Ik zie meer manipulatie mogelijkheden bij de foto's dan bij de telefoons. Sws denk ik in eerste instantie niet dat er met de tijdsinstellingen zou zijn geknoeid. Als een derde persoon de telefoon(s) heeft bediend, dan is dat in real-time geweest. Of nadien, bijvoorbeeld na de vondst, dat er records zijn gewist. Dat laatste is geen bewering of aanname, dat is een vraag. Zou het technisch mogelijk kunnen zijn om records te wissen, zonder een spoor achter te laten?quote:Op donderdag 9 april 2015 21:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe dat zit. Voor de iPhone kan ik dat ook niet zelf onderzoeken. Wat ik wel weet is dat recent gewiste oproepen & smsberichten van een iPhone met die software heel makkelijk 'terug te halen' zijn. Misschien worden die tijdelijk in een andere directory opgeslagen, tot ze worden overschreven door nieuwe verwijderde berichten.
Voor Android weet ik het niet, maar ben software aan het installeren, waarmee ik dat allemaal zou moeten kunnen zien. Kan alleen even duren, want is een aantal GB. Mijn telefoon is geroot en had ook alle bijbehorende software al, maar als ik moet werken dmv het typen van commando's dan weet ik niet of het gaat lukken.![]()
Dit doe ik trouwens gewoon uit eigen interesse, want voor mij is het al zogoedals bewezen dat er niet met de telefoon van K&L is gefucked.
- Men had geheel andere intenties. Wat moet je dan met die paar spullen en een beetje geld.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Bewijs" (verkeerde term, maar goed) is er ook al niet voor betrokkenheid van derden. Als "afwezigheid van bewijs" je argument is, geldt dat dus net zo hard voor derden.
Er zijn wel een hoop aanwijzingen voor geen derden:
- bezittingen allemaal bewaard gebleven
- foto's in die nacht
- Kris' hoofd
- telefoonoproepen*
- geen foto samen op de Mirador
*Er wordt door non-experts hier gesteld dat die te faken zijn, maar Physsic heeft overtuigend laten zien dat je A) niet zomaar kan inbreken in 2 telefoons van verschillende merken en B) er zoveel geregistreerd wordt dat manipulatie zo opgemerkt wordt, door 2 verschillende instituten; Panama en NFI.
Wel besproken, er is toen een still geplaatst over de achtergrond, in het zoekgebied. Dat dit meer leek op de vulkaan dan op het gebergte nabij het Pianista pad.quote:
Vreemde tijd, 13:05. Hoe zou je daar zo bij komen..quote:Ixxxxx Lxxxxxx (volledige naam onder link) on April 9, 2014 at 10:00 am
Hi Eloise; no, nobody ever saw them in a skirt.
Ixxxxx Lxxxxxx on April 9, 2014 at 10:09 am
This is the new number for any information that can help us to get more insight in what actually happened after they left our place in Alto Boquete at about 13:05 on Tuesday the 1st of April : 6736 1585
Hier iemand die heeft gehoord dat K&L levend gevonden zouden zijn in de nacht van 7-8 april. Dat is dus de fotonacht.quote:Lily
NEED HELP WITH HANGING POSTERS FOR LISANNE AND KRIS'!!!!!!!!!!!!!!
KRIS' mother will be downtown tomorrow in the a.m. PLEASE contact me if you can help.
Jun 4, 2014
Verder ontkent iedereen zoiets gehoord te hebben en komt met ander, slecht nieuws, dus het zal wel een verzinsel zijn geweest van iemand.quote:I heard this morning that the girls were found last night alive up in the hills, does anyone have current information?
Apr 8, 2014
Aldus de persoon die alle 'menselijke resten' onderzocht. Meer @quote:This has been Pitti's way to handle the case. She hasn't even called Criminalistic nor followed the basic principles of the custody chain, according to Calderón.
"This is enough reason to disqualify her from the investigation", he affirmed.
Calderón wonders how Pitti is in charge of the Prosecution. All the samples that could give information about the cause of death were ignored. "We don't know if it was plain ignorance or a plan, but all the information that could have helped us find out the truth behind this case was destroyed", so Calderón."If it was ignorance, the question is the same: How can a person with absolute no knowledge in this type of research be the authority responsible for this case?", he added.
goede post, ze hebben eind juli ook dat grote bord langs de weg ineens naar beneden gehaald, dat werd een paar dagen later weer snel teruggehangen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:07 schreef Physsic het volgende:
Ik zat gisteren eens wat te googlen naar oude berichten en kwam wel wat opmerkelijke dingen tegen, waarvan meerdere al regelmatig hier besproken zijn. Zoals hoe tegenstrijdig alle getuigen verklaringen zijn met de fototijden. Ook had iedereen de kleding fout.
