Waterlekkage aan het einde van de race.quote:Op maandag 13 april 2015 10:04 schreef twiFight het volgende:
Wat ging er mis met de motor in malaysia dan? Hij heeft daar toch gewoon de race uitgereden?
Maldonado staat nog verrassend hoogquote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef alwaysonhold het volgende:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.
Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :
7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
En wat moeten we met deze subjectieve cijfers?quote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef alwaysonhold het volgende:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.
Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :
7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
Ze missen er 1quote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef alwaysonhold het volgende:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.
Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :
7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
Eens.quote:Op maandag 13 april 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik bedoel: prima gereden hoor (ook al was die eerste inhaalactie zeer risicovol en zul je zo ook wel eens samen naast de baan komen te staan, dus daar zit een leermomentje, al heeft het ook wel wat om je visitekaartje te laten zien
Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.quote:Op maandag 13 april 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:
En wat moeten we met deze subjectieve cijfers?
Dit inderdaad, zonder berekeningen zijn dit soort cijfertjes slecht te beoordelen. Daarbij is het ook situatie afhankelijk zoals bij Hamilton.quote:Op maandag 13 april 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.
Ook een Hamilton scoort relatief laag, omdat die zoveel mogelijk zal cruisen om de auto te sparen. Toch is hij geen seconde in gevaar geweest door Rosberg en performde hij dus in feite perfect.
Of te weinig rondenquote:Op maandag 13 april 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Ja ik zie geen Hulkenberg.
Misschien een probleem met zijn telemetrie?
Het feit dat Mehri boven hem staan doet dat eerste vermoeden.quote:Op maandag 13 april 2015 12:36 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af wat dan hoger scoort. Met veel input en correcties die slome bak over het circuit sleuren. Of juist zo smooth mogelijk je rondes draaien.
Op zich is het wel interessant om te weten hoe men het heeft beoordeeld, maar ik vraag mij af of de cijfers dan iets betekenen. Iedere rijder heeft een eigen stijl. De een wat agressiever, de ander meer op souplesse. Onder de streep gaat het er gewoon om hoe je het om weet te zetten in prestaties.quote:Op maandag 13 april 2015 12:36 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af wat dan hoger scoort. Met veel input en correcties die slome bak over het circuit sleuren. Of juist zo smooth mogelijk je rondes draaien.
Hamiltons lage score pleit juist voor die rating. De winnaar scoort laag, en inderdaad, de winnaar had een stuk sneller kunnen rijden. Het was juist vreemd geweest als Hamilton nu extreem hoog had gescoord terwijl hij nog een stuk sneller had gekund.quote:Op maandag 13 april 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.
Ook een Hamilton scoort relatief laag, omdat die zoveel mogelijk zal cruisen om de auto te sparen. Toch is hij geen seconde in gevaar geweest door Rosberg en performde hij dus in feite perfect.
https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.htmlquote:Soms valt een resultaat niet in cijfers uit te drukken. Mark Koense over waarom Max Verstappen maximaal scoorde in China.
Niki Lauda haalde in 1973 niet de finish van de Grand Prix van Monaco, maar de manier waarop hij zijn kansloze BRM even de top drie inreed, leverde hem een contract op met Ferrari. Gilles Villeneuve viel vier jaar later ver terug op Silverstone door een nodeloze pitstop vanwege een defecte oliedrukmeter, maar zijn naam lag die dag op ieders lippen. Ayrton Senna had in 1984 misschien wel in Monte Carlo gewonnen als die verregende race niet afgebroken was, maar die voor hem zo teleurstellend afgelopen wedstrijd verzekerde wel zijn toekomst. En Michael Schumacher kwam in zijn eerste Grand Prix niet eens verder dan de eerste bocht, maar toch was hij die zondagmiddag de meest gewilde man in de F1-paddock.
Dus dat Max Verstappen in Shanghai uitviel in het zicht van de finish van zijn fantastische race was zonder meer wrang en zonde, maar wat hij presteerde in de 54 rondjes totdat de Renault-motor in zijn rug de geest gaf, was veel meer waard dan de 8e plaats waar naartoe hij op weg was. Zijn start en de fenomenale manier waarop hij Kvyat, Ericsson, Nasr en Perez inhaalde, maakte van Max de man van de wedstrijd, de man waar iedereen het tijdens en na de race over had, de man die het meest in beeld was omdat hij liet zien dat je kunt inhalen waar anderen twijfelden of faalden, de man waaraan sommigen nog twijfelden toen hij zijn grote kans reed en die nu met zijn Toro Rosso brutaal de Red Bulls de baas bleef, de man, nee jongen nog, die op zijn 17e een heerlijk bizarre entree maakt in de Formule 1; foutloos, volwassen, relaxt en snel, sneller voorlopig zelfs dan zijn auto, want het gebrek aan topsnelheid van zijn motor maakte hij goed in die korte, zo cruciale remzones en in bochten waar hij zichtbaar andere lijnen reed. Max Verstappen, kortom, zette zich vandaag weer, en meer dan ooit, op onnavolgbare wijze in de etalage van de Formule 1.
De Grand Prix van China van 2015 is dan ook niet de race waarin Max vlak voor de finish uitviel en een paar felbevochten punten verspeelde. Het is de race waarvan je straks kunt zeggen: 'Weet je nog? Dáár brak hij definitief door'.
Max is wel echt een baasje!quote:Op maandag 13 april 2015 17:30 schreef WEST het volgende:
Column: Max Verstappen verliest punten, wint aanzien
[..]
https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.html
quote:Op maandag 13 april 2015 17:30 schreef WEST het volgende:
Column: Max Verstappen verliest punten, wint aanzien
[..]
https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.html
Ik vind het al heel wat dat ie uit de grindbak is gebleven.quote:Op maandag 13 april 2015 17:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Al drie keer de race niet gewonnen. Mijn geduld begint een beetje op te raken.
Maar dan blijft de vraag wat het punt van die rating is. Wat willen ze nu precies klassificeren? "Performance rating". Nou, als het puur om performance = snelheid te doen is, laat ze die rating dan over de kwalificatie doen. Dan weet je tenminste dat (uitzonderingen daargelaten) iedereen ook zo hard gaat als 'ie kan.quote:Op maandag 13 april 2015 17:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hamiltons lage score pleit juist voor die rating. De winnaar scoort laag, en inderdaad, de winnaar had een stuk sneller kunnen rijden. Het was juist vreemd geweest als Hamilton nu extreem hoog had gescoord terwijl hij nog een stuk sneller had gekund.
Ja en nee, in de vrije training en kwalificatie had ik op meer gehoopt, zeker tov Sainz, maar we zien nu hoe Max zijn raceweekend opbouwt. Rustig op zoek naar de juiste afstelling, niet bezig met meteen de limiet opzoeken, met het risico dat hij op zaterdag wat laat liggen. Maar wat ie op zondag laat zien is idd geweldig. Boven verwachting? Als supertalent verwacht je ook iets buitengewoons van hem en dat doet ie.quote:Op maandag 13 april 2015 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voorzichtige conclusie na drie races: Max overtreft zelfs de verwachtingen. Vooraf waren de meningen aardig verdeeld wat betreft de vraag of hij al wel toe was. Nu wordt hij unaniem (wellicht m.u.v. wat verdwaalde jaloerse Belgen) beschouwd als megatalent / The next big thing.
Als jij zijn carriere volgt zoals vorig jaar in de F3 kijk je er niet van op zoals moi. Maar dat maakt het niet minder knap.quote:Op maandag 13 april 2015 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voorzichtige conclusie na drie races: Max overtreft zelfs de verwachtingen. Vooraf waren de meningen aardig verdeeld wat betreft de vraag of hij al wel toe was. Nu wordt hij unaniem (wellicht m.u.v. wat verdwaalde jaloerse Belgen) beschouwd als megatalent / The next big thing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |