quote:Op maandag 13 april 2015 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgend jaar gaan m'n vriendin en ik een jaartje weg. Nu beginnen we in Thailand. Nu vind ik net 2 tickets voor 370 p.p. voor een directe vlucht van AMS naar BKK (04-01-16). Doen zou ik zeggen toch?
Vind ze nergens goedkoper, of gaat deze prijs nog wel zakken?
[..] Knut:
Doen ja. Enige wat ik ooit goedkoper heb gezien dan dit is indirect met Ukraine air.
Of is dit enkele reis?
Enkele reis of retour? Voor enkele reis kan je nog wel even wachten, zeker als je het niet erg vindt om over te stappen.quote:Op maandag 13 april 2015 14:10 schreef EDMAN- het volgende:
ff opnieuw, anders raakt m'n post in de vergetelheid
[..]
Enkele reis wel ja. Overstappen boeit me niet, maar aangezien we een jaar weg zijn telt iedere euroquote:Op maandag 13 april 2015 14:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Enkele reis of retour? Voor enkele reis kan je nog wel even wachten, zeker als je het niet erg vindt om over te stappen.
Heb wel prijzen voor rond de 250 gezien. Via Moskou & Aeroflot bv. Zonder dagenlange stopover.quote:Op maandag 13 april 2015 15:42 schreef kalinhos het volgende:
370 is ook niet veel enkele reis hoor. Ja, misschien krijg je het ergens voor 340 als je via oekieboekie land reist en daar 29 uur moet wachten op je overstap, maar is dat het waard?
zit nu in chiang mai. Onwijs gaaf hier, met dit weer lekker met water gooien, even eten en weer door. Zo onwijs goedkoop ook alles hier.quote:Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zie dingen voorbij komen. Ziet er super vet uit. Waar ben jij nu?
Is het veel goedkoper dan het zuiden?quote:Op maandag 13 april 2015 16:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
zit nu in chiang mai. Onwijs gaaf hier, met dit weer lekker met water gooien, even eten en weer door. Zo onwijs goedkoop ook alles hier.
tsja, je moet jezelf afvragen of het waard is om 13 uur lang bij dronken, stinkende Russen in het vliegtuig te zitten. Als je met Emiraten vliegt kun je kostenloos 2x een 2-daagse stopover in Dubai doen, betere service en beter eten en geen Russen. Ik had die ¤120 daar meer dan voor over.quote:Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb wel prijzen voor rond de 250 gezien. Via Moskou & Aeroflot bv. Zonder dagenlange stopover.
Dat zal jij vast een oekieboekie land vinden, ik vond het ok genoeg om opnieuw te doen als je er 120 euro mee bespaart
Het is tegenwoordig op de meeste vluchten van Aeroflot verboden alcohol te drinkenquote:Op maandag 13 april 2015 16:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
tsja, je moet jezelf afvragen of het waard is om 13 uur lang bij dronken, stinkende Russen in het vliegtuig te zitten. Als je met Emiraten vliegt kun je kostenloos 2x een 2-daagse stopover in Dubai doen, betere service en beter eten en geen Russen. Ik had die ¤120 daar meer dan voor over.
het is veel goedkoper dan Bangkok, eilanden zijn sowieso kneuter duur vergeleken met alles. Koh tao en pangang waren 2~4x zo duur als Bangkok.quote:Op maandag 13 april 2015 16:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is het veel goedkoper dan het zuiden?
Oke, zal ik daar rekening mee houdenquote:Op maandag 13 april 2015 16:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
het is veel goedkoper dan Bangkok, eilanden zijn sowieso kneuter duur vergeleken met alles. Koh tao en pangang waren 2~4x zo duur als Bangkok.
Als ik je zie morgen spuit ik je nat. Thapae is de place to be toch? Kwam vanmiddag pas aan. Heb ff rondgewandeld daar en zag er heerlijk uit. Vanavond helaas geen energie om wat te doen maar gelukkig duurt het 3 dagen.quote:Op maandag 13 april 2015 16:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
het is veel goedkoper dan Bangkok, eilanden zijn sowieso kneuter duur vergeleken met alles. Koh tao en pangang waren 2~4x zo duur als Bangkok.
Jammer dat ik er niet bij ben.quote:Op maandag 13 april 2015 16:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Als ik je zie morgen spuit ik je nat. Thapae is de place to be toch? Kwam vanmiddag pas aan. Heb ff rondgewandeld daar en zag er heerlijk uit. Vanavond helaas geen energie om wat te doen maar gelukkig duurt het 3 dagen.
quote:Op maandag 13 april 2015 16:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik wil je best ook wel een keer in nederland natspuiten
Haha nee, maar ik dacht dat 't via Aerofloot al gauw 400 was (dat was het nl. toen ik keek destijds en dat was toen het laagst. 2 jaar geleden)quote:Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb wel prijzen voor rond de 250 gezien. Via Moskou & Aeroflot bv. Zonder dagenlange stopover.
Dat zal jij vast een oekieboekie land vinden, ik vond het ok genoeg om opnieuw te doen als je er 120 euro mee bespaart
Ik kan het vooroordeel bevestigenquote:Op maandag 13 april 2015 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig op de meeste vluchten van Aeroflot verboden alcohol te drinken
Verder ook wel weer een lekker vooroordeel![]()
En gaat niet alleen om aeroflot. Er zijn meer maatschappijen die voor minder dan 370 richting bangkok koersen.
Ik ben te laat, maar Malaysia Airlines en Singapore Airlines stunten de laatste tijd nogal met enkel reizen, Singapore Airlines doet het voor 300 euro, en Malaysia Airlines voor 240 euro. Op dit moment heeft MAS even een herziening van de prijzen gedaan, maar gezien Qatar frontaal de aanval opent op de Nederlandse markt voor bestemmingen naar Azië komen er genoeg goedkope tarieven beschikbaar. Zelfs Lufthansa doet voor 10 maanden tickets prijzen van 550 euro...quote:
Bij KLM is het een optie. De ene keer duurder dan de andere keer.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:24 schreef LorM het volgende:
Is het bij de grotere maatschappijen, klm en china-airlines gemakkelijk om een retourticket om te boeken naar een andere datum? Ik kan hier niet echt wat over vinden, of over andere reizigers die zo te werk zijn gegaan. Ik wil graag rondreizen in Zuid-oost Azie, maar ik wil nog geen exacte einddatum vastgesteld hebben. Enkeltjes vind ik vaak wat aan de dure kant.
Tot 2 weken lukte het mij altijd. Geen idee waar de grens precies lag, maar 2 weken vond ik ruim zatquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:39 schreef LorM het volgende:
Dat zou voor mij perfect zijn. Op welke termijn kon je je ticket nog aanpassen dan?
Jij had bij China Airlines een jaarticket, en dan valt je boeking in een bepaalde boekingsklasse binnen het economy segment en heb je ook het daarbij behorende tarief betaald. (En dat zijn niet de 400-500 euro tarieven maar eerder rond de 750+ Euro voor Thailand of 1100 + euro wanneer je naar Australië bent geweest.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:31 schreef kalinhos het volgende:
China Airlines was bij mij flexibel. Kon het zo vaak wijzigen als ik wilde.
Uiteindelijk (en dat vond ik sowieso raar, maar dat zal kennelijk wel eenm of andere flauwe luchtvaartregel zijn) moest ik t alsnog laten vervallen omdat de retourdatum > 1 jaar na de heendatum bleek te liggen.
Ja, Malaysian voor 242 enkeltje KUL-AMS, daar maak ik nu gebruik van. Moest vakantie trip verlengen met zakelijke beslommeringen in SIN. Retourdatum wijzigen was veel duurder dan twee enkeltjes SIN-KUL en KUL-AMS.quote:Op maandag 13 april 2015 19:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben te laat, maar Malaysia Airlines en Singapore Airlines stunten de laatste tijd nogal met enkel reizen, Singapore Airlines doet het voor 300 euro, en Malaysia Airlines voor 240 euro. Op dit moment heeft MAS even een herziening van de prijzen gedaan, maar gezien Qatar frontaal de aanval opent op de Nederlandse markt voor bestemmingen naar Azië komen er genoeg goedkope tarieven beschikbaar. Zelfs Lufthansa doet voor 10 maanden tickets prijzen van 550 euro...
Klopt, was een retour naar Austarlie voor totaal 1030,- dus het viel nog mee. Maar ik vond het gewoon vreemd. Ik kon het wijzigen tot 15 mei 2013 ofzo maar het bleek (ook met bijbetaling) niet mogelijk te zijn om daar bv 15 juli van te maken. Ik zou denken als CA "Prima, we verzetten de datum nog maar omdat de wijziging ná een jaar ligt rekenen we wel 300,- kosten." Klant blij, CA blij. Maargoed misschien denk ik daar te commercieelquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Jij had bij China Airlines een jaarticket, en dan valt je boeking in een bepaalde boekingsklasse binnen het economy segment en heb je ook het daarbij behorende tarief betaald. (En dat zijn niet de 400-500 euro tarieven maar eerder rond de 750+ Euro voor Thailand of 1100 + euro wanneer je naar Australië bent geweest.
Bij China Airlines hebben die tickets inderdaad een voordeel dat je deze, mits de boekingsklasse beschikbaar is op je gewenste vlucht, onbeperkt mag wijzigen, maar het ticket is inderdaad maar maximaal 1 jaar geldig, dus als je wilt vliegen nadat het jaar om is, dan is je ticket inderdaad ongeldig.
Grappig dat heb ik zelf ook meegemaakt met China Airlines bij mijn eerste verre reis alleen dat zij dus wel gewoon in eerste instantie je ticket wijzigen na die einddatum en pas later vertellen dat dat niet kon, bij mij kon ik ook niet meer terug worden geboekt naar mijn oorspronkelijke vlucht want deze was vol. Ik weet zeker dat in Brisbane 15 jaar na dato ik nog herinnerd wordt bij de handelingspartner van China Airlines want ik heb mij toen niet af laten schepen en na 4 uur 'onderhandelen' was er een passende oplossing gevonden, want het feit bleef dat de medewerker van die handelingspartner welke mij herboekt had dat natuurlijk nooit had mogen doen, en dat wisten ze zelf natuurlijk ook wel.
Jij denkt niet te commercieel, jij denkt niet commercieel genoeg.quote:Op woensdag 15 april 2015 09:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Klopt, was een retour naar Austarlie voor totaal 1030,- dus het viel nog mee. Maar ik vond het gewoon vreemd. Ik kon het wijzigen tot 15 mei 2013 ofzo maar het bleek (ook met bijbetaling) niet mogelijk te zijn om daar bv 15 juli van te maken. Ik zou denken als CA "Prima, we verzetten de datum nog maar omdat de wijziging ná een jaar ligt rekenen we wel 300,- kosten." Klant blij, CA blij. Maargoed misschien denk ik daar te commercieel
Uiteindelijk heb ik nu dus 1030 betaald voor Amsterdam-Sydney en heb vervolgen Sydney-Kul-BKK-KUL-AMS nog apart moeten boeken bij de vrienden van AirAsia en Malaysian
ME3 zijn de airliners uit het Midden Oosten zoals Etihad, Emirates en Qatar. En die zetten momenteel de prijzen voor vliegtickets, zeker naar low yield bestemmingen zoals Bangkok erg onder druk, je kunt nu al voor iets meer dan ¤ 400 retour...quote:Op woensdag 15 april 2015 22:21 schreef kalinhos het volgende:
Dat dacht ik ook , ware het niet dat ze dus wel 1 zitplek níet konden verkopen omdat die nog op mijn naam stond. Nu hadden ze mijn plek nogmaals kunnen verkopen en (aangezien ik ze toch al betaald had) nog eens extra kunnen verdienen op nog een plek voor mij in een vlucht die ze toch elke dag uitvoeren. + dat de kans dan groot was dat ik nog eens met ze gevlogen zou zijn, nu kunnen ze fijn de boom in met hun maatschappij
Wat is Me3?
Waar je de redelijke beenruimte vandaan haalt is mij een raadsel, want in de 737-900 in de sardinecan uitvoering heb je geen goede beenruimte, want dat is niet mogelijk als je er 215 passagiers in wilt plaatsen, tenzij je natuurlijk bij een nooduitgang zat.quote:Op maandag 27 april 2015 10:14 schreef buzz1291 het volgende:
Afgelopen week met THAI LION AIR gevlogen. Op tijd, splinternieuwe vliegtuigen (737-900), prima check-in op DMK, redelijke beenruimte en altijd 15kg bagage inclusief. Retourtje DMK-UTH was 1100 Bt all in. Prima alternatief voor Nok en AirAsia dus.
Lukt het dan wel om op tijd op Koh Lanta te zijn als je op de 31ste aankomt?quote:Op woensdag 29 april 2015 07:28 schreef Miek37 het volgende:
Gister tickets gekocht voor 30 december, 570 euro met China airlines, lekker Oud&Nw vieren op Koh Lanta!
Inderdaad 2,54 cm minder pitch dan bij KLM, maar zolang niemand zijn rugleuning naar achteren klapt, en je zelf fatsoenlijk, dus niet onderuit gezakt in je stoel zit, is 29 inch precies te doen op een binnenlandse vlucht met je knieen net vrij. En ja, ik had een stoel op een nooduitgang rij.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waar je de redelijke beenruimte vandaan haalt is mij een raadsel, want in de 737-900 in de sardinecan uitvoering heb je geen goede beenruimte, want dat is niet mogelijk als je er 215 passagiers in wilt plaatsen, tenzij je natuurlijk bij een nooduitgang zat.
Waar ik mij wel over verwonder is dat de loadfactoren op de route naar Udon Thani relatief goed zijn, dat zegt natuurlijk niets over de yields, maar laten we zeggen dat bij Air Asia naast de loadfactoren welke zeer slecht zijn de yields dramatisch zijn, niet voor niets is de frequentie verlaagd.
Je hebt één voordeel als je wilt vertrekken in september, het is dan namelijk regentijd in Thailand, en dus niet de beste tijd om te gaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:33 schreef Raid95 het volgende:
Wie kan mij advies geven:
In September ga ik in Thailand studeren, ik ben door mijn Universiteit in Nederland al geaccepteerd. Het komt volgens onze Universiteit eigenlijk nooit voor dat de Universiteit in Thailand een student weigert, dus het is 99% zeker dat ik ga.
Zit er veel verschil tussen de prijzen in tickets tussen nu en begin Juli? In Juli hoor ik namelijk of ik 100% ga. Veel andere studenten hebben al geboekt.
Ah top antwoord, bedankt !quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je hebt één voordeel als je wilt vertrekken in september, het is dan namelijk regentijd in Thailand, en dus niet de beste tijd om te gaan.
Gezien het grote aanbod van vluchten naar Bangkok, denk aan KLM, China Airlines en Eva Airlines rechtstreeks naast de Emirates, Ethiad, Qatar opties uit het midden Oosten en de nog wat andere aanbieders zoals Egypt, Cathay, Singapore, Malaysian, Lufthansa, Austrian en Turkish Airlines en welke andere ik nog vergeten ben met overstap durf ik wel redelijk te beweren dat de vluchtprijzen voor vertrek in September in principe niet al te hoog kunnen worden, al is flexibiliteit wel het sleutelwoord, want als je perse op een bepaalde datum moet vertrekken dan kan dat net een dure dag zijn, maar als je flexibel bent in data dan kan je m.i. prima wachten.
Dat is voor Thailand sowieso een probleem op dit moment, het is niet echt een zakelijke markt maar meer een vakantiebestemming, en met de economische onzekerheid hier in Europa naast de relatief sterke Thaise Baht waardoor het wat duurder is klopt het huidige vluchtaanbod niet met de vraag, en dat is gunstig voor de passagier.
Wanneer je flexibel bent in de vertrek datum, zou het kunnen dat je het voor 100 euro minder vind. Ik had laatst een ticket naar BKK voor 469 euro via KUL uiteraard.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:23 schreef Raid95 het volgende:
[..]
Ah top antwoord, bedankt !
Als ik nu zoek op tickets kom ik ze tegen voor rond de 520¤, zijn er een paar over Kiev voor onder de 500¤ maar dat lijkt me toch niet zo prettig. Denk jij dat ik bij andere vliegtuigmaatschappijen er nog een zou kunnen wegsnoepen voor onder de 500?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |