abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151672456
Economische en politieke vluchtelingen: toelaten ja of nee?
Hierover is veel te doen de laatste tijd. En de standpunten zijn vaak nogal zwart-wit.

Maar zijn er geen alternatieven of tussenvormen denkbaar?

Kunnen er bijvoorbeeld niet in Europees verband afspraken worden gemaakt over de opvang en spreiding van vluchtelingen? Misschien kunnen we zo tot een beter systeem komen, en hoeven we niet meteen de grenzen dicht te gooien.

En is het bijvoorbeeld geen idee om tijdelijke verblijfsvergunningen te verlenen, bijvoorbeeld aan economische vluchtelingen? Bijvoorbeeld met een proeftijd van twee jaar en voorwaarden aan integratie/werk/geen contact met justitie e.d.).

Zo zou je alle vluchtelingen al kunnen laten werken gedurende hun toelatingsprocedure.

Wat vinden jullie!?

[ Bericht 43% gewijzigd door BrotherNation op 14-04-2015 11:06:44 ]
Check deze topic over vluchtelingen:
POL / Vluchtelingen
pi_151673019
Zo ik heb de stelling wat verbeterd, ik ben wel opzoek naar serieuze antwoorden en niet naar opmerkingen zoals kut. Dat je het kut vind kan best maar dan moet je er wel bij zeggen waarom.
POL / Vluchtelingen
pi_151673097
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:05 schreef BrotherNation het volgende:
Zo ik heb de stelling wat verbeterd, ik ben wel opzoek naar serieuze antwoorden en niet naar opmerkingen zoals kut. Dat je het kut vind kan best maar dan moet je er wel bij zeggen waarom.
Lees de internationale verdragen eerst maar eens.
pi_151673327
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dan snuiven ze toch heel de fabriek leeg?
Nou, we zouden ze bijvoorbeeld voor 1 jaar in een lijmfabriek kunnen laten werken en dan kunnen kijken of dat we ze terugsturen of dat we ze daar laten werken.
POL / Vluchtelingen
pi_151673451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:04 schreef Vanillekwark het volgende:
Heb je trouwens nu echt een account aangemaak puur om het over vluchtelingen te hebben? :')
Ja,die mensen moeten soms maanden reizen door de slechtste omstandigheden en dan brengen wij ze weer terug bij af. Ook sterven er veel onderweg bij een bootreis bijvoorbeeld overleefde er 9 van de 72 vluchtelingen.

En daar moet iets aan veranderen vind ik.
POL / Vluchtelingen
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:27:23 #6
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_151673591
Ze willen graag naar de westerse wereld?

Doe ze in het leger, dicipline bijbrengen, vrouwen in de ondersteuning en verzorging en ondertussen de kinderen een gedegen opleiding geven hier in nederland.

Na zich 5 jaar onbetaald bewezen te hebben een opleiding of cursus aanbieden en bij goed gedrag etc. hier de maatschappij in.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151674134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:27 schreef awiebo het volgende:
Ze willen graag naar de westerse wereld?

Doe ze in het leger, dicipline bijbrengen, vrouwen in de ondersteuning en verzorging en ondertussen de kinderen een gedegen opleiding geven hier in nederland.

Na zich 5 jaar onbetaald bewezen te hebben een opleiding of cursus aanbieden en bij goed gedrag etc. hier de maatschappij in.
Eindelijk een serieus iemand, we geven ze dan tussentijds wel eten en onderdak toch want zonder geld kunnen ze hier niet leven (tenzij wij ze eten geven natuurlijk)?
POL / Vluchtelingen
pi_151675325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:23 schreef BrotherNation het volgende:

[..]

Ja,die mensen moeten soms maanden reizen door de slechtste omstandigheden en dan brengen wij ze weer terug bij af. Ook sterven er veel onderweg bij een bootreis bijvoorbeeld overleefde er 9 van de 72 vluchtelingen.

Ja duidelijk maken dat ze hier bij voorbaat niet welkom zijn dus ook niet op die boot hoeven stappen! Al dat geld kan mooi in de zorg gestopt worden.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:49:07 #9
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_151675723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:48 schreef BrotherNation het volgende:

[..]

Eindelijk een serieus iemand, we geven ze dan tussentijds wel eten en onderdak toch want zonder geld kunnen ze hier niet leven (tenzij wij ze eten geven natuurlijk)?
Eten en onderdak wordt betaald. Ze krijgen training in het leger. Les in nederlands, in nederlandse normen en waarden. Je kunt ze goed in de gaten houden. En na de tijd een opleiding aanbieden dus. Precies hetzelfde wat we onze eigen mensen beiden bij defensie maar dan voor minder geld.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151676874
Al die zogenaamde grappige opmerkingen mogen wegblijven. TS heeft nu tenminste moeite gedaan om een redelijke OP te maken. Dus reageer inhoudelijk of blijf weg.
pi_151677685
Economische vluchtelingen gewoon niet toelaten. Als je dat doet, dan zou half Afrika naar Nederland kunnen verhuizen, dat lijkt me niet de bedoeling.

Politieke vluchtelingen wel, maar als ze hier misdragen dan eruit en ook als het daar weer beter is. Daarnaast vind ik niet dat deze mensen voorrang horen te krijgen op woningen t.o.v. de normale bevolking die al vaak jarenlang bij de woningbouw ingeschreven staat.

Nog beter lijkt het me om deze mensen in buurlanden op te vangen. Dan hoeven zij geen gevaarlijke reizen te ondernemen en voorkom je onenigheden door de grote cultuurverschillen.

Vluchtelingen hier al laten werken, lijkt me niet verstandig met het aantal werklozen in Nederland. Als we iets strenger zijn op uitkeringen van de mensen die niet willen werken, kunnen al een hoop vacatures gevuld worden.
pi_151710917
In principe nee. Ik gun de rest van de wereld dolgraag de welvaart die wij hebben maar ons land kan dat gewoon niet aan. Bovendien is onze welvaart te danken aan de mentaliteit en cultuur die wij hebben, de gemiddelde vluchteling kan daar vaak niet bij aanhaken.

Verder vind ik dat het accent wel iets anders moet worden gelegd. In eerste instantie zijn vluchtelingen niet ons probleem. Elke vluchteling die wij hier binnenlaten is een goede daad van onze kant en dient ook zo gewaardeerd te worden, het is geen automatisme.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_151711570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:23 schreef BrotherNation het volgende:

[..]

Dat klopt, maar waarom moeten wij die verandering teweeg brengen? Waarom is dat ons probleem eigenlijk? Ik wil dolgraag de Robin Hood van deze eeuw uithangen hoor, maar daar hebben we de middelen, financiėn, mankracht en ruimte niet voor.

Ik vraag me af of jij iemand zou toelaten in een drie-kamer flat waar al acht mensen wonen, ik vraag me af of jij geld zou doneren als je 900 euro negatief stond op je rekening en een ton schuld naast je hypotheek.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 15 april 2015 @ 16:25:04 #14
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_151712720
Ik vind dat wel iedereen hier mag komen maar dat niemand ooit recht heeft op ook maar een cent bijstand van de overheid. Onder geen enkele voorwaarde. Het zou particulieren wel toegestaan moeten zijn iedereen in huis te nemen die ze maar willen en daar financieel verantwoordelijk voor te zijn.

Hulp voor vluchtelingen van belastinggeld alleen in de regio waar de vluchtelingen vandaan komen. Ik sta wat dat betreft voor 90% achter het recente VVD plan.
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')