Dit. Wat je met het geld doet mag je zelf weten.quote:
En als je simpele parkeerschade rijdt tijdens het parkeren dan?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Is de politie er bij geweest? Er staat me nl. iets bij dat verzekeringen niets uitkeren als er geen verbaal is gemaakt.
Nee, maar volgens mij is dat ook niet nodig. Ik heb geen salto's gemaakt in de lucht en ben nog redelijk heel, dus was ook niet nodig geweestquote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Is de politie er bij geweest? Er staat me nl. iets bij dat verzekeringen niets uitkeren als er geen verbaal is gemaakt.
er komt zobersoi heul geen politie bij (of je moet roepen dat de ander gedronken heef)quote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
600 te hoog zeg je?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:30 schreef Leshy het volgende:
Een proces-verbaal is niet nodig voor een verzekering om uit te keren.
Ze zullen foto's van de schade willen hebben om zelf enigszins te kunnen oordelen of de schade daadwerkelijk zo hoog is als jij stelt. Schade van ¤ 600,– aan een fiets is redelijk wat, dus is het niet gek dat ze daar wat aanvullende informatie over vragen.
En wanneer je schade uitgekeerd krijgt, heb je geen reparatieplicht. Als jouw bezit ¤ 600,– minder waard is geworden, dan krijg je dat bedrag uitgekeerd. Of jij daar je fiets van laat herstellen, een nieuwe koopt of ermee op vakantie gaat, maakt verder niet uit.
quote:Op donderdag 9 april 2015 20:31 schreef fs180 het volgende:
[..]
600 te hoog zeg je?
probeer eens een fiets aan te rijden en minder schade te maken
ts is natuurlijk een duivelse wielrenner die een nieuwe fiets van de arme autorijder wilt![]()
Nouja, als dit een aso was kon die ook niet ver komen, lag in de weg en was spits op een volle rotondequote:Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef fs180 het volgende:
2 dagen terug nog aangetikt door een afslaande auto (gewoon vol in de zij geramd) maar die was niet zo aardig, maar zo dronken dat ik er niets van verstond
Hoog. Niet te hoogquote:Op donderdag 9 april 2015 20:31 schreef fs180 het volgende:
600 te hoog zeg je?
probeer eens een fiets aan te rijden en minder schade te maken
niets blijvends dus? mooiquote:Op donderdag 9 april 2015 20:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nouja, als dit een aso was kon die ook niet ver komen, lag in de weg en was spits op een volle rotondeDus wat dat betreft heb ik geluk gehad.
Niks aan overgehouden?
punt is dat je met een tikje al een frame dubbel vouwt en je dus minimaal een nieuwe fiets nodig hebt, zon janlul gazelle frame bijvquote:Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef Leshy het volgende:
[..]
Hoog. Niet te hoog
Er rijden behoorlijk wat mensen rond op fietsen die minder dan ¤ 600,– kosten, dus dat is best een aardige schade. Zeker als je verder niets mankeert en je fiets dus waarschijnlijk niet volledig plat is gereden. Ik kan me prima voorstellen dat de schadebehandelaar dan eerder even om foto's vraagt dan wanneer je alleen een krom wiel hebt dat je voor een paar tientjes wilt laten vervangen.
Wielen alleen al kosten 500+quote:Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef Leshy het volgende:
[..]
Hoog. Niet te hoog
Er rijden behoorlijk wat mensen rond op fietsen die minder dan ¤ 600,– kosten, dus dat is best een aardige schade. Zeker als je verder niets mankeert en je fiets dus waarschijnlijk niet volledig plat is gereden. Ik kan me prima voorstellen dat de schadebehandelaar dan eerder even om foto's vraagt dan wanneer je alleen een krom wiel hebt dat je voor een paar tientjes wilt laten vervangen.
quote:
Politie komt al jaren niet meer, tenzij de ander geen papieren of rijbewijs heeft ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee ze doen op zich niet moeilijk, maar willen wel enige vorm van controle.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:08 schreef Andyy het volgende:
Ok, bedankt heren.
Maar de verzekeraar wilt nu foto's van de schades, gaan ze moeilijk doen om minder uit te keren of zla dat meevallen? Bedrag is namelijk wel 600+ euro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |