abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153649942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:05 schreef jeroen1976 het volgende:
Paar foto's van mijn mobiel, niet erg bijzonder maar heb die van mijn camera nog niet ergens geupload:

Op het veerpond naar Vancouver Island
[ afbeelding ]

Victoria
[ afbeelding ]

Sooke Potholes Park
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Westkust
[ afbeelding ]

Het stadje Nanaimo
[ afbeelding ]

Lekker op het strand, het water was al zwemtemperatuur
[ afbeelding ]

Het welbekende Stanley Park met zicht op Vancouver
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een aardige wandelroute bij het plaatsje Deep Cove, noord van Vancouver
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O_

Ik wil weer terug. :'(
pi_153669774
Prachtige foto's ! Deel van mijn reis en dat ziet er goed uit _O_ Zin in.

Ik hoorde trouwens van iemand dat wanneer je naar Canada vliegt je heel vaak last hebt van zogenaamde ' luchtzakken ' (en dan niet de vervelende mensen in het vliegtuig). Schijnt te maken te hebben met de wisselende atmosfeer ofzo, klopt dit?
Aangezien ik sowieso al geen vliegheld ben vraag ik me af of ik rekening moet houden met een luchtzak van een kilometer.
De ballen en tot sinas.
pi_153669812
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:28 schreef tot_sinas het volgende:

Ik hoorde trouwens van iemand dat wanneer je naar Canada vliegt je heel vaak last hebt van zogenaamde ' luchtzakken ' (en dan niet de vervelende mensen in het vliegtuig). Schijnt te maken te hebben met de wisselende atmosfeer ofzo, klopt dit?
Aangezien ik sowieso al geen vliegheld ben vraag ik me af of ik rekening moet houden met een luchtzak van een kilometer.
Dat heeft misschien ook te maken met de periode van het jaar dat je vliegt? Ik heb er iig geen last van gehad, was een erg relaxte vlucht zowel heen als terug (in juni/juli).
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  vrijdag 19 juni 2015 @ 16:45:13 #154
405682 maerk
Highbury
pi_153670131
quote:

Naar Vancouver geen last van gehad. Van Vancouver naar San Francisco wel, maar dat kan ook aan de piloot liggen.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  zaterdag 20 juni 2015 @ 02:02:42 #155
369821 BenD
in Canada
pi_153685588
quote:

Al zo'n 6/7 keer naar canada gevlogen en nog nooit last van gehad.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:43:23 #156
405682 maerk
Highbury
pi_153740301
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie favoriete plaatsje in Canada. Dat kan een dorpje of stad zijn, maar ook een bepaalde bar, overnachting, camping plek of winkel, wat dan ook. Gewoon een speciaal (misschien zelf ontdekt) stukje Canada waar je goede herinneringen aan hebt.

Ik heb er uiteraard vele maar eentje die me snel te binnen schiet is het plaatsje Field in British Columbia, in Yoho national park. Dit plaatsje doe je aan net na Banff / Lake Louise en ligt vlakbij Emerald lake. Het is een klein gehucht waar zo'n 150 mensen wonen. De tijd heeft daar echt een beetje stil gestaan, er staan allemaal zelf gebouwde vrijstaande huisjes in een prachtige omgeving langs de Kicking horse river en in het dal van Yoho.
Er is een winkeltje met wat basisproducten waar je s'avonds ook iets kunt drinken en zo nu en dan ook wat live muziek te horen is. Er zijn verschillende B&B's en echte mannen rijden daar nog lekker in hun pick-up truck rond. De hele rustige stressloze sfeer, de goedlachse vriendelijke mensen en de prachtige omgeving: voor mij was dit echt de perfecte voorstelling van een rondreis door het echte Canada.

[ Bericht 0% gewijzigd door maerk op 22-06-2015 13:31:35 ]
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  maandag 22 juni 2015 @ 11:26:33 #157
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_153741334
Ik vond Port Alberni geweldig! We maakten daar een korte stop. Was iemand zijn hond aan het uitlaten in het water. Raakten aan de praat en we hadden nog geen overnachting geboekt. Hij bood zijn appartement gratis aan en raadde aan te gaan tuben daar. Wij een tube gekocht en het was geweldig! Veel natuur gezien en kwamen er pas achter hoe gastvrij canadezen waren. Geweldige herrinnering.
pi_153748025
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:43 schreef maerk het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie favoriete plaatsje in Canada. Dat kan een dorpje of stad zijn, maar ook een bepaalde bar, overnachting, camping plek of winkel, wat dan ook. Gewoon een speciaal (misschien zelf ontdekt) stukje Canada waar je goede herinneringen aan hebt.

De pareltjes vind ik toch wel; Summerland, Victoria, Cape Bonavista, Briar island en Tofino
  maandag 22 juni 2015 @ 15:58:31 #159
405682 maerk
Highbury
pi_153748419
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:26 schreef egelhond het volgende:
Ik vond Port Alberni geweldig! We maakten daar een korte stop. Was iemand zijn hond aan het uitlaten in het water. Raakten aan de praat en we hadden nog geen overnachting geboekt. Hij bood zijn appartement gratis aan en raadde aan te gaan tuben daar. Wij een tube gekocht en het was geweldig! Veel natuur gezien en kwamen er pas achter hoe gastvrij canadezen waren. Geweldige herrinnering.
Dat zijn dan inderdaad leuke herinneringen waardoor zo'n plek je bij blijft! De plaats zelf hoeft dan soms nog niet eens heel speciaal te zijn.
  maandag 22 juni 2015 @ 16:02:21 #160
405682 maerk
Highbury
pi_153748551
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:46 schreef andreas612 het volgende:

[..]

De pareltjes vind ik toch wel; Summerland, Victoria, Cape Bonavista, Briar island en Tofino
Leuke plekjes! Al vind ik Victoria er wel een bijzondere tussen staan. Ik begrijp niet zo heel goed waarom het zo'n populaire plek is, ik hoor er ook mensen over die zich er willen vestigen. Op mij kwam over als kitscherig, toeristisch en beetje voor de pensionado's. Ik ben altijd wel benieuwd waarom men het daar zo leuk vindt.
pi_153748659
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:02 schreef maerk het volgende:

[..]

Leuke plekjes! Al vind ik Victoria er wel een bijzondere tussen staan. Ik begrijp niet zo heel goed waarom het zo'n populaire plek is, ik hoor er ook mensen over die zich er willen vestigen. Op mij kwam over als kitscherig, toeristisch en beetje voor de pensionado's. Ik ben altijd wel benieuwd waarom men het daar zo leuk vindt.
Het havenfront is ook eigenlijk alleen maar leuk, vandaar. Tevens is het ook wel fijn dat het een stad van formaat is, terwijl je toch bijna in de natuur zit.
pi_153755482
quote:

Ik heb daar nog nooit wat van gemerkt in mijn 40+ vluchten naar, van en in Canada :).
pi_153756141
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:05 schreef andreas612 het volgende:
Het havenfront is ook eigenlijk alleen maar leuk, vandaar. Tevens is het ook wel fijn dat het een stad van formaat is, terwijl je toch bijna in de natuur zit.
Ja precies de reden waarom ik daar naar toe ga verhuizen volgend jaar, ik ben echt een natuurmens maar wil ook het comfort van een redelijk grote stad (ook voor de werkgelegenheid natuurlijk). Victoria en direkte omgeving is natuurlijk vrij druk en hectisch, maar eventjes doorrijden en je bent in een oase van rust met dichte bossen/regenwouden, heuvels/bergen, rivieren, meren en de oceaan. We reden naar het plaatsje Sooke (20 minute van Victoria) en het verbaasde mij hoe snel je echt in de wildernis bent met af en toe lievelijke dorpjes en boerderijen.

Wat mij ook opviel is dat er langs de weg veel kraampjes staan met verse groente en fruit van de boerderij en die zijn onbemant! Er is een prijzenlijst en een doosje om geld in te doen en ze vertrouwen de klanten en toevallige voorbijgangers dat het allemaal eerlijk is en niks gestolen wordt. Daar kreeg ik een warm gevoel bij.

Ik hoor/lees altijd dat er een groot daklozenprobleem is in Victoria, en ik zag idd wel een aardig aantal zwervers, maar ze bemoeiden zich alleen met zichzelf en bedelden niet. Ik heb mij 's avonds laat op pad ook nooit onveilig gevoeld.

Iedereen die ik tegen ben gekomen waren vriendelijk en relaxed, dat ben ik wel gewent hier op de prairies maar ik had gehoord dat vele "islanders' nors zijn tegenover buitenstaanders.

Ten slotte is het weer natuurlijk een stuk beter dan wat ik de laatste 12 jaar gewent ben. Het is er nooit echt koud of te heet (hier is het van -40 in de winter naar +40 in de zomer).
pi_153925946
Toch nog even een vraag over betaalpassen e.d.

Kan ik mijn standaard Rabobank Maestro pas in Canada NIET gebruiken?
Dus de gewone pinpas wat je in NL gebruikt zeg maar.
De ballen en tot sinas.
  maandag 29 juni 2015 @ 15:12:05 #165
405682 maerk
Highbury
pi_153926747
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:40 schreef tot_sinas het volgende:

Je kunt daarmee wel geld uit de ATM's halen maar in winkels/restaurants betalen is vaak een probleem, het lukte mij maar sporadisch, uiteindelijk betaal je alles met je creditcard. Een creditcard meenemen is dus echt noodzakelijk, je kunt er zo eentje aanvragen bij je bank en kost je enkel een periodieke bijdrage aan je bank. Betalingen kosten niks extra's.
pi_153927568
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:12 schreef maerk het volgende:

[..]

Je kunt daarmee wel geld uit de ATM's halen maar in winkels/restaurants betalen is vaak een probleem, het lukte mij maar sporadisch, uiteindelijk betaal je alles met je creditcard. Een creditcard meenemen is dus echt noodzakelijk, je kunt er zo eentje aanvragen bij je bank en kost je enkel een periodieke bijdrage aan je bank. Betalingen kosten niks extra's.
OK, bedankt voor je antwoord.
Geld halen uit de ATM's kan dus ALTIJD met de gewone pinpas. Voor betalingen met een kaart in winkels moet je ALTIJD een creditcard hebben.
De ballen en tot sinas.
  maandag 29 juni 2015 @ 17:16:31 #167
405682 maerk
Highbury
pi_153930397
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:39 schreef tot_sinas het volgende:

[..]

OK, bedankt voor je antwoord.
Geld halen uit de ATM's kan dus ALTIJD met de gewone pinpas. Voor betalingen met een kaart in winkels moet je ALTIJD een creditcard hebben.
Ja voor zover ik weet wel, gewoon een creditcard en bankpas meenemen en je zit altijd goed.
Ik heb zelf een MasterCard van de bank en een Visa card via de ANWB, als je lid bent is die erg goedkoop.
pi_153931811
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:39 schreef tot_sinas het volgende:
Als je je cc niet te veel wilt gebruiken kan je ook een Rabobank Wereldpas aanvragen. Deze is volgens mij gratis als je bij de Rabo bankiert en je kan er mee pinnen bij de meeste restaurants en winkels (die Maestro accepteren, en volgens mij is dat zo'n beetje overal hier).
pi_153932653
Het viel mij juist de afgelopen weken in Toronto en Montreal op, dat creditcards steeds minder geaccepteerd worden. Alleen voor autohuur, het fietssysteem en je hotel heb je er een echt nodig. Winkels willen liever dat je betaalt met een debitcard vanwege een aantal fraudegevallen en de hoge kosten van creditcards.

Bij geld opnemen goed opletten dat je niet extra betaalt aan de eigenaar van de geldautomaat (meestal 2 dollar) en ondanks de kosten en de koersopslag van je eigen bank, is het omzetten in euro's door de bank van de geldautomaat nooit voordeliger.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:18:32 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153933050
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:40 schreef tot_sinas het volgende:

Je moet 'm wel even vrijschakelen voor gebruik buiten de Treuro-zone.
Kan je via internetbankieren regelen.

Vond zelf opvallend: in de VS nergens de pincode van de CC nodig. In Canada (vrijwel?) overal wel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153934034
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je moet 'm wel even vrijschakelen voor gebruik buiten de Treuro-zone.
Kan je via internetbankieren regelen.

Vond zelf opvallend: in de VS nergens de pincode van de CC nodig. In Canada (vrijwel?) overal wel.
In Canada in restaurantjes komen ze bij het afrekenen met de automaat naar je toe waarop je dan (in bijzijn serveerster) direct je pincode moet invoeren etc. In de VS krijg je altijd netjes een bonnetje om te tekenen, dan heb je iig meer tijd om over de fooi na te denken zonder dat er iemand op je vingers kijkt :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 29 juni 2015 @ 20:08:02 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153934362
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

In Canada in restaurantjes komen ze bij het afrekenen met de automaat naar je toe waarop je dan (in bijzijn serveerster) direct je pincode moet invoeren etc. In de VS krijg je altijd netjes een bonnetje om te tekenen, dan heb je iig meer tijd om over de fooi na te denken zonder dat er iemand op je vingers kijkt :')
Ik vind het VS fooiensysteempje ook het handigst :)
  maandag 29 juni 2015 @ 20:18:43 #173
405682 maerk
Highbury
pi_153934639
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik vind het VS fooiensysteempje ook het handigst :)
Klopt, maar ook daar heb ik er nog een bloedhekel aan. Vooral de serveersters die je met zo'n kop }:| bedienen de hele avond maar bij het afrekenen op de bon 10 hartjes tekenen, 5 smileys en ineens wel kunnen lachen. :r

Een van de weinige dingen waar ik echt een hekel aan heb in Noord Amerika.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:24:18 #174
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153934810
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:18 schreef maerk het volgende:

[..]

Klopt, maar ook daar heb ik er nog een bloedhekel aan. Vooral de serveersters die je met zo'n kop }:| bedienen de hele avond maar bij het afrekenen op de bon 10 hartjes tekenen, 5 smileys en ineens wel kunnen lachen. :r

Een van de weinige dingen waar ik echt een hekel aan heb in Noord Amerika.
Ligt aan jou ;)
Tegen ons zijn ze altijd heel aardig.

Maar de soepele routine in een restaurant of aan de bar die ik in de VS/Canada zeer kan waarderen, kan gemakkelijk over gaan in nep en gemaakt. Dat is dan wel jammer.
pi_154109211
Nog twee maanden voor vertrek en heb er zo'n zin in :@

Zijn er dingen die ik absoluut niet moet vergeten?
Dacht gisteren al bijvoorbeeld aan een reisstekker, die zal je in Canada ook wel nodig hebben toch?
De ballen en tot sinas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')