quote:
Dat is je probleem en oplossing ineen.
quote:
Vandaag bijvoorbeeld:
- hebben mijn huisgenootjes, na meerdere dagen constant gezeikt te hebben, en me er meerdere dagen voor wakker gemaakt te hebben, mijn auto geleend. Ze hebben een koelkast met feta schimmel weggebracht. De schimmel zit nu in mijn bekleding, het stinkt als een malle, en ik krijg het niet weg. Het ding moet voor 200 euro professioneel gereinigd worden. Als ik daar iets over zeg zeik ik.
Misschien gaat het om hoe je het brengt.
quote:
- hadden we een huisvergadering. Het onderwerp zou zijn zeggen dat 1 huisgenootje teveel drama maakt. Ik werd helemaal afgezeken. Dat was makkelijker.
Of jij bent dat ene huisgenootje die teveel drama veroorzaakt. Zie vorige.
quote:
Dat ik mijn shampoo in de douche had laten liggen was een groter probleem dan de schimmel in mijn auto. Die vergadering zou een half uur duren omdat ik een afspraak had. Het heeft 3 uur geduurd, omdat ze mijn grenzen constant pushen. Nu zit ik hardstikke in de problemen.
Eigen schuld, dikke bult. Jouw vergadering is jouw verantwoordelijkheid. Zet je wekker en stop met anderen de schuld geven van je gebrek aan ruggengraat.
quote:
- telkens als ik mijn punt probeer te maken wordt ik niet serieus genomen. Ik zeik en vanalles. Ga ik door met mijn punt dan gaan ze schreeuwen. Dus please ik ze meer om de makkelijkste weg in te slaan.
Nogmaals, misschien moet je nog eens kijken naar hoe je dingen zegt en anderen niet de schuld geven van jouw gebrek aan ruggengraat.
quote:
Maar zo offer ik wel mijn eigen geluk op. Ik voel me rot zodat zij dat niet hoeven te doen.
Zelfmedelijden hier tot en met en je dan nog verwonderen dat men je niet serieus neemt. Kan me voorstellen dat zij zich ook rot voelen door je manier van dingen overbrengen. Maar goed, punt is dat jij je rot voelt mede door je eigen toedoen.
quote:
In mijn privé leven probeer ik alle negatieve mensen te dumpen. Mijn leven is daar echt veel beter op geworden. Telkens als ik op vakantie ging belde mijn hippie broer boos op om me een schuldgevoel over het milieu aan te praten. Nu neem ik niet meer op. Ook niet als hij iets nodig heeft. Doeeei.
Dus je zeurt over iets doen, wat je kennelijk kan, maar nog niet voldoende doet.
quote:
Het is gewoon heel kut bij mensen die tegen je zin in in je leven zitten. Die kan je niet dumpen. Die mensen blijven een negatieve factor in je leven.
Aldus mr positivo himself.
quote:
Hoe los je dat op? Hoe heb je schijt aan de emoties van anderen? Soms is dat nodig maar ik vind het heel lastig...
Het is ook lastig, maar je zeurt als je weet wat je moet doen, weet hoe en dat het werkt, maar ondertussen loopt te zeuren over de gevolgen van dat juist niet doen.
quote:
Het kutste is ook dat ik chagrijnig wordt en dus ook naar ben naar aardige, goede, fijne mensen.
Ook dit is je eigen keuze. Leuk voor de mensen die wel normaal tegen je doen.