abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173257699
Dank

170819_28827_IMG_2379.JPG

[ Bericht 38% gewijzigd door Pheno op 19-08-2017 17:00:49 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:03:06 #152
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173257842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:11 schreef NoizEkick het volgende:

Goed je hier weer eens te treffen. De laatste keer dat je hier was had je een submit geplaatst, iets wat overigens erg op prijs gesteld wordt.

Nu je hier bent wil ik je wel wat vragen, want ik heb het idee dat je vaak baalt van de manier waarop wij gamenieuws aanbieden. Ik krijg de meeste reacties op onze berichten wel mee en zie je vaak klagen en soms een soort bias op bepaalde zaken insinueren, zo komt dat althans op mij over. Wat ik weet is dat je voorkeur ligt bij pc gaming en dat je (aanname) vindt dat we te veel aandacht aan consoles schenken, komt die evaluatie een beetje in de buurt? Is dat ook je grootste klacht over onze berichtgeving of spelen er nog andere dingen?

Volgens mij heb ik het al wel eerder gezegd maar je hebt gewoon gelijk dat specifiek pc-nieuws vaak onderbelicht is. Wat ik daar ook altijd bij zeg is dat dit niet een bewuste werkwijze is, maar eerder een gevolg van interesse van individuele crewleden in combinatie met wat populaire bronwebsites op dat moment qua nieuws aanbieden. Hetzelfde geldt voor reviews: bij de meeste multiplatformtitels waar wij een reviewexemplaar van krijgen betreft het een consoleversie. Er is ook wel regelmatig keuze, maar vanwege de crewsamenstelling (veel console-gamers) valt de keuze dan alsnog vaak op de consoleversie. We proberen dat wel wat meer bij te sturen, zo doet collega PoeHao al heel veel op pc-gebied met bijvoorbeeld MSI, maar het is heel lastig om het allemaal gelijk te trekken qua oplage. Ik doe zelf ook mijn best, pak wat vaker pcgamer als bron en ga vaker voor pc-exemplaren bij reviews (mijn laatste drie reviews waren voor pc, evenals de volgende drie). Het wordt dus wel degelijk serieus genomen.

Dit komt wellicht een beetje uit de lucht vallen maar het moest me even van het hart omdat ik vind dat je vaak verwijtend en cynisch reageert onder onze artikelen. Ik zou graag suggesties horen hoe het nieuws voor jou beter/interessanter kan worden. Mocht je wat tijd over hebben dan zou je ook kunnen overwegen om met ons mee te schrijven om wat meer pc-nieuws aan het licht te brengen. Kun je meteen een kijkje in de keuken nemen om te zien of er al dan niet van hogerop wordt gestuurd op specifieke platforms.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:28:42 #153
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173258393
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:55 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wil je hier voorbeelden bij geven? Ik zie IGN, Gamespot,Eurogamer maar ook Nederlandse sites zoals InsideGamer, nu.nl/games, PU en noem ze maar op nooit iets over kosten/baten melden. Alsof er bij een banner staat wat ie opgeleverd heeft :') Moeten we tegenwoordig grootboeken overhandigen? Het enige dat in Amerika verplicht is, is het melden dat je een reviewcopy bijvoorbeeld van de uitgever hebt gekregen. Dus nee, zo normaal is het niet.
IGN en Gamespot. :D Die zijn van zichzelf al redelijk schimmig als het gaat om objectiviteit. Maar goed, je vroeg om voorbeelden, dus bij dezen.

Zélfs IGN is redelijk (let op: redelijk) transparant voor hun doen:

http://nl.ign.com/the-eld(...)bolcom-van-deze-week



Eurogamer:

http://www.eurogamer.net/articles/2017-08-17-observer-review



PC Gamer:

http://www.pcgamer.com/the-best-mini-itx-pc-cases/



Verder zijn PU/InsideGamer/nu.nl etc. eigenlijk allemaal voorbeelden van hoe het beter kan. Net zoals FOK!, dus. ^O^
Ik krijg alleen steeds meer het gevoel dat deze (en andere) websites afhankelijker zijn van het pappen en nathouden van bedrijven waar ze producten van beoordelen dan ze publiekelijk willen toegeven. En ik snap de crux, zeker voor FOK! als - i.t.t. PU/InsideGamer/NU - bedrijf dat niet vanuit winstbejag opereert (, toch?).

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:55 schreef Pheno het volgende:
Maar om een antwoord te geven: niets, nulles, noppes, nada, niet eens de reiskosten. Dus al zou het zelfs normaal zijn om baten te melden hebben we nog goed gehandeld omdat er geen zijn.
Dan zou het omwille van transparantie fijn zijn wanneer er voortaan een disclaimer bij dergelijke artikelen staat. En als er dus niets tegenover staat, kan je dat er natuurlijk ook op die manier gewoon bij zetten. :)

En dat van het erbij zetten van hoe men aan het review-exemplaar is gekomen; dit klopt. Goed idee ook voor FOK!, vind ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:58 schreef Oscar. het volgende:
Tevens hadden wij geen invloed op de locatie. Zoals je zelf alhad gezien, het ging door de het hele land.
Jullie hadden geen invloed, snap ik. Maar dan zijn er volgens mij twee mogelijkheden:

A. Jullie wisten niet dat dit evenement ook op andere, voor sommige mensen op beter bereikbare locaties, werden gehouden;

B. Jullie wisten wel dat dit evenement ook op andere locaties werd gehouden, maar volgens de "spelregels" opgesteld door Sony/de uitvoerder werd het niet op prijs gesteld dat dit gecommuniceerd zou worden.

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Omdat het gewoon leuk is om iemand blij te maken met een prijs? Zeker als ie prijs een console is?
En als ik dit lees, is optie B. toch eigenlijk uitgesloten? "Leuk om een prijs uit te delen" komt namelijk niet overeen met het bewust achterhouden van informatie die méér mensen in staat zou stellen deel te nemen aan het evenement.

Dus dan heeft Sony/de uitvoerder niks, nakkes, nada verteld over de andere websites/evenementen, en was niemand bij FOK! daarvan op de hoogte? Dit lijkt me eerlijk gezegd bijzonder sterk. En dan vraag ik me inderdaad af: what's in it for you (FOK!, niet individuele personen)? Clicks, exposure, verkeer, bannerdeals, gratis review-exemplaar, toekomstige mogelijkheden?

Zet het erbij, denk ik dan. Want het is en blijft een marketinguiting van een bedrijf (Sony) met als doel hun product aan de man te krijgen (PS4/Uncharted).

[ Bericht 1% gewijzigd door NoizEkick op 19-08-2017 17:33:45 ]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:48:30 #154
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173258871
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:03 schreef 2dope het volgende:

[..]

Goed je hier weer eens te treffen. De laatste keer dat je hier was had je een submit geplaatst, iets wat overigens erg op prijs gesteld wordt.

Nu je hier bent wil ik je wel wat vragen, want ik heb het idee dat je vaak baalt van de manier waarop wij gamenieuws aanbieden. Ik krijg de meeste reacties op onze berichten wel mee en zie je vaak klagen en soms een soort bias op bepaalde zaken insinueren, zo komt dat althans op mij over. Wat ik weet is dat je voorkeur ligt bij pc gaming en dat je (aanname) vindt dat we te veel aandacht aan consoles schenken, komt die evaluatie een beetje in de buurt? Is dat ook je grootste klacht over onze berichtgeving of spelen er nog andere dingen?

Volgens mij heb ik het al wel eerder gezegd maar je hebt gewoon gelijk dat specifiek pc-nieuws vaak onderbelicht is. Wat ik daar ook altijd bij zeg is dat dit niet een bewuste werkwijze is, maar eerder een gevolg van interesse van individuele crewleden in combinatie met wat populaire bronwebsites op dat moment qua nieuws aanbieden. Hetzelfde geldt voor reviews: bij de meeste multiplatformtitels waar wij een reviewexemplaar van krijgen betreft het een consoleversie. Er is ook wel regelmatig keuze, maar vanwege de crewsamenstelling (veel console-gamers) valt de keuze dan alsnog vaak op de consoleversie. We proberen dat wel wat meer bij te sturen, zo doet collega PoeHao al heel veel op pc-gebied met bijvoorbeeld MSI, maar het is heel lastig om het allemaal gelijk te trekken qua oplage. Ik doe zelf ook mijn best, pak wat vaker pcgamer als bron en ga vaker voor pc-exemplaren bij reviews (mijn laatste drie reviews waren voor pc, evenals de volgende drie). Het wordt dus wel degelijk serieus genomen.

Dit komt wellicht een beetje uit de lucht vallen maar het moest me even van het hart omdat ik vind dat je vaak verwijtend en cynisch reageert onder onze artikelen. Ik zou graag suggesties horen hoe het nieuws voor jou beter/interessanter kan worden. Mocht je wat tijd over hebben dan zou je ook kunnen overwegen om met ons mee te schrijven om wat meer pc-nieuws aan het licht te brengen. Kun je meteen een kijkje in de keuken nemen om te zien of er al dan niet van hogerop wordt gestuurd op specifieke platforms.
Nou ja, dat die bias een opzettelijk iets is, is dan mijn (zoals ik het nu lees) foutieve interpretatie, waarvoor mijn oprechte excuses. Ik zal niet ontkennen dat ik her en der wat cynisch uit de hoek kom.

Maar het klopt dat een aantal dingen me wel opvallen. Wat me nog het meest "stoort" (het is een gratis dienst en jullie doen dit vrijwillig, dus neem het met een korreltje zout), is dat het bijvoorbeeld vaak voorkomt dat er een nieuwsbericht wordt geplaatst over een spel dat van PC naar <een console> is geport, maar dat dit spel voordat het betreffende nieuwsbericht was geplaatst nooit ook maar enige aandacht heeft gehad. Dat vind ik altijd een beetje cringy.

En ik snap dat jullie geen nee zeggen tegen een review-exemplaar omdat de PC-versie er niet bij zit, dat jullie het vrijwillig doen, en te maken hebben met een bepaalde crewsamenstelling en dat soort zaken. Misschien eens kijken naar de crew, en of deze wel een beetje in balans is (mijn antwoord zou zijn: nope).

Als ik dan nog een andere stukje feedback mag geven: minder Anime-games. Of in ieder geval een aparte sectie/mogelijkheid tot uitschakelen van dergelijke berichten. Het loopt soms echt de spuigaten uit, maar ook dat komt wat mij betreft door de samenstelling van de crew en persoonlijke voorkeuren van crewleden. Ik heb ook niet echt het idee dat er veel animo/e (sorry) voor is, buiten een select groepje... ehm... anime-fans (en ja, ik snap dat er meer anime-fans zijn dan, pak 'm beet, 5-10 jaar geleden). Ik kan me de reacties nog herinneren op de aanhoudende stroom berichten van (ik dacht) Pheno of PoeHao over de Japanse tettenmeisjes van Dead or Live. En zo hebben jullie nog wel wat meer crewleden die zeer gefocust zijn op Japanse games. Gelukkig zijn jullie (Noppie2000) wel gestopt met de wekelijks/maandelijkse lijst met verkoopaantallen in Japan, want daar reageerde echt zo ongeveer niemand op, behalve om iets van "Ehm, ok" te zeggen. :D

Zo.
pi_173259458
Gelukkig gaan we niet zo werken, door bij elk artikel een hee voorwaardenpakket erbij te zetten. dat scheelt. We verdienen er niets aan, als je me niet gelooft is dat jouw probleem. We worden niet omgekocht en hebben nog geen villa met boot.

Ik ben gek op anime, dus ik blijf ook anime-games posten. Net zoals over al het andere. Het is niet dat je een kwartier kwijt bent met het bepalen of iets anime is of niet. Als we met iedereen rekening moeten houden is er nooit meer nieuws te posten: er is altijd iemand die het niet boeit.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:04:12 #156
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173260816
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef Pheno het volgende:
Gelukkig gaan we niet zo werken, door bij elk artikel een hee voorwaardenpakket erbij te zetten. dat scheelt.
Jammer dat je mijn woorden verdraait, want ik heb nooit gezegd dat er bij elk artikel een disclaimer moet komen. "Dergelijke artikelen", zei ik. Lees maar terug.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef Pheno het volgende:We verdienen er niets aan, als je me niet gelooft is dat jouw probleem. We worden niet omgekocht en hebben nog geen villa met boot.
Beetje vreemde reactie op een oprechte vraag mijnerzijds. Het helpt niet om continu mijn woorden in het belachelijke te trekken; ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik (in dit geval) PoeHao geloof als hij zegt dat hij er niets voor krijgt.
Tevens heb ik niet gezegd dat er iemand wordt omgekocht, of dat iemand een villa met boot bezit. Raar dat je mij deze woorden in de mond probeert te leggen.

En zeggen dat een probleem van een lezer alleen zíjn probleem is, is ook een beetje gek. FOK! is gebouwd op en afhankelijk van lezers. Zonder lezers geen FOK! Dat zou iemand die de PR doet toch wel moeten weten, lijkt me. Dus in die zin is een "probleem" van de lezer wel degelijk een probleem van FOK! Of in ieder geval iets waar je open voor zou kunnen staan om eens kritisch te bekijken, iets wat niet bepaald blijkt uit jouw woorden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef Pheno het volgende:
Ik ben gek op anime, dus ik blijf ook anime-games posten. Net zoals over al het andere. Het is niet dat je een kwartier kwijt bent met het bepalen of iets anime is of niet. Als we met iedereen rekening moeten houden is er nooit meer nieuws te posten: er is altijd iemand die het niet boeit.
Je betrekt de feedback nu alleen op jezelf. Je houdt van anime en/of Japanse games, prima. Maar vermenigvuldig dat eens met 3, 4 of 5, en je hebt FOK! Games. Dat is meer het punt; overkill.
  Eindredactie Games zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:19:54 #157
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173261291
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:48 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Nou ja, dat die bias een opzettelijk iets is, is dan mijn (zoals ik het nu lees) foutieve interpretatie, waarvoor mijn oprechte excuses. Ik zal niet ontkennen dat ik her en der wat cynisch uit de hoek kom.

Maar het klopt dat een aantal dingen me wel opvallen. Wat me nog het meest "stoort" (het is een gratis dienst en jullie doen dit vrijwillig, dus neem het met een korreltje zout), is dat het bijvoorbeeld vaak voorkomt dat er een nieuwsbericht wordt geplaatst over een spel dat van PC naar <een console> is geport, maar dat dit spel voordat het betreffende nieuwsbericht was geplaatst nooit ook maar enige aandacht heeft gehad. Dat vind ik altijd een beetje cringy.

En ik snap dat jullie geen nee zeggen tegen een review-exemplaar omdat de PC-versie er niet bij zit, dat jullie het vrijwillig doen, en te maken hebben met een bepaalde crewsamenstelling en dat soort zaken. Misschien eens kijken naar de crew, en of deze wel een beetje in balans is (mijn antwoord zou zijn: nope).

