abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2015 @ 21:21:52 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151839923
Ja, wat L-E zegt inderdaad. En dan is het ook nog een beetje aan het kindje zelf waar ze behoefte aan hebben. Ze willen hier bijvoorbeeld echt niet vastgehouden worden. Even alleen mokken (het krijsen/gillen/huilen is hier dus overgegaan in mokken) en dan een knuffel en vertellen en dan is het weer goed. En als ze mokken dan laat ik inderdaad wel merken dat ik weet dat ze mokt, dat ze gezien en gehoord wordt en dat ik beschikbaar ben.
  zondag 19 april 2015 @ 21:23:00 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151839977
Tja, alleen met dat waardeoordeel.... daar heb ik het wel eens moeilijk mee. Ik vind het namelijk wel stikirritant als E uit haar plaat gaat omdat ze dr schoenen aan moet ipv haar laarsjes. En dan vind ik het een beetje moeilijk om te vinden dat dat gevoel er mag zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 19-04-2015 22:33:10 ]
pi_151840168
Oh ik kan het me juist zo goed voorstellen dat zoiets heel belangrijk is voor een kind :@ Maar ik ben dan ook een peuter in hart en nieren oO<
  zondag 19 april 2015 @ 21:29:20 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151840317
:D Ik vind sommige dingen inderdaad erg irritant (dat alles x2 moet bijvoorbeeld, zelf iets in de prullenbak gooien of sleutels teruggeven. De ander moet dan ALTIJD EXACT hetzelfde doen :X ). Maar goed, voor ons een futiliteit, voor heen Heel Erg Belangrijk. Idem voor schoenen of zo. Het is ook een soort controledingetje denk ik. Ik ga daar in elk geval een heel eind in mee. Zo ver dat ik soms dingen weer uit de prullenbak vis zodat zuslief het nog een keer weg kan gooien en een ander propje niet afdoende is want het is niet EXACT hetzelfde :')
pi_151840462
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 21:29 schreef Kyara het volgende:
:D Ik vind sommige dingen inderdaad erg irritant (dat alles x2 moet bijvoorbeeld, zelf iets in de prullenbak gooien of sleutels teruggeven. De ander moet dan ALTIJD EXACT hetzelfde doen :X ). Maar goed, voor ons een futiliteit, voor heen Heel Erg Belangrijk. Idem voor schoenen of zo. Het is ook een soort controledingetje denk ik. Ik ga daar in elk geval een heel eind in mee. Zo ver dat ik soms dingen weer uit de prullenbak vis zodat zuslief het nog een keer weg kan gooien en een ander propje niet afdoende is want het is niet EXACT hetzelfde :')
Men, dat klinkt wel echt serieus vermoeiend hoor :D Tof dat je daar zo ver in mee wil en kan gaan :)
pi_151840629
Dank je L-E, dat gezien en gehoord willen worden is heel herkenbaar bij mezelf.
Maar net als bij LB heb ik wel eens moeite met dat waardeoordeel. Sommige dingen vind ik gewoon bloed irritant.
Hoewel dat meer een verbeterpunt voor mij is.
Net als met de uiterste grenzen opzoeken. Daar is ze heel erg mee bezig en dan voel ik me gefaald dat ze dat telkens weer doet. Ligt bij mij. Ik zou het los moeten laten, want ik weet dat het de leeftijd is. Maar ik vind het soms zo lastig om los te laten :Y)
pi_151841470
Wat ik bedoelde met dat waardoordeel is niet perse dat je niet iets mag vinden van iets, natuurlijk wel. Meer dat jouw oordeel over datgene niet bepalend hoeft te zijn voor de mate van steun/troost die je op zo'n moment je kind biedt. Ik hoor echt heel vaak 'Je hoeft niet te huilen, het is niet zo erg..' (Laatst zelfs tegen mijn 7-jarige..) Nou, als het echt niet zo erg was voor hem zat hij nu niet te huilen he, denk ik dan :')

Ik snap overigens wel wat mensen proberen met zulke opmerkingen, maar ik kom uit een familie waar men nog liever alles doodzwijgt dan emoties te tonen en ervaar dat nog dagelijks als heel naar, dus ik geloof dat ik redelijk overdreven ben in dat proberen te voorkomen binnen dit gezin :+
pi_151841713
Ik vind bepaalde dingen ook bloed irritant denk ook zeik niet zo of maak er geen drama van maar als ik er overheen wals wordt het alleen maar een groter punt ipv joh we gan naar ..... En dan kun je beter je schoentjes aan ipv laarsjes en dan mag je als we thuis komen de laarzen weer aan
  zondag 19 april 2015 @ 21:56:45 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151841779
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:31 schreef L-E het volgende:
Men, dat klinkt wel echt serieus vermoeiend hoor Tof dat je daar zo ver in mee wil en kan gaan
Het drama als je het niet doet, is nog veel vermoeiender. Dus het is ook een beetje the best of the worst :D
pi_151841796
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 21:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het drama als je het niet doet, is nog veel vermoeiender. Dus het is ook een beetje the best of the worst :D
:D!
  zondag 19 april 2015 @ 22:01:17 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151842012
desalniettemin zal ik wel blij zijn als die fase voorbij is. Want het is een fase. Toch? TOCH?!
pi_151842083
*fluit een deuntje*
pi_151842169
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 21:55 schreef Goitske het volgende:
Ik vind bepaalde dingen ook bloed irritant denk ook zeik niet zo of maak er geen drama van maar als ik er overheen wals wordt het alleen maar een groter punt ipv joh we gan naar ..... En dan kun je beter je schoentjes aan ipv laarsjes en dan mag je als we thuis komen de laarzen weer aan
Eens.
Maar soms moet ze gewoon luisteren.
Je kunt nu eenmaal niet in vuile luier (die ze dan niet verschoond wil hebben) en verders bloot naar het KDV.
Tenminste niet zolang ik haar moeder ben.. :D
Make my day!
pi_151842232
Ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens LE..

Met schoenen bijvoorbeeld ga ik gewoon mee... Stiekem nu erg irritant want Ow krijgt een mening over z'n kleding...

Maar wij hebben dagelijks minstens 3 echte dramamomenten..
De schone luier..
En echt, ik weet gewoon niet meer hoe ik het voor elkaar moet krijgen.. En dat maakt mij soms best verdrietig (en het stomme is, op het kdv is er nooit geen drama)..
pi_151842309
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 22:01 schreef Kyara het volgende:
desalniettemin zal ik wel blij zijn als die fase voorbij is. Want het is een fase. Toch? TOCH?!
Ja het is vast een fase!

(Als ze 18 zijn hoef je vast geen propjes meer uit de prullenbak te vissen :P ;) )
  zondag 19 april 2015 @ 22:26:01 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151843181
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 22:04 schreef agter het volgende:
Je kunt nu eenmaal niet in vuile luier (die ze dan niet verschoond wil hebben) en verders bloot naar het KDV.
Tenminste niet zolang ik haar moeder ben..
:D _O-

Loj, ook dat was hier een faaaaaaaaaaaaaaase. Tot in den treure uitleggen waarom het moet, hem zelf plaats laten bepalen (beneden of boven), nog 10 tellen iets doen en dan...., speelgoedje laten uitzoeken wat dan mee mocht (autootje), liedjes zingen, veel kusjes tussendoor. Dat hielp hier. Een beetje.
pi_151843305
Oh het gaat over een heel herkenbare fase lees ik :') . Hier ook vaak en veel drama over de kleinste dingen (in mijn ogen dan). Luier verschonen is altijd een goeie om uit je dak over te gaan. Vanavond nog. Stond ik pannenkoeken te bakken, roept Rosalie vanuit de kamer: 'mam ( :')), kom vlug! Poep!!'
Wil ik haar gaan verschonen, wordt ze boos.
Ja hé roep dan niet }:|
Maar met uitleg kom ik een heel eind. Schoenen/laarzen is ook een goeie.
Zo gingenxwij vorige week een weekje weg. Kindjes in de auto, sandaaltjes in de kofferbak voor de warmere dagen, ik start de auto en kijk nog ff achterom: crocs!!
Dus vriend snel naar binnen gestuurd voor 'echte' schoenen.
Puntje bij paaltje: ze heeft nagenoeg de hele week met haar sokken in die stomme crocs gelopen ('slippers aan *) ).
Alleen naar het bos/de dierentuin kon ik haar overtuigen om haar schoenen aan te doen.

En ik hoor de dames regelmatig kibbelen. Ik laat het ze tot een bepaald punt zelf uitzoeken, want dat moeten ze leren, maar Rosalie heeft momenteel nogal een lage acceptatiegrens. Dan hoor ik 'touterd!! :( ' en als ik dan niet heel snel ben heeft ze eva hard aan haar haar getrokken of geknepen.
Het is echt een felle nel momenteel.
Hopelijk is dat ook een fase want ze is ook gewoon zo heel lief.

In het vakantiepark hield een onbekende mevrouw de deur voor ons open zegt ze netjes 'danku' :o
Schijnbaar heeft onze opvoeding wel nut. Ze zegt zelfs 'Dank je' als ze een kus van Eva krijgt.

Ik heb net 20 Knapzakjes in elkaar geknutseld oor de tractatie van Eva. Vrijdag mag ze afscheid nemen van op de psz :o alleen nog kaartjes eraan en dan zijn ze klaar.
Lekker op tijd want dit worden 2 hectische weken waarin ik veel moet doen.
O.a. dinsdag een sollicitatie gesprek :o duimen jullie mee?
  zondag 19 april 2015 @ 22:30:14 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151843345
Ja luiers zijn hier ook een uitdaging. Ik benoem nu heel vaak dat deze luier vól met plas / poep zit, en dat ze een fijne schone van me krijgt. En ik verschoon haar vaak in de kamer, temidden van het speelgoed, en niet meer boven op de commode. Als ze haar pet ernaar heeft staan is t een eitje, maar ik heb inderdaad niet altijd de tijd om daarop te wachten helaas....
  zondag 19 april 2015 @ 22:32:14 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151843418
Danku; zeer netjes!! En 'mam' :D O+

En spannend danic, ik duim voor je hoor! :Y
pi_151843740
Ja dat komt door Eva hè. En mevrouw papegaait alles na. Dus nu is alles 'mam' en 'pap'. Was ff wennen zeg maar.
En als ik niet snel genoeg reageer, komt er eerst nog een suikerzoete 'mammie?' Voordat het 'mahaaaam!!! wordt.
pi_151845304
L-E, daar probeer ik wel voor te waken om haar te verbieden te huilen. Ook mag ze van mij zich ter aarde storten. Boosheid en verdriet mag ze hebben, ongeacht de plek waar het gebeurt. Meestal lukt me dat wel. Al zal ik vast wel eens "ssst" roepen hoor :D
Wel fijn weer hier. De herkenbaarheid van deze fase. O+
Vanmorgen zat ik er echt even doorheen. Had ik echt meer dan genoeg van deze fase. :@
Maar een leuke dag als de rest van de dag, inclusief vele knuffels, maken het weer goed.
Peuters Soms :( en soms O+
pi_151854123
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:23 schreef LadyBlack het volgende:
Tja, alleen met dat waardeoordeel.... daar heb ik het wel eens moeilijk mee. Ik vind het namelijk wel stikirritant als E uit haar plaat gaat omdat ze dr schoenen aan moet ipv haar laarsjes. En dan vind ik het een beetje moeilijk om te vinden dat dat gevoel er mag zijn :')
Peuter is vandaag met zijn regenlaarsjes naar het kdv. Ook na uitleg dat het vandaag niet ging regenen, er geen plassen lagen, laarsjes nu misschien erg warm waren en hij met gewone schoenen beter buiten kon spelen, wilde hij ze toch nog aan. Vooruit dan maar, dan zien we wel of het een succes wordt...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 20 april 2015 @ 13:19:25 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151856513
:D Hier is grote peuter in zijn winterjas naar het kdv. We hebben zijn spijkerjasje er wel bij gehangen en kreeg net foto's dat meneer gewoon in zijn spijkerjas in de zandbak zit :D
pi_151856912
Haha. Geweldig
Hier wilde Riley vanmorgen ook haar laarsjes aan. Maar die zijn een maatje te klein. Dus heb ik uitgelegd en toen koos ze de gympies met lichtjes :D

Vanmorgen was ze al half 6 al wakker. Dus liet ik haar even filmpjes kijken op mijn iPhone (mama moest nog even wakker worden) Ze riep me regelmatig om te vertellen dat ze zo blij was O+
Of voor een grote knuffel O+
  maandag 20 april 2015 @ 13:36:39 #125
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151856975
Ik geef mijn peuter altijd 2 keuzes, en dat lijkt te werken... Nu heeft ie gelukkig 2 paar schoenen, 2 winterjassen en 2 zomerjassen, dus niet-passend zal het niet zo snel zijn ;). Hij weet ook goed dat de tuinschoenen (=crocs) alleen in de achtertuin mogen, en gaat daarover eigenlijk niet in discussie...

Ik vrees nu al wel voor het moment dat we z'n nieuwe schoenen moeten gaan introduceren (oude zijn te klein aan het worden) }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')