Hier zegt iemand iets over dat een van de vrouwen een rokje aan zou hebben, maar IL reageert daar op met; Nee hoor, niemand zegt dat.
[..]
Vreemde tijd, 13:05. Hoe zou je daar zo bij komen..
Later vraagt iemand (van hier?) haar ook hoe ze dat kan verklaren dat ze zo 100% zeker was van het tijdstip, maar dan reageert er al niemand meer.
En blijkbaar worden er alleen posters opgehangen vlak voor de ouders langskomen?
[..]
Hier iemand die heeft gehoord dat K&L levend gevonden zouden zijn in de nacht van 7-8 april. Dat is dus de fotonacht.
[..]
Verder ontkent iedereen zoiets gehoord te hebben en komt met ander, slecht nieuws, dus het zal wel een verzinsel zijn geweest van iemand.
Maar stel je voor dat...
En blijkbaar zijn er meer personen niet zo blij met Pitti's manier van handelen.
[..]
Aldus de persoon die alle 'menselijke resten' onderzocht. Meer @
http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594
http://www.boqueteguide.com/?p=10993
http://boquete.ning.com/m/discussion?id=1434455%3ATopic%3A517049
http://boquete.ning.com/m/discussion?id=1434455%3ATopic%3A501682
Ik heb het net on-line bekeken. Het gaat zeker om de aflevering "waterlogged" vanaf 28 minuten.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gisteren weer dual survival zitten kijken. Costa Rica.
Opvallend: Een van de twee gleed uit op een helling en gleed vele meters naar beneden (ik schat toch zeker een meter of 15). Tussen beplanting door. Geen verwondingen.
Het kan dus weldegelijk.
Aflevering van 2 weken geleden was op een eiland in Panama, met een vulkaan. De vegetatie was meer zoals op de CD, met kloven en beken.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:24 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik heb het net on-line bekeken. Het gaat zeker om de aflevering "waterlogged" vanaf 28 minuten.
Itt Kris en Lisanne, bevinden deze twee dudes zich van begin tot eind van de aflevering niet op een pad. Daar hebben ze een reden voor (die wordt a/h begin uitgelegd) en ze lopen constant door de vrij dichte begroeiing. De ondergrond is zeiknat en glad. Ze gaan op een gegeven moment doelbewust van een helling af, in de richting van stromend water en één van hen glijdt uit. Hij glijdt een paar tientallen meters omlaag, maar gelukkig mankeert hij niets. Hierna lopen ze vrolijk verder naar beneden toe.
Als ze van plan zouden zijn geweest om terug naar boven te klimmen, dan zou het ze wel zijn gelukt.
na een maand op een lopende zaak gezet worden is ook geen pretje, met name een zaak zoals deze. Ze moest het doen met de gegevens die ze had.quote:Op vrijdag 10 april 2015 00:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en goed verwoord. Een uitspraak als die van jackie "ik verklaar alles heel simpel" is dan ook niet te doen. Elk scenario moet zich in bochten wringen om de feiten te verklaren. En hoe die bochten lopen hangt af van het scenario.
De twee "officiële" scenario's:
• BetsyP - "ze zijn van de 2e kabelbrug gevall'n en zo is't 'beurd"
• FvdG/HK - "ze zijn in een kloof gevallen, daar nooit meer uitgekomen, daar gestorven en alle resten zijn kilometers door bochtige rivieren meegesleurd en op verschillende plaatsen afgezet"
hebben ook elk hun problemen.
Die Betsy valt na de goeie interviewlink van RapaNui en haar belachelijke fouten en ontkenningen sowieso weinig serieus te nemen. Dat was al met die val alleen (want waar zijn die nachtfoto's dan gemaakt?), maar met haar positie (politiek) en haar gebrek aan echt actieve deelname aan het cruciale begin van de zaak, alleen maar meer bizar geworden.
quote:Op vrijdag 10 april 2015 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niemand; FvdG was de eerste die in die kloof afdaalde.
[..]
Dat de honden ze niet hebben gevonden is vreemd. Maar verklaarbaar; honden vinden niet altijd wat. Je pikte het meest positieve voorbeeld (na 16 jaar onder water in een auto) om je punt te maken. Dat is niet fair; je gebruikt niet de hele spread van resultaten.
[..]
HK heeft dat 11 maanden lang gepusht en er is niets uitgekomen. Uiteindelijk is hij van scenario geswitched op basis van feitelijke observaties; die nachtfotolocatie in het hooggebergte en een ravijn/kloof/afgrond/Barranco Franko waar de meiden (of in ieder geval mogelijk zijn eigen dochter) zijn ingegleden.
Er zijn geen aanwijzingen gevonden voor derden
Er zijn geen aanwijzingen gevonden voor letsel toegebracht met puntige of stompe voorwerpen
Er zijn geen verdachten aangehouden
Nu is het opeens H. (en O.) die saampjes met nog 2 mennekes deze hele bizarre manipulatie-perfecte-dood-door-schuld-op-een-verdwaling/ongeluk-laten-lijken-actie op touw gezet hebben.
Dus een jochie van 24 een man dus dat nauwelijks normaal Spaans kan schrijven kan :
- inbreken in een iPhone: niet nodig
- tijd veranderen: niet nodig/niet moeilijk
- nepoproepen doen: niet moeilijk
- tijd terugzetten: niet nodig/niet moeilijk
- inbreken in een Samsung: niet nodig/niet moeilijk
- tijd veranderen:niet nodig/niet moeilijk
- nepoproepen doen:niet nodig/niet moeilijk
- tijd terugzetten: niet nodig/niet moeilijk
- camera op een andere tijd instellen: niet moeilijk
- nepnachtfoto's maken (dat betekent een nachtelijk verblijf in het bos, denk je dat zijn vader dat niet opmerkt?) Denk jij dat H naast zijn vader sliep? Was toendertijd een man van 24 jaar, denk je niet dat die een eigen leven heeft en vaker een nachtje gaat logeren bij bijvoorbeeld een vriendin?
- camera terugzetten:niet nodig/niet moeilijk, vooruitzetten is ook een optie
- vondsten planten: zo gebeurt
- je mond houden tegen iedereen, zelfs pa: blijven ontkennen is zijn motto op FB, serieus dat verzin ik niet! Waarom? Wat heeft die gozer nog meer gedaan?
- twee lichamen in stukken verdelen? en verspreiden?: natuur helpt een handje! Niks om vieze handen bij te krijgen.
Vind je dat zelf niet wat gortig?
Simpel gezegd kan je op twee manieren zo'n telefoon analyseren; 'logical' en 'physical'.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:27 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik zie meer manipulatie mogelijkheden bij de foto's dan bij de telefoons. Sws denk ik in eerste instantie niet dat er met de tijdsinstellingen zou zijn geknoeid. Als een derde persoon de telefoon(s) heeft bediend, dan is dat in real-time geweest. Of nadien, bijvoorbeeld na de vondst, dat er records zijn gewist. Dat laatste is geen bewering of aanname, dat is een vraag. Zou het technisch mogelijk kunnen zijn om records te wissen, zonder een spoor achter te laten?
Zoals bij de foto's zeer goed mogelijk data kunnen zijn gewist, vraag ik me af of dat ook mogelijk is bij de telefoons. Komt dan de IDnummering in de knoei? Of niet? Worden IDnrs herbruikt? Kunnen vastgelegde berichten spoorloos worden gewist?
Er wordt hier meermaals gezegd dat je niet van een begroeide helling af KUNT glijden en als je dat al zou gebeuren je minimaal je nek, rug of bekken gebroken moet hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:24 schreef RapaNui het volgende:
Itt Kris en Lisanne, bevinden deze twee dudes zich van begin tot eind van de aflevering niet op een pad. Daar hebben ze een reden voor (die wordt a/h begin uitgelegd) en ze lopen constant door de vrij dichte begroeiing. De ondergrond is zeiknat en glad. Ze gaan op een gegeven moment doelbewust van een helling af, in de richting van stromend water en één van hen glijdt uit. Hij glijdt een paar tientallen meters omlaag, maar gelukkig mankeert hij niets. Hierna lopen ze vrolijk verder naar beneden toe.Als ze van plan zouden zijn geweest om terug naar boven te klimmen, dan zou het ze wel zijn gelukt.
Op haar LinkedIN vermeldt ze dat ze van januari tot juni in Bocas del Toro heeft gezeten.quote:Op vrijdag 10 april 2015 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, mata 3 dagen, ze was naar 3 dagen al uit beeld.
edit: en dit gebeurde onder werktijd, dus onder verantwoording van haar leidinggevende.
Dat deze op dat moment niet aanwezig was en zelfs in een ander land zat, maakt me ook boos.
Hoe kun je een grietje van 19 nu zoveel verantwoording geven?
Ze heeft haar stage gelopen en dit duurt meestal 5-6 maanden.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op haar LinkedIN vermeldt ze dat ze van januari tot juni in Bocas del Toro heeft gezeten.
Of zit daar misschien het hoofdkantoor?
Laat nou net dat stuk waar de dude op is uitgegleden onbegroeid zijn. Hij heeft een strip te pakken die wat op een glijbaan lijkt.quote:Op vrijdag 10 april 2015 17:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er wordt hier meermaals gezegd dat je niet van een begroeide helling af KUNT glijden en als je dat al zou gebeuren je minimaal je nek, rug of bekken gebroken moet hebben.
Dat zij niet op een pad liepen lijkt mij duidelijk maar doet niets af aan het feit dat als per ongeluk je voet net naast dat pad zet je net zo'n glijpartij kunt maken. Begroeiing of niet doet dus niet ter zake.
Ik word er onderhand schijtziek van dat men er steeds een FEIT van maakt dat Lisanne de tas droeg.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:07 schreef RapaNui het volgende:
Ik geloof niet in die glijpartij, als K&L daar terecht zijn gekomen, dan hebben ze een zetje gehad.....Ze zijn niet gescheiden geraakt. Waarom? Omdat we uit het fotomateriaal kunnen concluderen dat Kris haar mobieltje niet in haar broekzak droeg. Waarschijnlijk zat-ie in de rugzak van Lisanne. Beide mobieltjes zijn achter elkaar gebruikt om alarm te slaan. Het eerste dat gebruikt werd was dat van Kris.
Dat ligt dan aan jouw interpretatie dat jij er een FEIT (met hoofdlettersquote:Op vrijdag 10 april 2015 19:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik word er onderhand schijtziek van dat men er steeds een FEIT van maakt dat Lisanne de tas droeg.
Denk gewoon ff na.
Op alle foto's die we hebben droeg niemand een tas, met uitzondering van de ene op Schiphol.
Lisanne op de Mirador droeg ook geen tas.
Verder hebben we alleen van Kris foto's van 1 april; het lijkt erop dat degene die de foto's maakte ook degene was die op dat moment de tas had.
Het hele verhaal van Lisanne-tas en Kris-gewond is een samenraapsel van dikke vette aannames waar hele scenario's op geknutseld worden.
Ja, natuurlijk is het minder werk, als je maar wat roept en niks uitwerkt.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee, valt best mee, ik vind het minder werk dan die constructie van jou. Waarin K&L alles fout doen, verkeerde keuzes maken om zo maar uit handen te blijven van alle zoekteams/helikopters/honden.
We hebben de kloof zelf niet gezien op foto. Het punt in de video die agter screencappede is dan ook een voorbeeldpunt, dat zegt FvdG letterlijk in de uitzending.quote:maar FvdG in een kloof die we nog niet gezien hebben via bewijzen, en waar staat dat hij de eerste was die daar ging kijken? Is dus een aanname.
lol, nu doe je het weerquote:Op vrijdag 10 april 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is het minder werk, als je maar wat roept en niks uitwerkt.
Geen verklaring voor de (hoeveelheid) nachtfoto's, geen verklaring voor wat er op staat, en ga zo maar door.
En die walgelijke verdraaiingen weer. "Kris en Lisanne doen alles fout". Dat heb ik helemaal nooit gezegd.
Er ging iets fout (een glij/valpartij) en dat heeft alle ellende veroorzaakt.
Daarna:
- Lisanne wilde niet te ver weg van haar vriendin maar moest wel water en voedsel zoeken en bereik checken
- Kris en Lisanne werden na 6,5 dag gelokt door lichten (ver) in het noorden; de motivatie om juist die nacht mobiel te zijn
- de zoektochten en Kris en Lisanne hebben elkaar gemist, dat is niet "iets fout doen", dat is domme pech, kan niemand iets aan doen
[..]
We hebben de kloof zelf niet gezien op foto. Het punt in de video die agter screencappede is dan ook een voorbeeldpunt, dat zegt FvdG letterlijk in de uitzending.
Hij was de eerste van de zoektochten die daar ging kijken. Natuurlijk zullen er in het verleden, niet gerelateerd aan deze zaak daar mensen afgedaald zijn. Maar de zoektochten hadden zich voorheen nog niet op deze Barranco Franko en zijn broerkloven geconcentreerd; dat was juist het novum van Frank zijn expeditie.
Ja, het gaat namelijk om mijn scenario, mijn idee. Waar jij verdraaiingen van maakte.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
lol, nu doe je het weeraanname dat kris gewond was.
Ja, schoot ook door mijn hoofd heen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 16:45 schreef Domnivoor het volgende:
Premier Mark R. (géén achternamen ) is in Panama. Kan hij niet even wat druk uitoefenen in deze zaak?
Die slappe hap gaat om te borrelen, ik vraag me serieus af hij weet wie K&L zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:07 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, schoot ook door mijn hoofd heen.
Zou me niet verbazen als hij het niet weet! Brrquote:Op vrijdag 10 april 2015 20:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Die slappe hap gaat om te borrelen, ik vraag me serieus af hij weet wie K&L zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |