abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151674434
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt nu al drie keer hetzelfde. Dat schiet niet echt op.
En jij reageert niet 1 keer inhoudelijk op 1 van die 3 keer dat ik hetzelfde herhaalde (volgens jou)
Fylax is op televisie geweest
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:00:36 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151674472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

En jij reageert niet 1 keer inhoudelijk op 1 van die 3 keer dat ik hetzelfde herhaalde (volgens jou)
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Als hij te aardig was, had hij zijn auto direct wel uitgeleend. Sterker nog, dan had hij wel aangeboden om zelf te rijden.

Als hij assertief was geweest, hadden ze na een keer vragen wel begrepen dat het feest niet doorging. Of hij had gevraagd waar ze hem voor nodig hadden. En dan had hij alsnog nee gezegd, of gezegd dat ze iets onder de koelkast moesten doen omdat hij geen stank in zijn bekleding wilde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151674479
Zo moeilijk is het niet toch voor jullie. Aardigheid is dat je vriendelijk bent. Ben je te vriendelijk dan gaat het ten koste van jezelf. Assertiviteit is er toch o.a. voor om voor jezelf op te komen. Om te zorgen dat iets niet ten koste van jezelf gaat. Die basis overlap heb ik nu voor je gemaakt. Mag jij aan de hand van wat ik stelde het wat meer detailleren.
pi_151674541
Dit ging toch over de correlatie tussen te aardig zijn en te weinig assertief zijn? In jouw voorbeeld is het namelijk te aardig zijn en juist assertief...

En om het duidelijker te maken ging het om deze zin

Je bent niet te aardig, je bent gewoon niet assertief genoeg.

Waarin het ook gaat over te aardig en niet assertief genoeg...
pi_151674566
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 20:21 schreef NieuweNier het volgende:
Telkens als ik op vakantie ging belde mijn hippie broer boos op om me een schuldgevoel over het milieu aan te praten.
_O-
L2B's Mixcloud
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:04:09 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151674572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:00 schreef jodelahity het volgende:
Zo moeilijk is het niet toch voor jullie. Aardigheid is dat je vriendelijk bent. Ben je te vriendelijk dan gaat het ten koste van jezelf. Assertiviteit is er toch o.a. voor om voor jezelf op te komen. Om te zorgen dat iets niet ten koste van jezelf gaat. Die basis overlap heb ik nu voor je gemaakt. Mag jij aan de hand van wat ik stelde het wat meer detailleren.
Ten koste van wat? Het betekent toch niet per definitie dat je dus maar instemt met iets wat je eigenlijk niet wilt? Ik kan ook heel aardig zeggen dat ik iemand heel graag wil helpen, maar dat ik mijn fiets niet uitleen.
pi_151674593
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ten koste van wat? Het betekent toch niet per definitie dat je dus maar instemt met iets wat je eigenlijk niet wilt? Ik kan ook heel aardig zeggen dat ik iemand heel graag wil helpen, maar dat ik mijn fiets niet uitleen.
Ja maar dan ben je dus niet te aardig... Het gaat toch niet om wat je stelt maar om of je assertief bent of te aardig...
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:05:43 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151674603
Ik krijg hier hoofdpijn van.
pi_151674615
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg hier hoofdpijn van.
Verdiend
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:07:24 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151674655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:06 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Verdiend
Klootzak.
pi_151674681
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klootzak.
Jij bent de klootzak hier. Ik geef heel duidelijk aan hoe het zit en waar jouw denkfouten zitten en jij maakt je ervanaf met 'ik krijg hoofdpijn'. Wat voor een trut ben jij dan zeg. Reageer dan met 'oke we worden het niet eens, laten we het hierbij houden :) ' Maar mensen zoals jou begrijpen nooit dit soort basiszaken en gaan dan zo doen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:09:13 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151674691
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:08 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Jij bent de klootzak hier. Ik geef heel duidelijk aan hoe het zit en waar jouw denkfouten zitten en jij maakt je ervanaf met 'ik krijg hoofdpijn'. Wat voor een trut ben jij dan zeg. Reageer dan met 'oke we worden het niet eens, laten we het hierbij houden :) ' Maar mensen zoals jou begrijpen nooit dit soort basiszaken en gaan dan zo doen.
Ja, ga vooral nog even door!
pi_151674700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ga vooral nog even door!
Hoezo, dit was mijn eerste reactie op jouw onaardige reactie. Maar goed, dag
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:11:27 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151674738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:09 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Hoezo, dit was mijn eerste reactie op jouw onaardige reactie. Maar goed, dag
Maar flink smerig. Mensen zoals ik die basiszaken niet snappen. Oh wacht, 'nooit snappen'. _O-
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:11:48 #65
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_151674747
In de meeste gevallen ben je denk ik té aardig als je jezelf tekort doet met je vriendelijkheid. Dan ben je dus niet assertief.

Zelf kan ik best assertief zijn, maar vaak geen behoefte aan. Mijn grenzen liggen oprecht best ver. Daar heb ik geen last van, maar de mensen om me heen wel. Want die krijgen geen grip om me en dat maakt ze onzeker. In de zin van... vindt ze het echt geen probleem of durft ze het niet te zeggen?
Het eerste is dus het geval :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_151674796
Bij het verschil in "te aardig zijn" en "niet assertief zijn" gaat het -lijkt mij- vooral om de motieven achter je gedrag...

Als je moeilijk "nee" kan zeggen, omdat je andere mensen gewoon heel graag blij wilt maken, zelfs als dat -te vaak- ten koste van jezelf gaat, ben je te aardig.
Als je moeilijk "nee" kan zeggen, omdat je bang bent dat andere mensen je anders niet meer zullen mogen, dan ben je niet assertief genoeg.
Als je moeilijk "nee" kan zeggen, maar je je vervolgens wel kwaad zit te maken over de situatie die door de "ja" ontstaat, ben je ook niet assertief genoeg.
Tails tell tales
pi_151674913
Afgaande op de OP vind ik TS totaal niet aardig, laat staan té aardig. Hij is simpelweg niet assertief. Type 3 hierboven.
Tails tell tales
pi_151674972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:13 schreef Forbry het volgende:
Bij het verschil in "te aardig zijn" en "niet assertief zijn" gaat het -lijkt mij- vooral om de motieven achter je gedrag...

Als je moeilijk "nee" kan zeggen, omdat je andere mensen gewoon heel graag blij wilt maken, zelfs als dat -te vaak- ten koste van jezelf gaat, ben je te aardig.
Als je moeilijk "nee" kan zeggen, omdat je bang bent dat andere mensen je anders niet meer zullen mogen, dan ben je niet assertief genoeg.
Iets wat ten koste gaat van jezelf en dat andere mensen je niet meer mogen is toch als hetzelfde te beschouwen
pi_151675035
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:20 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Iets wat ten koste gaat van jezelf en dat andere mensen je niet meer mogen is toch als hetzelfde te beschouwen
Ehhh, nee hoor. Dat zegt meer iets over jou denk ik, als je echt denkt dat die twee zaken niet los van elkaar kunnen staan....
Tails tell tales
pi_151675069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:23 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ehhh, nee hoor. Dat zegt meer iets over jou denk ik, als je echt denkt dat die twee zaken niet los van elkaar kunnen staan....
Als iets tevaak ten koste gaat van jezelf ben je te aardig. Als iets tevaak ten koste gaat van jezelf (mensen die je niet meer mogen) dan ben je niet assertief genoeg. Waar zit het verschil precies in behalve misschien weer een achterliggende reden(atie)...
pi_151675093
Forbry, het is zinloos om met jodelahity in discussie te gaan.

Enige wat ie wil doen is zoveel mogelijk van jouw tijd verspillen, hij wil niks leren, waar geen wil is is geen weg :)
pi_151675098
Mensen maken gebruik van je en lopen over je heen.
Laat die pauperbende van een huisgenootjes zien wie er de baas is.
pi_151675118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
Forbry, het is zinloos om met jodelahity in discussie te gaan.

Enige wat ie wil doen is zoveel mogelijk van jouw tijd verspillen, hij wil niks leren, waar geen wil is is geen weg :)
Ik hoop dat jouw leven wat mooi is.
pi_151675122
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:24 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Als iets tevaak ten koste gaat van jezelf ben je te aardig. Als iets tevaak ten koste gaat van jezelf (mensen die je niet meer mogen) dan ben je niet assertief genoeg. Waar zit het verschil precies in behalve misschien weer een achterliggende reden(atie)...
Nogmaals, het motief erachter. "Ten koste gaan" hoeft namelijk geenszins gelijk te staan aan "mensen die je niet meer mogen" (of dat je daar ook maar een greintje angst voor hebt)!
Tails tell tales
pi_151675131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:27 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik hoop dat jouw leven wat mooi is.
Ben je trouwens al over je (nu ex-)vriendin heen? :)
pi_151675166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ben je trouwens al over je (nu ex-)vriendin heen? :)
Dat is nog aan. Maar wel erg slecht van je dat je dit soort dingen aan gaat halen terwijl je al slechts negatief bezig was hier.
pi_151675330
Conclusie is wel dat ik eigenlijk veel te aardig ben voor jullie
pi_151675333
Dat is dan wel heel snel gegaan :P R&P / Post hier als je geen vriend(in) hebt
Ik hoop dat je de rust terugvindt die je al te lang kwijt bent :)
pi_151675370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:34 schreef jodelahity het volgende:
Conclusie is wel dat ik eigenlijk veel te aardig ben voor jullie
Misschien voel je je in ONZ wat meer op je gemak ;)
pi_151675410
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dat is dan wel heel snel gegaan :P R&P / Post hier als je geen vriend(in) hebt
Ik hoop dat je de rust terugvindt die je al te lang kwijt bent :)
Ik was pissig en waarschijnlijk toen dronken. En ja dan gaat het mis tussen haar en mij. En ik ben geen rust kwijt, zij is dat, het ligt wel aan mij wat dat betreft. Maar dan alsnog onnodig om zo te doen. Zij is een erg goede en leuke meid, ik ben alleen niet altijd even redelijk. Staat los trouwens van dit forum, hier zou ik veel harder moeten zijn tegen jullie gezien hoe jullie zijn, maar dat ben ik niet.
pi_151675421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien voel je je in ONZ wat meer op je gemak ;)
Dat is sowieso zo ;)
pi_151675464
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:37 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik was pissig en waarschijnlijk toen dronken. En ja dan gaat het mis tussen haar en mij. En ik ben geen rust kwijt, zij is dat, het ligt wel aan mij wat dat betreft. Maar dan alsnog onnodig om zo te doen. Zij is een erg goede en leuke meid, ik ben alleen niet altijd even redelijk. Staat los trouwens van dit forum, hier zou ik veel harder moeten zijn tegen jullie gezien hoe jullie zijn, maar dat ben ik niet.
Klinkt problematisch -O-
Anders maak je er een topic over (in ONZ of R&P, moet je zelf maar kijken welk publiek jou meer voldoening geeft :P )
pi_151675479
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klinkt problematisch -O-
Anders maak je er een topic over (in ONZ of R&P, moet je zelf maar kijken welk publiek jou meer voldoening geeft :P )
Jajajajaja nu is het wel genoeg weer hoor :P
pi_151677161
TS, wellicht kan je met Jodelahity gaan knikkeren of zo? Kan je samen sneu zijn ..
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:07:56 #85
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_151679372
quote:
6s.gif Op maandag 13 april 2015 23:51 schreef Fera het volgende:
Jij bent niet aardig, jij bent een sukkel. Je wordt precies zo behandeld als dat je verdient. :)
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 21:55 schreef pijltjegooien het volgende:
Je komt op Fok! als een egocentrische, wereldvreemde sneuneus over.
Deze users weten.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 14 april 2015 @ 15:42:41 #86
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_151680421
Ik moest wel lachen om de OP :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:43:55 #87
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151685261
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 20:21 schreef NieuweNier het volgende:

In mijn privé leven probeer ik alle negatieve mensen te dumpen. Mijn leven is daar echt veel beter op geworden. Telkens als ik op vakantie ging belde mijn hippie broer boos op om me een schuldgevoel over het milieu aan te praten. Nu neem ik niet meer op. Ook niet als hij iets nodig heeft. Doeeei.
_O-

Volgens mij heb jij best potentie.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:53:42 #88
443321 nummer_13
13 is mijn geluksgetal
pi_151685622
Woon jij begeleid ofzo?
Prijs de heer, rook wat meer
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:36:42 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151687348
Loser schijf je niet met een stille P, een e en een a.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:37:20 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151687374
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 05:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Een huisvergadering? :')
Drie uur blijven zitten, als een tamme.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_151697937
Klinkt meer als te weinig assertief dan te aardig. Je moet wat meer voor jezelf opkomen. Benoem wat hun gedrag met je doet (je voelt je vervelend, je auto stinkt van de schimmel, je krijgt er echt zo'n ieuw-gevoel van etc.), herhaal het als een grammofoonplaat indien nodig, en leg je wensen op tafel.

Kijk goed uit dat je geen verwijten maakt. Hier zit de truuk. Houd het op wat jij voelt. Ze kunnen je nooit afrekenen op een gevoel en als het redelijke mensen zijn zal er meer begrip komen. Zijn het geen redelijke mensen, kan natuurlijk ook, tsja dan is er gewoon geen klik.
pi_151698324
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:36 schreef Copycat het volgende:
Loser schijf je niet met een stille P, een e en een a.
:D
Tails tell tales
  woensdag 15 april 2015 @ 00:08:36 #93
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151698461
'NieuweNier, luister goed dit is je broer Klaas'
- Je gaat niet weer over milieuzaken beginnen toch? Daar voel ik me niet prettig bij.
'NieuweNier, gare eikel, jij ligt nu met een biertje aan het strand aan een Spaanse costa maar weet jij wel hoe de ijsberen het momenteel hebben?
- Die krijgen het steeds heter en heter?
'Juist ja, en dat komt omdat laffe klootzakken als jij het nodig vinden om het vliegtuig te pakken louter voor het eigen genot'
- Ja, maar ik heb toch ook recht op ontspanning?
'Dat bepaal ik wel voor jou. Maar ik vertel je dat mensen als jij, met je vliegreisjes en vakanties, een holocaust mogelijk maken op onschuldige dieren en de natuur. Nu hang ik op en ik hoop dat je nog een kutvakantie hebt in dat onbeduidende zielige ijsbeer-hatende leven van je. Goedendag.'
- Klaas, klaas, het spijt me....

[ Bericht 1% gewijzigd door Morendo op 15-04-2015 00:16:56 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator / Redactie FP woensdag 15 april 2015 @ 06:58:05 #94
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_151700419
quote:
9s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:08 schreef Morendo het volgende:
'NieuweNier, luister goed dit is je broer Klaas'
- Je gaat niet weer over milieuzaken beginnen toch? Daar voel ik me niet prettig bij.
'NieuweNier, gare eikel, jij ligt nu met een biertje aan het strand aan een Spaanse costa maar weet jij wel hoe de ijsberen het momenteel hebben?
- Die krijgen het steeds heter en heter?
'Juist ja, en dat komt omdat laffe klootzakken als jij het nodig vinden om het vliegtuig te pakken louter voor het eigen genot'
- Ja, maar ik heb toch ook recht op ontspanning?
'Dat bepaal ik wel voor jou. Maar ik vertel je dat mensen als jij, met je vliegreisjes en vakanties, een holocaust mogelijk maken op onschuldige dieren en de natuur. Nu hang ik op en ik hoop dat je nog een kutvakantie hebt in dat onbeduidende zielige ijsbeer-hatende leven van je. Goedendag.'
- Klaas, klaas, het spijt me....
_O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_151700491
Zwakste schakel in de groep kiezen en die keihard aanpakken. Zo stuk voor stuk intimideren en confronteren tot je die 200 EU weer terug hebt.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')