ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 09-04-2015 21:27:28 ]
Ah dus de reisplanner denkt dat je de overstap op Eindhoven niet (meer) haalt in 3 min omdat je verder moet lopen nu. Weet niet of ik het dan aandurf. Anders sta je straks midden op Eindhoven en moet je 30min wachten
Op donderdag 9 april 2015 20:47 schreef Basekid_NZ het volgende: Ah dus de reisplanner denkt dat je de overstap op Eindhoven niet (meer) haalt in 3 min omdat je verder moet lopen nu. Weet niet of ik het dan aandurf. Anders sta je straks midden op Eindhoven en moet je 30min wachten
Op donderdag 9 april 2015 20:47 schreef greavy het volgende: Op speciaal verzoek van b2 is de foto onderaan de OP het meest robuuste, degelijke materieel wat er ooit gereden heeft.
Ach.. Je moet maar zo denken... Die locs zijn slechts een jaar of 10 ouder dan dat andere fantastische materieel dat in twee van de zes composities tussen Apeldoorn en Enschede rijdt:)
Op donderdag 9 april 2015 20:47 schreef greavy het volgende: Op speciaal verzoek van b2 is de foto onderaan de OP het meest robuuste, degelijke materieel wat er ooit gereden heeft.
Eindhoven - Den Haag is gewoon sneller via Utrecht, toch niet zo gek dat de reisplanner dat dan aangeeft?
Net als Roosendaal - Zwolle. Dat kun je ook beter Roosendaal - Rotterdam - Zwolle doen. Of Roosendaal - 's-Hertogenbosch - Utrecht - Zwolle. Of Roosendaal - Rotterdam - Schiphol - Zwolle. Allemaal snellere opties dan de trein Roosendaal - Zwolle.
Ik zag nog een DM'90 rijden vandaag in Assen, reed vlack achter de IC van 20.32 richting rotterdam aan. Waarschijnlijk onderhoud in het noorden, was toch een apart gezicht zo'n buffel in Assen.
Op donderdag 9 april 2015 23:57 schreef ZwarteKater het volgende: Ik zag nog een DM'90 rijden vandaag in Assen, reed vlack achter de IC van 20.32 richting rotterdam aan. Waarschijnlijk onderhoud in het noorden, was toch een apart gezicht zo'n buffel in Assen.
Ik dacht: 'huh, onderhoud in het Noorden? Is er dan een werkplaats in Groningen?'
Als Noordeling nooit geweten dat Onnen - een plaats die ik hier vaak genoemd zie worden - in het noorden lag
Ik zag Onnen ook altijd maar als een enorme overbodige bult sporen daar ergens ver weg in een uithoekje waar zo nu en dan eens een trein staat omdat het kan maar eigenlijk niemand echt wat te zoeken heeft Schijnt toch serieus spul te zijn..
Op vrijdag 10 april 2015 01:37 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zag Onnen ook altijd maar als een enorme overbodige bult sporen daar ergens ver weg in een uithoekje waar zo nu en dan eens een trein staat omdat het kan maar eigenlijk niemand echt wat te zoeken heeft Schijnt toch serieus spul te zijn..
Net es even lopen zoeken op NedTrain, ik kende alleen de locaties Watergraafsmeer, Haarlem, Zaanstraat, Leidschendam en dus Onnen. Dacht dat Onnen ook ergens dat in de buurt (in Holland) lag.
Maar er zin blijkbaar veel meer locaties. Van bijvoorbeeld Tilburg en Zwolle wist ik dat er ooit grote werkplaatsen waren maar ook daar vind tegenwoordig ook nog wel onderhoud plaats zag ik.
Op vrijdag 10 april 2015 02:01 schreef dennistd het volgende: Onnen is ook opgezet om werkgelegenheid in het noorden te bieden. Ben er vorig jaar nog geweest met een NVBS-rondleiding, was wel interessant
Dat was toch ook ooit het beleid van de overheid, decentraal wat decentraal kan. Daarom heeft Emmen een groot belastingdienstkantoor in Emmen dacht ik.
Op 2 mei gaan we met de Afdeling Twente op stap naar onder andere de SkyTrain in Düsseldorf, de Müngstener Brücke en de Wuppertaler Schwebebahn. Daar kun je proberen bovenstaande foto te maken (maar dan heb je wel wat geluk nodig ). Meer informatie (o.a. over de aanmelding en verdere reisdoelen) vind je op http://us7.campaign-archi(...)9aad96&id=a439854f10
De hele dag kost je maar 15 euro (als je lopend naar Enschede komt en de hele dag niets eet en drinkt )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] Op 2 mei gaan we met de Afdeling Twente op stap naar onder andere de SkyTrain in Düsseldorf, de Müngstener Brücke en de Wuppertaler Schwebebahn. Daar kun je proberen bovenstaande foto te maken (maar dan heb je wel wat geluk nodig ). Meer informatie (o.a. over de aanmelding en verdere reisdoelen) vind je op http://us7.campaign-archi(...)9aad96&id=a439854f10
De hele dag kost je maar 15 euro (als je lopend naar Enschede komt en de hele dag niets eet en drinkt )