Shampoo is in studentenhuizen een synoniem van je kwakje in de douchebak achterlaten.quote:Op maandag 13 april 2015 20:46 schreef Scuidward het volgende:
Zodra je het geld binnen hebt ga je verhuizen. Dat lijkt mij de beste oplossing.
Sowieso vind ik het een extreem overdreven aanklacht dat jij je shampoo in de douche laat liggen.
Wat is het verschil precies? Komt beide namelijk op precies hetzelfde neer in de praktijk.quote:Op dinsdag 14 april 2015 07:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Je bent niet te aardig, je bent gewoon niet assertief genoeg. Mensen lopen over je heen.
Wat betreft de schimmel in je bekleding lijkt het me meer dan logisch dat zij die kosten betalen.
Je kunt best assertief en aardig zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:26 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Wat is het verschil precies? Komt beide namelijk op precies hetzelfde neer in de praktijk.
Dus je kan alleen assertief zijn als je je minder aardig gedraagt? Vind ik niet. Een ruggengraat kwrken heeft te maken met zelfvertrouwen, niet met hoe vriendelijk iemand wel of niet zou zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:26 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Wat is het verschil precies? Komt beide namelijk op precies hetzelfde neer in de praktijk.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt best assertief en aardig zijn.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je kan alleen assertief zijn als je je minder aardig gedraagt? Vind ik niet. Een ruggengraat kwrken heeft te maken met zelfvertrouwen, niet met hoe vriendelijk iemand wel of niet zou zijn.
Als je té vriendelijk bent gaat dat automatisch ten koste van je ruggengraat lijkt me. Je laat dan namelijk over je heenlopen sowieso (té impliceert namelijk een negatief effect voor jezelf, anders is het niet 'té').quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je kan alleen assertief zijn als je je minder aardig gedraagt? Vind ik niet. Een ruggengraat kwrken heeft te maken met zelfvertrouwen, niet met hoe vriendelijk iemand wel of niet zou zijn.
Als je te xxxxx bent, gaat dat altijd ten koste van "iets" lijkt mequote:Op dinsdag 14 april 2015 11:47 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Als je té vriendelijk bent gaat dat automatisch ten koste van je ruggengraat lijkt me. Je laat dan namelijk over je heenlopen sowieso. Anders is het niet 'té'.
Daarom. Dus waarom is het dan zo lastig om in te zien dat het hetzelfde is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je te xxxxx bent, gaat dat altijd ten koste van "iets" lijkt me
Stoere jongen weer hoor, autisme for the win of niet danquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
O lamaar, ik heb net jodelahity gequote
Te aardig gaat misschien ten koste van je geloofwaardigheid. Dan vinden mensen je een slijmbal en denken ze dat je bang bent om niet aardig gevonden te worden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:47 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Als je té vriendelijk bent gaat dat automatisch ten koste van je ruggengraat lijkt me. Je laat dan namelijk over je heenlopen sowieso (té impliceert namelijk een negatief effect voor jezelf, anders is het niet 'té'). Anders is het niet 'té'.
Ja maar kan je als je te aardig bent ook assertief genoeg zijn dan? Kan best zijn dat ik ongelijk heb hoor, maar dan niet om de reacties die tot nu toe hier zijn geweest. Als je te aardig bent kan je naar mijn idee sowieso niet assertief genoeg zijn omdat het beide nogal veel overlapt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Te aardig gaat misschien ten koste van je geloofwaardigheid. Dan vinden mensen je een slijmbal en denken ze dat je bang bent om niet aardig gevonden te worden.
Dat ligt toch aan je definitie van 'te aardig'.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:51 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ja maar kan je als je te aardig bent ook assertief genoeg zijn dan? Kan best zijn dat ik ongelijk heb hoor, maar dan niet om de reacties die tot nu toe hier zijn geweest. Als je te aardig bent kan je naar mijn idee sowieso niet assertief genoeg zijn omdat het beide nogal veel overlapt.
Die jullie dus hebben vastgesteld op.... aangezien jullie stellen dat het niet gelijk is aan elkaar blijkbaar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ligt toch aan je definitie van 'te aardig'.
Je zegt nu al drie keer hetzelfde. Dat schiet niet echt op.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:56 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Die jullie dus hebben vastgesteld op.... aangezien jullie stellen dat het niet gelijk is aan elkaar blijkbaar.
Ook al is het niet zo moeilijk, aangezien ik vermoed dat de definitie van aardig wel vaststaat. 'Té' betekent dan teveel uiting van deze eigenschappen... Lijkt me wel te vergelijken met assertiviteit. (en dat er daarna dus uitkomt of ik ongelijk heb met mijn idee dat het wel eigenlijk nogal gelijk is aan elkaar of juist niet, dat mogen jullie zelf nog bepalen daarna)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |