitstekend.”

“Het voelt goed om na een succesvolle periode van twee jaar, waarin ik mij heb ontwikkeld in Eindhoven, terug te keren bij FC Utrecht”, vertelt De Jong. “Ik kijk er naar uit om te gaan werken aan de verdere ontwikkeling van de club en om te presteren met FC Utrecht. Met elkaar succesvol zijn, is wat mij betreft het doel”, aldus de Utrechter.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:34:38 #135
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152603541
Maandag jong fcu in galgenwaard. Gratis toegang op de noordtribune :)

Kom jij ook naar de kampioenswedstrijd van Jong FC Utrecht?
14-05-2015
Jong FC Utrecht speelt maandag 18 mei om 18.30 uur tegen Jong PEC Zwolle. Bij winst of gelijk spel is de ploeg kampioen van Divisie B.

De wedstrijd is gratis bij te wonen vanaf de Noordtribune. Parkeren op het terrein voor het stadion is gratis tot 21.00u.

Drinks en snacks zijn verkrijgbaar voor de wedstrijd en in de rust in de Leliveldzaal op de tweede etage, waar met de consumptiemunten van FC Utrecht kan worden betaald. Voor wie die niet heeft: munten worden door Maison van den Boer ook verkocht á 1,25 euro.

Niet gebruikte munten kunnen direct na afloop van de wedstrijd worden ingeleverd en daarvoor krijgt men geld terug.

Bron: fcutrecht.net
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152604511
Schijnt dat men verwacht dat Jeff Hardeveld voor de winterstop geen wedstrijd meer speelt; dat is dus een flinke blessure die hij heeft gelopen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:59:13 #137
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152604564
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:58 schreef Downwards het volgende:
Schijnt dat men verwacht dat Jeff Hardeveld voor de winterstop geen wedstrijd meer speelt; dat is dus een flinke blessure die hij heeft gelopen.
De vloek van Zoudenbalch
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152604630
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:59 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

De vloek van Zoudenbalch
De lijst met (zware) knieblessures is onderhand uiterst opmerkelijk te noemen.
pi_152647177
quote:
Jeff Hardeveld ondergaat komende week een knie operatie. De 20-jarige linksachter blijkt een kruisband afgescheurd te hebben. Heel triest voor hem, zegt trainer Robby Alflen. Dat is een domper na een seizoen waarin hij geruisloos is aangehaakt.
pi_152647250
Zou de defensie er morgen dan zo uitzien? :

Ruiter;
Van der Maarel, De Lange, Letschert, Kum;

Dat wordt een interessante en zware middag in A'hem.
  maandag 18 mei 2015 @ 08:45:36 #141
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152704061
Geen afstraffing iig, dat scheelt. En 2 wonderschone doelpunten. (de eerste twee)

Wel jammer dat Alflen blijkbaar het record aantal gebruikte spelers wilde hebben anders had je nog gewonnen ook. Niet dat dit veel had uitgemaakt maar toch...

De opvolger van Ayoub, die deze zomer wel zal vertrekken, hebben we iig al in huis met Ramselaar.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152705775
Haller en Ramselaar speelden een geweldige pot. Veelbelovend ook hoeveel oog Haller voor de assist heeft.. Ik zeg volgend jaar 20 goals en 8 assists. Om niet direct al te hoog in te zetten.
  maandag 18 mei 2015 @ 10:15:12 #143
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152705784
2de goal was fantastisch. Omhaal Haller, kopbal erin. Wat een genot.
Volgend jaar playoffs halen met jp en ten hag
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  maandag 18 mei 2015 @ 10:16:04 #144
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152705812
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:15 schreef RoodWitBlauw het volgende:
2de goal was fantastisch. Omhaal Haller, kopbal erin. Wat een genot.
Volgend jaar playoffs halen met jp en ten hag
Vond de eerste mooier, die was echt zo bedoeld. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152705849
Die tweede maken ze (vrijwel) nooit meer, die eerste is inderdaad geen toeval en zo zouden ze er aankomend seizoen veel meer moeten kunnen maken.
  maandag 18 mei 2015 @ 10:19:54 #146
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152705927
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vond de eerste mooier, die was echt zo bedoeld. :)
Omhaal was ook niet op goal gericht. Dus was ook zo bedoeld.
Eerste goal was ook wel mooi ;)
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  maandag 18 mei 2015 @ 11:04:09 #147
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152707031
Robbin Ruiter in het AD Elftal van het jaar. :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152707071
Het was al wel een tijd duidelijk dat het AD totaal niet serieus te nemen is.
  maandag 18 mei 2015 @ 11:07:01 #149
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152707087
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:06 schreef Downwards het volgende:
Het was al wel een tijd duidelijk dat het AD totaal niet serieus te nemen is.
Markiet de slechtste van de Eredivisie slaat ook al nergens op.
Niet dat ie zo'n geweldenaar is, maar ik schat in dat er nog tientallen spelers slechter hebben gepresteerd dit seizoen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152707231
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:07 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Markiet de slechtste van de Eredivisie slaat ook al nergens op.
Niet dat ie zo'n geweldenaar is, maar ik schat in dat er nog tientallen spelers slechter hebben gepresteerd dit seizoen.
Volgens mij speelt die Ard Schouten daarin ook een hele dubieueze/vieze rol. Als "Utrecht-watcher" had hij beslist beter moeten weten en zo'n lachwekkende kwalificatie tegen moeten houden.
  maandag 18 mei 2015 @ 17:43:37 #151
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152719106
Kampioenswedstrijd jong FC utrecht begint over 45 minuut in Galgenwaard....

gratiesch entree!!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152744416
Opmerkelijk transfernieuws vanuit stadion Galgenwaard. FC Utrecht heeft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overgenomen van Real Madrid.

//

De New Holland Boomer maakt onderdeel uit van een pakket aan nieuwe apparatuur, waarmee Utrecht het veldonderhoud in het Utrecht-stadion 'ambachtelijker' wil aanpakken.


Utrecht maakt dit seizoen echt werk van het veldonderhoud. Na jaren op een veredelde toendra te hebben gespeeld, heeft de club dit seizoen een groundsman (Johan van Amerongen) aan het werk. Met succes, want zowel de Utrecht-speler als bezoekende clubs zijn lyrisch over de Utrechtse biljartlaken.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:35:59 #153
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152744685
Viel mij dit hele seizoen al op dat het veld er mooi bij lag.

Maarja. We hebben ook geluk gehad. Geen sneeuw, geen wedstrijden in de zeikende regen.

Zorgt ook dat het veld er goed bijligt
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152744780
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:35 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Viel mij dit hele seizoen al op dat het veld er mooi bij lag.

Maarja. We hebben ook geluk gehad. Geen sneeuw, geen wedstrijden in de zeikende regen.

Zorgt ook dat het veld er goed bijligt
Klopt, maar alsnog verdienen ze voor dit seizoen wel de credits wat mij betreft. Als je zagt hoe het 'veld' er een aantal jaar geleden soms bijlag..

Zie ook dit artikeltje uit 2011:

quote:
FC Utrecht heeft één van de slechtste velden van de eredivisie. Dat blijkt uit een enquête die de VVCS (Vereniging Van Contract Spelers) heeft gehouden onder de spelers in de eredivisie.
Het beste veld van de eredivisie is volgens de spelers dat van PSV. AZ staat tweede. Feyenoord bezet in dit klassement wel een hoge positie: De Kuip staat derde.

Volgens die spelers zijn alleen de velden van De Graafschap, Heracles en Excelsior slechter dan de grasmat in de Galgenwaard. Opvallend genoeg zijn de twee laatstgenoemde velden kunstgrasvelden.
pi_152746359
quote:
FC Utrecht zou na Bram van Eijk ook een ander Feyenoord-talent hebben binnengehaald. Het gaat om Ali Ulusoy, zo weet Feyenoordpings te melden. Bij Feyenoord kreeg de 19-jarige rechtsback geen contract aangeboden en mocht daarom uitkijken naar een andere club.

Ulusoy zal in Utrecht een contract voor een jaar tekenen met een optie voor nog een jaar. Ulusoy zal vanaf volgend seizoen in eerste instantie gaan spelen voor Jong FC Utrecht. In het verleden kwam hij al uit voor Oranje onder de 17 jaar.
pi_152770672
quote:
FC Utrecht heeft de jeugdopleiding van nieuwe impulsen voorzien. De club uit de Domstad maakt via de officiële kanalen melding van de komst van zes talenten. Daarnaast heeft de zestienjarige Odysseus Velanas, een centrale middenvelder van Nederland Onder-17, zijn eerste professionele contract met FC Utrecht getekend, tot de zomer van 2018.

De achttienjarige Bram van Eijk is een linksbuiten die overkomt van Feyenoord. Hij heeft voor twee seizoenen plus een optie voor een derde jaargang getekend. Van FC Twente wordt de een jaar oudere Robin de Jong overgenomen. De linkervleugelverdediger, die ook links op het middenveld uit de voeten kan, maakte de afgelopen acht jaar deel uit van de jeugdopleiding van de club uit Enschede. Hij heeft voor twee jaar, met een optie op een derde seizoen, getekend.

Van NEC komen Patrick Joosten en Sylla Sow, negentien en achttien jaar, over. De rechtsbuiten en aanvaller hebben allebei voor twee seizoenen met een optie op een derde jaargang getekend bij FC Utrecht. Ali Ulusoy, een negentienjarige rechtervleugelverdediger, verruilt Feyenoord voor FC Utrecht, waar hij voor één seizoen met een optie op een tweede jaargang aan de slag gaat. De twintigjarige middenvelder Sinan Keskin komt transfervrij over van Ajax. Zijn contract werd in Amsterdam niet verlengd. De jeugdinternational tekent een contract voor één seizoen met een optie voor nog één seizoen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:06:16 #157
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152775274
Al zit er maar 1 bij die de basis haalt!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152776071
Sinan Keskin, bij Ajax toch veel geteisterd door blessureleed.

FC Utrecht en blessureleed... we zullen het zien.
pi_152776411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Sinan Keskin, bij Ajax toch veel geteisterd door blessureleed.

FC Utrecht en blessureleed... we zullen het zien.
Als hij een zware knieblessure oploopt, hebben we in Utrecht in ieder geval genoeg ervaring met het behandelen ervan.
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:25:23 #160
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_152781580
Die paar keer dat ik Keskin heb zien voetballen vond ik 'm onwijs goed. Hoop voor hem dat hij een beetje gevrijwaard blijft van blessures, dan wordt het echt wel wat met 'm.
Gourmetten of steengrillen?
pi_152816354
quote:
De open hoeken van Stadion Galgenwaard worden niet dichtgebouwd. Het dichtmaken van de hoeken is complex en duur, zo heeft een studie uitgewezen. Dat zegt directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht.

Al jaren dringen supporters aan op het dichtmaken van de 'tochtgaten' op de vier hoeken van het stadion. Dat zorgt voor meer comfort en sfeer. Dichte hoeken betekent immers dat het geluid van de fans niet wegwaait, maar blijft hangen.

Het zit er voorlopig niet in, zegt Van Schaik. De kantoren op de hoeken van het stadion moeten in verband met de arbo-wetgeving daglicht blijven houden. Dat maakt de constructie van het wind- en geluidsdicht maken van het stadion complex en duur, zegt Van Schaik. ,,Bovendien is het maar de vraag of het comfort er daadwerkelijk op vooruit gaat.''

FC Utrecht gaat wel zorgen voor meer comfort in het stadion door de catering op een hoger peil te brengen en de geluidsinstallatie aan te passen. ,,De catering is tegenwoordig in eigen beheer,'' zegt Van Schaik. ,,De komende jaren willen we de kwaliteit daarvan voor onze supporters in het stadion verbeteren.''

Ook de gebrekkige geluidsinstallatie verdient verbetering, maar de prioriteit ligt bij verbetering van trainingscomplex Zoudenbalch. Drie jaar geleden beklaagde de opgestapte trainer Erwin Koeman zich al over de gebrekkige werkomstandigheden op Zoudenbalch.

De velden zijn er slecht en de kantoren en werkruimten liggen zo dicht tegen elkaar dat er geen sprake is van privacy, merkte Koeman op. Hij vond dat op Zoudenbalch een klimaat heerste dat topsport onwaardig is. Die gedachte heeft inmiddels ook postgevat bij de leiding van FC Utrecht. Zoudenbalch gaat dan ook op de schop. (bron: AD)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:39:22 #162
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152818266
Het dichtmaken stond al in 2013 op de vergaderlijst.

Nu 2 jaar later hebben ze pas het kostenplaatje voor ogen?

Wat een lamme debielen bij de fc. Niet te filmen.

En ja. Het dichtmaken zorgt voor meer comfort. Minder wind. En beter akoestiek

Edit: juni 2006 hadden ze al plannen.
Nu 9 jaar later....

[ Bericht 16% gewijzigd door RoodWitBlauw op 21-05-2015 12:44:25 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152818675
Ik vind dit prima berichtgeving; een voorbeeld van hoe het hoort en ik kan het niet anders dan eens zijn hiermee.

We zitten nu eenmaal op een plek waar er financiële keuzes gemaakt moeten worden en de prioritering is mijns inziens helemaal juist.

Als je ziet hoeveel blessures het trainingsveld oplevert en wat dat allemaal kost, zorg je er zo alleen maar voor dat je in de toekomst weer meer geld te besteden hebt.
pi_152818929
Ik denk dat ze al wel veel eerder wisten dat het er voorlopig niet van zou komen, maar er worden nu wel de juiste prioriteiten gesteld. Zolang je de zaken op Zoudenbalch niet op orde hebt, moet je zeker niet gaan investeren in het dichtmaken van de hoeken.

We zitten nou eenmaal in de situatie dat we gedwongen worden om keuzes te maken.
pi_152819090
Daarbij heb ik mij altijd afgevraagd of het wel echt nut heeft, die hoeken dicht...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152819141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Daarbij heb ik mij altijd afgevraagd of het wel echt nut heeft, die hoeken dicht...
Ik ben er nooit echt een warm voorstander van geweest zoals sommigen en denk dat de toegevoegde waarde eigenlijk wel mee zal vallen, al zou ik mij nog eens wat beter moeten verdiepen in de argumenten.

Ik heb er i.i.g. geen moeite mee dat de hoeken voorlopig open blijven.
pi_152819196
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:08 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ik ben er nooit echt een warm voorstander van geweest zoals sommigen en denk dat de toegevoegde waarde eigenlijk wel mee zal vallen, al zou ik mij nog eens wat beter moeten verdiepen in de argumenten.

Ik heb er i.i.g. geen moeite mee dat de hoeken voorlopig open blijven.
Eens.

Ik zit toevallig in een hoek en heb vrijwel nooit last van harde wind ofzo.
Vind ook eigenlijk dat het er een beetje bij hoort als het wel kloteweer is, het is geen theater. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152819253
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Eens.

Ik zit toevallig in een hoek en heb vrijwel nooit last van harde wind ofzo.
Vind ook eigenlijk dat het er een beetje bij hoort als het wel kloteweer is, het is geen theater. :P
Zo denk ik er ook over, maar besef ook dat wij niet echt representatief zijn voor de gemiddelde (potentiële) stadionbezoeker. Als het zo zou zijn dat het voor veel mensen extra comfort oplevert en ze daar waarde aan hechten, moet je dat als club wel serieus nemen.

Ik heb wel eens mensen horen beweren dat we duizenden mensen meer zouden trekken als de hoeken dicht zouden zijn, maar gevoelsmatig denk ik dat dat enorm overdreven is.
pi_152819442
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:12 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over, maar besef ook dat wij niet echt representatief zijn voor de gemiddelde (potentiële) stadionbezoeker. Als het zo zou zijn dat het voor veel mensen extra comfort oplevert en ze daar waarde aan hechten, moet je dat als club wel serieus nemen.

Ik heb wel eens mensen horen beweren dat we duizenden mensen meer zouden trekken als de hoeken dicht zouden zijn, maar gevoelsmatig denk ik dat dat enorm overdreven is.
Daar heb je natuurlijk een punt.

Dat lijkt mij zeker overdreven ja... Lees nu op fcu.net ook dat er zgn. enorm geklaagd is over het uitzetten van die kachels... Terwijl ik nooit enig effect heb gemerkt toen ze nog wel aan stonden.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152819534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk een punt.

Dat lijkt mij zeker overdreven ja... Lees nu op fcu.net ook dat er zgn. enorm geklaagd is over het uitzetten van die kachels... Terwijl ik nooit enig effect heb gemerkt toen ze nog wel aan stonden.
Volgens mij hebben die kachels altijd gefaald. Volgens mij gaan er pas mensen klagen als ze horen dat de kachels zijn uitgezet.. "Zelf zitten ze warm en droog en bij ons staan de kachels niet eens aan" :')
pi_152819564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:22 schreef Downwards het volgende:

[..]

Volgens mij hebben die kachels altijd gefaald. Volgens mij gaan er pas mensen klagen als ze horen dat de kachels zijn uitgezet.. "Zelf zitten ze warm en droog en bij ons staan de kachels niet eens aan" :')
Ik weet het vrijwel zeker, ze hangen veel te hoog, voordat die warmte de tribunes zou hebben gehaald is het allang weggewaaid of naar boven gestegen, dat doet warmte schijnbaar. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152819716
Volgens de aanvoerders van alle clubs in De Eredivisie hadden alleen Feyenoord en Ajax een beter veld dan wij afgelopen seizoen.

Complete lijst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152819770
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:28 schreef Downwards het volgende:
Volgens de aanvoerders van alle clubs in De Eredivisie hadden alleen Feyenoord en Ajax een beter veld dan wij afgelopen seizoen.

Complete lijst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat is een wereldprestatie na jarenlang ergens onderin te hebben gebungeld...

Zo'n fulltime groundskeeper maakt dus weldegelijk verschil.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152819793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En dat is een wereldprestatie na jarenlang ergens onderin te hebben gebungeld...

Zo'n fulltime groundskeeper maakt dus weldegelijk verschil.
Is zeker een enorme progressie geboekt. Zie ook deze post:

VBL / Centraal FC Utrecht topic #82 - Ten Hag/ JP de Jong?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:13:02 #175
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152872264
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_152873426
Begin het seizoen 2014/2015 juist net lekker een beetje te vergeten. Haller en Ramselaar zijn i.i.g. wel wat lichtpuntjes.
pi_152956756
quote:
Sean Klaiber, dit seizoen door FC Utrecht verhuurd aan FC Dordrecht, gaat met Jong Oranje deelnemen aan het befaamde Festival International Espoirs de Toulon et du Var. Jong FC Utrecht-doelman Menno Heus was aanwezig bij de trainingsstage in Garderen, maar behoort niet tot de definitieve selectie.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:15:30 #178
308414 zolderraam
Zolderraam
pi_152975937
quote:
Zware straf dreigt voor Utrecht na antisemitische spreekkoren

De KNVB wil FC Utrecht zwaar straffen vanwege de antisemitische spreekkoren die tijdens het duel met Ajax werden geuit. De aanklager heeft een voorstel naar de Domstad gestuurd dat bestaat uit een geldboete van 10.000 euro én een lege Bunnikside voor de eerstvolgende thuiswedstrijd tegen Ajax.
FC Utrecht heeft tot maandag 1 juni 12.00 uur om te reageren op het voorstel.

In april zongen supporters in de Galgenwaard antisemitische teksten tijdens de wedstrijd tegen Ajax. ,,Me vader zat bij de commando's, me moeder zat bij de SS. En samen verbrandden zij Joden, want Joden die branden het best'', klonk van de tribune. De aanklager van de KNVB heeft vervolgens onderzocht of Utrecht er alles aan heeft gedaan om dit te voorkomen.

Op basis van de beschikbare beelden, informatie en verklaringen stelt de aanklager FC Utrecht in staat van beschuldiging voor het herhaaldelijk uiten van antisemitische spreekkoren door de aanhang van FC Utrecht.
pi_152976024
Zal uiteindelijk wel loslopen. ^O^
pi_152976936
goede straf, alleen jammer dat het niet te verhalen is op de malloten die het gezongen hebben
pi_152977193
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:40 schreef OmniRocket het volgende:
goede straf, alleen jammer dat het niet te verhalen is op de malloten die het gezongen hebben
Belachelijk natuurlijk om 5000 mensen te duperen, wanneer een paar honderd mensen zich misdragen. Zal ook niet gebeuren.

Die boete zal er wel komen en die mogen ze van mij ook proberen te verhalen op de mensen die daadwerkelijk iets te verwijten valt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:50:17 #182
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152977333
Toch mooi dat de aanklager tijdens de wedstrijd zelf aanwezig was en niets noteerde, maar er nu op basis van een filmpje op youtube een hele tribune gesloten moet worden....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152977362
Belachelijk voorstel; nog nooit van zoiets gehoord; als dat doorgang vindt, blijf ik ook weg die wedstrijd (zeg ik nu :X )
pi_152977552
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Downwards het volgende:

[..]

Belachelijk natuurlijk om 5000 mensen te duperen, wanneer een paar honderd mensen zich misdragen. Zal ook niet gebeuren.

Die boete zal er wel komen en die mogen ze van mij ook proberen te verhalen op de mensen die daadwerkelijk iets te verwijten valt.
Goeden lijden altijd onder de kwaden.

Overigens:

http://www.telegraaf.nl/t(...)a_spreekkoren__.html
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:57:28 #185
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152977633
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:55 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Goeden lijden altijd onder de kwaden.

Overigens:

http://www.telegraaf.nl/t(...)a_spreekkoren__.html
Lekker relevant wel, dat artikel uit 2009.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152977703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:50 schreef PBateman1978 het volgende:
Toch mooi dat de aanklager tijdens de wedstrijd zelf aanwezig was en niets noteerde, maar er nu op basis van een filmpje op youtube een hele tribune gesloten moet worden....
Dat geeft al aan hoe weinig mensen erbij betrokken waren, al doet het niets af aan de schandalige teksten die door een kleine minderheid is gebezigd. Ik sta op Vak M en heb zoals vele anderen niets meegekregen van de bewuste teksten, alleen dus naderhand via Youtube.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:02:36 #187
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152977854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:59 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat geeft al aan hoe weinig mensen erbij betrokken waren, al doet het niets af aan de schandalige teksten die door een kleine minderheid zijn gebezigd. Ik sta op Vak M en heb zoals vele anderen niets meegekregen van de bewuste teksten, alleen dus naderhand via Youtube.
Het doet ook zeker niets af aan de domheid van dat bewuste spreekkoor, absoluut niet.

Maar om nou een hele tribune ervoor te gaan sluiten, op basis van een filmpje?
Want als je de berichten rondom deze situatie moet geloven is er pas een onderzoek ingesteld op maandag en niet na de wedstrijd al...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152977935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:02 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het doet ook zeker niets af aan de domheid van dat bewuste spreekkoor, absoluut niet.

Maar om nou een hele tribune ervoor te gaan sluiten, op basis van een filmpje?
Want als je de berichten rondom deze situatie moet geloven is er pas een onderzoek ingesteld op maandag en niet na de wedstrijd al...
De ophef kwam inderdaad pas na het bewuste filmpje. Juist in dit geval zou het totaal ongepast zijn om de hele Bunnikside te sluiten, waarmee je dus 5000 mensen dupeert.
pi_152977993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:57 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Lekker relevant wel, dat artikel uit 2009.
Dat is inderdaad 6 jaar geleden gezegd, maar heb jij een recenter artikel waar ze iets anders zeggen?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:05:59 #190
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152978016
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:05 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 6 jaar geleden gezegd, maar heb jij een recenter artikel waar ze iets anders zeggen?
Niet nodig, ze hebben in die 6 jaar nog nooit een tribune gesloten om spreekkoren in de Ere.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152978134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:05 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Niet nodig, ze hebben in die 6 jaar nog nooit een tribune gesloten om spreekkoren in de Ere.
Heb je dan een link naar filmpjes met daarin antisemitische spreekkoren gezongen vanaf de tribune?

Het is rot voor de mensen die niets gezongen hebben, maar dat is nu eenmaal het beleid van de KNVB blijkbaar om het hele vak leeg te laten.
pi_152978295
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Heb je dan een link naar filmpjes met daarin antisemitische spreekkoren gezongen vanaf de tribune?

Het is rot voor de mensen die niets gezongen hebben, maar dat is nu eenmaal het beleid van de KNVB blijkbaar om het hele vak leeg te laten.
Jij vond het toch wel een goede straf? Alleen zal het sluiten van de gehele Bunnikside er niet van komen.
pi_152980492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:13 schreef Downwards het volgende:

[..]

Jij vond het toch wel een goede straf? Alleen zal het sluiten van de gehele Bunnikside er niet van komen.
Nee verwacht ik ook niet, maar elk jaar is het raak met zulke spreekkoren. Wordt eens tijd dat Utrecht hier echt wat aan gaat doen, tot nu toe is het niet voldoende.
  woensdag 27 mei 2015 @ 07:08:21 #194
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_152998213
Feestje in de Galgenwaard zaterdag 6 juni!!


Return 2 the 90’s is een splinternieuw 90’s festival dat plaats vindt in het stadion van FC Utrecht, de Galgenwaard. Een unieke locatie waar voor het eerst sinds lange tijd eindelijk weer eens een festival plaats vindt. De gehele dag staat in het teken van de jaren ’90, dus trek die Aussie en Nikes maar uit de kast. Kom lekker gabberen en hakken, maar uiteraard ook mee dansen op muziek van de populaire Boybands uit de 90’s. Live on stage hebben we voor jullie de grootste artiesten weten te boeken. Ken je ze nog ‘Dreams’ of ‘Never Alone’…mooi want de 2 Brothers on the 4th Floor zijn van de partij. Maar ook Nederlands beste export product van de jaren 90…2 Unlimited..is van de partij. Het duo Charly&Theo komt de boel even op tempo brengen en Paul Elstak zal al zijn hits ook komen laten horen. Zaterdag 6 juni….Return 2 the 90’s!

http://return2the90s.nl/

Kaartenzijn goedkoop verkrijgbaar op www.vakantieveilingen.nl

Ik betaalde 1+5 euro voor 2 kaarten 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door RoodWitBlauw op 27-05-2015 07:21:03 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_153001682
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:07 schreef OmniRocket het volgende:
Nee verwacht ik ook niet, maar elk jaar is het raak met zulke spreekkoren. Wordt eens tijd dat Utrecht hier echt wat aan gaat doen, tot nu toe is het niet voldoende.
Dat doe je alleen door de mensen aan te pakken die er verantwoordelijk voor zijn en een oproep te doen via de stadionspeaker als je iets waarneemt wat niet door de beugel kan.

De gehele Bunnikside sluiten op basis van het beruchte filmpje op Youtube zou totaal ongepast zijn. De teksten die te horen zijn, zijn in het stadion ook door vrijwel niemand waargenomen en zeker niet door de leiding van FC Utrecht, het OM en de waarnemer van de KNVB.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:07:40 #196
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153001743
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:07 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Nee verwacht ik ook niet, maar elk jaar is het raak met zulke spreekkoren. Wordt eens tijd dat Utrecht hier echt wat aan gaat doen, tot nu toe is het niet voldoende.
Wat stel je voor dan? Wat kan de club nog meer doen?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153001917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 11:07 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat stel je voor dan? Wat kan de club nog meer doen?
Wedstrijdje de bunnikside dichtgooien?
pi_153031697
pi_153031974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:31 schreef Downwards het volgende:
[ afbeelding ]
^O^
pi_153034825
Precies, of je straft de individuele personen, of je trekt één lijn en straft iedereen: Tijden Utrecht-Ajax geen publiek bij alle voetbalwedstrijden van dat weekend. En Foxsports ook op zwart!

Dat zal ze leren!
pi_153034929
Ik vond het bericht op de KNVB site ook erg ''mooi'':

quote:
SPREEKKOREN FC UTRECHT: BOETE VAN 10.000 EURO EN WEDSTRIJD ZONDER PUBLIEK OP BUNNIKSIDE

dinsdag 26 mei 2015

FC Utrecht heeft van de onafhankelijke aanklager betaald voetbal een schikkingsvoorstel gekregen voor de antisemitische spreekkoren tijdens de wedstrijd FC Utrecht – Ajax op 5 april 2015. Het voorstel bestaat uit een geldboete van 10.000 euro en een lege Bunnikside tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd tegen Ajax. FC Utrecht heeft tot maandag 1 juni 12.00 uur de tijd om te laten weten of de club akkoord gaat met het schikkingsvoorstel.

ACHTERGROND VAN HET VOORONDERZOEK
De aanklager startte 8 april een vooronderzoek naar de spreekkoren. De aanklager wilde van FC Utrecht weten welke maatregelen de club vooraf heeft genomen om spreekkoren te voorkomen, tijdens de wedstrijd om de spreekkoren te stoppen en na de wedstrijd om hiertegen op te treden, bijvoorbeeld door de daders individueel te bestraffen. Op basis van de beschikbare beelden, informatie en verklaringen stelt de aanklager FC Utrecht in staat van beschuldiging voor het herhaaldelijk uiten van antisemitische spreekkoren door de aanhang van FC Utrecht.

AANPAK VAN SPREEKKOREN
Discriminerende of anderszins kwetsende uitingen in de stadions worden aangepakt, omdat voetbal voor iedereen is en in het stadion iedereen welkom is. Hiervoor zijn landelijk afspraken gemaakt tussen het ministerie van Veiligheid en Justitie, de politie, het Openbaar Ministerie, burgemeesters en de KNVB. Deze afspraken liggen vast in het ‘Kader voor beleid: Voetbal en Veiligheid’. Clubs en de KNVB hebben vervolgens op lokaal niveau afgesproken dat thuisspelende clubs een belangrijke rol spelen in het optreden tegen spreekkoren in hun stadion. Zij kennen hun bezoekers het beste, zijn verantwoordelijk voor de orde en veiligheid in hun stadion en hebben de faciliteiten in het stadion om bij spreekkoren actie te ondernemen. Als de spreekkoren desondanks toch doorgaan, kan de club de scheidsrechter verzoeken om de wedstrijd stil te leggen. Als dat gebeurt, overlegt de club met de lokale autoriteiten over de maatregelen in het geval de spreekkoren doorgaan nadat de wedstrijd wordt hervat. Zij instrueren vervolgens de scheidsrechter.

OVERLEG MET ORGANISATIES
Het bestrijden van discriminerende spreekkoren heeft de voortdurende aandacht van de KNVB. In het licht van deze actualiteit is het goed te weten dat de KNVB goed contact heeft met diverse Joodse belangenorganisaties, waaronder CIDI en CJO. Bij deze gesprekken is het uitgangspunt om te komen tot een structurele, gezamenlijke aanpak gericht op bewustwording waarbij ook supporters en clubs een rol spelen. Doordat antisemitisme een maatschappelijk verschijnsel is, dat zeker ook buiten het voetbal plaatsvindt, wil de KNVB aansluiten bij initiatieven van de overheid.
Dat wordt smullen komend seizoen, elk weekend lege tribunes in heel Nederland.... Oh wacht.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153079275
pi_153191588
Rubin gister twee keer gescoord op het WK voor spelers tot 20 jaar. Weliswaar 2 intikkertjes, maar toch goed voor zijn zelfvertrouwen en marktwaarde.
pi_153242366
De club houdt ''enkele tonnen'' over aan de 2 festivals komend weekend, goede zaak.

En Gyliano van Velzen op huurbasis naar FC Volendam.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153243858
Zolang ze dat geld niet in de kluis bewaren is dat mooi nieuws.
pi_153244012
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:34 schreef zatoichi het volgende:
Zolang ze dat geld niet in de kluis bewaren is dat mooi nieuws.
_O-
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153247141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vond het bericht op de KNVB site ook erg ''mooi'':

[..]

Dat wordt smullen komend seizoen, elk weekend lege tribunes in heel Nederland.... Oh wacht.
Iedereen vindt het hypocriet als juist hij een bekeuring krijgt voor door het rode licht fietsen op een plek waar dat dagelijks gebeurd. We weten allemaal waarom dit argument bij oom agent niet werkt als jij juist diegene bent. Je mag niet door het rode licht fietsen.

Dat tribunes een 'vrijstaat' zijn waar bij elke wedstrijd en club van alles gebeurd weet de overheid ook wel. Het interesseert ze ten dele niet, maar deze keer wel.
Waarom?

Het liedje van Utrechtfans die wedstrijd was zo dom en non-creatief dat er makkelijk 10.000 euro ontvangen kon worden zonder al teveel moeite. Is dat hypocriet?

Nee, de bunnikside-sup zijn keer op keer te dom om een keer een leuke wat smakelijkere antisemitische grap te verzinnen. Een grap/liedje waar de overheid van kan denken, ok :') laat maar. Bij andere clubs hebben ze dat wel.

De BS verzint elke keer zo n slechte quasi serieuze racistische uiting dat ik als agent ook een dagje bij dat stoplicht zou gaan staan. Er dan nog doorheen fietsen is gewoon |:(
pi_153247178


[ Bericht 100% gewijzigd door louter_genieten op 04-06-2015 14:39:44 ]
pi_153247305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:38 schreef louter_genieten het volgende:

[..]

Iedereen vindt het hypocriet als juist hij een bekeuring krijgt voor door het rode licht fietsen op een plek waar dat dagelijks gebeurd. We weten allemaal waarom dit argument bij oom agent niet werkt als jij juist diegene bent. Je mag niet door het rode licht fietsen.

Dat tribunes een 'vrijstaat' zijn waar bij elke wedstrijd en club van alles gebeurd weet de overheid ook wel. Het interesseert ze ten dele niet, maar deze keer wel.
Waarom?

Het liedje van Utrechtfans die wedstrijd was zo dom en non-creatief dat er makkelijk 10.000 euro ontvangen kon worden zonder al teveel moeite. Is dat hypocriet?

Nee, de bunnikside-sup zijn keer op keer te dom om een keer een leuke wat smakelijkere antisemitische grap te verzinnen. Een grap/liedje waar de overheid van kan denken, ok :') laat maar. Bij andere clubs hebben ze dat wel.

De BS verzint elke keer zo n slechte quasi serieuze racistische uiting dat ik als agent ook een dagje bij dat stoplicht zou gaan staan. Er dan nog doorheen fietsen is gewoon |:(
Ik doelde vooral op ‘’anderszins kwetsende uitingen’’

Is ‘’hi-ha-hondenlul’’ kwetsend?
Is ‘’kk utreg’’ kwetsend?
Is ‘’schele’’ kwetsend?

Dat een deel supporters het creatieve vermogen van een aardappel heeft daar hoeven we niet moeilijk over te doen….
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:26:44 #210
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153267291
quote:
Na Sébastien Haller profiteert FC Utrecht binnenkort mogelijk opnieuw van het scoutingsnetwerk van Didier Martel. Dankzij het speurwerk van de Franse oud-speler is Dijon-verdediger Samuel Souprayen in beeld gekomen bij de Domstedelingen.
Souprayen is al sinds 2011 een vast gezicht in de defensie van Dijon. Zijn contract met de Ligue 2-club loopt na dit seizoen af. Utrecht volgt de verrichtingen van de 26-jarige linksback - die ook centraal achterin uit de voeten kan - op de voet, al heeft de clubleiding de voormalige jeugdinternational nog geen aanbieding gedaan.

Met Haller en Edouard Duplan heeft de nummer elf van de Eredivisie momenteel twee Franse spelers in de selectie. De twintigjarige spits speelde sinds de winterstop op huurbasis in De Galgenwaard en maakte met elf competitiegoals dusdanig veel indruk dat Utrecht de optie tot koop in de deal met AJ Auxerre besloot te lichten.

Of Duplan ook na de zomer nog voor de ploeg van trainer Erik ten Hag uitkomt is door zijn aflopende contract niet duidelijk. De clubleiding is in gesprek met de 32-jarige rechtsbuiten over een nieuwe verbintenis. Dit seizoen bleef de inbreng van Duplan door blessures beperkt tot zestien Eredivisieduels, waarin hij wel zes keer scoorde.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 8 juni 2015 @ 12:55:57 #211
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153350450
quote:
Update 8 juni 12.16 uur - Daders spreekkoren FC Utrecht zijn niet gevonden
De supporters van FC Utrecht die tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax antisemitische liederen zongen, worden niet gestraft. Politie en justitie zijn er niet in geslaagd de daders te identificeren, zo heeft het Openbaar Ministerie volgens het ANP bekendgemaakt. Er kunnen daardoor geen straffen uitgedeeld worden. FC Utrecht dreigt als club nog wel gestraft te worden voor het gedrag van zijn aanhang.
:')

Maar wel graag nog even 10.000 euro overmaken naar de KNVB en een tribune sluiten, donder toch op....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153351058
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:')

Maar wel graag nog even 10.000 euro overmaken naar de KNVB en een tribune sluiten, donder toch op....
Het zal wel bij die boete blijven, al is dat in dit geval inderdaad ook ongepast.
pi_153351732
In de rechtspraak ga je dan vrijuit... Maar recht heeft natuurlijk weinig te maken met voetbalbonden; dat hebben we bij de FIFA al kunnen zien...
pi_153351830
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:41 schreef zatoichi het volgende:
In de rechtspraak ga je dan vrijuit... Maar recht heeft natuurlijk weinig te maken met voetbalbonden; dat hebben we bij de FIFA al kunnen zien...
Deze uitspraak betekent dat ze geen individuen (kunnen) aanpakken, maar helaas volgt daar niet uit dat je als club geen sancties tegemoet kunt zien.
  maandag 8 juni 2015 @ 13:47:47 #215
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153351950
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:44 schreef Downwards het volgende:

[..]

Deze uitspraak betekent dat ze geen individuen (kunnen) aanpakken, maar helaas volgt daar niet uit dat je als club geen sancties tegemoet kunt zien.
De KNVB houdt zijn handen eraf totdat de openbaar aanklager een straf bepaalt, dan houden ze snel even hun handen op om geld te ontvangen….

Dat begrijp ik dus ook echt niet, waarom moet er geld betaald worden aan de KNVB?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153390450
quote:
Het besluit van de Utrecht-leiding mag opvallend worden genoemd. De pas 21-jarige Diemers, wiens contract nog één jaar doorloopt, was na het vertrek van Anouar Kali immers een onbetwiste basiskracht bij de Domstedelingen. "Ik heb nooit een aanbieding gehad om mijn contract te verlengen. Van mijn zaakwaarnemer heb ik gehoord dat ik weg mag, omdat de kans anders groot is dat ik op de reservebank beland", aldus Diemers tegenover onze redactie. "Misschien is dit maar het beste. Wanneer het vertrouwen ontbreekt, heeft het weinig zin om te blijven."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:37:32 #217
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153394428
Tsja, vind dat ie een beter seizoen speelde dan een Janssen, maar Ten Hag zal wel een middenvelder op het oog hebben...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153402343
Er zal inderdaad wel ruimte vrij worden gemaakt. Ik vind dat je er niet heel veel aan mist.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_153404716
Rubin scoort weer op het WK onder 20.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153405514
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 10:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Rubin scoort weer op het WK onder 20.

[ afbeelding ]
Genoeg om ze naar de kwartfinale te schieten. ^O^
  vrijdag 12 juni 2015 @ 08:36:28 #221
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153461311
quote:
De wereldvoetbalbond FIFA heeft FC Utrecht in het ongelijk gesteld in een zaak die de eredivisieclub had aangespannen vanwege een transfer van doelman Michael Vorm. Volgens het bestuur heeft FC Utrecht recht op het vastgelegde percentage van 30 procent van de doorverkoop van Vorm, die vorig jaar zomer van Swansea City naar Tottenham Hotspur verhuisde. De keeper stond van 2006 tot 2011 onder contract bij FC Utrecht.

De transfer van Vorm was onderdeel van een spelersruil tussen de twee Engelse clubs, waardoor de transactie officieel voor 0 euro in de boeken verdween. FC Utrecht twijfelt daar echter sterk aan.

,,Een onnavolgbare uitspraak, ik ben bijzonder teleurgesteld'', liet directeur Wilco van Schaik in De Telegraaf weten. ,,Alsof Swansea met gesloten beurzen afstand zou hebben gedaan van een topkeeper als Vorm? En zo kunnen wij fluiten naar het afgesproken deel van het geld dat bij doorverkoop aan FC Utrecht toekomt.'

De clubleiding overweegt na bestudering van het vonnis de zaak aan het internationaal sporttribunaal in Lausanne voor te leggen. (bron: AD)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:20:14 #222
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_153463201
Wat een kneuzenkermis is fcu toch eigenlijk.

Wel goede aanleiding voor vertrek v Schaik.

Elk nadeel heb zn voordeel *O*
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:23:58 #223
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153463280
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:20 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Wat een kneuzenkermis is fcu toch eigenlijk.

Wel goede aanleiding voor vertrek v Schaik.

Elk nadeel heb zn voordeel *O*
:')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:30:04 #224
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153463406
Concept speelschema :

Zaterdag 8 augustus 2015 Feyenoord - FC Utrecht
Zondag 16 augustus 2015 FC Utrecht - sc Heerenveen
Zondag 23 augustus 2015 ADO Den Haag - FC Utrecht
Zaterdag 29 augustus 2015 FC Utrecht - FC Groningen
Zondag 13 september 2015 FC Utrecht - Vitesse
Zaterdag 19 september 2015 Willem II - FC Utrecht
Zaterdag 26 september 2015 FC Utrecht - SC Cambuur
Zaterdag 3 oktober 2015 Excelsior - FC Utrecht
Zaterdag 17 oktober 2015 FC Utrecht - Roda JC
Vrijdag 23 oktober 2015 PEC Zwolle - FC Utrecht
Zondag 1 november 2015 FC Utrecht - FC Twente
Zondag 8 november 2015 PSV - FC Utrecht
Zondag 22 november 2015 NEC - FC Utrecht
Zondag 29 november 2015 FC Utrecht - Heracles
Zaterdag 5 december 2015 De Graafschap - FC Utrecht
Zondag 13 december 2015 FC Utrecht - Ajax
Zaterdag 19 december 2015 AZ - FC Utrecht
Zondag 17 januari 2016 FC Groningen - FC Utrecht
Zondag 24 januari 2016 FC Utrecht - PEC Zwolle
Donderdag 28 januari 2016 Roda JC - FC Utrecht
Zondag 31 januari 2016 FC Twente - FC Utrecht
Zondag 7 februari 2016 FC Utrecht - PSV
Vrijdag 12 februari 2016 SC Cambuur - FC Utrecht
Zondag 21 februari 2016 FC Utrecht - Willem II
Zondag 28 februari 2016 FC Utrecht - Feyenoord
Zaterdag 5 maart 2016 sc Heerenveen - FC Utrecht
Zondag 13 maart 2016 FC Utrecht - ADO Den Haag
Vrijdag 18 maart 2016 FC Utrecht - Excelsior
Zaterdag 2 april 2016 Heracles - FC Utrecht
Zondag 10 april 2016 FC Utrecht - NEC
Zondag 17 april 2016 Ajax - FC Utrecht
Woensdag 20 april 2016 FC Utrecht - De Graafschap
Zondag 1 mei 2016 Vitesse - FC Utrecht
Zondag 8 mei 2016 FC Utrecht - AZ

Lekker begin voor Ten Hag en De Jong.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153464340
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:20 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Wat een kneuzenkermis is fcu toch eigenlijk.

Wel goede aanleiding voor vertrek v Schaik.

Elk nadeel heb zn voordeel *O*
Wat heeft Van Schaik hier precies mee te maken dan?
pi_153577348
zag op nu.nl bij de "nieuwe" spelers Fernando Quesada staan... gaat hij ooit nog wat worden?
pi_153577369
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:17 schreef OmniRocket het volgende:
zag op nu.nl bij de "nieuwe" spelers Fernando Quesada staan... gaat hij ooit nog wat worden?
Denk niet dat hij ooit basisspeler zal worden bij een club in De Eredivisie.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:46:40 #228
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_153577975
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:08 schreef Downwards het volgende:

[..]

Wat heeft Van Schaik hier precies mee te maken dan?
Oh. Foeke had het geregeld?
Toch heb ik een hekel aan Wilco

:6
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_153578132
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:46 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Oh. Foeke had het geregeld?
Vorig jaar in VI vertelde Wilco nog dat Van Dop en Foeke de deal destijds hadden gesloten. En hoe uitstekend die wel niet was.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:00:14 #230
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153580225
quote:
Erik ten Hag en Jean-Paul de Jong zullen aanstaande zondag om half elf de eerste training van het nieuwe seizoen leiden. Dat heeft de club bekend gemaakt via de officiële website.

“Is het bij veel clubs – en ook bij ons in het verleden – gebruikelijk om op een maandag aan de nieuwe jaargang te beginnen, wij hebben er nu voor gekozen, in goede samenspraak met de technische staf, om de eerste training op zondag te houden”, verklaart algemeen directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht.

“Dat biedt veel meer supporters de kans om de eerste training, toch altijd weer een bijzondere, bij te wonen", meent de bestuurder. "We rekenen op een gezellige drukte langs de lijn van het trainingsveld aanstaande zondag", besluit Van Schaik optimistisch.
quote:
De Graafschap lacht om bod FC Utrecht voor Cavlan

DOETINCHEM - De Graafschap gaat er vooralsnog vanuit dat Caner Cavlan niet vertrekt. Een bod van FC Utrecht werd resoluut van de hand gewezen.


Cavlan stond de afgelopen weken nadrukkelijk in de belangstelling van FC Utrecht en AZ. De club uit Alkmaar zou volgens bronnen afzien van de interesse in de linksback. De Utrechters legden onlangs wel een bod neer in Doetinchem. Naar verluidt gaat het om een bedrag tussen de 50.000 en 100.000 euro. De Graafschap gaat er echter niet op in. 'Het was een lachertje', reageert Hans Veldhorst namens de promovendus. 'Eerst wordt hij op hol gebracht met een prachtig salaris en mooie verhalen dan komen ze bij ons met een bod dat totaal niet serieus is. Zo hoort het niet en het is ook de verkeerde volgorde.'

De kersverse manager voetbal Peter Hofstede van De Graafschap geeft aan dat er op dit moment geen ontwikkelingen zijn rond Cavlan. 'Maar ik verwacht dat er nog wel wat interesse zal komen.'
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153582258
quote:
De Utrechters legden onlangs wel een bod neer in Doetinchem. Naar verluidt gaat het om een bedrag tussen de 50.000 en 100.000 euro.
:')
pi_153583436
Waarom is hij in beeld? Heb 'm een paar keer zien spelen maar het kon mij niet bekoren.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:59:24 #233
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153583484
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:57 schreef Matip het volgende:
Waarom is hij in beeld? Heb 'm een paar keer zien spelen maar het kon mij niet bekoren.
Ik heb ook geen idee.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153583509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee.
Terecht dus, dat bod van ¤75.000. :)

:')
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:14:11 #235
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153583861
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:00 schreef Matip het volgende:

[..]

Terecht dus, dat bod van ¤75.000. :)

:')
Nou ja heel veel meer zou ik niet bieden, hij heeft nog 1 jaar contract en speelde tot nu toe in de JL.
Wat verwachten ze dan, 5 ton? 1 miljoen?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153584159
Ik vind persoonlijk dat je een back toch eigenlijk gewoon zelf moet kunnen opleiden.

Cavlan is een aardige speler, maar zeker geen tonnen waard. Steek dat geld dan maar in de jeugdopleiding.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:27:31 #237
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153584192
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:26 schreef Wopper1 het volgende:
Ik vind persoonlijk dat je een back toch eigenlijk gewoon zelf moet kunnen opleiden.

Cavlan is een aardige speler, maar zeker geen tonnen waard. Steek dat geld dan maar in de jeugdopleiding.
Als Jef Hardeveld geen kruisband had afgescheurd was er waarschijnlijk niemand voor die plek gehaald.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153585152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nou ja heel veel meer zou ik niet bieden, hij heeft nog 1 jaar contract en speelde tot nu toe in de JL.
Wat verwachten ze dan, 5 ton? 1 miljoen?
Je moet hem sowieso niet halen. En er zeker geen prioriteit van maken en dan met dit bod komen.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:42:58 #239
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_153666889
Het speelschema van FC Utrecht voor seizoen 2015/2016:

Datum Aanvang Wedstrijd
Zaterdag 8 augustus 2015 20.45 uur Feyenoord - FC Utrecht
Zondag 16 augustus 2015 14.30 uur FC Utrecht - sc Heerenveen
Zondag 23 augustus 2015 14.30 uur ADO Den Haag - FC Utrecht
Zaterdag 29 augustus 2015 18.30 uur FC Utrecht - FC Groningen
Zondag 13 september 2015 16.45 uur FC Utrecht - Vitesse
Zaterdag 19 september 2015 20.45 uur Willem II - FC Utrecht
Zaterdag 26 september 2015 18.30 uur FC Utrecht - SC Cambuur
Zaterdag 3 oktober 2015 20.45 uur Excelsior - FC Utrecht
Zaterdag 17 oktober 2015 20.45 uur FC Utrecht - Roda JC
Vrijdag 23 oktober 2015 20.00 uur PEC Zwolle - FC Utrecht
Zondag 1 november 2015 14.30 uur FC Utrecht - FC Twente
Zondag 8 november 2015 12.30 uur PSV - FC Utrecht
Zondag 22 november 2015 14.30 uur NEC - FC Utrecht
Zondag 29 november 2015 14.30 uur FC Utrecht - Heracles
Zaterdag 5 december 2015 19.45 uur De Graafschap - FC Utrecht
Zondag 13 december 2015 12.30 uur FC Utrecht - Ajax
Zaterdag 19 december 2015 19.45 uur AZ - FC Utrecht
Zondag 17 januari 2016 14.30 uur FC Groningen - FC Utrecht
Zondag 24 januari 2016 14.30 uur FC Utrecht - PEC Zwolle
Donderdag 28 januari 2016 18.30 uur Roda JC - FC Utrecht
Zondag 31 januari 2016 16.45 uur FC Twente - FC Utrecht
Zondag 7 februari 2016 16.45 uur FC Utrecht - PSV
Vrijdag 12 februari 2016 20.00 uur SC Cambuur - FC Utrecht
Zondag 21 februari 2016 14.30 uur FC Utrecht - Willem II
Zondag 28 februari 2016 14.30 uur FC Utrecht - Feyenoord
Zaterdag 5 maart 2016 20.45 uur sc Heerenveen - FC Utrecht
Zondag 13 maart 2016 12.30 uur FC Utrecht - ADO Den Haag
Vrijdag 18 maart 2016 20.00 uur FC Utrecht - Excelsior
Zaterdag 2 april 2016 18.30 uur Heracles - FC Utrecht
Zondag 10 april 2016 14.30 uur FC Utrecht - NEC
Zondag 17 april 2016 12.30 uur Ajax - FC Utrecht
Woensdag 20 april 2016 18.30 uur FC Utrecht - De Graafschap
Zondag 1 mei 2016 14.30 uur Vitesse - FC Utrecht
Zondag 8 mei 2016 14.30 uur FC Utrecht - AZ
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_153687613
quote:
FC Utrecht geeft zes jeugdige spelers de kans om zich tijdens de voorbereiding in de kijker te spelen bij de nieuwe trainer Erik ten Hag. Keeper Menno Heus, verdediger Jelle de Lange, middenvelder Darren Rosheuvel en de aanvallers Rodney Antwi, Gyrano Kerk en Patrick Joosten trainen vanaf zondag mee met de eerste selectie van de Eredivisionist
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 20 juni 2015 @ 10:18:58 #241
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_153687642
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:16 schreef Downwards het volgende:

[..]

Antwi-GOD
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_153687655
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:18 schreef Paul het volgende:

[..]

Antwi-GOD
http://foxsports.nl/video(...)-fc-utrecht-1-2.html

Wat een moment vorig seizoen. Mag 8 aug. wel weer zo gaan.
  maandag 22 juni 2015 @ 08:44:26 #243
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153738368
quote:
FC Utrecht startte gisteren als eerste Eredivisionist aan het seizoen. Met een nieuw trio aan het roer: Erik ten Hag, Jean-Paul de Jong en Sjors Ultee. Het verschil met afgelopen jaar? FC Utrecht gaat gewoon keihard werken en lekker voetballen, in plaats van hoog van de Dom te roeptoeteren hoe spectaculair en aanvallend het allemaal gaat worden.

Als collega-spelers maakten Erik ten Hag en Jean-Paul de Jong niet het succesvolste jaar mee in de geschiedenis van FC Utrecht. In het seizoen '95/'96 ontsnapten ze ternauwernood aan degradatie.

Twintig jaar later krijgen ze de opdracht om de nare smaak weg te spoelen die heel Utrecht overhield aan het achterliggende seizoen. Utrecht kreeg een lesje nederigheid, nadat een 'Amerikaanse constructie' onder de met veel bombarie binnengehaalde technisch adviseur Co Adriaanse mislukte.

Gisteren was de toon meer ingetogen, maar wel degelijk ambitieus. Want Ten Hag, opvolger van Robby Alflen, wil óók aanvallend voetbal spelen. Zoals hij dat bij FC Twente, PSV, Go Ahead Eagles en Bayern München (reserves) gewoon was. Verwacht van hem alleen nog geen uitspraken over zijn doelstelling.

,,Ik heb in grove lijnen een beeld van deze selectie, maar we zijn juist heel vroeg begonnen om tijd en ruimte te creëren om iets te ontwikkelen. Ik sta ook voor dat wat bij FC Utrecht past: strijd, passie, offensief voetbal. Mijn indruk van afgelopen seizoen is dat het verdedigend te kwetsbaar was. Wil je aanvallend spelen dan moet je fundament achterin stevig zijn, anders krijg je nooit controle.''

Ook vanuit de clubleiding mogen geen spectaculaire voorspellingen worden verwacht. Een fittere selectie is het belangrijkste speerpunt. Trainingscomplex Zoudenbalch staat daartoe letterlijk in de steigers. Alle trainingsfaciliteiten en medische voorzieningen ondergaan een metamorfose. De trainingsvelden, volgens velen de oorzaak van de vele blessures bij Utrecht, krijgen een eigen groundsman.

Het is onvergelijkbaar met de ultramoderne faciliteiten die Ten Hag had bij Bayern München II, maar het stemt de coach tevreden. ,,FC Utrecht kun je niet met een club uit de wereldtop vergelijken. Dat zou ook niet goed zijn, dan overvraag je spelers. Maar het is wel belangrijk te kijken wat deze jonge groep nodig heeft om de meeste progressie te boeken.''

Dat Ten Hag oud-ploeggenoot De Jong als zijn assistent koos, was geen surprise. Omgekeerd was de keuze van de bij Eindhoven uiterst succesvolle trainer verrassender. ,,Een rol als assistent zag ik eigenlijk alleen zitten onder Erik. We kennen elkaar als speler, mens en sinds Go Ahead Eagles ook als trainer. Als speler ben ik ook altijd heel loyaal geweest, de titel achter mijn naam is niet het belangrijkste. Als ik maar met een groep mensen kan werken die er alles aan doet om succesvol te zijn.'' (bron: AD)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153739001
Het is natuurlijk nog afwachten hoe het zich ontwikkelt, maar ik vind Ten Hag heel realistisch en enorm gedreven overkomen, lijkt ook een heel duidelijk plan voor ogen te hebben. Ook gebaseerd op dat vrij lange interview met RTV Utrecht.
  maandag 22 juni 2015 @ 09:38:02 #245
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153739044
Zeker. Mooi ook dat ie in zijn eentje in de buurt van Utrecht wil gaan wonen terwijl zijn gezin in het oosten van 't land blijft, omdat ie veel tijd nodig denkt te hebben en dat ook wil spenderen aan de club.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153739222
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:38 schreef PBateman1978 het volgende:
Zeker. Mooi ook dat ie in zijn eentje in de buurt van Utrecht wil gaan wonen terwijl zijn gezin in het oosten van 't land blijft, omdat ie veel tijd nodig denkt te hebben en dat ook wil spenderen aan de club.
Het zegt inderdaad wel iets over zijn gedrevenheid en ook de echte wil om er iets van te maken. En hij zal dat ook zeker van zijn spelers eisen heb ik het idee. JP heeft dat natuurlijk ook wel in zich.
  maandag 22 juni 2015 @ 09:51:28 #247
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153739291
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:48 schreef Downwards het volgende:

[..]

Het zegt inderdaad wel iets over zijn gedrevenheid en ook de echte wil om er iets van te maken. En hij zal dat ook zeker van zijn spelers eisen heb ik het idee. JP heeft dat natuurlijk ook wel in zich.
Yep, ik zag voor deze week al dagen met zowaar 2 trainingen op een dag ingepland staan.
Wordt voor de spelers aanhaken of afhaken de komende weken.

En we hebben ook nogal wat overbodige spelers lopen op het moment, De Kogel, Sarota, Quesada, en Cortie bv. Hopelijk raken we die ZSM kwijt zodat er ruimte is voor 1 of 2 aankopen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153739334
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:51 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Yep, ik zag voor deze week al dagen met zowaar 2 trainingen op een dag ingepland staan.
Wordt voor de spelers aanhaken of afhaken de komende weken.

En we hebben ook nogal wat overbodige spelers lopen op het moment, De Kogel, Sarota, Quesada, en Cortie bv. Hopelijk raken we die ZSM kwijt zodat er ruimte is voor 1 of 2 aankopen.
Ja, om 10:30 en om 15:00. Zijn ze zowaar bijna een werkdag op de club, dat zal wel wennen zijn voor de spelers.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 13:02:44 #249
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153772379
quote:
FC Utrecht gaat het seizoen in zonder spitsentrainer. Danny Koevermans moest recent om 'budgettaire redenen' vertrekken uit de Domstad. Inmiddels is hij benoemd als assistent-trainer van Sparta.

FC Utrecht-trainer Erik ten Hag, tevens manager technische zaken, legt uit dat het een keuze van de club is. ,,Bij Utrecht moet de broekriem nog aan worden getrokken, dus moeten er keuzes gemaakt worden. Ik had een type als hem er graag bij gehad, aan de andere kant hebben we met Jean-Paul de Jong, Sjors Ultee, keeperstrainer Stefan Postma en conditietrainer Pim Koolwijk een brede staf om zijn vertrek op te vangen.''

Koevermans was afgelopen seizoen parttime spitsentrainer. Tegenover zijn vertrek staat wel de komst van een groundsman, die de velden op trainingscomplex Zoudenbalch gaat verzorgen. Volgens Ten Hag een prima keuze. ,,We willen dat de selectie een ontwikkeling doormaakt, dan moet je als club en staf ook de randvoorwaarden scheppen om dat mogelijk te maken. Op Zoudenbalch is de afgelopen weken een hell of a job verricht, daar ben ik blij mee.''
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153772498
Een groundsman voor Zoudenbalch is zeker geen overbodige luxe en het feit dat Koevermans vertrekt, vind ik ook niet erg, maar het was mooi geweest als bijv. Mols een paar dagen per week met Haller en Boymans aan de slag was gegaan (maar gezien de financiële situatie moeten er nou eenmaal keuzes gemaakt worden en dan lijkt mij dat hier de juiste prioriteiten zijn gesteld).
pi_153786341
Hopen dat ze nog wel aan een paar noemenswaardige oefenpotjes toekomen deze zomer.. Het op zichzelf interessante duel met Anderlecht gaat ook al niet meer door.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 20:52:14 #252
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153786382
Zou wel mooi zijn ja, tegen al die amateurs schiet je niet veel op...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153786419
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Zou wel mooi zijn ja, tegen al die amateurs schiet je niet veel op...
Misschien in de eerste weken een paar keer leuk - zoals bijv. volgende week tegen het regioteam in De Meern -, maar erna hoop je toch wel wat meer getest te worden, lijkt mij. Anderlecht was 10 juli dan een mooie tegenstander geweest.
pi_153831544
Las op fcu.net van een bewezen insider dat we (zo goed als) rond zijn met 2 nieuwe shirtsponsors en dat het nieuwe uitshirt grijs zal zijn.

Ben benieuwd!

Oh en FCU - Derby County gaat door maar dan op Zoudenbalch zoals verwacht, 24 juli om 15:00 uur.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 06:48:30 #255
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153848357
quote:
Edouard Duplan gaat zijn aflopende contract bij FC Utrecht verlengen. De 32-jarige Fransman ontbrak deze week op het trainingsveld van de Utrechters, omdat er nog geen deal was over een langere samenwerking. Begin volgende week tekent hij een nieuw contract.


Duplan, die maandag of dinsdag weer mee gaat trainen, begint aan zijn zesde seizoen in stadion Galgenwaard. De aanvaller scoorde in het shirt van Utrecht 25 keer in 104 duels. De routinier kwam in 2010 over van Sparta, daarvoor speelde hij bij RBC Roosendaal.

Het seizoen 2015/16 wordt de elfde voetbaljaargang waarin Duplan actief is op de Nederlandse velden. Eind Twee seizoenen terug dreigde er een einde te komen aan de samenwerking tussen Duplan en Utrecht, maar de publiekslieveling veranderde van gedachten. Hij tekende, na vrijages met NAC en ADO Den Haag, voor twee seizoenen bij
ad.nl

En vandaag spelen we in Putten in het nieuwe uitshirt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153856090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 06:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

ad.nl

En vandaag spelen we in Putten in het nieuwe uitshirt.
Goed nieuws wat mij betreft, broodnodige ervaring en juiste instelling. Hopen dat hij blessurevrij blijft natuurlijk, maar blij dat hij blijft.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:56:10 #257
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153869986
quote:
26 June 2015
Trainer/coach Erik ten Hag ziet enthousiaste ploeg zege boeken in eerste oefenwedstrijd van seizoen.
FC Utrecht was vanavond (vrijdag) op Sportpark Putter Eng met 0-4 te sterk voor Hoofdklasser SDC Putten. FCUtrecht.nl nam de wedstrijd door met trainer/coach Erik ten Hag.
“Je begint vanaf de eerste dag van de voorbereiding met de teamtactische ontwikkeling”, legt Ten Hag uit. “We hebben vandaag een kans weggegeven en dat mag niet gebeuren. De concentratie viel even weg. Dat kan niet. Wij zijn professionals, moeten scherp zijn”, aldus Ten Hag, die desalniettemin zijn team tijdens het eerste duel onder zijn leiding de nul zag houden.
‘Er zat veel enthousiasme in’
De nul houden is belangrijk; dat is algemeen bekend. In deze fase voor wat betreft Ten Hag zeker zo important: de speelwijze, het spelbeeld, hetgeen de ploeg op de mat legt. “Ik ben tevreden over de manier waarop we hebben gespeeld. Er zat veel enthousiasme in en de spelers voerden zowel collectief als individueel goed hun taken uit.”
Gretigheid
De voorbereiding van seizoen 2015/2016 is er een waarin Ten Hag de spelers van FC Utrecht beter zal leren kennen, gaandeweg de trainingen en wedstrijden verstrijken. “Daarvoor zijn dit soort wedstrijden ook bedoeld”, zegt de oefenmeester. “Het is nu zaak het niveau, de kwaliteit en het potentieel van de spelers in te schatten. Ik zie goede dingen. De jongens stralen gretigheid uit. Dat is heel belangrijk. We moeten dat vasthouden en verder versterken gedurende de komende periode.”
En uiteindelijk toch niet in de nieuwe shirts omdat Healthcity tot 1 juli sponsor is. :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153872724
Ook nog een kans weggegeven? Pfff, dat wordt weer een zwaar seizoen.
pi_153921469
quote:
De wegen van FC Utrecht en Edouard Duplan gaan scheiden. De club en de aanvaller waren de afgelopen weken met elkaar in gesprek over een verlenging van het aflopende contract van de Fransman, maar kwamen niet tot overeenstemming.

De club heeft haar maximale mogelijkheden aangegeven, en Duplan maakte op zijn beurt zijn wensen kenbaar. Die twee uitgangspunten hebben elkaar niet geraakt, waardoor er geen verlenging komt van het verblijf van de rechtsbuiten bij FC Utrecht.

FC Utrecht wenst Edouard veel succes en bedankt hem voor zijn jarenlange, tomeloze inzet voor de club en zijn betrokkenheid bij de club als mens. FC Utrecht gaat, samen met Edouard, op zoek naar een geschikt moment om op passende wijze afscheid te nemen.
Erg jammer dit. Had hem er graag nog een jaar bij gehouden, zeker ook voor de ontwikkeling van Haller was dat positief geweest.

Hij gaat nu blijkbaar naar Ado.

[ Bericht 4% gewijzigd door Downwards op 29-06-2015 11:10:57 ]
  maandag 29 juni 2015 @ 12:18:18 #260
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153923053
Het AD zat er vorige week naast dus.
Tsja, een 3-jarig contract zou ik als Utrecht ook niet hebben gegeven, al is het wel jammer natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153923097
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Tsja, een 3-jarig contract zou ik als Utrecht ook niet hebben gegeven, al is het wel jammer natuurlijk.
Een jaar had ik goed kunnen begrijpen, maar 3 jaar is onverantwoord, gezien zijn leeftijd en blessures die hij heeft gehad de laatste jaren. Kan niet anders dan zeggen dat de FC goed heeft gehandeld, als zijn eis was om voor meerdere jaren te tekenen.
pi_153923563
In de categorie vreemde transfers.
  User die overal opduikt 2022 maandag 29 juni 2015 @ 12:48:08 #263
186611 Haags
pi_153923605
Geen idee of ik nou echt blij moet zijn met de transfer van Duplan naar Ado..
Zonder wrijving geen glans
pi_153923631
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Geen idee of ik nou echt blij moet zijn met de transfer van Duplan naar Ado..
past wel bij een club als ado. Harde werker die er altijd voor gaat.

Ik vind het jammer dat hij weggaat in ieder geval. Maar een 3jarig contract is ook gewoon teveel.
  User die overal opduikt 2022 maandag 29 juni 2015 @ 12:50:49 #265
186611 Haags
pi_153923651
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:49 schreef zolderraam het volgende:

[..]

past wel bij een club als ado. Harde werker die er altijd voor gaat.

Ik vind het jammer dat hij weggaat in ieder geval. Maar een 3jarig contract is ook gewoon teveel.
Eens wat betreft harde werker, maar volgens mij is hij niet geheel blessure vrij geweest afgelopen seizoen. En met een leeftijd van 32, vraag me af of het geen pechvogel wordt bij Ado.

Maar goed, ik ga er het beste van hopen.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 29 juni 2015 @ 12:50:59 #266
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_153923652
Erg jammer. Dit gaat punten kosten.
Maar zijn blessuregevoelige knieen en kunstgras. Dat wordt nog wat de komende 3 jaar.

Toch hoop ik dat het hem goed afgaat. Goede vent die Duplan
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_153923672
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Eens wat betreft harde werker, maar volgens mij is hij niet geheel blessure vrij geweest afgelopen seizoen. En met een leeftijd van 32, vraag me af of het geen pechvogel wordt bij Ado.

Maar goed, ik ga er het beste van hopen.
Heeft afgelopen seizoen maar 16 keer meegedaan, maar is daarin wel effectief geweest: 7 goals en 6 assists. Drie jaar is alleen veel te lang gezien zijn leeftijd en blessures in recente jaren.
  Forum Admin / PR maandag 29 juni 2015 @ 12:52:22 #268
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_153923676
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:50 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Erg jammer. Dit gaat punten kosten.
Maar zijn blessuregevoelige knieen en kunstgras. Dat wordt nog wat de komende 3 jaar.

Toch hoop ik dat het hem goed afgaat. Goede vent die Duplan
Wang wil ook weer op normaal gras gaan voetballen, dat scheelt
  User die overal opduikt 2022 maandag 29 juni 2015 @ 12:53:57 #269
186611 Haags
pi_153923701
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef Sked het volgende:

[..]

Wang wil ook weer op normaal gras gaan voetballen, dat scheelt
Ja, gelukkig drukt hij dat er net zo snel doorheen als die zak met geld van hem die hij toegezegd had. Dus tegen de tijd dat het contract van Duplan bij ADO afloopt wordt er weer op normaal gras gevoetbald in het Kyocera stadion _O_.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:28:32 #270
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153972947
Gisteren 0-6 bij het regioteam van De Meern met o.a. een hattrick van Haller in 4 minuten tijd.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153978739
quote:
Ter ere van het feit dat FC Utrecht 45 jaar bestaat, zijn in de nieuwe wedstrijdshirts twee details verwerkt die verwijzen naar dat jubileum. Zo komt in de nieuwe tricots een speciaal FCU45-logo terug.

Dat logo, op de foto’s te zien zoals het is verwerkt in de nieuwe uitshirts, neemt de plaats in van het FCU-beeldmerk dat daar de voorbije jaargang stond. Een schildje met daarin het getal 45 is opgenomen in het kraagje van de nieuwe Hummel-shirts van FC Utrecht.


[ Bericht 17% gewijzigd door Downwards op 01-07-2015 15:00:08 ]
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:44:37 #272
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_153979013
Toffe kleur, benieuwd naar het hele shirt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153979078
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef Downwards het volgende:

[..]

Heeft afgelopen seizoen maar 16 keer meegedaan, maar is daarin wel effectief geweest: 7 goals en 6 assists. Drie jaar is alleen veel te lang gezien zijn leeftijd en blessures in recente jaren.
Mjah, heeft hij nou 2 keer zijn knieschijf gebroken? dat zijn natuurlijk wel blessures die je meteen even een tijd aan de kant houden (en meer blessures in de zin van 'botte pech' denk ik, kan me nou niet voorstellen dat een speler gevoelig is voor gebroken knieschijven.,..)

Ach, vind het erg jammer dat Duplan weg gaat maar kan het, van beide partijen, helemaal begrijpen.
pi_153979343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:47 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Mjah, heeft hij nou 2 keer zijn knieschijf gebroken? dat zijn natuurlijk wel blessures die je meteen even een tijd aan de kant houden (en meer blessures in de zin van 'botte pech' denk ik, kan me nou niet voorstellen dat een speler gevoelig is voor gebroken knieschijven.,..)
Ja, onder andere. Het kan wel zijn dat het altijd een wat zwakkere plek blijft. Had hem graag nog een seizoen bij ons gezien, daar niet van, maar een speler met zijn profiel moet je natuurlijk nooit vastleggen tot 2018.
pi_154006106
quote:
UTRECHT - De Utrechtse arbodienst Zorg van de Zaak is in verregaande onderhandeling om shirtsponsor te worden van FC Utrecht. Het bedrijf wordt de opvolger van Health City, dat de afgelopen anderhalf jaar het shirt van de erediviseclub sierde.

Zorg van de Zaak is een arbodienst met vestigingen door het hele land. Het is nog niet duidelijk hoe lang FC Utrecht en het bedrijf een verbintenis aangaan. Ook over het bedrag is nog niets bekend.
pi_154006400
Denk je na Simpel.nl alles gehad te hebben... :{
pi_154006582
Eerst maar eens afwachten wat de deal precies is, als er al een is / komt. Het is wel een bedrijf dat honderden miljoenen omzet draait en zeker geen plaatselijke kruidenier o.i.d.
pi_154007075
Grootste arbodienst van NL, vorig jaar een ziekenhuis gekocht, 1300 man personeel en 250 miljoen euro omzet.

En flink groeiend, lijkt me idd geen kleintje maar ik had er zelf nog nooit van gehoord.

Shirtreclame lijkt me dus wel een goed idee. :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154007436
Vind de eerste tekenen eigenlijk helemaal niet zo slecht. Nu dus afwachten wat ze gaan betalen, maar de geruchten zijn dat dat zeker niet tegenvalt.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:02:08 #280
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154024046
Dave Bulthuis een jaar huren.

Yay or nay? ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:23:57 #281
308414 zolderraam
Zolderraam
pi_154024288
voor mij een nee.
pi_154028863
Bulthuis is wat mij betreft wel definitief passé.
pi_154060403


quote:
De selectie van FC Utrecht is van defensieve versterking voorzien. De 20-jarige Franse linksback Louis Nganioni wordt, onder voorbehoud van een succesvolle medische keuring, door de Utrechters voor één seizoen gehuurd van Olympique Lyon.

Nganioni staat te boek als één van de grootste verdedigende talenten van Frankrijk en was onder meer actief met de nationale jeugdploeg van de Fransen tijdens het toernooi van Toulon, dat vorige maand door hen werd gewonnen. Het atletische talent van Olympique Lyon speelde, variërend van Frankrijk Onder 16 tot en met Frankrijk Onder 20, al 39 jeugdinterlands.

De linksbenige verdediger is een aanwinst voor FC Utrecht, stelt technisch manager Erik ten Hag. “In Lyon zien ze in Nganioni hun toekomstige linksback en zijn ze ervan overtuigd dat de Eredivisie in het algemeen en FC Utrecht in het bijzonder voor hem op dit moment de juiste stap is. Wij, op onze beurt, zijn na hem uitvoerig te hebben gescout overtuigd van het feit dat hij nu van toegevoegde waarde kan zijn voor FC Utrecht.”

Nganioni begon zijn voetballoopbaan bij de plaatselijke FC uit zijn geboorteplaats Melun. Van 2008 tot en met 2010 speelde hij voor Bretigny FC, om vervolgens de overstap naar Olympique Lyon te maken.
Heeft zeer recent een 3-jarig contract getekend by Lyon.

[ Bericht 3% gewijzigd door Downwards op 04-07-2015 16:46:57 ]
  zondag 5 juli 2015 @ 16:00:08 #284
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154087786
quote:
Doelman Filip Bednarek is door FC Utrecht gecontracteerd. De 22-jarige jeugdinternational uit Polen heeft in de Domstad een contract voor één seizoen met een optie op een tweede jaargang ondertekend.

Bednarek sloot twee weken geleden als proefspeler aan bij het Utrechtse keurkorps. Het jeugdproduct van FC Twente maakte tijdens zijn stageperiode een goede indruk op de technische staf, hetgeen heeft geresulteerd in een definitieve overgang naar FC Utrecht.

“We zijn er blij mee dat we Filip definitief aan onze selectie kunnen toevoegen”, reageert technisch manager Erik ten Hag op het vastleggen van de Poolse jeugdinternational, oud-speler van onder meer Amica Wronki. “Filip heeft tijdens zijn proefperiode bevestigd dat hij zeer talentvol is en als type een prima aanvulling op onze selectie is. Het is voor hem en voor ons een uitdaging door te groeien naar een stabiele eredivisiekeeper.”

Met de komst van Bednarek, die de voorbije seizoenen in de Jupiler League met Jong FC Twente de nodige ervaring opdeed, komt het aantal keepers dat deel uitmaakt van de Utrechtse A-kern op twee. Naast de 22-jarige Bednarek is dat Robbin Ruiter (28 jaar). Jeugdproduct Menno Heus, die 19 jaar is, completeert de keeperskern.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  zondag 5 juli 2015 @ 17:09:24 #285
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_154090176
Ruiter naar buitenland zeker....
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  zondag 5 juli 2015 @ 17:12:45 #286
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154090302
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:09 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ruiter naar buitenland zeker....
Misschien, maar dit is de vervanger van Verhoeven.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154090463
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:09 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ruiter naar buitenland zeker....
Bednarek komt i.i.g. aankomend seizoen niet in aanmerking om de eerste keeper te worden; de hoop is voorlopig dat hij een redelijke back-up zal blijken.
  maandag 6 juli 2015 @ 15:43:19 #288
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_154115573
Vraagje,

Op welk nummer is het spreekkoor ''mijn vader zat bij de commando's'' gemaakt?

Kom er niet 1, 2, 3 meer op
pi_154115683
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:43 schreef Oliver23 het volgende:
Vraagje,

Op welk nummer is het spreekkoor ''mijn vader zat bij de commando's'' gemaakt?

Kom er niet 1, 2, 3 meer op
pi_154134975


quote:
FC Utrecht heeft Andreas Ludwig vastgelegd. De 24-jarige Duitse middenvelder komt transfervrij en per direct over van VfR Aalen en heeft zich voor twee seizoenen aan de club uit de Domstad verbonden.

Ludwig doorliep de jeugdopleiding van Hoffenheim 1899, waarna de polyvalente middenvelder tijdens uitleenbeurten aan 1. FC Heidenheim en 1860 München ervaring opdeed. Afgelopen seizoen kwam hij met VfR Aalen uit in de 2. Bundesliga, waarin hij 29 wedstrijden speelde.


“Andreas is een multifunctionele, linksbenige middenvelder die op zowel de vleugels als in de as van het veld goed uit de voeten kan”, licht technisch manager Erik ten Hag van FC Utrecht toe. “Hij is offensief ingesteld, maar schuwt ook de defensieve arbeid niet. Andreas is bijzonder gedreven en er was belangstelling voor hem van clubs uit binnen- en buitenland. Hij heeft bewust de keuze gemaakt voor FC Utrecht omdat hij er, evenals wij, van overtuigd is dat hij hier een volgende stap in zijn loopbaan kan zetten. Andreas is een speler die andere spelers in stelling kan brengen en een type speler dat wij goed kunnen gebruiken in de selectie.”

Ludwig sluit morgen (woensdag) aan bij de selectie van FC Utrecht, die voor een trainingskamp in het Gelderse Oosterbeek vertoeft.
Ten Hag zal deze speler al wel wat langer kennen; ben benieuwd of hij van toegevoegde waarde zal blijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Downwards op 07-07-2015 08:25:49 ]
  dinsdag 7 juli 2015 @ 08:41:17 #291
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154135114
Martel heeft m gescout, werd toen nog Steven Seagal genoemd door de Duitse TV.

Een linksbenige middenvelder konden we iig wel gebruiken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154135131
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 08:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Martel heeft m gescout, werd toen nog Steven Seagal genoemd door de Duitse TV.

Een linksbenige middenvelder konden we iig wel gebruiken.
Ga er vanuit dat Ten Hag hem al wel langer kent en waarsch. de scouting van Utrecht ook eens heeft laten kijken begin mei, maar des te beter als ze onafhankelijk van elkaar enthousiast zijn over deze speler.. Zonder de goedkeuring van Ten Hag was hij natuurlijk nooit gehaald.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 08:47:16 #293
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154135159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 08:43 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ga er vanuit dat Ten Hag hem al wel langer kent en waarsch. de scouting van Utrecht ook eens heeft laten kijken begin mei, maar des te beter als ze onafhankelijk van elkaar enthousiast zijn over deze speler.. Zonder de goedkeuring van Ten Hag was hij natuurlijk nooit gehaald.
Dat zal zeker zo zijn gegaan ja.
Ben benieuwd iig, een 2-jarig contract lijkt me wel wat weinig maar goed.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154136869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 08:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Martel heeft m gescout, werd toen nog Steven Seagal genoemd door de Duitse TV.
Wel hilarisch dat nu blijkt dat Ludwig geen minuut heeft gespeeld die avond (8 mei).



http://www.sportschau.de/(...)f-vfr-aalen-100.html
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:11:07 #295
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154137076
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:00 schreef Downwards het volgende:

[..]

Wel hilarisch dat nu blijkt dat Ludwig geen minuut heeft gespeeld die avond (8 mei).

[ afbeelding ]

http://www.sportschau.de/(...)f-vfr-aalen-100.html
:D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154163812
http://www.rtvutrecht.nl/(...)angs-achilles29.html

Ook wat beelden van de wedstrijd van gisteravond (0-3)
pi_154193781
quote:
Zorg van de Zaak heeft zich woensdag officieel als hoofdsponsor aan FC Utrecht verbonden. Eén van Nederlands grootste dienstverleners op het gebied van bedrijfsgezondheidszorg gaat met de Utrechtse club een verbintenis voor drie seizoenen aan, met een optie voor nog twee seizoenen, waarbij de samenwerking veel verder gaat dan alleen de naamgeving op het shirt. Daarmee is een unieke Utrechtse samenwerking met een landelijke uitstraling een feit.

Vanuit maatschappelijke betrokkenheid bouwt Zorg van de Zaak aan een netwerk van bedrijven dat ervoor zorgt dat mensen kunnen blijven deelnemen aan werk. Niet vanuit de gedachte dat mensen moeten werken, maar juist vanuit het tegenovergestelde idee: dat mensen mét werk gelukkiger zijn. Daarom wordt gezondheid en inzetbaarheid niet vanuit een eenzijdig medisch perspectief benaderd, maar vanuit een veel bredere visie. “Onze dienstverlening is erop gericht om mensen weer optimaal te laten functioneren in hun baan. Maar, onze missie reikt verder dan dat”, stelt Marius Touwen, Directeur-Eigenaar van Zorg van de Zaak. “Om volwaardig onderdeel te kunnen zijn van de maatschappij is, naast werken, het meedoen en bijdragen aan de samenleving evenzo belangrijk. Hierbij gaat het om de sociale contacten die je hebt of de rol die je vervult binnen bijvoorbeeld een vereniging. En juist daar zien wij de verbinding met FC Utrecht, omdat zij naast haar sportieve doelstellingen, gezondheid én maatschappelijke participatie hoog in het vaandel heeft staan.

Het is voor ons duidelijk waar we elkaar raken en, vanaf nu, ook gaan versterken. We gaan een langdurige samenwerking aan met als één van de doelstellingen om van Utrecht de vitaalste stad van Nederland te maken. Wij als club zijn enorm blij met dit goede en langdurige partnership. Dit geeft heel FC Utrecht een enorme boost! We mogen trots zijn op deze overeenkomst”, aldus algemeen directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht.

Het is de eerste samenwerking met een hoofdsponsor die veel verder gaat dan een naam op een shirt, de wedstrijd, het stadion en het organiseren van maatschappelijke activiteiten”, kondigt Van Schaik aan. “De komende jaren gaan we gezamenlijk maatschappelijke en preventieprogramma’s ontwikkelen. Landelijke issues als schulden, pesten, overgewicht en roken gaan wij, als hoofdsponsor en betaaldvoetbalorganisatie met Zorg van de Zaak aanpakken. Waarbij we echt samen in de communicatie het voortouw gaan nemen. FC Utrecht gelooft erin dat zij, samen met Zorg van de Zaak, het verschil kan maken en een wezenlijke bijdrage gaat leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht. Daarbij wordt heel veel betrokkenheid gevraagd van spelers, trainers, medewerkers én ook supporters van de club en wordt het platform dat de club biedt en de mediaexposure die wij hebben, zowel landelijk als regionaal, ingezet.”
Denk dat we blij mogen zijn met zo'n stabiele sponsor voor een aantal jaar. Zeker als je ziet hoe we ons hebben gepresenteerd de afgelopen jaren. Daarnaast ook een bedrijf dat op een paar kilometer van het stadion is gevestigd en een goed netwerk heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Downwards op 09-07-2015 11:48:35 ]
pi_154194237
En voor lange tijd ook nog eens.
Lijkt prima werk van Wilco en dat mag ook wel eens gezegd worden. ;)

Nu nog even afwachten wat het niveau is van die Fransman en Duitser en we kunnen weer gaan hopen op een mooi seizoen.

Hoop trouwens niet dat ze het nieuwe thuisshirt aan hebben op die foto's...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154194452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:51 schreef PBateman1978 het volgende:
En voor lange tijd ook nog eens.
Lijkt prima werk van Wilco en dat mag ook wel eens gezegd worden. ;)
Het schijnt dat ze ook (aanzienlijk) meer betalen dan HealtyCity deed, maar heb daar geen cijfers van gezien. Stabiliteit is nu wel het belangrijkste en al zouden ze maar hetzelfde betalen..
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:17:02 #300
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154216209
Vandaag weer een nieuwe speler volgens bronnen @ fcu.net!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154216280
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:17 schreef PBateman1978 het volgende:
Vandaag weer een nieuwe speler volgens bronnen @ fcu.net!
Hoop eigenlijk dat ze wat routine halen dit keer. Niet zo spectaculair, maar een Ronnie Stam voor de rechtsbackpositie zou denk ik wel van toegevoegde waarde zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')