abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 april 2015 @ 10:17:52 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151637971
Kimi :D

Nu al zin in die tweestrijd met Vettel die Renault nu verpest heeft. :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_151638081
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:04 schreef twiFight het volgende:
Wat ging er mis met de motor in malaysia dan? Hij heeft daar toch gewoon de race uitgereden?
Waterlekkage aan het einde van de race.
  maandag 13 april 2015 @ 11:00:42 #253
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_151639099
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef alwaysonhold het volgende:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.

Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :

7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
Maldonado staat nog verrassend hoog
I'm not the girl in the picture..
pi_151640164
quote:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.

Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :

7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
En wat moeten we met deze subjectieve cijfers?

Toch niet concluderen dat Verstappen nu al de beste rijder is oid? Ik bedoel: prima gereden hoor (ook al was die eerste inhaalactie zeer risicovol en zul je zo ook wel eens samen naast de baan komen te staan, dus daar zit een leermomentje, al heeft het ook wel wat om je visitekaartje te laten zien), maar als je in de kwalificatie verder naar achteren staat dan de relatieve race pace van jouw auto, dan zul je veel meer kunnen laten zien, dan wanneer je in de kwalificatie een toptijd noteert.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 13 april 2015 @ 11:56:29 #255
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151640550
quote:

Bij deze race was dat :

7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
Ze missen er 1 :+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 13 april 2015 @ 11:58:36 #256
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151640631
Ja ik zie geen Hulkenberg.

Misschien een probleem met zijn telemetrie?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 13 april 2015 @ 12:04:30 #257
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151640809
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik bedoel: prima gereden hoor (ook al was die eerste inhaalactie zeer risicovol en zul je zo ook wel eens samen naast de baan komen te staan, dus daar zit een leermomentje, al heeft het ook wel wat om je visitekaartje te laten zien
Eens.

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:

En wat moeten we met deze subjectieve cijfers?
Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.

Ook een Hamilton scoort relatief laag, omdat die zoveel mogelijk zal cruisen om de auto te sparen. Toch is hij geen seconde in gevaar geweest door Rosberg en performde hij dus in feite perfect.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  maandag 13 april 2015 @ 12:20:52 #258
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151641245
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.

Ook een Hamilton scoort relatief laag, omdat die zoveel mogelijk zal cruisen om de auto te sparen. Toch is hij geen seconde in gevaar geweest door Rosberg en performde hij dus in feite perfect.
Dit inderdaad, zonder berekeningen zijn dit soort cijfertjes slecht te beoordelen. Daarbij is het ook situatie afhankelijk zoals bij Hamilton.
pi_151641667
Ik vraag mij af wat dan hoger scoort. Met veel input en correcties die slome bak over het circuit sleuren. Of juist zo smooth mogelijk je rondes draaien.
.
  Redactie Sport maandag 13 april 2015 @ 12:38:09 #260
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151641714
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Ja ik zie geen Hulkenberg.

Misschien een probleem met zijn telemetrie?
Of te weinig ronden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151642156
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:36 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af wat dan hoger scoort. Met veel input en correcties die slome bak over het circuit sleuren. Of juist zo smooth mogelijk je rondes draaien.
Het feit dat Mehri boven hem staan doet dat eerste vermoeden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151648834
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:36 schreef Fer het volgende:
Op zich is het wel interessant om te weten hoe men het heeft beoordeeld, maar ik vraag mij af of de cijfers dan iets betekenen. Iedere rijder heeft een eigen stijl. De een wat agressiever, de ander meer op souplesse. Onder de streep gaat het er gewoon om hoe je het om weet te zetten in prestaties.

Het probleem bij Formule 1 is dat je heel lastig alle rijders langs dezelfde lat kan leggen. Je kan niet zomaar corrigeren op basis van de auto onder de reet. Nog afgezien van het feit dat buitenstaanders heel lastig een auto kunnen beoordelen. Dan zou je al een goede Formule 1 coureur moeten hebben die even in alle auto's ronden gaat draaien om ze onderling eens goed te vergelijken. Gaat niet gebeuren natuurlijk.

Zelfs een enkele actie van een rijder laat zich vaak verschillend beoordelen. De eerste inhaalactie van Verstappen b.v. Er zullen mensen zijn die het geniaal vinden en er zullen mensen zijn die het wat al te risicovol vonden. Het is immers geen exacte wetenschap.

Ik heb de race zelf maar deels bekeken. Maar ik vond het vooral een race waarbij voorin iedereen gewoon deed wat je vooraf kon verwachten. Als ik gewoon naar de top 4 kijk heb ik niets gezien op basis waarvan je de ene rijder een veel betere waardering dient te geven dan de andere. Ja, Kimi had een goede start waarbij hij een positie won. Een positie die hij gewoon op zaterdag al had moeten vastleggen (tenzij er iets speelde waarvan ik als buitenstaander geen weet heb)...

Waarom dan de waarderingen zo uit elkaar? Dan zeg ik: de maatstaf die gebruikt wordt is op zijn minst open voor debat. Het lijkt immers erop dat Kimi veel beter kon scoren dan de overige drie omdat hij een plek won.

Nogmaals: een plek die hij al zaterdag had moeten hebben (tenzij) en vooral ook een plek die de overige drie niet op die manier konden pakken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 april 2015 @ 16:52:45 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151649866
Wat is er zo subjectief aan die cijfers? Het is gewoon een waardering van hoe goed iemand op het randje heeft gereden van wat mogelijk is. Het is niet zo dat er iemand achter zijn bureau die cijfertjes uitdeelt...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_151650573
Ik vind deze betogen maar irritant.
Als je onzin gaat lullen houdt het dan aun kort en bondig
pi_151650609
Je kunt ook Posts van bepaalde users bij voorbaat overslaan natuurlijk...
Ja doei.
pi_151650759
Voorzichtige conclusie na drie races: Max overtreft zelfs de verwachtingen. Vooraf waren de meningen aardig verdeeld wat betreft de vraag of hij al wel toe was. Nu wordt hij unaniem (wellicht m.u.v. wat verdwaalde jaloerse Belgen) beschouwd als megatalent / The next big thing.
pi_151650872
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Hamiltons lage score pleit juist voor die rating. De winnaar scoort laag, en inderdaad, de winnaar had een stuk sneller kunnen rijden. Het was juist vreemd geweest als Hamilton nu extreem hoog had gescoord terwijl hij nog een stuk sneller had gekund.
  maandag 13 april 2015 @ 17:30:17 #268
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151650978
Column: Max Verstappen verliest punten, wint aanzien

quote:
Soms valt een resultaat niet in cijfers uit te drukken. Mark Koense over waarom Max Verstappen maximaal scoorde in China.

Niki Lauda haalde in 1973 niet de finish van de Grand Prix van Monaco, maar de manier waarop hij zijn kansloze BRM even de top drie inreed, leverde hem een contract op met Ferrari. Gilles Villeneuve viel vier jaar later ver terug op Silverstone door een nodeloze pitstop vanwege een defecte oliedrukmeter, maar zijn naam lag die dag op ieders lippen. Ayrton Senna had in 1984 misschien wel in Monte Carlo gewonnen als die verregende race niet afgebroken was, maar die voor hem zo teleurstellend afgelopen wedstrijd verzekerde wel zijn toekomst. En Michael Schumacher kwam in zijn eerste Grand Prix niet eens verder dan de eerste bocht, maar toch was hij die zondagmiddag de meest gewilde man in de F1-paddock.

Dus dat Max Verstappen in Shanghai uitviel in het zicht van de finish van zijn fantastische race was zonder meer wrang en zonde, maar wat hij presteerde in de 54 rondjes totdat de Renault-motor in zijn rug de geest gaf, was veel meer waard dan de 8e plaats waar naartoe hij op weg was. Zijn start en de fenomenale manier waarop hij Kvyat, Ericsson, Nasr en Perez inhaalde, maakte van Max de man van de wedstrijd, de man waar iedereen het tijdens en na de race over had, de man die het meest in beeld was omdat hij liet zien dat je kunt inhalen waar anderen twijfelden of faalden, de man waaraan sommigen nog twijfelden toen hij zijn grote kans reed en die nu met zijn Toro Rosso brutaal de Red Bulls de baas bleef, de man, nee jongen nog, die op zijn 17e een heerlijk bizarre entree maakt in de Formule 1; foutloos, volwassen, relaxt en snel, sneller voorlopig zelfs dan zijn auto, want het gebrek aan topsnelheid van zijn motor maakte hij goed in die korte, zo cruciale remzones en in bochten waar hij zichtbaar andere lijnen reed. Max Verstappen, kortom, zette zich vandaag weer, en meer dan ooit, op onnavolgbare wijze in de etalage van de Formule 1.

De Grand Prix van China van 2015 is dan ook niet de race waarin Max vlak voor de finish uitviel en een paar felbevochten punten verspeelde. Het is de race waarvan je straks kunt zeggen: 'Weet je nog? Dáár brak hij definitief door'.

https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.html
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 13 april 2015 @ 17:31:44 #269
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151651008
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2015 17:30 schreef WEST het volgende:

[..]

Max is wel echt een baasje!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151651034
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:31 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Max is wel echt een baasje!
Al drie keer de race niet gewonnen. Mijn geduld begint een beetje op te raken.
pi_151651035
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2015 17:30 schreef WEST het volgende:

[..]

_O_
Ja doei.
  maandag 13 april 2015 @ 17:36:22 #272
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151651133
quote:
6s.gif Op maandag 13 april 2015 17:32 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Al drie keer de race niet gewonnen. Mijn geduld begint een beetje op te raken.
Ik vind het al heel wat dat ie uit de grindbak is gebleven.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 13 april 2015 @ 17:39:19 #273
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151651215
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 17:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hamiltons lage score pleit juist voor die rating. De winnaar scoort laag, en inderdaad, de winnaar had een stuk sneller kunnen rijden. Het was juist vreemd geweest als Hamilton nu extreem hoog had gescoord terwijl hij nog een stuk sneller had gekund.
Maar dan blijft de vraag wat het punt van die rating is. Wat willen ze nu precies klassificeren? "Performance rating". Nou, als het puur om performance = snelheid te doen is, laat ze die rating dan over de kwalificatie doen. Dan weet je tenminste dat (uitzonderingen daargelaten) iedereen ook zo hard gaat als 'ie kan.

Lewis heeft snel genoeg gereden om te winnen en langzaam genoeg gereden om de wagen zoveel mogelijk te sparen. Perfect voor het rijderskampioenschap en precies wat zijn team van 'm verlangt. Had hij als een bezetene gaan zitten trappen dan waren zijn banden veel sneller kapot geweest en had zijn team hem de pitbox uitgevloek, omdat de Ferrari's hem dan waarschijnlijk voorbij waren gegaan.

Performance als in het ultieme doel zoveel mogelijk punten scoren is niet hetzelfde als zo hard mogelijk gaan. Die rating lijkt meer op dat laatste te focussen.
pi_151651530
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voorzichtige conclusie na drie races: Max overtreft zelfs de verwachtingen. Vooraf waren de meningen aardig verdeeld wat betreft de vraag of hij al wel toe was. Nu wordt hij unaniem (wellicht m.u.v. wat verdwaalde jaloerse Belgen) beschouwd als megatalent / The next big thing.
Ja en nee, in de vrije training en kwalificatie had ik op meer gehoopt, zeker tov Sainz, maar we zien nu hoe Max zijn raceweekend opbouwt. Rustig op zoek naar de juiste afstelling, niet bezig met meteen de limiet opzoeken, met het risico dat hij op zaterdag wat laat liggen. Maar wat ie op zondag laat zien is idd geweldig. Boven verwachting? Als supertalent verwacht je ook iets buitengewoons van hem en dat doet ie.

Wie wel echt de verwachtingen overtreft is zijn teammaatje. Nog niet finaal om de oren gereden, op vrijdag over het algemeen iets sneller, maar op zondag vrij anoniem itt tot Max, of in elk geval veel minder spectaculair.

Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen over een vijftal gp's zijn.
pi_151651535
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als jij zijn carriere volgt zoals vorig jaar in de F3 kijk je er niet van op zoals moi. Maar dat maakt het niet minder knap.

Max zal de komende jaren veel gesprekken op gaan leveren, omdat hij echt zo goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')