Ja, sorry, idd gemist... Hoe oud is de hond? Is het een teef of een reu? Indien teef, wanneer loops geweest? Waar zit het precies? Ik snap op de foto echt niet wat de voorkant is en wat de achterkantquote:Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Mijn hond (Amerikaanse Bulldog) heeft opeens een soort tepel erbij..
Wat kan dat zijn?
[ afbeelding ]
Het beste is de eerste paar dagen toch op het oude voer (dus jouw kvv) en dan pas als de pup gesetteld is, inenting gehad en een beetje tot rust gekomen, overstappen. Niet de eerste dag van alles met de pup gaan doen, dat kan geen enkele darmflora tegen. Wat is de wijsheid qua mengen is nog niet wetenschappelijk vastgelegd, maar gebaseerd op wat wij weten lijkt het toch het meest veilig om het vlees en de brok in aparte maaltijden geven. Ik zou dat eerst met kleinere porties brok tussen de vleesmaaltijden starten. Dus als de pup nog 4x per dag eet: eerst 3x vlees, 1 (kleine) brok maaltijd tussendoor. Na een paar dagen 2 om 2 maaltijden enz.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:18 schreef Miss_Isis het volgende:
Maar wat ik me afvroeg, als een pupkoper brok wil gaan voeren ipv vlees, kunnen ze dan ook brokjes met vlees mengen zoals je normaal twee soorten voer zou mengen bij het laten wennen aan iets nieuws? Dit ivm de PH in de maag enzo en eventuele salmonella's e.d. die misschien bij een pupje harder aan kunnen komen dan bij een volwassen hond? Of kunnen ze dan beter in één keer overstappen als ze de pup hebben? Of de ene maaltijd alleen brok en de ander nog vlees? Of vlees geven tot de pup gewend is in zijn nieuwe huis en dan in één keer over op brok? Wat kan ik het beste aanraden in zo'n geval?
Zoiets leek mij ook, maar heel fijn dat ik nu diergeneeskundig onderbouwd advies kan geven aan onze pupkopersquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het beste is de eerste paar dagen toch op het oude voer (dus jouw kvv) en dan pas als de pup gesetteld is, inenting gehad en een beetje tot rust gekomen, overstappen. Niet de eerste dag van alles met de pup gaan doen, dat kan geen enkele darmflora tegen. Wat is de wijsheid qua mengen is nog niet wetenschappelijk vastgelegd, maar gebaseerd op wat wij weten lijkt het toch het meest veilig om het vlees en de brok in aparte maaltijden geven. Ik zou dat eerst met kleinere porties brok tussen de vleesmaaltijden starten. Dus als de pup nog 4x per dag eet: eerst 3x vlees, 1 (kleine) brok maaltijd tussendoor. Na een paar dagen 2 om 2 maaltijden enz.
Nom!quote:Als je echt met je pup Barft, dan hoor je uiteraard eerst zelf het voer opeten, dan je maagsappen erop laten werken (een kwartiertje is genoeg) en dan het eten uitbraken. Dat tot zeker week of 12. Pas daarna kan je de prooidieren zo aanbieden.
Ik heb Link gelijk dezelfde dag dat hij hier was overgeknald op kvv hoorquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het beste is de eerste paar dagen toch op het oude voer (dus jouw kvv) en dan pas als de pup gesetteld is, inenting gehad en een beetje tot rust gekomen, overstappen. Niet de eerste dag van alles met de pup gaan doen, dat kan geen enkele darmflora tegen.
Tannetje raadt aan om geen brok op kvv op dezelfde dag te geven. Geen idee waarom daar was ik nog nietquote:Wat is de wijsheid qua mengen is nog niet wetenschappelijk vastgelegd, maar gebaseerd op wat wij weten lijkt het toch het meest veilig om het vlees en de brok in aparte maaltijden geven. Ik zou dat eerst met kleinere porties brok tussen de vleesmaaltijden starten. Dus als de pup nog 4x per dag eet: eerst 3x vlees, 1 (kleine) brok maaltijd tussendoor. Na een paar dagen 2 om 2 maaltijden enz.
Ik moest lachen. Vetnek.quote:Als je echt met je pup Barft, dan hoor je uiteraard eerst zelf het voer opeten, dan je maagsappen erop laten werken (een kwartiertje is genoeg) en dan het eten uitbraken. Dat tot zeker week of 12. Pas daarna kan je de prooidieren zo aanbieden.
Sinds een paar dagen 7 jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, sorry, idd gemist... Hoe oud is de hond? Is het een teef of een reu? Indien teef, wanneer loops geweest? Waar zit het precies? Ik snap op de foto echt niet wat de voorkant is en wat de achterkant
Ik denk dat het geen tepel is (al moet ik het natuurlijk in het echt zien om het goed te kunnen beoordelenquote:Op dinsdag 21 april 2015 22:06 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Sinds een paar dagen 7 jaar.
Het is een teef, ze is eind januari/begin februari loops geweest.
Het zit ongeveer net onder haar borst in het midden
Bultje is al geslonken, dus ik dat je iid gelijk had met de lompheid van de pup.quote:
quote:Op woensdag 22 april 2015 10:23 schreef mar1m het volgende:
[..]
Bultje is al geslonken, dus ik dat je iid gelijk had met de lompheid van de pup.
Wat een bizarre combiquote:
Dan moet je een Labrador nemen (Miss Isis heeft straks wat in de aanbieding) en geen kat.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:33 schreef Valerie. het volgende:
daarbij vind ik dat hij niet zo moet zeiken en ook wel eens iets kan eten wat hij wat minder lekker vindt
Hij is dol op geit, maar die moesten ze nog bestellen. Om die tijd te overbruggen had hij alleen dat liggenquote:Op woensdag 22 april 2015 12:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat een bizarre combiDat zou ik ook niet eten hoor
Je kan het beste eerst een stukje van je eigen vis geven als je vis aan het eten ben. Een stukje zalm, een stukje makreel, een stukje forel.
[..]
Dan moet je een Labrador nemen (Miss Isis heeft straks wat in de aanbieding) en geen kat.![]()
Als de kat aversie heeft voor de smaak zou hij het echt niet gaan eten.
Wat je kan proberen, is die kip/makreel licht verwarmen tot 39,3 graden (precies!), misschien dan wil hij het wel eten.
Leververvetting zal niet zo snel gebeuren, maar kan dus wel, vooral bij dikke katten. Een kat is gewoon niet gebouwd op vasten. In de natuur eten zij gemiddeld 6 prooidieren op een dag, elke dag. Een kat gaat niet in het gebied wonen zonder prooidieren. En een wilde prooi is nooit een genetische manipulatie tussen kip en makreel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uiteindelijk wint de honger het dan ook (en ik dus). Maar goed, ik ben niet zo gemeen dat ik het dan blijf kopen als hij het echt niet lekker vindt, maar wat ik nog heb liggen zal hij helaas toch op moeten eten![]()
Oh ja, hij is verder in tip top shape. In augustus wordt hij één, ik heb even geen weegschaal meer maar hij oogt en voelt als prachtig op gewicht, zit heel mooi in zijn vacht ditdatalles.
Edit: Ik las ooit dat katten in het wild helemaal geen vis eten?! Maar dat was lekker goedkoop om in het eten te stoppen of zoI liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Ik was er vergeten bij te zeggen dat ze een paar jaar geleden ook al een gezwel had, die was toen kwaadaardig maar wel met succes weggehaald (dat gezwel zag er toen ook heel anders uit dan wat ze nu heeft)quote:Op woensdag 22 april 2015 09:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen tepel is (al moet ik het natuurlijk in het echt zien om het goed te kunnen beoordelen) Tepels verschijnen natuurlijk niet spontaan uit het niks. Pre-puberale teefjes hebben kleine tepels, die na de loopsheid plots veel groter kunnen worden. Maar bij een dame van 7 is dat ook niet het geval. Tepels liggen bij de zoogdieren gerangschikt in 2 "melklijsten", niet in het centrum van de borst. Anyway, het is waarschijnlijk toch een gezwelletje. Gezien de leeftijd en het ras is het toch zeer verstandig om dat een analoge dierenarts te laten bekijken. Aan de buitenkant kan je niet zien of het goedaardig of kwaadaardig.
In natuur eten zij idd geen vis, maar in natuur worden zij ook niet ouder dan 6 jaar.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:17 schreef Valerie. het volgende:
Ik las ooit dat katten in het wild helemaal geen vis eten?!
Het zit van buitenkant uit als een histioompje (een goedaardig tumor), maar helaas weet je het nooit. Welk gezwel was het de vorige keer? Als het bijv. een mastceltumor was, dan moet je natuurlijk alle nieuwe huidgezwellen direct laten onderzoeken.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik was er vergeten bij te zeggen dat ze een paar jaar geleden ook al een gezwel had, die was toen kwaadaardig maar wel met succes weggehaald (dat gezwel zag er toen ook heel anders uit dan wat ze nu heeft)
Maar ik ga vanmiddag naar de dierenarts.
Ben benieuwd
Even voor de Duidelijkheid: ook anarchisten, republicans en liberalen mogen meedoen met dit wedstrijd. Het gaat om dat het dier zich de koning voelt, niet of het dier de Koningsdag viertquote:Op woensdag 22 april 2015 13:21 schreef Nemephis het volgende:
Wil wel meedoen maar onze kat is anarchist
Geldt het ook als het dier zich meer als een dictator gedraagt?quote:Op woensdag 22 april 2015 13:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Het gaat om dat het dier zich de koning voelt,
Zowel absolute monarchie als constitutionele monarchie is toegestaanquote:Op woensdag 22 april 2015 14:00 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Geldt het ook als het dier zich meer als een dictator gedraagt?
Ik zal eens nadenken over een leuk idee voor deze wedstrijd!
quote:Op woensdag 22 april 2015 14:05 schreef computergirl het volgende:
Tortitude is een beetje zoals 'Russische bloed' van de Oranjes toch?
Ze zei dat het een wrat is.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het zit van buitenkant uit als een histioompje (een goedaardig tumor), maar helaas weet je het nooit. Welk gezwel was het de vorige keer? Als het bijv. een mastceltumor was, dan moet je natuurlijk alle nieuwe huidgezwellen direct laten onderzoeken.
Ik zal duimen dat het goedaardig is.Of een verdwaalde tepel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |