abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 juni 2015 @ 13:49:05 #176
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_153154988
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:36 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Hoe vaak kan je zo een spons goed blijven gebruiken?
Lijkt me dat die ook bij goed gebruik na een tijdje bot kan worden.
IS het ding weer scherp te krijgen, of moet je dan een nieuwe kopen?
Heb er zelf geen, alleen op mijn werk gebruikt. Maar denk dat alles af hangt van de kwaliteit van de pons en het materiaal waarvoor je hem gebruikt.
  maandag 1 juni 2015 @ 14:02:24 #177
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153155345
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:46 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ikea heeft ze dus ook :)
Ja, maar alleen van 35mm.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153161352
Brennenstuhl led lamp helder wit licht 2100 lumen.
Ga ik gebruiken als strijklicht nu ik aan afwerken ben.
pi_153161401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:54 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Tja, de Action is zo zo gek nog niet soms ;) Die synthetische kwasten zijn ook helemaal niet gek, en die oranje rubbertjes om kit mee af te messen zijn echt ideaal, helaas al een tijd niet meer verkrijgbaar want wil nog wel een paar reserve setjes.
Voegrubbers en handschoenen zijn ideaal. Maar die kwasten zin. Slecht. Vergelijk ze maar eens met prof kwast.

Plakband is ook niet goed. Vroeger kocht ik er veel maar geef nu liever iets meer uit voor kwalitatief beter spul.
  maandag 1 juni 2015 @ 20:28:08 #180
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153166898
Die kithulpjes hebben ze ook bij gewone bouwmarkten. Laatst een setje gekocht bij Formido. Zijn inderdaad handig.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_153196403
mijn festo delta begeft het, teveel gips.

zo maar ff nieuwe erbij bestellen :P

Of weet iemand delta speciaal voor gips?
pi_153197047
geen geduld en geen zin dat mijn festo stuk gaat wat gebeurd gezien geluid lagers.

Maar ff deze erbij besteld:
DTS 400 EQ-PLUS DELTASCHUURMACHINE

Als je mij 3 jaar geleden vroeg: Zou je ooit 300 euro uitgeven aan een delta schuurmachine dan zou ik zeggen: "ben je gek of zo, 2 tientjes action"

maar eenmaal zo'n ding in handen gehad en je wilt nooit meer anders.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:47:32 #183
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153200967
Hans is weer aan het investeren hoor! Hoe staat het met de plannen voor een schuur?
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:47:36 #184
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153230894
Ik wil een tv-meubel van 18mm OSB maken. Zoals ik het nu bedacht had past het uit 1 plaat. Het - onder andere verstek - zagen ga ik waarschijnlijk bij de Hubo laten doen waar ik meteen mijn plaat haal.

Schetsen:



De voorzijde op schaal (1 pixel is 1mm) met de klep dicht. De buitenkant ga ik matzwart lakken (drama met stof helaas) en de klep wordt met wol bekleed, vergelijkbaar met een een speaker-kap. Dit zodat de kast dicht kan blijven maar toch infrarood en lucht doorlaat.



De voorzijde nogmaals maar dan met het skelet zoals ik het voor me zie, de binnenkant is te schroeven vanaf buiten. Daarna de buitenkant vanaf binnen, dus een schroefloos uiterlijk.



En de binnenzijde vanaf de zijkant met draaiende klep. Iemand nog een tip voor schanieren? Wil geen pianoscharnier omdat dit zichtbaar zou worden. Denk iets van schanieren voor keukenkastjes. Verder wil ik zo’n push to release ding er in zetten en pneumatische armpjes zodat de kast greeploos open zoeft.

Heb gelukkig al ervaring met verstek en de bekleding omdat ik een keer een houten radio heb gemaakt. Nog tips?

Nog een tekening van de plaat (2440x1220), hout moet 18mm dik zijn, ik heb rekening gehouden met verlies van het zaagblad. http://d.pr/i/1apdJ
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_153231118
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:47 schreef n8n het volgende:
Ik wil een tv-meubel van 18mm OSB maken. Zoals ik het nu bedacht had past het uit 1 plaat. Het - onder andere verstek - zagen ga ik waarschijnlijk bij de Hubo laten doen waar ik meteen mijn plaat haal.

Schetsen:

[ afbeelding ]

De voorzijde op schaal (1 pixel is 1mm) met de klep dicht. De buitenkant ga ik matzwart lakken (drama met stof helaas) en de klep wordt met wol bekleed, vergelijkbaar met een een speaker-kap. Dit zodat de kast dicht kan blijven maar toch infrarood en lucht doorlaat.

[ afbeelding ]

De voorzijde nogmaals maar dan met het skelet zoals ik het voor me zie, de binnenkant is te schroeven vanaf buiten. Daarna de buitenkant vanaf binnen, dus een schroefloos uiterlijk.

[ afbeelding ]

En de binnenzijde vanaf de zijkant met draaiende klep. Iemand nog een tip voor schanieren? Wil geen pianoscharnier omdat dit zichtbaar zou worden. Denk iets van schanieren voor keukenkastjes. Verder wil ik zo’n push to release ding er in zetten en pneumatische armpjes zodat de kast greeploos open zoeft.

Heb gelukkig al ervaring met verstek en de bekleding omdat ik een keer een houten radio heb gemaakt. Nog tips?

Nog een tekening van de plaat (2440x1220), hout moet 18mm dik zijn, ik heb rekening gehouden met verlies van het zaagblad. http://d.pr/i/1apdJ
Heb je gekeken of de plaat rechte kanten heeft en geen mes en groef. Wat vaak is bij osb.
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:55:36 #186
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153231150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:54 schreef jefmen het volgende:

[..]

Heb je gekeken of de plaat rechte kanten heeft en geen mes en groef. Wat vaak is bij osb.
Wel een goede ja maar wel op te vangen met de 140mm-strook aan de onderzijde, die staat niet in steen en kan ook rond de 100mm (zie onderste link).
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:26:50 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_153232465
Weet je zeker dat ze verstek kunnen zagen bij de hubo? De plaatzagen bij de praxis en gamma kunnen dat niet namelijk.

OSB is wel een interessante materiaal keuze. Ben benieuwd naar het resultaat!
pi_153233422
weet iemand hoe zit met garantie festool.

heb nog geen 4 maanden geleden dts 400 festo gekocht.

ik heb er gips mee lopen schuren, dat vind geen enkel apparaat fijn.
weet ook dat heel slecht is voor duurzaamheid.
Maar juist dure festo gekocht omdat dacht die kan wel wat hebben.

denk dat lagers of zo kaduuk zijn. zouden ze garantie geven of zeggen ze: "ja daar is ding niet voor bedoeld" ?
pi_153234550
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:46 schreef hans1985 het volgende:
weet iemand hoe zit met garantie festool.

heb nog geen 4 maanden geleden dts 400 festo gekocht.

ik heb er gips mee lopen schuren, dat vind geen enkel apparaat fijn.
weet ook dat heel slecht is voor duurzaamheid.
Maar juist dure festo gekocht omdat dacht die kan wel wat hebben.

denk dat lagers of zo kaduuk zijn. zouden ze garantie geven of zeggen ze: "ja daar is ding niet voor bedoeld" ?
Kan me niet voorstellen Hans! Moet goed komen dus met de garantieaanvraag :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:12:55 #190
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153234672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:26 schreef bleiblei het volgende:
Weet je zeker dat ze verstek kunnen zagen bij de hubo? De plaatzagen bij de praxis en gamma kunnen dat niet namelijk.

OSB is wel een interessante materiaal keuze. Ben benieuwd naar het resultaat!
ga morgen even bellen. Anders kan ik het op school doen maar daar hebben ze geen OSB.


Zoiets wil ik maar dan mat.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_153234700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:10 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen Hans! Moet goed komen dus met de garantieaanvraag :)
naja kan mij voorstellen dat dit buiten garantie valt, maar zal na bouw eens proberen.

morgen komt de nieuwe iig binnen :')
pi_153234857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:54 schreef jefmen het volgende:

[..]

Heb je gekeken of de plaat rechte kanten heeft en geen mes en groef. Wat vaak is bij osb.
ff met de invalzaag er langs :P
pi_153235038
nog "bezig" met een groot project te realiseren, lees gemeente ligt dwars.
Als dat lukt nog eens 10 a 12 woningen/appartementen in seriebouw.

dan heb ik mij voorgenomen deze te kopen:
http://www.ebay.nl/itm/GI(...)ANDERS-/261590509552

hoop dat door gaat :p
pi_153235586
Waarom niet de originele giraffe van Flex ?
https://www.flex-tools.co(...)fe/index.php?navid=7
Die hebben dat zo`n beetje uitgevonden volgens mij, mijn stucadoor gebruikt ook zo`n ding voor muren schuren.
Kan best tegen gips denk ik.

Sommige mensen noemen een slijptol een flex, of ze hebben het over "even" doorflexen.
Deze fabrikant (Flex) heeft dus de slijptol uitgevonden..... ;)
pi_153235696
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom niet de originele giraffe van Flex ?
https://www.flex-tools.co(...)fe/index.php?navid=7
Die hebben dat zo`n beetje uitgevonden volgens mij, mijn stucadoor gebruikt ook zo`n ding voor muren schuren.
Kan best tegen gips denk ik.

Sommige mensen noemen een slijptol een flex, of ze hebben het over "even" doorflexen.
Deze fabrikant (Flex) heeft dus de slijptol uitgevonden..... ;)
ff zien dan. wist dat flex ze ook heeft, heb er al gleuvenzaag van.

naja, pas over 2 jaar, eerst procederen :p
pi_153236441
Heren. Gewapend beton. Sleuven naar inbouwdoosjes. Ongeveer 3 strekkende meter. Hoe zouden jullie het doen?
De gaten heb ik er in gebeukt met een grote breek/boorhamer, de sleuven dacht ik met een slijptol en diamantblad te doen. Maar het boren en breken gaf al een beste berg stof, en dat zal met slijpen alleen maar erger zijn.
Ik heb zo'n onkruid gifspuit, misschien daar water in en het meisje op het blad laten spuiten terwijl ik slijp? Een sleuvenfrees huren is nogal een kostbare gein voor die paar meter :{
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_153236560
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Heren. Gewapend beton. Sleuven naar inbouwdoosjes. Ongeveer 3 strekkende meter. Hoe zouden jullie het doen?
De gaten heb ik er in gebeukt met een grote breek/boorhamer, de sleuven dacht ik met een slijptol en diamantblad te doen. Maar het boren en breken gaf al een beste berg stof, en dat zal met slijpen alleen maar erger zijn.
Ik heb zo'n onkruid gifspuit, misschien daar water in en het meisje op het blad laten spuiten terwijl ik slijp? Een sleuvenfrees huren is nogal een kostbare gein voor die paar meter :{
Watergekoeld helpt zeker - ook wel een beetje tegen het stof - maar om dat nou bij een 220 volt slijptol te doen... Ik heb een watergekoelde beton-/steenzaag maar daar zit wel een trafo tussen.
  donderdag 4 juni 2015 @ 10:29:08 #198
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153240991
De Hubo heeft OSB op bestelling, met of zonder mes en groef. Verstek zagen kan ook. Nu alleen eerst mijn afstudeerproject in elkaar zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door n8n op 04-06-2015 11:53:46 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:43:59 #199
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_153252687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Heren. Gewapend beton. Sleuven naar inbouwdoosjes. Ongeveer 3 strekkende meter. Hoe zouden jullie het doen?
De gaten heb ik er in gebeukt met een grote breek/boorhamer, de sleuven dacht ik met een slijptol en diamantblad te doen. Maar het boren en breken gaf al een beste berg stof, en dat zal met slijpen alleen maar erger zijn.
Ik heb zo'n onkruid gifspuit, misschien daar water in en het meisje op het blad laten spuiten terwijl ik slijp? Een sleuvenfrees huren is nogal een kostbare gein voor die paar meter :{
Als het echt hard beton is werkt een sleuvenfrees niet, vreet je in notime dat kopje op.
Een sleuvenslijper kan werk (haakse slijper met 2 bladen) kan wel maar is alsnog hakken.
Hoe dan ook, stoffen gaat het doen!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_153255108
heren en dames.

wil me toch verwennen.

flex giraffe 225 mm of festo 225 mm?

vind festo wel beetje duur maar als dat prijs rechtvaaardigt?

blijf liever wel onder de 600 euoro of iemand moet keihard bewijs hebben dat die festo geld waard is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')