abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151536704
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:58 schreef matteo_111 het volgende:
Punt met een misdaadscenario is dat je van dezelfde feiten uit moet gaan als voor de ander scenario's. Er is ook niet één misdaadscenario, maar een hele serie - als mogelijkheid.

Een paar variabelen:
- gevolgd van voor de CD of iemand tegengekomen na de CD
- Motief: (mislukte) beroving of seksueel.
- Ontsnapt en bang of gevangen.
- Zelf in bezit van telefoons of afgenomen en belgeschiedenis gefaket.
- Ontsnapt of niet
- Rugzak mee op ontsnapping of niet.
- gedood of overleden.
- Verborgen of achtergebleven op de plaats van overlijden.

Nogal wat scenario's mogelijk dus. Bij sommige dilemma's loopt het spoor dood, bij andere kan het beide kanten op, maar niets is bewezen. Hetzelfde geldt overigens ook voor het verongelukt / verdwaald scenario.
Helemaal mee eens en goed verwoord. Een uitspraak als die van jackie "ik verklaar alles heel simpel" is dan ook niet te doen. Elk scenario moet zich in bochten wringen om de feiten te verklaren. En hoe die bochten lopen hangt af van het scenario.

De twee "officiële" scenario's:
• BetsyP - "ze zijn van de 2e kabelbrug gevall'n en zo is't 'beurd"
• FvdG/HK - "ze zijn in een kloof gevallen, daar nooit meer uitgekomen, daar gestorven en alle resten zijn kilometers door bochtige rivieren meegesleurd en op verschillende plaatsen afgezet"

hebben ook elk hun problemen.

Die Betsy valt na de goeie interviewlink van RapaNui en haar belachelijke fouten en ontkenningen sowieso weinig serieus te nemen. Dat was al met die val alleen (want waar zijn die nachtfoto's dan gemaakt?), maar met haar positie (politiek) en haar gebrek aan echt actieve deelname aan het cruciale begin van de zaak, alleen maar meer bizar geworden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151536718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

heel verknipt, ook om dit te posten op de fb
Hij is gestoord!
pi_151536739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:02 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik hoef dat filmpje niet te zien, maar komt dat niet gewoon van een verknipte Russische site of zo? Vast niet home made.
Mijn advies is ook om niet te kijken.
Ben er toen goed beroerd van geweest.

Blijkt nieuwe handel te zijn en er wordt grof geld voor betaald.
Ik hoef natuurlijk niet te vermelden dat het in allerlei varianten wordt aangeboden.

Maar H is dus wel mijn Phyco-boy, en hij heeft ook een hele rare tekst gehad, besproken in topic # 71. Iets in trant van je kunt van alles doen maar blijf wel ontkennen.
pi_151536759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:04 schreef gynaika het volgende:

[..]

Hij is gestoord!
Type stoerdoenerig menneke. Tokkie, low-life. Op zich niet vreemd in Panama en het maakt je nog geen moordenaar of betrokken bij de dood van 2 buitenlandse meiden.

Als ik de Facebookpagina's van het zuiden van de stad hier zou kunnen inzien, zullen er ook heul veel van dat soort mennekes zijn.

Een kutmocro kan ook een triest ventje zijn, maar hoeft nog geen juweliers te overvallen, zeg maar...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_151536792
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
hij heeft ook een hele rare tekst gehad, besproken in topic # 71. Iets in trant van je kunt van alles doen maar blijf wel ontkennen.
Dat aan Kris en Lisanne linken, is dat geen confirmation bias (je leest in een tekst wat je wil lezen)? Of in jouw geval: je ziet in een abstract schilderij wat je erin wil zien? ;)

Het kan ook betrekking hebben op vreemdgaan, ook niet ongewoon hier :9 .

pi_151536796
Toen ik hier kwam posten had ik een scenario dat die meiden vastgehouden werden, door H en O en vrienden en dat die meiden ontsnapt zijn.
Ook naar aanleiding van wat die "vrienden" geflikt hadden op de begrafenis van O en hun verklaringen bij de politie over het overlijden van O.

Ik ben er toen vanaf gehaald, maar denk toch dat hier een opening zit. Zoals gezegd ik heb dezelfde telefoon als de Samsung en het is wel makkelijk.
pi_151536847
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Type stoerdoenerig menneke. Tokkie, low-life. Op zich niet vreemd in Panama en het maakt je nog geen moordenaar of betrokken bij de dood van 2 buitenlandse meiden.

Als ik de Facebookpagina's van het zuiden van de stad hier zou kunnen inzien, zullen er ook heul veel van dat soort mennekes zijn.

Een kutmocro kan ook een triest ventje zijn, maar hoeft nog geen juweliers te overvallen, zeg maar...
Tja een extreme interesse sex, dikke tieten en gekkigheid, prima. Maar dit is toch wel wat anders,
en een hele snelle manier van geld verdienen.

Vrouw verkrachten, filmen en doorverkopen en flink cashen.
Ja ik verzin het ook niet, het gebeurt en dan is verkrachten nog zacht uitgedrukt.
pi_151536861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Toen ik hier kwam posten had ik een scenario dat die meiden vastgehouden werden, door H en O en vrienden en dat die meiden ontsnapt zijn.
Ook naar aanleiding van wat die "vrienden" geflikt hadden op de begrafenis van O en hun verklaringen bij de politie over het overlijden van O.
Maar zo'n scenario is dan ook veel beter houdbaar. Dat wordt dus een scenario van wel derden in het spel maar uiteindelijk aan natuurlijke factoren overleden.

Dat had ik ook als idee als misdrijfscenario (maar dan zonder H en O).

quote:
Zoals gezegd ik heb dezelfde telefoon als de Samsung en het is wel makkelijk.
Je kunt zonder de pincode/swipecode te kennen een telefoon in, hebt toegang tot de settings om de klok te veranderen, je kan nepoproepen maken, de telefoon uit en weer aan zetten en de tijd weer goed zetten?

Als dat allemaal zo makkelijk is, wat heeft zo'n pin/swipecode dan voor zin?? :o

pi_151536892
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat aan Kris en Lisanne linken, is dat geen confirmation bias (je leest in een tekst wat je wil lezen)? Of in jouw geval: je ziet in een abstract schilderij wat je erin wil zien? ;)

Het kan ook betrekking hebben op vreemdgaan, ook niet ongewoon hier :9 .
Tja hij is de zoon van F en wist dus uit eerste hand wie wat en waar ging zoeken.
hij ging met zijn pa mee gidsen toen die 16/17 was en kent het gebied goed
Zijn vader heeft een dikke finca
Zijn vrienden hebben ouders met hoge functies oa bij politie
Zijn lowlife kan hij ontsnappen door criminaliteit

Hij heeft zelfs een heel kort lijntje naar K&L, Heeft F bijvoorbeeld zijn zoon aangedragen als vervangend gids?
pi_151536899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja een extreme interesse sex, dikke tieten en gekkigheid, prima. Maar dit is toch wel wat anders,
en een hele snelle manier van geld verdienen.

Vrouw verkrachten, filmen en doorverkopen en flink cashen.
Ja ik verzin het ook niet, het gebeurt en dan is verkrachten nog zacht uitgedrukt.
Het gebeurt. Ja, het kan. Maar toch denk ik dat het vrij filmwaardig is.

Bovendien; als zo'n erg extreem (en extreem gruwelijk voor Kris en Lisanne, dat gun je niemand) scenario werkelijk waar zou zijn, zou de sociale omgeving (die klein is in Boquete; iedereen kent elkaar) van H. dat moeten merken omdat ie in een keer veel geld heeft.

En het lijkt me niet een type dat dat geld rustig gaat investeren in aandelen Tigo en ondertussen een bescheiden, niet big spendend leventje gaat leiden... ;)

pi_151536913
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar zo'n scenario is dan ook veel beter houdbaar. Dat wordt dus een scenario van wel derden in het spel maar uiteindelijk aan natuurlijke factoren overleden.

[..]
Nee hoor, op de fotonacht vermoord, niet het bos ingerend.
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet gevonden zouden zijn, als ze nog in leven waren

Je kunt zonder de pincode/swipecode te kennen een telefoon in, hebt toegang tot de settings om de klok te veranderen, je kan nepoproepen maken, de telefoon uit en weer aan zetten en de tijd weer goed zetten?

Als dat allemaal zo makkelijk is, wat heeft zo'n pin/swipecode dan voor zin?? :o
pi_151536937
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]
Ik ken nabestaanden van een jongen die letterlijk is doodgeslagen om zijn pincode, en reken maar dat je die op zeker moment geeft

pi_151536960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Heeft F bijvoorbeeld zijn zoon aangedragen als vervangend gids?
Als je dit stelt, dan stel je dus direct F. verantwoordelijk voor het niet vinden, het op verkeerde plekken zoeken en iedereen om de tuin leiden, zijn zoon in bescherming nemend.

Gebaseerd op "het kan" en "hij heeft een gruwelijk filmpje op zijn FB staan".

Is dat voldoende basis? Dat was nou juist niet wat ik bedoelde met een misdrijfscenario uitwerken...

pi_151536969
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gebeurt. Ja, het kan. Maar toch denk ik dat het vrij filmwaardig is.

Bovendien; als zo'n erg extreem (en extreem gruwelijk voor Kris en Lisanne, dat gun je niemand) scenario werkelijk waar zou zijn, zou de sociale omgeving (die klein is in Boquete; iedereen kent elkaar) van H. dat moeten merken omdat ie in een keer veel geld heeft.

En het lijkt me niet een type dat dat geld rustig gaat investeren in aandelen Tigo en ondertussen een bescheiden, niet big spendend leventje gaat leiden... ;)
Mij wel, mister macho was het toch?
Beetje doen alsof je een internetbedrijfje hebt en lekker op het strand gaan liggen en tieten kijken.
pi_151536995
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helemaal mee eens en goed verwoord. Een uitspraak als die van jackie "ik verklaar alles heel simpel" is dan ook niet te doen. Elk scenario moet zich in bochten wringen om de feiten te verklaren. En hoe die bochten lopen hangt af van het scenario.

De twee "officiële" scenario's:
• BetsyP - "ze zijn van de 2e kabelbrug gevall'n en zo is't 'beurd"
• FvdG/HK - "ze zijn in een kloof gevallen, daar nooit meer uitgekomen, daar gestorven en alle resten zijn kilometers door bochtige rivieren meegesleurd en op verschillende plaatsen afgezet"

hebben ook elk hun problemen.

Die Betsy valt na de goeie interviewlink van RapaNui en haar belachelijke fouten en ontkenningen sowieso weinig serieus te nemen. Dat was al met die val alleen (want waar zijn die nachtfoto's dan gemaakt?), maar met haar positie (politiek) en haar gebrek aan echt actieve deelname aan het cruciale begin van de zaak, alleen maar meer bizar geworden.
Ook voor mij geldt dat er simpele aanwijzingen zijn die aangeven dat er derden bij betrokken waren.
pi_151537035
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je dit stelt, dan stel je dus direct F. verantwoordelijk voor het niet vinden, het op verkeerde plekken zoeken en iedereen om de tuin leiden, zijn zoon in bescherming nemend.

Is dat voldoende basis? Dat was nou juist niet wat ik bedoelde met een misdrijfscenario uitwerken...
F draagt in goed vertrouwen zijn zoon aan.
Die brengt de meiden naar boven, appt dit stoer naar zijn vrienden en dan loopt het uit de hand.
Zo uit de hand dat ze niet meer terugkunnen zonder straf dus houden ze K&L vast.

F komt de volgende dag voor de tour en ziet de meiden niet, belt zoonlief en deze zegt dat ze gewoon om 16:45 naar beneden liepen en de meiden daarna niet meer heeft gezien.

Zoals ik al poste denk ik dat F niets met de dood van K&L te maken heeft, maar dat er wel wat achtergehouden wordt.
Vandaar mijn vragen of Eileen ooit een officiële verklaring heeft afgelegd, want waarom is die hem ineens gepeerd? Was ze bang? Ik zo dat wel eens willen weten als ik bij het OM werkte.
pi_151537054
quote:

[..]

Als er iemand verantwoordelijk gehouden kan worden dan is het Ingrid door het vasthouden en schreeuwen over de verkeerde tijden/plekken waardoor er niet goed kon worden gezocht.
pi_151537086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:04 schreef gynaika het volgende:

[..]

Hij is gestoord!
Hij had toch ook allemaal van die plaatjes van vrouwen die verkracht werden enzo?
Of was dat iemand anders..
pi_151537111
quote:

[..]

En dat is dus de ene kant, daarnaast zit Osman me niet lekker en zoals vanmiddag gepost hier, door Rapa Nuie. De getuigenverklaringen bij de politie en de eventuele foto's op O telefoon, waarom is er geen gedegen onderzoek gedaan?
pi_151537115
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hij had toch ook allemaal van die plaatjes van vrouwen die verkracht werden enzo?
Of was dat iemand anders..
Nee dat is dezelfde.
pi_151537173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als er iemand verantwoordelijk gehouden kan worden dan is het Ingrid door het vasthouden en schreeuwen over de verkeerde tijden/plekken waardoor er niet goed kon worden gezocht.
Zij heeft de verantwoordelijkheid voor haar personeel, maar zij heeft niet de verantwoordelijkheid over de getuigenverklaringen van Eileen en Sigrid. Die volwassen vrouwen zijn en blijven daar zelf verantwoordelijk voor.

pi_151537198
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En dat is dus de ene kant, daarnaast zit Osman me niet lekker en zoals vanmiddag gepost hier, door Rapa Nuie. De getuigenverklaringen bij de politie en de eventuele foto's op O telefoon, waarom is er geen gedegen onderzoek gedaan?
RapaNui (Paaseiland).

Je kan het je blijven afvragen en blijven roepen, maar wat schiet je ermee op?

De politie heeft gehandeld zoals ze deed. Daar kunnen we niks aan veranderen.

Die foto's op de telefoon van O was een bericht van Baru als ik Poekje goed begreep die juist later door het OM werd ontkend. Wat er dan van waar is, is onmogelijk na te gaan.

pi_151537231
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zij heeft de verantwoordelijkheid voor haar personeel, maar zij heeft niet de verantwoordelijkheid over de getuigenverklaringen van Eileen en Sigrid. Die volwassen vrouwen zijn en blijven daar zelf verantwoordelijk voor.
Niet juist, een stagiaire mag en kan geen verantwoordelijkheid hebben voor een taalschool. Ik heb zelf de hotelschool gedaan n ben bevoegd leermeester dus ken de regels goed. Eileen had onder begeleiding moeten staan van 2 meerdere. Ze stond er alleen en ws niet eens op de loonlijst. Waarom? Omdat vrijwilligers ook als schoolmanagers ingezet worden.

Een stagiaire is nooit verantwoordelijk tijdens haar werk, dat is haar leermeester.
pi_151537243
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

RapaNui (Paaseiland).

Je kan het je blijven afvragen en blijven roepen, maar wat schiet je ermee op?

De politie heeft gehandeld zoals ze deed. Daar kunnen we niks aan veranderen.

Die foto's op de telefoon van O was een bericht van Baru als ik Poekje goed begreep die juist later door het OM werd ontkend. Wat er dan van waar is, is onmogelijk na te gaan.
juist omdat er geen onderzoek naar gedaan is
pi_151537262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Niet juist, een stagiaire mag en kan geen verantwoordelijkheid hebben voor een taalschool. Ik heb zelf de hotelschool gedaan n ben bevoegd leermeester dus ken de regels goed. Eileen had onder begeleiding moeten staan van 2 meerdere. Ze stond er alleen en ws niet eens op de loonlijst. Waarom? Omdat vrijwilligers ook als schoolmanagers ingezet worden.

Een stagiaire is nooit verantwoordelijk tijdens haar werk, dat is haar leermeester.
Dat staat volledig los van een getuigenverklaring. Die doet ze in eigen persoon, als Eileen W., niet als "stagiaire van...". Als medewerkster van een taalschool, maar als het in een pauze was geweest en ze liep op straat was het precies hetzelfde geweest.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Vandaar mijn vragen of Eileen ooit een officiële verklaring heeft afgelegd, want waarom is die hem ineens gepeerd? Was ze bang?
Het waren JOUW woorden dat "ze na 5 dagen overgeplaatst werd naar Panama-Stad". Dat is dus ineens van de baan? :?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')