Als ik dan nog een andere stukje feedback mag geven: minder Anime-games. Of in ieder geval een aparte sectie/mogelijkheid tot uitschakelen van dergelijke berichten. Het loopt soms echt de spuigaten uit, maar ook dat komt wat mij betreft door de samenstelling van de crew en persoonlijke voorkeuren van crewleden. Ik heb ook niet echt het idee dat er veel animo/e (sorry) voor is, buiten een select groepje... ehm... anime-fans (en ja, ik snap dat er meer anime-fans zijn dan, pak 'm beet, 5-10 jaar geleden). Ik kan me de reacties nog herinneren op de aanhoudende stroom berichten van (ik dacht) Pheno of PoeHao over de Japanse tettenmeisjes van Dead or Live. En zo hebben jullie nog wel wat meer crewleden die zeer gefocust zijn op Japanse games. Gelukkig zijn jullie (Noppie2000) wel gestopt met de wekelijks/maandelijkse lijst met verkoopaantallen in Japan, want daar reageerde echt zo ongeveer niemand op, behalve om iets van "Ehm, ok" te zeggen. :D

Zo.
Stukje over console-ports, ik snap die kritiek. Alleen kunnen we daar nu niet veel mee, omdat het betrekking heeft op het ontbreken van content in het verleden. Het hangt natuurlijk wel samen met het gegeven dat we in verhouding minder pc-nieuws doen. Laat in ieder geval duidelijk zijn dat daar geen opzet of plan achter zit, of lobbyende derden. Ik ben nog nooit door wie dan ook gestimuleerd om bijvoorbeeld meer Sony- of Microsoft-gerelateerd nieuws te presenteren. Maar, duly noted.

Over balans in de crew: klopt, die helt zoals ik hierboven al zei meer richting consoles vanwege persoonlijke interesses (c.q. eigen gameplatforms). We kunnen dan constateren dat pc-nieuws onderbelicht is, maar we kunnen nieuwsschrijvers niet vragen om te stoppen met schrijven over hun eigen interessegebied. Het is nu ook weer niet zo dat redacteurs zich en masse bij ons aandienen, we zouden een vacature uit kunnen zetten voor specifieke pc-schrijvers, maar dat is alweer meteen een inperkende voorwaarde die andere (sporadische) geïnteresseerden af kan schrikken. Daarnaast is het de bedoeling dat er grote redactionele vrijheid wordt geboden aan alle schrijvers, een fundament dat FOK! al sinds jaar en dag wordt voorstaat, ook op de andere 'subsites'.

Om jouw voorbeeld van Pheno aan te halen, tegenover ieder Dead or Alive-bericht of Animé-artikel kan ik je wel vijf nieuwtjes over AAA-titels geven die dezelfde dag of een dag later nog van zijn hand verschenen. Ik kan me voorstellen dat het opvalt als er opeens drie soortgelijke animé-nieuwtjes achter elkaar verschijnen, maar van scheve verhoudingen is geen sprake. Ik zie het zelf als extra niche-nieuws voor de liefhebber dat we aanbieden naast, en niet ten koste van, het mainstream nieuws.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:04:52 #158
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173262648
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:19 schreef 2dope het volgende:

[..]

Stukje over console-ports, ik snap die kritiek. Alleen kunnen we daar nu niet veel mee, omdat het betrekking heeft op het ontbreken van content in het verleden. Het hangt natuurlijk wel samen met het gegeven dat we in verhouding minder pc-nieuws doen. Laat in ieder geval duidelijk zijn dat daar geen opzet of plan achter zit, of lobbyende derden. Ik ben nog nooit door wie dan ook gestimuleerd om bijvoorbeeld meer Sony- of Microsoft-gerelateerd nieuws te presenteren. Maar, duly noted.

Over balans in de crew: klopt, die helt zoals ik hierboven al zei meer richting consoles vanwege persoonlijke interesses (c.q. eigen gameplatforms). We kunnen dan constateren dat pc-nieuws onderbelicht is, maar we kunnen nieuwsschrijvers niet vragen om te stoppen met schrijven over hun eigen interessegebied. Het is nu ook weer niet zo dat redacteurs zich en masse bij ons aandienen, we zouden een vacature uit kunnen zetten voor specifieke pc-schrijvers, maar dat is alweer meteen een inperkende voorwaarde die andere (sporadische) geïnteresseerden af kan schrikken. Daarnaast is het de bedoeling dat er grote redactionele vrijheid wordt geboden aan alle schrijvers, een fundament dat FOK! al sinds jaar en dag wordt voorstaat, ook op de andere 'subsites'.

Om jouw voorbeeld van Pheno aan te halen, tegenover ieder Dead or Alive-bericht of Animé-artikel kan ik je wel vijf nieuwtjes over AAA-titels geven die dezelfde dag of een dag later nog van zijn hand verschenen. Ik kan me voorstellen dat het opvalt als er opeens drie soortgelijke animé-nieuwtjes achter elkaar verschijnen, maar van scheve verhoudingen is geen sprake. Ik zie het zelf als extra niche-nieuws voor de liefhebber dat we aanbieden naast, en niet ten koste van, het mainstream nieuws.
Ik snap 'm, duidelijk verhaal.
  Eindredactie Games zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:55:30 #159
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_173263889
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:28 schreef NoizEkick het volgende:


En als ik dit lees, is optie B. toch eigenlijk uitgesloten? "Leuk om een prijs uit te delen" komt namelijk niet overeen met het bewust achterhouden van informatie die méér mensen in staat zou stellen deel te nemen aan het evenement.


Je maakt alleen een denkfout. Er waren meerdere evenementen, verdeeld over meerdere plekken, met meerdere websites.

Wat bijvoorbeeld XGN afspreekt met Sony, dat weten wij niet, nog kunnen wij daarvoor instaan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:46:05 #160
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173265253
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:55 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Je maakt alleen een denkfout. Er waren meerdere evenementen, verdeeld over meerdere plekken, met meerdere websites.

Wat bijvoorbeeld XGN afspreekt met Sony, dat weten wij niet, nog kunnen wij daarvoor instaan.
Niemand van FOK! wist dat exact dezelfde evenementen op andere plekken in het land werden gehouden op exact hetzelfde tijdstip, waarbij er exact dezelfde prijzen te winnen vielen?
pi_173267377
Dus je wil dat we minder breed nieuws aanbieden zodat alleen westerse AAA-games die ook op pc uitkomen worden gemeld, dat we acties van andere websites gratis en zonder melding van onze acties gaan promoten zodat zij onze lezers er ook nog bij krijgen en dat we al onze baten gaan melden.

Klinkt inderdaad als een plan dat ons naar een hoger niveau gaat tillen! Ik ga het bespreken met Danny!

Serieus antwoord op je vraag: ik ga niet aan Sony vragen of de actie nog ergens anders gaat lopen en Sony heeft dat ook niet gemeld. Want Sony, de sites en wij weten dat dat niet gaat gebeuren. Sony regelt het per community. Onze community heeft enkele andere acties zelfs nog gedeeld in het desbetreffende topic, we hebben het niet weggehaald of zo, dus het was nog te lezen vanuit de users zelf. Een user werd op dezelfde dag nog geholpen in Utrecht. Als we echt info hadden willen achterhouden hadden we die links en posts wel verwijderd.

Als je wil weten waarom het niet als een grote landelijke actie is gedaan moet ik je verwijzen maar Sony, die kunnen je het vast vertellen. Daar gaan al die sites niet over, maar de marketingmachine van Sony.

Je vindt het vast leuk om ons in een zwart daglicht te stellen, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. We moeten melden wanneer we ons verrijken (nooit, of je moet het reviewexemplaar meetellen), we houden bewust informatie achter bij een actie die blijkbaar bij meerdere sites was(niet, waarom zouden we). Ik weet niet wat je van ons denkt, maar we zijn gewoon een stelletje gamers die naast hun werk/studie hun hobby uitoefent. Dan is het niet bepaald leuk om dit soort posts te moeten lezen waarin van alles geïnsinueerd wordt. FOK is er voor iedereen, door iedereen. Ik gooi hier aardig wat vrije tijd in dus als dit soort dingen onterecht gemeld worden vat ik het persoonlijk op, niet geheel raar.

[ Bericht 23% gewijzigd door Pheno op 19-08-2017 23:15:51 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:13:41 #162
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173267940
Hoe was het met de zeekoeien?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_173268096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoe was het met de zeekoeien?
heel tof! Eentje kwam bij het raam!

170819_28827_IMG_2381_610_457.JPG
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:22:03 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173268190
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

heel tof! Eentje kwam bij het raam!

[ afbeelding ]
Cool :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:17:42 #165
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173276793
[Sorry, maar dit wordt een post met veel opgesplitste quotes, puur vanwege het feit dat je met dingen komt aanzetten die pertinent niet waar zijn, en omdat je me nogal wat woorden in de mond legt die ik absoluut niet op een dergelijke manier heb geuit.]

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
Dus je wil dat we minder breed nieuws aanbieden zodat alleen westerse AAA-games die ook op pc uitkomen worden gemeld
Dit heb ik absoluut niet gezegd, en wederom maak je je compleet eigen, foutieve versie van mijn input. Sterker nog; de meeste AAA-titels maken mij tegenwoordig niet warm of koud meer, dus het zou raar zijn als ik dit zou willen.
Maar goed, ik heb de woorden "Westers" of "AAA-titels" geen enkele keer in de mond genomen. Ik heb iets gezegd over balans, of een optie om zelf enige balans te kunnen creëren (bepaalde berichten verbergen).

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
dat we acties van andere websites gratis en zonder melding van onze acties gaan promoten zodat zij onze lezers er ook nog bij krijgen
Ook dit heb ik niet gezegd.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
en dat we al onze baten gaan melden.
Voor de zoveelste keer: dit heb ik niet gezegd.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
Serieus antwoord op je vraag: ik ga niet aan Sony vragen of de actie nog ergens anders gaat lopen en Sony heeft dat ook niet gemeld. Want Sony, de sites en wij weten dat dat niet gaat gebeuren. Sony regelt het per community.
Duidelijk.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
Onze community heeft enkele andere acties zelfs nog gedeeld in het desbetreffende topic, we hebben het niet weggehaald of zo, dus het was nog te lezen vanuit de users zelf. Een user werd op dezelfde dag nog geholpen in Utrecht. Als we echt info hadden willen achterhouden hadden we die links en posts wel verwijderd.

Als je wil weten waarom het niet als een grote landelijke actie is gedaan moet ik je verwijzen maar Sony, die kunnen je het vast vertellen. Daar gaan al die sites niet over, maar de marketingmachine van Sony.
Maar ik heb het over de Frontpage, niet over het forum. Ergo: informatie die eenvoudig beschikbaar gemaakt had kunnen worden in het nieuwsbericht middels een simpele edit. Nota bene de eerste comment, die 10 likes ontving, ging over het feit dat Rotterdam niet bepaald centraal gelegen is.

Nu ik trouwens ook het topic heb gelezen (bedankt voor de tip), zie ik dat op dezelfde dag dat het nieuwsbericht is geplaatst, het in het topic al bekend werd dat er ook andere plaatsen waren waar mensen naartoe konden gaan. Niet in samenwerking met FOK!, maar aangezien, en ik citeer je even, "Omdat het gewoon leuk is om iemand blij te maken met een prijs?" had dit weinig uit moeten maken, toch? Zo van:

"Het is ons ter ore gekomen dat Sony in samenwerking met andere websites dit evenement ook in enkele andere steden organiseert, te weten: Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Antwerpen. Handig voor de mensen die niet naar Rotterdam kunnen/willen afreizen!"

Bam. Klaar. Niet zo moeilijk, toch? Toen ik zag dat dit niet was gebeurd, kreeg ik inderdaad de indruk dat dit onderdeel was afspraken tussen FOK! en Sony, en waar er afspraken gemaakt worden, kan het zomaar zijn dat er afspraken gemaakt worden over kosten/baten. Niet zo heel erg gek, toch? Niet echt een aluhoudjescomplotdenken zoals jij het, helaas, probeert af te schilderen, maar gewoon een oprechte vraag/klacht/zorg enkel en alleen in het kader van transparantie.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
Je vindt het vast leuk om ons in een zwart daglicht te stellen, maar ik ben er wel een beetje klaar mee.
Nee, dat vind ik niet leuk. Ik heb hierboven (en daarboven ook meerdere malen) aangegeven dat het gaat om een oprechte vraag/zorg. Daarnaast heb ik al mijn excuses aangeboden voor de cynische toon in enkele comments op de FP.
Jammer dat je niet open lijkt te staan voor feedback, want je komt erg agressief over.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
We moeten melden wanneer we ons verrijken (nooit, of je moet het reviewexemplaar meetellen)
Nou ja, als je een reviewexemplaar gratis krijgt van de publisher/dev, lijkt het me niet meer dan redelijk dat je dit erbij zet. Maar ook als het exemplaar zelf gekocht is, of op een andere manier is verkregen.

Laat ik de vraag omdraaien: waarom zou je dit niet willen vermelden?

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
we houden bewust informatie achter bij een actie die blijkbaar bij meerdere sites was(niet, waarom zouden we).
"Waarom zouden we?" Dat is inderdaad een van de centrale vragen in dit geheel. :D

Overigens heb ik niet gezegd (daar is 'ie weer) dat er bewust iets wordt achtergehouden; ik heb dat slechts als een van de opties benoemd.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:53 schreef Pheno het volgende:
Ik weet niet wat je van ons denkt, maar we zijn gewoon een stelletje gamers die naast hun werk/studie hun hobby uitoefent. Dan is het niet bepaald leuk om dit soort posts te moeten lezen waarin van alles geïnsinueerd wordt. FOK is er voor iedereen, door iedereen. Ik gooi hier aardig wat vrije tijd in dus als dit soort dingen onterecht gemeld worden vat ik het persoonlijk op, niet geheel raar.
Feedback kan niet altijd leuk zijn, sorry. Er werd hier gevraagd om mijn mening, en dan geef ik die. Het is aan jou hoe je hiermee omgaat (niet zo goed, als ik zo vrij mag zijn. Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan 2dope en PoeHao, die me wel normaal te woord staan).
pi_173276951
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

heel tof! Eentje kwam bij het raam!

[ afbeelding ]
Staan zeekoeien ook op stal als het koud is?
  Eindredactie Games zondag 20 augustus 2017 @ 14:19:00 #167
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_173278313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:46 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Niemand van FOK! wist dat exact dezelfde evenementen op andere plekken in het land werden gehouden op exact hetzelfde tijdstip, waarbij er exact dezelfde prijzen te winnen vielen?
Dit soort dingen gaan inderdaad niet via groepsmail/whatsapp/postduif.

Moeten wij daar dan achter aan gaan?

quote:
Bam. Klaar. Niet zo moeilijk, toch? Toen ik zag dat dit niet was gebeurd, kreeg ik inderdaad de indruk dat dit onderdeel was afspraken tussen FOK! en Sony, en waar er afspraken gemaakt worden, kan het zomaar zijn dat er afspraken gemaakt worden over kosten/baten..
Tuurlijk meld Sony dat bij ons. Maar ze gaan niet de afspraken met andere sites aan ons vertellen. Wij zijn daar ook niet verantwoordelijk voor.

Want stel dat ze nou niet doorgingen? Dan hebben wij teleurgestelde FOK!ers.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:29:51 #168
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173278543
quote:
4s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:19 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Dit soort dingen gaan inderdaad niet via groepsmail/whatsapp/postduif.

Moeten wij daar dan achter aan gaan?

[..]

Achteraangaan? Je/jullie hoefde(n) er niet eens achteraan te gaan, want die informatie werd binnen drie uur na het openen van het het forumtopic al gepost.

quote:
4s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:19 schreef Oscar. het volgende:

Tuurlijk meld Sony dat bij ons. Maar ze gaan niet de afspraken met andere sites aan ons vertellen. Wij zijn daar ook niet verantwoordelijk voor.

Want stel dat ze nou niet doorgingen? Dan hebben wij teleurgestelde FOK!ers.
Ok, dus jullie wisten wél dat dit evenement ook in andere steden werd gehouden? Nu begint het een beetje tegenstrijdig te worden, maar goed.

En als het niet door zou gaan? Simpel: disclaimertje plaatsen. "De evenementen op de andere locaties dan in Rotterdam zijn niet i.s.m. met FOK! georganiseerd, dus het bezoeken van deze evenementen is op eigen risico.

Het lijkt wel of er alleen maar in problemen gedacht wordt, in plaats van in oplossingen...

[ Bericht 44% gewijzigd door NoizEkick op 20-08-2017 14:37:32 ]
  Eindredactie Games zondag 20 augustus 2017 @ 14:41:22 #169
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_173278786
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:29 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Achteraangaan? Je/jullie hoefde(n) er niet eens achteraan te gaan, want die informatie werd binnen drie uur na het openen van het het forumtopic al gepost.

Waardoor dus iedereen het ook wist..
quote:
Ok, dus jullie wisten wél dat dit evenement ook in andere steden werd gehouden? Nu begint het een beetje tegenstrijdig te worden, maar goed.

Zo evenement wordt weken van te voren geplant, niet een paar dagen van voren.
quote:
En als het niet door zou gaan? Simpel: disclaimertje plaatsen. "De evenementen op de andere locaties dan in Rotterdam zijn niet i.s.m. met FOK! georganiseerd, dus het bezoeken van deze evenementen is op eigen risico.
Waardoor je dus nog steeds nog steeds FOK!ers blij maakt met een dooie mus...

quote:
Het lijkt wel of er alleen maar in problemen gedacht wordt, in plaats van in oplossingen...
Omdat je geen oplossingen aanbrengt en overal iets achter zoekt :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:56:32 #170
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173279119
quote:
4s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:41 schreef Oscar. het volgende:
Waardoor dus iedereen het ook wist..
Oh? Iedereen die de FP leest, leest ook automatisch een topic op het forum? Denk het niet. Ik niet, bijvoorbeeld, dus dan gaat "iedereen" al niet op, hè?


quote:
4s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:41 schreef Oscar. het volgende:
Waardoor je dus nog steeds nog steeds FOK!ers blij maakt met een dooie mus...
Niet minder blij dan dat ze helemaal niet gaan omdat de ligging van de stad niet gunstig is. En de evenementen in de andere steden zijn gewoon doorgegaan, dus tja...

quote:
4s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:41 schreef Oscar. het volgende:
Omdat je geen oplossingen aanbrengt en overal iets achter zoekt :)
Zo, jij maakt het even mooi. :D Wat is dit, joh?

Ik zal nog even wat dingen op een rijtje zetten voor je, want blijkbaar heb je letterlijk niets gelezen van wat ik aan feedback heb aangedragen:

- Betere balans in de crew/interesses/berichten;

- mogelijkheid tot instellen welke berichten je wel/niet wil zien;

- betere communicatie naar buiten;

- meer transparantie bij marketinguitingen;

- (handiger) gebruikmaken van disclaimers op het moment dat je lezers tegemoetkomt in iets waar je zelf geen directe invloed op hebt;

- iets minder fel reageren op feedback.

Allemaal voorstellen om FOK! Games - in mijn ogen, maar er werd dan ook gevraagd naar mijn mening - beter te maken.
  Eindredactie Games zondag 20 augustus 2017 @ 15:21:24 #171
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_173279850
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:56 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Oh? Iedereen die de FP leest, leest ook automatisch een topic op het forum? Denk het niet. Ik niet, bijvoorbeeld, dus dan gaat "iedereen" al niet op, hè?

Het zou je verbazen hoe onze gameskliek toegewijd is aan het forum :)
quote:
Niet minder blij dan dat ze helemaal niet gaan omdat de ligging van de stad niet gunstig is. En de evenementen in de andere steden zijn gewoon doorgegaan, dus tja...

Inderdaad tsja.
quote:
Zo, jij maakt het even mooi. :D Wat is dit, joh?

Ik zal nog even wat dingen op een rijtje zetten voor je, want blijkbaar heb je letterlijk niets gelezen van wat ik aan feedback heb aangedragen:

- Betere balans in de crew/interesses/berichten;

- mogelijkheid tot instellen welke berichten je wel/niet wil zien;

- betere communicatie naar buiten;

- meer transparantie bij marketinguitingen;

- (handiger) gebruikmaken van disclaimers op het moment dat je lezers tegemoetkomt in iets waar je zelf geen directe invloed op hebt;

- iets minder fel reageren op feedback.

Allemaal voorstellen om FOK! Games - in mijn ogen, maar er werd dan ook gevraagd naar mijn mening - beter te maken.
Lees ik hier een open sollicitatie :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_173279880
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:17 schreef NoizEkick het volgende:

Feedback kan niet altijd leuk zijn, sorry. Er werd hier gevraagd om mijn mening, en dan geef ik die. Het is aan jou hoe je hiermee omgaat (niet zo goed, als ik zo vrij mag zijn. Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan 2dope en PoeHao, die me wel normaal te woord staan).
Je eerste post hier was een klacht, niet een antwoord op de feedbackvraag van 2dope. Mijn eerste reactie op je 'klacht' was nog vol hoop dat ik je kon meenemen op de reis die een prijsvraag heet. Maar omdat je niet leest en telkens weer terug komt met "jullie wisten ervan!!!!eins!!!" ben ik wel klaar met deze 'discussie'. Nee, dat wisten we niet. En met we bedoel ik mezelf, want ik ben de enige met contact met Sony over het opzetten van de prijsvraag geweest. De rest van de crew heb ik hier niet eens bij betrokken op een appje met "we gaan een ps4 weggeven" na. En Poehao op de dag zelf of hij in de gelegenheid was om foto's te maken aldaar. Als anderen het later ook gelezen hebben op andere sites: joy, maar daar doen we niets in onze berichtgeving over onze actie.

Dus dan word ik moedeloos, niet eens agressief. Na vier posts met "waarom info achterhouden" ben ik er simpelweg wel klaar mee. Je leest niet en je hebt je mening als feit al in je hoofd, dus prima zo. Als je me agressief vind (je eigen woorden), me wantrouwt (na zo vaak zeggen dat we er toch van wisten maak je dat wel duidelijk) of wat dan ook: prima. Als je niet wil snappen dat geen enkele site ooit reclame zou maken voor een actie op een concurrerende site: ook prima. Kun je om vragen, maar dan had het vanuit Sony geregeld moeten worden dat elke site in elk berichtgeving de overige steden en bijbehorende linkjes had moeten toevoegen. Niet de een wel en de ander niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 20 augustus 2017 @ 15:28:45 #173
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_173279983
quote:
4s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:21 schreef Oscar. het volgende:

Lees ik hier een open sollicitatie :)
Nope.

quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je eerste post hier was een klacht, niet een antwoord op de feedbackvraag van 2dope. Mijn eerste reactie op je 'klacht' was nog vol hoop dat ik je kon meenemen op de reis die een prijsvraag heet. Maar omdat je niet leest en telkens weer terug komt met "jullie wisten ervan!!!!eins!!!" ben ik wel klaar met deze 'discussie'. Nee, dat wisten we niet. En met we bedoel ik mezelf, want ik ben de enige met contact met Sony over het opzetten van de prijsvraag geweest. De rest van de crew heb ik hier niet eens bij betrokken op een appje met "we gaan een ps4 weggeven" na. En Poehao op de dag zelf of hij in de gelegenheid was om foto's te maken aldaar. Als anderen het later ook gelezen hebben op andere sites: joy, maar daar doen we niets in onze berichtgeving over onze actie.

Dus dan word ik moedeloos, niet eens agressief. Na vier posts met "waarom info achterhouden" ben ik er simpelweg wel klaar mee. Je leest niet en je hebt je mening als feit al in je hoofd, dus prima zo. Als je me agressief vind (je eigen woorden), me wantrouwt (na zo vaak zeggen dat we er toch van wisten maak je dat wel duidelijk) of wat dan ook: prima. Als je niet wil snappen dat geen enkele site ooit reclame zou maken voor een actie op een concurrerende site: ook prima. Kun je om vragen, maar dan had het vanuit Sony geregeld moeten worden dat elke site in elk berichtgeving de overige steden en bijbehorende linkjes had moeten toevoegen. Niet de een wel en de ander niet.
Ok.

Ik vind het wel best zo, jongens. Ik heb m'n zegje gedaan, jullie hebben je zegje gedaan, 't is goed zo. 14.gif
pi_173475472
Hallo

Ik ben op zoek naar mensen die veel weten over games.
Dus hoop ik hier een antwoord te krijgen op mijn vraag:

Ik zoek de naam van een spel waarbij je voor een scherm op een ondergrond van verschillende vakken staat. De ondergrond is dus een soort console.
Ik heb wel eens filmpjes gezien waarbij mensen zich dan aan een soort beugel er omheen vasthouden en hun voeten zo snel bewegen dat het lijkt alsof ze aan het dansen zijn.

Weet iemand hier hoe zo'n spel heet en eventueel ook waar ik dat zou kunnen aanschaffen?!
  Eindredactie Games woensdag 30 augustus 2017 @ 09:31:36 #175
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173475499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:29 schreef Creafes het volgende:
Hallo

Ik ben op zoek naar mensen die veel weten over games.
Dus hoop ik hier een antwoord te krijgen op mijn vraag:

Ik zoek de naam van een spel waarbij je voor een scherm op een ondergrond van verschillende vakken staat. De ondergrond is dus een soort console.
Ik heb wel eens filmpjes gezien waarbij mensen zich dan aan een soort beugel er omheen vasthouden en hun voeten zo snel bewegen dat het lijkt alsof ze aan het dansen zijn.

Weet iemand hier hoe zo'n spel heet en eventueel ook waar ik dat zou kunnen aanschaffen?!
Hoi.

Klinkt als een dansmatgame zoals Dance Dance Revolution. We hebben trouwens een specifieke topicreeks voor mensen die een spel zoeken: GAM / Het grote "Ik zoek een spel" topic deeltje 21
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')