Hopelijk krijgen ze geen tijdstraf voor te hard rijden.quote:
Wow.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:50 schreef Wombcat het volgende:
Ik zeg: meer moslims in de koersdirectie, die hebben namelijk meer verstand van dingen opblazen.
quote:Op woensdag 8 april 2015 16:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Opblaasboog loopt leeg. BMC-auto kan er niet meer onderdoor.
Of Munsterman vanwege zijn ervaring met het bouwen van luchtkastelen.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:50 schreef Wombcat het volgende:
Ik zeg: meer moslims in de koersdirectie, die hebben namelijk meer verstand van dingen opblazen.
Daar stort ook wel eens wat in.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of Munsterman vanwege zijn ervaring met het bouwen van luchtkastelen.
twitter:BoogerdLive twitterde op woensdag 08-04-2015 om 16:54:41Ik denk dat boog(erd) erachter zit! #Scheldeprijs reageer retweet
dijenkletserquote:Op woensdag 8 april 2015 16:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BoogerdLive twitterde op woensdag 08-04-2015 om 16:54:41Ik denk dat boog(erd) erachter zit! #Scheldeprijs reageer retweet
In de categorie allerslechtste grappenquote:Op woensdag 8 april 2015 16:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BoogerdLive twitterde op woensdag 08-04-2015 om 16:54:41Ik denk dat boog(erd) erachter zit! #Scheldeprijs reageer retweet
quote:Op woensdag 8 april 2015 16:55 schreef Ajacied422 het volgende:
En zondag heeft hij ook nog een redelijke kans in de Hel.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zou wat zijn. 6 koersen in afgelopen 8 dagen en dan 5 zeges + eindzege 3 daagse.
Weinig geels voorin.quote:
De tijden van Gilbert een paar jaar terug herleven. Die won toen een tijdlang ook alle koersen waar 'ie startte.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zou wat zijn. 6 koersen in afgelopen 8 dagen en dan 5 zeges + eindzege 3 daagse.
quote:
Die gast is 21. Tering, wat zijn jullie ongeduldigquote:Op woensdag 8 april 2015 17:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gaat die ooit iets groots winnen in een sprint? Ik vrees van niet.
Zo gaan ze de Tour niet halen.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:05 schreef OProg het volgende:
Weer een Djumbo in de lappenmand.
Volgende koers maar vragen of ze met 4 mogen starten.
Misschien ben ik inderdaad te ongeduldig, maar hij heeft volgens mij afgelopen 2 jaar weinig progressie gemaakt.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:04 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Die gast is 21. Tering, wat zijn jullie ongeduldig
Ag2r-renner waarschijnlijk.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk? Hoor iets over ambulances?
Zoals ik het zag was het vooral die kerel van Astana die als een idioot zat te wringen en te wurmen. Die zocht eigenlijk een gat wat er niet was. Wringt zich langs van Asbroeck en knalt tegen dat mannetje in 't zwart.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:05 schreef Wombcat het volgende:
Hij kon eer niet zoveel aan doen. Aan de linkerkant zat een van Astana hem te duwen, aan de rechterkand eentje van Lotto-Soudal.
haha was ook eerste wat ik dacht nadat ik de uitslag zag...quote:
je bedoelt... teams geld vragen om te mogen starten in jouw koers? denk niet dat bij de mannen de conti ploegen hebben hoeven betalen om te kunnen starten in de 3daagse de panne of catalonie oid..quote:Op woensdag 8 april 2015 20:46 schreef Mykonos het volgende:
Mooi om te zien dat ze in Drenthe (en omstreken) ook het wielrennen bij de vrouwen echt serieus oppakken, ook qua berichtgeving: https://twitter.com/ewachttour
Verder is Van de Breggen echt aan een heel sterk seizoen bezig tot nu toe, beste Nederlandse vrouw op de weg nu Vos zich op het mountainbiken heeft gericht.
Dat argument ook. ,,Volgens de reglementen hoeven we geen enkele ploeg uit te nodigen. Dat doen wij wel.".quote:Op woensdag 8 april 2015 22:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
je bedoelt... teams geld vragen om te mogen starten in jouw koers? denk niet dat bij de mannen de conti ploegen hebben hoeven betalen om te kunnen starten in de 3daagse de panne of catalonie oid..
http://nos.nl/artikel/202(...)igla-start-niet.html
Ik betaal toch ook om in mijn club koersen te mogen starten? Hoe jammer misschien ook, als je niet bij een top 5 van de wereld ploeg rijd is je maketingwaarde blijkbaar niet voldoende om je kosten te dekken. Dat kan je een organisator natuurlijk niet kwalijk nemen.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap dat het organiseren van een wedstrijd financieel geen gemakkelijke zaak is maar ploegen laten betalen om te mogen starten?
Chillen metquote:
Hoeveel km nog?quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ziggo zend schijnbaar de Energiewachttour live uit op hun evenementenkanaal (kanaal 999).
Aantal km staat helaas niet in beeld.quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hoeveel km nog?
Reed daar nou gewoon een auto de kopgroep voorbij?
quote:Op zaterdag 11 april 2015 17:59 schreef Mykonos het volgende:
Gesink komt toch eerder terug dan Romandië en gaat de Waalse Pijl rijden. Eindelijk eens wat goed nieuws voor hem.
Hoe eerder hoe beter, hij heeft nog veel koerskilometers in te halen om weer een beetje op niveau te komen. Rijdt ie de Giro eigenlijk dit jaar ?quote:Op zaterdag 11 april 2015 17:59 schreef Mykonos het volgende:
Gesink komt toch eerder terug dan Romandië en gaat de Waalse Pijl rijden. Eindelijk eens wat goed nieuws voor hem.
Nee, doel is volgens mij de Tour.quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter, hij heeft nog veel koerskilometers in te halen om weer een beetje op niveau te komen. Rijdt ie de Giro eigenlijk dit jaar ?
Droomplanquote:Op zaterdag 11 april 2015 17:59 schreef Mykonos het volgende:
Samen met Kelderman en Ten Dam naar de Tour ja, Kruijswijk is de klassementsrenner voor de Giroquote:
Haha zo fantastisch he, zelfs met dit stelletje nog voor het klassement willen gaan.quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Samen met Kelderman en Ten Dam naar de Tour ja, Kruijswijk is de klassementsrenner voor de Giro
Die moet gewoon voor een rit gaan, klassement is zinloos. Mag al blij zijn als ie de eerste 20 haalt.quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Samen met Kelderman en Ten Dam naar de Tour ja, Kruijswijk is de klassementsrenner voor de Giro
Vorig jaar wel 15de in de Tourquote:Op zaterdag 11 april 2015 18:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Die moet gewoon voor een rit gaan, klassement is zinloos. Mag al blij zijn als ie de eerste 20 haalt.
Wat is er mis met Ten Dam en Kelderman?quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Haha zo fantastisch he, zelfs met dit stelletje nog voor het klassement willen gaan.
Ten Dam deelt mee in de malaise en heeft een rampenseizoen, die is nooit meer op tijd echt fit om een goed klassement te rijden.quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is er mis met Ten Dam en Kelderman?
Nee, hij heeft altijd veel koersen nodig om topvorm te halen, alleen rijdt hij nu door omstandigheden helemaal geen koersen meer.quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:35 schreef Marcoss het volgende:
Ten Dam rijdt in deze periode van het seizoen sowieso nooit heel goed toch?
benieuwd of hij hem ook gaat uitrijden en of hij een rit kan winnen zou wel stoer zijnquote:Op dinsdag 14 april 2015 18:54 schreef Marcoss het volgende:
Boonen naar de Giro, Cavendish niet
http://www.etixx-quickste(...)calendar-update/2186
Gesink gaat de Tour winnen, natuurlijk.quote:Op woensdag 15 april 2015 07:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb een vraag
Wie gaat de eerste wedstrijd voor Lotto-Jumbo winnen?
Mollema won toch ergens een etappe of was ie weer steeds 2e?quote:Op woensdag 15 april 2015 07:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hebben de renners die vertrokken zijn bij Lotto-Jumbo/Belkin afgelopen seizoen wel al iets gewonnen eigenlijk?
Steeds tweede.quote:Op woensdag 15 april 2015 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mollema won toch ergens een etappe of was ie weer steeds 2e?
Geen idee wie maar het zal de rode lantaarn zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 07:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb een vraag
Wie gaat de eerste wedstrijd voor Lotto-Jumbo winnen?
Ja, 1 renner van Belkin vorig jaar heeft dit seizoen al een overwinning geboekt en dat is...quote:Op woensdag 15 april 2015 07:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hebben de renners die vertrokken zijn bij Lotto-Jumbo/Belkin afgelopen seizoen wel al iets gewonnen eigenlijk?
Cav is einde seizoen zonder contract. Als die geen goede Tour rijdt (lees: minimaal twee etappezeges) dan daalt zijn contractwaarde flink. Met een paar ritjes in Dubai en San Luis en KBK haalt hij het niet.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:54 schreef Marcoss het volgende:
Boonen naar de Giro, Cavendish niet
http://www.etixx-quickste(...)calendar-update/2186
vorig jaar toch 4 ritten in de giro of was dat 2013quote:Op woensdag 15 april 2015 12:37 schreef flyguy het volgende:
De laatste twee seizoenen van Cavendish zijn dan ook niet zijn beste.
Hij heeft nog genoeg marktwaarde in Groot-Brittanië..quote:Op woensdag 15 april 2015 10:28 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Cav is einde seizoen zonder contract. Als die geen goede Tour rijdt (lees: minimaal twee etappezeges) dan daalt zijn contractwaarde flink. Met een paar ritjes in Dubai en San Luis en KBK haalt hij het niet.
En dan is men meer geinteresseerd in de twintigjarige Colombiaan (Gaviria) die Cav twee keer vloerde in San Luis.
Tuimelpertequote:Leukemans ten val 13:13
Hergroepering! En net op het moment dat de drie leiders voor de bijl gaan, kust Maurits Lammertink (Roompot) het asfalt. Ook Leukemans maakte een tuimelperte.
Ok, maar het is er na die podiumplaats in de Giro er toch niet helemaal uitgekomen bij De Gent. Zonde, want volgens mij heeft hij genoeg talent.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:27 schreef Sked het volgende:
[..]
Bergtrui Parijs-Nice gepakt, dus fietsen kan ie nog wel
Hier denk ik.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar is livetoppa voor de Brabantse Peil?
Is er niet...ook nergens voor nodig.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar is livetoppa voor de Brabantse Peil?
Roomgod.quote:
Moet je wel in dit soort koersen een afmaker met een sprint hebben. Martens kan dat normaal gesproken zeker wel, maar die is net een week flink ziek geweest. En of Kelderman het dan kan overnemen.....quote:Op woensdag 15 april 2015 16:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Het zou wel heel triest zijn als Lotto Djumbo ook in dit soort koersen geen top 10 kan rijden...
Puur of basis van intrinsieke klasse verwacht ik wel dat Kelderman top 10 kan rijden. Is ook in WT-etappekoersen meestal wel aardig explosief.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Moet je wel in dit soort koersen een afmaker met een sprint hebben. Martens kan dat normaal gesproken zeker wel, maar die is net een week flink ziek geweest. En of Kelderman het dan kan overnemen.....
Die hebben ze natuurlijk wel, maar juist die kopmannen daar was dit jaar al heel vaak wat mee aan de hand. Hofland is bijvoorbeeld nog geen twee weken achter elkaar helemaal fit geweest. En juist daarvan verwachten ze dit jaar nog een stap vooruit.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Sowieso is het bedenkelijk als een WT-ploeg zowel geen sprinters als klimmers heeft...dan wordt het lastig een wedstrijd te winnen.
Teuns.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:34 schreef Mani89 het volgende:
Wie is dat pikkie van BMC in tweede wiel?
Als je met ze wil vechten fietsen ze gewoon wegquote:Op woensdag 15 april 2015 16:39 schreef Mani89 het volgende:
Wielrenners zijn niet de meest indrukwekkende vechtjassen.
Een wereldkampioen boksen gaat op de fiets naar de bioscoop. Omdat daar altijd fietsen worden gestolen, hangt hij een bordje aan zijn fiets met: "Niet stelen, want anders.....wereldkampioen boksen." Na de film blijkt toch zijn fiets te zijn gestolen. Er ligt een bordje met: "Achtervolgen heeft geen zin.....wereldkampioen wielrennen"quote:Op woensdag 15 april 2015 16:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je met ze wil vechten fietsen ze gewoon weg
quote:Op woensdag 15 april 2015 16:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een wereldkampioen boksen gaat op de fiets naar de bioscoop. Omdat daar altijd fietsen worden gestolen, hangt hij een bordje aan zijn fiets met: "Niet stelen, want anders.....wereldkampioen boksen." Na de film blijkt toch zijn fiets te zijn gestolen. Er ligt een bordje met: "Achtervolgen heeft geen zin.....wereldkampioen wielrennen"
Kende je die nog niet?quote:
Nee dus. Matthews nu al geïsoleerd.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is de vraag of Orica dit kan controleren...
Dat was een fantastische etappequote:Op woensdag 15 april 2015 16:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Serge Pauwels, moeten jullie dan ook direct denken aan die etappe?
Rini heeft de helpende hand geboden.quote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 17:08 schreef TheArt het volgende:
Kelderman trouwens gelost. Martens enige LJ nog in het peloton.
LJ godenquote:Op woensdag 15 april 2015 17:08 schreef TheArt het volgende:
Hier al worden weggeredenquote:Op woensdag 15 april 2015 17:08 schreef TheArt het volgende:
Dit dus...hier worden afgereden slaat helemaal nergens op.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:11 schreef TheArt het volgende:
Kelderman bewijst gewoon dat hij absoluut geen klassiek renner is. Maar toch, alsnog mag je er dan wel bijzitten nu.
Zo'n rondje is alleen maar trainingskilometers voor LJ hè. Ze gaan alleen voor de echte koersen.quote:
Om daar vervolgens ook te falenquote:Op woensdag 15 april 2015 17:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zo'n rondje is alleen maar trainingskilometers voor LJ hè. Ze gaan alleen voor de echte koersen.
Elke ploeg die zich bewust massaal eraf laat rijden verdient het niet een WT ploeg te zijnquote:Op woensdag 15 april 2015 17:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar hier falen ze niet, is gewoon een bewuste keuze...
...
Op zijn fiets.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:16 schreef Sked het volgende:
[..]
Knut zit nu op het puntje van zijn stoel
Je kwam trouwens nog ter sprake afgelopen weekend in Groningen, Etsu zou je heel graag willen ontmoeten, het is echt een ontzettend aardige jongen.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Helaas mist Knut dit heugelijke moment.
Leuk, maar niet hier.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je kwam trouwens nog ter sprake afgelopen weekend in Groningen, Etsu zou je heel graag willen ontmoeten, het is echt een ontzettend aardige jongen.
What about Matthews?quote:
Ik ben blij dat Gilbert niet 2e is geworden. Nu heb ik ook een puntje of zes.quote:
Het seizoen is gered.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:22 schreef TheArt het volgende:
Iemand van Roompot en van LottoNL in de top-10. Feest.
alles wat bij mij 1t/m4 stond, is een plaatsje naar beneden geëindigdquote:Op woensdag 15 april 2015 17:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Gilbert niet 2e is geworden. Nu heb ik ook een puntje of zes.
En dit zijn dan nog de kleinere koersen, stel je voor wat Lotto teweeg gaat brengen in de grote koersen waar ze specifiek naar toe pieken.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:22 schreef TheArt het volgende:
Iemand van Roompot en van LottoNL in de top-10. Feest.
Boom, Mollema => wegquote:Op woensdag 15 april 2015 18:56 schreef Pedroso het volgende:
Wat hebben ze in de winter gedaan bij Lotto Jumbo ? Schaatstraining gehad ?
Van de renners die van de winter zijn vertrokken bij Belkin heeft er ook pas1 iemand een overwinning.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Boom, Mollema => weg
Hofland, Gesink, LtD => ziek, zwak en misselijk.
Kelderman ?quote:Op woensdag 15 april 2015 18:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Boom, Mollema => weg
Hofland, Gesink, LtD => ziek, zwak en misselijk.
Kelderman heeft al een paar aardige uitslagen gereden...die zie ik nog wel van het niveau Mollema (podium plaatsen WT-rondjes) worden.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:06 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Kelderman ?
Het is in de breedte geen sterke ploeg, weet ik. Maar ook jongens als Lindeman moeten veel meer kunnen dan wat er nu uitkomt.
Vraag me af waaraan het nu ligt, trainingsmethode ? Medische begeleiding ? Zeg het maar.
quote:Op woensdag 15 april 2015 19:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kelderman heeft al een paar aardige uitslagen gereden...die zie ik nog wel van het niveau Mollema (podium plaatsen WT-rondjes) worden.
Kelderman is een groter talent dan Mollema. En het is ook gewoon een goede renner maar als de voortekenen niet bedriegen dan kan het wel eens een teleurstellend seizoen gaan worden.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kelderman heeft al een paar aardige uitslagen gereden...die zie ik nog wel van het niveau Mollema (podium plaatsen WT-rondjes) worden.
Kelderman heeft tot nu toe alleen in Parijs-Nice teleurstellend gereden. In Catalunya reed hij prima mee. Denk dat hij plaats 8-12 in de Tour kan halen.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:10 schreef Pedroso het volgende:
[..]
[..]
Kelderman is een groter talent dan Mollema. En het is ook gewoon een goede renner maar als de voortekenen niet bedriegen dan kan het wel eens een teleurstellend seizoen worden.
Misschien wil ik wel teveel, ik zag een potentiele podium kandidaat in een grote ronde in hem.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kelderman heeft tot nu toe alleen in Parijs-Nice teleurstellend gereden. In Catalunya reed hij prima mee. Denk dat hij plaats 8-12 in de Tour kan halen.
Mollema is geen veel winnaar maar heeft wel zijn kopmanschap al waar gemaakt bij Trek. Lotto-Jumbo zou smullen van de punten die Mollema dit jaar reeds gehaald heeft. Boom heeft ook nog niks gewonnen maar met Boom en Mollema is opeens Lotto-Jumbo weer de middelmatige ploeg die ze altijd al waren i.p.v. het lachertje van de WT zoals nu.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Van de renners die van de winter zijn vertrokken bij Belkin heeft er ook pas1 iemand een overwinning.
quote:Merijn Zeeman was niet verbaasd dat Wilco Kelderman vandaag in de Brabantse Pijl geen rol van betekenis speelde. “Ik ben al blij dat hij hier vandaag was”, zegt de ploegleider op de website van LottoNL-Jumbo. Zeeman wijst erop dat Kelderman afgelopen weekend ziek was en dat zelfs tot gisteren werd getwijfeld over zijn deelname.
“Het is logisch dat hij de benen niet had om tot de laatste kilometer met de besten mee te gaan”, zegt Zeeman. “Dat is onvermijdelijk in een zware sport als wielrennen. Gelukkig is hij weer gezond.” Kelderman finishte uiteindelijk als 59e, bijna drie minuten achter winnaar Ben Hermans. De Duitser Paul Martens was op de elfde plaats de beste renner van LottoNL-Jumbo in de Brabantse Pijl.
De stap van 5/6e plaatsen in Dauphine/Catalunya naar podiumplaatsen in grote rondes blijkt toch wel groot te zijn ja. Maargoed, die jongen is amper 24...dan zou een top-10 in de Tour een prima resultaat zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Misschien wil ik wel teveel, ik zag een potentiele podium kandidaat in een grote ronde in hem.
Lijkt erop dat hij geen stappen gemaakt heeft tov vorig jaar, dan zou hij overigens niet de eerste Rabo / Belkin / Lott Jumbo renner zijn die na een veelbelovend begin stil blijft staan in zijn ontwikkeling.
Hehehequote:Op woensdag 15 april 2015 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze moeten hun bus eens goed ontsmetten.
Misschien moeten ze die Ibarguren een goed contract aanbieden.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:31 schreef Pedroso het volgende:
Is het gewoon geen kwestie van een medische begeleiding die op een laag niveau is bij LJ ?
Bij andere ploegen heb ik het idee dat de medische begeleiding veel beter is.
Het constant ziek zijn van renners bij LJ is daar bv een veeg teken van.
Gegarandeerde Tourzege voor Kelderman.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien moeten ze die Ibarguren een goed contract aanbieden.
Wat je mijns inziens heel erg merkt tegenwoordig is dat wat goed is heel erg snel goed is. Ok, Froome maakte een spurt op zijn 27e (om wat voor reden dan ook), maar verder zijn de talenten echt jong al in staat om grote wedstrijden te winnen in plaats van een beetje naar plaats 5-8 meefietsen in een kleine ronde.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De stap van 5/6e plaatsen in Dauphine/Catalunya naar podiumplaatsen in grote rondes blijkt toch wel groot te zijn ja. Maargoed, die jongen is amper 24...dan zou een top-10 in de Tour een prima resultaat zijn.
Nibali is daarop misschien ook een uitzondering. Die is ook langzaam maar zeker steeds beter geworden.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:48 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat je mijns inziens heel erg merkt tegenwoordig is dat wat goed is heel erg snel goed is. Ok, Froome maakte een spurt op zijn 27e (om wat voor reden dan ook), maar verder zijn de talenten echt jong al in staat om grote wedstrijden te winnen in plaats van een beetje naar plaats 5-8 meefietsen in een kleine ronde.
Ik denk dat dit uiteindelijk komt door de verregaande professionalisering van het jeugdwielrennen. Al die gasten hebben hun trainingspotentie al op hun 18e bereikt en groeien alleen nog door door leeftijd, niet veel meer door verfijning en bijvoorbeeld extra trainingstijd na het verkrijgen van een profcontract.
quote:
Klopt, er zijn er wel meer, ik denk zeker vanuit regio's en landen waar de infrastructuur minder is. Maar Denen bijvoorbeeld domineren de jeugdcategorieën en dat komt er bij de profs niet vaak echt uit.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:53 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Nibali is daarop misschien ook een uitzondering. Die is ook langzaam maar zeker steeds beter geworden.
Dat ligt aan de post die hij binnenkrijgtquote:Op woensdag 15 april 2015 19:53 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Nibali is daarop misschien ook een uitzondering. Die is ook langzaam maar zeker steeds beter geworden.
Hofland is al een paar maanden ongesteld zo te zienquote:Op woensdag 15 april 2015 20:24 schreef Ericr het volgende:
DNF Brian Bulgac (Ned) Team LottoNL-Jumbo
DNF Barry Markus (Ned) Team LottoNL-Jumbo
DNF Moreno Hofland (Ned) Team LottoNL-Jumbo
DNF Mike Teunissen (Ned) Team LottoNL-Jumbo
Hofland voelde zich ook niet lekker vandaag zeker?
Is Cheng Ji gefinisht?quote:Op woensdag 15 april 2015 20:24 schreef Ericr het volgende:
DNF Brian Bulgac (Ned) Team LottoNL-Jumbo
DNF Barry Markus (Ned) Team LottoNL-Jumbo
DNF Moreno Hofland (Ned) Team LottoNL-Jumbo
DNF Mike Teunissen (Ned) Team LottoNL-Jumbo
Hofland voelde zich ook niet lekker vandaag zeker?
bron: sterzlmtoer.quote:Etappeschema Ster ZLM Toer bekend
Woensdag 17 juni komt het internationale wielerpeloton naar Zeeland voor de proloog van de Ster ZLM Toer 2015 – GP Jan van Heeswijk. Evenals in 2013 zal er een individuele tijdrit over 7 kilometer worden verreden door de straten van Goes. De eerste renner zal om 18.00 uur het startpodium op de Grote Markt verlaten. De finish van de laatste renner wordt verwacht omstreeks 20.30 uur.
De tweede etappe zal van start gaan in de hoofdstad van Brabant. Vanaf de Markt in ’s-Hertogenbosch beginnen de renners aan een etappe die zal finishen in de straten van Rosmalen.
Traditioneel voert de derde etappe door het Limburgse Heuvelland. De etappe waarin de renners beklimmingen als de Cauberg, Bemelerberg en Eyserbosweg krijgen voorgeschoteld vertrekt en eindigt voor het derde jaar op rij in het Limburgse wielerdorp Buchten.
De koninginnenrit zal worden verreden in de Belgische Ardennen. Op de stuwdam van La Gileppe zal de finish liggen van een etappe die start in Verviers. Een zwaar parcours met onder meer beklimmingen van de Côte de Rossier en La Redoute kenmerkt de etappe waar de sprinters zullen moeten overleven en de echte klassementsrenners hun slag kunnen slaan.
De Ster ZLM Toer wordt op zondag 21 juni afgesloten met een etappe door de provincie Noord-Brabant. De rit start bij het Klokgebouw in Eindhoven en finisht na enkele omlopen door het ”Groene Woud” in Boxtel, alwaar na afloop de eindwinnaars van de Ster ZLM Toer – GP Jan van Heeswijk op de markt zullen worden gehuldigd.
Voorzitter Anton Ganzeboom zegt:
“Dé Generale voor de Tour staat weer als een huis. Geweldig dat we er wederom in geslaagd zijn fantastische partners te vinden die samen met ons het evenement mogelijk willen maken. Prachtige start- en finishplaatsen waar de wielerhistorie van af druipt. Tevens kunnen we ook rekenen op een grandioos startveld”, dat voor later!
Weer met de brommer op pad dus.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
bron: sterzlmtoer.
altijd een leuke/ goed verzorgde ronde.
Proloog,Dan een vlakke etappe (dit jaar dus van Den Bosch naar Rosmalen).
de vrijdag een rit door Zuid Limburg (mini AGR, jammer genoeg een finish net te ver van de heuvels), en zaterdags een rit door de Ardennen, met finish op de stuwdam van La Gileppe.
Zondags een afsluitende rit van Eindhoven naar Boxtel.
De laatste jaren toch wel een leuke voorbereidingskoers voor de sprintersploegen geworden met het oog op de tour.
heb de zaterdag al iets in de planning. Dan maar de slotetappe gaan kijken. Alhoewel de Ardennen leuker kijken is dan het vlakke Brabantquote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 22:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
heb de zaterdag al iets in de planning. Dan maar de slotetappe gaan kijken. Alhoewel de Ardennen leuker kijken is dan het vlakke Brabant. Hopelijk levert de etappe den Bosch - rosmalen wat waaiers op. Lijkt me dat ze over enkele dijken gaan
Dit zal Jan Boven wel gedaan hebben in wordpad in Windows 3.1.quote:"We hebben laatst een document gemaakt en daarin werd duidelijk dat 70 procent van de renners griep heeft gehad. We hebben daarnaast extreem veel te kampen met blessures van mensen die er lang uit zijn."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |