quote:
Op zaterdag 9 mei 2015 14:21 schreef miss_sly het volgende:Gao, niet alle Nederlanders zijn anti-moslim en asociaal. Dat zou je bijna gaan denken, maar ze roepen helaas het hardst en het gemeenst en zijn daarom ook meer in het nieuws.
Dat weet ik, natuurlijk. Toch zijn er ook veel mensen anti-moslim waar ik het niet van zou verwachten. Ook mensen die het niet nodig vinden daar heel hard over te roepen.
Aan de andere kant, dat had ik gedelete geloof ik

, zijn er natuurlijk ook bijzonder veel moslims die niet zo heel erg veel van hun eigen religie snappen, en dat is ook triest.
En ook hier heb je trouwens groepen die niet representatief zijn. Ik moet eerdaags even langs het hoofd van de school om te checken of hij weet van de enorme blokvorming van Egyptische kinderen op het moment. Oudste is er echt geschokt van, en zeer verontwaardigd dat die kinderen dan ook de discriminatie-kaart spelen wanneer het maar uitkomt.
quote:
Wat betreft de kleinheid van de dorpjes, tja, dat is ook gewoon zo. Eindhoven of, ook ergleuk, Den Bosch zijn een stuk groter. Daar zul je minder last hebben van de ons-kent-ons samenleving die je in veel dorpen rondom de steden wel hebt.
Dat, inderdaad. Een beetje een dilemma, want ik hou ontzettend van ruimte. Maar dus ook -mede- reden om eerst een jaar ofzo te huren, en erachter te komen wat we echt belangrijk vinden, hoe de stad en de omgeving in elkaar zitten, etc.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2015 14:30 schreef MaJo het volgende:Gao ben je gebonden aan Eindhoven vanwege jullie werk of kun je ook ergens anders in Nederland vestigen? Ik denk dat je in kleinere dorpen inderdaad meer te maken hebt met vooroordelen. Ik zelf heb alleen ervaring met wonen in Utrecht en Amsterdam en ik merk dat daar de vooroordelen erg meevallen omdat je er grote moslimgemeenschappen hebt. Misschien trekt je dat meer?
We zijn gebonden aan internationale scholen, en die van Eindhoven heeft dusdanige voordelen boven die van Utrecht (de nummer 2 op ons lijstje) dat we daarvoor gekozen hebben. En verder.... die ruimte! Vooral jongste zag echt heel erg op tegen Utrecht vanwege de drukte. Die gedijt daar niet in. Ik denk dat 'ie later boswachter wordt ofzo. Dat wilde zijn vader vroeger ook graag

quote:
Op zaterdag 9 mei 2015 13:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:Iets heel anders. Bij ons zijn in de straat, in de midweek die we op vakantie waren, drie kinderen uit huis geplaatst (broer en twee zusjes). Mijn dochter speelde heel veel met het middelste meisje. Heftig vind ik het. Heftig voor de moeder die wel hier blijft en haar kinderen nog maar één keer in de week mag opzoeken, heftig om uit te leggen aan die van mij, heftig in mijn eigen gevoel.
Wat ontzettend rot

Is moeder wel veilig ondanks de aanwezigheid van haar man?